Konusunu Oylayın.: Zinanın cezası evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Zinanın cezası evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?
  1. 10.Ocak.2011, 03:04
    13
    gtrsti
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Aralık.2010
    Üye No: 82354
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 25

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    reklam


    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz? isimli yazı www.Mumsema.comYanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?
    Alıntı
    Nur suresi 2ayette zinanın cezası 100 değnektir

    Kur'an Tevrat ve İncil'deki bu hükmü neshetmiştir Nur suresi inmeden önce yapılan recm Tevrat'a bakılarak yapılandır Bu ayet indikten sonra 100 değnek cezası uygulanmıştır
    DENMİŞ VALLA SAĞOLUN BEN BİLMİYORDUM BU KONUYU ALLAH RAZI OLSUN..


  2. 10.Ocak.2011, 03:04
    13
    gtrsti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    Alıntı
    Nur suresi 2ayette zinanın cezası 100 değnektir

    Kur'an Tevrat ve İncil'deki bu hükmü neshetmiştir Nur suresi inmeden önce yapılan recm Tevrat'a bakılarak yapılandır Bu ayet indikten sonra 100 değnek cezası uygulanmıştır
    DENMİŞ VALLA SAĞOLUN BEN BİLMİYORDUM BU KONUYU ALLAH RAZI OLSUN..


  3. 10.Ocak.2011, 08:35
    14
    farukyazici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Aralık.2009
    Üye No: 68317
    Mesaj Sayısı: 81
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    reklam


    Alıntı
    Ben Raşid halifeler uyguladı diyorum sen bana Abdulaziz efendi diyorsun.
    vesübhanallah

    Faruk kardeşim zaten Abdulaziz Bayındır vb hoca! lardan beslendiği tahmin etmiştim.

    Ben sahabeleri(halifeler) ve 4 mezhep imamını binlerce sözde hocaya tercih ederim.
    Zahmet edip yazıyı okursanız işin aslını göreceksiniz. Ben uygulanmadı demiyorum, nesh edildi diyorum. Ayrıca sahih hadislerde peygamberin değnek cezasını uygulaması da var.

    Ayrıca yine aynı yazıda sizden bir "cariyelere bu cezanın yarısını uygulayın" hükmünü açıklamanız isteniyor. Lütfen isimlerle uğraşmayalım, içeriğine bakalım.


  4. 10.Ocak.2011, 08:35
    14
    farukyazici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Alıntı
    Ben Raşid halifeler uyguladı diyorum sen bana Abdulaziz efendi diyorsun.
    vesübhanallah

    Faruk kardeşim zaten Abdulaziz Bayındır vb hoca! lardan beslendiği tahmin etmiştim.

    Ben sahabeleri(halifeler) ve 4 mezhep imamını binlerce sözde hocaya tercih ederim.
    Zahmet edip yazıyı okursanız işin aslını göreceksiniz. Ben uygulanmadı demiyorum, nesh edildi diyorum. Ayrıca sahih hadislerde peygamberin değnek cezasını uygulaması da var.

    Ayrıca yine aynı yazıda sizden bir "cariyelere bu cezanın yarısını uygulayın" hükmünü açıklamanız isteniyor. Lütfen isimlerle uğraşmayalım, içeriğine bakalım.


  5. 10.Ocak.2011, 09:39
    15
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    Alıntı
    Ben uygulanmadı demiyorum, nesh edildi diyorum. Ayrıca sahih hadislerde peygamberin değnek cezasını uygulaması da var.
    Neshedilmişmiş...Senin dediğin değnek cezası var ama sen yanlış yorumluyorsun..işin aslını yazıyımda oku:

    Hz. Peygamber (asv)'in recm cezasına uygulama örnekleri:

    1. İşvereninin eşiyle zina eden bekâr işçiye yüz değnek ve bir yıl sürgün cezası, kadına ise recm uygulanmıştır.

    Ebû Hureyre ile Zeyd b. Halid el-Cühenî (r.anhumâ)'dan nakledildiğine göre, zina eden kadının kocası ile zina eden işçinin babası Resulullah (s.a.s)'e başvurarak bu konuda "Allah'ın kitabı" ile hüküm vermesini istemişlerdir. İşçinin babası şöyle dedi:

    "Benim oğlum bu adamın yanında işçi idi. Onun hanımı ile zina etti. Bana, oğlum için recm gerektiği haber verildi. Ancak ben onun adına yüz koyunla bir cariye fidye verdim. Bu arada bilenlere danıştım, (oğlum bekâr olduğu için) ona yüz değnekle bir yıl sürgün cezası, bunun karısına ise recm cezası gerektiğini haber verdiler." Bunun üzerine, Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurdu:

    "Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ve koyunlar geri verilecek. Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek. Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git. Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet."

