Konusunu Oylayın.: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Diğer dinleri araştırdınız mı ?
  1. 23.Aralık.2010, 15:32
    1
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Diğer dinleri araştırdınız mı ?






    Diğer dinleri araştırdınız mı ? Mumsema Diğer dinleri araştırdınız mı ? Biri size sizin dinizin gerçek din olduğuna kanıtınız nedir dese cevabınız ney olur ?


  2. 23.Aralık.2010, 15:32
    1
    Devamlı Üye



    Diğer dinleri araştırdınız mı ? Biri size sizin dinizin gerçek din olduğuna kanıtınız nedir dese cevabınız ney olur ?


    Benzer Konular

    - İlkel Kabile Dinleri

    - Dünya Dinleri

    - Günümüz Dünya Dinleri

    - Afrika Dinleri

    - Yaşayan dünya dinleri?

  3. 23.Aralık.2010, 15:40
    2
    CihadTv
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Aralık.2010
    Üye No: 82011
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İstanbul

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?




    Evet.. Diğer dinleri araştırdım. Diğer dinlerde fıtratın kabul etmeyeceği çok şey var... Allah'ın çocuğunun olması, Allah'a acziyet izafe edilmesi... Yaratılmış birinin Allah adına günahları bağışlayacağı ve birçok batıl mesele...

    İslam'da ise günahları ancak Allah bağışlar. O'nun ne çocuğu vardır ne de eşi. Allah bunlardan münezzehtir. Diğer dinleri araştırınca gerçekten İslam'ın ne kadar da büyük bir nimet olduğunu bir kez daha anladım...

    Bizi İslam ile şereflendiren Allah'a çokça şükürler olsun. -Amin-


  4. 23.Aralık.2010, 15:40
    2
    Üye



    Evet.. Diğer dinleri araştırdım. Diğer dinlerde fıtratın kabul etmeyeceği çok şey var... Allah'ın çocuğunun olması, Allah'a acziyet izafe edilmesi... Yaratılmış birinin Allah adına günahları bağışlayacağı ve birçok batıl mesele...

    İslam'da ise günahları ancak Allah bağışlar. O'nun ne çocuğu vardır ne de eşi. Allah bunlardan münezzehtir. Diğer dinleri araştırınca gerçekten İslam'ın ne kadar da büyük bir nimet olduğunu bir kez daha anladım...

    Bizi İslam ile şereflendiren Allah'a çokça şükürler olsun. -Amin-


  5. 23.Aralık.2010, 15:44
    3
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    cevabın çok güzel Allah razı olsun, bu konuda çok ince düşünmek lazım ve gerçekten dinimizide çok iyi tanımak lazım ben diğer dinleride araştırmamız gerektiğine inanıyorum yoksa gerçekten müslüman olmayız çünkü dinimize sadece korktuğumuz için değil gerçekten inanmalıyız ama çoğu insanlar yanlış bişey olduğunu düşünüp araştırmıyor malesef


  6. 23.Aralık.2010, 15:44
    3
    Devamlı Üye
    cevabın çok güzel Allah razı olsun, bu konuda çok ince düşünmek lazım ve gerçekten dinimizide çok iyi tanımak lazım ben diğer dinleride araştırmamız gerektiğine inanıyorum yoksa gerçekten müslüman olmayız çünkü dinimize sadece korktuğumuz için değil gerçekten inanmalıyız ama çoğu insanlar yanlış bişey olduğunu düşünüp araştırmıyor malesef


  7. 23.Aralık.2010, 15:50
    4
    CihadTv
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Aralık.2010
    Üye No: 82011
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İstanbul

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    Evet doğru söyüyorsun. Diğer dinleri araştırmayı İslam'dan çıkmak olarak gören kardeşlerimiz de mevcut. Araştırmayı bir ek bilgi olarak görmek gerek. İnsan İslam'ı yeterince tanıyorsa diğer dinleri araştırdığında görecek ki İslam gerçekten Allah katından indirilmiştir...

