Konusunu Oylayın.: Kaza namazlarını kılma konusunda soru

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kaza namazlarını kılma konusunda soru
  1. 27.Ekim.2010, 14:56
    1
    hüseyin_92
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mart.2010
    Üye No: 74372
    Mesaj Sayısı: 128
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 25

    Kaza namazlarını kılma konusunda soru






    Kaza namazlarını kılma konusunda soru Mumsema Selamunaleykum.
    Ben 2.5 yıldır namaz kılıyorum ama bayağı kaza namazım birikti 2.5 yıldır. ve hergün 1 vakit kaza namazı kılıyorum. illaki hergün 5 vakit kaza namazı kılmam sartmı yoksa 1 vakit kaza namazıda kılsam olurmu.? Mezhebim hanefi.



  2. 27.Ekim.2010, 14:56
    1
    hüseyin_92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Selamunaleykum.
    Ben 2.5 yıldır namaz kılıyorum ama bayağı kaza namazım birikti 2.5 yıldır. ve hergün 1 vakit kaza namazı kılıyorum. illaki hergün 5 vakit kaza namazı kılmam sartmı yoksa 1 vakit kaza namazıda kılsam olurmu.? Mezhebim hanefi.



    Benzer Konular

    - Prostat hastası olan namazlarını kılma mecburiyetindemidir?

    - Kaza namazı borcu olan bir kimse, kaza namazlarını en sondan itibaren kıldığına göre, nasıl bir niye

    - Kaza namazlarını kılar iken belli bir vakittemi kılmak gerekiyor bir sırası varmı günlük kaç rekat k

    - Kaza Namazı Kılma

    - Bir buçuk yıllık kaza namazım varkıldığım teravih namazlarını kaza namazlarımın yerine saysam olur m

  3. 27.Ekim.2010, 19:42
    2
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: Kaza namazları




    Kazaları ne zaman kılmak gerektiği konusunda serbestsiniz ama ne kadar erken olursa o kadar iyidir.Günde 1 vakit kılarsan olur ama 5 vakit kılarsan bu senin yararına olur erken biter kazaların.


  4. 27.Ekim.2010, 19:42
    2
    Devamlı Üye



    Kazaları ne zaman kılmak gerektiği konusunda serbestsiniz ama ne kadar erken olursa o kadar iyidir.Günde 1 vakit kılarsan olur ama 5 vakit kılarsan bu senin yararına olur erken biter kazaların.


  5. 27.Ekim.2010, 20:43
    3
    hüseyin_92
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mart.2010
    Üye No: 74372
    Mesaj Sayısı: 128
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 25

    --->: Kaza namazları

    Biri bana dediki 5 vakit kılmak zorundasın


  6. 27.Ekim.2010, 20:43
    3
    hüseyin_92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Biri bana dediki 5 vakit kılmak zorundasın


  7. 27.Ekim.2010, 20:52
    4
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: Kaza namazları

    Kardeşim ne kadar erken olursa o kadar iyidir ama 5 vakit farz gibi onlarıda illa 5 vakit kılıcaksın diye birşey yok.

    buyur daha detaylı bilgilere ulaş. http://www.mumsema.com/hanefi-mezheb...tml#post555495



  8. 27.Ekim.2010, 20:52
    4
    Devamlı Üye
    Kardeşim ne kadar erken olursa o kadar iyidir ama 5 vakit farz gibi onlarıda illa 5 vakit kılıcaksın diye birşey yok.

    buyur daha detaylı bilgilere ulaş. http://www.mumsema.com/hanefi-mezheb...tml#post555495



  9. 27.Ekim.2010, 20:59
    5
    hüseyin_92
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mart.2010
    Üye No: 74372
    Mesaj Sayısı: 128
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 25

    --->: Kaza namazları

    Yani benim demek istediğim su ben günde 1 vakit kaza namazı kılarken ölürsem ALLAH BANA dermiki: niye 5 vakit kılmadında hemen bitirmedin ozaman çek cezanı diye.?


  10. 27.Ekim.2010, 20:59
    5
    hüseyin_92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Yani benim demek istediğim su ben günde 1 vakit kaza namazı kılarken ölürsem ALLAH BANA dermiki: niye 5 vakit kılmadında hemen bitirmedin ozaman çek cezanı diye.?