    Üneys kadına gitmiş ve kadın suçunu itiraf etmiş, Hz. Peygamber (asv)'in emri üzerine de recmedilmiştir. (Müslim, Hudûd, 25; Buhârî, Hudûd III, 38, 46, Vekâlet,13).

    Ebû Hanife'ye göre, yüz değnek yanında bir yıl sürgün, ayete ilâve niteliğinde olup, ayet inince bu ilâve kısım neshedilmiştir. Ancak İslâm devlet başkanı böyle bir cezayı ta'zir cezası olarak verebilir.


  6. 10.Ocak.2011, 09:39
    15
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Ben uygulanmadı demiyorum, nesh edildi diyorum. Ayrıca sahih hadislerde peygamberin değnek cezasını uygulaması da var.
    Neshedilmişmiş...Senin dediğin değnek cezası var ama sen yanlış yorumluyorsun..işin aslını yazıyımda oku:

    Hz. Peygamber (asv)'in recm cezasına uygulama örnekleri:

    1. İşvereninin eşiyle zina eden bekâr işçiye yüz değnek ve bir yıl sürgün cezası, kadına ise recm uygulanmıştır.

    Ebû Hureyre ile Zeyd b. Halid el-Cühenî (r.anhumâ)'dan nakledildiğine göre, zina eden kadının kocası ile zina eden işçinin babası Resulullah (s.a.s)'e başvurarak bu konuda "Allah'ın kitabı" ile hüküm vermesini istemişlerdir. İşçinin babası şöyle dedi:

    "Benim oğlum bu adamın yanında işçi idi. Onun hanımı ile zina etti. Bana, oğlum için recm gerektiği haber verildi. Ancak ben onun adına yüz koyunla bir cariye fidye verdim. Bu arada bilenlere danıştım, (oğlum bekâr olduğu için) ona yüz değnekle bir yıl sürgün cezası, bunun karısına ise recm cezası gerektiğini haber verdiler." Bunun üzerine, Hz. Peygamber (asv) şöyle buyurdu:

    "Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ve koyunlar geri verilecek. Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek. Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git. Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet."

    Üneys kadına gitmiş ve kadın suçunu itiraf etmiş, Hz. Peygamber (asv)'in emri üzerine de recmedilmiştir. (Müslim, Hudûd, 25; Buhârî, Hudûd III, 38, 46, Vekâlet,13).

    Ebû Hanife'ye göre, yüz değnek yanında bir yıl sürgün, ayete ilâve niteliğinde olup, ayet inince bu ilâve kısım neshedilmiştir. Ancak İslâm devlet başkanı böyle bir cezayı ta'zir cezası olarak verebilir.


  7. 10.Ocak.2011, 10:03
    16
    meryemgül1
    ~~Medinenin Gülü ~~

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Haziran.2009
    Üye No: 48911
    Mesaj Sayısı: 3,926
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 77
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    "Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ve koyunlar geri verilecek. Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek. Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git. Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet."


    Allah c.c. razı olsun bu güzel paylaşım için hocam


  8. 10.Ocak.2011, 10:03
    16
    ~~Medinenin Gülü ~~
    "Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ve koyunlar geri verilecek. Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek. Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git. Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet."


    Allah c.c. razı olsun bu güzel paylaşım için hocam


  9. 10.Ocak.2011, 10:11
    17
    farukyazici
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Aralık.2009
    Üye No: 68317
    Mesaj Sayısı: 81
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    Alıntı
    "Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ve koyunlar geri verilecek. Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek. Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git. Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet."
    İşin aslını açıkladığını iddia ediyorsun ama farkında olmadan benim söylediklerimi ispatlıyorsun.
    Peygamber Efendimiz Allah'ın kitabıyla hükmedeceğim diyor ve recm cezasını uyguluyor. Kur'an'da recm ile ilgili hiçbir şey olmadığına göre demek ki burada bahsettiği kitap Tevrat'dır. Bu da gösteriyor ki Nur suresi henüz nazil olmamış. Kur'an hükmü dururken Tevrat'ı uygulayan bir peygamber düşünülemez.

    Zaten recm cezasının uygulanmadığını söyleyen yok ki. Sadece Nur suresi nazil olmadan önce uygulandığını söylüyoruz. Lafları çarpıtıp beni yalancı çıkarmaya çalışıyorsunuz ama başarılı olamadınız.


