Konusunu Oylayın.: Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak
  1. 16.Ocak.2011, 13:49
    1
    semamca_07
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Temmuz.2010
    Üye No: 77308
    Mesaj Sayısı: 74
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak






    Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak Mumsema Hayırlı günler benim bir sorum olacak küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalardık 3 4 arkadaş çok fazla değil ama 2 3 kere yaptım çocuk aklı işte 7 8 yaşındaydım o zamanlar aradan neredeyse 20 yıl geçti şimdi ben kul hakkı yemiş oluyorum bu adamı bulmamda pek mümkün değil ben antalyadayım o izmirdeydi şimdi nerededir kimbilir.Bir yerde okudum eğer o kişiye ulaşmanız mümkün değilse onun adın hayır yapıp dua etmelisiniz diyor ben 10 liralık malını çaldım diyelim o adamın onun için 100 liralık hayır yapsam dua etsem sadaka versem affedilmiş olurmuyum o adam ahirette ben kabul etmiyorum hakkımı istiyorum derse ben orada ne yaparım birde şöyle birşey var galiba hakkını yediğimiz kişinin hakkını ödeyebilmek için bizim sevaplarımızdan o kişiye verilirmiş yada onun günahları bize yüklenirmiş bu konudada bilgi verirseniz sevinirim önceden bilerek yada bilmeyerek hakkını yediğimiz insanlar olmuştur çok ince bir çizgi bu çünkü kul hakkından çok korkuyorum o yüzden bir an önce bunun bir çaresini bulmam gerekiyor bana bir akıl verirseniz inşallah sizler içinde dua ederim hayırlı günler hepinize.


  2. 16.Ocak.2011, 13:49
    1
    semamca_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Hayırlı günler benim bir sorum olacak küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalardık 3 4 arkadaş çok fazla değil ama 2 3 kere yaptım çocuk aklı işte 7 8 yaşındaydım o zamanlar aradan neredeyse 20 yıl geçti şimdi ben kul hakkı yemiş oluyorum bu adamı bulmamda pek mümkün değil ben antalyadayım o izmirdeydi şimdi nerededir kimbilir.Bir yerde okudum eğer o kişiye ulaşmanız mümkün değilse onun adın hayır yapıp dua etmelisiniz diyor ben 10 liralık malını çaldım diyelim o adamın onun için 100 liralık hayır yapsam dua etsem sadaka versem affedilmiş olurmuyum o adam ahirette ben kabul etmiyorum hakkımı istiyorum derse ben orada ne yaparım birde şöyle birşey var galiba hakkını yediğimiz kişinin hakkını ödeyebilmek için bizim sevaplarımızdan o kişiye verilirmiş yada onun günahları bize yüklenirmiş bu konudada bilgi verirseniz sevinirim önceden bilerek yada bilmeyerek hakkını yediğimiz insanlar olmuştur çok ince bir çizgi bu çünkü kul hakkından çok korkuyorum o yüzden bir an önce bunun bir çaresini bulmam gerekiyor bana bir akıl verirseniz inşallah sizler içinde dua ederim hayırlı günler hepinize.

  3. 16.Ocak.2011, 13:55
    2
    Star
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 436
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Yanıt: Kul hakkı




    Eğer 7-8 yaşında yaptıysan korkmana gerek yok.

    Buluğ çağına ermeden işlenen günahlar sayılmaz.Çocukken işlediğin günahlar amel defterine geçmez yani.Korkmana gerek yok.

    desert.rose kardeşimizin sözüne dayanarak söylüyorum bunları.Yanlışım varsa affola.



  4. 16.Ocak.2011, 13:55
    2
    Devamlı Üye



    Eğer 7-8 yaşında yaptıysan korkmana gerek yok.

    Buluğ çağına ermeden işlenen günahlar sayılmaz.Çocukken işlediğin günahlar amel defterine geçmez yani.Korkmana gerek yok.

    desert.rose kardeşimizin sözüne dayanarak söylüyorum bunları.Yanlışım varsa affola.


