Konusunu Oylayın.: Sigara içmek günahmıdır

5 üzerinden 4.22 | Toplam : 9 kişi
Sigara içmek günahmıdır
  1. 03.Kasım.2010, 18:12
    13
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: sigara içmek günahmıdır

    reklam


    --->: sigara içmek günahmıdır isimli yazı www.Mumsema.com--->: sigara içmek günahmıdır
    Yaw kardeşim kafanıza göre ne zamandan beri hüküm verebiliyorsunuz Helala Harama hangi Âyet'te Hadis'te "Sigara" Haramdır diyor yahu Mekruh diyebilirsiniz ama haram olurmu öyle şey




  2. 03.Kasım.2010, 18:12
    13
    Feseyekfikehumullah
    reklam


    Yaw kardeşim kafanıza göre ne zamandan beri hüküm verebiliyorsunuz Helala Harama hangi Âyet'te Hadis'te "Sigara" Haramdır diyor yahu Mekruh diyebilirsiniz ama haram olurmu öyle şey




  3. 03.Kasım.2010, 21:59
    14
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: sigara içmek günahmıdır

    reklam


    sigara içtiğini biliyor ve bu yüzden olaya tarafsız bakmadığını anlıyorum.

    hemen celallenme kimse kafadan birşey demez http://www.mumsema.com/showpost.php?...5&postcount=11 bu deliller yetmedimiki?



  4. 03.Kasım.2010, 21:59
    14
    Devamlı Üye
    reklam


    sigara içtiğini biliyor ve bu yüzden olaya tarafsız bakmadığını anlıyorum.

    hemen celallenme kimse kafadan birşey demez http://www.mumsema.com/showpost.php?...5&postcount=11 bu deliller yetmedimiki?



  5. 03.Kasım.2010, 22:18
    15
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: sigara içmek günahmıdır

    Vanlı, kardeşim ne celallenmesi yahu benim kadar sakin önyargı düşmanı yoktur
    Bende aynısını sizin için düşünüyordum siz sigara içmiyorsunuz zararlı olduğunuda biliyorsunuz o yüzden nasıl olsa zararlı diyip haramdır demek yanlıştır kardeşim Sigaranın Helal Ve yahut Haram olduğunu bayaa araştırdım hacı hoca imam sordum kardeşim İSLAM'da Birşeye Helal Haram deme o kadar kolay değildir ALLAH C.c korusun insanın imanı zedelenir Hüküm vermek bizim ne haddimize ama Sorduğum kişilerde hep aynı cevap haram diyemem ama mekruhtur,


  6. 03.Kasım.2010, 22:18
    15
    Feseyekfikehumullah
    Vanlı, kardeşim ne celallenmesi yahu benim kadar sakin önyargı düşmanı yoktur
    Bende aynısını sizin için düşünüyordum siz sigara içmiyorsunuz zararlı olduğunuda biliyorsunuz o yüzden nasıl olsa zararlı diyip haramdır demek yanlıştır kardeşim Sigaranın Helal Ve yahut Haram olduğunu bayaa araştırdım hacı hoca imam sordum kardeşim İSLAM'da Birşeye Helal Haram deme o kadar kolay değildir ALLAH C.c korusun insanın imanı zedelenir Hüküm vermek bizim ne haddimize ama Sorduğum kişilerde hep aynı cevap haram diyemem ama mekruhtur,


  7. 03.Kasım.2010, 22:26
    16
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: sigara içmek günahmıdır

    evet zaten haram değil mekruhtur ama bunun devamlılığı ve bunun gibi durumlar sorunu büyütüyor zaten kolay söylem olmaması için 1 sayfa dolusu yazdım haklısın doğrudan haram denilmiyor zaten dediğim gibi şuanda tüm alimlerce kesin olarak verilmiş bir fetva yok.En son yoktu yani verirlerse bilemem ama o kadar kolay bir konu değil


  8. 03.Kasım.2010, 22:26
    16
    Devamlı Üye
    evet zaten haram değil mekruhtur ama bunun devamlılığı ve bunun gibi durumlar sorunu büyütüyor zaten kolay söylem olmaması için 1 sayfa dolusu yazdım haklısın doğrudan haram denilmiyor zaten dediğim gibi şuanda tüm alimlerce kesin olarak verilmiş bir fetva yok.En son yoktu yani verirlerse bilemem ama o kadar kolay bir konu değil


  9. 03.Kasım.2010, 23:03
    17
    sofi ezel
    aciz bir üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Aralık.2009
    Üye No: 68130
    Mesaj Sayısı: 796
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: marmara bölgesi

