Konusunu Oylayın.: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)
  1. 21.Kasım.2010, 13:57
    1
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)






    Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm) Mumsema eSselamun Aleykum Aziz Mü'minler bir sorum olacaktı !

    İmam-ı Rabbani hazretlerinden şöyle naklediliyor:

    Mümin misin diye sorulunca, İmam-ı a'zam Ebu Hanife, (Ben hak olarak, yani elbette müminim demelidir) diyor.


    İmam-ı Şafii ise, (İnşallah müminim demeli) diyor.

    Bu ikisi arasındaki fark nedir veya hangisi iyi doğru Büyük İmamların Sözlerini tartışmak iyi kötü demek bize düşmez ama merak ettim


    Not: Lütfen kardeşlerim nette arayıp yazmayın sadece sizin görüşleinizi almak içni açtım konuyu görüşlerinizi yazarsanı sevinirm Teşekkürler


  2. 21.Kasım.2010, 13:57
    1
    Feseyekfikehumullah



    eSselamun Aleykum Aziz Mü'minler bir sorum olacaktı !

    İmam-ı Rabbani hazretlerinden şöyle naklediliyor:

    Mümin misin diye sorulunca, İmam-ı a'zam Ebu Hanife, (Ben hak olarak, yani elbette müminim demelidir) diyor.


    İmam-ı Şafii ise, (İnşallah müminim demeli) diyor.

    Bu ikisi arasındaki fark nedir veya hangisi iyi doğru Büyük İmamların Sözlerini tartışmak iyi kötü demek bize düşmez ama merak ettim


    Not: Lütfen kardeşlerim nette arayıp yazmayın sadece sizin görüşleinizi almak içni açtım konuyu görüşlerinizi yazarsanı sevinirm Teşekkürler


    Benzer Konular

    - Ailem Bir Yemin Etti Yemini Bozarsa Kefaret Gerekirmi Gerekmezmi ? Yardımcı Olursanız Sevinirm .

    - Temizlikle ilgili önemli bir sorum var, cevaplarsanız sevinirim.

    - Vasiyet konusundaki sorumu cevaplarsanız memnun olurum.

    - İstibra ile sorumu cevaplarsanız sevinirim.

  3. 21.Kasım.2010, 14:06
    2
    ogamest
    Aktive Olmamış Kullanıcı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2010
    Üye No: 78998
    Mesaj Sayısı: 52
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)




    ben daha yeni gazalinin akaid bölümünü okudum. İhyadan.
    İnşallah müminin demenin doğru olacağı yazıyor.
    Hatta şöyle bir hadisi şerif nakletmişti:

    Men kale ene müminun fe hüve kafirun, ve men kale ene alimun fe hüve cahilun.
    (Kim derse ben müminin, o kafirdir , kim derse de ben alimim o cahildir.)

    Kaynağını bilmiyorum.Ama bana çok garip geldi.

    İmam Rabbani naklediyor da peki o ne diyor? İmam Rabbaninin görüşü doğru olur. İmam Azam mı yok sa Şafi mi doğru diyor?

    Selametle.

    bu arada herkes kendi görüşünü yazsın demişsin, bu konular sakat.Bizlerin görüş bildirmesi yanlış olur bence.


  4. 21.Kasım.2010, 14:06
    2
    ogamest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aktive Olmamış Kullanıcı



    ben daha yeni gazalinin akaid bölümünü okudum. İhyadan.
    İnşallah müminin demenin doğru olacağı yazıyor.
    Hatta şöyle bir hadisi şerif nakletmişti:

    Men kale ene müminun fe hüve kafirun, ve men kale ene alimun fe hüve cahilun.
    (Kim derse ben müminin, o kafirdir , kim derse de ben alimim o cahildir.)

    Kaynağını bilmiyorum.Ama bana çok garip geldi.

    İmam Rabbani naklediyor da peki o ne diyor? İmam Rabbaninin görüşü doğru olur. İmam Azam mı yok sa Şafi mi doğru diyor?

    Selametle.

    bu arada herkes kendi görüşünü yazsın demişsin, bu konular sakat.Bizlerin görüş bildirmesi yanlış olur bence.


