Konusunu Oylayın.: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

5 üzerinden 3.50 | Toplam : 4 kişi
Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?
  1. 29.Aralık.2010, 17:54
    1
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?






    Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ? Mumsema Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?


  2. 29.Aralık.2010, 17:54
    1
    Devamlı Üye



  3. 29.Aralık.2010, 18:03
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?




    Namazın Mekruhları

    Namazın vâciblerinden herhangi birini bilerek yapmamak, tahrîmen (harama yakın) bir mekruhtur. Sünnet veyahut âdâbından birini yapmamak mekruh ise de, harama yakın değildir. Bu genel kaideden sonra, namazın belli başlı mekruhlarını görelim:

    1 - Namazda bedeni ve elbisesiyle oynamak. Serinlemek maksadıyla eliyle yelpazelenmek. Namazın kemâli, ruhen ve bedenen huşû' ve sükûnet bulmak ve dünyevî işlerden kalben alâkayı kesmek ile olduğundan bu gibi işler mekruh görülmüştür. Hadîs-i şerîf'te de: "Allah Teâlâ sizin namazda oynamanızı hoş görmez" buyurulmuştur.

    2 - Abdesti sıkışık bir vaziyette veya iştah çekici bir yemek sofraya konmuş iken namaza durmak... Bunlar da, namazda kalb ve zihni meşgul ederek huzura engel olduklarından mekruh sayılmışlardır.

    3 - Namazda parmak çıtlatmak veya parmakları birbirine geçirmek (teşbik). İbn-i Âbidin'in beyanına göre, parmak çıtlatmak namazın haricinde de mekruhtur. Teşbik ise, ancak mafsallara masaj için yapılıyorsa mekruh olmaz.

    4 - Namazda iken esnemek, gerinmek, eli böğrüne koymak.

    5 - Göğsünü kıbleden çevirmeden boynunu döndürüp bir yere bakmak. Göğsü kıbleden döndürmek ise namazı bozar.

    6 - Kollarını yere sermek. Kadınların sermesi mekruh değildir.

    7 - İşâretle selâm almak.

    8 - Secdeye varırken elbisesini önden veya arkadan eliyle tutup kaldırmak.

    9 - Ceket ve paltosunu giymeyip omuzuna veya başına alarak namaz kılmak. Bu, kibir ve namaza önem vermemek gibi duygularla olursa, mekruhtur. Bir özürden dolayı olursa mekruh sayılmaz.

    10 - Kılıksız bir halde, kirli iş elbisesi içinde veya başkasının yanına çıkamayacağı bir kıyafetle namaza durmak. Hz. Ömer (ra) kirden sakınılmayan hizmet elbisesi ile namaz kılmakta olan bir kimseyi görünce ona hitaben: "Seni bâzı kimselere göndersem bu elbise ile gider misin?" diye sormuş; o da, "Hayır" deyince: "Cenâb-ı Hak, kendisi için süslenilmeğe en lâyık olandır" buyurmuştur. Namazda müstehab olan mu'tad elbisedir. Yani başkasının yanına da giyilerek çıkılabilen elbisedir. Gecelik ve pijamalar, evde giyilen mu'tad elbiseler olduğuna göre, onunla namaz câiz olur. Fakat evlâ olan pijama ve geceliklerle namaz kılmamaktır. Çünkü temiz olmama ihtimali mevcuttur.

    11 - Kolları dirseklere kadar sıvalı, lâubali bir vaziyette namaza durmak da mekruhtur.

    12 - Kırâeti tam bitirmeden rükû'a eğilmek.

    13 - İkinci rek'atta, ilk rek'atta okuduğu sûre ve âyetin üstündeki sûre ve âyeti okumak.

    14 - Birinci ve ikinci rek'atta okuduğu iki sûre arasını, sadece bir sûre ile ayırmak. Meselâ birinci rek'atta Fîl sûresini, ikinci rek'atte de Mâûn sûresini okumak gibi. Arada Îlâf sûresi atlanmıştır. Kerahetten kurtulmak için, arada en az iki sûre bırakmalıdır.

    15 - Her namazın ikinci rek'ati birinciden, dördüncü rek'ati de üçüncüden uzun olmamalıdır.

    16 - İki rek'atta da aynı sûreyi tekrar etmek. Eğer ezberinde başka sûre yoksa mekruh olmaz. Nafile namazlarda tekrarda bir kerahet yoktur.

