Konusunu Oylayın.: Sünnetmi kaza namazimi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sünnetmi kaza namazimi?
  1. 05.Ocak.2011, 19:54
    13
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Sünnetmi kaza namazimi?

    reklam


    Yanıt: Sünnetmi kaza namazimi? isimli yazı www.Mumsema.comYanıt: Sünnetmi kaza namazimi?
    Tamam, anladım tamamen. Bundan sonra bu şekilde amel edeceğim. Sağ olun.


  2. 05.Ocak.2011, 19:54
    13
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Tamam, anladım tamamen. Bundan sonra bu şekilde amel edeceğim. Sağ olun.

  3. 05.Ocak.2011, 19:58
    14
    oguz26
    acemi mücahid

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ocak.2011
    Üye No: 82755
    Mesaj Sayısı: 123
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: Sünnetmi kaza namazimi?

    reklam


    Allah cc amellerinizi kabul eylesin size ve tüm Ümmete hayırlı amellerle karşısına çıkabilmeyi nasip eylesin...Allah cc a emanet olun...


  4. 05.Ocak.2011, 19:58
    14
    acemi mücahid
    reklam


    Allah cc amellerinizi kabul eylesin size ve tüm Ümmete hayırlı amellerle karşısına çıkabilmeyi nasip eylesin...Allah cc a emanet olun...

  5. 06.Ocak.2011, 00:49
    15
    ikindi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Kasım.2010
    Üye No: 80576
    Mesaj Sayısı: 323
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Yanıt: Sünnetmi kaza namazimi?

    Nafile Namazlar Rasûlullâh -sallallâhu aleyhi ve selem-'in hayâtı Allâh'a ibâdetin ve en güzel kulluğun binbir nev'iyle lebâleb doludur. Günün hemen her ânına tekâbül eden bir nâfile namazı mevcuttur. Nâfile ibadetler kulu Allah'a daha çok yaklaştırır ve cennetteki mertebesini de yükseltir. Resûlullah -sallallâhu aleyhi ve selem-:
    "Müslüman bir kimse, farzların dışında nâfile olarak her gün Allah rızası için on iki rek`at namaz kılarsa, Allah Teâlâ ona cennette bir köşk yapar" (Müslim, Müsâfirîn 103. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tatavvu 1) buyurmuştur. Nâfile namazların, kıyâmet gününün dehşetli ânında hesâb verirken zor durumda kalan sâhibinin imdâdına yetişeceğini de yine Resûlullah -sallallâhu aleyhi ve selem- haber vermiştir:
    "Kıyamet gününde kulun hesaba çekileceği ilk ameli onun namazıdır. Eğer namazı düzgün olursa, işi iyi gider ve kazançlı çıkar. Namazı düzgün olmazsa, kaybeder ve zararlı çıkar. Şayet farzlarından bir şey noksan çıkarsa, Azîz ve Celîl olan Rabb'i:
    - Kulumun nâfile namazları var mı, bakınız? der. Farzların eksiği nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer amellerinden de bu şekilde hesaba çekilir." (Tirmizî, Salât, 188)
    Farz namazları cemaatle kılmaya âzamî derecede gayret eden Efendimiz -sallallahu aleyhi ve selem- nâfile namazlarını daha çok evinde kılmayı tercih eder ve şöyle buyururdu:
    "Ey İnsanlar! Evinizde namaz kılınız. Zira farz namaz dışındaki namazların en makbûlü, insanın evinde kıldığı namazdır." (Buhârî, Ezân 81; Müslim, Müsâfirîn 213)





    Kaynak http://www.namazzamani.net/turkce/nafile_namazlar.htm

    ilk basta Allah razi olsun yanlis benim türkcem sizinki kadar olmadigindan ben hepsini anlayamadim. simdi nafile namazi sünnet namazi olmuyor degilmi? ben yukarda birsey ekledim bi bakarsaniz 12 rekat nafile namazi diyor, yani sünnet degil dogru anladiysam. peki simdi nasil yapicam bi kisa cevap verseniz, sadece farz ve kaza, farzz kaza sünnet, farz nafile. tam anlamadim. ben simdilik yaklasik 5 aydir sadece farz ve kazalari kiliyorum kazalarimin cabuk bitmesi icin. simdi kazalarin bitme süresini uzatsam ama onun yerine sünnetleride kilsam olurmu? ve Allah rizasi icin bana iki cümlede nafile namazini anlatin Allah razi olsun