  11. 27.Ekim.2010, 21:50
    6
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    --->: Kaza namazları

    Kardeşim attığım linki güzel anlaşılır ve tamamını okursan aklında pek soru kalmaz

    mesela orda denilmiş ki hanefilerde kazaları kılmak farz dır.Şunuda ek bilgi olarak biliyorum farzları yapmazsan günah elde edersin.Kazalarını kılmak farz ise ve biz bunu yerine getirmezsek dolayısıyla farzı yerine getirmeyiz o zamanda günah işleriz.Eğer ölürsen Allah bunu soracaktır.işte diyoruz ya ne kadar erken olursa o kadar iyidir.

    İlk mesajlarımda'da belirttiğim gibi günde 10 kere kılsan daha iyidir ölüme hazırlık için bir görevdir.



  12. 27.Ekim.2010, 21:50
    6
    Devamlı Üye
    Kardeşim attığım linki güzel anlaşılır ve tamamını okursan aklında pek soru kalmaz

    mesela orda denilmiş ki hanefilerde kazaları kılmak farz dır.Şunuda ek bilgi olarak biliyorum farzları yapmazsan günah elde edersin.Kazalarını kılmak farz ise ve biz bunu yerine getirmezsek dolayısıyla farzı yerine getirmeyiz o zamanda günah işleriz.Eğer ölürsen Allah bunu soracaktır.işte diyoruz ya ne kadar erken olursa o kadar iyidir.

    İlk mesajlarımda'da belirttiğim gibi günde 10 kere kılsan daha iyidir ölüme hazırlık için bir görevdir.



  13. 28.Ekim.2010, 17:32
    7
    hüseyin_92
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mart.2010
    Üye No: 74372
    Mesaj Sayısı: 128
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 25

    --->: Kaza namazları

    kazaları kılıyorum ama günde 1 kaza kılıyorum 5 kaza kılmıyorum.


  14. 28.Ekim.2010, 17:32
    7
    hüseyin_92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    kazaları kılıyorum ama günde 1 kaza kılıyorum 5 kaza kılmıyorum.


  15. 28.Ekim.2010, 18:46
    8
    hüseyin_92
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mart.2010
    Üye No: 74372
    Mesaj Sayısı: 128
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 25

    --->: Kaza namazları

    Birde Ben sünnet kılmıyorum sadece farzları kılıyorum. ve tövbe ettim artık aksatmıyacağım. hergüne 1 tanede kaza kılyıorum. Olurmu.


  16. 28.Ekim.2010, 18:46
    8
    hüseyin_92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Birde Ben sünnet kılmıyorum sadece farzları kılıyorum. ve tövbe ettim artık aksatmıyacağım. hergüne 1 tanede kaza kılyıorum. Olurmu.


  17. 28.Ekim.2010, 21:29
    9
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Kaza namazları

    A kardeş Farzları kıl da nasıl kılarsan kıl diyoruz biz sana Kazaları da çokça kılmaya bak. Çünkü gerçekten hayat kısa. Beynimizdeki bir damarın hatta ip kadar ince bir damarın tıkanmasıyla ölebilecek kadar nariniz. Ve bu olay sebepsiz yere oluyor. Bunu bilerek günde sadece 1 vaktin namazını kılarsanız (hiç kılmamaktansa tabii ki kılın ama) Vaktiniz varken kılmak yerine az kılarsanız vaktiniz olmadığında çok pişman olursunuz. Mesela 2.5 yıl mı var. Bir günde kılmadığınız bir (Sabah-öğle-ikindi-akşam-yatsı) namazlarını kılarsanız bir günde 1 gün kılmadığınız namazları kılmış olursunuz. Böylece 2.5 senede kaza namazlarınız biter. Ama arttırmakta tabii ki fayda var. Günde 100 rekat yani 25 öğle namazı kılarsanız veya yatsı-ikindi namazı kılarsanız sizin için tabii ki daha iyi olur. En kısa zamanda bitirmeniz sizin için iyidir. Yavaş kılmamanız bu yüzden söyleniyor size Yoksa kılamayacağınızdan değil. Tabii ki istediğiniz kadar kılabilirsiniz.