  5. 21.Kasım.2010, 14:08
    3
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    İmam Rabbaniye k.s göre Ebu Hanifenin r.a görüşü doğrudur diyor

    Ben siz değerli kardeşlerimin görüşlerini de merak ettim


    Alıntı
    Ehli-Sunnet Büyük İmamların Sözlerini tartışmak iyi kötü demek bize düşmez ama merak ettim

    Özellikle yazdım kardeşim size sorulsa aynı soru ne dersiniz


  6. 21.Kasım.2010, 14:08
    3
    Feseyekfikehumullah
    İmam Rabbaniye k.s göre Ebu Hanifenin r.a görüşü doğrudur diyor

    Ben siz değerli kardeşlerimin görüşlerini de merak ettim


    Alıntı
    Ehli-Sunnet Büyük İmamların Sözlerini tartışmak iyi kötü demek bize düşmez ama merak ettim

    Özellikle yazdım kardeşim size sorulsa aynı soru ne dersiniz


  7. 21.Kasım.2010, 14:17
    4
    ogamest
    Aktive Olmamış Kullanıcı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2010
    Üye No: 78998
    Mesaj Sayısı: 52
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    peki ne diyelim şimdi.İnşaallah diyelim mi demeyelim mi? benim de aklım karıştı şimdi.?


  8. 21.Kasım.2010, 14:17
    4
    ogamest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aktive Olmamış Kullanıcı
    peki ne diyelim şimdi.İnşaallah diyelim mi demeyelim mi? benim de aklım karıştı şimdi.?


  9. 21.Kasım.2010, 14:18
    5
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    bu konu ehlisünnet içinde ve diğer mezhebler arasında yüzlerce yıldır tartışılan
    ama çözüme kavuşturulamayan
    hatta her mezhebin mutaassıblarının
    kendi mezhebini haklı çıkarmak için
    hadis uydurmaktan çekinmedikleri bir konudur

    yukarda ihyadan yapıldığı iddia edilen alıntıdaki
    %99,9 ihtimalle uydurma olan hadis
    bunun en güzel örneklerinden birisidir

    "ben müminim" denilmesine karşı olanlar
    bu sözün "ben cennetliğim" anlamına geldiğini iddia etmektedirler ki
    hepsinin görüşünü en ince ayrıntısına kadar okumuş olmama rağmen
    iki cümle arasındaki alakayı kavrayabilmiş değilim

    "elhamdulillah. ben zaaflarımla birlikte müminim. sonumu ise ancak Allah bilir"


  10. 21.Kasım.2010, 14:18
    5
    âb ü kil
    bu konu ehlisünnet içinde ve diğer mezhebler arasında yüzlerce yıldır tartışılan
    ama çözüme kavuşturulamayan
    hatta her mezhebin mutaassıblarının
    kendi mezhebini haklı çıkarmak için
    hadis uydurmaktan çekinmedikleri bir konudur

    yukarda ihyadan yapıldığı iddia edilen alıntıdaki
    %99,9 ihtimalle uydurma olan hadis
    bunun en güzel örneklerinden birisidir

    "ben müminim" denilmesine karşı olanlar
    bu sözün "ben cennetliğim" anlamına geldiğini iddia etmektedirler ki
    hepsinin görüşünü en ince ayrıntısına kadar okumuş olmama rağmen
    iki cümle arasındaki alakayı kavrayabilmiş değilim

    "elhamdulillah. ben zaaflarımla birlikte müminim. sonumu ise ancak Allah bilir"


  11. 21.Kasım.2010, 14:25
    6
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    HANEFİ: İmam-ı Rabbani Hazretleri Şöyle Buyuruyor

    Çünkü şimdiki iman söylenirken, elbette müminim, demeli, son nefesindeki iman söylenirken, inşallah, o zaman da müminim demelidir. Fakat inşallah diyerek şarta bağlamaktansa, her zaman, elbette demek, daha ihtiyatlı ve daha uygundur. (1/266, 2/67, 3/17)

    Şafiiler son nefesi kast ederek, (İnşallah mümin olarak öleceğim) demek istiyorlar. Elbette insan son nefesini bilemez. Çünkü imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir.

    Biz Hanefiler de, (Bu imanımı muhafaza edebilirsem, elbette mümin olarak ölürüm) diyoruz. (Elbette imanlı öleceğim) demiyoruz, (Bu imanım devam ederse elbette imanlı ölürüm) diyoruz. Burada, son nefese kadar imanımızdan şüphe etmiyoruz diyoruz, elbette imanlı öleceğiz demiyoruz.







