Konusunu Oylayın.: Kurban şahıs adına mı kesilmelidir yoksa işyeri adına kesilebilir mi?

5 üzerinden 3.75 | Toplam : 4 kişi
Kurban şahıs adına mı kesilmelidir yoksa işyeri adına kesilebilir mi?
  1. 09.Kasım.2010, 15:49
    1
    sevgiii
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Eylül.2008
    Üye No: 30658
    Mesaj Sayısı: 312
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 37

    Kurban şahıs adına mı kesilmelidir yoksa işyeri adına kesilebilir mi?






    Kurban şahıs adına mı kesilmelidir yoksa işyeri adına kesilebilir mi? Mumsema s.a. ben birşey sormak istiyorum kendimize değilde işyeri adına kesebilirmiyiz kurbanı.durumlar pek iyi değil.patron babam için keselim dedi bende işyerine keselim diyorum.işlerimiz daha iyi olur işallah.sizce kesilebilirmi işyerine kurban?s.a.


  2. 09.Kasım.2010, 15:49
    1
    sevgiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    s.a. ben birşey sormak istiyorum kendimize değilde işyeri adına kesebilirmiyiz kurbanı.durumlar pek iyi değil.patron babam için keselim dedi bende işyerine keselim diyorum.işlerimiz daha iyi olur işallah.sizce kesilebilirmi işyerine kurban?s.a.


    Benzer Konular

    - Şahıs Adına Kurban Kesmek

    - Hz. Peygamber adına kurban kesilebilir

    - Temettü haccına niyet etmiş olan bir kimse, umreyi kendi adına, haccı da başkası adına veya haccı

    - Biri hakkında gıybet yaptık ama hiç duymadı ondan helallik almadan ona hayır dua etmek ve onun adına

    - Ölen kimse adına da kurban kesilebilir mİ?

  3. 09.Kasım.2010, 16:08
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Kurban şahıs adına mı kesilmelidir yoksa işyeri adına kesilebilir mi?




    ve aleykumusselam ve rahmetullah
    aşağıdaki yazılar İnşaAllah yardımcı olur...
    Kurban Bayramındaki Kurban ibabeti şahsın Allah c.c ya yaklaşabilmesi içindir...
    Bu hususu göz önüne alırsan cevabı bulursun kardeş..

    Buyur oku.

    Hanefi âlimlerinin görüşlerine göre, aile içinde, şahsı adına kimin serveti varsa kurban onun adına kesilir. Aile içinde her zengin şahıs, kendi adına kurbanını kesmekle mükellef olur. Ailede kendi adına serveti bulunmayanların ise hiçbirine kurban gerekmez. Yani zengin olmayan aile fertleri kurbanla mükellef olmazlar...

    Diyelim ki servet, aile reisinin şahsına aittir. Öyle ise kurban borçlusu da servetin sahibi olan aile reisidir. Aile içinde serveti olmayan ötekilerin kendi adlarına kurban kesme mecburiyetleri söz konusu olmaz.
    Bu sebeple de serveti olmayan aile fertlerinin kurbanı kendi adlarına kestirmek istemelerine gerek olmaz. Çünkü böyle bir mükellefiyetleri söz konusu değildir. Bilindiği üzere borç kimin ise ödeme mecburiyeti de ona aittir. Borcu olmayanın ödeme mecburiyeti de olmaz. Hanefi mezhebinin gereği budur.
    Diğer üç mezhebe göre ise aile reisi, ailenin tümü adına bir kurban keser. Bu kurban ailenin tüm fertleri adına kesilmiş bir sünnet kabul edilir. Aile fertlerinin ayrıca kurban kesme mecburiyetleri söz konusu olmaz. Sünnet-i kifayeden sayılır.
    İsterseniz bu konuda Hayreddin Karaman Hocaefendi'nin verdiği cevabı da arz edeyim de, mesele daha iyi anlaşılsın. Hayatımızdaki İslam kitabındaki soru ve cevabı aynen şöyle:
    Soru: Bir aile içinde birden fazla zengin yükümlü bulunursa kaç kurban kesilir?
    Cevap: Hanefilere göre her yükümlü (zengin) birer kurban keser. Diğer müctehidlerin çoğuna göre ise, aile reisi, aile adına bir kurban keser!
    ... Burada, ziynetlerinin kurbanını kesmeye gücü yetmeyen hanımların diğer mezheplere göre amel etmeleri de akla gelebilir. Diyanet'in tespitine göre kimin ziynet altını seksen gramı geçerse, diğer ilmihallerin aldıkları ölçüye göre ise seksen beş gramı bulursa, bu kimsenin kurban kesmesi gerekir. Ancak, bu kurbanını kesmeye gücü yetmeyen bir hanım, üç mezhebe göre beyinin aile adına kestiği kurbanını aileye yeterli bulabilir. Böylece zorlanarak kurban kesmeye gerek görmeyebilir. Tabii böyle bir tercih, zorda kalanların yapabileceği bir tercihtir. Kurbanımı kesmiyorum, duygusu yerine, diğer mezheplere göre amel ediyorum duygusu daha mahzursuz olabilir...

