Konusunu Oylayın.: Çeşitli dini sorularım?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Çeşitli dini sorularım?
  1. 18.Aralık.2010, 01:57
    1
    almanyali67
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Şubat.2008
    Üye No: 10819
    Mesaj Sayısı: 348
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40

    Çeşitli dini sorularım?






    Çeşitli dini sorularım? Mumsema Esselamun aleykum v..v..

    Hocam,bir kimse bana su soru´lari.. sordu?;

    1.sorusu; Fidye konusunu,yani orucu hic tutamiyanlar icin verilen fidye bu dayanagi nereden aliyorlar diyor.


    2.sorusu; bir insan kilmamis oldugu önceki namazlarin´in kazasi olurmu? diyor buna dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.

    3.sorusu;Abdestsiz Kur-an´a el sürülürmü?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.


    4.sorusu;Ölülere mezarda Kur-an okunurmu? peygamberimiz hic ölülerin arkasindan Kur-an okudumu? diye soruyor..?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.

    5.sorusu; Kiyametin alameti hakkinda Kur-an´dan delil istiyor.

    6.sorusu;Kur-an disi vahiy varmi? diyor..?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.

    Bu kimseye nasil cevap verilir?
    inseAllah c c yardiminizi bekliyorum.Allah´im bizleri Seytan´in serrinden korusun (AMIN).


  2. 18.Aralık.2010, 01:57
    1
    Devamlı Üye



    Esselamun aleykum v..v..

    Hocam,bir kimse bana su soru´lari.. sordu?;

    1.sorusu; Fidye konusunu,yani orucu hic tutamiyanlar icin verilen fidye bu dayanagi nereden aliyorlar diyor.


    2.sorusu; bir insan kilmamis oldugu önceki namazlarin´in kazasi olurmu? diyor buna dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.

    3.sorusu;Abdestsiz Kur-an´a el sürülürmü?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.


    4.sorusu;Ölülere mezarda Kur-an okunurmu? peygamberimiz hic ölülerin arkasindan Kur-an okudumu? diye soruyor..?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.

    5.sorusu; Kiyametin alameti hakkinda Kur-an´dan delil istiyor.

    6.sorusu;Kur-an disi vahiy varmi? diyor..?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.

    Bu kimseye nasil cevap verilir?
    inseAllah c c yardiminizi bekliyorum.Allah´im bizleri Seytan´in serrinden korusun (AMIN).


    Benzer Konular

    - İslamla ilgili sorularım..

    - Çeşitli dini test soruları - 20 soru

    - Namaz ile ilgili çeşitli dini test soruları

    - Çeşitli dini sorular

    - Eşler ve bazı çeşitli din konularında Sorularım var değerli dostlar

  3. 18.Aralık.2010, 02:12
    2
    Star
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81663
    Mesaj Sayısı: 438
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Yanıt: çeşitli soru?




    Gerçekten ilginç veya güzel sorular sormuşsun...

    İnsan,ergenlik çağına girdiği andan itibaren yani aklı buluğ çağına erdiği andan itibaren (13-14 yaşından itibaren) namaz kılmaya başlaması gerekmektedir.Bu yaşlarda namaz kılmaya başlamamışsa kaza etmelidir.
    Abdestsiz Kur'an'a el sürülmez diye biliyorum.Günah yada mekruhtur.

    Yani en azından benim bilgilerim bu kadar.Bunlarla ilgili ayet veya hadis olduğuna eminim ancak şuanda bulamadım k.bakma



  4. 18.Aralık.2010, 02:12
    2
    Devamlı Üye



    Gerçekten ilginç veya güzel sorular sormuşsun...

    İnsan,ergenlik çağına girdiği andan itibaren yani aklı buluğ çağına erdiği andan itibaren (13-14 yaşından itibaren) namaz kılmaya başlaması gerekmektedir.Bu yaşlarda namaz kılmaya başlamamışsa kaza etmelidir.
    Abdestsiz Kur'an'a el sürülmez diye biliyorum.Günah yada mekruhtur.

    Yani en azından benim bilgilerim bu kadar.Bunlarla ilgili ayet veya hadis olduğuna eminim ancak şuanda bulamadım k.bakma



  5. 18.Aralık.2010, 03:22
    3
    almanyali67
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Şubat.2008
    Üye No: 10819
    Mesaj Sayısı: 348
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40

    Yanıt: çeşitli soru?

    (star)Kardes ... sorulan sorularin cevabini delillerle olursa daha memnun oluruz yine´de Allah cc razi olsun :Ayet veya Hadis´e dayanan cevap´lar varmidir??


  6. 18.Aralık.2010, 03:22
    3
    Devamlı Üye
    (star)Kardes ... sorulan sorularin cevabini delillerle olursa daha memnun oluruz yine´de Allah cc razi olsun :Ayet veya Hadis´e dayanan cevap´lar varmidir??


  7. 18.Aralık.2010, 07:42
    4
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Zaten o tür cevapları veren insanlar bunları kafadan söylemiyorlar kardeş Ayet ve hadislerden öğreniyorlar. Kafalarından, mantıklarıyla söylemiyorlar.

    Anladım kusuruma bakma.



  8. 18.Aralık.2010, 07:42
    4
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Zaten o tür cevapları veren insanlar bunları kafadan söylemiyorlar kardeş Ayet ve hadislerden öğreniyorlar. Kafalarından, mantıklarıyla söylemiyorlar.

    Anladım kusuruma bakma.



