Konusunu Oylayın.: Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?
  1. 15.Aralık.2010, 20:31
    1
    Ferhat1991
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2009
    Üye No: 58064
    Mesaj Sayısı: 704
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 26

    Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?






    Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız? Mumsema Selamun Aleyküm Kardeşlerim Peygamber Efendimizin Hz.Muhammed (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?



    Allah Rasûlü(sav) Mescidde iki sütun arasına gerili bir halat gördü. Ne olduğunu sordu. Zeynep Vâlide'mizin gerdiğini söylediler. Gece namaz kılarken takatsiz düşüp ayağa kalkamaz veya ayakta duramaz hale gelince ona tutunarak ayağa kalkıyor, ona tutunarak ayakta duruyordu.
    Allah Rasûlü(sav) halatı çözdürdü. "Takatiniz yettiğince ibadet edin! Yorulunca oturun!" buyurdu.(6)
    Ebu Hureyre(ra) rivâyet ediyor:
    Rasûlullah(sav) şöyle buyurdu: "Bu din kolaylık dinidir. Din ile hiç kimse yarışa çıkmasın. Dinde üzerime düşenden daha fazlasını yaparım yarışına çıkan bu yarışı kesinlikle kaybeder. Doğru olanı, orta yolu bulun. Doğru yola yaklaşmak ve ondan kopmamak için gayret edin. Müjdeleyici olun!
    Allah'a tâat için sabahın erken saatlerinden, günün son saatlerinden, gecenin kısa bir diliminden istifade edin." (7)
    Hatta bu hadisin yine Ebu Hureyre'den gelen bir rivâyetinde; O"rta yolu tutun, orta yolu! Hedefe ulaşırsınız," buyrulmuştur.(8)




    [
    Takatiniz yettiğince ibadet edin! Yorulunca oturun!" buyurdu.] burayı biraz daha detaylı açıklarsanız sevinirim Nafile İbadettenmi Bahsediliyor?


  2. 15.Aralık.2010, 20:31
    1
    Ferhat1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Selamun Aleyküm Kardeşlerim Peygamber Efendimizin Hz.Muhammed (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?



    Allah Rasûlü(sav) Mescidde iki sütun arasına gerili bir halat gördü. Ne olduğunu sordu. Zeynep Vâlide'mizin gerdiğini söylediler. Gece namaz kılarken takatsiz düşüp ayağa kalkamaz veya ayakta duramaz hale gelince ona tutunarak ayağa kalkıyor, ona tutunarak ayakta duruyordu.
    Allah Rasûlü(sav) halatı çözdürdü. "Takatiniz yettiğince ibadet edin! Yorulunca oturun!" buyurdu.(6)
    Ebu Hureyre(ra) rivâyet ediyor:
    Rasûlullah(sav) şöyle buyurdu: "Bu din kolaylık dinidir. Din ile hiç kimse yarışa çıkmasın. Dinde üzerime düşenden daha fazlasını yaparım yarışına çıkan bu yarışı kesinlikle kaybeder. Doğru olanı, orta yolu bulun. Doğru yola yaklaşmak ve ondan kopmamak için gayret edin. Müjdeleyici olun!
    Allah'a tâat için sabahın erken saatlerinden, günün son saatlerinden, gecenin kısa bir diliminden istifade edin." (7)
    Hatta bu hadisin yine Ebu Hureyre'den gelen bir rivâyetinde; O"rta yolu tutun, orta yolu! Hedefe ulaşırsınız," buyrulmuştur.(8)




    [
    Takatiniz yettiğince ibadet edin! Yorulunca oturun!" buyurdu.] burayı biraz daha detaylı açıklarsanız sevinirim Nafile İbadettenmi Bahsediliyor?


    Benzer Konular

    - Kim, ahit verilmiş birini haksız yere öldürürse cennetin kokusunu alamaz hadisini açıklarmısınız?

    - Allah bir kul hakkında hayır murad ederse hadisini açıklarmısınız?