  10. 10.Ocak.2011, 10:11
    17
    farukyazici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    "Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, aranızda Allah'ın kitabı ile hükmedeceğim. Cariye ve koyunlar geri verilecek. Oğluna yüz değnekle bir yıl sürgün gerek. Ey Üneys, sen de bu adamın karısına git. Eğer zinasını itiraf ederse, onu recmet."
    İşin aslını açıkladığını iddia ediyorsun ama farkında olmadan benim söylediklerimi ispatlıyorsun.
    Peygamber Efendimiz Allah'ın kitabıyla hükmedeceğim diyor ve recm cezasını uyguluyor. Kur'an'da recm ile ilgili hiçbir şey olmadığına göre demek ki burada bahsettiği kitap Tevrat'dır. Bu da gösteriyor ki Nur suresi henüz nazil olmamış. Kur'an hükmü dururken Tevrat'ı uygulayan bir peygamber düşünülemez.

    Zaten recm cezasının uygulanmadığını söyleyen yok ki. Sadece Nur suresi nazil olmadan önce uygulandığını söylüyoruz. Lafları çarpıtıp beni yalancı çıkarmaya çalışıyorsunuz ama başarılı olamadınız.


  11. 10.Ocak.2011, 10:48
    18
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    Selamun Aleykum,
    Bazı sitelerde RECM cezası ile ilgili şu iddialara rastlıyoruz "RECM cezası Paygamberimiz tarafından Nur su resinde ki ilgili ayet indirilmeden önce uygulandı ve ayet nazil olunca RECM hükmü ortadan kaldırıldı" derler. Bu sitelerden biri[*]: Peygamberimiz (AS) RECM cezasını uygulamıştır fakat uygulama Tevrata dayandırılarak yapılmıştır RECM edilen Yahudi ve Müslümanlarda işte Tevrat'taki bu hükme dayandırılarak RECM edilmişlerdir iddiasını savunur. Delil olarak ta şu şu hadisi getirmiştir:


    eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ’ya “Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recim cezası uyguladı mı?” diye sordum. “Evet” dedi. “Nur suresinden önce mi, sonra mı” dedim. “Bilmiyorum” dedi.” [1]
    Ayrıca şu hadisi şerifi yayınlarken hadisin sonuna düşülen şu not sanırım sizinde dikkatinizi çekmiştir:
    A-
    Ebû Hureyre ve Zeyd b. Halid dediler ki, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin yanındaydık. Bir adam kalktı ve şöyle dedi: “Allah için, aramızda sadece Allah’ın kitabıyla hükmetmeni istiyorum.” Davalısı daha anlayışlıydı, o da kalktı ve şöyle dedi; “Aramızda Allah’ın kitabı ile hükmet ve beni dinle.” Peygamberimiz, “konuş” dedi, o da şöyle konuştu:
    “Oğlum bunun işçisiydi, karısıyla zina etti. 100 koyun ile hizmetçi köleyi fidye olarak verdim. Bilenlere sordum, oğluma 100 değnek ve bir yıl sürgün, kadına da recm gerektiğini söylediler.”
    Peygamberimiz dedi ki: Canım elinde olana and içerim, aranızda elbette şanı yüce Allah’ın kitabı ile hükmedeceğim. 100 koyun ile köle geri alınır. Oğluna 100 değnek ve bir yıl sürgün gerekir. Üneys, şu adamın karısına git, suçu kabul ederse recmet. Gitti kadın suçu kabul edince recmetti.[13]
    Burada sözü edilen “Allah’ın kitabı”nın Tevrat olduğu kesindir. Çünkü Kur’ân’da zina ile ilgili bir âyet henüz inmemişti. İnen âyetlerin hiçbirinde de recm cezası bulunmamaktadır.
    Elimizdeki Tevrat’ta değnek cezası yoktur. Bu ceza, Medine Yahûdilerinin elindeki nüshada olabilir. (bu bilgi verilen linkteki siteden alınmıştır)
    Yukarıdaki hadisi şeriflerde koyu olarak gösterdiğim kısımlar açıkça bu olayın Nur suresinin indirilmesinden sonra meydana geldiğini gösterir neden mi?


