Konusunu Oylayın.: Hz. Zeyd esinden neden boşanmıştır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hz. Zeyd esinden neden boşanmıştır?
  1. 11.Ekim.2010, 22:20
    1
    NurYüzlü
    Bi-çare-i gedâ..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2009
    Üye No: 51648
    Mesaj Sayısı: 99
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Gurbet

    Hz. Zeyd esinden neden boşanmıştır?






    Hz. Zeyd esinden neden boşanmıştır? Mumsema
    Kuranda soyle bir ayet gecmektedir:

    Alıntı

    Kuran'da baz
    ı sahabilere işaret vardır, ancak ismi geçen sahabi Hz Zeyd'dir: " Zeyd, o kadından alakasını kesince biz onu sana zevce (eş) yaptık ki, mü'minlere evlatlıklarının kendilerinden alakalarını kestikleri (boşadıkları) zevcelerini almakta bir müşkülat olmasın Allah'ın emri yerine gelecektir" (el-Ahzab, 38/37) ayetinde hem Hz Zeyd'in ismi geçmekte hem de bunun hikmeti açıklanmaktadır.
    Hz. Zeyd esinden neden bosanmistir ve peygamber efendimiz s.a.v neden onun esiyle evlenmistir?
    Bu konuda bilgisi olan varsa, yardimci olabilirmi?
    Simdiden Allah c.c razi olsun..




  2. 11.Ekim.2010, 22:20
    1
    Bi-çare-i gedâ..



    Kuranda soyle bir ayet gecmektedir:

    Alıntı

    Kuran'da baz
    ı sahabilere işaret vardır, ancak ismi geçen sahabi Hz Zeyd'dir: " Zeyd, o kadından alakasını kesince biz onu sana zevce (eş) yaptık ki, mü'minlere evlatlıklarının kendilerinden alakalarını kestikleri (boşadıkları) zevcelerini almakta bir müşkülat olmasın Allah'ın emri yerine gelecektir" (el-Ahzab, 38/37) ayetinde hem Hz Zeyd'in ismi geçmekte hem de bunun hikmeti açıklanmaktadır.
    Hz. Zeyd esinden neden bosanmistir ve peygamber efendimiz s.a.v neden onun esiyle evlenmistir?
    Bu konuda bilgisi olan varsa, yardimci olabilirmi?
    Simdiden Allah c.c razi olsun..




    Benzer Konular

    - Kuran'da neden sadece tek bir Sahabenin Zeyd Bin Harise Adı Geçer?

    - Zeyd bin sabit zeyd bin harise

    - Hz. Zeyd, Kuran'da ismi geçen tek sahabi midir? Neden?

    - Esinden habersiz yardim yapmak

    - Kadın esinden izinsiz para biriktirebilirmi?

  3. 12.Ekim.2010, 10:46
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: Hz. Zeyd esinden neden bosanmistir?




    Hz. Peygamber Hz. Zeyd-Zeyneb ilişkisinin bitmesini kesinlikle istemediği halde Hz. Zeyd’i “kendi isteğiyle” hanımını boşamak için geldiği her defasında “Kesinlikle hayır devam edin!” sözleriyle geri çevirdiği halde ama sonunda Hz. Zeydin yine “kendi isteğiyle” hanımını boşadığını bildiğiniz halde nasıl olur da “Muhammed bir yuvayı yıkmıştır.” diyerek iftira atma düşüklüğüne başvuruyorsunuz? ]

    Muhammed Allah emrini yerine getirdiğini kendisinde bir suç olmadığını da ifade edebilmek için bir de şu ayeti yazar: (!) “Peygamberin Allah tarafından emrolunanı yapmasından dolayı peygambere hiçbir vebal yoktur…” (Ahzab 38).

