Konusunu Oylayın.: 61 gün oruç

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
61 gün oruç
  1. 01.Ekim.2010, 23:46
    1
    selo88
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ağustos.2010
    Üye No: 78110
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    61 gün oruç






    61 gün oruç Mumsema merhabalar bn ramazandayken orucumu bozmak zorunda kaldım ve 61gün orucu araştırmaya başladım bazı siteler ve hocalar kuranda böyle birşey yok diyor bazıları ise peygamber efendimizin bir kişiyle konuşmasını örnek gösteriyor ben 2 ay üst üste tutamam yani hastalığım vb hastalığın yok ama okulum var ve 2 ay üst üste tutarsam illaki bir gün vücut çökecek ve ara verice tuttuklarımda boşa gidicek o konuşmada okuduğum tutamam diyordu peygamber efendimizde 60 gün fakiri doyur diyordu böyle birşeyde olurmu herhangi bir hastalığın yok kurtulmam lazım uğursuzluk veya şanssızlık gibi birşey getirimi başa her kötü şeyi buna bağlıyorumda acil cevap istiyorum arkadaşlar


  2. 01.Ekim.2010, 23:46
    1
    selo88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    merhabalar bn ramazandayken orucumu bozmak zorunda kaldım ve 61gün orucu araştırmaya başladım bazı siteler ve hocalar kuranda böyle birşey yok diyor bazıları ise peygamber efendimizin bir kişiyle konuşmasını örnek gösteriyor ben 2 ay üst üste tutamam yani hastalığım vb hastalığın yok ama okulum var ve 2 ay üst üste tutarsam illaki bir gün vücut çökecek ve ara verice tuttuklarımda boşa gidicek o konuşmada okuduğum tutamam diyordu peygamber efendimizde 60 gün fakiri doyur diyordu böyle birşeyde olurmu herhangi bir hastalığın yok kurtulmam lazım uğursuzluk veya şanssızlık gibi birşey getirimi başa her kötü şeyi buna bağlıyorumda acil cevap istiyorum arkadaşlar


    Benzer Konular

    - Tutacağımız ilk oruç Şevval oruç mu olmalıdır? Yoksa borç oruç mu

    - Kimler oruç tutmaz Soru: Hasta olanlar nasıl oruç tutar?

    - Oruç keffaretimi 2 ay oruç tutmak yerine 60 kişiyi doyurarak yapsam olur mu?

    - Yolculukta oruç tutan oruç tutmayan kimse gibi midir? (hadis)

    - Oruç tutmayanlar oruç tutanların karşısında yemek yiyorlar bu şeytandan gelen bir şey mi

  3. 01.Ekim.2010, 23:48
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    --->: 61 gün oruç




    Değerli Kardeşim (Zorunda) kaldıysan eğer yerine 1 gün tutarsın olur ama nedir bu zorunluluk yazsaydın keşke yanlış bilgi vermeyelim .


  4. 01.Ekim.2010, 23:48
    2
    Feseyekfikehumullah



    Değerli Kardeşim (Zorunda) kaldıysan eğer yerine 1 gün tutarsın olur ama nedir bu zorunluluk yazsaydın keşke yanlış bilgi vermeyelim .


  5. 01.Ekim.2010, 23:51
    3
    selo88
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ağustos.2010
    Üye No: 78110
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    --->: 61 gün oruç

    bilerek bozdum yani isteyerek ne önemi varki tutarım ama kaç sene sonra kim bilir ben hemen kurtulmak istiyorum bundan tutamamda bu ara yani 60gün fakiri doyursam olurmu konuşmada öğle oluyor bildiğim


  6. 01.Ekim.2010, 23:51
    3
    selo88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    bilerek bozdum yani isteyerek ne önemi varki tutarım ama kaç sene sonra kim bilir ben hemen kurtulmak istiyorum bundan tutamamda bu ara yani 60gün fakiri doyursam olurmu konuşmada öğle oluyor bildiğim


