Konusunu Oylayın.: Dini nikah kıyan nişanlıların nikahı konusunda soru

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Dini nikah kıyan nişanlıların nikahı konusunda soru
  1. 09.Ocak.2011, 17:24
    1
    hata
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Ocak.2011
    Üye No: 83012
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Dini nikah kıyan nişanlıların nikahı konusunda soru






    Dini nikah kıyan nişanlıların nikahı konusunda soru Mumsema Selamunaleyküm arkadaslar,
    benim sizlere bir sorum olacak..

    benim arkadasim var, kendisi nisanli ve dini nikahlari kiyildi görüsmeleri günah olmasin diye..

    Bu kiz bir hata yapip sürtünme yoluyla kendini tatmin etmis, bana geldi sordu acaba nikahimiz düsmüs müdür diye?? ama bende buna cevap veremedim..

    acaba aranizda bunun dinde hükmünü bilen var mi?

    benim tek bildigim insanin kendinin tatmin etmesinin Hanefi mesebinde günah oldugu, ama Nikah düser mi???

    Lütfen yardimci olursaniz cok cok seviniriz.


  2. 09.Ocak.2011, 17:24
    1
    hata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamunaleyküm arkadaslar,
    benim sizlere bir sorum olacak..

    benim arkadasim var, kendisi nisanli ve dini nikahlari kiyildi görüsmeleri günah olmasin diye..

    Bu kiz bir hata yapip sürtünme yoluyla kendini tatmin etmis, bana geldi sordu acaba nikahimiz düsmüs müdür diye?? ama bende buna cevap veremedim..

    acaba aranizda bunun dinde hükmünü bilen var mi?

    benim tek bildigim insanin kendinin tatmin etmesinin Hanefi mesebinde günah oldugu, ama Nikah düser mi???

    Lütfen yardimci olursaniz cok cok seviniriz.


    Benzer Konular

    - Dini nikah nasıl düşer,Mahkeme kararıyla boşanan kişilerin dini nikahı devam edermi?

    - Kaçıp babasının ve annesinin rızası olmadan nikah kıyan kızın nikahı caiz midir

    - Ben nişanlılık sürecinde dini nikah kıyan bir gencim.Üniverstede tanıştığım arkadaşımla 3 sene görüş

    - Dini nikah - imam nikahı hakkında

    - Nişanlıların Nikahı

  3. 09.Ocak.2011, 17:39
    2
    oguz26
    acemi mücahid

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2011
    Üye No: 82755
    Mesaj Sayısı: 124
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Türkiye



    nikah düşmez kardeşim sadece bu işi yapan kardeşimiz mekruh işlemiş olur...ayrıntılı bilgi vermeye çalışacam inşallah...

    Soru: İmam nikâhı nasıl düşer?
    Cevap: Allah Teala, Talak suresinde usulüne uygun bir boşanmayı şöyle tarif etmektedir:
    “Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınızda, onları iddetlerini gözeterek boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah’tan korkun. Apaçık bir hayâsızlık yapmaları hali bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah’ın sınırlarıdır. Kim Allah’ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zulmetmiş olur. Bilemezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.
    İddet müddetlerini doldurduklarında onları ya meşru ölçüler içerisinde tutun veya onlardan meşru ölçülere göre ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi de şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte bu, Allah’a ve ahiret gününe inananlara verilen öğüttür. Kim Allah’tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder. Ve ona beklemediği yerden rızık verir. Kim Allah’a güvenirse O, ona yeter. Şüphesiz Allah, emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur.” (Talak, 65/1-3)
    Bu ayetlerde gösterilen şekilde bir boşanma olursa imam nikâhı düşer.


    http://www.fetva.net/yazili-fetvalar...sil-duser.html


  4. 09.Ocak.2011, 17:39
    2
    acemi mücahid



    nikah düşmez kardeşim sadece bu işi yapan kardeşimiz mekruh işlemiş olur...ayrıntılı bilgi vermeye çalışacam inşallah...