    Ahmet Şahin

    _______________________________________
    Soru: Yapacağımız bir evin veya bir binanın temel atılması için, almış olduğumuz bir araba için illaki bir hayvanı kurban etmek gerekir mi?
    Cevap: Kurban, ibadet maksadıyla belirli bir vakitte belirli şartları taşıyan hayvanı usulünce boğazlamak, ya da bu şekilde boğazlanan hayvan demektir. Kurban bayramından kesmiş olduğumuz kurban ibadetinden ayrı başka kurban çeşitleri de vardır. Bunlar; Adak kurbanı, akika kurbanı, hedy kurbanı, hacda yapılan bazı hataların keffareti için kesilen kurbanlar’dır.
    Yapmış olduğumuz bütün ibadetleri biz Yüce Rabbimize yaklaşmak O’nun rızasını kazanmak için yaparız. Yapmış olduğumuz ibadetlerin farz, vacip olanları olduğu gibi, nafile ibadetlerde mevcuttur. Nafile ibadetlerde kişiye sevap kazandıran ve kişiyi Yaratanına yaklaştıran hususlardandır. Üzerimize mecburi olmadığı halde bize verilen nimetler için bir şükür ifadesi olarak kesilen Kurbanları da bu huhusta değerlendirmekte fayda vardır.
    Yalnız şükür ifadesi için kesilen bu kurbanların kesiminde ve kesim şekillerinde bazı yanışlıklarda mevcuttur. Bunlardan bazılarını şöyle dile getirebiliriz.
    1.Yüce Allah’ın bize vermiş olduğu nimetlerin karşılığında kesmek istediğimiz kurban illaki bir yerde (evin temelinde, arabanın önünde, temel atılma yerinde) kesme mecburiyeti yoktur. Hele hele bazı türbelerden başka kesildiğinde kabul olunmayacak gibi tarzda düşünceler İslam Dininin temel ilkelerine tamamen tersdir.
    2.Kesilen kurban şükür ifadesi olduğundan dolayı adak kurbanı gibi değerlendirilmemelidir. Bu kurbandan sahibi yiyebilir. Ama Fakirlere tasadduk edilmesi daha faziletlidir.
    3.Böyle güzel nimetlere kavuşulması neticesinde kurban kesilmediği takdirde kişilerin başlarına türlü türlü felaketler geleceği söylemlerine itibar edilmemelidir. Çünkü Yüce Allah kullarını her daim affetmek, kendilerini dünya ve ahiret mutluluğu kazandırmak için birçok vesileler yaratmaktadır. Allah merhametlidir ve kullarına asla zorluk yüklememektedir.
    Yukarıda izah ettiklerimiz ışığında şunları söyleyebiliriz. Kurban sadece Allah rızası için kesilir. Bir kişi ev yaptırırken veya yeni bir eve girerken sadece Allah’a şükür ifadesi olarak Kurban kesebilir. Kesilen bu kurbanın ise kesilme yerinin hiçbir önemi yoktur. Önemli olan Kurbanı Allah için kesmektir.
    Ahmet ÜNAL
    Vaiz



  4. 09.Kasım.2010, 16:08
    2
    Silent and lonely rains



    ve aleykumusselam ve rahmetullah
    aşağıdaki yazılar İnşaAllah yardımcı olur...
    Kurban Bayramındaki Kurban ibabeti şahsın Allah c.c ya yaklaşabilmesi içindir...
    Bu hususu göz önüne alırsan cevabı bulursun kardeş..

    Buyur oku.

    Hanefi âlimlerinin görüşlerine göre, aile içinde, şahsı adına kimin serveti varsa kurban onun adına kesilir. Aile içinde her zengin şahıs, kendi adına kurbanını kesmekle mükellef olur. Ailede kendi adına serveti bulunmayanların ise hiçbirine kurban gerekmez. Yani zengin olmayan aile fertleri kurbanla mükellef olmazlar...