  7. 02.Ekim.2010, 03:14
    4
    Kılıçali49
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ağustos.2010
    Üye No: 78079
    Mesaj Sayısı: 110
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 57
    Bulunduğu yer: Ankara

    --->: 61 gün oruç

    Alıntı
    ben 2 ay üst üste tutamam yani hastalığım vb hastalığın yok ama okulum var ve 2 ay üst üste tutarsam illaki bir gün vücut çökecek ve ara verice tuttuklarımda boşa gidicek
    Benim amcam emekli imam ve inanmayacaksın,9 yıl aralıksız,her yıl 61 gün oruç tuttu...Hem de peş peşe...Hiç bir zaafiyet de geçirmedi...Bunun benzerini halam yaptı...5 yıl da o,her yıl olmak üzere 61 gün oruç tuttu...Ona da hiç bir şey olmadı...

    Peygamber sav efendimizin konuştuğu kişinin sağlık,yaşlılık ve fakirlik durumlarını iyice araştır;göreceksin ki,sen bu borçtan ancak oruç tutarak,hem de 61 gün aralıksız...kurtulabilirsin.Rabbim cc kolaylık verir merak etme...


    Alıntı
    bilerek bozdum yani isteyerek ne önemi varki tutarım ama kaç sene sonra kim bilir ben hemen kurtulmak istiyorum bundan tutamamda bu ara yani 60gün fakiri doyursam olurmu konuşmada öğle oluyor bildiğim
    Böyle bir çıkış yok maalesef...


  8. 02.Ekim.2010, 03:14
    4
    Devamlı Üye
    Alıntı
    ben 2 ay üst üste tutamam yani hastalığım vb hastalığın yok ama okulum var ve 2 ay üst üste tutarsam illaki bir gün vücut çökecek ve ara verice tuttuklarımda boşa gidicek
    Benim amcam emekli imam ve inanmayacaksın,9 yıl aralıksız,her yıl 61 gün oruç tuttu...Hem de peş peşe...Hiç bir zaafiyet de geçirmedi...Bunun benzerini halam yaptı...5 yıl da o,her yıl olmak üzere 61 gün oruç tuttu...Ona da hiç bir şey olmadı...

    Peygamber sav efendimizin konuştuğu kişinin sağlık,yaşlılık ve fakirlik durumlarını iyice araştır;göreceksin ki,sen bu borçtan ancak oruç tutarak,hem de 61 gün aralıksız...kurtulabilirsin.Rabbim cc kolaylık verir merak etme...


    Alıntı
    bilerek bozdum yani isteyerek ne önemi varki tutarım ama kaç sene sonra kim bilir ben hemen kurtulmak istiyorum bundan tutamamda bu ara yani 60gün fakiri doyursam olurmu konuşmada öğle oluyor bildiğim
    Böyle bir çıkış yok maalesef...


  9. 02.Ekim.2010, 08:45
    5
    Berât1
    ÖZLENEN GÜN GELECEKTİR

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2009
    Üye No: 49487
    Mesaj Sayısı: 1,228
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 47

    --->: 61 gün oruç

    Şafii mezhebine göre bilerek orucu yemek kefaret gerektiriyor mu?Şafii mezhebine göre bilerek yeyip içmek orucu bozar ama bunun için keffaret gerekmez. Ancak böyle bilerek yeyip içen kimsenin, günün kalan kısmını oruçlu geçirmesi ve ayrıca bir gün kaza etmesi gerekir.
    Ramazanda oruçlu bulunan kişiye, oruçluyken sadece cinsel ilişkiye girmekten dolayı keffaret ve tazir gerekir. Ramazan dışında tutulan nafile, adak, kaza veya keffaret orucu tutanların cinsel ilişkiye girmesiyle oruç bozulsada keffaret ve tazir gerekmez.