    17 - Bilerek aynı sûrede bir veya birkaç âyet atlamak.

    18 - Namazda gözlerini yummak veya göğe dikmek. Namazda secde yerine bakmak âdâbdandır. Gözleri yummak, bu edebi terk etmektir. Ancak huşûu giderici ve dikkati dağıtıcı bir şey'i görmemek için göz yumulması bakmaktan evlâdır.

    19 - Vücudundan kıl koparmak gibi namaza uygun düşmeyen bir amel-i kalîlde bulunmak.

    20 - Namazda kaşınmak, terini silmek. Kaşınmadığı ve terini silmediği takdirde aşırı rahatsızlıktan zihni meşgul olacaksa, câiz olur. Bir rek'atta üç kere üstüste kaşınmak ise amel-i kesîr sayılacağı için, namazı bozar.

    21 - Canlı bir şey'in resmi üzerine secde etmek.

    22 - Üzerinde canlı resimleri bulunan elbise giymek, başının üstünde, arkasında, önünde, yan taraflarında veya karşısında canlı resimleri olmak. Eğer resim, ayakta duran için çok dikkat etmedikçe farkedilmeyecek derecede küçük olursa, yahut büyük olmakla beraber yaşamayacak şekilde başı kesik veya âzası noksan olursa câiz olur. Fakat yine de bunları kıble tarafına asmamaya dikkat etmelidir.

    23 - Bir özür yokken, secdede yalnız alnı yere koyup burnu koymamak.

    24 - İşlek yol üzerinde, mezar üstünde, hamamda, gübrelikte, pisliğe yakın bir yerde namaz kılmak.

    25 - Camide ön safta açık yer varken ilerlemeyip arkada namaza durmak.

    26 - Kor hâlindeki ateşe karşı namaz kılmak. Mum, kandil, lâmba karşısında namaz kılmakta bir kerahet yoktur.

    27 - Tenbellik eseri yanında takke taşımayı bir külfet sayarak veya başını örtmeyi ehemmiyetsiz görerek başı açık namaz kılmak. Halbuki namazda başın örtülü olması sünnettir. Hattâ, secde esnasında baştan düşen takkeyi amel-i kesîr işlemeden (meselâ tek el ile) yerden alıp başa örtmeyi bâzıları efdal görmüşlerdir. Bir özürden dolayı başın açık bulunmasında ise kerahet yoktur. Bir de, tezellül ve huşû' maksadıyla başı açık bırakmakta bir beis yoktur, diyenler de vardır.* Namazda takkenin üzerine sarık sarmak sünnettir. Allah Resûlü: "Sarıklı kılınan namaz, sarıksız kılınan namazdan 70 defa daha hayırlıdır" (Tâc) buyurmuştur. Bâzı âlimlere göre, başı takke ile örtmek de sarık yerini tutabilir.

    28 - Âyetleri, rükû' ve secdelerde okunan tesbihleri el ile saymak.

    29 - Uyuyan insanlara ve insanın yüzüne karşı da namaz kılma mekruhtur. Arkası dönük kimseye karşı namaz kılmakta hiçbir mahzur yoktur.

    30 - Önünden insan geçeceği tahmin edilen yerde, namaz kılarken önüne sütre koymamak da mekruhtur.

    31 - Farz namazlarda özürsüz bir şey'e dayanmak ve sağa-sola sallanmak da mekruhtur. 32 - Secdeye giderken özürsüz olarak ellerini dizlerinden önce yere koymak; kalkarken de dizleri ellerden önce kaldırmak veya ellerine abanarak kalkmak.

    33 - Rükû'da iken başı sırt ile beraber olarak düz tutmayıp yukarı dikmek ve aşağı eğmek.

    34 - Besmele'yi ve Âmin'i açıktan söylemek.

    35 - Rükû ve secde tesbihlerini 3'den az yapmak.

    36 - Zaruret yokken sırtına veya kucağına çocuk alarak namaza durmak.

    37 - Zaruret yokken erkeğin ipek elbise ile namaz kılması. İpek seccade üzerinde ise namaz kılınabilir. Çünkü erkek için haram olan ipek giymektir. Kullanmak ise câizdir.


