Konusunu Oylayın.: İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro

5 üzerinden 4.86 | Toplam : 36 kişi
İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro
  1. 24.Ekim.2010, 21:14
    1
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro






    İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro Mumsema İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro senaryo istiyorum


  2. 24.Ekim.2010, 21:14
    1
    Özel Üye



  3. 20.Aralık.2010, 14:27
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro




    (piyes)

    BİTMEYEN KAVGA


    (Anne ile baba odada oturmaktadır. Baba gazetede ilanlara bakıp iş aramakta; anne örnek çıkarmaktadır. İkisi de meşguldür. Çocuk isa ödevi için her ikisinden de yardım istemektedir.)

    ÇOCUK : Baba! Baba! (Baba meşguldür.)

    BABA (Heyecanla) : Tamam, buldum buldum! İşte aradığım iş!

    ÇOCUK : Baba, dur bir dakika. Bu ödevi yarına yetiştirmem lazım. Şu kelimede takıldım, yardım eder misin?

    BABA : Şu işe girdim mi hepinize yardım edeceğim.

    ÇOCUK : Tamam işte, şimdi yardım et.

    BABA : Ne iş ya! Bütün gün otur. Tam bana göre, gelsin paralar, gelsin paralar. Hem öyle sermaya falan da gerektirmiyor.

    ÇOCUK (Merakla) : Neymiş baba o iş.

    BABA (Öğünerek) : Tuvalet bekçiliği.

    ÇOCUK (Tiksinerek) : Tuvalet bekçiliği mi?

    BABA : Ne sandın ya? Senin baban çok kabiliyetli bir insan. Her iş gelir elinden.

    ÇOCUK : Baba madem öyle, benim şu sorumu da cevaplasana.

    BABA : Neymiş bakalım sorun?

    ÇOCUK : Kaktüs nerde yetişir?

    BABA : Eğer en hakiki kaktüsü soruyorsan söyleyeyim: Bizim evde.

    ÇOCUK : Yaaa! Nerde? Hangisi?

    BABA : Annen oğlum. Annen!

    ÇOCUK : Baba, annemin hep çiçek olduğunu söylemez miydin sen?

    BABA : Kaktüs de bir çiçektir oğlum.

    ÇOCUK : Ben bir şey anlamadım ama olsun.

    (Çocuk cevabı defterine yazar. Baba hâlâ işin heyecanındadır. Çocuk, bakar ki babadan hayır yok, annesine döner.)

    BABA : Anlaşılmayacak bir şey yok değil mi Döndü?
    ANNE : Ne Döndü’sü? Sana kaç kere söyledim göbek adımı söyleme diye. Hem sen kendi annenin ismine bak: Şehriye!

    ÇOCUK : Anne şehriye ne demek?

    ANNE : Babaannen oğlum.

    ÇOCUK : Nasıl yani?

    ANNE : Babaannen şehriye gibi her yere girmez mi? İşte öyle.

    ÇOCUK : Anne peki kabak nerede yetişir?

    ANNE Örneğine bakarak) Dur oğlum, şu örneği çıkarıp Ayşe teyzene teslim etmem gerekiyor. Malum kadın fesat mı fesat. Örneği vermek istemedi, zorla aldım. Örneği çıkaramayacağımı zannedip bir akşamlık izin verdi. Ama benden kaçar mı? Bak neredeyse çıkardım.

    ÇOCUK : Anne kabak nerede yetişir? Sen durmadan kabak pişirirsin. Bilirsin.

    ANNE : Bilemeyecek ne var oğlum. Bizim evde.

    ÇOCUK : Bizim evde mi? Nerede?

    ANNE Bak karşı da oturuyor. Babandan iyi kabak mı olur? Bütün gün evde işsiz güçsüz oturup, kabak gibi büyür. Yalnız saçlar duruyor. Bir de onlar olmasaymış tam kabak olurmuş. Ama saçları dökülür mü? Dökülmez tabii. Adamın hiç derdi, tasası yok ki!

    ÇOCUK (Seyirciye dönerek) : Tamam, anlaşıldı. Bunlar yine kavga edecek. Senaryo aynı. Son sahnede birbirlerinden boşanacaklarını söyleyip ayrılacaklar. İşiniz yoksa seyredin. Ben gidiyorum. Çünkü bu sahneyi önceden de defalarca seyretmiştim.

    (Çocuk çıkar, sahnede anneyle baba kalır.)