    - ALLAH kendisi için bir haramdan vazgeçen kuluna daha hayırlısını verir hadisini açıklarmısınız

    - Hayan yoksa git dilediğini yap hadisini açıklar mısınız? Peygamber Efendimizin İnsan sonucundan utan

    - Ali imran suresi 193. ayet: Ey Rabbimiz! Gerçek şu ki biz, «Rabbinize inanın!» diye imana çağıran b

  3. 15.Aralık.2010, 20:43
    2
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    Yanıt: Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?




    degerlı kardesım burda paygamberımızın sav. belırtmek ıstedgı ıyılıkte(ıbadette)asırılıga kacıp kendınıze zarar vermeyınız.okadar cok ıbadet etmıskı Zeynep valıdemız artık kıyam yapmak ıcın ayaga bıle kalkamaz duruma gelmıs,bundan dolayı orta yolu bıze tavsıye etmıs.
    yane bu konu nafıle ıbadet ıcın gecerlıdır.(genelde)
    ornegın peygamberımız hergun oruc tutmayı yasaklamıstır.en fazla 1gun tutup 1 gun yemege ızın vermıstır.vs...


  4. 15.Aralık.2010, 20:43
    2
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    degerlı kardesım burda paygamberımızın sav. belırtmek ıstedgı ıyılıkte(ıbadette)asırılıga kacıp kendınıze zarar vermeyınız.okadar cok ıbadet etmıskı Zeynep valıdemız artık kıyam yapmak ıcın ayaga bıle kalkamaz duruma gelmıs,bundan dolayı orta yolu bıze tavsıye etmıs.
    yane bu konu nafıle ıbadet ıcın gecerlıdır.(genelde)
    ornegın peygamberımız hergun oruc tutmayı yasaklamıstır.en fazla 1gun tutup 1 gun yemege ızın vermıstır.vs...


  5. 15.Aralık.2010, 21:01
    3
    Ferhat1991
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2009
    Üye No: 58064
    Mesaj Sayısı: 704
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 26

    Yanıt: Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?

    hmm tamam saol kardeşim ALLAH (C.C) razı olsun Camide Hocada Peygamberimiz (S.A.V) in ayda 3 gün tuttuğunu söylemişti


  6. 15.Aralık.2010, 21:01
    3
    Ferhat1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    hmm tamam saol kardeşim ALLAH (C.C) razı olsun Camide Hocada Peygamberimiz (S.A.V) in ayda 3 gün tuttuğunu söylemişti


  7. 15.Aralık.2010, 22:38
    4
    semihozdurak
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2010
    Üye No: 81634
    Mesaj Sayısı: 141
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 30
    Bulunduğu yer: Bursa

    Yanıt: Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?

    Abdullah bin Mes’ud(r.a.) ve bir kısım sahabiler; devamlı oruç tutmaya geceleri hiç uyumadan namaz kılmaya kadınlarına yaklaşmamaya et yememeye bir kısmı da kendini hadım etmeye niyet etmişlerdi. Durumdan haberdar olan Rasulullah(S.A.V.) onların yanına vardı ve: “Ben hem uyurum hem namaz kılarım. Oruç tutar iftar ederim. Kadınlarıma yaklaşırım et yerim." buyurmuştur.
    Yani elden ayaktan düşecek kadar ibadet etmek kendine eziyet etmektir. Bu kadarını Peygamber Efendimiz uygun görmemişlerdir. Allah yar ve yardımcın olsun.


  8. 15.Aralık.2010, 22:38
    4
    semihozdurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Abdullah bin Mes’ud(r.a.) ve bir kısım sahabiler; devamlı oruç tutmaya geceleri hiç uyumadan namaz kılmaya kadınlarına yaklaşmamaya et yememeye bir kısmı da kendini hadım etmeye niyet etmişlerdi. Durumdan haberdar olan Rasulullah(S.A.V.) onların yanına vardı ve: “Ben hem uyurum hem namaz kılarım. Oruç tutar iftar ederim. Kadınlarıma yaklaşırım et yerim." buyurmuştur.
    Yani elden ayaktan düşecek kadar ibadet etmek kendine eziyet etmektir. Bu kadarını Peygamber Efendimiz uygun görmemişlerdir. Allah yar ve yardımcın olsun.


  9. 16.Aralık.2010, 11:31
    5
    Ferhat1991
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2009
    Üye No: 58064
    Mesaj Sayısı: 704
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 26

    Yanıt: Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?

    ALLAH (C.C) razı olsun kardeşlerim cevap için


  10. 16.Aralık.2010, 11:31
    5
    Ferhat1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    ALLAH (C.C) razı olsun kardeşlerim cevap için


  11. 16.Aralık.2010, 12:28
    6
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?

    Alıntı
    Camide Hocada Peygamberimiz (S.A.V) in ayda 3 gün tuttuğunu söylemişti

    böyle bir kısıtlamayı nasıl getirmiş hoca? dayanağı neymiş?


    Peygamber (S.A.) Nasıl Oruç Tutardı?

