Konusunu Oylayın.: Abdestsiz Namaz Kılmak

5 üzerinden 4.71 | Toplam : 7 kişi
Abdestsiz Namaz Kılmak
  1. 30.Aralık.2010, 19:58
    13
    Cem8
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Ekim.2009
    Üye No: 59939
    Mesaj Sayısı: 118
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 37

    Yanıt: Abdestsiz Namaz Kılmak

    reklam


    Yanıt: Abdestsiz Namaz Kılmak isimli yazı www.Mumsema.comYanıt: Abdestsiz Namaz Kılmak
    imamhatipli42 arkadaşımınız söylediği Büyük İslam İlmihalindede yer almaktadır.Böyle bir durumla karşı karşıya gelinirse eğer , elini burnuna götürüp sanki kanıyormuşta , kanamayı durdurmaya çalışıyormuş gibi yapıp cemaatten ayrılması gerekir kişinin.

    Star kardeşim ben inanıyorum ki samimi tövbe karşısından Allah (C.C) günahını affeder kulunun.Tövbeni etmişsin zaten dolayısı ile bu konuyu fazla kafana takma yoksa şeytan seni bu konudan yakalayıp ümitsizliğe ve karamsarlığa düşürmeye çalışabilir.

    Eğer olurda bu türlü bir vesvese gelirse içinden Allah'ın şirk ve kul hakkı dışındaki tüm tövbe edilen günahları affedeceğini geçir.Bu karamsarlık ve ümitsizliğin yada benzeri durumun şeytandan geldiğinin farkında olduğunu geçir içinden ve Allah'a sığın.

    Allah'a emanet ol.


  2. 30.Aralık.2010, 19:58
    13
    Cem8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    imamhatipli42 arkadaşımınız söylediği Büyük İslam İlmihalindede yer almaktadır.Böyle bir durumla karşı karşıya gelinirse eğer , elini burnuna götürüp sanki kanıyormuşta , kanamayı durdurmaya çalışıyormuş gibi yapıp cemaatten ayrılması gerekir kişinin.

    Star kardeşim ben inanıyorum ki samimi tövbe karşısından Allah (C.C) günahını affeder kulunun.Tövbeni etmişsin zaten dolayısı ile bu konuyu fazla kafana takma yoksa şeytan seni bu konudan yakalayıp ümitsizliğe ve karamsarlığa düşürmeye çalışabilir.

    Eğer olurda bu türlü bir vesvese gelirse içinden Allah'ın şirk ve kul hakkı dışındaki tüm tövbe edilen günahları affedeceğini geçir.Bu karamsarlık ve ümitsizliğin yada benzeri durumun şeytandan geldiğinin farkında olduğunu geçir içinden ve Allah'a sığın.

    Allah'a emanet ol.


  3. 30.Aralık.2010, 20:19
    14
    Star
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 438
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Yanıt: Abdestsiz Namaz Kılmak

    reklam


    İlgilendiğiniz için sağolun kardeşlerim Allah razı olsun sizden

    Niyyet ettim ama doğru düzgün etmedim çünkü o sırada bunu yapmanın pişmanlığını yaşıyordum YaZaROW kardeş..



  4. 30.Aralık.2010, 20:19
    14
    Devamlı Üye
    reklam


    İlgilendiğiniz için sağolun kardeşlerim Allah razı olsun sizden

    Niyyet ettim ama doğru düzgün etmedim çünkü o sırada bunu yapmanın pişmanlığını yaşıyordum YaZaROW kardeş..



  5. 21.Ocak.2011, 00:27
    15
    konya442
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2010
    Üye No: 80028
    Mesaj Sayısı: 648
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Abdestsiz Namaz Kılmak

    Bir yerdede abdestsiz olarak,imamın arkasında namaz kılan kişinin kafir olduğu yazıyordu

    Bu dogru mu yanlis mi ? Bende bazen sanki yellenme felan sanki oluyor ama vesvese mis ama bazen biraz süpheleniyorum acaba namaz esnasinda yellenme olursa hanbeliye uyabilimiyiz sanki öyle bisi duymustum


  6. 21.Ocak.2011, 00:27
    15
    Emekli
    Bir yerdede abdestsiz olarak,imamın arkasında namaz kılan kişinin kafir olduğu yazıyordu

