Konusunu Oylayın.: Bilim için hayvan öldürmek...

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bilim için hayvan öldürmek...
  1. 21.Kasım.2010, 15:34
    1
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    Bilim için hayvan öldürmek...






    Bilim için hayvan öldürmek... Mumsema s.a arkadaslar;
    Bilim icin,arastırmak ıcın lab.ortamında hayvanları deney olarak kullanma ve oldurmek hususunun fetvası nasıldır?hukum nedır?


  2. 21.Kasım.2010, 15:34
    1
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



  3. 21.Kasım.2010, 15:57
    2
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Bilim için hayvan öldürmek...




    İslamda bir kaide vardır 'Çok değerli için az değerli olan feda edilir.'

    - İslamda "Zaruretler haramları mubah kılar = ez- zarûrât tübîhu'l- mahzûrât" kaidesi vardır ve Mecelle'de de yer almıştır. Bu yüzden, susuzluktan ölmek üzere olan bir kimse su bulamıyorsa, haram içkiden ölmeyecek kadar içebilir. Açlıktan ölecek bir kimse de, helal yiyecek bulamıyorsa, hayatını tehlikeden kurtarmak için haram bir yiyecek yiyebilir.

    Bundan ötürü hayvan öldürmek, onları kullanmak ne kadar caiz olmasada İnsanoğlu gibi değerli bir varlığın sağlığı mevzu bahis ise caizdir...


  4. 21.Kasım.2010, 15:57
    2
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    İslamda bir kaide vardır 'Çok değerli için az değerli olan feda edilir.'

    - İslamda "Zaruretler haramları mubah kılar = ez- zarûrât tübîhu'l- mahzûrât" kaidesi vardır ve Mecelle'de de yer almıştır. Bu yüzden, susuzluktan ölmek üzere olan bir kimse su bulamıyorsa, haram içkiden ölmeyecek kadar içebilir. Açlıktan ölecek bir kimse de, helal yiyecek bulamıyorsa, hayatını tehlikeden kurtarmak için haram bir yiyecek yiyebilir.

    Bundan ötürü hayvan öldürmek, onları kullanmak ne kadar caiz olmasada İnsanoğlu gibi değerli bir varlığın sağlığı mevzu bahis ise caizdir...


  5. 26.Kasım.2010, 14:26
    3
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: Bilim için hayvan öldürmek...

    Alıntı
    İslamda bir kaide vardır 'Çok değerli için az değerli olan feda edilir.'
    teşekkürler aziz83 kardeşim..


  6. 26.Kasım.2010, 14:26
    3
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    İslamda bir kaide vardır 'Çok değerli için az değerli olan feda edilir.'
    teşekkürler aziz83 kardeşim..


  7. 26.Kasım.2010, 14:37
    4
    islami17
    Dua ibadetin kendisidir..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2010
    Üye No: 77262
    Mesaj Sayısı: 489
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: --ADANA--

    --->: Bilim için hayvan öldürmek...

    Sağlık oldu mu caiz olsa bile onları acı çektirmeden öldürmek lazım. Sonuçta onlar da Allah'ın yarattığı can verdiği varlıklar. Ayrıca da günahsızlar... Ahirette bizi şikayet ederlerse ne yaparız...


  8. 26.Kasım.2010, 14:37
    4
    Dua ibadetin kendisidir..
    Sağlık oldu mu caiz olsa bile onları acı çektirmeden öldürmek lazım. Sonuçta onlar da Allah'ın yarattığı can verdiği varlıklar. Ayrıca da günahsızlar... Ahirette bizi şikayet ederlerse ne yaparız...


  9. 26.Kasım.2010, 14:40
    5
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Hayvanların deneyde kullanılması caiz mi?

    Hayvanların deneyde kullanılması caiz mi?



    Bilim adamlarının yaptıkları deneylerde hayvanları incelerken acı vererek öldürmeleri doğru mu veya öldürmeleri gerekiyorsa bunu yapmaları caiz mi?