  18. 28.Ekim.2010, 21:29
    9
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    A kardeş Farzları kıl da nasıl kılarsan kıl diyoruz biz sana Kazaları da çokça kılmaya bak. Çünkü gerçekten hayat kısa. Beynimizdeki bir damarın hatta ip kadar ince bir damarın tıkanmasıyla ölebilecek kadar nariniz. Ve bu olay sebepsiz yere oluyor. Bunu bilerek günde sadece 1 vaktin namazını kılarsanız (hiç kılmamaktansa tabii ki kılın ama) Vaktiniz varken kılmak yerine az kılarsanız vaktiniz olmadığında çok pişman olursunuz. Mesela 2.5 yıl mı var. Bir günde kılmadığınız bir (Sabah-öğle-ikindi-akşam-yatsı) namazlarını kılarsanız bir günde 1 gün kılmadığınız namazları kılmış olursunuz. Böylece 2.5 senede kaza namazlarınız biter. Ama arttırmakta tabii ki fayda var. Günde 100 rekat yani 25 öğle namazı kılarsanız veya yatsı-ikindi namazı kılarsanız sizin için tabii ki daha iyi olur. En kısa zamanda bitirmeniz sizin için iyidir. Yavaş kılmamanız bu yüzden söyleniyor size Yoksa kılamayacağınızdan değil. Tabii ki istediğiniz kadar kılabilirsiniz.


  19. 15.Nisan.2011, 18:50
    10
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Kaza namazları