    Dediğin gibi kardeşim... Korkmadan, hakkın gözü ile diğer dinleri öğrenmek gerek. Allah azze ve celle bizlere faydalı ilimler nasib etsin. -Amin-


  8. 23.Aralık.2010, 15:50
    4
    Üye
    Evet doğru söyüyorsun. Diğer dinleri araştırmayı İslam'dan çıkmak olarak gören kardeşlerimiz de mevcut. Araştırmayı bir ek bilgi olarak görmek gerek. İnsan İslam'ı yeterince tanıyorsa diğer dinleri araştırdığında görecek ki İslam gerçekten Allah katından indirilmiştir...

    Dediğin gibi kardeşim... Korkmadan, hakkın gözü ile diğer dinleri öğrenmek gerek. Allah azze ve celle bizlere faydalı ilimler nasib etsin. -Amin-


  9. 23.Aralık.2010, 15:55
    5
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    inşallah ,Amin ...


  10. 23.Aralık.2010, 15:55
    5
    Devamlı Üye
    inşallah ,Amin ...


  11. 23.Aralık.2010, 16:20
    6
    MelihEyüp
    Allah'tan korkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Aralık.2010
    Üye No: 81088
    Mesaj Sayısı: 152
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 24
    Bulunduğu yer: sakarya

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    Diyer dinleri araştırmayan insanın müslümanlığı gitmez yaso kardeşim.Bazen ağır keskin ifadeler kullanıyosun.
    - Bir rivayete göre Hz. Ömer (ra) Ehl-i kitaptan aldığı bir kitabı getirip Hz. Peygamber (a.s.m)’e okuyunca çok kızdı ve şöyle dedi:

    “Ey Hattab’ın oğlu! Bu ne şaşkınlık? Nefsim elinde olan Allah’a yemin ederim ki, ben size bembeyaz, dupduru tertemiz bir hakikatle geldim. Ehl-i kitaptan bir şey sormayın. Çünkü, size söyleyecekleri bir gerçeği yalanlayabilir veya yanlış bir şeyi tasdik edebilirsiniz. Nefsim elinde olan Allah’a yemin ederim ki, eğer Musa (as) şimdi aranızda yaşamış olsaydı, bana tabi olmaktan başka bir şey yapamazdı.”

    Diğer bir rivayete göre, Hz.Ömer (ra) Arapça Tevrat’ı getirip okumuştu… Bu her iki rivayet de alimlerce zayıf kabul edilmiştir.(bk. Mecmau’z-Zevaid, 1/173; 8/262).

    - Şayet bu konuda sahih bir rivayet varsa, onu şöyle anlamak gerekir:

    Böyle bir açıklama, İslam’ın yeni doğduğu dönemde, özellikle Medine’de bulunan Yahudilerin İslam’a karşı düşmanlıkları ve Müslümanları İslam’dan soğutmaya çalışmaları karşısında yapılmış bir uyarıdır. Kur’an-ı Kerim daha tam olarak kalplere yerleşmemişken, insanlar daha eski kültürlerinden ve hurafelerinden uzaklaşmamışken, ehlikitabın muharref kitaplarını okumaları çok riskli olabilirdi. Nitekim hadiste geçen, “Onların size söyleyecekleri bir gerçeği yalanlayabilir veya yanlış bir şeyi tasdik edebilirsiniz...” uyarısında bu tehlikeye dikkat çekilmiştir. Kaldı ki, Kur’an’la karıştırılabilir endişesiyle, hadislerin yazılmasının da ilk zamanlarda yasaklandığı bilinmektedir. Bu tehlike geçtikten sonra yazılmasına izin verildi.

    - Bu açıdan baktığımızda, bizim şu anda Tevrat ve İncil’i okumamızda herhangi bir sakıncanın olacağını düşünmüyoruz. Yeter ki, doğruların sağlamasını Kur’an ve Hadis endeksli sağlam bilgi ölçüleriyle yapalım.

    Yani okunmasada olur ama meraktan okunuyorsa sakınca yoktur.Ama onlarla amel işlenemez.(Ben şahsen papanın elinde cennetin anahtarı vardır,masalına çok gülerim.)