    Diyelim ki servet, aile reisinin şahsına aittir. Öyle ise kurban borçlusu da servetin sahibi olan aile reisidir. Aile içinde serveti olmayan ötekilerin kendi adlarına kurban kesme mecburiyetleri söz konusu olmaz.
    Bu sebeple de serveti olmayan aile fertlerinin kurbanı kendi adlarına kestirmek istemelerine gerek olmaz. Çünkü böyle bir mükellefiyetleri söz konusu değildir. Bilindiği üzere borç kimin ise ödeme mecburiyeti de ona aittir. Borcu olmayanın ödeme mecburiyeti de olmaz. Hanefi mezhebinin gereği budur.
    Diğer üç mezhebe göre ise aile reisi, ailenin tümü adına bir kurban keser. Bu kurban ailenin tüm fertleri adına kesilmiş bir sünnet kabul edilir. Aile fertlerinin ayrıca kurban kesme mecburiyetleri söz konusu olmaz. Sünnet-i kifayeden sayılır.
    İsterseniz bu konuda Hayreddin Karaman Hocaefendi'nin verdiği cevabı da arz edeyim de, mesele daha iyi anlaşılsın. Hayatımızdaki İslam kitabındaki soru ve cevabı aynen şöyle:
    Soru: Bir aile içinde birden fazla zengin yükümlü bulunursa kaç kurban kesilir?
    Cevap: Hanefilere göre her yükümlü (zengin) birer kurban keser. Diğer müctehidlerin çoğuna göre ise, aile reisi, aile adına bir kurban keser!
    ... Burada, ziynetlerinin kurbanını kesmeye gücü yetmeyen hanımların diğer mezheplere göre amel etmeleri de akla gelebilir. Diyanet'in tespitine göre kimin ziynet altını seksen gramı geçerse, diğer ilmihallerin aldıkları ölçüye göre ise seksen beş gramı bulursa, bu kimsenin kurban kesmesi gerekir. Ancak, bu kurbanını kesmeye gücü yetmeyen bir hanım, üç mezhebe göre beyinin aile adına kestiği kurbanını aileye yeterli bulabilir. Böylece zorlanarak kurban kesmeye gerek görmeyebilir. Tabii böyle bir tercih, zorda kalanların yapabileceği bir tercihtir. Kurbanımı kesmiyorum, duygusu yerine, diğer mezheplere göre amel ediyorum duygusu daha mahzursuz olabilir...

    Ahmet Şahin

    _______________________________________
    Soru: Yapacağımız bir evin veya bir binanın temel atılması için, almış olduğumuz bir araba için illaki bir hayvanı kurban etmek gerekir mi?
    Cevap: Kurban, ibadet maksadıyla belirli bir vakitte belirli şartları taşıyan hayvanı usulünce boğazlamak, ya da bu şekilde boğazlanan hayvan demektir. Kurban bayramından kesmiş olduğumuz kurban ibadetinden ayrı başka kurban çeşitleri de vardır. Bunlar; Adak kurbanı, akika kurbanı, hedy kurbanı, hacda yapılan bazı hataların keffareti için kesilen kurbanlar’dır.
    Yapmış olduğumuz bütün ibadetleri biz Yüce Rabbimize yaklaşmak O’nun rızasını kazanmak için yaparız. Yapmış olduğumuz ibadetlerin farz, vacip olanları olduğu gibi, nafile ibadetlerde mevcuttur. Nafile ibadetlerde kişiye sevap kazandıran ve kişiyi Yaratanına yaklaştıran hususlardandır. Üzerimize mecburi olmadığı halde bize verilen nimetler için bir şükür ifadesi olarak kesilen Kurbanları da bu huhusta değerlendirmekte fayda vardır.
    Yalnız şükür ifadesi için kesilen bu kurbanların kesiminde ve kesim şekillerinde bazı yanışlıklarda mevcuttur. Bunlardan bazılarını şöyle dile getirebiliriz.
    1.Yüce Allah’ın bize vermiş olduğu nimetlerin karşılığında kesmek istediğimiz kurban illaki bir yerde (evin temelinde, arabanın önünde, temel atılma yerinde) kesme mecburiyeti yoktur. Hele hele bazı türbelerden başka kesildiğinde kabul olunmayacak gibi tarzda düşünceler İslam Dininin temel ilkelerine tamamen tersdir.
    2.Kesilen kurban şükür ifadesi olduğundan dolayı adak kurbanı gibi değerlendirilmemelidir. Bu kurbandan sahibi yiyebilir. Ama Fakirlere tasadduk edilmesi daha faziletlidir.
    3.Böyle güzel nimetlere kavuşulması neticesinde kurban kesilmediği takdirde kişilerin başlarına türlü türlü felaketler geleceği söylemlerine itibar edilmemelidir. Çünkü Yüce Allah kullarını her daim affetmek, kendilerini dünya ve ahiret mutluluğu kazandırmak için birçok vesileler yaratmaktadır. Allah merhametlidir ve kullarına asla zorluk yüklememektedir.
    Yukarıda izah ettiklerimiz ışığında şunları söyleyebiliriz. Kurban sadece Allah rızası için kesilir. Bir kişi ev yaptırırken veya yeni bir eve girerken sadece Allah’a şükür ifadesi olarak Kurban kesebilir. Kesilen bu kurbanın ise kesilme yerinin hiçbir önemi yoktur. Önemli olan Kurbanı Allah için kesmektir.
    Ahmet ÜNAL
    Vaiz



  5. 27.Ağustos.2015, 13:34
    3
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Kurban şahıs adına mı kesilmelidir yoksa işyeri adına kesilebilir mi?

    Kurum ve işyeri adına kurban kesilmez


  6. 27.Ağustos.2015, 13:34
    3
    Üye
    Kurum ve işyeri adına kurban kesilmez





+ Yorum Gönder