Konusunu Oylayın.: Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?
  1. 04.Aralık.2010, 16:01
    1
    Ahmed Han
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Eylül.2009
    Üye No: 55354
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 37

    Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?






    Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir? Mumsema Selamun aleykum,

    Hanefi mezhebinden Şâfi mezhebine geçmek istiyorum. Fakat önümde şu meseleyi engel olarak görüyorum:

    Şâfî mezhebine göre;
    1. Tadil-i erkan farzdır
    2. Namaz-ın cemaatle kılınması farz-ı kifayedir
    3. İmamın kıraati sessiz okuduğu namazlarda (öğle ve ikindi) cemaatin içinden Fatiha suresini okuması farzdır.

    Türkiye'de ise:
    1. Tadil-i erkana göre namaz kıldıran imam neredeyse hiç yoktur. Mescide girip bakıyorsunuz cemaatle namaz duranlar var, hemen safa katılıp iştirak ediyorsunuz, lakin sonradan görüyosunuz ki tadil-i erkana riayet edilmiyor.
    2. Laik düzen sebebiyle, her vakit cemaatle namaz kılmak mümkün olmayabiliyor. Şu anki ülke düzeni, meslek sahibi insanların iş hayatı, trafik, gibi sair sebeplerden dolayı cemaatle namaz kılmak çok zor.
    3. Cemaatle namaz kılarken her rekatta içimden Fatiha suresini okumaya çalışıyorum, ama ne hikmetse hangi imamın arkasına durusam durayım, ilk iki rekatta ben Fatiha'yı ancak bitirdiğimde imam rukuya gidiyor, 3. ve 4. rekatlarda ise ben daha içimden Fatiha'yı bitirmeden imam rukuya gidiyor. Yani cemaatle namaz kılarken Fatiha'yı okumam mümkün değil?

    Şimdi söyler misiniz? Ben Şâfî mezhebine katılamayacak mıyım? Türkiye'de bir insan nasıl Şâfî mezhebinden olabilir? Şâfî mezhebine girmeyi çok istiyorum, bunun bir yolu var mı?


  2. 04.Aralık.2010, 16:01
    1
    Ahmed Han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun aleykum,

    Hanefi mezhebinden Şâfi mezhebine geçmek istiyorum. Fakat önümde şu meseleyi engel olarak görüyorum:

    Şâfî mezhebine göre;
    1. Tadil-i erkan farzdır
    2. Namaz-ın cemaatle kılınması farz-ı kifayedir
    3. İmamın kıraati sessiz okuduğu namazlarda (öğle ve ikindi) cemaatin içinden Fatiha suresini okuması farzdır.

    Türkiye'de ise:
    1. Tadil-i erkana göre namaz kıldıran imam neredeyse hiç yoktur. Mescide girip bakıyorsunuz cemaatle namaz duranlar var, hemen safa katılıp iştirak ediyorsunuz, lakin sonradan görüyosunuz ki tadil-i erkana riayet edilmiyor.
    2. Laik düzen sebebiyle, her vakit cemaatle namaz kılmak mümkün olmayabiliyor. Şu anki ülke düzeni, meslek sahibi insanların iş hayatı, trafik, gibi sair sebeplerden dolayı cemaatle namaz kılmak çok zor.
    3. Cemaatle namaz kılarken her rekatta içimden Fatiha suresini okumaya çalışıyorum, ama ne hikmetse hangi imamın arkasına durusam durayım, ilk iki rekatta ben Fatiha'yı ancak bitirdiğimde imam rukuya gidiyor, 3. ve 4. rekatlarda ise ben daha içimden Fatiha'yı bitirmeden imam rukuya gidiyor. Yani cemaatle namaz kılarken Fatiha'yı okumam mümkün değil?

    Şimdi söyler misiniz? Ben Şâfî mezhebine katılamayacak mıyım? Türkiye'de bir insan nasıl Şâfî mezhebinden olabilir? Şâfî mezhebine girmeyi çok istiyorum, bunun bir yolu var mı?


    Benzer Konular

    - Allahın güzel isimlerine insan nasıl ayna olabilir?

    - Bir insan nasıl nefsine hakim olabilir ?

    - Şafi Mezhebinden Olan Kardeşlerimiz Sadece Namazın Farzını Kılmakla Mı Yükümlüdürler

    - Şafi mezhebinden olanlar kurban kesebilir mi?

    - Alevi erkeğin Şafi mezhebinden bir bayan ile evlenmesi caiz midir?