    Soru: İmam nikâhı nasıl düşer?
    Cevap: Allah Teala, Talak suresinde usulüne uygun bir boşanmayı şöyle tarif etmektedir:
    “Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınızda, onları iddetlerini gözeterek boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah’tan korkun. Apaçık bir hayâsızlık yapmaları hali bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah’ın sınırlarıdır. Kim Allah’ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zulmetmiş olur. Bilemezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.
    İddet müddetlerini doldurduklarında onları ya meşru ölçüler içerisinde tutun veya onlardan meşru ölçülere göre ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi de şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte bu, Allah’a ve ahiret gününe inananlara verilen öğüttür. Kim Allah’tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder. Ve ona beklemediği yerden rızık verir. Kim Allah’a güvenirse O, ona yeter. Şüphesiz Allah, emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur.” (Talak, 65/1-3)
    Bu ayetlerde gösterilen şekilde bir boşanma olursa imam nikâhı düşer.


    http://www.fetva.net/yazili-fetvalar...sil-duser.html


  5. 09.Ocak.2011, 18:12
    3
    hata
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Ocak.2011
    Üye No: 83012
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yanıt: Dını Nıkah

    ALLAH razi olsun kardesim, bu cabuk cevap icin..

    Ama türkcem cok iyi olmadigi icin, yolladigin ayetlerin tam ne anlama geldigini anlamiyorum..
    biraz bu konuyu acsan, olur mu acaba?


  6. 09.Ocak.2011, 18:12
    3
    hata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ALLAH razi olsun kardesim, bu cabuk cevap icin..

    Ama türkcem cok iyi olmadigi icin, yolladigin ayetlerin tam ne anlama geldigini anlamiyorum..
    biraz bu konuyu acsan, olur mu acaba?


  7. 10.Ocak.2011, 12:37
    4
    oguz26
    acemi mücahid

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2011
    Üye No: 82755
    Mesaj Sayısı: 124
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Türkiye
    Talak suresi tefsiri(savfetut tefasir)
    Bismillâlıirrahmânirrahîm
    1. Ey Peygamber! Kadınları boşamak istediğiniz zaman onları iddetleri içinde boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah'tan korkun. Apaçık bir hayâsızlık yap*maları hâli bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Kim Allah'ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zul*metmiş olur. Bilmezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.

    2, 3. İddetlerini doldurduklarında onları ya güzel*ce tutun, veya onlardan uygun bir şekilde ayrılın. İçi*nizden adalet sahibi iki kişiyi de şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte bu, sizden Allah'a ve âhiret günü*ne inananlara verilen öğüttür. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder. Ve ona beklemediği yerden rızık verir. Kim Allah'a güvenirse Allah ona yeter. Şüphesiz Allah, emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur.