    Bu dogru mu yanlis mi ? Bende bazen sanki yellenme felan sanki oluyor ama vesvese mis ama bazen biraz süpheleniyorum acaba namaz esnasinda yellenme olursa hanbeliye uyabilimiyiz sanki öyle bisi duymustum


  7. 21.Ocak.2011, 00:37
    16
    ikindi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Kasım.2010
    Üye No: 80576
    Mesaj Sayısı: 323
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Yanıt: Abdestsiz Namaz Kılmak

    peki ben bi söyle soriyim. diyelimki namaza basladik imamla. ve namazda gazimiz cikti ve abdestimiz bozuldu.ne yapmamiz lazim?namazi bozmakmi yoksa sonuna kadar kilmakmi?abdest almak icinde firsat olmicak cünkü herkez namaz kildigindan önünden gecemicez


  8. 21.Ocak.2011, 00:37
    16
    Devamlı Üye
    peki ben bi söyle soriyim. diyelimki namaza basladik imamla. ve namazda gazimiz cikti ve abdestimiz bozuldu.ne yapmamiz lazim?namazi bozmakmi yoksa sonuna kadar kilmakmi?abdest almak icinde firsat olmicak cünkü herkez namaz kildigindan önünden gecemicez


  9. 21.Ocak.2011, 00:39
    17
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Abdestsiz Namaz Kılmak

    Elhamdulillah. VANLI KARDEŞİM.... GÖZLERİNDEN ÖPÜYORUM. Allah senden ve cümle kardeşlerimizden razı olsun.

    İmam namaz kıldırırken arkasında duran üç kişininde özellikle imamın tam arkasında olanın, imamlık makamına geçecek yeterliliğe haiz olması gerekir. Zira imam şu yada bu şekilde abdestinden olmuş olursa, cemaate yüzünü dönmeden, yürüyerek ve sadece arkaya doğru adım atarak yavaş yavaş safların arasından kayarak cemaati terk eder. Gider abdestini alır, sonra farz'a yetişebiliyorsaki, bazen uyanık cemaat, imamın makamına geçtiğinde sureyi öyle bir uzatırki, hoca tekrar abdest alıp geldiğinde, ya bıraktığı yerden itibaren cemaate tabi olur, yada üzerinde sadece bir rekat geçmiştir ve farzı yine cemaatle kılar. Vesaire, vesaire,

    VANLI KARDEŞİM; çok güzel ifade buyurmuşlar. Allah kendisinden ve cümlemizden razı olsun inşallah. Amin.


  10. 21.Ocak.2011, 00:39
    17
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Elhamdulillah. VANLI KARDEŞİM.... GÖZLERİNDEN ÖPÜYORUM. Allah senden ve cümle kardeşlerimizden razı olsun.

    İmam namaz kıldırırken arkasında duran üç kişininde özellikle imamın tam arkasında olanın, imamlık makamına geçecek yeterliliğe haiz olması gerekir. Zira imam şu yada bu şekilde abdestinden olmuş olursa, cemaate yüzünü dönmeden, yürüyerek ve sadece arkaya doğru adım atarak yavaş yavaş safların arasından kayarak cemaati terk eder. Gider abdestini alır, sonra farz'a yetişebiliyorsaki, bazen uyanık cemaat, imamın makamına geçtiğinde sureyi öyle bir uzatırki, hoca tekrar abdest alıp geldiğinde, ya bıraktığı yerden itibaren cemaate tabi olur, yada üzerinde sadece bir rekat geçmiştir ve farzı yine cemaatle kılar. Vesaire, vesaire,

    VANLI KARDEŞİM; çok güzel ifade buyurmuşlar. Allah kendisinden ve cümlemizden razı olsun inşallah. Amin.


  11. 21.Ocak.2011, 09:29
    18
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,572
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Yanıt: Abdestsiz Namaz Kılmak

    Alıntı
    Bir yerdede abdestsiz olarak,imamın arkasında namaz kılan kişinin kafir olduğu yazıyordu

    Bu dogru mu yanlis mi ? Bende bazen sanki yellenme felan sanki oluyor ama vesvese mis ama bazen biraz süpheleniyorum acaba namaz esnasinda yellenme olursa hanbeliye uyabilimiyiz sanki öyle bisi duymustum
    Bir yerde duymuştum demeyeceksin kardeş delilleri ve kaynakları ile yazacaksın ki herkes öğrensin. Böyle bir hareketle kafir olunmaz ama günahkar olunur.