    2434. ...Peygamber (s.a.) hanımı Aişe (r.anha)'dan; demiştir ki: Rasûlullah (s.a.) (öyle) oruç tutardı ki biz, "artık orucu bırakmayacak" derdik. (Bir de bıraktı mı) o kadar (uzun zaman) tutmazdı ki (bu sefer de) "Artık (hiç) oruç tutmayacak" derdik. Ben Peygamber (s.a.)'in ramazan dışında hiç bir ayı baştan so-na oruçlu geçirdiğini bilmiyorum. Ben onun hiç bir ayda Şabandakinden daha fazla oruç tuttuğunu da görmedim."[438]

    Açıklama
    Hadis-i şerifte Hz. Peygamber'in nafile oruç konusundaki bir kaç tavrını anlamaktayız. Bunlar:

    a. Peygamber (s.a.) arzu ettikçe nafile oruç tutardı. Nafilede bir zorunluk olmadığı için tamamen kişinin istek ve arzusuna bağlıdır. Efendi-miz de bazan oruç tutmaya bir başlar ve sahâbiler "her halde Rasûlullah hiç ara vermeden devamlı oruç tutacak' 'diyecek hâle gelinceye kadar de-vam ederdi. Orucu bıraktığı zaman da uzun süre ara verir ve sahâbiler Peygamberimizin bir daha oruç tutmayacağını zannederlerdi.

    Aynı manayı ifade eden bir haber İbn Abbas'dan nakledilmiştir.[439]

    b. Peygamber (s.a.) ramazanın dışında hiç bir ayda baştan sona oruç tutmazdı.

    Hadisin bu bölümü 2336 numarada geçen Ümme Seleme'nin rivayeti-ne ters düşer gibi görünmektedir. Çünkü o rivayette Ümmü Seleme'nin (r.anha) Rasûlullah (s.a.)'in Şaban ayının dışına hiçbir ayı baştan sona oruçla geçirmediğini, Şabanı ramazana eklediğini söylemektedir. Bu ha-diste ise ramazandan başka hiçbir ayda baştan sona oruç tutmadığı belir-tiliyor.

    Âlimler Ümmü Seleme'nin rivâyetindeki, Şabanı tüm oruçlu geçir-mekten maksadın, Şabanın çoğunu oruçla geçirmek olduğunu, benzeri ifâ-delerin Arabçada kullanılmakta olduğunu söylerler.

    Tirmizî'nin rivayetine göre îbn Mübarek bu konuda şöyle demektedir:

    "Arapçada bir kimse bir ayın çoğunu oruçla geçirirse, o ayı oruçla geçirdi demek caizdir. Aynı şekilde gecenin çoğunu namazla geçiren kimse için de falan bütün gece namaz kıldı" denilebilir. Halbuki adam gecenin bir bölümünü yemek yeme ve başka işleriyle geçirmiş olabilir."

    Tirmizî İbnu'l-Mübârek'in bu iki hadisin aynı mânâya geldiğini söy-lediğini de nakleder.

    Bazı âlimler ise, Hz. Peygamber'in bir sene Şaban'ın bütününü oruç-la geçirdiğini, bir sene de bazı günlerinde oruç tuttuğunu söylerler.

    Hz. Peygamber bazan Şaban'ın başında, bazan ortasında bazan da sonunda oruç tutardı, diyenler de vardır.

    Rasûlullah'ın Şaban orucunu Ramazana eklemesinden maksad da Şa-banda oruç tuttuğu günlerle ramazan arasındaki yakınlıktır.

    Bu izahlardan anlaşıldığı üzere, işaret edilen iki hadis arasında herhangi bir tezat söz konusu değildir.

    c. Peygamber (s.a.)'in en çok nafile oruç tuttuğu ay Şaban ayıdır.

    Hz. Peygamber'in bu ayda her zamankinden daha çok oruç tutması-nın sebebinin ne olduğu 2431 numaralı hadisin açıklamasında geçmişti. Eh kuvvetli sebep orada belirtilen olmakla birlikte şu ihtimalleri de göz önünde bulunduranlar vardır.

    1. Şabanda çok oruç tutması ramazanı tazim içindir.

    2. Rasûlullah, her ay üç gün oruç tutardı. Bir özrü sebebiyle daha önceki aylarda tutamadığı günleri Şaban ayında kaza ederdi.

    3. Şabanda insanlar gafil olduğu için Hz. Peygamber onlara örnek olmak isterdi.