  9. 18.Aralık.2010, 07:48
    5
    almanyali67
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Şubat.2008
    Üye No: 10819
    Mesaj Sayısı: 348
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40

    YaZaROW Nickli Üyeden Alıntı
    Yanıt: çeşitli soru?
    Zaten o tür cevapları veren insanlar bunları kafadan söylemiyorlar kardeş Ayet ve hadislerden öğreniyorlar. Kafalarından, mantıklarıyla söylemiyorlar.
    abi ben sadece soruyorum ins... yanlis anlasilmasin bu sorulari soran kimsede bir tanidik bunlarin cevabini Kur-an veya sünnette varmi diye soruyor?

    kusur da nedemek? Allah C C razi olsun


  10. 18.Aralık.2010, 07:48
    5
    Devamlı Üye
    YaZaROW Nickli Üyeden Alıntı
    Yanıt: çeşitli soru?
    Zaten o tür cevapları veren insanlar bunları kafadan söylemiyorlar kardeş Ayet ve hadislerden öğreniyorlar. Kafalarından, mantıklarıyla söylemiyorlar.
    abi ben sadece soruyorum ins... yanlis anlasilmasin bu sorulari soran kimsede bir tanidik bunlarin cevabini Kur-an veya sünnette varmi diye soruyor?

    kusur da nedemek? Allah C C razi olsun


  11. 18.Aralık.2010, 08:57
    6
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: çeşitli dini sorularım?

    Alıntı
    Esselamun aleykum v..v..
    Hocam,bir kimse bana su soru´lari.. sordu?;
    1.sorusu; Fidye konusunu,yani orucu hic tutamiyanlar icin verilen fidye bu dayanagi nereden aliyorlar diyor.
    2.sorusu; bir insan kilmamis oldugu önceki namazlarin´in kazasi olurmu? diyor buna dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.
    3.sorusu;Abdestsiz Kur-an´a el sürülürmü?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.
    4.sorusu;Ölülere mezarda Kur-an okunurmu? peygamberimiz hic ölülerin arkasindan Kur-an okudumu? diye soruyor..?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.
    5.sorusu; Kiyametin alameti hakkinda Kur-an´dan delil istiyor.
    6.sorusu;Kur-an disi vahiy varmi? diyor..?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.
    Bu kimseye nasil cevap verilir? inseAllah c c yardiminizi bekliyorum.Allah´im bizleri Seytan´in serrinden korusun (AMIN).

    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    1. Fidye delili: İbadetlerle ilgili fidye, oruç ve hacda söz konusu olmaktadır. İhtiyarlık ve şifa ümidi olmayan bir hastalık sebebiyle oruç tutamayan kimse, daha sonra kaza etmesi mümkün olmadığından her gününe karşılık bir fidye öder. Bu durumdaki bir kimsenin fidye ödemesi vaciptir. Kur'ân-ı Kerim'de, "Oruç tutmaya güç yetiremeyenler, bir fakir doyumu kadar fidye öder." (Bakara, 2/184) buyurulmaktadır
    2. Kaza Namazı Delili: Ebû Bekir ibnü'l-Arabi'ye göre Rasûlüllah (s.a.s) yolculuklarında, üç defa uyuyarak, sabah namazım ashab-ı kiramla kaza etmiştir. Bunlardan birisi Hayber Gazası dönüşüdür. Ebû Hüreyre'den nakledildiğine göre, Allah'ın Rasûlü konaklama yerinde, uyku basınca istirahate çekilmiş ve Bilâl (r.a)'e kendilerini sabah namaz için uyandırmasını bildirmiştir. Bilâl, nâfile namaz kılmış, sabah yaklaşınca da, hayvanına dayalı olarak uyuya kalmış. Güneş yüzlerine vuruncaya kadar aşırı yorgunluktan ne Rasûlüllah (s.a.s) ve ne de sahabeden hiçbiri uyanmamışlardı. İlk uyanan Rasûlüllah olmuş ve Bilâl'ı uyarmıştır. Kafilenin ilerlemesinden bir müddet sonra Ashab'a abdest almaları emredilmiş, Hz. Peygamber iki rek'at namaz kılmış, sonra Bilâl kamet getirmiş ve sabah namazı cemaatle kaza edilmiştir. Sonra Allah elçisi şöyle buyurmuştur: "Her kim namazını unutursa, onu hatırladığı zaman hemen kılsın. Çünkü, Allah: "Beni anman için namaz kıl" (Tâhâ, 20/ 14) buyurdu" (Müslim, Mesâcid, 309; Ebu Dâvud, Salât, 11; Tirmizi, Tefsîru Sûre, 20; İbn Mâce, Salât, 10; Ahmed b. Hanbel, Müsned, IV, 47).