    İmam-ı Gazali hazretleri, Şafiilerin niye inşallah dediklerini açıklarken buyuruyor ki:Şu dört husustan dolayı Şafiiler inşallah diyorlar:


    1- Ben elbette müminim, ben elbette âlimim demek kendini övmek sayılmasından korkarak inşallah demişlerdir.

    Çünkü hikmet ehli bir zata sormuşlar, doğru olduğu halde, çirkin olan şey nedir diye, o da, (Doğru olarak da, kişinin kendisini övmesi çirkindir) buyurmuştur.

    Bir kimseye doktor musun, âlim misin diye sorulunca, doktorluğu kesin olduğu halde, sırf övünmemek için, inşallah doktorum demesi yanlış olmaz.

    Bir âyet-i kerime meali:
    (Kendinizi tezkiye etmeyin, temize çıkarmayın, övünmeyin.) [Necm 32]

    Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
    (Âlimim diyen cahildir.) [Taberani] (Âlim övünmez, övünen, gerçek âlim olamaz.)



    2- Her zaman Allah’ın adını anmak için inşallah denir.

    Bir âyet-i kerime meali:(Bir işi inşallah demeden yarın yapacağım deme.) [Kehf 23, 24]

    Sadece şüpheli şeylerde değil, kesin olan şeylerde de inşallah denir.

    Bir âyet-i kerime meali:(İnşallah Mescid-i harama gireceksiniz.) [Fetih 27]


    Bunu bizzat Allahü teâlâ bildiriyor. Siz Mekke’yi fethedeceksiniz buyuruyor. İnşallah demeyi öğretmek için böyle bildiriyor.

    Peygamber efendimiz de, ölmek kesin olduğu halde, inşallah öleceğiz diyor.

    Mezarlığa uğrayınca buyuruyor ki:
    (Esselamü aleyküm, ey müminler diyarı, inşallah biz de sizlere ulaşacağız.) [Müslim]

    3- Hakiki imana kavuşmuş, kâmil iman sahibine de, imanı zayıf olana da mümin denir. Kâmil mümin anlamında inşallah müminim diyorlar.

    Burada inşallah demeleri ben mümin değilim demek değildir. Kâmil mümin, gerçek mümin olurum inşallah anlamındadır.


    Bir âyet-i kerime meali:
    (İşte bunlar, gerçek müminlerdir.) [Enfal 4]

    Bir kimse kendisinin kâmil mümin olup olmadığında şüphe etmesi yanlış değildir. Bu anlamda (İnşallah müminim) demek caiz olur. Burada mümin olmaktan şüphe edilmiyor, kâmil mümin olmaktan şüphe ediliyor. İman, ibadetle kâmil hâle gelir. Ancak ibadetlerimizin kâmil olduğunu bilemeyiz. İnşallah kâmil iman sahibiyim anlamında, (inşallah müminim) demek caiz olur.

    4- Son nefeste imansız ölmekten korkulur.


    Hiç kimse garanti imanlı öleceğini bilemez. Eğer imansız ölürse bütün iyi amelleri yok olur. Amellerin kabul olması son nefeste imanlı ölmeye bağlıdır. Oruçlu kimseye kuşluk vakti oruçlu musun diye sorulsa, (Elbette oruçluyum) der. Ancak akşamdan önce orucu bozulursa, oruçluyum demesinin hükmü kalmaz ve yalancı sayılır. Orucun sahih olması için akşam ezanına kadar orucun bozulmaması şarttır.

    İmanın sahih olması için de son nefeste de imanlı olmak şarttır. Bir kimse, imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir. Artık kâfir olarak yaşamasının hiç kıymeti kalmadığı gibi, imansız ölenin de mümin olarak yaşamasının hiç kıymeti olmaz.

    Ebüdderda hazretleri, (İmansız ölmekten korkmayan imansız ölür) buyuruyor.

    Bir âyet-i kerime meali:(İşlerin akıbeti, sonucu Allah'a aittir.) [Hac 41]

    İman, sahibini Cennete koyar. Oruç, Allah’ın hakkını öder. Akşama kadar devam etmeyip bozulan oruç, oruç sayılmayacağı, borcu ödeyemeyeceği gibi, son nefese kadar, devam etmeyen iman da, sahibini Cennete koyamaz. Bu, artık iman sayılmaz. İşte bu sebeplerden dolayı inşallah müminim demişlerdir. Son nefeste de imanla ölürüm inşallah anlamındadır. (İhya)

    [Yukarıda, İmam-ı Gazali hazretlerinin bildirdikleri Şafii mezhebine göredir.