  4. 29.Aralık.2010, 18:03
    2
    Silent and lonely rains



    Namazın Mekruhları

    Namazın vâciblerinden herhangi birini bilerek yapmamak, tahrîmen (harama yakın) bir mekruhtur. Sünnet veyahut âdâbından birini yapmamak mekruh ise de, harama yakın değildir. Bu genel kaideden sonra, namazın belli başlı mekruhlarını görelim:

    1 - Namazda bedeni ve elbisesiyle oynamak. Serinlemek maksadıyla eliyle yelpazelenmek. Namazın kemâli, ruhen ve bedenen huşû' ve sükûnet bulmak ve dünyevî işlerden kalben alâkayı kesmek ile olduğundan bu gibi işler mekruh görülmüştür. Hadîs-i şerîf'te de: "Allah Teâlâ sizin namazda oynamanızı hoş görmez" buyurulmuştur.

    2 - Abdesti sıkışık bir vaziyette veya iştah çekici bir yemek sofraya konmuş iken namaza durmak... Bunlar da, namazda kalb ve zihni meşgul ederek huzura engel olduklarından mekruh sayılmışlardır.

    3 - Namazda parmak çıtlatmak veya parmakları birbirine geçirmek (teşbik). İbn-i Âbidin'in beyanına göre, parmak çıtlatmak namazın haricinde de mekruhtur. Teşbik ise, ancak mafsallara masaj için yapılıyorsa mekruh olmaz.

    4 - Namazda iken esnemek, gerinmek, eli böğrüne koymak.

    5 - Göğsünü kıbleden çevirmeden boynunu döndürüp bir yere bakmak. Göğsü kıbleden döndürmek ise namazı bozar.

    6 - Kollarını yere sermek. Kadınların sermesi mekruh değildir.

    7 - İşâretle selâm almak.

    8 - Secdeye varırken elbisesini önden veya arkadan eliyle tutup kaldırmak.

    9 - Ceket ve paltosunu giymeyip omuzuna veya başına alarak namaz kılmak. Bu, kibir ve namaza önem vermemek gibi duygularla olursa, mekruhtur. Bir özürden dolayı olursa mekruh sayılmaz.

    10 - Kılıksız bir halde, kirli iş elbisesi içinde veya başkasının yanına çıkamayacağı bir kıyafetle namaza durmak. Hz. Ömer (ra) kirden sakınılmayan hizmet elbisesi ile namaz kılmakta olan bir kimseyi görünce ona hitaben: "Seni bâzı kimselere göndersem bu elbise ile gider misin?" diye sormuş; o da, "Hayır" deyince: "Cenâb-ı Hak, kendisi için süslenilmeğe en lâyık olandır" buyurmuştur. Namazda müstehab olan mu'tad elbisedir. Yani başkasının yanına da giyilerek çıkılabilen elbisedir. Gecelik ve pijamalar, evde giyilen mu'tad elbiseler olduğuna göre, onunla namaz câiz olur. Fakat evlâ olan pijama ve geceliklerle namaz kılmamaktır. Çünkü temiz olmama ihtimali mevcuttur.

    11 - Kolları dirseklere kadar sıvalı, lâubali bir vaziyette namaza durmak da mekruhtur.

    12 - Kırâeti tam bitirmeden rükû'a eğilmek.

    13 - İkinci rek'atta, ilk rek'atta okuduğu sûre ve âyetin üstündeki sûre ve âyeti okumak.

    14 - Birinci ve ikinci rek'atta okuduğu iki sûre arasını, sadece bir sûre ile ayırmak. Meselâ birinci rek'atta Fîl sûresini, ikinci rek'atte de Mâûn sûresini okumak gibi. Arada Îlâf sûresi atlanmıştır. Kerahetten kurtulmak için, arada en az iki sûre bırakmalıdır.

    15 - Her namazın ikinci rek'ati birinciden, dördüncü rek'ati de üçüncüden uzun olmamalıdır.

    16 - İki rek'atta da aynı sûreyi tekrar etmek. Eğer ezberinde başka sûre yoksa mekruh olmaz. Nafile namazlarda tekrarda bir kerahet yoktur.

    17 - Bilerek aynı sûrede bir veya birkaç âyet atlamak.