  3. 04.Aralık.2010, 19:38
    2
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?




    niye meshep değiştirmek istiyorsun ki, ne fark edecek hepsi Allah için ...


  4. 04.Aralık.2010, 19:38
    2
    Devamlı Üye



    niye meshep değiştirmek istiyorsun ki, ne fark edecek hepsi Allah için ...


  5. 04.Aralık.2010, 19:50
    3
    Ahmed Han
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Eylül.2009
    Üye No: 55354
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 37

    Re: Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?

    Alıntı
    niye meshep değiştirmek istiyorsun ki, ne fark edecek hepsi Allah için ...
    Şâfî mezhebinin yaklaşımını eskiden beri kendime daha uygun ve yakın hissediyorum.


  6. 04.Aralık.2010, 19:50
    3
    Ahmed Han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Alıntı
    niye meshep değiştirmek istiyorsun ki, ne fark edecek hepsi Allah için ...
    Şâfî mezhebinin yaklaşımını eskiden beri kendime daha uygun ve yakın hissediyorum.


  7. 04.Aralık.2010, 20:11
    4
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Yanıt: Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?

    ve Âleykum Selâm ve Rahmetullah,
    kardeşim hanefi mezhebinde'de Tadil-i Erkan İmam-ı Ebu yusuf'a göre farz İmam-ı Azam'a r.a göre vacipdir









    Tadil-i erkana riayet edilmez ise ne olur?

    Tadil-i erkan, şafii ve maliki mezhepleri ile hanefi mezhebinden İmam-ı Ebu Yusuf 'a göre farzdır. İmam Azam ile İmam-ı Muhammed'e göre ise vaciptir.

    ~ Tadil-i erkan kasten terk edilirse, İmam-ı Ebu Yusuf'a göre namaz bozulmuş olur.
    ~ İmam-ı Azam ile İmam-ı Muhammed’e göre, bozulmuş olmaz ise de, vacibin kasten' terki dolayısıyla namazın iadesi vacibdir. Unutarak terk edilince de secde-i sehv gerekir.
    Bu durumda:
    ~ tadil-i erkanı terk eden günahkar olur ve o namazı tekrar tadil-i erkana riayet ederek iade etmesi vacip olur.

    ~ tadil-i erkanı bilgisizlik nedeniyle terk edende günahkar olur ve onunda namazını iade etmesi vacip olur hatta onun günahı daha fazla olur. Çünkü vacip olan her şeyi öğrenmekte vaciptir. Bu nedenle o iki vacip birden terk etmiş olur.

    İstifade edilen kitaplar: İmam-ı Rabbani(kuddise sirrahu) mektubat (mektup no:87,2/136-1. cild 266.mektup, sahife 277) Ruhu’l Furkan Tefsiri (1. Cild Sahife 305-310 arası) Ömer Nasuhi Bilmen Büyük İslam İlmihali(Namaz bahsi sahife 120-150 arası)








    Ebû Hüreyre (ra) rivâyet ediyor: Allah Resûlü (asm) mescitte iken bir adam geldi ve namaz kıldı. Peygamber Efendimiz (asm) adama: “Dön ve namazını tekrar kıl; sen namaz kılmış sayılmadın!” buyurdu. Adam namazını yeniden kıldı. Allah Resûlü (asm) daha sonra namazı şöyle anlattı: “Namaza durduğunda tekbir al. Sonra Kur’ân’dan Ümmü’l-Kur’an’ı (Fatiha’yı) ve sana kolay geleni oku. Sonra mutmain oluncaya kadar rükû yap. Sonra rükûdan dimdik oluncaya kadar kalk. Sonra secdeye var. Mutmain oluncaya kadar secdede kal. Sonra doğruluncaya kadar kalk. Bundan sonra bütün namazlarında böyle yap.”1




    Peygamber Efendimiz (asm): “Namazdan çalanlar hırsızlık bakımından insanların kötüsüdür” buyurmuştu.

    Ashab-ı Kiram; “Ya Resûlallah insan namazdan nasıl hırsızlık yapar?” diye sorunca Allah Resûlü (asm):

    “Namazda rükû ve secdeyi tam olarak yapmazsa namazdan çalmış olur!” buyurmuştur.2

    Bir başka hadislerinde ise Allah Resûlü (asm):

    “Allah Teâlâ beş vakit namazı farz kılmıştır. Kim abdestini güzelce alır; vaktinde namazını kılar; namazını huşû ile kılar rükû ve secdesini tam yaparsa Allah’ın onu affedeceğine dâir sözü vardır. Böyle yapmayanlar için Allah’ın sözü yoktur. Allah dilerse affeder dilerse azap eder”3 buyurmuştur.