    Hanefiler, (Elbette müminim) demeli.]


  12. 21.Kasım.2010, 14:25
    6
    Feseyekfikehumullah
    HANEFİ: İmam-ı Rabbani Hazretleri Şöyle Buyuruyor

    Çünkü şimdiki iman söylenirken, elbette müminim, demeli, son nefesindeki iman söylenirken, inşallah, o zaman da müminim demelidir. Fakat inşallah diyerek şarta bağlamaktansa, her zaman, elbette demek, daha ihtiyatlı ve daha uygundur. (1/266, 2/67, 3/17)

    Şafiiler son nefesi kast ederek, (İnşallah mümin olarak öleceğim) demek istiyorlar. Elbette insan son nefesini bilemez. Çünkü imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir.

    Biz Hanefiler de, (Bu imanımı muhafaza edebilirsem, elbette mümin olarak ölürüm) diyoruz. (Elbette imanlı öleceğim) demiyoruz, (Bu imanım devam ederse elbette imanlı ölürüm) diyoruz. Burada, son nefese kadar imanımızdan şüphe etmiyoruz diyoruz, elbette imanlı öleceğiz demiyoruz.







    İmam-ı Gazali hazretleri, Şafiilerin niye inşallah dediklerini açıklarken buyuruyor ki:Şu dört husustan dolayı Şafiiler inşallah diyorlar:


    1- Ben elbette müminim, ben elbette âlimim demek kendini övmek sayılmasından korkarak inşallah demişlerdir.

    Çünkü hikmet ehli bir zata sormuşlar, doğru olduğu halde, çirkin olan şey nedir diye, o da, (Doğru olarak da, kişinin kendisini övmesi çirkindir) buyurmuştur.

    Bir kimseye doktor musun, âlim misin diye sorulunca, doktorluğu kesin olduğu halde, sırf övünmemek için, inşallah doktorum demesi yanlış olmaz.

    Bir âyet-i kerime meali:
    (Kendinizi tezkiye etmeyin, temize çıkarmayın, övünmeyin.) [Necm 32]

    Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
    (Âlimim diyen cahildir.) [Taberani] (Âlim övünmez, övünen, gerçek âlim olamaz.)



    2- Her zaman Allah’ın adını anmak için inşallah denir.

    Bir âyet-i kerime meali:(Bir işi inşallah demeden yarın yapacağım deme.) [Kehf 23, 24]

    Sadece şüpheli şeylerde değil, kesin olan şeylerde de inşallah denir.

    Bir âyet-i kerime meali:(İnşallah Mescid-i harama gireceksiniz.) [Fetih 27]


    Bunu bizzat Allahü teâlâ bildiriyor. Siz Mekke’yi fethedeceksiniz buyuruyor. İnşallah demeyi öğretmek için böyle bildiriyor.

    Peygamber efendimiz de, ölmek kesin olduğu halde, inşallah öleceğiz diyor.

    Mezarlığa uğrayınca buyuruyor ki:
    (Esselamü aleyküm, ey müminler diyarı, inşallah biz de sizlere ulaşacağız.) [Müslim]

    3- Hakiki imana kavuşmuş, kâmil iman sahibine de, imanı zayıf olana da mümin denir. Kâmil mümin anlamında inşallah müminim diyorlar.

    Burada inşallah demeleri ben mümin değilim demek değildir. Kâmil mümin, gerçek mümin olurum inşallah anlamındadır.


    Bir âyet-i kerime meali:
    (İşte bunlar, gerçek müminlerdir.) [Enfal 4]

    Bir kimse kendisinin kâmil mümin olup olmadığında şüphe etmesi yanlış değildir. Bu anlamda (İnşallah müminim) demek caiz olur. Burada mümin olmaktan şüphe edilmiyor, kâmil mümin olmaktan şüphe ediliyor. İman, ibadetle kâmil hâle gelir. Ancak ibadetlerimizin kâmil olduğunu bilemeyiz. İnşallah kâmil iman sahibiyim anlamında, (inşallah müminim) demek caiz olur.

    4- Son nefeste imansız ölmekten korkulur.