  12. 23.Aralık.2010, 16:20
    6
    Allah'tan korkar
    Diyer dinleri araştırmayan insanın müslümanlığı gitmez yaso kardeşim.Bazen ağır keskin ifadeler kullanıyosun.
    - Bir rivayete göre Hz. Ömer (ra) Ehl-i kitaptan aldığı bir kitabı getirip Hz. Peygamber (a.s.m)’e okuyunca çok kızdı ve şöyle dedi:

    “Ey Hattab’ın oğlu! Bu ne şaşkınlık? Nefsim elinde olan Allah’a yemin ederim ki, ben size bembeyaz, dupduru tertemiz bir hakikatle geldim. Ehl-i kitaptan bir şey sormayın. Çünkü, size söyleyecekleri bir gerçeği yalanlayabilir veya yanlış bir şeyi tasdik edebilirsiniz. Nefsim elinde olan Allah’a yemin ederim ki, eğer Musa (as) şimdi aranızda yaşamış olsaydı, bana tabi olmaktan başka bir şey yapamazdı.”

    Diğer bir rivayete göre, Hz.Ömer (ra) Arapça Tevrat’ı getirip okumuştu… Bu her iki rivayet de alimlerce zayıf kabul edilmiştir.(bk. Mecmau’z-Zevaid, 1/173; 8/262).

    - Şayet bu konuda sahih bir rivayet varsa, onu şöyle anlamak gerekir:

    Böyle bir açıklama, İslam’ın yeni doğduğu dönemde, özellikle Medine’de bulunan Yahudilerin İslam’a karşı düşmanlıkları ve Müslümanları İslam’dan soğutmaya çalışmaları karşısında yapılmış bir uyarıdır. Kur’an-ı Kerim daha tam olarak kalplere yerleşmemişken, insanlar daha eski kültürlerinden ve hurafelerinden uzaklaşmamışken, ehlikitabın muharref kitaplarını okumaları çok riskli olabilirdi. Nitekim hadiste geçen, “Onların size söyleyecekleri bir gerçeği yalanlayabilir veya yanlış bir şeyi tasdik edebilirsiniz...” uyarısında bu tehlikeye dikkat çekilmiştir. Kaldı ki, Kur’an’la karıştırılabilir endişesiyle, hadislerin yazılmasının da ilk zamanlarda yasaklandığı bilinmektedir. Bu tehlike geçtikten sonra yazılmasına izin verildi.

    - Bu açıdan baktığımızda, bizim şu anda Tevrat ve İncil’i okumamızda herhangi bir sakıncanın olacağını düşünmüyoruz. Yeter ki, doğruların sağlamasını Kur’an ve Hadis endeksli sağlam bilgi ölçüleriyle yapalım.

    Yani okunmasada olur ama meraktan okunuyorsa sakınca yoktur.Ama onlarla amel işlenemez.(Ben şahsen papanın elinde cennetin anahtarı vardır,masalına çok gülerim.)


  13. 23.Aralık.2010, 16:59
    7
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    yok kardeşim haşa yanlış anlaşıldım insanların müslümanlığını sorgulamak asla bana düşmez ben sadece diğer dinleri tanımamız gerektiğini düşünüyorum mesela yukarda sorduğum sorunun cevabını bilmessek gerçekten bu dine hakkını vermiş olurmuyuz yani neden diğer dinler değilde müslümünlık diye sorsalar bana ben bunun cevabını veremessem ve müslümansam o zaman dinime şüphesiz gerçekten inanmış olabilir miyim şeklinde söyledim yani kimseyi asla yargılayamam hattime değil ..ayrıca bu soruları başte şeytan insana soruyo şeytana cevap veremezsek vay halimize


  14. 23.Aralık.2010, 16:59
    7
    Devamlı Üye
    yok kardeşim haşa yanlış anlaşıldım insanların müslümanlığını sorgulamak asla bana düşmez ben sadece diğer dinleri tanımamız gerektiğini düşünüyorum mesela yukarda sorduğum sorunun cevabını bilmessek gerçekten bu dine hakkını vermiş olurmuyuz yani neden diğer dinler değilde müslümünlık diye sorsalar bana ben bunun cevabını veremessem ve müslümansam o zaman dinime şüphesiz gerçekten inanmış olabilir miyim şeklinde söyledim yani kimseyi asla yargılayamam hattime değil ..ayrıca bu soruları başte şeytan insana soruyo şeytana cevap veremezsek vay halimize


  15. 23.Aralık.2010, 17:38
    8
    MelihEyüp
    Allah'tan korkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Aralık.2010
    Üye No: 81088
    Mesaj Sayısı: 152
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 24
    Bulunduğu yer: sakarya