    --->: sigara içmek günahmıdır

    ehli sünnet sana cevap yazacam bekle


  10. 03.Kasım.2010, 23:03
    17
    aciz bir üye
    ehli sünnet sana cevap yazacam bekle


  11. 03.Kasım.2010, 23:16
    18
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: sigara içmek günahmıdır

    Bana neden cevap yazacan kardeşim Sayfa sayfa copy yapma boşuna okuyamam bide googlede çıkan sayfaların hemen hemen hepsini okudum

    Sigarayı kimse savunmaz. Normal insan, sigaranın zararlarını inkâr edemez. Biz, sigara zararsızdır demiyoruz. Bizim endişemiz, mubaha haram denme korkusudur. Harama helal demek gibi, bu da tehlikelidir.

    Bütün fıkıh kitaplarında, (Zarar vermeyen miktarı mubahtır) deniyor. Salih bir doktor bir kimseye, bir tanesi de sana zarar verir derse, ona haram olur; ama bu umuma şamil edilemez. Demek ki ölçü, zarar verip vermemesidir. Bir tek sigara içen bir kimseye, haram işledin demek, çok veballi bir iştir.

    fakat sigarayı sevmiyoruz diye, mubaha haram demekten Allahü teâlâya sığınırız!



    Tütün mubahtır. (Essulh-u beynel-ihvan, El-ukudüddürriyye, Tahtavi, Berika)

    Bursalı İsmail Hakkı hazretleri, ilk yazdığı kitaplarında, tütüne haram diyordu. Çünkü zamanın padişahınca tütün yasaklanmış, içene ceza veriliyordu.

    Tütüne israf yönünden hiçbir âlim haram dememiştir. Fakirin su yerine meşrubat içmesi israftır, fakat alıştığı için çay, kahve veya tütün içmesi israf olmaz.
    Şafii âlimlerinin çoğu, sigaraya tenzihen mekruh dedi. Hanefi’de, soğan sarmısak gibi, tenzihen mekruhtur. (Tahtavi)

    Büyük bir âlim, mubah olan bir şeyi yasaklarsa, talebelerinin itaat ederek, o şeyi kullanmamaları gerekir. Fakat bu herkese şamil edilemez.



    Şimdi bunca Alim Evliya "Haram" Dememişken biz çıkıp haram dersen tehlikeye düşeriz Ayrıca fıkıh kitaplarında Mekruh Olduğu yazılıdır ama "Haram" diye birşey yoktur ister inanırsınız isterseniz inanmasınız kardeşlerim




  12. 03.Kasım.2010, 23:16
    18
    Feseyekfikehumullah
    Bana neden cevap yazacan kardeşim Sayfa sayfa copy yapma boşuna okuyamam bide googlede çıkan sayfaların hemen hemen hepsini okudum

    Sigarayı kimse savunmaz. Normal insan, sigaranın zararlarını inkâr edemez. Biz, sigara zararsızdır demiyoruz. Bizim endişemiz, mubaha haram denme korkusudur. Harama helal demek gibi, bu da tehlikelidir.

    Bütün fıkıh kitaplarında, (Zarar vermeyen miktarı mubahtır) deniyor. Salih bir doktor bir kimseye, bir tanesi de sana zarar verir derse, ona haram olur; ama bu umuma şamil edilemez. Demek ki ölçü, zarar verip vermemesidir. Bir tek sigara içen bir kimseye, haram işledin demek, çok veballi bir iştir.

    fakat sigarayı sevmiyoruz diye, mubaha haram demekten Allahü teâlâya sığınırız!



    Tütün mubahtır. (Essulh-u beynel-ihvan, El-ukudüddürriyye, Tahtavi, Berika)

    Bursalı İsmail Hakkı hazretleri, ilk yazdığı kitaplarında, tütüne haram diyordu. Çünkü zamanın padişahınca tütün yasaklanmış, içene ceza veriliyordu.

    Tütüne israf yönünden hiçbir âlim haram dememiştir. Fakirin su yerine meşrubat içmesi israftır, fakat alıştığı için çay, kahve veya tütün içmesi israf olmaz.
    Şafii âlimlerinin çoğu, sigaraya tenzihen mekruh dedi. Hanefi’de, soğan sarmısak gibi, tenzihen mekruhtur. (Tahtavi)

    Büyük bir âlim, mubah olan bir şeyi yasaklarsa, talebelerinin itaat ederek, o şeyi kullanmamaları gerekir. Fakat bu herkese şamil edilemez.