    Gaz çıkarmak bütün mezheplerde namaz ve abdesti bozar. Mezheplerin de bu kadar farklı ictihadları olduğunu düşünmeyin hepsi birçok konuda ortak ictihadda bulunmuş.


    Alıntı
    peki ben bi söyle soriyim. diyelimki namaza basladik imamla. ve namazda gazimiz cikti ve abdestimiz bozuldu.ne yapmamiz lazim?namazi bozmakmi yoksa sonuna kadar kilmakmi?abdest almak icinde firsat olmicak cünkü herkez namaz kildigindan önünden gecemicez

    Kardeş namazın zaten bozulmuş oluyor namaza devam etmek diye birşey olamaz. Duruma göre çıkmak müsaitse çıkılır değilse secde mahallinde oturulup namazın bitmesi beklenir.


  12. 21.Ocak.2011, 09:29
    18
    Özel Üye
    Alıntı
    Bir yerdede abdestsiz olarak,imamın arkasında namaz kılan kişinin kafir olduğu yazıyordu

    Bu dogru mu yanlis mi ? Bende bazen sanki yellenme felan sanki oluyor ama vesvese mis ama bazen biraz süpheleniyorum acaba namaz esnasinda yellenme olursa hanbeliye uyabilimiyiz sanki öyle bisi duymustum
    Bir yerde duymuştum demeyeceksin kardeş delilleri ve kaynakları ile yazacaksın ki herkes öğrensin. Böyle bir hareketle kafir olunmaz ama günahkar olunur.

    Gaz çıkarmak bütün mezheplerde namaz ve abdesti bozar. Mezheplerin de bu kadar farklı ictihadları olduğunu düşünmeyin hepsi birçok konuda ortak ictihadda bulunmuş.


    Alıntı
    peki ben bi söyle soriyim. diyelimki namaza basladik imamla. ve namazda gazimiz cikti ve abdestimiz bozuldu.ne yapmamiz lazim?namazi bozmakmi yoksa sonuna kadar kilmakmi?abdest almak icinde firsat olmicak cünkü herkez namaz kildigindan önünden gecemicez

    Kardeş namazın zaten bozulmuş oluyor namaza devam etmek diye birşey olamaz. Duruma göre çıkmak müsaitse çıkılır değilse secde mahallinde oturulup namazın bitmesi beklenir.


  13. 16.Ağustos.2011, 06:29
    19
    necib
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Ağustos.2011
    Üye No: 89660
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 47

    Cevap: Abdestsiz Namaz Kılmak

    2 - عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ t قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ × ( لاَ يَقْبَلُ اللَّهُ صَلاةَ أَحَدِكُمْ إذَا أَحْدَثَ حَتَّى يَتَوَضَّأَ )) [ رواه البخاري ]

    2. Ebu Hureyre'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

    "Biriniz (önden ve arkadan çıkan şeyler gibi, abdesti bozan şeylerle) abdesti bozulunca, abdest almadıkça, Allah onun namazını kabul etmez."[1]


    HADİSİ RİVÂYET EDEN SAHÂBÎ:

    ed-Devs kabilesinden Abdurrahman b. Sahr'dır. Künyesi, Ebu Hureyre'dir. Hayber'in fethedildiği 7. yılda müslüman olmuş ve bu savaşa katılmıştır. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den ayrılmamış, onunla birlikte olmuş ve onun hadislerine büyük önem vermiştir. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- de onun hadise karşı olan gayretini onaylamıştır. Nitekim Abdullah b. Ömer -Allah ondan ve babasından râzı olsun- ona şöyle demiştir.

    "İçimizde Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- ile daha çok birlikte olan ve onun hadisini bizden daha iyi bilen sen idin."

    İmam Buhârî -Allah ona rahmet etsin- onun hakkında şöyle demiştir:

    "Ebu Hureyre -Allah ondan râzı olsun- kendi çağında hadisi en iyi ezberleyen kimse idi."

    İlim ehli, onun Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den (5374) tane hadis rivâyet ettiğini belirtmişlerdir.