    [ “Allahın emrini yerine getirdiğini kendisinde bir suç olmadığını” sözleriyle eğer Hz. Peygamber’in “Hz. Zeyd Allah Kuran’da emretti de boşandı benim ne suçum var?” şeklinde bir savunma yaptığını söylüyorsanız bu ayetin söz konusu boşanma olayına uzaktan yakından bir etkisinin olmadığını yukarıda belirtmiştik… Yok eğer Hz. Zeyd eşini kendi isteğiyle boşadıktan sonra “Hz. Peygamber evlatlığı Hz. Zeyd’in hanımıyla evlendi!” diye eleştirenlere karşı yukarıdaki ayetle (Ahzap 38) savunma yaptığını söylüyorsanız bu iddiaya da şu şekilde cevap veririz. Kuran’ı Kerim cahiliye Arap toplumundan kalma kökleşmiş yanlış bir adeti ortadan kaldırmak istemiş ve bu âdetin ortadan kaldırılmasıyla doğması muhtemel tepkileri engellemek için de yukarıdaki ayeti indirmiştir. Tabi ki siz Allah diye bir varlıktan şüphe ettiğiniz için tartışma Kuran’ın kim tarafından ortaya çıkarıldığına gelecektir. Biz “Müslümanlar” olarak Kuran’ın bütün kâinatı yaratan bir varlık tarafından vahiy yoluyla Hz. Peygamber’e indirilmiş bir kitap olduğuna içindeki hükümlerin Allah tarafından vaz edildiğine inandığımız için yukarıdaki ayetlere ve o ayetler ışığında Hz. Peygamber’in Hz. Zeyneb’le evlenmesi sürecine de şüphesiz iman ediyor bu olaya “Allah’yla Muhammed’in danışıklı dövüşü” “Muhammed’in kendi yazdığı kitapla insanları kandırması” veya “Allah’ın Muhammed’in cinsel hayatını sağlama alması” şeklinde bakan zavallılara acıyarak gülümsüyoruz. Siz “kâfirler” ise hakaret ve iftira haysiyetsizliğiyle dopdolu kalbiniz beyninize hükmettiği için olaya tarafsız ve mantıklı bir bakış açısıyla yaklaşma dürüstlüğünden uzak çelimsiz fikirleriniz içinde bocalıyorsunuz. ]


    Diyanetinde Şöyle Bir Açıklaması Var sanırsam


    diyanet vakfı 37. ayet açıklaması

    bu ayette zikredilen ve kuranda adı geçen tek sahabî olan zat, zeyd b. harisedir. çocukluğunda esir düşmüş, hz. hatice onu köle olarak satın almıştır. hz. haticenin kendisine hediye ettiği bu çocuğu, peygamberimiz azad edip evlat edinmişti. resulullah, zeyd'i çok severdi, ona halasının kızı zeyneb binti cahş'ı nikahlamıştı. fakat zeyneb, zeyd ile geçinemedi. zeyneb, asil bir aileden geldiği için bir köle azadlısı ile evlenmek istememiş, ancak bu yönde vahiy gelince onunla evlenmişti. zeyd'e bir türlü ısınamamış, bu yüzden ona karşı asaletiyle övünmekten geri durmamıştı. zeyd, bir süre daha buna sabretti ise de sonunda allah'ın resulüne varıp zeyneb'den ayrılmak istediğini söyledi. bunun üzerine resulullah hoşnutsuzluğun sona ermesi için ayrılmalarını uygun bulduysa da bunu zeyd'in yüzüne söylemedi, ona sadece "karını yanında tut" dedi. hz. peygamber'in içinde gizlediği şey, zeynebin sonradan kendisine zevce olacağını bildiği halde bunu açıklamamasıdır. bu konuda uydurulan birtakım isnatların aslı yoktur. peygamberimiz, zeynebin güzelliğine hayran kaldığı için onunla evlenmiş değildir. zeyneb onun halasının kızı idi ve peygamber onu her zaman görüyordu. isteseydi onunla zeydden önce kendisi evlenebilirdi.



  4. 12.Ekim.2010, 10:46
    2
    Feseyekfikehumullah



    Hz. Peygamber Hz. Zeyd-Zeyneb ilişkisinin bitmesini kesinlikle istemediği halde Hz. Zeyd’i “kendi isteğiyle” hanımını boşamak için geldiği her defasında “Kesinlikle hayır devam edin!” sözleriyle geri çevirdiği halde ama sonunda Hz. Zeydin yine “kendi isteğiyle” hanımını boşadığını bildiğiniz halde nasıl olur da “Muhammed bir yuvayı yıkmıştır.” diyerek iftira atma düşüklüğüne başvuruyorsunuz? ]

    Muhammed Allah emrini yerine getirdiğini kendisinde bir suç olmadığını da ifade edebilmek için bir de şu ayeti yazar: (!) “Peygamberin Allah tarafından emrolunanı yapmasından dolayı peygambere hiçbir vebal yoktur…” (Ahzab 38).