    Âyetlerin Tefsiri

    1. Bu hitap, Peygamber (s.a.v)'e dir. Hüküm ise, hem onu hem ümmetini kapsar. Yüce Allah Peygamber (s.a.v)'i yüceltmek için sadece ona seslendi. Nitekim bir kavmin reisine ve büyüğüne, "Ey Fi*lan! Şunu yapın" denilir. Yani, sen ve kavmin yapın demektir. Bu, yüceltmeve değer verme yoluyla yapılan bir sesleniştir. Kurlubî şöyle der: Hitap Pey*gamber (s.a.v)'e yapılmıştır. Yüceltme ve ululama maksadıyle boşa-dığımzda" şeklinde çoğul lafzıyla hilap edilmiştir.[7] Yani, "Ey Peygamberi Ey mü'minler! Kadınları boşamak istediğinizde, Onları, iddellerine sayılacak müddetin başında bulunurlar iken boşaym. Bu da temizlik anında olur. Onları bayız halinde boşamaym. Mücâhid şöyle der: Onlarla cinsî münâ*sebette bulunmadan, temiz olarak boşaym. Çünkü Rasulullah (s.a.v) şöyle buy*urmuştur: Onu temiz iken ve ilişkide bulunmadan boşasm. İşte bu, Allah'ın içe*risinde kadınların boşanmasın] emrettiği iddellir.[8] Tcfsirciler şöyle der: Kadı*nın, hayız anında boşanması yasaklandı ki, iddet zamanı uzayıp da kadın zarar görmesin. Bir de hayız hali, kocayı nefret ettirici bir durumdur. Ona eşini çabuk boşattırır. Fakat kadının temiz olma hali bunun aksinedir. Bu temizlik anında cima etmemiş olması, bu birleşmeden gebelik meydana gelmemesi içindir.[9]
    Bu durumda iddet, hayızdan çocuğu doğurmaya geçer ki. bunda da kadına açık bîr zarar vardır. Soyların karışmaması için iddeti sayın ve onu tam üç temizliğe tamamlayın. Emirlerine sarılıp yasak*larından sakınarak, Âlemlerin Rabbi Allah'tan korkun, Onları ayırdıktan sonra, iddetleri bitinceye kadar evlerinden çıkarmayın. Onlar da, iddetleri bitinceye kadar evlerden çıkmasmlar. Ancak, boşanan kadın zina ve benzeri çirkin bir iş yaparsa, kendisine had cezası uygulanması için çıkarılır.[10] İbn Cüzey şöyle der: Yüce Allah, erkeğe, boşamış olduğu karısını, içinde bulunduğu evden çıkarmayı yasakladı. Kadını da, kendi isteğiyle oradan çıkmaktan nehyetti. Binaena*leyh, kadının, geceyi evinin dışında geçirmesi, zarurî hareketler dışında gündüzün de evden uzaklaşması caiz değildir. Bu yasak, soyu ve kadını ko*rumak içindir. İddet bekleyen kadının evden çıkmasını mubah kılacak "fâhişe"nin ne olduğu hakkında ihtilaf edilmiştir. Bazılarına göre, bu, zina*dır. Bu durumda kadın, kendisine had cezası uygulanması için evden çıkarılır. Bazılarına göre ise "fahİşe"den maksat, kocanın akrabalarına kötü söz söylemek ve dil uzatmaktır. Bu durumda da kadın evden çıkarılır ve evde oturma hakkı düşer. " Size karşı çirkin davranırlarsa" kıraati bu mânâyı destekler.[11] Bu hükümler, Allah'ın koyduğu kanunlar ve yasaklarıdır. Kim bu hükümlerindışına çıkar ve onları emir kabul edip uymazsa, kendini azaba sunmak sure*tiyle nefsine zulmetmiş ve ona zarar vermiş olur. Çünkü eşini geri alma imkânını elinden kaçırmıştır. Fahreddin Râzî şöyle der: Bu, sünnî talâkı bırakıp iddetin dışında karısını boşayan kimseler hakkında bir tehdittir. Ey muhatap! Sen, boşamadan sonra Allah'ın, or*taya ne çıkaracağım bilemezsin. Belki de Allah onun kalbini, eşine karşı olan kinden sevgiye, nefretten mahabbete çevirir. Böylece, daha önce onu sevmezken artık onu sever hale getirir. İbn Abbas şöyle der: Yüce Allah'ın bundan maksadı, kocanın, eşini boşamasından dolayı pişmanlık duyması ve iddet müddetinde karısına dönmesini istemesidir.[12]