    BABA : Peki senin ne derdin var? Sabahtan akşama kadar tığ dürtüp duruyorsun. Yok, komşu örneği vermemiş de, çabuk istiyormuş da… Aman ne dert. Sanki o elindeki zımbırtı olmasa dünya batacak. Hem sana kaç kere söyledim şu televizyonun üzerine dantel koyma diye.

    (Kalkıp danteli alıp yere atar.)

    ANNE : Bana bak herif! Kocam mocam dinlemem, şimdi saçını başını yolar, seni tam kabak yaparım.

    BABA : Ne diyon lan sen? Kolay mı o? Gel de kim kimin saçını başını yoluyormuş göstereyim sana.

    ANNE : Yeter be! Hem paran yok hem emeğe saygın yok hem de çenen çok.

    BABA : Boşuyorum lan seni, yeter artık on senedir senden çektiğim.

    ANNE : On sene mi? Bana yüz sene gibi geldi. Boşa da bir asalaktan kurtulayım. Ben annemin evine gidiyorum. Sen de ne halin varsa gör!

    BABA: Git, nasıl olsa yarın yine gelirsin!


  4. 20.Aralık.2010, 14:27
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    (piyes)

    BİTMEYEN KAVGA


    (Anne ile baba odada oturmaktadır. Baba gazetede ilanlara bakıp iş aramakta; anne örnek çıkarmaktadır. İkisi de meşguldür. Çocuk isa ödevi için her ikisinden de yardım istemektedir.)

    ÇOCUK : Baba! Baba! (Baba meşguldür.)

    BABA (Heyecanla) : Tamam, buldum buldum! İşte aradığım iş!

    ÇOCUK : Baba, dur bir dakika. Bu ödevi yarına yetiştirmem lazım. Şu kelimede takıldım, yardım eder misin?

    BABA : Şu işe girdim mi hepinize yardım edeceğim.

    ÇOCUK : Tamam işte, şimdi yardım et.

    BABA : Ne iş ya! Bütün gün otur. Tam bana göre, gelsin paralar, gelsin paralar. Hem öyle sermaya falan da gerektirmiyor.

    ÇOCUK (Merakla) : Neymiş baba o iş.

    BABA (Öğünerek) : Tuvalet bekçiliği.

    ÇOCUK (Tiksinerek) : Tuvalet bekçiliği mi?

    BABA : Ne sandın ya? Senin baban çok kabiliyetli bir insan. Her iş gelir elinden.

    ÇOCUK : Baba madem öyle, benim şu sorumu da cevaplasana.

    BABA : Neymiş bakalım sorun?

    ÇOCUK : Kaktüs nerde yetişir?

    BABA : Eğer en hakiki kaktüsü soruyorsan söyleyeyim: Bizim evde.

    ÇOCUK : Yaaa! Nerde? Hangisi?

    BABA : Annen oğlum. Annen!

    ÇOCUK : Baba, annemin hep çiçek olduğunu söylemez miydin sen?

    BABA : Kaktüs de bir çiçektir oğlum.

    ÇOCUK : Ben bir şey anlamadım ama olsun.

    (Çocuk cevabı defterine yazar. Baba hâlâ işin heyecanındadır. Çocuk, bakar ki babadan hayır yok, annesine döner.)

    BABA : Anlaşılmayacak bir şey yok değil mi Döndü?
    ANNE : Ne Döndü’sü? Sana kaç kere söyledim göbek adımı söyleme diye. Hem sen kendi annenin ismine bak: Şehriye!

    ÇOCUK : Anne şehriye ne demek?

    ANNE : Babaannen oğlum.

    ÇOCUK : Nasıl yani?

    ANNE : Babaannen şehriye gibi her yere girmez mi? İşte öyle.

    ÇOCUK : Anne peki kabak nerede yetişir?

    ANNE Örneğine bakarak) Dur oğlum, şu örneği çıkarıp Ayşe teyzene teslim etmem gerekiyor. Malum kadın fesat mı fesat. Örneği vermek istemedi, zorla aldım. Örneği çıkaramayacağımı zannedip bir akşamlık izin verdi. Ama benden kaçar mı? Bak neredeyse çıkardım.

    ÇOCUK : Anne kabak nerede yetişir? Sen durmadan kabak pişirirsin. Bilirsin.

    ANNE : Bilemeyecek ne var oğlum. Bizim evde.

    ÇOCUK : Bizim evde mi? Nerede?