    [ “Allahın emrini yerine getirdiğini kendisinde bir suç olmadığını” sözleriyle eğer Hz. Peygamber’in “Hz. Zeyd Allah Kuran’da emretti de boşandı benim ne suçum var?” şeklinde bir savunma yaptığını söylüyorsanız bu ayetin söz konusu boşanma olayına uzaktan yakından bir etkisinin olmadığını yukarıda belirtmiştik… Yok eğer Hz. Zeyd eşini kendi isteğiyle boşadıktan sonra “Hz. Peygamber evlatlığı Hz. Zeyd’in hanımıyla evlendi!” diye eleştirenlere karşı yukarıdaki ayetle (Ahzap 38) savunma yaptığını söylüyorsanız bu iddiaya da şu şekilde cevap veririz. Kuran’ı Kerim cahiliye Arap toplumundan kalma kökleşmiş yanlış bir adeti ortadan kaldırmak istemiş ve bu âdetin ortadan kaldırılmasıyla doğması muhtemel tepkileri engellemek için de yukarıdaki ayeti indirmiştir. Tabi ki siz Allah diye bir varlıktan şüphe ettiğiniz için tartışma Kuran’ın kim tarafından ortaya çıkarıldığına gelecektir. Biz “Müslümanlar” olarak Kuran’ın bütün kâinatı yaratan bir varlık tarafından vahiy yoluyla Hz. Peygamber’e indirilmiş bir kitap olduğuna içindeki hükümlerin Allah tarafından vaz edildiğine inandığımız için yukarıdaki ayetlere ve o ayetler ışığında Hz. Peygamber’in Hz. Zeyneb’le evlenmesi sürecine de şüphesiz iman ediyor bu olaya “Allah’yla Muhammed’in danışıklı dövüşü” “Muhammed’in kendi yazdığı kitapla insanları kandırması” veya “Allah’ın Muhammed’in cinsel hayatını sağlama alması” şeklinde bakan zavallılara acıyarak gülümsüyoruz. Siz “kâfirler” ise hakaret ve iftira haysiyetsizliğiyle dopdolu kalbiniz beyninize hükmettiği için olaya tarafsız ve mantıklı bir bakış açısıyla yaklaşma dürüstlüğünden uzak çelimsiz fikirleriniz içinde bocalıyorsunuz. ]


    Diyanetinde Şöyle Bir Açıklaması Var sanırsam


    diyanet vakfı 37. ayet açıklaması

    bu ayette zikredilen ve kuranda adı geçen tek sahabî olan zat, zeyd b. harisedir. çocukluğunda esir düşmüş, hz. hatice onu köle olarak satın almıştır. hz. haticenin kendisine hediye ettiği bu çocuğu, peygamberimiz azad edip evlat edinmişti. resulullah, zeyd'i çok severdi, ona halasının kızı zeyneb binti cahş'ı nikahlamıştı. fakat zeyneb, zeyd ile geçinemedi. zeyneb, asil bir aileden geldiği için bir köle azadlısı ile evlenmek istememiş, ancak bu yönde vahiy gelince onunla evlenmişti. zeyd'e bir türlü ısınamamış, bu yüzden ona karşı asaletiyle övünmekten geri durmamıştı. zeyd, bir süre daha buna sabretti ise de sonunda allah'ın resulüne varıp zeyneb'den ayrılmak istediğini söyledi. bunun üzerine resulullah hoşnutsuzluğun sona ermesi için ayrılmalarını uygun bulduysa da bunu zeyd'in yüzüne söylemedi, ona sadece "karını yanında tut" dedi. hz. peygamber'in içinde gizlediği şey, zeynebin sonradan kendisine zevce olacağını bildiği halde bunu açıklamamasıdır. bu konuda uydurulan birtakım isnatların aslı yoktur. peygamberimiz, zeynebin güzelliğine hayran kaldığı için onunla evlenmiş değildir. zeyneb onun halasının kızı idi ve peygamber onu her zaman görüyordu. isteseydi onunla zeydden önce kendisi evlenebilirdi.



  5. 12.Ekim.2010, 10:51
    3
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: Hz. Zeyd esinden neden bosanmistir?

    Buda Ayrı bir yazı

    Olayı kısaca aktaralım: ZeydMuhammed’in evlatlığıdır. Muhammed bir gün Zeyd’i görmek için evine gider. Zeyd evde yoktur. Onun yerine karısı Zeynep’le karşılaşır ve hemen âşık [(!)] olur. (Taberi gibi tefsirciler o sırada Zeynep’in çıplak olduğunu Muhammed’in bu yüzden âşık olduğunu belirtirler).