    2, 3. İddet müddetinin biti*mine yaklaştıklarında, Yüce Allah'ın emrettiği gibi, beraberliklerinde iyi davranmak üzere, onları nikâh akdine döndürün. Ya da, onları bırakın da, id*detleri tamamlansın ve kendi iradelerine kendileri sahip olsun. Tefsirciler şöyle der: İyilikle tutmaktan maksat, iyi geçinmek, nafakayı tam olarak ödemek ve kadının iddet zamanı uzasın diye, geri dönerek ona zarar ver*meyi istememektir. İyilikle ayrılmaktan maksat da, boşama anında mehir ve mal vermek, kadının bütün haklarını ödemek süreliyle şartları yerine ge*tirmektir. Boşama veya geri dönme anında, dindarlığı*na ve güvenilirliğine itimat ettiğiniz kimselerden adalet ve doğruluk sahibi iki kişiyi şahit tutunuz. Ebû Hayyân şöyle der: Bu şahit tutma, Ebû Hanî-fe'ye göre mendûbtur. Nitekim Yüce Allah meâlen, "Alışveriş yaptığınızda şahit tutun"[13] buyurmuştur. Şâfiîlere göre, bu şahit tutma "geri dönme" de vâcib, "ayrılma"da mendûbtur.[14] Her hangi birinin tarafım tutmadan şahitliği hak ile yerine getirin. Herhangi bir değiştirme ve bozma yapmadan taraflardan birini gözetip diğerini bırakmadan sırf Allah rızası için şahitlik yapın, Bu meşru kıldığımız hükümlerden, ancak Allah'tan sakınan ve âhirette hesap ve ce*zadan korkan mü'min faydalanır ve öğüt alır. Kim, Allah'tan korkar ve koyduğu sınırlarda durursa, Allah onu her sıkıntıdan kurtarır ve her darlıktan bir çıkış yolu gösterir. Bilmediği ve aklına gelmeyen bir yerden ona nzık verir. Mücâhid şöyle der: Ben İbn Abbâs'm yanında idim. Ona bir adam gelerek, karısını üç talâkla boşadığını söyledi. İbn Abbas sustu. O derece sustu ki, ben, kırışını ona geri döndüre*ceğini sandım. Sonra şöyle dedi: Sizden biri gider bir aptallık eder, sonra gelip "Ey İbn Abbas! Ey İbn Abbas!..." der. Yüce Allah, "Kim Allah'tan kor-karsa, Allah ona bir çıkış yolu verir" buyuruyor. Sen ise Allah'tan kork-mamışsm ki, sana bir çıkış yolu bulayım. Sen, Rabbine isyan ettin. Karın da senden talâk-ı bâin ile boş oldu.[15] Tefsirciler şöyle der: Bu âyet, Afv b. Mâlik el-Eşcaî hakkında indiği halde hükmü geneldir. Müşrikler Afv'm oğlunu esir almışlardı. Bunun üzerine Afv, Rasulullah (s.a.v)'a gelerek fa*kirliğinden şikayet etti ve dedi ki: "Düşman oğlumu esir aldı. Annesi sab*redemeyip çok endişeleniyor. Bana ne emredersin?" Rasulullah (s.a.v) da ona: "Allah'tan kork ve sabırlı ol. Sana ve annesine "lâ havle velâ kuvvete illâ billah" sözünü çokça söylemenizi tavsiye ediyorum." Afv ve karısı bunu yaptılar. Bir gün, o evinde iken, birden oğlu kapıyı çalıverdi. Berabe*rinde yüz deve vardı. Düşmanın gafil olduğu bir sırada onları alıp getir*mişti. Bunun üzerine, "Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ve*rir ve onu beklemediği yerden rıziklandırır" mealindeki âyet indi.[16] Kim Allah'a dayanır ve başına gelen musibetlerde Ona güvenirse, kuşkusuz Allah ona yeter. Sâvî şöyle der: Kim işini Allah'a ha*vale ederse, onu Üzen hususlarda Allah ona yeter. Sebeplere sarılmak, te*vekküle aykırı değildir. Çünkü bu, emredilmiştir. Fakat sebeplere güvenil*mez, Allah'a güvenilir.[17] 'Hadiste şöyle buyrulmuştur: Allah'a tam anlamıy*la tevekkül etseniz, Allah kuşlara nzık verdiği gibi mutlaka size de rizik verir. Kuşlar sabahleyin aç gider, akşam tok döner.'[18] Kuşkusuz Allah bütün yarattıklarında emrini uygulayıcıdır. Dilediğini yapar, O'nu hiçbir sey âciz bırakamaz. İbn Cüzey şöyle der: Bu, tevekküle teşvik et*mekte ve onu vurgulamaktadır. Çünkü, kul, bütün işlerin Allah'ın elinde olduğunu kesin olarak bilirse, tek olan Allah'a dayanır ve O'ndan başkasına itimat etmez.[19] Kuşkusuz Allah her iş için, ezelî hik*mete göre, belli bir kader ve zaman tayin etmiştir. Kurtubî şöyle der: Yani, Allah, kıtlık ve bolluk gibi her şey için, varacağı bir zaman takdir etmiştir.[20]
    Bundan sonra Yüce Allah küçüklük veya yaşlılığından dolayı hayız görmeyen boşanmış kadının hükmünü açıklamak üzere şöyle buyurdu: [21]