    4. Sene içerisinde öleceklerin isimleri Şaban ayında yazılır. Nitekim Peygamber (s.a.) Hz. Aişe'ye, "Yâ Aişe! Bu ayda ölüm meleğinin ruhları-nı alacağı kimselerin isimleri yazılır. Beri ismimin oruçlu iken kaydedilme-sini isterim" buyurmuştur.

    5. Hz. Peygamber'in hanımları, geçen ramazanda tutamadıklar,oruçları Şaban ayında kaza ederlerdi. Hz. Peygamber de onun için bu ayda çok oruç tutardı.[440]

    Bazı Hükümler

    1. Nafile ibâdetleri ifâ konusunda belirli zamanlana kayıtlı kalınmayabilir.Bu, kışının arzusu-na bağlıdır,

    2. Şaban ayında nafile oruç tutmak başka zamanlara nisbetle daha efdaldir.[441]


  12. 16.Aralık.2010, 12:28
    6
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Camide Hocada Peygamberimiz (S.A.V) in ayda 3 gün tuttuğunu söylemişti

    böyle bir kısıtlamayı nasıl getirmiş hoca? dayanağı neymiş?


    Peygamber (S.A.) Nasıl Oruç Tutardı?

    2434. ...Peygamber (s.a.) hanımı Aişe (r.anha)'dan; demiştir ki: Rasûlullah (s.a.) (öyle) oruç tutardı ki biz, "artık orucu bırakmayacak" derdik. (Bir de bıraktı mı) o kadar (uzun zaman) tutmazdı ki (bu sefer de) "Artık (hiç) oruç tutmayacak" derdik. Ben Peygamber (s.a.)'in ramazan dışında hiç bir ayı baştan so-na oruçlu geçirdiğini bilmiyorum. Ben onun hiç bir ayda Şabandakinden daha fazla oruç tuttuğunu da görmedim."[438]

    Açıklama
    Hadis-i şerifte Hz. Peygamber'in nafile oruç konusundaki bir kaç tavrını anlamaktayız. Bunlar:

    a. Peygamber (s.a.) arzu ettikçe nafile oruç tutardı. Nafilede bir zorunluk olmadığı için tamamen kişinin istek ve arzusuna bağlıdır. Efendi-miz de bazan oruç tutmaya bir başlar ve sahâbiler "her halde Rasûlullah hiç ara vermeden devamlı oruç tutacak' 'diyecek hâle gelinceye kadar de-vam ederdi. Orucu bıraktığı zaman da uzun süre ara verir ve sahâbiler Peygamberimizin bir daha oruç tutmayacağını zannederlerdi.

    Aynı manayı ifade eden bir haber İbn Abbas'dan nakledilmiştir.[439]

    b. Peygamber (s.a.) ramazanın dışında hiç bir ayda baştan sona oruç tutmazdı.

    Hadisin bu bölümü 2336 numarada geçen Ümme Seleme'nin rivayeti-ne ters düşer gibi görünmektedir. Çünkü o rivayette Ümmü Seleme'nin (r.anha) Rasûlullah (s.a.)'in Şaban ayının dışına hiçbir ayı baştan sona oruçla geçirmediğini, Şabanı ramazana eklediğini söylemektedir. Bu ha-diste ise ramazandan başka hiçbir ayda baştan sona oruç tutmadığı belir-tiliyor.

    Âlimler Ümmü Seleme'nin rivâyetindeki, Şabanı tüm oruçlu geçir-mekten maksadın, Şabanın çoğunu oruçla geçirmek olduğunu, benzeri ifâ-delerin Arabçada kullanılmakta olduğunu söylerler.

    Tirmizî'nin rivayetine göre îbn Mübarek bu konuda şöyle demektedir:

    "Arapçada bir kimse bir ayın çoğunu oruçla geçirirse, o ayı oruçla geçirdi demek caizdir. Aynı şekilde gecenin çoğunu namazla geçiren kimse için de falan bütün gece namaz kıldı" denilebilir. Halbuki adam gecenin bir bölümünü yemek yeme ve başka işleriyle geçirmiş olabilir."

    Tirmizî İbnu'l-Mübârek'in bu iki hadisin aynı mânâya geldiğini söy-lediğini de nakleder.

    Bazı âlimler ise, Hz. Peygamber'in bir sene Şaban'ın bütününü oruç-la geçirdiğini, bir sene de bazı günlerinde oruç tuttuğunu söylerler.

    Hz. Peygamber bazan Şaban'ın başında, bazan ortasında bazan da sonunda oruç tutardı, diyenler de vardır.