    1- Nur suresindeki ayetin indilirdiği tarih rivayetlerde hicretin dördüncü, beşinci veya altıncı yılında olduğu bildirilir bu olay sırasında Hz. Ebu Hureyre (ra)'ında hazır bulunması olayın hicretin 7. yılından sonra olduğunu gösterir çünkü Hz. Ebu Hureyre (ra) hicretin 7. yılında müslüman olmuştur.[2]
    2- "Oğluna 100 değnek ve bir yıl sürgün gerekir." ifadesi olayın Nur suresindeki ayetin indirilmesinden sonra olduğunu açıkça göstermektedir çünkü "değnek ve sürgün cezası" Tevrat'ta olan bir ceza değildir "100 değnek" cezası Kuran-ı Kerim'de bildirilmiştir. Öyleyse hüküm Tevrat'a göre verilmemiştir zaten yazının sonunda şu ifade yazarın bu konudaki çıkmazını da ortaya koymaktadır "Elimizdeki Tevrat’ta değnek cezası yoktur. Bu ceza, Medine Yahûdilerinin elindeki nüshada olabilir."
    3- Yukarıdaki açıklamalardan da anlaşılabileceği gibi hadisteki "Kitap" "Kuran veya Tevrat" manasında değil "Allah'ın hükmü" manasında kullanılmıştır
    Zaten İbn-i Kuteybe'nin bu hadis hakkındaki itiraza verdiği aşağıdaki cevap "Kitap kelimesinden kastın Allah'ın hükmü olduğunu" bize göstermektedir
    (...)
    Cevap: Biz deriz ki; Rasulullah (S.A.V) buradaki “…ikinizin arasında Allanın Kitabı ile hükmedeceğim“ sözü ile Kuran’ı kastetmemiştir. O sadece “ikinizin arasında Allahu taâlânın hükmü ile hükmedeceğim” demek istemiştir.
    Kitap(yazı) kelimesi çeşitli manalarda kullanılır.
    Bu manalardan birisi.Allah (cc) “…bunlar, üzerinize Allah yazısı olarak haramdır. Haram kılınanların dışında kalanlar size helal kılındı. ” (4.en-Nisâ:24) ayetinde de olduğu gibi hüküm ve farz demektir. “… Allah’ın yazısı olarak ” demek Allah’ın sizin üzerinize farzı olarak demektir.
    Yine Allah “… size kısas yazıldı ” (2,el-Bakara, 178) buyurmuştur. Yani size farz kılındı, demektir.
    Ey Rabbimiz, üzerimize şu savaşı niye yazdm …” dediler. (4.en-Nisa, 77} ayeti,”…niye farz kıl*dın demektir.
    Keza “Tevrat’ta İsrail oğulları üzerine şunu yazdık: Cana can” (5.el-Mâide:45) buyurmuştur.Yani “…şunu hükmettik ve farz kıldık” demektir.
    En-Nâbiğatul-Ca’dî’de şöyle demiştir:
    Velâ bağları, bizim (şerefli) soyumuzu lekeledi. Siz de (zâten) lekeliydiniz. Fakat yazdığı zaman Allah böyle dememişti.”
    Yani: Akrabalık bağları, bizim soylu şerefimizi lekeledi. Hükümde bulunuyorken Allah bunu vacip kılmış değildir” demektir. [İbn-i Kuteybe, Te’vilu Muhtelifi’l Hadisi Müdâfaası, Kayıhan Yayınları: 179-181.][3]


    B-
    eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ’ya “Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recim cezası uyguladı mı?” diye sordum. “Evet” dedi. “Nur suresinden önce mi, sonra mı” dedim. “Bilmiyorum” dedi.” [1]

    İbrahim Canan Hocaefendi'nin Yukarıdaki Hadis-i Şerif Hakkındaki Görüşü


    1- Recm tatbikatının Nur sûresinin nüzûlünden önce olması halinde, bu sûrede, zâniye celde hükmü gelmiş olmakla recmin bununla neshedildiği söylenebilecektir. Recm, Nur sûresinin nüzûlünden sonra tatbik edilmiş olma durumunda, celdenin muhsan hakkında neshedilmiş olduğuna delil çıkarılabilecektir. Böyle bir değerlendirmeye: "Bunda, Kitab'ın sünnetle neshedilme durumu mevzubahistir, bu ise ihtilaflı bir mevzudur" diye itiraz edilebilir ise de şöyle cevap verilmiştir: "Ulemânın kabul etmediği husus, Kitab'ın haber-i vahidle neshidir, haber-i meşhur ile neshine itiraz edilmemiştir. İbnu Hacer burada nesh değil tahsisin mevzubahis olduğunu, âyetteki celde hükmünün muhsan olmayanlara tahsis edildiğini belirtir.