    18 - Namazda gözlerini yummak veya göğe dikmek. Namazda secde yerine bakmak âdâbdandır. Gözleri yummak, bu edebi terk etmektir. Ancak huşûu giderici ve dikkati dağıtıcı bir şey'i görmemek için göz yumulması bakmaktan evlâdır.

    19 - Vücudundan kıl koparmak gibi namaza uygun düşmeyen bir amel-i kalîlde bulunmak.

    20 - Namazda kaşınmak, terini silmek. Kaşınmadığı ve terini silmediği takdirde aşırı rahatsızlıktan zihni meşgul olacaksa, câiz olur. Bir rek'atta üç kere üstüste kaşınmak ise amel-i kesîr sayılacağı için, namazı bozar.

    21 - Canlı bir şey'in resmi üzerine secde etmek.

    22 - Üzerinde canlı resimleri bulunan elbise giymek, başının üstünde, arkasında, önünde, yan taraflarında veya karşısında canlı resimleri olmak. Eğer resim, ayakta duran için çok dikkat etmedikçe farkedilmeyecek derecede küçük olursa, yahut büyük olmakla beraber yaşamayacak şekilde başı kesik veya âzası noksan olursa câiz olur. Fakat yine de bunları kıble tarafına asmamaya dikkat etmelidir.

    23 - Bir özür yokken, secdede yalnız alnı yere koyup burnu koymamak.

    24 - İşlek yol üzerinde, mezar üstünde, hamamda, gübrelikte, pisliğe yakın bir yerde namaz kılmak.

    25 - Camide ön safta açık yer varken ilerlemeyip arkada namaza durmak.

    26 - Kor hâlindeki ateşe karşı namaz kılmak. Mum, kandil, lâmba karşısında namaz kılmakta bir kerahet yoktur.

    27 - Tenbellik eseri yanında takke taşımayı bir külfet sayarak veya başını örtmeyi ehemmiyetsiz görerek başı açık namaz kılmak. Halbuki namazda başın örtülü olması sünnettir. Hattâ, secde esnasında baştan düşen takkeyi amel-i kesîr işlemeden (meselâ tek el ile) yerden alıp başa örtmeyi bâzıları efdal görmüşlerdir. Bir özürden dolayı başın açık bulunmasında ise kerahet yoktur. Bir de, tezellül ve huşû' maksadıyla başı açık bırakmakta bir beis yoktur, diyenler de vardır.* Namazda takkenin üzerine sarık sarmak sünnettir. Allah Resûlü: "Sarıklı kılınan namaz, sarıksız kılınan namazdan 70 defa daha hayırlıdır" (Tâc) buyurmuştur. Bâzı âlimlere göre, başı takke ile örtmek de sarık yerini tutabilir.

    28 - Âyetleri, rükû' ve secdelerde okunan tesbihleri el ile saymak.

    29 - Uyuyan insanlara ve insanın yüzüne karşı da namaz kılma mekruhtur. Arkası dönük kimseye karşı namaz kılmakta hiçbir mahzur yoktur.

    30 - Önünden insan geçeceği tahmin edilen yerde, namaz kılarken önüne sütre koymamak da mekruhtur.

    31 - Farz namazlarda özürsüz bir şey'e dayanmak ve sağa-sola sallanmak da mekruhtur. 32 - Secdeye giderken özürsüz olarak ellerini dizlerinden önce yere koymak; kalkarken de dizleri ellerden önce kaldırmak veya ellerine abanarak kalkmak.

    33 - Rükû'da iken başı sırt ile beraber olarak düz tutmayıp yukarı dikmek ve aşağı eğmek.

    34 - Besmele'yi ve Âmin'i açıktan söylemek.

    35 - Rükû ve secde tesbihlerini 3'den az yapmak.

    36 - Zaruret yokken sırtına veya kucağına çocuk alarak namaza durmak.

    37 - Zaruret yokken erkeğin ipek elbise ile namaz kılması. İpek seccade üzerinde ise namaz kılınabilir. Çünkü erkek için haram olan ipek giymektir. Kullanmak ise câizdir.


  5. 29.Aralık.2010, 18:21
    3
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Tam olarak sorumun cevabını bulamadım burda olmamasından dolayı günah olmadığı sonucunu mu çıkarmalıyım ?