    Rasûlullah'ın Şaban orucunu Ramazana eklemesinden maksad da Şa-banda oruç tuttuğu günlerle ramazan arasındaki yakınlıktır.

    Bu izahlardan anlaşıldığı üzere, işaret edilen iki hadis arasında herhangi bir tezat söz konusu değildir.

    c. Peygamber (s.a.)'in en çok nafile oruç tuttuğu ay Şaban ayıdır.

    Hz. Peygamber'in bu ayda her zamankinden daha çok oruç tutması-nın sebebinin ne olduğu 2431 numaralı hadisin açıklamasında geçmişti. Eh kuvvetli sebep orada belirtilen olmakla birlikte şu ihtimalleri de göz önünde bulunduranlar vardır.

    1. Şabanda çok oruç tutması ramazanı tazim içindir.

    2. Rasûlullah, her ay üç gün oruç tutardı. Bir özrü sebebiyle daha önceki aylarda tutamadığı günleri Şaban ayında kaza ederdi.

    3. Şabanda insanlar gafil olduğu için Hz. Peygamber onlara örnek olmak isterdi.

    4. Sene içerisinde öleceklerin isimleri Şaban ayında yazılır. Nitekim Peygamber (s.a.) Hz. Aişe'ye, "Yâ Aişe! Bu ayda ölüm meleğinin ruhları-nı alacağı kimselerin isimleri yazılır. Beri ismimin oruçlu iken kaydedilme-sini isterim" buyurmuştur.

    5. Hz. Peygamber'in hanımları, geçen ramazanda tutamadıklar,oruçları Şaban ayında kaza ederlerdi. Hz. Peygamber de onun için bu ayda çok oruç tutardı.[440]

    Bazı Hükümler

    1. Nafile ibâdetleri ifâ konusunda belirli zamanlana kayıtlı kalınmayabilir.Bu, kışının arzusu-na bağlıdır,

    2. Şaban ayında nafile oruç tutmak başka zamanlara nisbetle daha efdaldir.[441]


  13. 16.Aralık.2010, 12:28
    7
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Peygam Efendimizin (S.A.V) Bu Hadisini Açıklarmısınız?

    2435. ...Musa b. Îsmail-Hammad-Muhammed b. Amr-Ebû Seleme-Ebu Hüreyre (r.a.) senediyle Hz. Peygamber (s.a.)'den ön-ceki hadisin manasında (bir hadis daha rivayet edilmiştir).

    Bu rivayette Muhammed b. Amr: "O, pek azı müstesna (Şaba-nı) oruçla geçirirdi. Hattâ onun tümünde oruç tutardı" cümlelerini de ilâve etmiştir.[442]

    Açıklama

    Ebû Hureyre (r.a.)'den gelen bu rivayetten anlaşıldığına göre Peygamber (s.a.) bazan Şabanın çoğunda bazan da tamamında oruç tutardı.

    Ebû Hureyre'nin önce Hz. Peygamber'in Şaban'ın çoğunda oruç tut-tuğunu daha sonra ise tümünü oruçla geçirdiğini haber almış olması da muhtemeldir.

    Peygamber (s.a.)'in Şaban ayındaki orucu konusunda geniş bilgi 2336 2431 ve 2434 numaralı hadislerin açıklamalarında geçmiştir.[443]


  14. 16.Aralık.2010, 12:28
    7
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    2435. ...Musa b. Îsmail-Hammad-Muhammed b. Amr-Ebû Seleme-Ebu Hüreyre (r.a.) senediyle Hz. Peygamber (s.a.)'den ön-ceki hadisin manasında (bir hadis daha rivayet edilmiştir).

    Bu rivayette Muhammed b. Amr: "O, pek azı müstesna (Şaba-nı) oruçla geçirirdi. Hattâ onun tümünde oruç tutardı" cümlelerini de ilâve etmiştir.[442]

    Açıklama

    Ebû Hureyre (r.a.)'den gelen bu rivayetten anlaşıldığına göre Peygamber (s.a.) bazan Şabanın çoğunda bazan da tamamında oruç tutardı.

    Ebû Hureyre'nin önce Hz. Peygamber'in Şaban'ın çoğunda oruç tut-tuğunu daha sonra ise tümünü oruçla geçirdiğini haber almış olması da muhtemeldir.

    Peygamber (s.a.)'in Şaban ayındaki orucu konusunda geniş bilgi 2336 2431 ve 2434 numaralı hadislerin açıklamalarında geçmiştir.[443]





+ Yorum Gönder