    [ Taberi Tefsiri’ndeki Hz. Zeyneb’in o anki halini anlatan rivayette “hâsiraten” kelimesi geçmektedir. (Tefsîru’t-Taber’i c. 19 s. 116) “H-s-r” kökünden gelen bu kelime “ortaya çıkmak” “açmak” anlamına gelmektedir. Bu kelime Arap dilinde cümle içinde “Elbisesinin yenini sıvadı.” “Peçesini yüzünden kaldırdı.” şeklinde kullanılır. (el-Mu’cemu’l-Vasît h-s-r maddesi s. 172.) Dolayısıyla Taberî’deki rivayette geçen bu kelimeden yola çıkarak Hz. Peygamber’in Hz. Zeyneb’i “çıplak”ken gördüğünü iddia etmek ve bunu Taberî gibi Müslümanlar tarafından değer verilen bir şahsiyete nispet etmek ilmi erdemliğe yaraşmayan bir davranıştır.

    Bu alıntıyı yapan kişinin müslüman bir kadının evine gelen yabancı bir erkeğe çıplak kapı açmayacağını hatırlayamama talihsizliğine düşmesi de “çağdaş yaşam biçimi”nin (!) şekillendirdiği “mahremiyet” tanımayan sapık bilincinden kaynaklanıyor olsa gerek! Nitekim bu olayı pornografik bir içerik kazandırmaya çalışarak aktarma ahlaksızlığına cüret etmesi de aynı bilincin mahsulüdür!



  6. 12.Ekim.2010, 10:51
    3
    Feseyekfikehumullah
    Buda Ayrı bir yazı

    Olayı kısaca aktaralım: ZeydMuhammed’in evlatlığıdır. Muhammed bir gün Zeyd’i görmek için evine gider. Zeyd evde yoktur. Onun yerine karısı Zeynep’le karşılaşır ve hemen âşık [(!)] olur. (Taberi gibi tefsirciler o sırada Zeynep’in çıplak olduğunu Muhammed’in bu yüzden âşık olduğunu belirtirler).

    [ Taberi Tefsiri’ndeki Hz. Zeyneb’in o anki halini anlatan rivayette “hâsiraten” kelimesi geçmektedir. (Tefsîru’t-Taber’i c. 19 s. 116) “H-s-r” kökünden gelen bu kelime “ortaya çıkmak” “açmak” anlamına gelmektedir. Bu kelime Arap dilinde cümle içinde “Elbisesinin yenini sıvadı.” “Peçesini yüzünden kaldırdı.” şeklinde kullanılır. (el-Mu’cemu’l-Vasît h-s-r maddesi s. 172.) Dolayısıyla Taberî’deki rivayette geçen bu kelimeden yola çıkarak Hz. Peygamber’in Hz. Zeyneb’i “çıplak”ken gördüğünü iddia etmek ve bunu Taberî gibi Müslümanlar tarafından değer verilen bir şahsiyete nispet etmek ilmi erdemliğe yaraşmayan bir davranıştır.

    Bu alıntıyı yapan kişinin müslüman bir kadının evine gelen yabancı bir erkeğe çıplak kapı açmayacağını hatırlayamama talihsizliğine düşmesi de “çağdaş yaşam biçimi”nin (!) şekillendirdiği “mahremiyet” tanımayan sapık bilincinden kaynaklanıyor olsa gerek! Nitekim bu olayı pornografik bir içerik kazandırmaya çalışarak aktarma ahlaksızlığına cüret etmesi de aynı bilincin mahsulüdür!



  7. 12.Ekim.2010, 11:04
    4
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: Hz. Zeyd esinden neden bosanmistir?

    Bediüzzaman Said-i Nursi Hazretleri Risale-i Nur' Kitabında Hz Zeyd'den Şöyle bahseder

    Zeyd b. Hârise, Resûlullah (s.a.s.)'ın cefakâr dostlarından biriydi. Hemen hemen tüm sıkıntılı zamanlarında O'nunla birlikteydi. Nitekim, çevre kabileleri İslâm'a davet etmek kabilinden Tâif'e giden Rasûlüllah'ı yalnız bırakmamış, Tâiflilerin attığı taşlar Peygamber (s.a.s.)'e isabet etmesin diye kendi vücudunu siper etmiş ve başından çeşitli yaralar almıştı (İbn Sa'd, a.g.e., I, 212).