    Ebu Hureyre, hicretin 57. yılında Medine'de vefât etmiştir.

    Salât (namaz): Tekbir ile başlanan ve selâm ile sona eren, özel sözler ve fiillerden meydana gelen bir ibâdettir.

    Hades: Büyük ve küçük abdest yapmak gibi, abdesti bozan her şeydir.

    Vudû (abdest): Yüzü ve dirseklerle birlikte elleri yıkamak, kulaklarla birlikte başı meshetmek ve aşık kemikleriyle birlikte ayakları yıkamaktan ibâret olan bir ibâdettir.

    HADİSTEN ÇIKARILAN FAYDALAR:

    1. Abdesti bozulan kimsenin, yeniden abdest almadıkça namazı kabul olunmaz.

    2. Hades (önden ve arkadan çıkan şeyler), ister isteyerek olsun, isterse istemeyerek olsun, abdesti bozar, namaz sırasında olursa, namazı geçersiz kılar.

    3. Hadiste geçen "kabul olunmaz"dan kasıt; namazın geçersiz olmasıdır.

    4. Hadis, namazın geçerli olması için abdestin şart olduğuna delâlet eder.

    İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

    "Bu hadis, namaz için abdest almanın farz olduğu konusunda kesin bir delildir.Nitekim İslâm ümmeti, namazın geçerli olması için abdestin şart olduğu konusunda ittifak etmişlerdir."

    Yine, İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

    "İslâm ümmeti, abdestsiz veya teyemmümsüz namaz kılmanın haram olduğu ve farz ve nâfile namaz arasında hiçbir fark olmadığı konusunda ittifak etmişlerdir."

    5. Namazların kimisi kabul olunur, kimisi de reddolunur.Şeriatın emrettiğine uygun olan kabul olunur, uygun olmayan da reddolunur.Aynı şekilde diğer ibâdetler de böyledir.

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:

    (( مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ )) [ متفق عليه ]

    "Her kim işimiz (dînimiz) üzere olmayan bir iş işlerse, o işlediği şey reddolunmuştur (bâtıldır ve ona itibar edilmez)."[2]

    6. Bir kimse, ister farz olsun, isterse nâfile olsun, hatta isterse cenâze namazı olsun, unutarak bile olsa abdestsiz olarak namaz kılarsa, namazı kabul olunmaz.Aynı şekilde cünüp olan kimse, boy abdesti almadan namaz kılarsa, namazı kabul olunmaz.

    7. Abdesti bozulan kimsenin, abdest almadıkça namaz kılması haramdır. Çünkü Allah Teâlâ onu kabul etmez. Bir ibâdeti, Allah Teâlâ'nın kabul etmeyeceği bir şekilde yapmak, O'nunla inatlaşmaktır, karşı çıkmak ve bir tür alay etmedir.

    8. Herhangi bir özrü olmadan bilerek abdestsiz olarak namaz kılan kimse, günahkârdır. Fakat bu davranışıyla kâfir olur mu?

    a). Âlimlerin çoğunluğuna göre, bu kimse günahkârdır, fakat kâfir olmaz.

    b). Ebu Hanife'ye göre, namazla alay etmiş olduğundan dolayı kâfir olur.

    9. Namaz sırasında abdesti bozulan kimsenin, devam edip namazını tamamlaması câiz değildir. Aksine namazını derhal bırakması gerekir.Şayet bu halde namazını tamamlarsa, günahkâr olur.

    10. Namaz sırasında abdesti bozulan imamın, namazdan çıkması gerekir. Namazını o hal üzere tamamlaması câiz değildir. Cemaate namazı tamamlaması için birisini ileri sürer.

    11. İslâm âlimleri şükür secdesi ile tilâvet secdesi için abdest alınması gerekip-gerekmediği konusunda görüş ayrılığına varmışlardır:

    a). Bazı âlimler, namaz olduğu için abdest alınması gerekir, demişlerdir.

    b). Bazı âlimler de abdest alması gerekmez, demişlerdir.Bu, Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye, İbn-i Kayyim ve Şevkânî'nin görüşüdür. Zirâ Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den tilâvet secdesi için abdest aldığı ve alınmasını emrettiği bize bildirilmemiştir.