    Görüldüğü gibi namazı tam ve eksiksiz kılmak Allah’ın rızâsına vesile olması açısından önemli bir farîzadır. Şu halde rükünlere riâyet etmek ve tadil-i erkân üzere kılmak namazın “tam” ve “kâmil” olması için önemli birer kilometre taşı mesabesindedir. Tadil-i erkâna bilerek riayet edilmediği takdirde bu namazın bozulmasına sebeb teşkil eder. Unutarak riâyet edilmez ise “vacip” diyenlere göre sehiv secdesi kurtarmakla beraber; “farz” diyenlere göre namaz yine bozulmaktadır. İmam tadil-i erkana riayet etmemiş ise namazın mühim rükünlerinde arızalar meydana gelmiş demektir en azından sehiv secdesi gerekir. Bu da yapılmazsa namaz eksik kılınmış demektir. Tadil-i erkâna riayet etmeyen kimseler imamlık yapamazlar; böyle bir imamın arkasında kılınan namazın iade edilmesi ihtiyata daha uygundur.

    Tadil-i erkâna bilerek riâyet etmemekten kaçınmalıdır. Sehven riâyet edilmediğinde ise sehiv secdesi yapılmalıdır. Bu durumda sehiv secdesi yapmak vaciptir.

    Dipnotlar: 1- Müslim Salât 45 2- Müsned 3/56 3- Ebû Davud Salat 8


  8. 04.Aralık.2010, 20:11
    4
    Feseyekfikehumullah
    ve Âleykum Selâm ve Rahmetullah,
    kardeşim hanefi mezhebinde'de Tadil-i Erkan İmam-ı Ebu yusuf'a göre farz İmam-ı Azam'a r.a göre vacipdir









    Tadil-i erkana riayet edilmez ise ne olur?

    Tadil-i erkan, şafii ve maliki mezhepleri ile hanefi mezhebinden İmam-ı Ebu Yusuf 'a göre farzdır. İmam Azam ile İmam-ı Muhammed'e göre ise vaciptir.

    ~ Tadil-i erkan kasten terk edilirse, İmam-ı Ebu Yusuf'a göre namaz bozulmuş olur.
    ~ İmam-ı Azam ile İmam-ı Muhammed’e göre, bozulmuş olmaz ise de, vacibin kasten' terki dolayısıyla namazın iadesi vacibdir. Unutarak terk edilince de secde-i sehv gerekir.
    Bu durumda:
    ~ tadil-i erkanı terk eden günahkar olur ve o namazı tekrar tadil-i erkana riayet ederek iade etmesi vacip olur.

    ~ tadil-i erkanı bilgisizlik nedeniyle terk edende günahkar olur ve onunda namazını iade etmesi vacip olur hatta onun günahı daha fazla olur. Çünkü vacip olan her şeyi öğrenmekte vaciptir. Bu nedenle o iki vacip birden terk etmiş olur.

    İstifade edilen kitaplar: İmam-ı Rabbani(kuddise sirrahu) mektubat (mektup no:87,2/136-1. cild 266.mektup, sahife 277) Ruhu’l Furkan Tefsiri (1. Cild Sahife 305-310 arası) Ömer Nasuhi Bilmen Büyük İslam İlmihali(Namaz bahsi sahife 120-150 arası)








    Ebû Hüreyre (ra) rivâyet ediyor: Allah Resûlü (asm) mescitte iken bir adam geldi ve namaz kıldı. Peygamber Efendimiz (asm) adama: “Dön ve namazını tekrar kıl; sen namaz kılmış sayılmadın!” buyurdu. Adam namazını yeniden kıldı. Allah Resûlü (asm) daha sonra namazı şöyle anlattı: “Namaza durduğunda tekbir al. Sonra Kur’ân’dan Ümmü’l-Kur’an’ı (Fatiha’yı) ve sana kolay geleni oku. Sonra mutmain oluncaya kadar rükû yap. Sonra rükûdan dimdik oluncaya kadar kalk. Sonra secdeye var. Mutmain oluncaya kadar secdede kal. Sonra doğruluncaya kadar kalk. Bundan sonra bütün namazlarında böyle yap.”1




    Peygamber Efendimiz (asm): “Namazdan çalanlar hırsızlık bakımından insanların kötüsüdür” buyurmuştu.

