+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden İslam'a göre kadının şarkı söylemesi,şiir okuması günah mıdır? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Kevok
    Üye
    Reklam

    İslam'a göre kadının şarkı söylemesi,şiir okuması günah mıdır?

    Reklam





    İslam'a göre kadının şarkı söylemesi,şiir okuması günah mıdır? Mumsema İslam'a göre kadının şarkı söylemesi,şiir okuması vs. günah mıdır?Detaylı ve delillere dayalı bilgi verilirse çok sevinirim.





  2. arifselim
    Yönetici

    Yanıt: İslam'a göre kadının şarkı söylemesi,şiir okuması günah mıdır?


    Reklam


    Burdaki haramlık genel görüşe göre kadının sesinin tahrik edici şekilde kullanılmasından dolayı haram olduğudur. Burda aslında kadının çirkin olması değil güzel ve çekici olmasından ötürüdür. İslam fitneyi engellemek ve başka haramlara giden kapıları kapatmayı emretmiştir.

    “Kadın her şeyiyle olduğu gibi sesiyle de çekici, büyüleyici ve tahrik edicidir ve aslında bu onun çirkin olduğunu değil, güzel olduğunu gösterir. Birer nimet demek olan çekici yönlerini, bu arada sesini fitneye sebep olmak ve tahrik etmek için kullanırsa, yani konuşmasını kırıla döküle ve kadınsı biçimde yaparsa, ya da nağmeli sözlerle normal konuşurken zaten tahrik edici olan sesini daha da etkileyici hale getirirse, sesi avret olduğundan değil de, fitneye sebep olacağından haram olur. Vakarlı ve karşısındakine ümit kestirici edayla konuşursa haram olmaz."(Faruk Başer. Hanımlara Özel ilmihal, s. 314)

  3. VanLi*
    Devamlı Üye
    kıyamet alametlerindendir.

    detayl vardı forumda ama bulamadım şuna bakınız.

    Diğer bir rivayet de meâlen şöyledir:
    "Ümmetim on beş şeyi yaptığı vakit belâ başlarına iner, buyurdu.
    — Ey Allah'ın Resulü! Bunlar nedir? denildi. Peygamber (A.S.M.)
    — Devlet malı yalnız bir tasım insanlara verilip ötekilerin mahrum bırakıldığı; emanetin kendisine bırakılan kişi tarafından ganimet sayıldığı; zekâtın ödenmesi gereken bir zarar telâkki edildiği; kocanın her hususta karısının emrinde bulunduğu; kişinin, anasına isyan edip arkadaşına itaat ettiği; babasına cefa ettiği; mescidlerde yüksek sesle konuşulduğu; bir halkın en alçağı, o halkın ilk adamı olduğu; kişinin şerrinden korkulduğu için ikram edildiği; içkinin bol bol içildiği; ipek elbiselerin giyildiği; şarkıcı kadınların, çalgı âletlerinin yaygın hale geldiği ve bu ümmetin sonundakilerin, ilkte bulunanları lanetlediği vakit bu on beş şey gerçekleşmiş demektir. İşte bu saydıklarım meydana geldiği vakit, kızıl rüzgârı veya hasf ı ya da mesh'ı bekleyin."



    Kütüb-ü Sitte, 14/340; Tirmizî, Fiten 31, (2307)

  4. Kevok
    Üye
    Allah razı olsun.Ama kafama takılan bir şey oldu,buna da cevap verirseniz sevinirim.Kadının okuyacağı şiir nağmeli değilse ve sesini inceltip kalınlaştırmadan okuyacaksa günah olur mu?Yani günlük konuşma gibi okursa.O da insanlara bazı şeyleri daha iyi anlatabilmek için tabii.