    Yine, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Kâbe'de Necm sûresini okuduğu zaman secde etmiş, onunla birlikte olan müslümanlar ve orada bulunan müşrikler de secde etmişlerdir. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- müslümanlardan hiç kimseye abdest almasını emretmemiştir.

    Abdullah b. Ömer'den -Allah ondan ve babasından râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre kendisi, abdestsiz olarak secde ederdi. Bu sebeple ikinci görüş, doğru olan görüştür.

    Şükür secdesi ile tilâvet secdesini namaz olarak gören birinci görüş, kabul edilen bir görüş değildir.Şükür secdesi ile tilâvet secdesine namaz ismi denilmesi için tek merci, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'dir.

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- namaz hakkında şöyle buyurmuştur:

    (( مِفْتَاح الصَّلاَة الطَّهُور ، وَتَحْرِيمهَا التَّكْبِير ، وَتَحْلِيلهَا التَّسْلِيم )) [ رواه أبو داود ]

    "Namaza başlanılan amellerin ilki, abdesttir. Namaza giriş, tekbir (Allahu Ekber) iledir. Namazdan çıkış, selâm iledir."[3]

    Bu hadiste geçen abdest, tekbir ve selâm, şükür ve tilâvet secdesinde yoktur.

    12. Bir kimse, abdest almak için su veya teyemmüm almak için toprak bulamazsa, Allah Teâlâ'nın:

    ((فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ )) [ سورة التغابن من الآية :16 ]

    “(Ey mü’minler!) O halde gücünüz yettiği kadarıyla Allah’tan korkun (Allah’tan korkmada güç ve takatinizi harcayın).”[4]

    Emri ve Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in:

    (( إِذاَ أَمَرْتُكُمْ بِأَمْرٍ، فَأْتوُا مِنْهُ ماَ اسْتَطَعْتُمْ )) [ متفق عليه ]

    “Size bir şeyi emrettiğimde, gücünüz yettiğince onu yerine getirin.”[5]

    Hadisi gereği, bulunduğu hal üzere namazını kılar.

    İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu ikinci görüşü tercih etmiş ve şöyle demiştir:

    "Delil yönünden görüşlerin en kuvvetli olanı, budur."

    Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye -Allah ona rahmet etsin- de bu görüşü tercih etmiştir.

    13. Bir kimse, abdest alıp namaz kıldıktan sonra başka bir namazın vakti girdiğinde abdesti bozulmamış ise, tekrar abdest alması gerekmez.

    14. Namazın şânının yüceltilmesi ve ona büyük önem verilmesi gerekir. Zirâ Allah Teâlâ abdestsiz namazı asla kabul etmez.

    [1] Buhârî, hadis no: 6954. Müslim, hadis no: 2/225

    [2] Buhârî ve Müslim

    [3] Ebu Dâvûd

    [4] Teğâbun Sûresi: 16

    [5] Buhârî ve Müslim


  14. 16.Ağustos.2011, 06:29
    19
    necib - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    2 - عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ t قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ × ( لاَ يَقْبَلُ اللَّهُ صَلاةَ أَحَدِكُمْ إذَا أَحْدَثَ حَتَّى يَتَوَضَّأَ )) [ رواه البخاري ]

    2. Ebu Hureyre'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

    "Biriniz (önden ve arkadan çıkan şeyler gibi, abdesti bozan şeylerle) abdesti bozulunca, abdest almadıkça, Allah onun namazını kabul etmez."[1]


    HADİSİ RİVÂYET EDEN SAHÂBÎ:

    ed-Devs kabilesinden Abdurrahman b. Sahr'dır. Künyesi, Ebu Hureyre'dir. Hayber'in fethedildiği 7. yılda müslüman olmuş ve bu savaşa katılmıştır. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den ayrılmamış, onunla birlikte olmuş ve onun hadislerine büyük önem vermiştir. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- de onun hadise karşı olan gayretini onaylamıştır. Nitekim Abdullah b. Ömer -Allah ondan ve babasından râzı olsun- ona şöyle demiştir.

    "İçimizde Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- ile daha çok birlikte olan ve onun hadisini bizden daha iyi bilen sen idin."

    İmam Buhârî -Allah ona rahmet etsin- onun hakkında şöyle demiştir:

    "Ebu Hureyre -Allah ondan râzı olsun- kendi çağında hadisi en iyi ezberleyen kimse idi."