    Alıntı
    11 - Kolları dirseklere kadar sıvalı, lâubali bir vaziyette namaza durmak da mekruhtur
    Tişörtde bu anlamı taşır mı ?
    Alıntı
    15 - Her namazın ikinci rek'ati birinciden, dördüncü rek'ati de üçüncüden uzun olmamalıdı
    1. rekat: sübhaneke,fatiha,ihlas suresi
    2.rekat: fatiha,kevser...Nasıl uzun olmasını sağlayabilirim ?

    Allahü teala razı olsun ...


  6. 29.Aralık.2010, 18:21
    3
    Devamlı Üye
    Tam olarak sorumun cevabını bulamadım burda olmamasından dolayı günah olmadığı sonucunu mu çıkarmalıyım ?


    Alıntı
    11 - Kolları dirseklere kadar sıvalı, lâubali bir vaziyette namaza durmak da mekruhtur
    Tişörtde bu anlamı taşır mı ?
    Alıntı
    15 - Her namazın ikinci rek'ati birinciden, dördüncü rek'ati de üçüncüden uzun olmamalıdı
    1. rekat: sübhaneke,fatiha,ihlas suresi
    2.rekat: fatiha,kevser...Nasıl uzun olmasını sağlayabilirim ?

    Allahü teala razı olsun ...


  7. 29.Aralık.2010, 19:22
    4
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Alıntı
    Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?
    Alıntı
    olarak sorumun cevabını bulamadım burda olmamasından dolayı günah olmadığı sonucunu mu çıkarmalıyım ?
    1 - Namazda bedeni ve elbisesiyle oynamak. Serinlemek maksadıyla eliyle yelpazelenmek. Namazın kemâli, ruhen ve bedenen huşû' ve sükûnet bulmak ve dünyevî işlerden kalben alâkayı kesmek ile olduğundan bu gibi işler mekruh görülmüştür. Hadîs-i şerîf'te de: "Allah Teâlâ sizin namazda oynamanızı hoş görmez" buyurulmuştur.

    Kardeşim neyi anlamadın yukarıda belirtilen ve bilinçli olarak yapılan Namaz dışı hareketler mekruhtur
    Haram değil ama harama yakın olan hoş görülmeyen Namazın huşusunu bozan ve Namaz içerisinde yapılmaması gereken hareketlerdir.
    parmak çıtlatmak elbiseyle oynamak birşeyler çiğnemek vs gibi.
    ağzındaki ekmek parçası kendi çıkmışsa birşey olmaz fakat bilerek çıkarırsan mekruhtur
    yapmaman gereklidir,ayrıca Namaz kılanın ağzında ekmeğin işine onuda ben anlamadım.
    Kalıntı varsa çıkarsa birşey olmaz.

    Alıntı
    Tişörtde bu anlamı taşır mı ?
    evet... kısa kollu giysiyle Namaz kılmak mekruhtur.

    Alıntı
    1. rekat: sübhaneke,fatiha,ihlas suresi
    2.rekat: fatiha,kevser...Nasıl uzun olmasını sağlayabilirim ?
    mesela ilk rekatte ihlas okuyan ikinci rekatte fil suresini okuması mekruhtur
    çünkü fil suresinin ayet sayısı fazla hemde İhlas suresinden önce gelir.
    Bu sıralama diğer rekatlar içinde geçerlidir.
    senin verdiğin sıralama daki yanlışlık İhlas suresi Kevser suresinden sonra gelir
    dolayısıyla ilk rekatta Fatihadan sonra önce kevser ikinci rekatta Fatiha ve İhlas okunmalıdır.4 rekatlık Namazlarda ise daha yukarıda olan Ayetlerden başlamalısın.Eğer başka sure bilmiyorsan ozaman 3.rekatta kevser 4.rekatta İhlas okumalısın.
    selam ve dua ile...


  8. 29.Aralık.2010, 19:22
    4
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?
    Alıntı
    olarak sorumun cevabını bulamadım burda olmamasından dolayı günah olmadığı sonucunu mu çıkarmalıyım ?
    1 - Namazda bedeni ve elbisesiyle oynamak. Serinlemek maksadıyla eliyle yelpazelenmek. Namazın kemâli, ruhen ve bedenen huşû' ve sükûnet bulmak ve dünyevî işlerden kalben alâkayı kesmek ile olduğundan bu gibi işler mekruh görülmüştür. Hadîs-i şerîf'te de: "Allah Teâlâ sizin namazda oynamanızı hoş görmez" buyurulmuştur.