    Şafi Mezhebine göre konunun açıklaması:

    Orucu bozan şeyler ise şunlardır:

    1. Yemek ve içmek.

    Oruçlu kasden yer veya içerse, yediği ve içtiği ne kadar az olursa ol-sun orucu bozulur. Fakat oruçlu olduğunu unutarak yer veya içerse, yediği ve içtiği ne kadar çok olursa olsun orucu bozulmaz. Çünkü Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:

    Kim oruçlu iken unutup yer veya içerse, orucunu (bozmayıp) ta-mamlasın. Çünkü ona, ancak Allah yedirmiş, içirmiştir.[1>

    2. Gözle görülen birşeyin insan vücuduna girmesi.

    Hadîste geçen ´cevf kelimesi, boğazdan mideye, bağırsaklara kadar olan yol demektir. Açık delikten insan vücuduna giren şeyden maksat da ağız, kulak, ön ve arkadan giren şeylerdir. Bu bakımdan göze akıtılan bir damla orucu bozar, çünkü göz açık bir deliktir. Şaracıyye denilen da-mardan vurulan iğne orucu bozar, çünkü bu da açık delik sayılır. Fakat ´verid´ denilen damardan vurulan iğne orucu bozmaz, çünkü verid, açık bir delik değildir. Zikredilmeyen şeyler de buna kıyas edilir. Bütün bun-lar kasden yapıldığında geçerlidir. Eğer unutularak yapılırsa, unutularak yenen yemeğe ve içmeye kıyasen oruca zarar vermez.

    İnsan vücuduna giren sinek veya toz orucu bozmaz. Çünkü bunlar-dan korunmak çok zordur. Diş etleri kanayıp tükürüğü necis olur da ağız yıkanıp temizlenmezse -tükürük bembeyaz olsa dahi- bu tükürüğü yutmak orucu bozar.

    Normal şekilde mazmaza (ağıza su vermek) ve istinşak (buruna su vermek) yapılırken boğaza kaçan su orucu bozmaz. Ancak mazmaza ve istinşak mübalağalı bir şekilde yapılır, ağıza alınan su gargara yapılırken boğaza su kaçarsa oruç bozulur. Çünkü Ramazan´da böyle yapmak ya-saktır. Temizlenmesi mümkün olmayan bir yemek kalıntısı, kasıt ol-maksızın tükürükle beraber içeri girerse oruç bozulmaz. Ancak dişlerin arasındaki yemek kalıntısının temizlenmesi mümkün olduğu halde temiz-lenmez de boğaza kaçarsa oruç bozulur.

    Yemeye veya içmeye zorlanan kimsenin orucu bozulmaz. Çünkü bunu kendi iradesiyle yapmamıştır.

    Boğaza birşey dönmese de kasden kusmak orucu bozar. Fakat kişi isteği dışında kusarsa, kusmuğun bir kısmı tekrar içeri girmiş olsa da orucu bozulmaz.

    Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: .

    Oruçlu iken kendisine kusmak; galebe edip de kusan kimseye kaza yoktur. Fakat kendi kusarsa kaza etmelidir.[2>

    3. Menisi akmasa dahi kasden cinsî münasebette bulunmak.

    Bunun delili şu ayettir:

    Fecrin beyaz ipliği, siyah ipliğinden ayrılıncaya kadar yeyin, için. Sonra gece oluncaya (güneş batıncaya) kadar orucu tamamlayın. Mescidlerde itikafta iken hanımlarınıza yaklaşmayın. (Bakara/187)

    Ayette geçen ´beyaz iplik´ten maksat, gün ışığı, ´siyah iplik´ten maksat ise gece karanlığıdır. Fecr ufukta yatay bir şekilde meydana gelen ve gecenin sona erdiğini gösteren ışıktır.

    Ayetteki ´onlara yaklaşmayın´ ibaresinden maksat, itikafta iken kadınlarla cinsel ilişkide bulunmamaktır. Eğer kişi unutarak hanımıyla cinsî münasebette bulunursa orucu bozulmaz. Bu, unutarak yeyip iç-meye kıyas edilir.