    İlim ehli, onun Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den (5374) tane hadis rivâyet ettiğini belirtmişlerdir.

    Ebu Hureyre, hicretin 57. yılında Medine'de vefât etmiştir.

    Salât (namaz): Tekbir ile başlanan ve selâm ile sona eren, özel sözler ve fiillerden meydana gelen bir ibâdettir.

    Hades: Büyük ve küçük abdest yapmak gibi, abdesti bozan her şeydir.

    Vudû (abdest): Yüzü ve dirseklerle birlikte elleri yıkamak, kulaklarla birlikte başı meshetmek ve aşık kemikleriyle birlikte ayakları yıkamaktan ibâret olan bir ibâdettir.

    HADİSTEN ÇIKARILAN FAYDALAR:

    1. Abdesti bozulan kimsenin, yeniden abdest almadıkça namazı kabul olunmaz.

    2. Hades (önden ve arkadan çıkan şeyler), ister isteyerek olsun, isterse istemeyerek olsun, abdesti bozar, namaz sırasında olursa, namazı geçersiz kılar.

    3. Hadiste geçen "kabul olunmaz"dan kasıt; namazın geçersiz olmasıdır.

    4. Hadis, namazın geçerli olması için abdestin şart olduğuna delâlet eder.

    İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

    "Bu hadis, namaz için abdest almanın farz olduğu konusunda kesin bir delildir.Nitekim İslâm ümmeti, namazın geçerli olması için abdestin şart olduğu konusunda ittifak etmişlerdir."

    Yine, İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu konuda şöyle demiştir:

    "İslâm ümmeti, abdestsiz veya teyemmümsüz namaz kılmanın haram olduğu ve farz ve nâfile namaz arasında hiçbir fark olmadığı konusunda ittifak etmişlerdir."

    5. Namazların kimisi kabul olunur, kimisi de reddolunur.Şeriatın emrettiğine uygun olan kabul olunur, uygun olmayan da reddolunur.Aynı şekilde diğer ibâdetler de böyledir.

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:

    (( مَنْ عَمِلَ عَمَلاً لَيْسَ عَلَيْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَدٌّ )) [ متفق عليه ]

    "Her kim işimiz (dînimiz) üzere olmayan bir iş işlerse, o işlediği şey reddolunmuştur (bâtıldır ve ona itibar edilmez)."[2]

    6. Bir kimse, ister farz olsun, isterse nâfile olsun, hatta isterse cenâze namazı olsun, unutarak bile olsa abdestsiz olarak namaz kılarsa, namazı kabul olunmaz.Aynı şekilde cünüp olan kimse, boy abdesti almadan namaz kılarsa, namazı kabul olunmaz.

    7. Abdesti bozulan kimsenin, abdest almadıkça namaz kılması haramdır. Çünkü Allah Teâlâ onu kabul etmez. Bir ibâdeti, Allah Teâlâ'nın kabul etmeyeceği bir şekilde yapmak, O'nunla inatlaşmaktır, karşı çıkmak ve bir tür alay etmedir.

    8. Herhangi bir özrü olmadan bilerek abdestsiz olarak namaz kılan kimse, günahkârdır. Fakat bu davranışıyla kâfir olur mu?

    a). Âlimlerin çoğunluğuna göre, bu kimse günahkârdır, fakat kâfir olmaz.

    b). Ebu Hanife'ye göre, namazla alay etmiş olduğundan dolayı kâfir olur.

    9. Namaz sırasında abdesti bozulan kimsenin, devam edip namazını tamamlaması câiz değildir. Aksine namazını derhal bırakması gerekir.Şayet bu halde namazını tamamlarsa, günahkâr olur.

    10. Namaz sırasında abdesti bozulan imamın, namazdan çıkması gerekir. Namazını o hal üzere tamamlaması câiz değildir. Cemaate namazı tamamlaması için birisini ileri sürer.

    11. İslâm âlimleri şükür secdesi ile tilâvet secdesi için abdest alınması gerekip-gerekmediği konusunda görüş ayrılığına varmışlardır:

    a). Bazı âlimler, namaz olduğu için abdest alınması gerekir, demişlerdir.

    b). Bazı âlimler de abdest alması gerekmez, demişlerdir.Bu, Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye, İbn-i Kayyim ve Şevkânî'nin görüşüdür. Zirâ Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den tilâvet secdesi için abdest aldığı ve alınmasını emrettiği bize bildirilmemiştir.