  6. 06.Ocak.2011, 00:49
    15
    Devamlı Üye
    Nafile Namazlar Rasûlullâh -sallallâhu aleyhi ve selem-'in hayâtı Allâh'a ibâdetin ve en güzel kulluğun binbir nev'iyle lebâleb doludur. Günün hemen her ânına tekâbül eden bir nâfile namazı mevcuttur. Nâfile ibadetler kulu Allah'a daha çok yaklaştırır ve cennetteki mertebesini de yükseltir. Resûlullah -sallallâhu aleyhi ve selem-:
    "Müslüman bir kimse, farzların dışında nâfile olarak her gün Allah rızası için on iki rek`at namaz kılarsa, Allah Teâlâ ona cennette bir köşk yapar" (Müslim, Müsâfirîn 103. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tatavvu 1) buyurmuştur. Nâfile namazların, kıyâmet gününün dehşetli ânında hesâb verirken zor durumda kalan sâhibinin imdâdına yetişeceğini de yine Resûlullah -sallallâhu aleyhi ve selem- haber vermiştir:
    "Kıyamet gününde kulun hesaba çekileceği ilk ameli onun namazıdır. Eğer namazı düzgün olursa, işi iyi gider ve kazançlı çıkar. Namazı düzgün olmazsa, kaybeder ve zararlı çıkar. Şayet farzlarından bir şey noksan çıkarsa, Azîz ve Celîl olan Rabb'i:
    - Kulumun nâfile namazları var mı, bakınız? der. Farzların eksiği nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer amellerinden de bu şekilde hesaba çekilir." (Tirmizî, Salât, 188)
    Farz namazları cemaatle kılmaya âzamî derecede gayret eden Efendimiz -sallallahu aleyhi ve selem- nâfile namazlarını daha çok evinde kılmayı tercih eder ve şöyle buyururdu:
    "Ey İnsanlar! Evinizde namaz kılınız. Zira farz namaz dışındaki namazların en makbûlü, insanın evinde kıldığı namazdır." (Buhârî, Ezân 81; Müslim, Müsâfirîn 213)





    Kaynak http://www.namazzamani.net/turkce/nafile_namazlar.htm

    ilk basta Allah razi olsun yanlis benim türkcem sizinki kadar olmadigindan ben hepsini anlayamadim. simdi nafile namazi sünnet namazi olmuyor degilmi? ben yukarda birsey ekledim bi bakarsaniz 12 rekat nafile namazi diyor, yani sünnet degil dogru anladiysam. peki simdi nasil yapicam bi kisa cevap verseniz, sadece farz ve kaza, farzz kaza sünnet, farz nafile. tam anlamadim. ben simdilik yaklasik 5 aydir sadece farz ve kazalari kiliyorum kazalarimin cabuk bitmesi icin. simdi kazalarin bitme süresini uzatsam ama onun yerine sünnetleride kilsam olurmu? ve Allah rizasi icin bana iki cümlede nafile namazini anlatin Allah razi olsun

  7. 13.Ocak.2011, 15:38
    16
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,050
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Yanıt: Sünnetmi kaza namazimi?

    Eğer şafii mezhebindenseniz farz ve kaza kılmaya devam edin.Eğer hanefi mezhebinden iseniz farz sünnet ve kaza kılmalısın kaza için sünnet'i terk etmemek hanefi mezhebinde vardır.Bu daha uygun görülmüştür.

    Ama sünnet kılmayıp kaza kılarsan herhangi bir günahı falan yoktur.



  8. 13.Ocak.2011, 15:38
    16
    Devamlı Üye
    Eğer şafii mezhebindenseniz farz ve kaza kılmaya devam edin.Eğer hanefi mezhebinden iseniz farz sünnet ve kaza kılmalısın kaza için sünnet'i terk etmemek hanefi mezhebinde vardır.Bu daha uygun görülmüştür.

    Ama sünnet kılmayıp kaza kılarsan herhangi bir günahı falan yoktur.


  9. 13.Ocak.2011, 19:11
    17
    ikindi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Kasım.2010
    Üye No: 80576
    Mesaj Sayısı: 323
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Yanıt: Sünnetmi kaza namazimi?

    Allah razi olsun vanli. yani kazalari biraz daha az kilim ama onun yerine sünnetleri aksatmim tmm. peki nafile namazi ne oluyordu? hemen bir iki cümleyle anlatsan bi zahmet


  10. 13.Ocak.2011, 19:11
    17
    Devamlı Üye
    Allah razi olsun vanli. yani kazalari biraz daha az kilim ama onun yerine sünnetleri aksatmim tmm. peki nafile namazi ne oluyordu? hemen bir iki cümleyle anlatsan bi zahmet

  11. 13.Ocak.2011, 21:31
    18
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,050
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Yanıt: Sünnetmi kaza namazimi?

    Farz ve sünnet namaz dışında kalanlara diyebiliriz.Cennetteki derecemizi yükseltmeye Allaha yaklaşmaya ve daha çok sevap kazanmaya yarar.

    Bir kaç tane örnek;
    1. Teheccüd Namazı (Gece Namazı)
    2. İşrak Namazı
    3. Duhâ (Kuşluk) Namazı
    4. Evvabin Namazı

    ve daha fazlasıda var.



    Resûlullah -sallallâhu aleyhi ve selem-: "Müslüman bir kimse, farzların dışında nâfile olarak her gün Allah rızası için on iki rek`at namaz kılarsa, Allah Teâlâ ona cennette bir köşk yapar" (Müslim, Müsâfirîn 103. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tatavvu 1) buyurmuştur.



  12. 13.Ocak.2011, 21:31
    18
    Devamlı Üye
    Farz ve sünnet namaz dışında kalanlara diyebiliriz.Cennetteki derecemizi yükseltmeye Allaha yaklaşmaya ve daha çok sevap kazanmaya yarar.

    Bir kaç tane örnek;
    1. Teheccüd Namazı (Gece Namazı)
    2. İşrak Namazı
    3. Duhâ (Kuşluk) Namazı
    4. Evvabin Namazı

    ve daha fazlasıda var.



    Resûlullah -sallallâhu aleyhi ve selem-: "Müslüman bir kimse, farzların dışında nâfile olarak her gün Allah rızası için on iki rek`at namaz kılarsa, Allah Teâlâ ona cennette bir köşk yapar" (Müslim, Müsâfirîn 103. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Tatavvu 1) buyurmuştur.





+ Yorum Gönder
Git İlk 12