    Ashab-ı Kiram; “Ya Resûlallah insan namazdan nasıl hırsızlık yapar?” diye sorunca Allah Resûlü (asm):

    “Namazda rükû ve secdeyi tam olarak yapmazsa namazdan çalmış olur!” buyurmuştur.2

    Bir başka hadislerinde ise Allah Resûlü (asm):

    “Allah Teâlâ beş vakit namazı farz kılmıştır. Kim abdestini güzelce alır; vaktinde namazını kılar; namazını huşû ile kılar rükû ve secdesini tam yaparsa Allah’ın onu affedeceğine dâir sözü vardır. Böyle yapmayanlar için Allah’ın sözü yoktur. Allah dilerse affeder dilerse azap eder”3 buyurmuştur.

    Görüldüğü gibi namazı tam ve eksiksiz kılmak Allah’ın rızâsına vesile olması açısından önemli bir farîzadır. Şu halde rükünlere riâyet etmek ve tadil-i erkân üzere kılmak namazın “tam” ve “kâmil” olması için önemli birer kilometre taşı mesabesindedir. Tadil-i erkâna bilerek riayet edilmediği takdirde bu namazın bozulmasına sebeb teşkil eder. Unutarak riâyet edilmez ise “vacip” diyenlere göre sehiv secdesi kurtarmakla beraber; “farz” diyenlere göre namaz yine bozulmaktadır. İmam tadil-i erkana riayet etmemiş ise namazın mühim rükünlerinde arızalar meydana gelmiş demektir en azından sehiv secdesi gerekir. Bu da yapılmazsa namaz eksik kılınmış demektir. Tadil-i erkâna riayet etmeyen kimseler imamlık yapamazlar; böyle bir imamın arkasında kılınan namazın iade edilmesi ihtiyata daha uygundur.

    Tadil-i erkâna bilerek riâyet etmemekten kaçınmalıdır. Sehven riâyet edilmediğinde ise sehiv secdesi yapılmalıdır. Bu durumda sehiv secdesi yapmak vaciptir.

    Dipnotlar: 1- Müslim Salât 45 2- Müsned 3/56 3- Ebû Davud Salat 8


  9. 04.Aralık.2010, 20:31
    5
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?

    Alıntı
    1. Tadil-i erkana göre namaz kıldıran imam neredeyse hiç yoktur. Mescide girip bakıyorsunuz cemaatle namaz duranlar var, hemen safa katılıp iştirak ediyorsunuz, lakin sonradan görüyosunuz ki tadil-i erkana riayet edilmiyor.
    2. Laik düzen sebebiyle, her vakit cemaatle namaz kılmak mümkün olmayabiliyor. Şu anki ülke düzeni, meslek sahibi insanların iş hayatı, trafik, gibi sair sebeplerden dolayı cemaatle namaz kılmak çok zor.
    3. Cemaatle namaz kılarken her rekatta içimden Fatiha suresini okumaya çalışıyorum, ama ne hikmetse hangi imamın arkasına durusam durayım, ilk iki rekatta ben Fatiha'yı ancak bitirdiğimde imam rukuya gidiyor, 3. ve 4. rekatlarda ise ben daha içimden Fatiha'yı bitirmeden imam rukuya gidiyor. Yani cemaatle namaz kılarken Fatiha'yı okumam mümkün değil?
    1-Tadili erkana bir kaç uymuyor diye hepsini itham etmek doğru değil kardeşim.
    2-Allah cc bizi yapaliceklerimizden sorumlu tutacak. imkan ölçüsünde gidersen, imkansızlık nedeniyle gidemediğini inşallah mizanda bulacaksın.
    3-Her imam hızlı kıldırmaz ama maalesef 3 ve 4. rektlarda hanefi mezhebine bağlı çoğu imam acele ediyor.


    Alıntı
    Şafî mezhebine göre;
    1. Tadil-i erkan farzdır
    2. Namaz-ın cemaatle kılınması farz-ı kifayedir
    3. İmamın kıraati sessiz okuduğu namazlarda (öğle ve ikindi) cemaatin içinden Fatiha suresini okuması farzdır.
    1-İmam Mâlik, İmam Şâfiî, Ahmed b. Hanbel, İmam Ebû Yûsuf gibi fukahanın çoğunluğu ta'dîl-i erkanın farz olduğu görüşündedirler. İmam Ebû Hanîfe ve İmam Muhammed'e göre ise, ta'dl-i erkân vâciptir.
    2-Namazın cemaatle kılınması Şafilerde meşhur olan görüşe göre sünneti müekkededir.
    3-İmam sessiz veya açıktan okuması durumu değiştirmez, cemaat her rekatta fatiha okuması farzdır.