    http://www.baktabul.net/dualar-ayetl...t-tefasir.html

    Allah cc a emanet ol kardeşim...


  8. 10.Ocak.2011, 12:37
    4
    acemi mücahid
    Talak suresi tefsiri(savfetut tefasir)
    Bismillâlıirrahmânirrahîm
    1. Ey Peygamber! Kadınları boşamak istediğiniz zaman onları iddetleri içinde boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah'tan korkun. Apaçık bir hayâsızlık yap*maları hâli bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Kim Allah'ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zul*metmiş olur. Bilmezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.

    2, 3. İddetlerini doldurduklarında onları ya güzel*ce tutun, veya onlardan uygun bir şekilde ayrılın. İçi*nizden adalet sahibi iki kişiyi de şahit tutun. Şahitliği Allah için yapın. İşte bu, sizden Allah'a ve âhiret günü*ne inananlara verilen öğüttür. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder. Ve ona beklemediği yerden rızık verir. Kim Allah'a güvenirse Allah ona yeter. Şüphesiz Allah, emrini yerine getirendir. Allah her şey için bir ölçü koymuştur.

    Âyetlerin Tefsiri

    1. Bu hitap, Peygamber (s.a.v)'e dir. Hüküm ise, hem onu hem ümmetini kapsar. Yüce Allah Peygamber (s.a.v)'i yüceltmek için sadece ona seslendi. Nitekim bir kavmin reisine ve büyüğüne, "Ey Fi*lan! Şunu yapın" denilir. Yani, sen ve kavmin yapın demektir. Bu, yüceltmeve değer verme yoluyla yapılan bir sesleniştir. Kurlubî şöyle der: Hitap Pey*gamber (s.a.v)'e yapılmıştır. Yüceltme ve ululama maksadıyle boşa-dığımzda" şeklinde çoğul lafzıyla hilap edilmiştir.[7] Yani, "Ey Peygamberi Ey mü'minler! Kadınları boşamak istediğinizde, Onları, iddellerine sayılacak müddetin başında bulunurlar iken boşaym. Bu da temizlik anında olur. Onları bayız halinde boşamaym. Mücâhid şöyle der: Onlarla cinsî münâ*sebette bulunmadan, temiz olarak boşaym. Çünkü Rasulullah (s.a.v) şöyle buy*urmuştur: Onu temiz iken ve ilişkide bulunmadan boşasm. İşte bu, Allah'ın içe*risinde kadınların boşanmasın] emrettiği iddellir.[8] Tcfsirciler şöyle der: Kadı*nın, hayız anında boşanması yasaklandı ki, iddet zamanı uzayıp da kadın zarar görmesin. Bir de hayız hali, kocayı nefret ettirici bir durumdur. Ona eşini çabuk boşattırır. Fakat kadının temiz olma hali bunun aksinedir. Bu temizlik anında cima etmemiş olması, bu birleşmeden gebelik meydana gelmemesi içindir.[9]