    İnsanı en güzel sûrette yaratan Rabbimiz, onu bütün mahlûkatın efendisi, yeryüzünün halifesi olarak dünyaya göndermiştir. Ayrıca insanı merkez bir nokta olarak kabul edersek, varlık âleminde olan herşey de onun emrinde, onun hizmetinde ve onun ihtiyaçlarını temin etmek için çalışmakta, çabalamakta, gayret sarf etmektedir.
    Yine dünyada umumi bir yardımlaşma ve mahlûkatın birbirinin imdadına koşması gibi aklılara durgunluk veren bir düzen, en mükemmel şekilde işleyen bir nizam vardır. Cansızlar bitkilerin imdadına, bitkiler hayvanların yardımına koşmaktadır.

    İnsanların en çok yanında yer alan ve her halleriyle bizlerin ihtiyacını gören en küçük canlılardan file kadar binlerce tür teşkil eden hayvanlar, insan için çalışmaktadır. Onlardan çok farklı ve değişik şekillerde istifade etmekteyiz. Bu da bizlere Allah’ın bir8 ikramı ve ihsanıdır. Bu hususlar Kur’ân-ı Kerim’de şöyle ifade edilir:
    “Allah, kimine binesiniz, kimini yiyesiniz diye sizin için hayvanları yaratandır. Onlarda sizin için daha nice faydalar vardır. Gönüllerinizdeki bir arzuya onlara binerek ulaşırsınız. Onlar ve gemilerin üstünde taşınırsınız.”1

    “Hayvanları da O yarattı. Onlardan sizin için ısıtıcı (şeyler) ve birçok faydalar vardır. Onlardan bir kısmını da yersiniz. Sizin için onlarda ayrıca akşamleyin getirirken, sabahleyin salıverirken bir güzellik (bir zevk) vardır.”2

    Bu durumda, hayvanların bir kısmının etinden, derisinden, sütünden, yününden, bir kısmının da gücünden faydalanmamız ne kadar hakkımız ise, onları yemek için kesmek, ağırlıklarımızı taşıması için yük vurmak ne kadar normalse, bir kısmını da yine insanların sağlığı ve hastalıklarının tedavisi için kullanmak da o nisbette tabiî ve yerindedir. Ancak bu durumda da gereksiz yere onlara eziyet vermek caiz değildir.

    Zaten onların yaratılış hikmetlerinden birisi de çeşitli şekilde onlardan faydalanmak değil midir? Birtakım hastalıkların tedavisinde denenmek istenen ilâçların başlangıçta fare, kedi, köpek gibi hayvanlar üzerinde tecrübe edilmesi ilk anda o hayvana bir eziyet gibi görülse de, neticede insanların hayatına hizmet olduğundan garip karşılanmamalı. Eğer o ilâç, hayvana acınır da, bir insan üzerinde denenir ve o ilâcın aksi tesir göstermesiyle o insanın hayatına mal olursa, onun ölmesi, hayvanın telef olmasından daha mı hafiftir?

    Şüphesiz, bir insanın şifa bulması için bir hayvanın kesilmesi ve tedavide kullanılması caiz ve uygundur. Hıristiyanların bu meseleye “hayvanseverlik” iddiasıyla karşı çıkmaları taassuptan başka birşey değildir.

    1. Mü’min Sûresi, 79, 80.
    2. Nahl Sûresi, 5, 6.

    Mehmed Paksu Helal – Haram


  10. 26.Kasım.2010, 14:40
    5
    Administrator
    Hayvanların deneyde kullanılması caiz mi?



    Bilim adamlarının yaptıkları deneylerde hayvanları incelerken acı vererek öldürmeleri doğru mu veya öldürmeleri gerekiyorsa bunu yapmaları caiz mi?



    İnsanı en güzel sûrette yaratan Rabbimiz, onu bütün mahlûkatın efendisi, yeryüzünün halifesi olarak dünyaya göndermiştir. Ayrıca insanı merkez bir nokta olarak kabul edersek, varlık âleminde olan herşey de onun emrinde, onun hizmetinde ve onun ihtiyaçlarını temin etmek için çalışmakta, çabalamakta, gayret sarf etmektedir.
    Yine dünyada umumi bir yardımlaşma ve mahlûkatın birbirinin imdadına koşması gibi aklılara durgunluk veren bir düzen, en mükemmel şekilde işleyen bir nizam vardır. Cansızlar bitkilerin imdadına, bitkiler hayvanların yardımına koşmaktadır.