      Ebu Katâde ve İmran b. Hüsayn'ın ayrı ayrı naklettiği başka bir yolculukta da uyku sebebiyle sabah namazı Rasûlüllah (s.a.s) tarafından güneş doğup beyazlaştıktan sonra kaza olarak kılınmıştır. Burada, olayı rivâyet edenler hangi yolculuk olduğunu belirtmedikleri için, hadisçiler, bunun Hayber, Tebük, Hudeybiye veya Ceyşü'l-Umerâ gazâsına ait olabileceğini ifade etmişlerdir (bk. Buhârî, Teyemmüm, 6; Menâkıb, 25; Müslim, Mesâcid, 311, 312; Sahîh-i Müslim Terceme ve Şerhi, IV, 1955-1963).
    3. Kuran Allah’ın kelamıdır. Vakıa suresi 79. ayetteki “O Kuran’a temizlenenlerden başkası el süremez.” emrinden dolayı Kuran’a abdestsiz dokunmak doğru değildir.
    4. Peygamberimizden (sav) ve nede sahabelerden (r.anhum) Mezarlarda kuran okudukları ile ilgili hiçbir delil yoktur.
    5. KIYAMET ALAMETLERİNE KURANDAN DELİLİLLER: Kur`an, Kıyâmet`in zamanını Allah`tan başka kimsenin bilemeyeceğini belirtir (el-A`raf, 7/187; Lokman 31/34; el-Ahzab, 33/63). Buna karşılık yaklaştığını (el-Zümer, 54/1), yakın olduğunu (en-Nahl, 16/77), ansızın geleceğini (el-A`raf, 7/187) bildirir. Kıyâmet alametlerinin belirdiğini (Muhammed, 47/18) ifade etmekle birlikte bunlar hakkında bilgi vermez. Ancak, "Saat yaklaştı, ay yarıldı yarılacak" (el-Kamer, 54/1) âyetinin ikinci bölümünün "ay yarılacak" biçimde anlaşılması durumunda, bu olay Kur`an`da anılan tek Kıyâmet alameti olma özelliği kazanır.
    6. VAHİY, Peygamberlere özeldir ama sanırım ilhamı kastetmişsin. Vahiy, Allah'ın peygamberlerine iletmek istediği mesajlarını, doğrudan doğruya veya Cebrail vasıtasıyla bildirmesine denir. İLHAM ise, Allah'ın doğrudan veya melek aracılığıyla iyilik telkin eden bilgileri insanın kalbine ulaştırması, feyz yoluyla kalbe gelen özel bir anlam ve bilgi, kalbe konulan iyilik hissi, hayır duygusu demektir. İlhamın kaynağı Allah veya melektir. Veliler, ilhamı Peygamberlere vahiy getiren meleğin aldığı kaynaktan alırlar. İlham, bilgi kaynaklarını kullanmadan insanın zihninde (kalbinde) âniden ortaya çıkar. Bir âyette, Allah'ın insan benliğine hem takvâyı hem de fücuru ilham ettiği belirtilmektedir (Şems, 91/8). Hz. Musa'nın annesine yapılan vahyin doğrudan Allah tarafından kalbine ulaştırılan ilham anlamına geldiği genellikle müfessirlerce kabul görmüştür. Hz. Peygamber, Allah'ın kendisine ilham ettiği övgülerle O'na hamdettiğini açıklamış (Buhârî, Tevhîd, 36), bir sahabiye "Allah'ım! Bana gerçeği bulma yeteneğini ilham et" şeklinde dua etmesini öğretmiş (Tirmizî, Deavat, 69), "Sizden önceki ümmetler içinde ilham olunan kimseler vardı. Eğer ümmetimin arasında böyle birisi varsa o Ömer'dir" buyurmuştur (Buhârî, Enbiyâ, 54). İnsan kalbine bazı bilgilerin ilham edilmesi mümkün olmakla birlikte bunlar genel geçerliliği bulunan kesin bilgi kaynağı teşkil etmez ve dini konularda delil olarak kullanılamaz. Zira ilhama dayalı bilgiler kontrolü mümkün olmayan sübjektif bir nitelik taşır.