    Bu durumda iddet, hayızdan çocuğu doğurmaya geçer ki. bunda da kadına açık bîr zarar vardır. Soyların karışmaması için iddeti sayın ve onu tam üç temizliğe tamamlayın. Emirlerine sarılıp yasak*larından sakınarak, Âlemlerin Rabbi Allah'tan korkun, Onları ayırdıktan sonra, iddetleri bitinceye kadar evlerinden çıkarmayın. Onlar da, iddetleri bitinceye kadar evlerden çıkmasmlar. Ancak, boşanan kadın zina ve benzeri çirkin bir iş yaparsa, kendisine had cezası uygulanması için çıkarılır.[10] İbn Cüzey şöyle der: Yüce Allah, erkeğe, boşamış olduğu karısını, içinde bulunduğu evden çıkarmayı yasakladı. Kadını da, kendi isteğiyle oradan çıkmaktan nehyetti. Binaena*leyh, kadının, geceyi evinin dışında geçirmesi, zarurî hareketler dışında gündüzün de evden uzaklaşması caiz değildir. Bu yasak, soyu ve kadını ko*rumak içindir. İddet bekleyen kadının evden çıkmasını mubah kılacak "fâhişe"nin ne olduğu hakkında ihtilaf edilmiştir. Bazılarına göre, bu, zina*dır. Bu durumda kadın, kendisine had cezası uygulanması için evden çıkarılır. Bazılarına göre ise "fahİşe"den maksat, kocanın akrabalarına kötü söz söylemek ve dil uzatmaktır. Bu durumda da kadın evden çıkarılır ve evde oturma hakkı düşer. " Size karşı çirkin davranırlarsa" kıraati bu mânâyı destekler.[11] Bu hükümler, Allah'ın koyduğu kanunlar ve yasaklarıdır. Kim bu hükümlerindışına çıkar ve onları emir kabul edip uymazsa, kendini azaba sunmak sure*tiyle nefsine zulmetmiş ve ona zarar vermiş olur. Çünkü eşini geri alma imkânını elinden kaçırmıştır. Fahreddin Râzî şöyle der: Bu, sünnî talâkı bırakıp iddetin dışında karısını boşayan kimseler hakkında bir tehdittir. Ey muhatap! Sen, boşamadan sonra Allah'ın, or*taya ne çıkaracağım bilemezsin. Belki de Allah onun kalbini, eşine karşı olan kinden sevgiye, nefretten mahabbete çevirir. Böylece, daha önce onu sevmezken artık onu sever hale getirir. İbn Abbas şöyle der: Yüce Allah'ın bundan maksadı, kocanın, eşini boşamasından dolayı pişmanlık duyması ve iddet müddetinde karısına dönmesini istemesidir.[12]