    İnsanların en çok yanında yer alan ve her halleriyle bizlerin ihtiyacını gören en küçük canlılardan file kadar binlerce tür teşkil eden hayvanlar, insan için çalışmaktadır. Onlardan çok farklı ve değişik şekillerde istifade etmekteyiz. Bu da bizlere Allah’ın bir8 ikramı ve ihsanıdır. Bu hususlar Kur’ân-ı Kerim’de şöyle ifade edilir:
    “Allah, kimine binesiniz, kimini yiyesiniz diye sizin için hayvanları yaratandır. Onlarda sizin için daha nice faydalar vardır. Gönüllerinizdeki bir arzuya onlara binerek ulaşırsınız. Onlar ve gemilerin üstünde taşınırsınız.”1

    “Hayvanları da O yarattı. Onlardan sizin için ısıtıcı (şeyler) ve birçok faydalar vardır. Onlardan bir kısmını da yersiniz. Sizin için onlarda ayrıca akşamleyin getirirken, sabahleyin salıverirken bir güzellik (bir zevk) vardır.”2

    Bu durumda, hayvanların bir kısmının etinden, derisinden, sütünden, yününden, bir kısmının da gücünden faydalanmamız ne kadar hakkımız ise, onları yemek için kesmek, ağırlıklarımızı taşıması için yük vurmak ne kadar normalse, bir kısmını da yine insanların sağlığı ve hastalıklarının tedavisi için kullanmak da o nisbette tabiî ve yerindedir. Ancak bu durumda da gereksiz yere onlara eziyet vermek caiz değildir.

    Zaten onların yaratılış hikmetlerinden birisi de çeşitli şekilde onlardan faydalanmak değil midir? Birtakım hastalıkların tedavisinde denenmek istenen ilâçların başlangıçta fare, kedi, köpek gibi hayvanlar üzerinde tecrübe edilmesi ilk anda o hayvana bir eziyet gibi görülse de, neticede insanların hayatına hizmet olduğundan garip karşılanmamalı. Eğer o ilâç, hayvana acınır da, bir insan üzerinde denenir ve o ilâcın aksi tesir göstermesiyle o insanın hayatına mal olursa, onun ölmesi, hayvanın telef olmasından daha mı hafiftir?

    Şüphesiz, bir insanın şifa bulması için bir hayvanın kesilmesi ve tedavide kullanılması caiz ve uygundur. Hıristiyanların bu meseleye “hayvanseverlik” iddiasıyla karşı çıkmaları taassuptan başka birşey değildir.

    1. Mü’min Sûresi, 79, 80.
    2. Nahl Sûresi, 5, 6.

    Mehmed Paksu Helal – Haram


  11. 26.Kasım.2010, 14:43
    6
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: Bilim için hayvan öldürmek...

    Alıntı
    Zaten onların yaratılış hikmetlerinden birisi de çeşitli şekilde onlardan faydalanmak değil midir? Birtakım hastalıkların tedavisinde denenmek istenen ilâçların başlangıçta fare, kedi, köpek gibi hayvanlar üzerinde tecrübe edilmesi ilk anda o hayvana bir eziyet gibi görülse de, neticede insanların hayatına hizmet olduğundan garip karşılanmamalı. Eğer o ilâç, hayvana acınır da, bir insan üzerinde denenir ve o ilâcın aksi tesir göstermesiyle o insanın hayatına mal olursa, onun ölmesi, hayvanın telef olmasından daha mı hafiftir?
    cevabınız ıçin ALLAH c.c. razı olsun mumsema hocam..
    islami17 kardesim konuya katkın için tesekkurler..


  12. 26.Kasım.2010, 14:43
    6
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Zaten onların yaratılış hikmetlerinden birisi de çeşitli şekilde onlardan faydalanmak değil midir? Birtakım hastalıkların tedavisinde denenmek istenen ilâçların başlangıçta fare, kedi, köpek gibi hayvanlar üzerinde tecrübe edilmesi ilk anda o hayvana bir eziyet gibi görülse de, neticede insanların hayatına hizmet olduğundan garip karşılanmamalı. Eğer o ilâç, hayvana acınır da, bir insan üzerinde denenir ve o ilâcın aksi tesir göstermesiyle o insanın hayatına mal olursa, onun ölmesi, hayvanın telef olmasından daha mı hafiftir?
    cevabınız ıçin ALLAH c.c. razı olsun mumsema hocam..
    islami17 kardesim konuya katkın için tesekkurler..





+ Yorum Gönder