    Kardeşim neyi anlamadın yukarıda belirtilen ve bilinçli olarak yapılan Namaz dışı hareketler mekruhtur
    Haram değil ama harama yakın olan hoş görülmeyen Namazın huşusunu bozan ve Namaz içerisinde yapılmaması gereken hareketlerdir.
    parmak çıtlatmak elbiseyle oynamak birşeyler çiğnemek vs gibi.
    ağzındaki ekmek parçası kendi çıkmışsa birşey olmaz fakat bilerek çıkarırsan mekruhtur
    yapmaman gereklidir,ayrıca Namaz kılanın ağzında ekmeğin işine onuda ben anlamadım.
    Kalıntı varsa çıkarsa birşey olmaz.

    Alıntı
    Tişörtde bu anlamı taşır mı ?
    evet... kısa kollu giysiyle Namaz kılmak mekruhtur.

    Alıntı
    1. rekat: sübhaneke,fatiha,ihlas suresi
    2.rekat: fatiha,kevser...Nasıl uzun olmasını sağlayabilirim ?
    mesela ilk rekatte ihlas okuyan ikinci rekatte fil suresini okuması mekruhtur
    çünkü fil suresinin ayet sayısı fazla hemde İhlas suresinden önce gelir.
    Bu sıralama diğer rekatlar içinde geçerlidir.
    senin verdiğin sıralama daki yanlışlık İhlas suresi Kevser suresinden sonra gelir
    dolayısıyla ilk rekatta Fatihadan sonra önce kevser ikinci rekatta Fatiha ve İhlas okunmalıdır.4 rekatlık Namazlarda ise daha yukarıda olan Ayetlerden başlamalısın.Eğer başka sure bilmiyorsan ozaman 3.rekatta kevser 4.rekatta İhlas okumalısın.
    selam ve dua ile...


  9. 29.Aralık.2010, 19:34
    5
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    "Allah Teâlâ sizin namazda oynamanızı hoş görmez" buyurulmuştur

    burdaki olayın ağızdan çıkan ekmek parçasıyla alakasını pek çözemedim dilden bahsediliyorsa eğer sure okurken dilimiz zaten hareket ediyor ...ağzındaki ekmek parçası kendi çıkmışsa birşey olmaz fakat bilerek çıkarırsan mekruhtur aradığım cevap buydu ...
    Ekmek parçasından kastım diş aramıza sıkışan yada dişlerin arkasında kalan yemek kırıntılarıydı ...

    Bütün cevaplar için Allahü teala razı olsun ..Ayrıca cevaplarınızı daha kaba şekilde değilde saygılı şekilde yazarsanız daha güzel olur...


  10. 29.Aralık.2010, 19:34
    5
    Devamlı Üye
    "Allah Teâlâ sizin namazda oynamanızı hoş görmez" buyurulmuştur

    burdaki olayın ağızdan çıkan ekmek parçasıyla alakasını pek çözemedim dilden bahsediliyorsa eğer sure okurken dilimiz zaten hareket ediyor ...ağzındaki ekmek parçası kendi çıkmışsa birşey olmaz fakat bilerek çıkarırsan mekruhtur aradığım cevap buydu ...
    Ekmek parçasından kastım diş aramıza sıkışan yada dişlerin arkasında kalan yemek kırıntılarıydı ...

    Bütün cevaplar için Allahü teala razı olsun ..Ayrıca cevaplarınızı daha kaba şekilde değilde saygılı şekilde yazarsanız daha güzel olur...


  11. 29.Aralık.2010, 19:35
    6
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ? Namazı bozmaz lakin namaz mekruh olur Tişörtde bu anlamı taşır mı ? Kısa kollu tişörtle namaz kılmak mekruh değildirUzun kollu olan elbisenin kollarını katlayarak kılınan namaz mekruh olur


  12. 29.Aralık.2010, 19:35
    6
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ? Namazı bozmaz lakin namaz mekruh olur Tişörtde bu anlamı taşır mı ? Kısa kollu tişörtle namaz kılmak mekruh değildirUzun kollu olan elbisenin kollarını katlayarak kılınan namaz mekruh olur


  13. 29.Aralık.2010, 19:40
    7
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Alıntı
    Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ? Namazı bozmaz lakin namaz mekruh olur Tişörtde bu anlamı taşır mı ? evet kısa kollu giysiyle Namaz kılmak mekruhtur Kısa kollu tişörtle namaz kılmak mekruh değildirUzun kollu olan elbisenin kollarını katlayarak kılınan namaz mekruh olur
    Allahü teala razı olsun ..Ama desert hocam tişort ile namaz kılmak mehruhtur dedi bizi aydınlatırsa sevinirim ...