    2- İbnu Ebî Evfâ, recm hâdisesinin Nur sûresinden önce mi, sonra mı vukua geldiğini bilmediğini söylemektedir. Ancak Nur sûresinden sonra olduğuna dair delil mevcuttur. Zîra sûrenin nüzûlü ifk hâdisesi sırasında vukua gelmiştir. Gerçi bu hâdise dördüncü hicri yılda mı, beşinci veya altıncı hicrî yılda mı meydana geldi, ihtilaflıdır. Ama recm hâdisesinde Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) de hazır bulunduğuna göre, yedinci yıldan sonra cereyan etmiş olmalıdır, zîra o, yedinci hicrî yılda İslâm'la müşerref olmuştur.

    3- İbnu Ebî Evfâ'nın "bilmiyorum" demesi, faziletli, büyük kimselerin "bilmiyorum" diye cevap vermekle faziletlerinden bir şey kaybetmeyeceğine, böyle dediği için ayıplanamayacağına delildir. Bilakis bu cevap onun araştırıcı olduğuna, söyledikleri şeylerde titiz davrandığına delildir, övülmesini gerektiren bir cevaptır[4]



    Hz. Câbir (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) zinâ yapmış olan bir kimse için celde ile hadd tatbik edilmesini emretti. Sonra, onun muhsan (evli) olduğu bildirildi. Bu sefer recmedilmesini emretti ve recmedildi." [Ebû Dâvud, Hudud 24, (4438, 4439).]

    İşte bu deliller Hz. Peygameber'in (SAV) RECM cezasını Nur Suresinden sonra uyguladığını göstermektedir çünkü yukarıda ki uygulamada değnek ve recm cezası beraber zikredilmiştir.


    Aynı şekilde Halife efendilerimiz döneminde de RECM cezası uygulanmıştır. [5]

    1. Buhârî, Hudud, 21, 37; Müslim, Hudud 29, (1702).
    2. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/241-242
    3. http://www.cevizyapragi.com/hadis-mu...an-celiskisi-2
    4. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/245.
    5. Buhârî, Hudud 21, Muvatta, Hudud 11 (2, 825)
    6. * http://www.suleymaniyevakfi.org/aras...im-cezasi.html



  12. 10.Ocak.2011, 10:48
    18
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Selamun Aleykum,
    Bazı sitelerde RECM cezası ile ilgili şu iddialara rastlıyoruz "RECM cezası Paygamberimiz tarafından Nur su resinde ki ilgili ayet indirilmeden önce uygulandı ve ayet nazil olunca RECM hükmü ortadan kaldırıldı" derler. Bu sitelerden biri[*]: Peygamberimiz (AS) RECM cezasını uygulamıştır fakat uygulama Tevrata dayandırılarak yapılmıştır RECM edilen Yahudi ve Müslümanlarda işte Tevrat'taki bu hükme dayandırılarak RECM edilmişlerdir iddiasını savunur. Delil olarak ta şu şu hadisi getirmiştir:


    eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ’ya “Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recim cezası uyguladı mı?” diye sordum. “Evet” dedi. “Nur suresinden önce mi, sonra mı” dedim. “Bilmiyorum” dedi.” [1]
    Ayrıca şu hadisi şerifi yayınlarken hadisin sonuna düşülen şu not sanırım sizinde dikkatinizi çekmiştir:
    A-
    Ebû Hureyre ve Zeyd b. Halid dediler ki, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin yanındaydık. Bir adam kalktı ve şöyle dedi: “Allah için, aramızda sadece Allah’ın kitabıyla hükmetmeni istiyorum.” Davalısı daha anlayışlıydı, o da kalktı ve şöyle dedi; “Aramızda Allah’ın kitabı ile hükmet ve beni dinle.” Peygamberimiz, “konuş” dedi, o da şöyle konuştu:
    “Oğlum bunun işçisiydi, karısıyla zina etti. 100 koyun ile hizmetçi köleyi fidye olarak verdim. Bilenlere sordum, oğluma 100 değnek ve bir yıl sürgün, kadına da recm gerektiğini söylediler.”
    Peygamberimiz dedi ki: Canım elinde olana and içerim, aranızda elbette şanı yüce Allah’ın kitabı ile hükmedeceğim. 100 koyun ile köle geri alınır. Oğluna 100 değnek ve bir yıl sürgün gerekir. Üneys, şu adamın karısına git, suçu kabul ederse recmet. Gitti kadın suçu kabul edince recmetti.[13]
    Burada sözü edilen “Allah’ın kitabı”nın Tevrat olduğu kesindir. Çünkü Kur’ân’da zina ile ilgili bir âyet henüz inmemişti. İnen âyetlerin hiçbirinde de recm cezası bulunmamaktadır.
    Elimizdeki Tevrat’ta değnek cezası yoktur. Bu ceza, Medine Yahûdilerinin elindeki nüshada olabilir. (bu bilgi verilen linkteki siteden alınmıştır)
    Yukarıdaki hadisi şeriflerde koyu olarak gösterdiğim kısımlar açıkça bu olayın Nur suresinin indirilmesinden sonra meydana geldiğini gösterir neden mi?