    2, 3. İddet müddetinin biti*mine yaklaştıklarında, Yüce Allah'ın emrettiği gibi, beraberliklerinde iyi davranmak üzere, onları nikâh akdine döndürün. Ya da, onları bırakın da, id*detleri tamamlansın ve kendi iradelerine kendileri sahip olsun. Tefsirciler şöyle der: İyilikle tutmaktan maksat, iyi geçinmek, nafakayı tam olarak ödemek ve kadının iddet zamanı uzasın diye, geri dönerek ona zarar ver*meyi istememektir. İyilikle ayrılmaktan maksat da, boşama anında mehir ve mal vermek, kadının bütün haklarını ödemek süreliyle şartları yerine ge*tirmektir. Boşama veya geri dönme anında, dindarlığı*na ve güvenilirliğine itimat ettiğiniz kimselerden adalet ve doğruluk sahibi iki kişiyi şahit tutunuz. Ebû Hayyân şöyle der: Bu şahit tutma, Ebû Hanî-fe'ye göre mendûbtur. Nitekim Yüce Allah meâlen, "Alışveriş yaptığınızda şahit tutun"[13] buyurmuştur. Şâfiîlere göre, bu şahit tutma "geri dönme" de vâcib, "ayrılma"da mendûbtur.[14] Her hangi birinin tarafım tutmadan şahitliği hak ile yerine getirin. Herhangi bir değiştirme ve bozma yapmadan taraflardan birini gözetip diğerini bırakmadan sırf Allah rızası için şahitlik yapın, Bu meşru kıldığımız hükümlerden, ancak Allah'tan sakınan ve âhirette hesap ve ce*zadan korkan mü'min faydalanır ve öğüt alır. Kim, Allah'tan korkar ve koyduğu sınırlarda durursa, Allah onu her sıkıntıdan kurtarır ve her darlıktan bir çıkış yolu gösterir. Bilmediği ve aklına gelmeyen bir yerden ona nzık verir. Mücâhid şöyle der: Ben İbn Abbâs'm yanında idim. Ona bir adam gelerek, karısını üç talâkla boşadığını söyledi. İbn Abbas sustu. O derece sustu ki, ben, kırışını ona geri döndüre*ceğini sandım. Sonra şöyle dedi: Sizden biri gider bir aptallık eder, sonra gelip "Ey İbn Abbas! Ey İbn Abbas!..." der. Yüce Allah, "Kim Allah'tan kor-karsa, Allah ona bir çıkış yolu verir" buyuruyor. Sen ise Allah'tan kork-mamışsm ki, sana bir çıkış yolu bulayım. Sen, Rabbine isyan ettin. Karın da senden talâk-ı bâin ile boş oldu.[15] Tefsirciler şöyle der: Bu âyet, Afv b. Mâlik el-Eşcaî hakkında indiği halde hükmü geneldir. Müşrikler Afv'm oğlunu esir almışlardı. Bunun üzerine Afv, Rasulullah (s.a.v)'a gelerek fa*kirliğinden şikayet etti ve dedi ki: "Düşman oğlumu esir aldı. Annesi sab*redemeyip çok endişeleniyor. Bana ne emredersin?" Rasulullah (s.a.v) da ona: "Allah'tan kork ve sabırlı ol. Sana ve annesine "lâ havle velâ kuvvete illâ billah" sözünü çokça söylemenizi tavsiye ediyorum." Afv ve karısı bunu yaptılar. Bir gün, o evinde iken, birden oğlu kapıyı çalıverdi. Berabe*rinde yüz deve vardı. Düşmanın gafil olduğu bir sırada onları alıp getir*mişti. Bunun üzerine, "Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ve*rir ve onu beklemediği yerden rıziklandırır" mealindeki âyet indi.[16] Kim Allah'a dayanır ve başına gelen musibetlerde Ona güvenirse, kuşkusuz Allah ona yeter. Sâvî şöyle der: Kim işini Allah'a ha*vale ederse, onu Üzen hususlarda Allah ona yeter. Sebeplere sarılmak, te*vekküle aykırı değildir. Çünkü bu, emredilmiştir. Fakat sebeplere güvenil*mez, Allah'a güvenilir.[17] 'Hadiste şöyle buyrulmuştur: Allah'a tam anlamıy*la tevekkül etseniz, Allah kuşlara nzık verdiği gibi mutlaka size de rizik verir. Kuşlar sabahleyin aç gider, akşam tok döner.'[18] Kuşkusuz Allah bütün yarattıklarında emrini uygulayıcıdır. Dilediğini yapar, O'nu hiçbir sey âciz bırakamaz. İbn Cüzey şöyle der: Bu, tevekküle teşvik et*mekte ve onu vurgulamaktadır. Çünkü, kul, bütün işlerin Allah'ın elinde olduğunu kesin olarak bilirse, tek olan Allah'a dayanır ve O'ndan başkasına itimat etmez.[19] Kuşkusuz Allah her iş için, ezelî hik*mete göre, belli bir kader ve zaman tayin etmiştir. Kurtubî şöyle der: Yani, Allah, kıtlık ve bolluk gibi her şey için, varacağı bir zaman takdir etmiştir.[20]
    Bundan sonra Yüce Allah küçüklük veya yaşlılığından dolayı hayız görmeyen boşanmış kadının hükmünü açıklamak üzere şöyle buyurdu: [21]

    http://www.baktabul.net/dualar-ayetl...t-tefasir.html

    Allah cc a emanet ol kardeşim...