  12. 18.Aralık.2010, 08:57
    6
    Administrator
    Alıntı
    Esselamun aleykum v..v..
    Hocam,bir kimse bana su soru´lari.. sordu?;
    1.sorusu; Fidye konusunu,yani orucu hic tutamiyanlar icin verilen fidye bu dayanagi nereden aliyorlar diyor.
    2.sorusu; bir insan kilmamis oldugu önceki namazlarin´in kazasi olurmu? diyor buna dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.
    3.sorusu;Abdestsiz Kur-an´a el sürülürmü?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.
    4.sorusu;Ölülere mezarda Kur-an okunurmu? peygamberimiz hic ölülerin arkasindan Kur-an okudumu? diye soruyor..?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.
    5.sorusu; Kiyametin alameti hakkinda Kur-an´dan delil istiyor.
    6.sorusu;Kur-an disi vahiy varmi? diyor..?>..dayanak istiyor..Ayet-veya Hadis gibi.
    Bu kimseye nasil cevap verilir? inseAllah c c yardiminizi bekliyorum.Allah´im bizleri Seytan´in serrinden korusun (AMIN).

    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    1. Fidye delili: İbadetlerle ilgili fidye, oruç ve hacda söz konusu olmaktadır. İhtiyarlık ve şifa ümidi olmayan bir hastalık sebebiyle oruç tutamayan kimse, daha sonra kaza etmesi mümkün olmadığından her gününe karşılık bir fidye öder. Bu durumdaki bir kimsenin fidye ödemesi vaciptir. Kur'ân-ı Kerim'de, "Oruç tutmaya güç yetiremeyenler, bir fakir doyumu kadar fidye öder." (Bakara, 2/184) buyurulmaktadır
    2. Kaza Namazı Delili: Ebû Bekir ibnü'l-Arabi'ye göre Rasûlüllah (s.a.s) yolculuklarında, üç defa uyuyarak, sabah namazım ashab-ı kiramla kaza etmiştir. Bunlardan birisi Hayber Gazası dönüşüdür. Ebû Hüreyre'den nakledildiğine göre, Allah'ın Rasûlü konaklama yerinde, uyku basınca istirahate çekilmiş ve Bilâl (r.a)'e kendilerini sabah namaz için uyandırmasını bildirmiştir. Bilâl, nâfile namaz kılmış, sabah yaklaşınca da, hayvanına dayalı olarak uyuya kalmış. Güneş yüzlerine vuruncaya kadar aşırı yorgunluktan ne Rasûlüllah (s.a.s) ve ne de sahabeden hiçbiri uyanmamışlardı. İlk uyanan Rasûlüllah olmuş ve Bilâl'ı uyarmıştır. Kafilenin ilerlemesinden bir müddet sonra Ashab'a abdest almaları emredilmiş, Hz. Peygamber iki rek'at namaz kılmış, sonra Bilâl kamet getirmiş ve sabah namazı cemaatle kaza edilmiştir. Sonra Allah elçisi şöyle buyurmuştur: "Her kim namazını unutursa, onu hatırladığı zaman hemen kılsın. Çünkü, Allah: "Beni anman için namaz kıl" (Tâhâ, 20/ 14) buyurdu" (Müslim, Mesâcid, 309; Ebu Dâvud, Salât, 11; Tirmizi, Tefsîru Sûre, 20; İbn Mâce, Salât, 10; Ahmed b. Hanbel, Müsned, IV, 47).
      Ebu Katâde ve İmran b. Hüsayn'ın ayrı ayrı naklettiği başka bir yolculukta da uyku sebebiyle sabah namazı Rasûlüllah (s.a.s) tarafından güneş doğup beyazlaştıktan sonra kaza olarak kılınmıştır. Burada, olayı rivâyet edenler hangi yolculuk olduğunu belirtmedikleri için, hadisçiler, bunun Hayber, Tebük, Hudeybiye veya Ceyşü'l-Umerâ gazâsına ait olabileceğini ifade etmişlerdir (bk. Buhârî, Teyemmüm, 6; Menâkıb, 25; Müslim, Mesâcid, 311, 312; Sahîh-i Müslim Terceme ve Şerhi, IV, 1955-1963).
    3. Kuran Allah’ın kelamıdır. Vakıa suresi 79. ayetteki “O Kuran’a temizlenenlerden başkası el süremez.” emrinden dolayı Kuran’a abdestsiz dokunmak doğru değildir.
    4. Peygamberimizden (sav) ve nede sahabelerden (r.anhum) Mezarlarda kuran okudukları ile ilgili hiçbir delil yoktur.
    5. KIYAMET ALAMETLERİNE KURANDAN DELİLİLLER: Kur`an, Kıyâmet`in zamanını Allah`tan başka kimsenin bilemeyeceğini belirtir (el-A`raf, 7/187; Lokman 31/34; el-Ahzab, 33/63). Buna karşılık yaklaştığını (el-Zümer, 54/1), yakın olduğunu (en-Nahl, 16/77), ansızın geleceğini (el-A`raf, 7/187) bildirir. Kıyâmet alametlerinin belirdiğini (Muhammed, 47/18) ifade etmekle birlikte bunlar hakkında bilgi vermez. Ancak, "Saat yaklaştı, ay yarıldı yarılacak" (el-Kamer, 54/1) âyetinin ikinci bölümünün "ay yarılacak" biçimde anlaşılması durumunda, bu olay Kur`an`da anılan tek Kıyâmet alameti olma özelliği kazanır.
    6. VAHİY, Peygamberlere özeldir ama sanırım ilhamı kastetmişsin. Vahiy, Allah'ın peygamberlerine iletmek istediği mesajlarını, doğrudan doğruya veya Cebrail vasıtasıyla bildirmesine denir. İLHAM ise, Allah'ın doğrudan veya melek aracılığıyla iyilik telkin eden bilgileri insanın kalbine ulaştırması, feyz yoluyla kalbe gelen özel bir anlam ve bilgi, kalbe konulan iyilik hissi, hayır duygusu demektir. İlhamın kaynağı Allah veya melektir. Veliler, ilhamı Peygamberlere vahiy getiren meleğin aldığı kaynaktan alırlar. İlham, bilgi kaynaklarını kullanmadan insanın zihninde (kalbinde) âniden ortaya çıkar. Bir âyette, Allah'ın insan benliğine hem takvâyı hem de fücuru ilham ettiği belirtilmektedir (Şems, 91/8). Hz. Musa'nın annesine yapılan vahyin doğrudan Allah tarafından kalbine ulaştırılan ilham anlamına geldiği genellikle müfessirlerce kabul görmüştür. Hz. Peygamber, Allah'ın kendisine ilham ettiği övgülerle O'na hamdettiğini açıklamış (Buhârî, Tevhîd, 36), bir sahabiye "Allah'ım! Bana gerçeği bulma yeteneğini ilham et" şeklinde dua etmesini öğretmiş (Tirmizî, Deavat, 69), "Sizden önceki ümmetler içinde ilham olunan kimseler vardı. Eğer ümmetimin arasında böyle birisi varsa o Ömer'dir" buyurmuştur (Buhârî, Enbiyâ, 54). İnsan kalbine bazı bilgilerin ilham edilmesi mümkün olmakla birlikte bunlar genel geçerliliği bulunan kesin bilgi kaynağı teşkil etmez ve dini konularda delil olarak kullanılamaz. Zira ilhama dayalı bilgiler kontrolü mümkün olmayan sübjektif bir nitelik taşır.



  13. 19.Aralık.2010, 02:33
    7
    almanyali67
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Şubat.2008
    Üye No: 10819
    Mesaj Sayısı: 348
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40

    Yanıt: çeşitli dini sorularım?