    Kaza namazı hakkında

    Bilerek ya da bilmeyerek, geçerli veya geçersiz nedenlerle vaktinde eda edilemeyen namazların kazası çok sorulan sorular arasında Ali Bulaç´ın tabiriyle "medya vaizlerinin" -ki ben buna ´okumuş´ sıfatını ilave etmek isterim- yanı sıra dinî yaşayışlarının göstergesi ile samimiyetlerinden şüphe etmediğimiz bazı ağızların da "kaza namazı yoktur" deyip diğerleri ile aynı çizgide buluşmaları kafaları karıştıran temel faktör Şahsen bu konu ile alakalı soruların çokluğunu buna bağlıyorum
    Kaza namazı vardır-yoktur müzakeresine girmeden önce, namazın bir Müslüman için ne ifade ettiğinin, aksine ihtimal vermeyecek netlikte zihinlerde ve kalplerde yerleşmesi lazım Hz Peygamber (sas ) hassasiyeti bir kenara, bir sahabe, tabiin ya da ulema ve süleha ölçüsünde bunun idrakine varılsa bu türlü soruları gerektirecek yaşantı olmaz hiçbirimizin hayatında Diyelim ki oldu; bu defa da kaza namazı var mıdır soru ve cevabı ile vakit geçirileceğine, herkes namazlarının kazasını kılmaya durur O halde mesele kaza namazının varlığı-yokluğundan ziyade, namaz şuurunda, namaz hakikatinin vicdanlarda yer etmesinde düğümleniyor
    Günümüz insanının birçoğu hayatının belli bir dönemine kadar namaz gibi günde beş defa tekrarlanan ve dıştan bakıldığında külfet gibi gözüken bir ibadetten kısmen uzak bir hayat yaşıyor Cuma, bayram, mübarek gecelerde ancak namaz ile irtibata geçiyor veya cenaze, doğum ve hastalık gibi şükrü veya Rabb `imin yardımına en çok ihtiyaç duyulan beşerî hallerde namazı hatırlıyor Sonra yaş kemale erip, ecelinin ayak seslerini duyunca, kabir kapısının kendisi için de açıldığını hissedince, başta namaz olmak üzere ibadet hayatını daha derinden yaşamaya başlıyor Fakat bu defa -şahsa göre değişir- mazide kalan 10-20-30 yıllık kılınmayan namaz gerçeği ile yüz yüze geliyor İşte `kaza namazı var mıdır` sorusu burada kendini gösteriyor Yoksa zaten ibadet hayatına devam eden bir insanın uyuma, hastalık, unutma gibi sebeplerle kılamadığı üç-beş vaktin kazasından sanırım kimse bahsetmiyor
    Kur`an`da açık, sarih ve net kaza namazı, onun bir yükümlülük olduğundan bahseden ayet yoktur Sünnete gelince lihikmetin yani ihtimal ümmetine örnek olması sebebiyle Efendimiz `in iki defa uyuma, bir defa da Hendek Savaşı `nda 4 rekatlık namaz kılacak vakit dahi olsa cepheyi terk edecek bir zaman bulamaması nedeniyle kazaya kalmış namazı vardır Allah Rasulü (sas ), hepsinde de hemen namazlarının kazasını kılmıştır Bu delilleri değerlendiren mezhep alimleri ise kaza namazının gerekliliğinden dem vurmuş, müzakerelerini kaza borcu olan nafile kılabilir mi-kılamaz mı sorusu üzerinde yoğunlaştırmışlardır Dikkat edin, müzakereye konu olan -betahsis tartışma demiyorum- kaza namazının meşruiyeti değil, kaza borcu olanın revatip sünnetler dahil nafile kılıp-kılamayacağı ile alakalıdır
    İbni Teymiyye ve talebesi İKayyim el-Cevziyye `nin "kasten terk edilen namazın kazası yoktur" görüşlerinin, İslam `da kaza namazı yoktur görüşüne delil olarak gösterilmesi yanlış bir yaklaşımdır Çünkü ne Efendimiz `in (sas ) hayatında ne de sahabede kasten terk edilen bir namaz örneği yoktur Günümüzde kaza namazı var mıdır sorusunu soranların namazı terki kasdî değil, ihmal, tembellik, namaz alışkanlığı, yanlış yorumladıkları meşguliyet ve başta söylediğimiz namaz şuurunun yokluğu faktörlerine dayalıdır
    İslam `ın cahiliyyeye yani İslam öncesi hayata ait yanlışlıkları, hataları silip süpürmesi, Hak katında sorguya tabi olmaması ile alakalı hadisin kaza namazlarının yokluğuna delil olarak kullanılması da tekellüflü bir tevildir Bu, doğuştan Müslüman, İslamî bir terbiye almış, belli bir dönem namaz, oruç gibi ibadetleri kesintili de olsa devam ettiren Müslüman`ı, önceki hayatında müşrik, kâfir veya Hıristiyan , Yahudi , Budist başka bir dine mensup insanla eşdeğer tutma demektir Başka bir ifadeyle, İslam gayrimüslim birisini ibadetle mükellef tutmamakta, içki, kumar, zina dahil İslam `a göre haram amellerinden dolayı hesaba çekmemektedir Hadiste anlatılan kişiler bunlardır
    Sonuç; kaza namazının varlığından ziyade kaza namazı olan nafile namaz kılmalı mıdır, bunu konuşsak daha isabetli bir iş yapmış oluruz
    Ahmet Kurucan
    KAYNAK : Zaman