    Şimdi bunca Alim Evliya "Haram" Dememişken biz çıkıp haram dersen tehlikeye düşeriz Ayrıca fıkıh kitaplarında Mekruh Olduğu yazılıdır ama "Haram" diye birşey yoktur ister inanırsınız isterseniz inanmasınız kardeşlerim




  13. 03.Kasım.2010, 23:39
    19
    sofi ezel
    aciz bir üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Aralık.2009
    Üye No: 68130
    Mesaj Sayısı: 796
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: marmara bölgesi

    --->: sigara içmek günahmıdır

    çok bilmiş ehli sünnet kardeşim sen müneccim misin nerden biliyorsun sayfa sayfa kopya yapacağımı seninle tartışmaya girmekistemiyorum ama girdim artık şimdi sana bir soru

    sigara israfmıdır değilmidir tekcevap yaz sayfayı doldurma


  14. 03.Kasım.2010, 23:39
    19
    aciz bir üye
    çok bilmiş ehli sünnet kardeşim sen müneccim misin nerden biliyorsun sayfa sayfa kopya yapacağımı seninle tartışmaya girmekistemiyorum ama girdim artık şimdi sana bir soru

    sigara israfmıdır değilmidir tekcevap yaz sayfayı doldurma


  15. 03.Kasım.2010, 23:54
    20
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: sigara içmek günahmıdır

    Yok ben kulların en aşağısıyım kardeşim ben kim müneccim kim
    Ama sanırım Sen Müceddid'sin Bunca aLim'in haram demeyip Mubah dediğine "HARAM" Diyebiliyorsun Tartışmaya gelince Hükmü ne olduğunu bildiğim birşeyi kendim inanırım siz inanır inanmazsınız bunu ben bilemem beni ilgilendirmiyorda ama tartışmam

    Sigaranın zehirli olduğunu insana zarar verdiğini her türlü zararlı olduğunu acaba
    sadece sizmi biliyorsunuz Buda merak konusu açıkçası

    Ben hangi mezhebtenim Şafii Şafii ne oluyor Sünni Sünni Ne Oluyor Ehl-i Sünnet Ve'l Cemaat Ehl-i Sünnetin Alimleri Bellimi Belli Ehl-i Sünnet alimleri Haram diyormu demiyor ne mekruh diyor Harama helal Helala Haram demekten ALLAH'a C.c Sığınırım kardeşim selametle cevap yazmıcam artık tartışacak birşeyde yok


  16. 03.Kasım.2010, 23:54
    20
    Feseyekfikehumullah
    Yok ben kulların en aşağısıyım kardeşim ben kim müneccim kim
    Ama sanırım Sen Müceddid'sin Bunca aLim'in haram demeyip Mubah dediğine "HARAM" Diyebiliyorsun Tartışmaya gelince Hükmü ne olduğunu bildiğim birşeyi kendim inanırım siz inanır inanmazsınız bunu ben bilemem beni ilgilendirmiyorda ama tartışmam

    Sigaranın zehirli olduğunu insana zarar verdiğini her türlü zararlı olduğunu acaba
    sadece sizmi biliyorsunuz Buda merak konusu açıkçası

    Ben hangi mezhebtenim Şafii Şafii ne oluyor Sünni Sünni Ne Oluyor Ehl-i Sünnet Ve'l Cemaat Ehl-i Sünnetin Alimleri Bellimi Belli Ehl-i Sünnet alimleri Haram diyormu demiyor ne mekruh diyor Harama helal Helala Haram demekten ALLAH'a C.c Sığınırım kardeşim selametle cevap yazmıcam artık tartışacak birşeyde yok


  17. 03.Kasım.2010, 23:59
    21
    sofi ezel
    aciz bir üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Aralık.2009
    Üye No: 68130
    Mesaj Sayısı: 796
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: marmara bölgesi

    --->: sigara içmek günahmıdır

    yav sana çok bilmiş diyorum kızıyorsun sen araştır bak alimler haram diyor mu demiyor mu


  18. 03.Kasım.2010, 23:59
    21
    aciz bir üye
    yav sana çok bilmiş diyorum kızıyorsun sen araştır bak alimler haram diyor mu demiyor mu


  19. 04.Kasım.2010, 00:06
    22
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: sigara içmek günahmıdır

    Kardeşim ben ne diye kızayım ne haddime benim

    Ama ben sana Az Bilmiş çok konuşan dersem kızarsın


  20. 04.Kasım.2010, 00:06
    22
    Feseyekfikehumullah
    Kardeşim ben ne diye kızayım ne haddime benim

    Ama ben sana Az Bilmiş çok konuşan dersem kızarsın


  21. 04.Kasım.2010, 00:06
    23
    guard45
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Kasım.2010
    Üye No: 80160
    Mesaj Sayısı: 32
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24

    --->: sigara içmek günahmıdır

    aslında madi olarak da düşünürse adam bütüngün çalışıyor asgare ücret alıyor agari ücret 500 tl ise gunluk 20 tl eder 5 tlsine sigara alıyor geriye 15. tl kalıyor günde 1 paket 3.5=15 ayda 150 tl eder 350 kaldı geriye bunda bunda cocukların rızgında keyfi gereyi harcıyor mantıklımıdır.bence mantıklı siz böle bir durumda harama gir miyor mu ?