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    yaso kardeşim bu düşünceni değiştirecek bir söz yazayım.Asıl tehlike hangisi insan tarafından yazılmış Hangisi Allah tarafından yazılmış bilmememiz yani ben okusam incili komiğime gitse buda olurmu desem ama oda Allah kelamı olsa hoş olurmu?İncil değilde internetten hristiyanlık neden hak değil araştırabilirsin.İncil'i okuman pek fayda vermeyebilir.Sana sorarsalar cennetten tarla bahçe satana inanılırmı de.


  16. 23.Aralık.2010, 17:38
    8
    Allah'tan korkar
    yaso kardeşim bu düşünceni değiştirecek bir söz yazayım.Asıl tehlike hangisi insan tarafından yazılmış Hangisi Allah tarafından yazılmış bilmememiz yani ben okusam incili komiğime gitse buda olurmu desem ama oda Allah kelamı olsa hoş olurmu?İncil değilde internetten hristiyanlık neden hak değil araştırabilirsin.İncil'i okuman pek fayda vermeyebilir.Sana sorarsalar cennetten tarla bahçe satana inanılırmı de.


  17. 23.Aralık.2010, 18:03
    9
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    doğru söylüyorsun ...inanmam tabikide ama bu söylediğin incilde yazmıyor herhalde , ben bişeyi merak ettim belki bu konuda bilgilisindir incilde hz.isadan Allahın oğlu şeklindemi hitap ediliyor ?


  18. 23.Aralık.2010, 18:03
    9
    Devamlı Üye
    doğru söylüyorsun ...inanmam tabikide ama bu söylediğin incilde yazmıyor herhalde , ben bişeyi merak ettim belki bu konuda bilgilisindir incilde hz.isadan Allahın oğlu şeklindemi hitap ediliyor ?


  19. 23.Aralık.2010, 19:00
    10
    MelihEyüp
    Allah'tan korkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Aralık.2010
    Üye No: 81088
    Mesaj Sayısı: 152
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 24
    Bulunduğu yer: sakarya

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    Haşa Alahın oğlu diyorlar bak mesela

    1) Tanrı'nın eşsiz Oğlu sonsuzluklar boyunca Baba'dandır; Tanrı, O'nun aracılığıyla evreni yarattı ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir. Tanrı'nın kendini ifadesi olarak O gerçek Tanrı'dır.

    2) Tanrı bizi sevdiği için, Tanrı'nın biricik Oğlu zaman ve yer sınırları içine girmiş, Bakire Meryem'den doğmuş ve İsa Mesih olarak adlandırılmıştır. Yeryüzünde insan biçimindeki Tanrı'nın kendisini ifadesi olarak aynı zamanda gerçek insandır.

    3) Oğul Baba'nın niteliklerini taşır. Kudretli işleri ve kendini sevgiyle feda edişi Baba'nınki gibidir.

    4) Oğul Baba aracılığıyla Baba tarafından O'nun açıklama ve kurtuluş işini yerine getirmek için temsilcisi olarak gönderilmiştir.

    5) Oğul Baba'nın kişisel çağrısıdır. Tanrı'nın kendisini ve sevgisini insanlığın görebileceği işitebileceği ve anlayabileceği biçimde ifade edişidir.

    6) Oğul, Baba'ya kusursuz hizmet veriri. Baba'da Oğul'un iradesine karşılık vermeye istekledir.

    7) Baba ve Oğul Efendi ve Hizmetkar, Gönderen ve Gönderilen, Açıklanan ve Açıklayan arasındaki tam karşılıklı eşsiz bir ilişkide Bir'dirler.

    Tanrı'nın gönderdiği eşsiz Hizmetkar/Oğul ve Tanrı'nın kişisel Müjdesine inanarak O'nu izleyenler O'nun "kardeşleri" olabilirler; evlatlık edinilir ve söz dinleyen Tanrı çocukları olurlar.