  20. 15.Nisan.2011, 18:50
    10
    Moderatör
    Kaza namazı hakkında

    Bilerek ya da bilmeyerek, geçerli veya geçersiz nedenlerle vaktinde eda edilemeyen namazların kazası çok sorulan sorular arasında Ali Bulaç´ın tabiriyle "medya vaizlerinin" -ki ben buna ´okumuş´ sıfatını ilave etmek isterim- yanı sıra dinî yaşayışlarının göstergesi ile samimiyetlerinden şüphe etmediğimiz bazı ağızların da "kaza namazı yoktur" deyip diğerleri ile aynı çizgide buluşmaları kafaları karıştıran temel faktör Şahsen bu konu ile alakalı soruların çokluğunu buna bağlıyorum
    Kaza namazı vardır-yoktur müzakeresine girmeden önce, namazın bir Müslüman için ne ifade ettiğinin, aksine ihtimal vermeyecek netlikte zihinlerde ve kalplerde yerleşmesi lazım Hz Peygamber (sas ) hassasiyeti bir kenara, bir sahabe, tabiin ya da ulema ve süleha ölçüsünde bunun idrakine varılsa bu türlü soruları gerektirecek yaşantı olmaz hiçbirimizin hayatında Diyelim ki oldu; bu defa da kaza namazı var mıdır soru ve cevabı ile vakit geçirileceğine, herkes namazlarının kazasını kılmaya durur O halde mesele kaza namazının varlığı-yokluğundan ziyade, namaz şuurunda, namaz hakikatinin vicdanlarda yer etmesinde düğümleniyor
    Günümüz insanının birçoğu hayatının belli bir dönemine kadar namaz gibi günde beş defa tekrarlanan ve dıştan bakıldığında külfet gibi gözüken bir ibadetten kısmen uzak bir hayat yaşıyor Cuma, bayram, mübarek gecelerde ancak namaz ile irtibata geçiyor veya cenaze, doğum ve hastalık gibi şükrü veya Rabb `imin yardımına en çok ihtiyaç duyulan beşerî hallerde namazı hatırlıyor Sonra yaş kemale erip, ecelinin ayak seslerini duyunca, kabir kapısının kendisi için de açıldığını hissedince, başta namaz olmak üzere ibadet hayatını daha derinden yaşamaya başlıyor Fakat bu defa -şahsa göre değişir- mazide kalan 10-20-30 yıllık kılınmayan namaz gerçeği ile yüz yüze geliyor İşte `kaza namazı var mıdır` sorusu burada kendini gösteriyor Yoksa zaten ibadet hayatına devam eden bir insanın uyuma, hastalık, unutma gibi sebeplerle kılamadığı üç-beş vaktin kazasından sanırım kimse bahsetmiyor
    Kur`an`da açık, sarih ve net kaza namazı, onun bir yükümlülük olduğundan bahseden ayet yoktur Sünnete gelince lihikmetin yani ihtimal ümmetine örnek olması sebebiyle Efendimiz `in iki defa uyuma, bir defa da Hendek Savaşı `nda 4 rekatlık namaz kılacak vakit dahi olsa cepheyi terk edecek bir zaman bulamaması nedeniyle kazaya kalmış namazı vardır Allah Rasulü (sas ), hepsinde de hemen namazlarının kazasını kılmıştır Bu delilleri değerlendiren mezhep alimleri ise kaza namazının gerekliliğinden dem vurmuş, müzakerelerini kaza borcu olan nafile kılabilir mi-kılamaz mı sorusu üzerinde yoğunlaştırmışlardır Dikkat edin, müzakereye konu olan -betahsis tartışma demiyorum- kaza namazının meşruiyeti değil, kaza borcu olanın revatip sünnetler dahil nafile kılıp-kılamayacağı ile alakalıdır
    İbni Teymiyye ve talebesi İKayyim el-Cevziyye `nin "kasten terk edilen namazın kazası yoktur" görüşlerinin, İslam `da kaza namazı yoktur görüşüne delil olarak gösterilmesi yanlış bir yaklaşımdır Çünkü ne Efendimiz `in (sas ) hayatında ne de sahabede kasten terk edilen bir namaz örneği yoktur Günümüzde kaza namazı var mıdır sorusunu soranların namazı terki kasdî değil, ihmal, tembellik, namaz alışkanlığı, yanlış yorumladıkları meşguliyet ve başta söylediğimiz namaz şuurunun yokluğu faktörlerine dayalıdır
    İslam `ın cahiliyyeye yani İslam öncesi hayata ait yanlışlıkları, hataları silip süpürmesi, Hak katında sorguya tabi olmaması ile alakalı hadisin kaza namazlarının yokluğuna delil olarak kullanılması da tekellüflü bir tevildir Bu, doğuştan Müslüman, İslamî bir terbiye almış, belli bir dönem namaz, oruç gibi ibadetleri kesintili de olsa devam ettiren Müslüman`ı, önceki hayatında müşrik, kâfir veya Hıristiyan , Yahudi , Budist başka bir dine mensup insanla eşdeğer tutma demektir Başka bir ifadeyle, İslam gayrimüslim birisini ibadetle mükellef tutmamakta, içki, kumar, zina dahil İslam `a göre haram amellerinden dolayı hesaba çekmemektedir Hadiste anlatılan kişiler bunlardır
    Sonuç; kaza namazının varlığından ziyade kaza namazı olan nafile namaz kılmalı mıdır, bunu konuşsak daha isabetli bir iş yapmış oluruz
    Ahmet Kurucan
    KAYNAK : Zaman





+ Yorum Gönder