    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    1. Fidye delili: İbadetlerle ilgili fidye, oruç ve hacda söz konusu olmaktadır. İhtiyarlık ve şifa ümidi olmayan bir hastalık sebebiyle oruç tutamayan kimse, daha sonra kaza etmesi mümkün olmadığından her gününe karşılık bir fidye öder. Bu durumdaki bir kimsenin fidye ödemesi vaciptir. Kur'ân-ı Kerim'de, "Oruç tutmaya güç yetiremeyenler, bir fakir doyumu kadar fidye öder." (Bakara, 2/184) buyurulmaktadır
    2. Kaza Namazı Delili: Ebû Bekir ibnü'l-Arabi'ye göre Rasûlüllah (s.a.s) yolculuklarında, üç defa uyuyarak, sabah namazım ashab-ı kiramla kaza etmiştir. Bunlardan birisi Hayber Gazası dönüşüdür. Ebû Hüreyre'den nakledildiğine göre, Allah'ın Rasûlü konaklama yerinde, uyku basınca istirahate çekilmiş ve Bilâl (r.a)'e kendilerini sabah namaz için uyandırmasını bildirmiştir. Bilâl, nâfile namaz kılmış, sabah yaklaşınca da, hayvanına dayalı olarak uyuya kalmış. Güneş yüzlerine vuruncaya kadar aşırı yorgunluktan ne Rasûlüllah (s.a.s) ve ne de sahabeden hiçbiri uyanmamışlardı. İlk uyanan Rasûlüllah olmuş ve Bilâl'ı uyarmıştır. Kafilenin ilerlemesinden bir müddet sonra Ashab'a abdest almaları emredilmiş, Hz. Peygamber iki rek'at namaz kılmış, sonra Bilâl kamet getirmiş ve sabah namazı cemaatle kaza edilmiştir. Sonra Allah elçisi şöyle buyurmuştur: "Her kim namazını unutursa, onu hatırladığı zaman hemen kılsın. Çünkü, Allah: "Beni anman için namaz kıl" (Tâhâ, 20/ 14) buyurdu" (Müslim, Mesâcid, 309; Ebu Dâvud, Salât, 11; Tirmizi, Tefsîru Sûre, 20; İbn Mâce, Salât, 10; Ahmed b. Hanbel, Müsned, IV, 47).
      Ebu Katâde ve İmran b. Hüsayn'ın ayrı ayrı naklettiği başka bir yolculukta da uyku sebebiyle sabah namazı Rasûlüllah (s.a.s) tarafından güneş doğup beyazlaştıktan sonra kaza olarak kılınmıştır. Burada, olayı rivâyet edenler hangi yolculuk olduğunu belirtmedikleri için, hadisçiler, bunun Hayber, Tebük, Hudeybiye veya Ceyşü'l-Umerâ gazâsına ait olabileceğini ifade etmişlerdir (bk. Buhârî, Teyemmüm, 6; Menâkıb, 25; Müslim, Mesâcid, 311, 312; Sahîh-i Müslim Terceme ve Şerhi, IV, 1955-1963).
    3. Kuran Allah’ın kelamıdır. Vakıa suresi 79. ayetteki “O Kuran’a temizlenenlerden başkası el süremez.” emrinden dolayı Kuran’a abdestsiz dokunmak doğru değildir.
    4. Peygamberimizden (sav) ve nede sahabelerden (r.anhum) Mezarlarda kuran okudukları ile ilgili hiçbir delil yoktur.
    5. KIYAMET ALAMETLERİNE KURANDAN DELİLİLLER: Kur`an, Kıyâmet`in zamanını Allah`tan başka kimsenin bilemeyeceğini belirtir (el-A`raf, 7/187; Lokman 31/34; el-Ahzab, 33/63). Buna karşılık yaklaştığını (el-Zümer, 54/1), yakın olduğunu (en-Nahl, 16/77), ansızın geleceğini (el-A`raf, 7/187) bildirir. Kıyâmet alametlerinin belirdiğini (Muhammed, 47/18) ifade etmekle birlikte bunlar hakkında bilgi vermez. Ancak, "Saat yaklaştı, ay yarıldı yarılacak" (el-Kamer, 54/1) âyetinin ikinci bölümünün "ay yarılacak" biçimde anlaşılması durumunda, bu olay Kur`an`da anılan tek Kıyâmet alameti olma özelliği kazanır.
    6. VAHİY, Peygamberlere özeldir ama sanırım ilhamı kastetmişsin. Vahiy, Allah'ın peygamberlerine iletmek istediği mesajlarını, doğrudan doğruya veya Cebrail vasıtasıyla bildirmesine denir. İLHAM ise, Allah'ın doğrudan veya melek aracılığıyla iyilik telkin eden bilgileri insanın kalbine ulaştırması, feyz yoluyla kalbe gelen özel bir anlam ve bilgi, kalbe konulan iyilik hissi, hayır duygusu demektir. İlhamın kaynağı Allah veya melektir. Veliler, ilhamı Peygamberlere vahiy getiren meleğin aldığı kaynaktan alırlar. İlham, bilgi kaynaklarını kullanmadan insanın zihninde (kalbinde) âniden ortaya çıkar. Bir âyette, Allah'ın insan benliğine hem takvâyı hem de fücuru ilham ettiği belirtilmektedir (Şems, 91/8). Hz. Musa'nın annesine yapılan vahyin doğrudan Allah tarafından kalbine ulaştırılan ilham anlamına geldiği genellikle müfessirlerce kabul görmüştür. Hz. Peygamber, Allah'ın kendisine ilham ettiği övgülerle O'na hamdettiğini açıklamış (Buhârî, Tevhîd, 36), bir sahabiye "Allah'ım! Bana gerçeği bulma yeteneğini ilham et" şeklinde dua etmesini öğretmiş (Tirmizî, Deavat, 69), "Sizden önceki ümmetler içinde ilham olunan kimseler vardı. Eğer ümmetimin arasında böyle birisi varsa o Ömer'dir" buyurmuştur (Buhârî, Enbiyâ, 54). İnsan kalbine bazı bilgilerin ilham edilmesi mümkün olmakla birlikte bunlar genel geçerliliği bulunan kesin bilgi kaynağı teşkil etmez ve dini konularda delil olarak kullanılamaz. Zira ilhama dayalı bilgiler kontrolü mümkün olmayan sübjektif bir nitelik taşır.
    4.sorunun cevabini yani bizler mezar´da niye dayanak olarak Kur´an okuruz?


