Konusunu Oylayın.: Yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi?

5 üzerinden 4.43 | Toplam : 7 kişi
Yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi?
  1. 24.Kasım.2010, 16:24
    1
    serdar95
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2010
    Üye No: 80764
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: KONYA

    Yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi?






    Yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi? Mumsema S.a hocam ben bir yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi


  2. 24.Kasım.2010, 16:27
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,018
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: Cenabet Kalmak Günahmıdır?




    vAllahi Billahi Tallahi< diye yemin etmişseniz ve bu yemini bozarsanız Yemin Kefareti vermeniz lazım Allahu Teâlâya Ne kadar hamd şükür etsek azdır Tövbe Kapısı herzaman açıktır


  3. 24.Kasım.2010, 16:27
    2
    Feseyekfikehumullah



    vAllahi Billahi Tallahi< diye yemin etmişseniz ve bu yemini bozarsanız Yemin Kefareti vermeniz lazım Allahu Teâlâya Ne kadar hamd şükür etsek azdır Tövbe Kapısı herzaman açıktır


  4. 24.Kasım.2010, 16:30
    3
    serdar95
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2010
    Üye No: 80764
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: KONYA
    Yok ben Kur-an çarpsın dedim

    hocam cevabınızı bekliyorum


  5. 24.Kasım.2010, 16:30
    3
    serdar95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Yok ben Kur-an çarpsın dedim

    hocam cevabınızı bekliyorum


  6. 24.Kasım.2010, 16:47
    4
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 22,145
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yanıt: Cenabet Kalmak Günahmıdır?

    Kuran çarpsın demek bir bedduadır ama yemin değildir. Bu tür sözler söylemek haddi aşmaktır asla doğru değildir. Tövbe etmek lazımdır.


  7. 24.Kasım.2010, 16:47
    4
    Yönetici
    Kuran çarpsın demek bir bedduadır ama yemin değildir. Bu tür sözler söylemek haddi aşmaktır asla doğru değildir. Tövbe etmek lazımdır.


  8. 08.Aralık.2010, 21:36
    5
    bahadır emin
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2009
    Üye No: 59587
    Mesaj Sayısı: 292
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: istanbul

    Yanıt: Cenabet Kalmak Günahmıdır?

    "Sigara içmeyeceğine üst üste on kere yemin edenin, sigara içerse, bir yemin kefareti vermesi kâfidir."

    peki diyelim adam sigaraya tövbe etti, tövebsini bozdu yine yemin etti, yine bozdu vs.

    hepsi için bir kere mi kefaret verecek? yoksa her bozduğu yemin için ayrı kefaret mi?


  9. 08.Aralık.2010, 21:36
    5
    Devamlı Üye
    "Sigara içmeyeceğine üst üste on kere yemin edenin, sigara içerse, bir yemin kefareti vermesi kâfidir."

    peki diyelim adam sigaraya tövbe etti, tövebsini bozdu yine yemin etti, yine bozdu vs.

    hepsi için bir kere mi kefaret verecek? yoksa her bozduğu yemin için ayrı kefaret mi?


  10. 11.Aralık.2010, 22:09
    6
    serdar95
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2010
    Üye No: 80764
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: KONYA

    Yanıt: Cenabet Kalmak Günahmıdır?

    SELAMUNALEYKUM

    HOCAM SIZDEN NET CEVAPLAR ALDIGIMDAN DOLAYI MEMNUNUM.

    BİR SORUM DAHA BEN DAHA 16 YAŞINDAYIM AMA 6-7 AY ÖNCE 1 KŞİYE SİNİRLENİP OYUNDA CEHENNEMLİK OLAYIM Kİ BU OYUNU OYNAMAYACAĞIM DEDİM KEFARETİ VAR DEDİNİZ 3 GÜN ORUÇ TUTRATSAM YEMİNİM DÜZELİR Mİ ? AMA SİNİRLİ HALDE YEMİN ETMİŞTİM.


  11. 11.Aralık.2010, 22:09
    6
    serdar95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    SELAMUNALEYKUM

    HOCAM SIZDEN NET CEVAPLAR ALDIGIMDAN DOLAYI MEMNUNUM.

    BİR SORUM DAHA BEN DAHA 16 YAŞINDAYIM AMA 6-7 AY ÖNCE 1 KŞİYE SİNİRLENİP OYUNDA CEHENNEMLİK OLAYIM Kİ BU OYUNU OYNAMAYACAĞIM DEDİM KEFARETİ VAR DEDİNİZ 3 GÜN ORUÇ TUTRATSAM YEMİNİM DÜZELİR Mİ ? AMA SİNİRLİ HALDE YEMİN ETMİŞTİM.


  12. 13.Aralık.2010, 16:45
    7
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,018
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Yanıt: Cenabet Kalmak Günahmıdır?

    ve Aleykum Selâm

    Alıntı
    HOCAM
    İyi niyetiniz için teşekkürler ama o Mertebeye varamadık daha kardeşim

    Alıntı
    Yemin, yalnız Allahü teâlânın isimlerini söylemekle olur. Vallahi, billahi, tallahi gibi.
    Kur’an, Peygamber, Kâbe için demekle yemin olmaz. Fakat âdet olduğu için Mushaf hakkı için demek veya elini Mushafa koyarak bunun hakkı için demek yemin olur. (Kur’an çarpsın) demek, Allah şahidim olsun demek yemin olur.
    Kardeşim "Cehennemlik Olayım" demek yemin değildir ama caizde değildir
    Yemin Yukarda belirtildiği gibi "Yemin, yalnız Allahü teâlânın isimlerini söylemekle olur. Vallahi, billahi, tallahi gibi." Bunların dışında diğer "Cehennemlik Olayım" vb sözleride alışkanlık haline getirmemek lazım ve tevbe etmek gerekir..