  5. *ÜSTÜNBAŞ*
    Devamlı Üye
    Diğer bir rivayet de meâlen şöyledir:
    "Ümmetim on beş şeyi yaptığı vakit belâ başlarına iner, buyurdu.
    — Ey Allah'ın Resulü! Bunlar nedir? denildi. Peygamber (A.S.M.)
    — Devlet malı yalnız bir takım insanlara verilip ötekilerin mahrum bırakıldığı; emanetin kendisine bırakılan kişi tarafından ganimet sayıldığı; zekâtın ödenmesi gereken bir zarar telâkki edildiği; kocanın her hususta karısının emrinde bulunduğu; kişinin, anasına isyan edip arkadaşına itaat ettiği; babasına cefa ettiği; mescidlerde yüksek sesle konuşulduğu; bir halkın en alçağı, o halkın ilk adamı olduğu; kişinin şerrinden korkulduğu için ikram edildiği; içkinin bol bol içildiği; ipek elbiselerin giyildiği; şarkıcı kadınların, çalgı âletlerinin yaygın hale geldiği ve bu ümmetin sonundakilerin, ilkte bulunanları lanetlediği vakit bu on beş şey gerçekleşmiş demektir. İşte bu saydıklarım meydana geldiği vakit, kızıl rüzgârı veya hasf ı ya da mesh'ı bekleyin." (Kütüb-ü Sitte, 14/340; Tirmizî, Fiten 31, (2307); )

  6. VanLi*
    Devamlı Üye
    Hadisde direk olarak şarkıcı kadın diyor genellemeyi alıyor yani kısımlara ayırmıyor dediğiniz gibi olmasıda birşeyi değiştirmiyor.

  7. Kevok
    Üye
    Bu cevap beni tam tatmin etmedi,ama yine de teşekkür ederim.

  8. ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah
    Kardeşim şiiri nerde nasıl kime okuyacaksanız bunları yazarsanız ona göre yardımcı olalım..

  9. Kevok
    Üye
    ehli sünnet kardeş kadın erkek karışık bir toplumun karşısında dini bir sunumda dini içerikli bir şiir okumayı düşünüyordum bundan vazgeçtim çünkü ister istemez incelme kalınlaşma vs. olacaktır sesimde sonra sunucu olmayı düşündüm orda kafam karıştı olsam mı olmasam mı diye sunucu olmakta bir mahzur olmaz değil mi?

  10. ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah
    kadın erkek karışık bir toplumun karşısında
    Tesettürü yaralayan, zedeleyen davranışların en zararlılarından birisi de kadın-erkek ihtilâtıdır, yani karışık olarak aynı yerde bulunmalarıdır. Bu konuda İmam-ı Gazâlî hazretleri diyor ki:

    “Birçok kadınlar için büyük zararlar, erkeklerin arasında bulunmalarından doğar. Fitne korkusu olan her yerde kadının gözünü korumak lâzımdır. Nitekim Peygamber Efendimiz (s.a.v) ' in evine bir kör adam geldi. Hazret-i Âişe ve diğer hanımları oturuyorlardı, kalkmadılar ve gelen kimse için:

    “-Kördür, bizi görmez!..” dediler. Peygamber Efendimiz -sallallâhu aleyhi ve sellem- buyurdu:

    “-Onun gözleri görmüyorsa, sizinkiler de mi görmüyor?” (İmâm-ı Gazâlî, a.g.e., sh: 197)

    İslam dîni, mahrem olmayan kadınlara bakmayı yasaklamıştır. Zevcesi veya mahremi olmayan (nâmahrem) kadınlara bilerek bakmak câiz değildir. Kur'ân-ı Kerim'de:

    “Mü'min erkeklere söyle gözlerini sakınsınlar ve ırzlarını muhafaza etsinler.” (en-Nûr, 30) ve yine:

    “Mü'min kadınlara da söyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını muhafaza etsinler.” (en-Nûr, 31) buyurulmaktadır.

    Ancak bir kadın göze rastgele ilişse tekrar bakmamak şartıyla günah sayılmaz, çünkü bu irâdenin dışında olur. Peygamberimiz -sallâllâhu aleyhi ve sellem-, Hazret-i Ali -kerremallâhu vecheh-'e:

    “-Ya Ali, bir kadın gözüne ilişti mi ikinci defa bakma, birincisi için sana vebal yoktur. Fakat ikincisinin vebâli vardır.” buyurmuştur. (Müslim)

    Yine Hazret-i Peygamber:

    “-Bilerek namahreme bakmak gözün zinâsıdır.” buyurmuştur. (Buhârî, Müslim; ayrıca bkz: Halil Gönenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, c.2, sh. 159 )

    Peygamber Efendimizin kızı Fâtıma -radıyallâhu anhâ- buyurdu ki:

    “-Kadınlar için ne daha iyidir? (En hayırlısı nedir?)”