  14. 19.Aralık.2010, 02:33
    7
    Devamlı Üye
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    1. Fidye delili: İbadetlerle ilgili fidye, oruç ve hacda söz konusu olmaktadır. İhtiyarlık ve şifa ümidi olmayan bir hastalık sebebiyle oruç tutamayan kimse, daha sonra kaza etmesi mümkün olmadığından her gününe karşılık bir fidye öder. Bu durumdaki bir kimsenin fidye ödemesi vaciptir. Kur'ân-ı Kerim'de, "Oruç tutmaya güç yetiremeyenler, bir fakir doyumu kadar fidye öder." (Bakara, 2/184) buyurulmaktadır
    2. Kaza Namazı Delili: Ebû Bekir ibnü'l-Arabi'ye göre Rasûlüllah (s.a.s) yolculuklarında, üç defa uyuyarak, sabah namazım ashab-ı kiramla kaza etmiştir. Bunlardan birisi Hayber Gazası dönüşüdür. Ebû Hüreyre'den nakledildiğine göre, Allah'ın Rasûlü konaklama yerinde, uyku basınca istirahate çekilmiş ve Bilâl (r.a)'e kendilerini sabah namaz için uyandırmasını bildirmiştir. Bilâl, nâfile namaz kılmış, sabah yaklaşınca da, hayvanına dayalı olarak uyuya kalmış. Güneş yüzlerine vuruncaya kadar aşırı yorgunluktan ne Rasûlüllah (s.a.s) ve ne de sahabeden hiçbiri uyanmamışlardı. İlk uyanan Rasûlüllah olmuş ve Bilâl'ı uyarmıştır. Kafilenin ilerlemesinden bir müddet sonra Ashab'a abdest almaları emredilmiş, Hz. Peygamber iki rek'at namaz kılmış, sonra Bilâl kamet getirmiş ve sabah namazı cemaatle kaza edilmiştir. Sonra Allah elçisi şöyle buyurmuştur: "Her kim namazını unutursa, onu hatırladığı zaman hemen kılsın. Çünkü, Allah: "Beni anman için namaz kıl" (Tâhâ, 20/ 14) buyurdu" (Müslim, Mesâcid, 309; Ebu Dâvud, Salât, 11; Tirmizi, Tefsîru Sûre, 20; İbn Mâce, Salât, 10; Ahmed b. Hanbel, Müsned, IV, 47).
      Ebu Katâde ve İmran b. Hüsayn'ın ayrı ayrı naklettiği başka bir yolculukta da uyku sebebiyle sabah namazı Rasûlüllah (s.a.s) tarafından güneş doğup beyazlaştıktan sonra kaza olarak kılınmıştır. Burada, olayı rivâyet edenler hangi yolculuk olduğunu belirtmedikleri için, hadisçiler, bunun Hayber, Tebük, Hudeybiye veya Ceyşü'l-Umerâ gazâsına ait olabileceğini ifade etmişlerdir (bk. Buhârî, Teyemmüm, 6; Menâkıb, 25; Müslim, Mesâcid, 311, 312; Sahîh-i Müslim Terceme ve Şerhi, IV, 1955-1963).
    3. Kuran Allah’ın kelamıdır. Vakıa suresi 79. ayetteki “O Kuran’a temizlenenlerden başkası el süremez.” emrinden dolayı Kuran’a abdestsiz dokunmak doğru değildir.
    4. Peygamberimizden (sav) ve nede sahabelerden (r.anhum) Mezarlarda kuran okudukları ile ilgili hiçbir delil yoktur.
    5. KIYAMET ALAMETLERİNE KURANDAN DELİLİLLER: Kur`an, Kıyâmet`in zamanını Allah`tan başka kimsenin bilemeyeceğini belirtir (el-A`raf, 7/187; Lokman 31/34; el-Ahzab, 33/63). Buna karşılık yaklaştığını (el-Zümer, 54/1), yakın olduğunu (en-Nahl, 16/77), ansızın geleceğini (el-A`raf, 7/187) bildirir. Kıyâmet alametlerinin belirdiğini (Muhammed, 47/18) ifade etmekle birlikte bunlar hakkında bilgi vermez. Ancak, "Saat yaklaştı, ay yarıldı yarılacak" (el-Kamer, 54/1) âyetinin ikinci bölümünün "ay yarılacak" biçimde anlaşılması durumunda, bu olay Kur`an`da anılan tek Kıyâmet alameti olma özelliği kazanır.
    6. VAHİY, Peygamberlere özeldir ama sanırım ilhamı kastetmişsin. Vahiy, Allah'ın peygamberlerine iletmek istediği mesajlarını, doğrudan doğruya veya Cebrail vasıtasıyla bildirmesine denir. İLHAM ise, Allah'ın doğrudan veya melek aracılığıyla iyilik telkin eden bilgileri insanın kalbine ulaştırması, feyz yoluyla kalbe gelen özel bir anlam ve bilgi, kalbe konulan iyilik hissi, hayır duygusu demektir. İlhamın kaynağı Allah veya melektir. Veliler, ilhamı Peygamberlere vahiy getiren meleğin aldığı kaynaktan alırlar. İlham, bilgi kaynaklarını kullanmadan insanın zihninde (kalbinde) âniden ortaya çıkar. Bir âyette, Allah'ın insan benliğine hem takvâyı hem de fücuru ilham ettiği belirtilmektedir (Şems, 91/8). Hz. Musa'nın annesine yapılan vahyin doğrudan Allah tarafından kalbine ulaştırılan ilham anlamına geldiği genellikle müfessirlerce kabul görmüştür. Hz. Peygamber, Allah'ın kendisine ilham ettiği övgülerle O'na hamdettiğini açıklamış (Buhârî, Tevhîd, 36), bir sahabiye "Allah'ım! Bana gerçeği bulma yeteneğini ilham et" şeklinde dua etmesini öğretmiş (Tirmizî, Deavat, 69), "Sizden önceki ümmetler içinde ilham olunan kimseler vardı. Eğer ümmetimin arasında böyle birisi varsa o Ömer'dir" buyurmuştur (Buhârî, Enbiyâ, 54). İnsan kalbine bazı bilgilerin ilham edilmesi mümkün olmakla birlikte bunlar genel geçerliliği bulunan kesin bilgi kaynağı teşkil etmez ve dini konularda delil olarak kullanılamaz. Zira ilhama dayalı bilgiler kontrolü mümkün olmayan sübjektif bir nitelik taşır.
    4.sorunun cevabini yani bizler mezar´da niye dayanak olarak Kur´an okuruz?