    Yine, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Kâbe'de Necm sûresini okuduğu zaman secde etmiş, onunla birlikte olan müslümanlar ve orada bulunan müşrikler de secde etmişlerdir. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- müslümanlardan hiç kimseye abdest almasını emretmemiştir.

    Abdullah b. Ömer'den -Allah ondan ve babasından râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre kendisi, abdestsiz olarak secde ederdi. Bu sebeple ikinci görüş, doğru olan görüştür.

    Şükür secdesi ile tilâvet secdesini namaz olarak gören birinci görüş, kabul edilen bir görüş değildir.Şükür secdesi ile tilâvet secdesine namaz ismi denilmesi için tek merci, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'dir.

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- namaz hakkında şöyle buyurmuştur:

    (( مِفْتَاح الصَّلاَة الطَّهُور ، وَتَحْرِيمهَا التَّكْبِير ، وَتَحْلِيلهَا التَّسْلِيم )) [ رواه أبو داود ]

    "Namaza başlanılan amellerin ilki, abdesttir. Namaza giriş, tekbir (Allahu Ekber) iledir. Namazdan çıkış, selâm iledir."[3]

    Bu hadiste geçen abdest, tekbir ve selâm, şükür ve tilâvet secdesinde yoktur.

    12. Bir kimse, abdest almak için su veya teyemmüm almak için toprak bulamazsa, Allah Teâlâ'nın:

    ((فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ )) [ سورة التغابن من الآية :16 ]

    “(Ey mü’minler!) O halde gücünüz yettiği kadarıyla Allah’tan korkun (Allah’tan korkmada güç ve takatinizi harcayın).”[4]

    Emri ve Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in:

    (( إِذاَ أَمَرْتُكُمْ بِأَمْرٍ، فَأْتوُا مِنْهُ ماَ اسْتَطَعْتُمْ )) [ متفق عليه ]

    “Size bir şeyi emrettiğimde, gücünüz yettiğince onu yerine getirin.”[5]

    Hadisi gereği, bulunduğu hal üzere namazını kılar.

    İmam Nevevî -Allah ona rahmet etsin- bu ikinci görüşü tercih etmiş ve şöyle demiştir:

    "Delil yönünden görüşlerin en kuvvetli olanı, budur."

    Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye -Allah ona rahmet etsin- de bu görüşü tercih etmiştir.

    13. Bir kimse, abdest alıp namaz kıldıktan sonra başka bir namazın vakti girdiğinde abdesti bozulmamış ise, tekrar abdest alması gerekmez.

    14. Namazın şânının yüceltilmesi ve ona büyük önem verilmesi gerekir. Zirâ Allah Teâlâ abdestsiz namazı asla kabul etmez.

    [1] Buhârî, hadis no: 6954. Müslim, hadis no: 2/225

    [2] Buhârî ve Müslim

    [3] Ebu Dâvûd

    [4] Teğâbun Sûresi: 16

    [5] Buhârî ve Müslim


  15. 16.Ağustos.2011, 10:12
    20
    darendeli
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ekim.2009
    Üye No: 59661
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Abdestsiz Namaz Kılmak

    Bır yere mısafırsın ve ev kücük hep beraber uyudunuz ve gece rüyanda cünüp oldun ve senı sabah namazına kaldırdılar ve o evde evın kızı gelını karısı ne bıleyım var ıste adam elıne abdest suyunu döküyor ne yapacaksın sımdı
    tabıkı cünübüm dıyemezsın bu durumda haydı cözelım ısı


  16. 16.Ağustos.2011, 10:12
    20
    darendeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Bır yere mısafırsın ve ev kücük hep beraber uyudunuz ve gece rüyanda cünüp oldun ve senı sabah namazına kaldırdılar ve o evde evın kızı gelını karısı ne bıleyım var ıste adam elıne abdest suyunu döküyor ne yapacaksın sımdı
    tabıkı cünübüm dıyemezsın bu durumda haydı cözelım ısı


  17. 16.Ağustos.2011, 18:43
    21
    emniciba
    Hep Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ağustos.2011
    Üye No: 89415
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Himalaya Dağları