    4. İstimna

    İstimna kişinin hanımını öpmesi veya dokunması suretiyle veya el vasıtasıyla menisinin akmasıdır. Oruçlu iken bu kasden yapılırsa oruç bo-zulur. Ancak herhangibir sebepten ötürü isteği dışında olursa oruç bo-zulmaz. Karısını veya kocasını öptüğünde şehveti harekete geçecek olan kişinin bunu yapması tahrimen mekruhtur. Çünkü orucun ifsad olma tehlikesi vardır. Bu, kasden orucu ifsad etmeye çalışmak gibidir. Öpmekle şehveti harekete geçmeyen kişinin de öpmeyi terketmesi evlâdır.

    Hz. Aişe´den şöyle rivayet edilmiştir: ´Hz. Peygamber, oruçlu olduğu halde beni öperdi. Halbuki hanginiz Hz. Peygamber´in nefsine hâkim oluşu kadar nefsine hâkim olabilir?´[3>

    Âlimler, Hz. Aişe´nin sözünün şu anlama geldiğini söylemişlerdir: ´Sizin için hanımlarınızı öpmemek daha iyidir. Vehme kapılarak kendinizi Hz. Peygamber gibi saymaya kalkışmayın. Peygamber için mubah olan şeyin size de mubah olduğunu düşünmeyin. Çünkü Hz. Peygamber nefsine mâlikti; şehvetine kapılmaktan ve cinsî münasebette bulunmaktan emindi. Siz ise bunlardan hiçbir zaman emin olamazsınız´.

    5. Hayız ve Nifas

    Hayız ve nifas, orucun sıhhatine mâni olan özürlerdir. Bu bakımdan günün bir kısmında hayız veya nifas olan kadının orucu bozulur ve daha sonra orucunu kaza etmesi gerekir.

    Hz. Peygamber´e, kadının dininin nasıl noksan olduğu sorulunca, Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:

    Kadın hayız ve nifasîı olduğu zaman namazı terketmez mi, orucunu bırakmaz mı?[4>

    6. Akıl ve şuuru kaybetmek ve dinden çıkmak

    Tecennün etmek (delirmek) ve dinden çıkmak (irtidad), orucun sıhhatine manidir, Çünkü bunlar, kişiyi mükellef olmaktan çıkarır. Ayrıca oruçlu kimse, orucu ifsad edecek şeylerden kaçınmalıdır ki orucu sahih olsun. Oruç, fecrin tulûundan başlar, güneşin batışına kadar devam eder. Eğer oruçlu bir kimse, fecrin doğmadığını zannederek orucu bozan şeylerden birini yaparsa, sonra da fecrin doğduğu anlaşılırsa orucu bozulur. Ancak Ramazan ayının hürmetine binaen o gün akşama kadar birşey yeyip içmemeli ve daha sonra da orucunu kaza etmelidir.

    Yine günün sonunda güneşin battığını zannederek iftar eden kişinin -güneşin batmadığı anlaşılırsa- orucu bozulur. Daha sonra orucunu kaza etmesi gerekir.

    Orucu bozanlardan cinsel ilişki dışındakiler için sadece bir gün kaza orucu gerekir. Ancak cinsel ilişkiye girenlerin hem kaza hem de 2 ay keffaret orrucu tutmaları lazımdır.

    [1> Müslim/1155, Buharî/1831, (Ebu Hüreyre´den)
    [2> Ebu Dâvud/2380, Tirmizî/720 ve başka muhaddisler, (Ebu Hüreyre´den)
    [3> Müslim/1106
    [4> Buharî/298, Müslim/80, (Ebu Said´den)


    alıntı


  10. 02.Ekim.2010, 08:45
    5
    ÖZLENEN GÜN GELECEKTİR
    Şafii mezhebine göre bilerek orucu yemek kefaret gerektiriyor mu?Şafii mezhebine göre bilerek yeyip içmek orucu bozar ama bunun için keffaret gerekmez. Ancak böyle bilerek yeyip içen kimsenin, günün kalan kısmını oruçlu geçirmesi ve ayrıca bir gün kaza etmesi gerekir.
    Ramazanda oruçlu bulunan kişiye, oruçluyken sadece cinsel ilişkiye girmekten dolayı keffaret ve tazir gerekir. Ramazan dışında tutulan nafile, adak, kaza veya keffaret orucu tutanların cinsel ilişkiye girmesiyle oruç bozulsada keffaret ve tazir gerekmez.