    1- Nur suresindeki ayetin indilirdiği tarih rivayetlerde hicretin dördüncü, beşinci veya altıncı yılında olduğu bildirilir bu olay sırasında Hz. Ebu Hureyre (ra)'ında hazır bulunması olayın hicretin 7. yılından sonra olduğunu gösterir çünkü Hz. Ebu Hureyre (ra) hicretin 7. yılında müslüman olmuştur.[2]
    2- "Oğluna 100 değnek ve bir yıl sürgün gerekir." ifadesi olayın Nur suresindeki ayetin indirilmesinden sonra olduğunu açıkça göstermektedir çünkü "değnek ve sürgün cezası" Tevrat'ta olan bir ceza değildir "100 değnek" cezası Kuran-ı Kerim'de bildirilmiştir. Öyleyse hüküm Tevrat'a göre verilmemiştir zaten yazının sonunda şu ifade yazarın bu konudaki çıkmazını da ortaya koymaktadır "Elimizdeki Tevrat’ta değnek cezası yoktur. Bu ceza, Medine Yahûdilerinin elindeki nüshada olabilir."
    3- Yukarıdaki açıklamalardan da anlaşılabileceği gibi hadisteki "Kitap" "Kuran veya Tevrat" manasında değil "Allah'ın hükmü" manasında kullanılmıştır
    Zaten İbn-i Kuteybe'nin bu hadis hakkındaki itiraza verdiği aşağıdaki cevap "Kitap kelimesinden kastın Allah'ın hükmü olduğunu" bize göstermektedir
    (...)
    Cevap: Biz deriz ki; Rasulullah (S.A.V) buradaki “…ikinizin arasında Allanın Kitabı ile hükmedeceğim“ sözü ile Kuran’ı kastetmemiştir. O sadece “ikinizin arasında Allahu taâlânın hükmü ile hükmedeceğim” demek istemiştir.
    Kitap(yazı) kelimesi çeşitli manalarda kullanılır.
    Bu manalardan birisi.Allah (cc) “…bunlar, üzerinize Allah yazısı olarak haramdır. Haram kılınanların dışında kalanlar size helal kılındı. ” (4.en-Nisâ:24) ayetinde de olduğu gibi hüküm ve farz demektir. “… Allah’ın yazısı olarak ” demek Allah’ın sizin üzerinize farzı olarak demektir.
    Yine Allah “… size kısas yazıldı ” (2,el-Bakara, 178) buyurmuştur. Yani size farz kılındı, demektir.
    Ey Rabbimiz, üzerimize şu savaşı niye yazdm …” dediler. (4.en-Nisa, 77} ayeti,”…niye farz kıl*dın demektir.
    Keza “Tevrat’ta İsrail oğulları üzerine şunu yazdık: Cana can” (5.el-Mâide:45) buyurmuştur.Yani “…şunu hükmettik ve farz kıldık” demektir.
    En-Nâbiğatul-Ca’dî’de şöyle demiştir:
    Velâ bağları, bizim (şerefli) soyumuzu lekeledi. Siz de (zâten) lekeliydiniz. Fakat yazdığı zaman Allah böyle dememişti.”
    Yani: Akrabalık bağları, bizim soylu şerefimizi lekeledi. Hükümde bulunuyorken Allah bunu vacip kılmış değildir” demektir. [İbn-i Kuteybe, Te’vilu Muhtelifi’l Hadisi Müdâfaası, Kayıhan Yayınları: 179-181.][3]


    B-
    eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ’ya “Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recim cezası uyguladı mı?” diye sordum. “Evet” dedi. “Nur suresinden önce mi, sonra mı” dedim. “Bilmiyorum” dedi.” [1]