  14. 29.Aralık.2010, 19:40
    7
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ? Namazı bozmaz lakin namaz mekruh olur Tişörtde bu anlamı taşır mı ? evet kısa kollu giysiyle Namaz kılmak mekruhtur Kısa kollu tişörtle namaz kılmak mekruh değildirUzun kollu olan elbisenin kollarını katlayarak kılınan namaz mekruh olur
    Allahü teala razı olsun ..Ama desert hocam tişort ile namaz kılmak mehruhtur dedi bizi aydınlatırsa sevinirim ...


  15. 29.Aralık.2010, 19:44
    8
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Kısa kollu tişörtle namaz kılmak mekruh değildir kardeşim aynen benim dediğim gibi hüküm...Uzun kollu olan elbisenin kollarını katlayarak kılınan namaz mekruh olur... ayrıca bkz>>> http://www.sorularlaislamiyet.com/in...ow_qna&id=2074


  16. 29.Aralık.2010, 19:44
    8
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Kısa kollu tişörtle namaz kılmak mekruh değildir kardeşim aynen benim dediğim gibi hüküm...Uzun kollu olan elbisenin kollarını katlayarak kılınan namaz mekruh olur... ayrıca bkz>>> http://www.sorularlaislamiyet.com/in...ow_qna&id=2074


  17. 29.Aralık.2010, 19:48
    9
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Alıntı
    Kısa kollu tişörtle namaz kılmak mekruh değildir kardeşim aynen benim dediğim gibi hükümUzun kollu olan elbisenin kollarını katlayarak kılınan namaz mekruh olur ayrıca bkz>>> http://www.sorularlaislamiyet.com/in...ow_qna&id=2074
    Allahü teala razı olsun hocam çünkü tişortle namaz kılıyorum ve günaha girdiğimi düşümeye başlamıştım ...


  18. 29.Aralık.2010, 19:48
    9
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Kısa kollu tişörtle namaz kılmak mekruh değildir kardeşim aynen benim dediğim gibi hükümUzun kollu olan elbisenin kollarını katlayarak kılınan namaz mekruh olur ayrıca bkz>>> http://www.sorularlaislamiyet.com/in...ow_qna&id=2074
    Allahü teala razı olsun hocam çünkü tişortle namaz kılıyorum ve günaha girdiğimi düşümeye başlamıştım ...


  19. 29.Aralık.2010, 20:12
    10
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Aydınlattığın için Allah c.c razı olsun aziz83 kaardeşim sağol...

    Alıntı
    Allahü teala razı olsun ..Ama desert hocam tişort ile namaz kılmak mehruhtur dedi bizi aydınlatırsa sevinirim ...
    öncelikle belirteyim ben hoca değilim yaso-123 kardeş sadece öğrenirken öğretmeye çalışan bir kardeşinizim..ayrıca verdiğim cevaplarda kabalık göremiyorum ama sen öyle algılamışsın...Lakin Namaza hazırlanan kişinin önce ruhen adepte olması gerek dime
    Rabbiyle rendevusuna giden bir kişinin ağzında ekmek sakız vs olmaması gerek Hatta abdesti olsa bile ihtiyaten ağzını çalkalamasıda güzel bir davranıştır..
    Namaz gibi önemli hatta Kafirlerle Müslümanların arasını ayıran en büyük ibadeti
    Allah c.c hepimizi ibadetlerini hakkıyla eda edebilmek için çabalayanlardan eylesin...amin


  20. 29.Aralık.2010, 20:12
    10
    Silent and lonely rains
    Aydınlattığın için Allah c.c razı olsun aziz83 kaardeşim sağol...