    ANNE Bak karşı da oturuyor. Babandan iyi kabak mı olur? Bütün gün evde işsiz güçsüz oturup, kabak gibi büyür. Yalnız saçlar duruyor. Bir de onlar olmasaymış tam kabak olurmuş. Ama saçları dökülür mü? Dökülmez tabii. Adamın hiç derdi, tasası yok ki!

    ÇOCUK (Seyirciye dönerek) : Tamam, anlaşıldı. Bunlar yine kavga edecek. Senaryo aynı. Son sahnede birbirlerinden boşanacaklarını söyleyip ayrılacaklar. İşiniz yoksa seyredin. Ben gidiyorum. Çünkü bu sahneyi önceden de defalarca seyretmiştim.

    (Çocuk çıkar, sahnede anneyle baba kalır.)

    BABA : Peki senin ne derdin var? Sabahtan akşama kadar tığ dürtüp duruyorsun. Yok, komşu örneği vermemiş de, çabuk istiyormuş da… Aman ne dert. Sanki o elindeki zımbırtı olmasa dünya batacak. Hem sana kaç kere söyledim şu televizyonun üzerine dantel koyma diye.

    (Kalkıp danteli alıp yere atar.)

    ANNE : Bana bak herif! Kocam mocam dinlemem, şimdi saçını başını yolar, seni tam kabak yaparım.

    BABA : Ne diyon lan sen? Kolay mı o? Gel de kim kimin saçını başını yoluyormuş göstereyim sana.

    ANNE : Yeter be! Hem paran yok hem emeğe saygın yok hem de çenen çok.

    BABA : Boşuyorum lan seni, yeter artık on senedir senden çektiğim.

    ANNE : On sene mi? Bana yüz sene gibi geldi. Boşa da bir asalaktan kurtulayım. Ben annemin evine gidiyorum. Sen de ne halin varsa gör!

    BABA: Git, nasıl olsa yarın yine gelirsin!


  5. 01.Nisan.2014, 19:47
    3
    Misafir

    Cevap: İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro

    çok komik ve güzel


  6. 01.Nisan.2014, 19:47
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    çok komik ve güzel


  7. 10.Nisan.2016, 19:47
    4
    Misafir

    Cevap: İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro

    Ya keşke böyle hadis falan kulanacğımız bir şey olsaymış


  8. 10.Nisan.2016, 19:47
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ya keşke böyle hadis falan kulanacğımız bir şey olsaymış


  9. 19.Aralık.2016, 20:22
    5
    Misafir

    Yorum: İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro

    biz okulda din dersinde tiyatro yapçaktık arkadaşım bunu yazıp getirmiş bizde bunu yaptık .millet gülmekten ağladı birkaç şey daha eklemiş mesela annenin konuşmasından sonra çocuk konuşuyo anne baba barışıp bidaha hiç kavga etmiyor elinize sağlık çok güzel olmuş.


  10. 19.Aralık.2016, 20:22
    5
    zab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    zab
    Misafir
    biz okulda din dersinde tiyatro yapçaktık arkadaşım bunu yazıp getirmiş bizde bunu yaptık .millet gülmekten ağladı birkaç şey daha eklemiş mesela annenin konuşmasından sonra çocuk konuşuyo anne baba barışıp bidaha hiç kavga etmiyor elinize sağlık çok güzel olmuş.


  11. 17.Ocak.2017, 14:53
    6
    Misafir

    Yorum: İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro

    çocuklar için çok anlamlı ve komik ALLAH sizden razı olsun;}


  12. 17.Ocak.2017, 14:53
    6
    nhms - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nhms
    Misafir
    çocuklar için çok anlamlı ve komik ALLAH sizden razı olsun;}


  13. 22.Şubat.2017, 14:35
    7
    Misafir

    Yorum: İslam kardeşliği ile ilgili piyes tiyatro

    güzel güzel olmasına da dinle ne alakası var . hem adamın işi de tuvalet behçisi değil inşaat behçisi olsaydı bir de için de lan gibi kelimeler olmasaydı iyiydi öğretmen gözden geçirdikten sonra canlandırıcağız
    buna izin yok .


  14. 22.Şubat.2017, 14:35
    7
    bilinmiyor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    bilinmiyor
    Misafir
    güzel güzel olmasına da dinle ne alakası var . hem adamın işi de tuvalet behçisi değil inşaat behçisi olsaydı bir de için de lan gibi kelimeler olmasaydı iyiydi öğretmen gözden geçirdikten sonra canlandırıcağız
    buna izin yok .





+ Yorum Gönder