    Şafi Mezhebine göre konunun açıklaması:

    Orucu bozan şeyler ise şunlardır:

    1. Yemek ve içmek.

    Oruçlu kasden yer veya içerse, yediği ve içtiği ne kadar az olursa ol-sun orucu bozulur. Fakat oruçlu olduğunu unutarak yer veya içerse, yediği ve içtiği ne kadar çok olursa olsun orucu bozulmaz. Çünkü Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:

    Kim oruçlu iken unutup yer veya içerse, orucunu (bozmayıp) ta-mamlasın. Çünkü ona, ancak Allah yedirmiş, içirmiştir.[1>

    2. Gözle görülen birşeyin insan vücuduna girmesi.

    Hadîste geçen ´cevf kelimesi, boğazdan mideye, bağırsaklara kadar olan yol demektir. Açık delikten insan vücuduna giren şeyden maksat da ağız, kulak, ön ve arkadan giren şeylerdir. Bu bakımdan göze akıtılan bir damla orucu bozar, çünkü göz açık bir deliktir. Şaracıyye denilen da-mardan vurulan iğne orucu bozar, çünkü bu da açık delik sayılır. Fakat ´verid´ denilen damardan vurulan iğne orucu bozmaz, çünkü verid, açık bir delik değildir. Zikredilmeyen şeyler de buna kıyas edilir. Bütün bun-lar kasden yapıldığında geçerlidir. Eğer unutularak yapılırsa, unutularak yenen yemeğe ve içmeye kıyasen oruca zarar vermez.

    İnsan vücuduna giren sinek veya toz orucu bozmaz. Çünkü bunlar-dan korunmak çok zordur. Diş etleri kanayıp tükürüğü necis olur da ağız yıkanıp temizlenmezse -tükürük bembeyaz olsa dahi- bu tükürüğü yutmak orucu bozar.

    Normal şekilde mazmaza (ağıza su vermek) ve istinşak (buruna su vermek) yapılırken boğaza kaçan su orucu bozmaz. Ancak mazmaza ve istinşak mübalağalı bir şekilde yapılır, ağıza alınan su gargara yapılırken boğaza su kaçarsa oruç bozulur. Çünkü Ramazan´da böyle yapmak ya-saktır. Temizlenmesi mümkün olmayan bir yemek kalıntısı, kasıt ol-maksızın tükürükle beraber içeri girerse oruç bozulmaz. Ancak dişlerin arasındaki yemek kalıntısının temizlenmesi mümkün olduğu halde temiz-lenmez de boğaza kaçarsa oruç bozulur.

    Yemeye veya içmeye zorlanan kimsenin orucu bozulmaz. Çünkü bunu kendi iradesiyle yapmamıştır.

    Boğaza birşey dönmese de kasden kusmak orucu bozar. Fakat kişi isteği dışında kusarsa, kusmuğun bir kısmı tekrar içeri girmiş olsa da orucu bozulmaz.

    Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: .

    Oruçlu iken kendisine kusmak; galebe edip de kusan kimseye kaza yoktur. Fakat kendi kusarsa kaza etmelidir.[2>

    3. Menisi akmasa dahi kasden cinsî münasebette bulunmak.

    Bunun delili şu ayettir:

    Fecrin beyaz ipliği, siyah ipliğinden ayrılıncaya kadar yeyin, için. Sonra gece oluncaya (güneş batıncaya) kadar orucu tamamlayın. Mescidlerde itikafta iken hanımlarınıza yaklaşmayın. (Bakara/187)

    Ayette geçen ´beyaz iplik´ten maksat, gün ışığı, ´siyah iplik´ten maksat ise gece karanlığıdır. Fecr ufukta yatay bir şekilde meydana gelen ve gecenin sona erdiğini gösteren ışıktır.