  22. 04.Kasım.2010, 00:06
    23
    Üye
    aslında madi olarak da düşünürse adam bütüngün çalışıyor asgare ücret alıyor agari ücret 500 tl ise gunluk 20 tl eder 5 tlsine sigara alıyor geriye 15. tl kalıyor günde 1 paket 3.5=15 ayda 150 tl eder 350 kaldı geriye bunda bunda cocukların rızgında keyfi gereyi harcıyor mantıklımıdır.bence mantıklı siz böle bir durumda harama gir miyor mu ?


  23. 04.Kasım.2010, 00:09
    24
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: sigara içmek günahmıdır

    Değerli kardeşim Benmi anlatamıyorum yoksa sizmi anlamıyorsunuz bilmiyorumki

    Diyelim bir insan haftanın 6 günü çalışıyor ve çok yoruluyor diye sen bu adama 5 gün çalış diğer 2 gün çalışma haramdır diyebilirmisin ?
    2 Satır yazı okuyan Alim'im diyor biz napalım

    İslam dininde, helal ve haramı belirleme yetkisi sadece Allah ve Resulüne aittir. Nitekim Kur’an’da; “Dilleriniz yalana alıştığı için her şeye, ‘bu helaldir’, ‘şu haramdır’ demeyiniz. Sonra Allah’a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Allah’a karşı yalan uyduranlar ise kurtuluşa eremez.” (Nahl, 16/116) buyrulur

    helal haram belirleyenlerede
    “Bilgisizlik yüzünden beyinsizce çocuklarını öldürenler ve Allah’ın kendilerine verdiği rızkı, Allah’a iftira ederek haram kılanlar ziyana uğradılar, saptılar. Onlar doğru yola gelici de değildirler.” (En’am, 6/140)


    Abdülgani Nablusi hazretleri diyor ki:
    Tütün ve kahve için çeşitli şeyler söyleniyor ise de, sözün doğrusu, ikisine de haram ve mekruh dedirtecek bir sebep yoktur. Her ikisi de, (Âdette bid’at)dir. Herhangi bir sebep göstererek bunlara haram diyen kimse, âdette bid’at olan şeye haram demiş olur. Âdette bid’ate haram denilemeyeceğini, cumhuri ulema bildirmiştir. (Hadika s.143)





    buda sondur cevap yazmıcam artık kardeşim hayırlı geceler


  24. 04.Kasım.2010, 00:09
    24
    Feseyekfikehumullah
    Değerli kardeşim Benmi anlatamıyorum yoksa sizmi anlamıyorsunuz bilmiyorumki

    Diyelim bir insan haftanın 6 günü çalışıyor ve çok yoruluyor diye sen bu adama 5 gün çalış diğer 2 gün çalışma haramdır diyebilirmisin ?
    2 Satır yazı okuyan Alim'im diyor biz napalım

    İslam dininde, helal ve haramı belirleme yetkisi sadece Allah ve Resulüne aittir. Nitekim Kur’an’da; “Dilleriniz yalana alıştığı için her şeye, ‘bu helaldir’, ‘şu haramdır’ demeyiniz. Sonra Allah’a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Allah’a karşı yalan uyduranlar ise kurtuluşa eremez.” (Nahl, 16/116) buyrulur

    helal haram belirleyenlerede
    “Bilgisizlik yüzünden beyinsizce çocuklarını öldürenler ve Allah’ın kendilerine verdiği rızkı, Allah’a iftira ederek haram kılanlar ziyana uğradılar, saptılar. Onlar doğru yola gelici de değildirler.” (En’am, 6/140)


    Abdülgani Nablusi hazretleri diyor ki:
    Tütün ve kahve için çeşitli şeyler söyleniyor ise de, sözün doğrusu, ikisine de haram ve mekruh dedirtecek bir sebep yoktur. Her ikisi de, (Âdette bid’at)dir. Herhangi bir sebep göstererek bunlara haram diyen kimse, âdette bid’at olan şeye haram demiş olur. Âdette bid’ate haram denilemeyeceğini, cumhuri ulema bildirmiştir. (Hadika s.143)





    buda sondur cevap yazmıcam artık kardeşim hayırlı geceler





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son