    Müslümanlar Medine'ye hicret etmeye başlayınca, Zeyd b. Hârise de hicret etmişti. Resûlullah (s.a.s.), hicretten sonra Medine'de, ashabı arasında kardeşlik tesis ettiğinde, Zeyd'l-e Hamza b. Abdülmuttalib'i de kardeş ilan etmişti. Bu sebepten Hz. Hamza, Uhud günü şehadet şerbetini içmeden önce Zeyd'i kendisine vâsî tayin etmişti (İbn Nişâm, a.g.e., I, 505; İbn Sa,d, a.g.e., III, 44).

    Zeyd b. Hârise; Bedir, Uhud ve Hendek savaşlarıyla Hudeybiye Barışı ve Hayber fethinde de bulunmuştur. Resûlullah (s.a.s.), Müreysî gazasına çıktığı zaman kendisini Medine'ye vekil olarak bırakmıştı.

    Bunun yanında Zeyd, komutan olarak da çeşitli seriyyelere katılmış ve üstün başarılar göstermiştir. Bu seriyyeler; Karede, Cemûm, el-Iys, et-Tarafa, Hisma ve Ümmü Kırfa'dır. Son olarak Mute Savaşı'na iştirak etmiş ve bu savaşta şehid olmuştur.

    Resûlullah (s.a.s.), sancağı ilk önce Zeyd'e vermiş ve: 'Şayet Zeyd şehid olursa, sancağı Câfer alsın, O da şehid düşerse, Abdullah b. Ravâha alsın' buyurmuştur. Bu üç sahâbî de Mute günü, kahramanca savaşarak Hakk'ın rahmetine kavuşmuşlardır.

    Zeyd, şehid olduğu zaman 50-55 yaşları arasındaydı.

    Resûlullah (s.a.s), bu üç kahraman dostunun şehadet haberini duyunca gözyaşlarını tutamayarak ağlamış ve onlar için: 'Allah'ım; Zeyd'e mağfiret et! Allah'ım; Zeyd'e mağfiret et! Allah'ım; Zeyd'e mağfiret et! Allah'ım; Câfer'e mağfiret et! Allah'ım; Abdullah b. Ravâha'ya mağfiret et!' diyerek dua etmiştir (İbn Sa'd, a.g.e., III, 45, II, 86-90 ve 128-129; el-Askalânî, a.g.e., III, 26).

    Zeyd, birkaç hanımla evlenmişti ki, bunlardan biri de Zeyneb bint Cahş'tır. Bir diğeri, Ümmü Külsüm bint Ukbe. Zeyd ondan boşanıp Dürre bint Ebî Leheb ile evlendi. Sonra onu da boşayarak Hind bint el-Avuâm (Zübeyr b. el-Avvâm'ın kız kardeşi) ile evlendi. Sonunda, Peygamber (s.a.s.), Zeyd'i, dadısı ve aynı zamanda cariyesi Ümmü Eymen'l-e evlendirdi. Ashâbın ileri gelenlerinden biri olan Üsâme, işte bu hanımdan dünyaya geldi (İbn Sa'd, a.g.e., III, 45; el-Askalânî, a.g.e., III, 25).

    Zeyd b. Hârise; kısa boylu, çok esmer ve basık burunlu idi (İbn Sa'd, a.g.e., III, 44).



  8. 12.Ekim.2010, 11:04
    4
    Feseyekfikehumullah
    Bediüzzaman Said-i Nursi Hazretleri Risale-i Nur' Kitabında Hz Zeyd'den Şöyle bahseder

    Zeyd b. Hârise, Resûlullah (s.a.s.)'ın cefakâr dostlarından biriydi. Hemen hemen tüm sıkıntılı zamanlarında O'nunla birlikteydi. Nitekim, çevre kabileleri İslâm'a davet etmek kabilinden Tâif'e giden Rasûlüllah'ı yalnız bırakmamış, Tâiflilerin attığı taşlar Peygamber (s.a.s.)'e isabet etmesin diye kendi vücudunu siper etmiş ve başından çeşitli yaralar almıştı (İbn Sa'd, a.g.e., I, 212).