  15. 19.Aralık.2010, 13:46
    8
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: çeşitli dini sorularım?

    Alıntı
    4.sorunun cevabini yani bizler mezar´da niye dayanak olarak Kur´an okuruz?
    Bununla ilgili hadsi-i şerifler olduğu için okunmasında mahsur yoktur...

    - Hz. Peygamber (a.s.m)’in herhangi bir mezarda Kur’an okuduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık. Kendisi okumamışsada okunabileceğine dair rivayetleri vardır.

    - Mezarda Kur’an okumak -günah getiren ve dalalet anlamına gelen- bir bidat değildir. Sözlük anlamı itibariyle bidat dense dahi, “biday-ı hasene” türündendir. Çünkü, Kur’an okumaktan hasıl olan sevabın ölünün ruhuna ulaşacağı hususu, cumhur-u ulemanın ittifak ettiği bir konudur. Bu konuda en çekingen davranan Şafiiler de vefat edenin ardından okunan Kur’an sevabının ona ulaşacağını kabul ederler.(bk. Nevevî, el-Mecmu, 15/521-522).

    - İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).

    - Aynı eserde, Şafiilerin bu konudaki görüşleri şöyle özetlenmiştir: “Kur’an okunduğu zaman bizzat ölü olan kimse niyet edilirse veya okumanın ardından dua yapılırsa, yahut da ölünün kabri başında okunursa, sevabı kesin olarak gider.”(a.g.e, 3/259).

    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921).


  16. 19.Aralık.2010, 13:46
    8
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    4.sorunun cevabini yani bizler mezar´da niye dayanak olarak Kur´an okuruz?
    Bununla ilgili hadsi-i şerifler olduğu için okunmasında mahsur yoktur...

    - Hz. Peygamber (a.s.m)’in herhangi bir mezarda Kur’an okuduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık. Kendisi okumamışsada okunabileceğine dair rivayetleri vardır.

    - Mezarda Kur’an okumak -günah getiren ve dalalet anlamına gelen- bir bidat değildir. Sözlük anlamı itibariyle bidat dense dahi, “biday-ı hasene” türündendir. Çünkü, Kur’an okumaktan hasıl olan sevabın ölünün ruhuna ulaşacağı hususu, cumhur-u ulemanın ittifak ettiği bir konudur. Bu konuda en çekingen davranan Şafiiler de vefat edenin ardından okunan Kur’an sevabının ona ulaşacağını kabul ederler.(bk. Nevevî, el-Mecmu, 15/521-522).

    - İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).

    - Aynı eserde, Şafiilerin bu konudaki görüşleri şöyle özetlenmiştir: “Kur’an okunduğu zaman bizzat ölü olan kimse niyet edilirse veya okumanın ardından dua yapılırsa, yahut da ölünün kabri başında okunursa, sevabı kesin olarak gider.”(a.g.e, 3/259).

    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921).


  17. 19.Aralık.2010, 13:53
    9
    Abide
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Nisan.2010
    Üye No: 75723
    Mesaj Sayısı: 101
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Yanıt: çeşitli dini sorularım?

    Alıntı
    - İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).
    ianetutalibin bir sufinin yazdığı şafii fıkhı kitabıdır HADİS kitabı değildir.
    bu yazdığınız buharide yada müslümde geçiyorsa yazın yoksa vebal altındasınız!
    Alıntı
    Bununla ilgili hadsi-i şerifler olduğu için okunmasında mahsur yoktur...

    - Hz. Peygamber (a.s.m)’in herhangi bir mezarda Kur’an okuduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık. Kendisi okumamışsada okunmasını tavsiye etmiştir.
    nerde tavsiye etmiştir? oku= Rasûlullah (sav) Adına Konuşmak

    Alıntı
    Aynı eserde, Şafiilerin bu konudaki görüşleri şöyle özetlenmiştir: “Kur’an okunduğu zaman bizzat ölü olan kimse niyet edilirse veya okumanın ardından dua yapılırsa, yahut da ölünün kabri başında okunursa, sevabı kesin olarak gider.”(a.g.e, 3/259).

    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921
    birilerinin vasiyeti bizi bağlamaz.


  18. 19.Aralık.2010, 13:53
    9
    Devamlı Üye
    Alıntı
    - İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).
    ianetutalibin bir sufinin yazdığı şafii fıkhı kitabıdır HADİS kitabı değildir.
    bu yazdığınız buharide yada müslümde geçiyorsa yazın yoksa vebal altındasınız!
    Alıntı
    Bununla ilgili hadsi-i şerifler olduğu için okunmasında mahsur yoktur...

    - Hz. Peygamber (a.s.m)’in herhangi bir mezarda Kur’an okuduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık. Kendisi okumamışsada okunmasını tavsiye etmiştir.
    nerde tavsiye etmiştir? oku= Rasûlullah (sav) Adına Konuşmak

    Alıntı
    Aynı eserde, Şafiilerin bu konudaki görüşleri şöyle özetlenmiştir: “Kur’an okunduğu zaman bizzat ölü olan kimse niyet edilirse veya okumanın ardından dua yapılırsa, yahut da ölünün kabri başında okunursa, sevabı kesin olarak gider.”(a.g.e, 3/259).