    Ayetteki ´onlara yaklaşmayın´ ibaresinden maksat, itikafta iken kadınlarla cinsel ilişkide bulunmamaktır. Eğer kişi unutarak hanımıyla cinsî münasebette bulunursa orucu bozulmaz. Bu, unutarak yeyip iç-meye kıyas edilir.

    4. İstimna

    İstimna kişinin hanımını öpmesi veya dokunması suretiyle veya el vasıtasıyla menisinin akmasıdır. Oruçlu iken bu kasden yapılırsa oruç bo-zulur. Ancak herhangibir sebepten ötürü isteği dışında olursa oruç bo-zulmaz. Karısını veya kocasını öptüğünde şehveti harekete geçecek olan kişinin bunu yapması tahrimen mekruhtur. Çünkü orucun ifsad olma tehlikesi vardır. Bu, kasden orucu ifsad etmeye çalışmak gibidir. Öpmekle şehveti harekete geçmeyen kişinin de öpmeyi terketmesi evlâdır.

    Hz. Aişe´den şöyle rivayet edilmiştir: ´Hz. Peygamber, oruçlu olduğu halde beni öperdi. Halbuki hanginiz Hz. Peygamber´in nefsine hâkim oluşu kadar nefsine hâkim olabilir?´[3>

    Âlimler, Hz. Aişe´nin sözünün şu anlama geldiğini söylemişlerdir: ´Sizin için hanımlarınızı öpmemek daha iyidir. Vehme kapılarak kendinizi Hz. Peygamber gibi saymaya kalkışmayın. Peygamber için mubah olan şeyin size de mubah olduğunu düşünmeyin. Çünkü Hz. Peygamber nefsine mâlikti; şehvetine kapılmaktan ve cinsî münasebette bulunmaktan emindi. Siz ise bunlardan hiçbir zaman emin olamazsınız´.

    5. Hayız ve Nifas

    Hayız ve nifas, orucun sıhhatine mâni olan özürlerdir. Bu bakımdan günün bir kısmında hayız veya nifas olan kadının orucu bozulur ve daha sonra orucunu kaza etmesi gerekir.

    Hz. Peygamber´e, kadının dininin nasıl noksan olduğu sorulunca, Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:

    Kadın hayız ve nifasîı olduğu zaman namazı terketmez mi, orucunu bırakmaz mı?[4>

    6. Akıl ve şuuru kaybetmek ve dinden çıkmak

    Tecennün etmek (delirmek) ve dinden çıkmak (irtidad), orucun sıhhatine manidir, Çünkü bunlar, kişiyi mükellef olmaktan çıkarır. Ayrıca oruçlu kimse, orucu ifsad edecek şeylerden kaçınmalıdır ki orucu sahih olsun. Oruç, fecrin tulûundan başlar, güneşin batışına kadar devam eder. Eğer oruçlu bir kimse, fecrin doğmadığını zannederek orucu bozan şeylerden birini yaparsa, sonra da fecrin doğduğu anlaşılırsa orucu bozulur. Ancak Ramazan ayının hürmetine binaen o gün akşama kadar birşey yeyip içmemeli ve daha sonra da orucunu kaza etmelidir.

    Yine günün sonunda güneşin battığını zannederek iftar eden kişinin -güneşin batmadığı anlaşılırsa- orucu bozulur. Daha sonra orucunu kaza etmesi gerekir.

    Orucu bozanlardan cinsel ilişki dışındakiler için sadece bir gün kaza orucu gerekir. Ancak cinsel ilişkiye girenlerin hem kaza hem de 2 ay keffaret orrucu tutmaları lazımdır.

    [1> Müslim/1155, Buharî/1831, (Ebu Hüreyre´den)
    [2> Ebu Dâvud/2380, Tirmizî/720 ve başka muhaddisler, (Ebu Hüreyre´den)
    [3> Müslim/1106
    [4> Buharî/298, Müslim/80, (Ebu Said´den)


    alıntı


  11. 02.Ekim.2010, 08:49
    6
    Berât1
    ÖZLENEN GÜN GELECEKTİR

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Ağustos.2009
    Üye No: 49487
    Mesaj Sayısı: 1,228
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 47

    --->: 61 gün oruç

    Hanefi Mezhebine göre konunun açıklaması:


    Ramazan ayında farz olan oruç tutulduğu için bu ayda keffaret orucu tutulmaz. Diğer ayların hepsinde keffaret orucu tutulabilir.