    "Övgü, yücelik ve bilgelik, şükran ve saygı, güç ve kudret sonsuzlara dek Tanrımızın olsun. Amin" (Vahiy 7:12)



    "Sevgili Oğlum budur. O'nu dinleyin."(Markos 9:7)

    "Bu son çağda da kendi Oğluyla bize seslenmiştir." (İbraniler 1:2)

    'Ama O ışıkta olduğu gibi, bizler de ışıkta yürürsek, birbirimizle paydaşlığımız olur ve Oğlu İsa'nın kanı bizi her günahtan arındırır'(1.Yuhanna 1:7).

    Kardeşim senin için araştırdım araştırırken okuduğumda sinir aldım.Bunları okuyunca insanın morali bozuluyo yani okumasan daha iyi böyle ilim olmayı versin.


  20. 23.Aralık.2010, 19:00
    10
    Allah'tan korkar
    Haşa Alahın oğlu diyorlar bak mesela

    1) Tanrı'nın eşsiz Oğlu sonsuzluklar boyunca Baba'dandır; Tanrı, O'nun aracılığıyla evreni yarattı ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir. Tanrı'nın kendini ifadesi olarak O gerçek Tanrı'dır.

    2) Tanrı bizi sevdiği için, Tanrı'nın biricik Oğlu zaman ve yer sınırları içine girmiş, Bakire Meryem'den doğmuş ve İsa Mesih olarak adlandırılmıştır. Yeryüzünde insan biçimindeki Tanrı'nın kendisini ifadesi olarak aynı zamanda gerçek insandır.

    3) Oğul Baba'nın niteliklerini taşır. Kudretli işleri ve kendini sevgiyle feda edişi Baba'nınki gibidir.

    4) Oğul Baba aracılığıyla Baba tarafından O'nun açıklama ve kurtuluş işini yerine getirmek için temsilcisi olarak gönderilmiştir.

    5) Oğul Baba'nın kişisel çağrısıdır. Tanrı'nın kendisini ve sevgisini insanlığın görebileceği işitebileceği ve anlayabileceği biçimde ifade edişidir.

    6) Oğul, Baba'ya kusursuz hizmet veriri. Baba'da Oğul'un iradesine karşılık vermeye istekledir.

    7) Baba ve Oğul Efendi ve Hizmetkar, Gönderen ve Gönderilen, Açıklanan ve Açıklayan arasındaki tam karşılıklı eşsiz bir ilişkide Bir'dirler.

    Tanrı'nın gönderdiği eşsiz Hizmetkar/Oğul ve Tanrı'nın kişisel Müjdesine inanarak O'nu izleyenler O'nun "kardeşleri" olabilirler; evlatlık edinilir ve söz dinleyen Tanrı çocukları olurlar.

    "Övgü, yücelik ve bilgelik, şükran ve saygı, güç ve kudret sonsuzlara dek Tanrımızın olsun. Amin" (Vahiy 7:12)



    "Sevgili Oğlum budur. O'nu dinleyin."(Markos 9:7)

    "Bu son çağda da kendi Oğluyla bize seslenmiştir." (İbraniler 1:2)

    'Ama O ışıkta olduğu gibi, bizler de ışıkta yürürsek, birbirimizle paydaşlığımız olur ve Oğlu İsa'nın kanı bizi her günahtan arındırır'(1.Yuhanna 1:7).

    Kardeşim senin için araştırdım araştırırken okuduğumda sinir aldım.Bunları okuyunca insanın morali bozuluyo yani okumasan daha iyi böyle ilim olmayı versin.


  21. 23.Aralık.2010, 19:05
    11
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    En mükemmel dinin yanında, diğer dinler ilgimi bile çekmedi.


  22. 23.Aralık.2010, 19:05
    11
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    En mükemmel dinin yanında, diğer dinler ilgimi bile çekmedi.


  23. 23.Aralık.2010, 19:25
    12
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Diğer dinleri araştırdınız mı ?

    olay ilgi çekmek değil ki zaten bizim dinimiz mükemmel tabikide ama dahada mükemmel olduğunun farkına ben araştırdıkça ve dinimi tanıdıkça vardım...


  24. 23.Aralık.2010, 19:25
    12
    Devamlı Üye
    olay ilgi çekmek değil ki zaten bizim dinimiz mükemmel tabikide ama dahada mükemmel olduğunun farkına ben araştırdıkça ve dinimi tanıdıkça vardım...





+ Yorum Gönder