    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921
    birilerinin vasiyeti bizi bağlamaz.


  19. 19.Aralık.2010, 14:05
    10
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: çeşitli dini sorularım?

    Alıntı
    Alıntı:
    - İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).
    ianetutalibin bir sufinin yazdığı şafii fıkhı kitabıdır HADİS kitabı değildir.
    bu yazdığınız buharide yada müslümde geçiyorsa yazın yoksa vebal altındasınız!
    Alıntı:
    Bununla ilgili hadsi-i şerifler olduğu için okunmasında mahsur yoktur...

    - Hz. Peygamber (a.s.m)’in herhangi bir mezarda Kur’an okuduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık. Kendisi okumamışsada okunmasını tavsiye etmiştir.
    nerde tavsiye etmiştir? oku= Rasûlullah (sav) Adına Konuşmak

    Alıntı:
    Aynı eserde, Şafiilerin bu konudaki görüşleri şöyle özetlenmiştir: “Kur’an okunduğu zaman bizzat ölü olan kimse niyet edilirse veya okumanın ardından dua yapılırsa, yahut da ölünün kabri başında okunursa, sevabı kesin olarak gider.”(a.g.e, 3/259).

    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921
    birilerinin vasiyeti bizi bağlamaz.



    siz okumayın o zaman..Ben gönül rahatlığıyla okurum...



  20. 19.Aralık.2010, 14:05
    10
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Alıntı:
    - İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).
    ianetutalibin bir sufinin yazdığı şafii fıkhı kitabıdır HADİS kitabı değildir.
    bu yazdığınız buharide yada müslümde geçiyorsa yazın yoksa vebal altındasınız!
    Alıntı:
    Bununla ilgili hadsi-i şerifler olduğu için okunmasında mahsur yoktur...

    - Hz. Peygamber (a.s.m)’in herhangi bir mezarda Kur’an okuduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık. Kendisi okumamışsada okunmasını tavsiye etmiştir.
    nerde tavsiye etmiştir? oku= Rasûlullah (sav) Adına Konuşmak

    Alıntı:
    Aynı eserde, Şafiilerin bu konudaki görüşleri şöyle özetlenmiştir: “Kur’an okunduğu zaman bizzat ölü olan kimse niyet edilirse veya okumanın ardından dua yapılırsa, yahut da ölünün kabri başında okunursa, sevabı kesin olarak gider.”(a.g.e, 3/259).

    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921
    birilerinin vasiyeti bizi bağlamaz.



    siz okumayın o zaman..Ben gönül rahatlığıyla okurum...



  21. 19.Aralık.2010, 14:10
    11
    Abide
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Nisan.2010
    Üye No: 75723
    Mesaj Sayısı: 101
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Yanıt: çeşitli dini sorularım?

    Alıntı
    siz okumayın o zaman..Ben gönül rahatlığıyla okurum..
    tamam kardeşim anlaştık ama hadis diye birilerinin sözünü aktarmanın vebalini bari oku= Rasûlullah (sav) Adına Konuşmak



  22. 19.Aralık.2010, 14:10
    11
    Devamlı Üye
    Alıntı
    siz okumayın o zaman..Ben gönül rahatlığıyla okurum..
    tamam kardeşim anlaştık ama hadis diye birilerinin sözünü aktarmanın vebalini bari oku= Rasûlullah (sav) Adına Konuşmak



  23. 19.Aralık.2010, 14:28
    12
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: çeşitli dini sorularım?

    Alıntı
    tamam kardeşim anlaştık ama hadis diye birilerinin sözünü aktarmanın vebalini bari oku=
    Tövbe tövbe kim Resulullah'ın adına konuşuyor..
    Hadis riveyet edenler sadece Buhari ve Müslimden mi ibaret be cahil kişi...ianetutalibin adlı eserdede birçok hadis rivayet edildiğini bilmez misin?

    Alıntı
    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921
    birilerinin vasiyeti bizi bağlamaz.
    Kenzu’l-Ummal, Suyutî’nin Cemu’l-Cevami ve Camiu’s-Sağir’inin belli bir düzene (ala’l-ebvaba) göre yeniden tasnif edilen ve bazı ilaveler de yapılarak hazırlanan bir derlemedir. Alimler tarafından kullanılan bir kaynaktır.

    Başkasının vasiyeti bizi bağlamaz derken lafın ucunun nereye gittiğini hiç düşünmez misin be cahil kişi!!!


  24. 19.Aralık.2010, 14:28
    12
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    tamam kardeşim anlaştık ama hadis diye birilerinin sözünü aktarmanın vebalini bari oku=
    Tövbe tövbe kim Resulullah'ın adına konuşuyor..
    Hadis riveyet edenler sadece Buhari ve Müslimden mi ibaret be cahil kişi...ianetutalibin adlı eserdede birçok hadis rivayet edildiğini bilmez misin?

    Alıntı
    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921
    birilerinin vasiyeti bizi bağlamaz.
    Kenzu’l-Ummal, Suyutî’nin Cemu’l-Cevami ve Camiu’s-Sağir’inin belli bir düzene (ala’l-ebvaba) göre yeniden tasnif edilen ve bazı ilaveler de yapılarak hazırlanan bir derlemedir. Alimler tarafından kullanılan bir kaynaktır.

    Başkasının vasiyeti bizi bağlamaz derken lafın ucunun nereye gittiğini hiç düşünmez misin be cahil kişi!!!





+ Yorum Gönder
Git 12 Son