    Ramazan ayında hiçbir özür yokken niyet ederek başlamış olduğu bir orucu bile bile bozan bir kimsenin keffaret cezâsı olarak iki ay oruç tutması gerekir.

    Bir senenin Ramazan’ında veya başka senelerde birden fazla bu şekilde oruç bozan bir kimseye tek keffaret icap eder. Şâyet oruç tutmaya güç yetiremiyorsa altmış fakire yemek yedirir.

    Keffaret orucu iki Kamerî ay tutulur. Yani meselâ Rebîülâhir ve Recep ayında iki ay üst üste oruç tutan kimse keffaret borcunu ödemiş olur. Yani burada mutlaka altmış günü bulması gerekmez. Meselâ Rebîülâhir 30 gün, Receb ayı da 29 ün çekse toplam 59 gün tutacaktır. Buna bir de kaza ekler, böylece altmış günü bulmuş olur.

    Fakat keffaret orucunun ilk gününe ayın birinci günü olarak değil de 5’inde veya 10’unda başlasa, artık bundan sonra aylar kaç çekerse çeksin 60 günü tamamlaması gerekir. Bir de kaza orucu tutarak toplam 61 günü bulmuş olur.

    Keffaret orucunu hiç kesmeyip ara vermeden iki ay veya 60 gün tutmak gerekir. Meselâ, araya yolculuk, hastalık, Ramazan veya bayram, kadınların lohusalığı gibi bir hal girer de iki ayı veya altmış günü doldurmamış olursa, tutulan oruçlar keffaret orucundan sayılmaz, tamamı nafile olacağından yeni baştan tutmaya başlanması gerekir.

    Kadınların âdet halleri sıraya mâni değildir. Âdetleri tamamlandıktan sonra gün geçirmeden kaldıkları yerden keffaret orucunu tutmaya devam ederler.

    Kaza orucu keffaret orucu ile birlikte hesap edilmez. Yani iki ay üst üste keffaret orucunu tutan kimse kaza orucu olan bir günü ondan ayrı olarak tutar, onun içine katmaz, birlikte hesap etmez. Meselâ Receb’in birinci gününde keffaret orucuna başlayıp, Şaban ayı ile birlikte iki ay üst üste hiç ara vermeden tutan kimse esas olarak keffaret borcunu tutmuş olur. Kaza orucunu da daha sonra Ramazan’ı müteakip, meselâ bayramın ikinci günü veya istediği bir gün tutabilir. Böylece hem keffaret, hem de kaza borcunu tamamlamış sayılır. Recep ve Şaban aylarından birisinin 29 gün çekmesinin bir tesiri yoktur. Yani keffaret orucu tamamlanmıştır.

    Bkz. el-Mezahibü’l-erbaa, 1:579.


  12. 02.Ekim.2010, 08:49
    6
    ÖZLENEN GÜN GELECEKTİR
    Hanefi Mezhebine göre konunun açıklaması:


    Ramazan ayında farz olan oruç tutulduğu için bu ayda keffaret orucu tutulmaz. Diğer ayların hepsinde keffaret orucu tutulabilir.

    Ramazan ayında hiçbir özür yokken niyet ederek başlamış olduğu bir orucu bile bile bozan bir kimsenin keffaret cezâsı olarak iki ay oruç tutması gerekir.

    Bir senenin Ramazan’ında veya başka senelerde birden fazla bu şekilde oruç bozan bir kimseye tek keffaret icap eder. Şâyet oruç tutmaya güç yetiremiyorsa altmış fakire yemek yedirir.