    Müslümanlar Medine'ye hicret etmeye başlayınca, Zeyd b. Hârise de hicret etmişti. Resûlullah (s.a.s.), hicretten sonra Medine'de, ashabı arasında kardeşlik tesis ettiğinde, Zeyd'l-e Hamza b. Abdülmuttalib'i de kardeş ilan etmişti. Bu sebepten Hz. Hamza, Uhud günü şehadet şerbetini içmeden önce Zeyd'i kendisine vâsî tayin etmişti (İbn Nişâm, a.g.e., I, 505; İbn Sa,d, a.g.e., III, 44).

    Zeyd b. Hârise; Bedir, Uhud ve Hendek savaşlarıyla Hudeybiye Barışı ve Hayber fethinde de bulunmuştur. Resûlullah (s.a.s.), Müreysî gazasına çıktığı zaman kendisini Medine'ye vekil olarak bırakmıştı.

    Bunun yanında Zeyd, komutan olarak da çeşitli seriyyelere katılmış ve üstün başarılar göstermiştir. Bu seriyyeler; Karede, Cemûm, el-Iys, et-Tarafa, Hisma ve Ümmü Kırfa'dır. Son olarak Mute Savaşı'na iştirak etmiş ve bu savaşta şehid olmuştur.

    Resûlullah (s.a.s.), sancağı ilk önce Zeyd'e vermiş ve: 'Şayet Zeyd şehid olursa, sancağı Câfer alsın, O da şehid düşerse, Abdullah b. Ravâha alsın' buyurmuştur. Bu üç sahâbî de Mute günü, kahramanca savaşarak Hakk'ın rahmetine kavuşmuşlardır.

    Zeyd, şehid olduğu zaman 50-55 yaşları arasındaydı.

    Resûlullah (s.a.s), bu üç kahraman dostunun şehadet haberini duyunca gözyaşlarını tutamayarak ağlamış ve onlar için: 'Allah'ım; Zeyd'e mağfiret et! Allah'ım; Zeyd'e mağfiret et! Allah'ım; Zeyd'e mağfiret et! Allah'ım; Câfer'e mağfiret et! Allah'ım; Abdullah b. Ravâha'ya mağfiret et!' diyerek dua etmiştir (İbn Sa'd, a.g.e., III, 45, II, 86-90 ve 128-129; el-Askalânî, a.g.e., III, 26).

    Zeyd, birkaç hanımla evlenmişti ki, bunlardan biri de Zeyneb bint Cahş'tır. Bir diğeri, Ümmü Külsüm bint Ukbe. Zeyd ondan boşanıp Dürre bint Ebî Leheb ile evlendi. Sonra onu da boşayarak Hind bint el-Avuâm (Zübeyr b. el-Avvâm'ın kız kardeşi) ile evlendi. Sonunda, Peygamber (s.a.s.), Zeyd'i, dadısı ve aynı zamanda cariyesi Ümmü Eymen'l-e evlendirdi. Ashâbın ileri gelenlerinden biri olan Üsâme, işte bu hanımdan dünyaya geldi (İbn Sa'd, a.g.e., III, 45; el-Askalânî, a.g.e., III, 25).

    Zeyd b. Hârise; kısa boylu, çok esmer ve basık burunlu idi (İbn Sa'd, a.g.e., III, 44).



  9. 12.Ekim.2010, 17:04
    5
    NurYüzlü
    Bi-çare-i gedâ..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2009
    Üye No: 51648
    Mesaj Sayısı: 99
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Gurbet

    --->: Hz. Zeyd esinden neden bosanmistir?

    Bilgilendirdigin icin Allah c.c razi olsun kardesim..


  10. 12.Ekim.2010, 17:04
    5
    Bi-çare-i gedâ..
    Bilgilendirdigin icin Allah c.c razi olsun kardesim..


  11. 09.Aralık.2014, 13:02
    6
    yasemin
    Mum Ve Merhem Olabilmek..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2014
    Üye No: 104691
    Mesaj Sayısı: 1,411
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15
    Bulunduğu yer: Allah'ıma Seferdeyim..

    Cevap: Hz. Zeyd esinden neden bosanmistir?

    Geçenlerde bir kitapta denk gelmiştim , bugun açıklamasıyla okumak nasip oldu . Allah razı olsun


  12. 09.Aralık.2014, 13:02
    6
    Mum Ve Merhem Olabilmek..
    Geçenlerde bir kitapta denk gelmiştim , bugun açıklamasıyla okumak nasip oldu . Allah razı olsun





+ Yorum Gönder