    Alıntı
    Allahü teala razı olsun ..Ama desert hocam tişort ile namaz kılmak mehruhtur dedi bizi aydınlatırsa sevinirim ...
    öncelikle belirteyim ben hoca değilim yaso-123 kardeş sadece öğrenirken öğretmeye çalışan bir kardeşinizim..ayrıca verdiğim cevaplarda kabalık göremiyorum ama sen öyle algılamışsın...Lakin Namaza hazırlanan kişinin önce ruhen adepte olması gerek dime
    Rabbiyle rendevusuna giden bir kişinin ağzında ekmek sakız vs olmaması gerek Hatta abdesti olsa bile ihtiyaten ağzını çalkalamasıda güzel bir davranıştır..
    Namaz gibi önemli hatta Kafirlerle Müslümanların arasını ayıran en büyük ibadeti
    Allah c.c hepimizi ibadetlerini hakkıyla eda edebilmek için çabalayanlardan eylesin...amin


  21. 29.Aralık.2010, 20:15
    11
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Ben hep açıktan söylüyordum daha önce. Şimdi içimden mi söyleyeyim?


  22. 29.Aralık.2010, 20:15
    11
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Ben hep açıktan söylüyordum daha önce. Şimdi içimden mi söyleyeyim?


  23. 29.Aralık.2010, 20:26
    12
    meryemgül1
    ~~Medinenin Gülü ~~

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Haziran.2009
    Üye No: 48911
    Mesaj Sayısı: 3,926
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 77
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: Namaz kılarken ağzımızdan ekmek parçası ve benzeri şeyler çıkması namazı bozar mı ?

    Cemaatla Namaz Nasıl Kılınır?




    İmama uyan bir kimse, yani muktedî, imam tekbir aldıktan sonra, o da tekbir alarak namaza durur. Yalnız Sübhâneke`yi okuyup sükût eder. Fâtiha ve başka âyet okumaz. İmam rükû`a gittiği zaman, o da rükû`a gider. Rükû`daki tesbihleri söyler. İmam rükû`dan Semiallahü limen hamideh diyerek doğrulduğunda ise, Rabbenâ lekel-hamd der. Secdeye gittiklerinde de secde tesbihlerini okur. 3 veya 4 rek`atlı namazların ilk oturuşunda sadece Tehıyyât okunur. Son oturuşta ise, Tehıyyât ile beraber salâvat ve dualar okunarak imamla birlikte selâm verilir. İmama uyan kimsenin, onun arkasında Fâtiha ve zamm-ı sûre okuması tahrîmen mekruhtur. Çünkü imam cemaata riyaseten okumaktadır. İmamın okuması cemaatın okuması yerine de geçer. Nitekim hadîs-i şerîf`te de bu husus sarahaten belirtilmiştir. Ancak İmam-ı Muhammed, imamın kırâeti âşikâre yaptığı namazlarda cemaatın okumasını mekruh görmüşse de, imamın gizli okuduğu yerlerde cemaatın da okumasını câiz görmüştür.


  24. 29.Aralık.2010, 20:26
    12
    ~~Medinenin Gülü ~~
    Cemaatla Namaz Nasıl Kılınır?




    İmama uyan bir kimse, yani muktedî, imam tekbir aldıktan sonra, o da tekbir alarak namaza durur. Yalnız Sübhâneke`yi okuyup sükût eder. Fâtiha ve başka âyet okumaz. İmam rükû`a gittiği zaman, o da rükû`a gider. Rükû`daki tesbihleri söyler. İmam rükû`dan Semiallahü limen hamideh diyerek doğrulduğunda ise, Rabbenâ lekel-hamd der. Secdeye gittiklerinde de secde tesbihlerini okur. 3 veya 4 rek`atlı namazların ilk oturuşunda sadece Tehıyyât okunur. Son oturuşta ise, Tehıyyât ile beraber salâvat ve dualar okunarak imamla birlikte selâm verilir. İmama uyan kimsenin, onun arkasında Fâtiha ve zamm-ı sûre okuması tahrîmen mekruhtur. Çünkü imam cemaata riyaseten okumaktadır. İmamın okuması cemaatın okuması yerine de geçer. Nitekim hadîs-i şerîf`te de bu husus sarahaten belirtilmiştir. Ancak İmam-ı Muhammed, imamın kırâeti âşikâre yaptığı namazlarda cemaatın okumasını mekruh görmüşse de, imamın gizli okuduğu yerlerde cemaatın da okumasını câiz görmüştür.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son