    Keffaret orucu iki Kamerî ay tutulur. Yani meselâ Rebîülâhir ve Recep ayında iki ay üst üste oruç tutan kimse keffaret borcunu ödemiş olur. Yani burada mutlaka altmış günü bulması gerekmez. Meselâ Rebîülâhir 30 gün, Receb ayı da 29 ün çekse toplam 59 gün tutacaktır. Buna bir de kaza ekler, böylece altmış günü bulmuş olur.

    Fakat keffaret orucunun ilk gününe ayın birinci günü olarak değil de 5’inde veya 10’unda başlasa, artık bundan sonra aylar kaç çekerse çeksin 60 günü tamamlaması gerekir. Bir de kaza orucu tutarak toplam 61 günü bulmuş olur.

    Keffaret orucunu hiç kesmeyip ara vermeden iki ay veya 60 gün tutmak gerekir. Meselâ, araya yolculuk, hastalık, Ramazan veya bayram, kadınların lohusalığı gibi bir hal girer de iki ayı veya altmış günü doldurmamış olursa, tutulan oruçlar keffaret orucundan sayılmaz, tamamı nafile olacağından yeni baştan tutmaya başlanması gerekir.

    Kadınların âdet halleri sıraya mâni değildir. Âdetleri tamamlandıktan sonra gün geçirmeden kaldıkları yerden keffaret orucunu tutmaya devam ederler.

    Kaza orucu keffaret orucu ile birlikte hesap edilmez. Yani iki ay üst üste keffaret orucunu tutan kimse kaza orucu olan bir günü ondan ayrı olarak tutar, onun içine katmaz, birlikte hesap etmez. Meselâ Receb’in birinci gününde keffaret orucuna başlayıp, Şaban ayı ile birlikte iki ay üst üste hiç ara vermeden tutan kimse esas olarak keffaret borcunu tutmuş olur. Kaza orucunu da daha sonra Ramazan’ı müteakip, meselâ bayramın ikinci günü veya istediği bir gün tutabilir. Böylece hem keffaret, hem de kaza borcunu tamamlamış sayılır. Recep ve Şaban aylarından birisinin 29 gün çekmesinin bir tesiri yoktur. Yani keffaret orucu tamamlanmıştır.

    Bkz. el-Mezahibü’l-erbaa, 1:579.


  13. 19.Haziran.2015, 10:40
    7
    Misafir

    Cevap: 91 gün

    Orucu bozan biri:3ay bir gun oruç tutacak. Benin kuzenim perse be gun oruç tutti. Ama Benin kuzenim. Erik yiyerek orucunu bozdu be bukadar.


  14. 19.Haziran.2015, 10:40
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Orucu bozan biri:3ay bir gun oruç tutacak. Benin kuzenim perse be gun oruç tutti. Ama Benin kuzenim. Erik yiyerek orucunu bozdu be bukadar.


  15. 07.Haziran.2016, 14:23
    8
    Misafir

    Cevap: 61 gün oruç

    Ilk iki gun tuttum orucumu 3 cu gun tutamicm denedim hamileyim 61 gune mi yakalandim


  16. 07.Haziran.2016, 14:23
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ilk iki gun tuttum orucumu 3 cu gun tutamicm denedim hamileyim 61 gune mi yakalandim


  17. 07.Haziran.2016, 23:48
    9
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,421
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: 61 gün oruç

    Eğer hamile isen oruç tutmak mecburiyetin yoktur. Eğer doktor tutabilirsin bir sakıncası yoktur derse o zaman tutabilirsin. Hamilelikten dolayı orucu bozmandan dolayı 60 gün oruç tutman gerekmez. Doğumdan sonra kazaya kaç gün kalmışsa onları kaza edersin.


  18. 07.Haziran.2016, 23:48
    9
    Yönetici
    Eğer hamile isen oruç tutmak mecburiyetin yoktur. Eğer doktor tutabilirsin bir sakıncası yoktur derse o zaman tutabilirsin. Hamilelikten dolayı orucu bozmandan dolayı 60 gün oruç tutman gerekmez. Doğumdan sonra kazaya kaç gün kalmışsa onları kaza edersin.





+ Yorum Gönder