    Hiç kimse garanti imanlı öleceğini bilemez. Eğer imansız ölürse bütün iyi amelleri yok olur. Amellerin kabul olması son nefeste imanlı ölmeye bağlıdır. Oruçlu kimseye kuşluk vakti oruçlu musun diye sorulsa, (Elbette oruçluyum) der. Ancak akşamdan önce orucu bozulursa, oruçluyum demesinin hükmü kalmaz ve yalancı sayılır. Orucun sahih olması için akşam ezanına kadar orucun bozulmaması şarttır.

    İmanın sahih olması için de son nefeste de imanlı olmak şarttır. Bir kimse, imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir. Artık kâfir olarak yaşamasının hiç kıymeti kalmadığı gibi, imansız ölenin de mümin olarak yaşamasının hiç kıymeti olmaz.

    Ebüdderda hazretleri, (İmansız ölmekten korkmayan imansız ölür) buyuruyor.

    Bir âyet-i kerime meali:(İşlerin akıbeti, sonucu Allah'a aittir.) [Hac 41]

    İman, sahibini Cennete koyar. Oruç, Allah’ın hakkını öder. Akşama kadar devam etmeyip bozulan oruç, oruç sayılmayacağı, borcu ödeyemeyeceği gibi, son nefese kadar, devam etmeyen iman da, sahibini Cennete koyamaz. Bu, artık iman sayılmaz. İşte bu sebeplerden dolayı inşallah müminim demişlerdir. Son nefeste de imanla ölürüm inşallah anlamındadır. (İhya)

    [Yukarıda, İmam-ı Gazali hazretlerinin bildirdikleri Şafii mezhebine göredir.

    Hanefiler, (Elbette müminim) demeli.]


  13. 21.Kasım.2010, 14:29
    7
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    Mutlaka ikisininde dayandığı bir nokta vardır.Birine göre şöyle birine göre böyle daha iyidir.

    Sadece daha iyidir.yani biri yanlış biri doğru söylüyor diye birşey söyleyemeyiz.Elbette kaynakları vardır.Mesela şafiilerde kadına el değmesi abdesti bozarken hanefilerde bozmaz bunun gibi ikiside aslında bir kaynağa dayanıyor sadece biri böyle daha doğrudur diyor birisi ise şu şekilde daha doğrudur diyor.

    kaynağını bilen varsa onu öğrenmek daha iyi olurdu.



  14. 21.Kasım.2010, 14:29
    7
    Devamlı Üye
    Mutlaka ikisininde dayandığı bir nokta vardır.Birine göre şöyle birine göre böyle daha iyidir.

    Sadece daha iyidir.yani biri yanlış biri doğru söylüyor diye birşey söyleyemeyiz.Elbette kaynakları vardır.Mesela şafiilerde kadına el değmesi abdesti bozarken hanefilerde bozmaz bunun gibi ikiside aslında bir kaynağa dayanıyor sadece biri böyle daha doğrudur diyor birisi ise şu şekilde daha doğrudur diyor.

    kaynağını bilen varsa onu öğrenmek daha iyi olurdu.



  15. 21.Kasım.2010, 14:38
    8
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    Hanefi mezhebine mensupsan Müminim de.
    Şafii mezhebinden ise inş müminim de...

    Ki dikkat ederseniz büyükler öyle yapmış..
    İmam Rabbani Hz., Hanefi mezhebindendi onun için Mü'minim demiş..
    İmam Gazali Hz., Şafii mezhebindendi oda inş Mü'minim demiş...



  16. 21.Kasım.2010, 14:38
    8
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Hanefi mezhebine mensupsan Müminim de.
    Şafii mezhebinden ise inş müminim de...

    Ki dikkat ederseniz büyükler öyle yapmış..
    İmam Rabbani Hz., Hanefi mezhebindendi onun için Mü'minim demiş..
    İmam Gazali Hz., Şafii mezhebindendi oda inş Mü'minim demiş...



  17. 21.Kasım.2010, 14:41
    9
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    Alıntı
    Mutlaka ikisininde dayandığı bir nokta vardır.
    kaynağını bilen varsa onu öğrenmek daha iyi olurdu.
    dayandıkları nokta itikatta olan mezhep farklılığından kardeş..
    Hanefi mezhebi itikatta Maturidi'ye tabii iken; Diğer 3 mezhep itikatta Eş'ari'ye tabii dir...