  9. 10.Ocak.2011, 13:55
    5
    hata
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Ocak.2011
    Üye No: 83012
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yanıt: Dını Nıkah

    ALLAH bir degil bin kere razi olsun senden din kardesim
    cok güzel aydinlatdin bizi..


  10. 10.Ocak.2011, 13:55
    5
    hata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ALLAH bir degil bin kere razi olsun senden din kardesim
    cok güzel aydinlatdin bizi..


  11. 10.Ocak.2011, 14:41
    6
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: Dını Nıkah

    Alıntı
    Selamunaleyküm arkadaslar,
    Dını Nıkah benim sizlere bir sorum olacak..

    benim arkadasim var, kendisi nisanli ve dini nikahlari kiyildi görüsmeleri günah olmasin diye..

    Bu kiz bir hata yapip sürtünme yoluyla kendini tatmin etmis, bana geldi sordu acaba nikahimiz düsmüs müdür diye?? ama bende buna cevap veremedim..

    acaba aranizda bunun dinde hükmünü bilen var mi?

    benim tek bildigim insanin kendinin tatmin etmesinin Hanefi mesebinde günah oldugu, ama Nikah düser mi???

    Lütfen yardimci olursaniz cok cok seviniriz.
    Dini nikah kıyıldıktan sonra kendi eşidir günah yada mekruh değildir.
    yanlış cevap vermeyelim.


  12. 10.Ocak.2011, 14:41
    6
    Özel Üye
    Alıntı
    Selamunaleyküm arkadaslar,
    Dını Nıkah benim sizlere bir sorum olacak..

    benim arkadasim var, kendisi nisanli ve dini nikahlari kiyildi görüsmeleri günah olmasin diye..

    Bu kiz bir hata yapip sürtünme yoluyla kendini tatmin etmis, bana geldi sordu acaba nikahimiz düsmüs müdür diye?? ama bende buna cevap veremedim..

    acaba aranizda bunun dinde hükmünü bilen var mi?

    benim tek bildigim insanin kendinin tatmin etmesinin Hanefi mesebinde günah oldugu, ama Nikah düser mi???

    Lütfen yardimci olursaniz cok cok seviniriz.
    Dini nikah kıyıldıktan sonra kendi eşidir günah yada mekruh değildir.
    yanlış cevap vermeyelim.


  13. 12.Ocak.2011, 00:15
    7
    hata
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Ocak.2011
    Üye No: 83012
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yanıt: Dini nikah kıyan nişanlıların nikahı konusunda soru

    Esiyle birsey yapmamis, kendi kendiyle yapmis..
    yani bana öyle dedi..

    Evet esiyle birsey yapmis olsa, o günah yada mekruh degil, cünkü dinen esi sayiliyor..


  14. 12.Ocak.2011, 00:15
    7
    hata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Esiyle birsey yapmamis, kendi kendiyle yapmis..
    yani bana öyle dedi..

    Evet esiyle birsey yapmis olsa, o günah yada mekruh degil, cünkü dinen esi sayiliyor..


  15. 12.Ocak.2011, 01:32
    8
    oguz26
    acemi mücahid

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2011
    Üye No: 82755
    Mesaj Sayısı: 124
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: Dini nikah kıyan nişanlıların nikahı konusunda soru

    sayın moderatör kardeşim yanlış verilen herhangi bir cevap yok..lütfen soruyu dikkatli okuyalım..Allah cc a emanet olun..


  16. 12.Ocak.2011, 01:32
    8
    acemi mücahid
    sayın moderatör kardeşim yanlış verilen herhangi bir cevap yok..lütfen soruyu dikkatli okuyalım..Allah cc a emanet olun..





+ Yorum Gönder