    Peygamber Efendimiz de:

    “-Hiçbir erkeğin onları görmemesi.” diye cevap verdi.( İmam-ı Gazali, a.g.e., sh: 197)

    İhtilât (Kadın-Erkek Birlikte Durmak)


    İhtilâtın sebeplerinden birisi de iş yerlerindeki durumdur. Maalesef “...Çağımızda kadınlarla erkekler arasında sun'î bir eşitlik yarışı başlatılmıştır. Yaratılıştaki husûsiyetlere zıt olan bu yarış, hanımlık ve annelik meziyetlerini za'fa uğratmakta ve âileyi yaralamaktadır. Hanımların ev tanzimi ve salih bir nesil yetiştirmek yolunda, evlâdlarının ahlâkî yapıları ile meşgul olmaları yerine, hanımlıklarına, müstesnâ fıtratlarına zıd işlere yönlendirilmeleri, mantık, iz'ân ve îmana sığmaz. Çünkü âiledeki huzur ve saadet, kadındaki ve erkekteki istîdatların yerli yerince kullanılması ve korunmasıyla elde edilebilir. ( Osman Nûri Topbaş, Muhabbetteki Sır, sh: 249)

    Yazımızı Mûsâ Topbaş -kuddîse sirruh- hazretlerinin kadın erkek karışık oturmak mevzûundaki şu sözleri ile bitiriyoruz.

    “...Bazı âile reislerinin nazarları insanlara karşı olduğu için daima onlardan iltifat beklerler. Meselâ «Komşumuz çok nazik ve kibardır. Bize karşı da saygılıdırlar, o bize âilesi ile beraber geldiğinde ayrı olarak oturursak onu üzmüş oluruz. Hep beraber oturursak bir sakınca yoktur.» kanaatini yürütürler.

    Böylece ahmakça hareketle, Cenâb-ı Hakk'ın rızâsını, kulun rızâsına tercih ederler. Böyle şâibeli kulluk yolunda olanların, tesettürleri, namazları ve diğer ibâdetleri olsa da semere alamazlar. Çünkü yarım insandırlar. Yüz tane yarım insanı toplasanız bir insan etmez. Çünkü her hareketleri istikrarsızlık içindedir. Bugün “ak” dediklerine yarın “kara” diyebilirler, çünkü îman-ı hakîkî kalplerine tam olarak yerleşmemiştir.

    Bunların yapacakları; hatalarını bilip, nâdim olmak, istiğfar etmek ve sâlihlerin, sâdıkların peşini bırakmamak ve onların nasihatlerinden istifâde etmek olmalıdır.” (Sâdık Dânâ, Altınoluk Sohbetleri 5, sh: 45-46)

    Sanırım olay konu çözüldü

  11. Ferhat1991
    Emekli
    Peygamberimiz -sallâllâhu aleyhi ve sellem-, Hazret-i Ali -kerremallâhu vecheh-'e:

    “-Ya Ali, bir kadın gözüne ilişti mi ikinci defa bakma, birincisi için sana vebal yoktur. Fakat ikincisinin vebâli vardır.” buyurmuştur. (Müslim)


    kardeşim bende gözümü sakınıyorum ALLAH (C.C) a şükür ama bazen istemeden kafamı bir tarafa çevirdiğimde kadını görüyorum ama kafamı çeviremiyorum takılıyorum kalıyorum şehvetle bakmyrum tabikide takılıyorum kalıyorm kasten yapmyrm bunda bir vebal varmdr..


  12. ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Reklam


    Vardır Kardeşim bir defa bakmakla vebal yoktur ama ikincisinde gene bakarsan vebal vardır malesef "Takılıyorum" "Kalıyorum" Geçerli bir mazeret veya bahane değildir

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
şarkıcı olmak günah mı,  kadınların şarkı söylemesi günah mı,  kadının şarkı söylemesi haram mı,  kadının şarkı söylemesi günahmı,  kadının şarkı söylemesi günah mı,  kadının ilahi söylemesi haram mıdır,  kadınların şarkı söylemesi günahmı