  5. 16.Ocak.2011, 14:12
    3
    semamca_07
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Temmuz.2010
    Üye No: 77308
    Mesaj Sayısı: 74
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Yanıt: Kul hakkı

    bilmeden yada bilerek buluğ çağından sonra yaptıysam peki mesela ahirette hepsi çıkacak bu hesapların orada bilmeden hakkını yediğim birileri varsa onların adına hayır yapmanın benim için bir yararı olurmu bunuda öğrenmek istiyorum ben


  6. 16.Ocak.2011, 14:12
    3
    semamca_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    bilmeden yada bilerek buluğ çağından sonra yaptıysam peki mesela ahirette hepsi çıkacak bu hesapların orada bilmeden hakkını yediğim birileri varsa onların adına hayır yapmanın benim için bir yararı olurmu bunuda öğrenmek istiyorum ben

  7. 16.Ocak.2011, 14:16
    4
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 752
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Kul hakkı

    Alıntı
    bilmeden yada bilerek buluğ çağından sonra yaptıysam peki mesela ahirette hepsi çıkacak bu hesapların orada bilmeden hakkını yediğim birileri varsa onların adına hayır yapmanın benim için bir yararı olurmu bunuda öğrenmek istiyorum ben
    Eğer hak sahiplerini tanıyorsanız, yerleri belli ise bu dünyada gidip helalleşmeniz gerekir..Yok hak sahipleri ölmüş veya bulunamıyor veya varisleride yoksa ortada, O kişi adına hayır, hasenat, sadaka verilebilir..Tabi bol bol tövbe istiğfar etmek gerekir..Selametle...


  8. 16.Ocak.2011, 14:16
    4
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bilmeden yada bilerek buluğ çağından sonra yaptıysam peki mesela ahirette hepsi çıkacak bu hesapların orada bilmeden hakkını yediğim birileri varsa onların adına hayır yapmanın benim için bir yararı olurmu bunuda öğrenmek istiyorum ben
    Eğer hak sahiplerini tanıyorsanız, yerleri belli ise bu dünyada gidip helalleşmeniz gerekir..Yok hak sahipleri ölmüş veya bulunamıyor veya varisleride yoksa ortada, O kişi adına hayır, hasenat, sadaka verilebilir..Tabi bol bol tövbe istiğfar etmek gerekir..Selametle...

  9. 23.Aralık.2017, 23:56
    5
    Misafir

    Küçükken kalem caldim kul hakkini bilmiyordum

    Arkadaşlar 12-13 yaşındaydım kul hakkini bilmiyordum ve kirtasiyeden kalem çalıyordum sonra okulda arkadaşlara satiyordum kul hakkına girmiş olur uyum bilmiyordum kul hakki olduğunu ne olur arkadaslar acil ne yapmalıyım birncare verin


  10. 23.Aralık.2017, 23:56
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Arkadaşlar 12-13 yaşındaydım kul hakkini bilmiyordum ve kirtasiyeden kalem çalıyordum sonra okulda arkadaşlara satiyordum kul hakkına girmiş olur uyum bilmiyordum kul hakki olduğunu ne olur arkadaslar acil ne yapmalıyım birncare verin

  11. 24.Aralık.2017, 09:34
    6
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,948
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Yorum: Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak

    13 yaş sorumluluk çağıdır ve öğrendiğinde o çaldığın kalemleri iade etmen gerekir.


  12. 24.Aralık.2017, 09:34
    6
    Moderatör
    13 yaş sorumluluk çağıdır ve öğrendiğinde o çaldığın kalemleri iade etmen gerekir.

  13. 25.Aralık.2017, 12:03
    7
    Mûsikâr
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Aralık.2017
    Üye No: 116261
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak

    Kul hakkının buluğ çağı, yetişkinliği olmaz. Ne güzel ki hâlâ bir vicdanınız var ve susmuyor. O kişi adına içten gelerek yapılan hayır, çocukluk hatanızı bertaraf edecektir diye düşünüyorum. Bunlar çok ince çizgiler. Çocuklarımıza bu bilinci kazandırmalıyız. Bahsettiğiniz dönem psikolojide fallik dönem diye adlandırılıyor ve bu dönem bütün merak duygusunun perçinlendiği dönem.
    Sadece bu konuda değil, her konuda çocuklar bu yaşlarda bilinçlendirilmeli ki cevapları "hırsızlık, taciz, zorbalık" vs gibi yollardan kendileri tecrübe etmeye kalkışmasın.