    İbrahim Canan Hocaefendi'nin Yukarıdaki Hadis-i Şerif Hakkındaki Görüşü


    1- Recm tatbikatının Nur sûresinin nüzûlünden önce olması halinde, bu sûrede, zâniye celde hükmü gelmiş olmakla recmin bununla neshedildiği söylenebilecektir. Recm, Nur sûresinin nüzûlünden sonra tatbik edilmiş olma durumunda, celdenin muhsan hakkında neshedilmiş olduğuna delil çıkarılabilecektir. Böyle bir değerlendirmeye: "Bunda, Kitab'ın sünnetle neshedilme durumu mevzubahistir, bu ise ihtilaflı bir mevzudur" diye itiraz edilebilir ise de şöyle cevap verilmiştir: "Ulemânın kabul etmediği husus, Kitab'ın haber-i vahidle neshidir, haber-i meşhur ile neshine itiraz edilmemiştir. İbnu Hacer burada nesh değil tahsisin mevzubahis olduğunu, âyetteki celde hükmünün muhsan olmayanlara tahsis edildiğini belirtir.

    2- İbnu Ebî Evfâ, recm hâdisesinin Nur sûresinden önce mi, sonra mı vukua geldiğini bilmediğini söylemektedir. Ancak Nur sûresinden sonra olduğuna dair delil mevcuttur. Zîra sûrenin nüzûlü ifk hâdisesi sırasında vukua gelmiştir. Gerçi bu hâdise dördüncü hicri yılda mı, beşinci veya altıncı hicrî yılda mı meydana geldi, ihtilaflıdır. Ama recm hâdisesinde Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) de hazır bulunduğuna göre, yedinci yıldan sonra cereyan etmiş olmalıdır, zîra o, yedinci hicrî yılda İslâm'la müşerref olmuştur.

    3- İbnu Ebî Evfâ'nın "bilmiyorum" demesi, faziletli, büyük kimselerin "bilmiyorum" diye cevap vermekle faziletlerinden bir şey kaybetmeyeceğine, böyle dediği için ayıplanamayacağına delildir. Bilakis bu cevap onun araştırıcı olduğuna, söyledikleri şeylerde titiz davrandığına delildir, övülmesini gerektiren bir cevaptır[4]



    Hz. Câbir (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) zinâ yapmış olan bir kimse için celde ile hadd tatbik edilmesini emretti. Sonra, onun muhsan (evli) olduğu bildirildi. Bu sefer recmedilmesini emretti ve recmedildi." [Ebû Dâvud, Hudud 24, (4438, 4439).]

    İşte bu deliller Hz. Peygameber'in (SAV) RECM cezasını Nur Suresinden sonra uyguladığını göstermektedir çünkü yukarıda ki uygulamada değnek ve recm cezası beraber zikredilmiştir.


    Aynı şekilde Halife efendilerimiz döneminde de RECM cezası uygulanmıştır. [5]

    1. Buhârî, Hudud, 21, 37; Müslim, Hudud 29, (1702).
    2. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/241-242
    3. http://www.cevizyapragi.com/hadis-mu...an-celiskisi-2
    4. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/245.
    5. Buhârî, Hudud 21, Muvatta, Hudud 11 (2, 825)
    6. * http://www.suleymaniyevakfi.org/aras...im-cezasi.html



  13. 10.Ocak.2011, 13:43
    19
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    Alıntı
    Zahmet edip yazıyı okursanız işin aslını göreceksiniz. Ben uygulanmadı demiyorum, nesh edildi diyorum. Ayrıca sahih hadislerde peygamberin değnek cezasını uygulaması da var.

    Ayrıca yine aynı yazıda sizden bir "cariyelere bu cezanın yarısını uygulayın" hükmünü açıklamanız isteniyor. Lütfen isimlerle uğraşmayalım, içeriğine bakalım.
    Nesh edilseydi şayet, senden ve bizden önce sahabeler ve mezhep imamları bilmezmiydi???
    Biz milleti recm etmeye meraklı değiliz, Allahın hükmü ne ise (nefsimize ağır gelsede) biz ona inanırız.
    Allah c.c. akıl fikir versin.


  14. 10.Ocak.2011, 13:43
    19
    Özel Üye
    Alıntı
    Zahmet edip yazıyı okursanız işin aslını göreceksiniz. Ben uygulanmadı demiyorum, nesh edildi diyorum. Ayrıca sahih hadislerde peygamberin değnek cezasını uygulaması da var.

    Ayrıca yine aynı yazıda sizden bir "cariyelere bu cezanın yarısını uygulayın" hükmünü açıklamanız isteniyor. Lütfen isimlerle uğraşmayalım, içeriğine bakalım.
    Nesh edilseydi şayet, senden ve bizden önce sahabeler ve mezhep imamları bilmezmiydi???
    Biz milleti recm etmeye meraklı değiliz, Allahın hükmü ne ise (nefsimize ağır gelsede) biz ona inanırız.
    Allah c.c. akıl fikir versin.