    Cevap: Abdestsiz Namaz Kılmak

    Allah u tealla (c.c) biz kullarını af etmek ıcın bahaneler arıyor gıbı sen tovbe samımı ettıysen ınsaallah af olmustur


  18. 16.Ağustos.2011, 18:43
    21
    Hep Üye
    Allah u tealla (c.c) biz kullarını af etmek ıcın bahaneler arıyor gıbı sen tovbe samımı ettıysen ınsaallah af olmustur


  19. 16.Ağustos.2011, 20:21
    22
    Hiss1
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Haziran.2011
    Üye No: 87987
    Mesaj Sayısı: 298
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Abdestsiz Namaz Kılmak

    Kardeşim ben sessiz,kokusuz ve bilmeden çıkan yel abdesti bozmaz diye biliyorum. Yanlışım varsa Allah(c.c) affetsin.


  20. 16.Ağustos.2011, 20:21
    22
    Devamlı Üye
    Kardeşim ben sessiz,kokusuz ve bilmeden çıkan yel abdesti bozmaz diye biliyorum. Yanlışım varsa Allah(c.c) affetsin.


  21. 16.Ağustos.2011, 20:42
    23
    demirbukey
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Ağustos.2010
    Üye No: 77703
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Abdestsiz Namaz Kılmak

    selamun aleyküm kardeşler,ameller niyetlere göredir,bu kardeşimizin niyeti ALLAH,ın huzurna çıkmaktı ve çıktı,abdesti bozuldu utandı çıkamadı bunda ayıplanacak bir şey yok niye günaha girsin dinimiz zorlaştırmayın kolaştırın diyor,şimdi siz bu kardeşimize bu şekilde konuşup neredeyse kafir oldun diyeceksiniz,kardeşlerim tabiri caizse okyanusları ALLAH,ın merhameti olarak kabul edecek olursak o okyanusların içindeki bir yağmur tanesi kadar olan bir merhameti ALLAH dünyaya göndermiştirki oda bir annenin yeni doğmuş bebeğine verdiği merhamettir,ALLAH,o derece merhametlidir,o affeder,senin niyetin önemli kardeşim..selam ve dua ile...


  22. 16.Ağustos.2011, 20:42
    23
    selamun aleyküm kardeşler,ameller niyetlere göredir,bu kardeşimizin niyeti ALLAH,ın huzurna çıkmaktı ve çıktı,abdesti bozuldu utandı çıkamadı bunda ayıplanacak bir şey yok niye günaha girsin dinimiz zorlaştırmayın kolaştırın diyor,şimdi siz bu kardeşimize bu şekilde konuşup neredeyse kafir oldun diyeceksiniz,kardeşlerim tabiri caizse okyanusları ALLAH,ın merhameti olarak kabul edecek olursak o okyanusların içindeki bir yağmur tanesi kadar olan bir merhameti ALLAH dünyaya göndermiştirki oda bir annenin yeni doğmuş bebeğine verdiği merhamettir,ALLAH,o derece merhametlidir,o affeder,senin niyetin önemli kardeşim..selam ve dua ile...


  23. 17.Ağustos.2011, 07:07
    24
    peugeot_bor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Mayıs.2011
    Üye No: 87143
    Mesaj Sayısı: 136
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Cevap: Abdestsiz Namaz Kılmak

    Bende hep oluyor ama ben özürlüyüm ben napacam her vakitte bir kere abdest alıyorum. Bende bunun sıkıntısını çok çektim ve halen çekmekteyim gazımı tutamıyorum. Bundan dolayı namazı bırakacaktım psikolojim bozulmuştu. Ama çok şükür dinimizde kolaylıklar var yeterki Allahı anmak istyelim o gafurdur rahimdir.


  24. 17.Ağustos.2011, 07:07
    24
    Devamlı Üye
    Bende hep oluyor ama ben özürlüyüm ben napacam her vakitte bir kere abdest alıyorum. Bende bunun sıkıntısını çok çektim ve halen çekmekteyim gazımı tutamıyorum. Bundan dolayı namazı bırakacaktım psikolojim bozulmuştu. Ama çok şükür dinimizde kolaylıklar var yeterki Allahı anmak istyelim o gafurdur rahimdir.





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son