  10. 04.Aralık.2010, 20:31
    5
    Administrator
    Alıntı
    1. Tadil-i erkana göre namaz kıldıran imam neredeyse hiç yoktur. Mescide girip bakıyorsunuz cemaatle namaz duranlar var, hemen safa katılıp iştirak ediyorsunuz, lakin sonradan görüyosunuz ki tadil-i erkana riayet edilmiyor.
    2. Laik düzen sebebiyle, her vakit cemaatle namaz kılmak mümkün olmayabiliyor. Şu anki ülke düzeni, meslek sahibi insanların iş hayatı, trafik, gibi sair sebeplerden dolayı cemaatle namaz kılmak çok zor.
    3. Cemaatle namaz kılarken her rekatta içimden Fatiha suresini okumaya çalışıyorum, ama ne hikmetse hangi imamın arkasına durusam durayım, ilk iki rekatta ben Fatiha'yı ancak bitirdiğimde imam rukuya gidiyor, 3. ve 4. rekatlarda ise ben daha içimden Fatiha'yı bitirmeden imam rukuya gidiyor. Yani cemaatle namaz kılarken Fatiha'yı okumam mümkün değil?
    1-Tadili erkana bir kaç uymuyor diye hepsini itham etmek doğru değil kardeşim.
    2-Allah cc bizi yapaliceklerimizden sorumlu tutacak. imkan ölçüsünde gidersen, imkansızlık nedeniyle gidemediğini inşallah mizanda bulacaksın.
    3-Her imam hızlı kıldırmaz ama maalesef 3 ve 4. rektlarda hanefi mezhebine bağlı çoğu imam acele ediyor.


    Alıntı
    Şafî mezhebine göre;
    1. Tadil-i erkan farzdır
    2. Namaz-ın cemaatle kılınması farz-ı kifayedir
    3. İmamın kıraati sessiz okuduğu namazlarda (öğle ve ikindi) cemaatin içinden Fatiha suresini okuması farzdır.
    1-İmam Mâlik, İmam Şâfiî, Ahmed b. Hanbel, İmam Ebû Yûsuf gibi fukahanın çoğunluğu ta'dîl-i erkanın farz olduğu görüşündedirler. İmam Ebû Hanîfe ve İmam Muhammed'e göre ise, ta'dl-i erkân vâciptir.
    2-Namazın cemaatle kılınması Şafilerde meşhur olan görüşe göre sünneti müekkededir.
    3-İmam sessiz veya açıktan okuması durumu değiştirmez, cemaat her rekatta fatiha okuması farzdır.


  11. 04.Aralık.2010, 22:33
    6
    Rabbe_Yolcu
    Hüküm Allah'ındır...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2008
    Üye No: 40061
    Mesaj Sayısı: 239
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: ANKARA

    Yanıt: Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?

    insan bırak mezhebi bu ülkede müslümanlıgını bile tam anlamı ile yaşayamıyor ..her yerde engel heryerde yasak ..ALLah hayrımızı versin


  12. 04.Aralık.2010, 22:33
    6
    Hüküm Allah'ındır...
    insan bırak mezhebi bu ülkede müslümanlıgını bile tam anlamı ile yaşayamıyor ..her yerde engel heryerde yasak ..ALLah hayrımızı versin


  13. 05.Aralık.2010, 15:11
    7
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Yanıt: Türkiye'de bir insan nasıl Şâfi mezhebinden olabilir?

    İstedikten sonra neden yapamayasın kardeşim.Ben ve benim çevremin yüzde 90 ı şafii ama yapabiliyoruz.

    Soru sahibi ve cevap sahiplerinden Allah (c.c) razı olsun.



  14. 05.Aralık.2010, 15:11
    7
    Devamlı Üye
    İstedikten sonra neden yapamayasın kardeşim.Ben ve benim çevremin yüzde 90 ı şafii ama yapabiliyoruz.

    Soru sahibi ve cevap sahiplerinden Allah (c.c) razı olsun.






+ Yorum Gönder