  18. 21.Kasım.2010, 14:41
    9
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Mutlaka ikisininde dayandığı bir nokta vardır.
    kaynağını bilen varsa onu öğrenmek daha iyi olurdu.
    dayandıkları nokta itikatta olan mezhep farklılığından kardeş..
    Hanefi mezhebi itikatta Maturidi'ye tabii iken; Diğer 3 mezhep itikatta Eş'ari'ye tabii dir...



  19. 21.Kasım.2010, 15:11
    10
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    Yazının devamını oku sanırım anlamadın tam demek istediğimi dayandıkları bir hadis yada bir sünnet gibi Tabii oldukları kişileri söylemişsin mesela peki o şahıslar neden bu görüşleri söylemişledir.İşte sonuç'un geldiği yer önemli kıyas mı icma mı hadis mi ayetmi asıl bu önemli.Onu demek istiyorum



  20. 21.Kasım.2010, 15:11
    10
    Devamlı Üye
    Yazının devamını oku sanırım anlamadın tam demek istediğimi dayandıkları bir hadis yada bir sünnet gibi Tabii oldukları kişileri söylemişsin mesela peki o şahıslar neden bu görüşleri söylemişledir.İşte sonuç'un geldiği yer önemli kıyas mı icma mı hadis mi ayetmi asıl bu önemli.Onu demek istiyorum



  21. 21.Kasım.2010, 15:20
    11
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    ben cevap olarak bu soruya su sekılde cevap verırdı.
    Hakkıyla mumın olmaya calısan bır mumınım.
    hanefı gorusu burda daha uygun gelıyor bana.


  22. 21.Kasım.2010, 15:20
    11
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    ben cevap olarak bu soruya su sekılde cevap verırdı.
    Hakkıyla mumın olmaya calısan bır mumınım.
    hanefı gorusu burda daha uygun gelıyor bana.


  23. 21.Kasım.2010, 15:49
    12
    ogamest
    Aktive Olmamış Kullanıcı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2010
    Üye No: 78998
    Mesaj Sayısı: 52
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Mü'minmisiniz ? (cevaplarsanız sevinirm)

    Alıntı
    HANEFİ: İmam-ı Rabbani Hazretleri Şöyle Buyuruyor

    Çünkü şimdiki iman söylenirken, elbette müminim, demeli, son nefesindeki iman söylenirken, inşallah, o zaman da müminim demelidir Fakat inşallah diyerek şarta bağlamaktansa, her zaman, elbette demek, daha ihtiyatlı ve daha uygundur (1/266, 2/67, 3/17)

    Şafiiler son nefesi kast ederek, (İnşallah mümin olarak öleceğim) demek istiyorlar Elbette insan son nefesini bilemez Çünkü imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir

    Biz Hanefiler de, (Bu imanımı muhafaza edebilirsem, elbette mümin olarak ölürüm) diyoruz (Elbette imanlı öleceğim) demiyoruz, (Bu imanım devam ederse elbette imanlı ölürüm) diyoruz Burada, son nefese kadar imanımızdan şüphe etmiyoruz diyoruz, elbette imanlı öleceğiz demiyoruz

    Kesinlikle doğru.Bence konu açıklığa kavuştu.


  24. 21.Kasım.2010, 15:49
    12
    ogamest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aktive Olmamış Kullanıcı
    Alıntı
    HANEFİ: İmam-ı Rabbani Hazretleri Şöyle Buyuruyor

    Çünkü şimdiki iman söylenirken, elbette müminim, demeli, son nefesindeki iman söylenirken, inşallah, o zaman da müminim demelidir Fakat inşallah diyerek şarta bağlamaktansa, her zaman, elbette demek, daha ihtiyatlı ve daha uygundur (1/266, 2/67, 3/17)

    Şafiiler son nefesi kast ederek, (İnşallah mümin olarak öleceğim) demek istiyorlar Elbette insan son nefesini bilemez Çünkü imanlı yaşar kâfir olarak ölebilir, kâfir olarak yaşar sonunda iman eder, mümin olarak ölebilir

    Biz Hanefiler de, (Bu imanımı muhafaza edebilirsem, elbette mümin olarak ölürüm) diyoruz (Elbette imanlı öleceğim) demiyoruz, (Bu imanım devam ederse elbette imanlı ölürüm) diyoruz Burada, son nefese kadar imanımızdan şüphe etmiyoruz diyoruz, elbette imanlı öleceğiz demiyoruz

    Kesinlikle doğru.Bence konu açıklığa kavuştu.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son