  13. 13.Aralık.2010, 16:45
    7
    Feseyekfikehumullah
    ve Aleykum Selâm

    Alıntı
    HOCAM
    İyi niyetiniz için teşekkürler ama o Mertebeye varamadık daha kardeşim

    Alıntı
    Yemin, yalnız Allahü teâlânın isimlerini söylemekle olur. Vallahi, billahi, tallahi gibi.
    Kur’an, Peygamber, Kâbe için demekle yemin olmaz. Fakat âdet olduğu için Mushaf hakkı için demek veya elini Mushafa koyarak bunun hakkı için demek yemin olur. (Kur’an çarpsın) demek, Allah şahidim olsun demek yemin olur.
    Kardeşim "Cehennemlik Olayım" demek yemin değildir ama caizde değildir
    Yemin Yukarda belirtildiği gibi "Yemin, yalnız Allahü teâlânın isimlerini söylemekle olur. Vallahi, billahi, tallahi gibi." Bunların dışında diğer "Cehennemlik Olayım" vb sözleride alışkanlık haline getirmemek lazım ve tevbe etmek gerekir..


  14. 16.Aralık.2010, 21:37
    8
    konya442
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2010
    Üye No: 80028
    Mesaj Sayısı: 647
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi?

    Selamun aleykum hocam , ben birkere bir arkadasi vallah billa , konusmam senlen eger atarsan ve kuran carpsin dedim heraldi ne yapmam lazim , arkadasimla daha konusuyom acaba konusa bilirmiyim


  15. 16.Aralık.2010, 21:37
    8
    Emekli
    Selamun aleykum hocam , ben birkere bir arkadasi vallah billa , konusmam senlen eger atarsan ve kuran carpsin dedim heraldi ne yapmam lazim , arkadasimla daha konusuyom acaba konusa bilirmiyim


  16. 16.Aralık.2010, 23:20
    9
    zeynep_im
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Aralık.2010
    Üye No: 81549
    Mesaj Sayısı: 89
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: yüreğimin derinlikleri...

    Yanıt: yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi?

    kefaret vermeniz lazm...onu yapamıyorsanız her yemin için 3 gün oruç tutmanız lazm...kardeşim bi ablan olarak söylüyorum her basit şeyde allah ismini bu kadar kolay ağza alma lütfen arşın sahibi olan rab..hayrla açılan ağızlarda olsun inşallah dua ile...


  17. 16.Aralık.2010, 23:20
    9
    Devamlı Üye
    kefaret vermeniz lazm...onu yapamıyorsanız her yemin için 3 gün oruç tutmanız lazm...kardeşim bi ablan olarak söylüyorum her basit şeyde allah ismini bu kadar kolay ağza alma lütfen arşın sahibi olan rab..hayrla açılan ağızlarda olsun inşallah dua ile...


  18. 17.Aralık.2010, 16:53
    10
    serdar95
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2010
    Üye No: 80764
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: KONYA

    Yanıt: yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi?

    Selamunaleyküm hocam yeminimi bozuyorum ve 3 gün orucumu tutuyorum .. 1 inci orucum biti bile


  19. 17.Aralık.2010, 16:53
    10
    serdar95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Selamunaleyküm hocam yeminimi bozuyorum ve 3 gün orucumu tutuyorum .. 1 inci orucum biti bile


  20. 25.Ocak.2011, 15:23
    11
    serdar95
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2010
    Üye No: 80764
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: KONYA

    Cevap: yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi?

    hocam daha önce yemin ettim Muvakkat yemininine çevirebilirmiyim Muvakkat yemin yeminini bilmiyordum saygılarımla


  21. 25.Ocak.2011, 15:23
    11
    serdar95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    hocam daha önce yemin ettim Muvakkat yemininine çevirebilirmiyim Muvakkat yemin yeminini bilmiyordum saygılarımla


  22. 25.Ocak.2011, 15:30
    12
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,050
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: yemin ettim tövbe etsem yada tövbe duasını okusam yeminim geçer mi?

    Alıntı
    "Sigara içmeyeceğine üst üste on kere yemin edenin, sigara içerse, bir yemin kefareti vermesi kâfidir."

    peki diyelim adam sigaraya tövbe etti, tövebsini bozdu yine yemin etti, yine bozdu vs.

    hepsi için bir kere mi kefaret verecek? yoksa her bozduğu yemin için ayrı kefaret mi?
    Her yeminin keffareti ayrıdır.

    Alıntı
    hocam daha önce yemin ettim Muvakkat yemininine çevirebilirmiyim Muvakkat yemin yeminini bilmiyordum saygılarımla
    Yemin şeklin neydi kardeş?


  23. 25.Ocak.2011, 15:30
    12
    Administrator
    Alıntı
    "Sigara içmeyeceğine üst üste on kere yemin edenin, sigara içerse, bir yemin kefareti vermesi kâfidir."

    peki diyelim adam sigaraya tövbe etti, tövebsini bozdu yine yemin etti, yine bozdu vs.

    hepsi için bir kere mi kefaret verecek? yoksa her bozduğu yemin için ayrı kefaret mi?
    Her yeminin keffareti ayrıdır.

    Alıntı
    hocam daha önce yemin ettim Muvakkat yemininine çevirebilirmiyim Muvakkat yemin yeminini bilmiyordum saygılarımla
    Yemin şeklin neydi kardeş?





+ Yorum Gönder
Git 12 Son