  15. 14.Ocak.2011, 05:55
    20
    gtrsti
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Aralık.2010
    Üye No: 82354
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 25

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    bizim dinimizde kuralların yasakların vs. hepsinin bir mantığı ölçüsü ve hikmeti vadır... bazı alimler recmi neye göre değerendiriyor anlayamadm zaten nur suresinden sonra recmin hükmü neshedilmiş??? e hadis de var ???
    ayrıca tevrattak recm in mantığı nedir??? yani sosyal toplumsal alanda diyorum yani niçin zina edene recm uygulanyor ibreti alem olsun diye falan mi?????
    aydınlatırsanız sevinirim... vesselam


  16. 14.Ocak.2011, 05:55
    20
    gtrsti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    bizim dinimizde kuralların yasakların vs. hepsinin bir mantığı ölçüsü ve hikmeti vadır... bazı alimler recmi neye göre değerendiriyor anlayamadm zaten nur suresinden sonra recmin hükmü neshedilmiş??? e hadis de var ???
    ayrıca tevrattak recm in mantığı nedir??? yani sosyal toplumsal alanda diyorum yani niçin zina edene recm uygulanyor ibreti alem olsun diye falan mi?????
    aydınlatırsanız sevinirim... vesselam


  17. 14.Ocak.2011, 07:20
    21
    Vamık
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ekim.2007
    Üye No: 3538
    Mesaj Sayısı: 286
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    Alıntı
    bizim dinimizde kuralların yasakların vs. hepsinin bir mantığı ölçüsü ve hikmeti vadır... bazı alimler recmi neye göre değerendiriyor anlayamadm zaten nur suresinden sonra recmin hükmü neshedilmiş??? e hadis de var ???
    ayrıca tevrattak recm in mantığı nedir??? yani sosyal toplumsal alanda diyorum yani niçin zina edene recm uygulanyor ibreti alem olsun diye falan mi?????
    aydınlatırsanız sevinirim... vesselam
    İbreti âlem olsun evet. (kanaatim)
    Dinlerin koruma aldığı beş madeden biri NESİLdir.
    Nesli yok eden zinanın cezasıda büyük olmalıki namussuzlar vaz geçsin.


  18. 14.Ocak.2011, 07:20
    21
    Devamlı Üye
    Alıntı
    bizim dinimizde kuralların yasakların vs. hepsinin bir mantığı ölçüsü ve hikmeti vadır... bazı alimler recmi neye göre değerendiriyor anlayamadm zaten nur suresinden sonra recmin hükmü neshedilmiş??? e hadis de var ???
    ayrıca tevrattak recm in mantığı nedir??? yani sosyal toplumsal alanda diyorum yani niçin zina edene recm uygulanyor ibreti alem olsun diye falan mi?????
    aydınlatırsanız sevinirim... vesselam
    İbreti âlem olsun evet. (kanaatim)
    Dinlerin koruma aldığı beş madeden biri NESİLdir.
    Nesli yok eden zinanın cezasıda büyük olmalıki namussuzlar vaz geçsin.


  19. 15.Ocak.2011, 16:22
    22
    islamdostu
    hizmetkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2008
    Üye No: 26997
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    kısası devlet uygular fertler değil.


  20. 15.Ocak.2011, 16:22
    22
    hizmetkar
    kısası devlet uygular fertler değil.


  21. 15.Ocak.2011, 23:11
    23
    eğii
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Aralık.2010
    Üye No: 82339
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    Yanıt: zinanin cezasi evliler icin recm ise recmi kendimiz uygulayabirmiyiz?

    bir müslüman zinanın cezası yüz değnektr demişş yukarda!bekarlar için öyle olabilir ama evliler için recm edilmektr cezasıı...kur'anda böyle yazmaya bilir ama
    rasulullahh (sav)böyle yapmıştır böyle yapılmasını ewmretmiştr..rasule itaat ALLAHA itaatttir....


  22. 15.Ocak.2011, 23:11
    23
    Üye
    bir müslüman zinanın cezası yüz değnektr demişş yukarda!bekarlar için öyle olabilir ama evliler için recm edilmektr cezasıı...kur'anda böyle yazmaya bilir ama
    rasulullahh (sav)böyle yapmıştır böyle yapılmasını ewmretmiştr..rasule itaat ALLAHA itaatttir....





+ Yorum Gönder
Git İlk 12