  14. 25.Aralık.2017, 12:03
    7
    Kul hakkının buluğ çağı, yetişkinliği olmaz. Ne güzel ki hâlâ bir vicdanınız var ve susmuyor. O kişi adına içten gelerek yapılan hayır, çocukluk hatanızı bertaraf edecektir diye düşünüyorum. Bunlar çok ince çizgiler. Çocuklarımıza bu bilinci kazandırmalıyız. Bahsettiğiniz dönem psikolojide fallik dönem diye adlandırılıyor ve bu dönem bütün merak duygusunun perçinlendiği dönem.
    Sadece bu konuda değil, her konuda çocuklar bu yaşlarda bilinçlendirilmeli ki cevapları "hırsızlık, taciz, zorbalık" vs gibi yollardan kendileri tecrübe etmeye kalkışmasın.

  15. 27.Aralık.2017, 16:37
    8
    Simsek5861
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Haziran.2017
    Üye No: 112833
    Mesaj Sayısı: 36
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak

    Selamun aleykum hocalarım bir sorum olacaktı. Sorum şu mesela her hangi bir komik veya komik olmayan bir durum, her hangi bir olay hakkında veya internetten bir olaya bir duruma sinirlenme gibi şeyler üzerine gülmek veya kendimizce bir şeyler söylemek, konuşmak kul hakkı olur mu? gıybete girermi başka birisi ile paylaşmadan sadece kendimizce.


  16. 27.Aralık.2017, 16:37
    8
    Simsek5861 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Selamun aleykum hocalarım bir sorum olacaktı. Sorum şu mesela her hangi bir komik veya komik olmayan bir durum, her hangi bir olay hakkında veya internetten bir olaya bir duruma sinirlenme gibi şeyler üzerine gülmek veya kendimizce bir şeyler söylemek, konuşmak kul hakkı olur mu? gıybete girermi başka birisi ile paylaşmadan sadece kendimizce.

  17. 04.Mart.2018, 07:40
    9
    Misafir

    Yorum: Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak

    - Merhabalar Ben şuan 11 e gireceğim . Ses yaptık üstümüzde de komşumuz var.Helallik isteyeceğim ama utanıyorum .Hem de komşumuz olsun dedi sıkıntı etmedi ne yapacağım.



    - Ben evde küçük bir kolye ucu buldum heralde eskiden komşumuz dan almışım calmisim yani normalde öyle şeyler yapmam ama çocukluk hali olması gerek onlar taşındı ben kolye yı bulunca arkadaşımın heralde dedim ama kolyenin yerini unuttum versemde nasıl vericem kaç sene geçmiş helallik istesem helallik isterken nedenini söyle meli miyim yeni bir kolye alsam olur mu ne yapmalıyım


  18. 04.Mart.2018, 07:40
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    - Merhabalar Ben şuan 11 e gireceğim . Ses yaptık üstümüzde de komşumuz var.Helallik isteyeceğim ama utanıyorum .Hem de komşumuz olsun dedi sıkıntı etmedi ne yapacağım.



    - Ben evde küçük bir kolye ucu buldum heralde eskiden komşumuz dan almışım calmisim yani normalde öyle şeyler yapmam ama çocukluk hali olması gerek onlar taşındı ben kolye yı bulunca arkadaşımın heralde dedim ama kolyenin yerini unuttum versemde nasıl vericem kaç sene geçmiş helallik istesem helallik isterken nedenini söyle meli miyim yeni bir kolye alsam olur mu ne yapmalıyım

  19. 08.Mart.2018, 00:10
    10
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,808
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Yorum: Kul hakkı küçükken bakkaldan arkadaşlarımızla cips sakız filan çalmak

    - Komşu hakkını zaten helal etmiş yapacak bir şey kalmadı

    - Kesin çalmışsan helaleşmelisin


  20. 08.Mart.2018, 00:10
    10
    Üye
    - Komşu hakkını zaten helal etmiş yapacak bir şey kalmadı

    - Kesin çalmışsan helaleşmelisin




+ Yorum Gönder