Konusunu Oylayın.: Saç boyama meselesi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Saç boyama meselesi
  1. 27.Eylül.2008, 00:47
    37
    hasan hüseyin
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2008
    Üye No: 32503
    Mesaj Sayısı: 15
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 47

    --->: sac boyama meselesi

    reklam


    --->: sac boyama meselesi ile ilgili yazı Mumsema.org
    Selamun aleyküm.Soruyu soran kardeşimizin dikkat etmesi gerekn bir nokta da şu ki,imam eşlerinin davranışları bizim için bir kıstas olmamalı,yani onlar yapıyorsa bu doğrudur gibi bir düşünce bizi kurtarmaz..Selametle kalın


  2. 27.Eylül.2008, 00:47
    37
    reklam


    Selamun aleyküm.Soruyu soran kardeşimizin dikkat etmesi gerekn bir nokta da şu ki,imam eşlerinin davranışları bizim için bir kıstas olmamalı,yani onlar yapıyorsa bu doğrudur gibi bir düşünce bizi kurtarmaz..Selametle kalın


  3. 24.Şubat.2009, 09:21
    38
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,581
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: sac boyama meselesi

    reklam


    Saç-Sakal Boyamak

    Helaller ve Haramlar isimli kitabınızı okudum. Bir okuyucu olarak teşekkür ediyorum. Bir şey sormak istiyorum. Kitap okurken dikkatimi çekti. Kitabın bir yerinde saç ve sakal boyatmanın peygamberimiz tarafından tavsiye edildiğini (o zamanki gayri müslimlere benzememek için) söylemişsiniz. Ondan önceki başlıkta ise peruk takmanın Allah'ın vermiş veya takdir etmiş olduğu şekli değiştirmek sebebiyle yasaklandığını söylüyorsunuz.
    1- Bu ikisi çelişmiyor mu? Zira saç veya sakal boyatmak da aynı şekilde değerlendirilemez mi? Yani asıl boyatmakla bir insan genç görünerek yanıltıcı pozisyona düşüyor ve Allah'ın takdir etmiş olduğu şekli değiştiriyor.
    2- O zamanlar gayri müslimler boyatmazlarmış, pekala şimdi tam tersi yani biz müslümanlar boyatmıyoruz, onlar boyatıyor. Dolayısıyla bu tavsiye geçerliliğini koruyor mu?
    3- Hz. Ömer'in boyattığını söylüyorsunuz. Ben Hz. Ömer'in bir anısını hatırlıyorum. Şöyle ki: Hz. Ömer her gün ölümü hatırlatması için bir kişi tutmuş kendisine ve ona maişetini veriyormuş, ta ki sakalına bir beyaz düşmesine kadar. Beyaz kıl bitince sakalında o kişiyi emekliye ayırmış ve "artık bana ölümü hatırlatacak bir sebep var" şeklinde bir açıklaması olmuş. Şunu söylemek istiyorum. Böyle bir insan sakalını ve saçını boyatır mı?
    Hocam ayrıca size şunu söylemek istiyorum. İster "siz kim oluyorsunuz" deyin, ister dua edin. Biz okurlarınız (sadece sizin değil tabi siz ve sizin gibi ilim adamlarının) sizin yazdıklarınızdan çok hal tavır ve konuşmalarınızdaki usul ve adaptan etkileniriz. Kitabınızı okurken ashab-ı kiram gibi ve de özellikle cennetle müjdelenmiş kişilerin isimlerini yazarken "Ömer", "Ebu Bekir" gibi basit bir insanın ismini yazar gibi üslup kullanmışsınız. Açıkçası bu beni rahatsız etti. Buna dikkat etmenizle biz okurlarınızı sevindireceğiniz gibi o kişilerin şefaatini de kazanırsınız inşaallah.


    Cevap:

    Bu konular adı geçen kitabımın (İz Yayını, İst. 2000 baskısı) 53. sayfasında yer almaktadır.
    1. Bu ikisi arasında çelişki yok; çünkü yaşlı insanların yaşlı oldukları başka yerlerinden bellidir, sakal boyamakla gençleşemez, genç görünemezler. Ama saçına -sentetik nesnelerden yapılmış peruk değil- bir başka kadının saçını ekleyen kadın, kendi saçını gizlemiş, bir başkasının saçı ile görünmüş olur. Ayrıca yaşlı müslümanlara boyama tavsiyesinin bir gerekçesi var: Müşrik ihtiyarlara benzememek, peruğun böyle bir gerekçesi yok. Peruk kelimesi de yanıltıcı olabilir; hadiste geçen yasak "bir başka kadının saçını eklemekle" ilgilidir; bu sebeple fıkıhçılar hayvan kılı, kumaş vb. den yapılan eklemeleri caiz görmüşlerdir; çünkü bunların da saçtan olmadığı belli olur.

    2. Gerekçesi açık ve kesin olarak bilinen emirler, gerekçe ortadan kalkınca emir olmaktan çıkar.

    3. Hz. Ömer, Resûl-i Ekrem'e (s.a.) muhabbet ve itaatta önde gelen ashâbdandır. Bu sebeple boyama emrine uymuştur. Saç sakal ağardıktan sonra onu boyamanız, yaşlı olduğunuzu, ölümün yaklaştığını unutmanıza sebep olmaz, aslı beyazlamış olan boyalı saç ve sakalınıza bakarak da bunu hatırlarsınız.

    4. "Siz kim oluyorsunuz" demem, doğru bildiklerinizi uygun bir dil ile herkese söylemelisiniz. Kitabımda bu konuyu açıkladığım yerde ashâbın adlarını andığım zaman (r. anhum) demişim. Sizdeki nüshada (baskıda) yok mu?

    Elbette Peygamberimiz (s.a.), ashab ve büyüklerimizin adlarını senli benli söylememeli, saygı ifadeleri kullanmalı, edebe riayet etmeliyiz. Bazen edebe riayet ile estetik, okuma ve konuşma kolaylığı çelişiyor, mesela yan yana birkaç ashabın adını sıralamanız gerektiğinde her isimden sonra bir "radıyallau anh" demek şık düşmeyebiliyor. O zaman yazıda yoksa da yazan ve okuyan bunu söylemelidir.
    KARAMAN


  4. 24.Şubat.2009, 09:21
    38
    Moderatör
    reklam


    Saç-Sakal Boyamak

    Helaller ve Haramlar isimli kitabınızı okudum. Bir okuyucu olarak teşekkür ediyorum. Bir şey sormak istiyorum. Kitap okurken dikkatimi çekti. Kitabın bir yerinde saç ve sakal boyatmanın peygamberimiz tarafından tavsiye edildiğini (o zamanki gayri müslimlere benzememek için) söylemişsiniz. Ondan önceki başlıkta ise peruk takmanın Allah'ın vermiş veya takdir etmiş olduğu şekli değiştirmek sebebiyle yasaklandığını söylüyorsunuz.
    1- Bu ikisi çelişmiyor mu? Zira saç veya sakal boyatmak da aynı şekilde değerlendirilemez mi? Yani asıl boyatmakla bir insan genç görünerek yanıltıcı pozisyona düşüyor ve Allah'ın takdir etmiş olduğu şekli değiştiriyor.
    2- O zamanlar gayri müslimler boyatmazlarmış, pekala şimdi tam tersi yani biz müslümanlar boyatmıyoruz, onlar boyatıyor. Dolayısıyla bu tavsiye geçerliliğini koruyor mu?
    3- Hz. Ömer'in boyattığını söylüyorsunuz. Ben Hz. Ömer'in bir anısını hatırlıyorum. Şöyle ki: Hz. Ömer her gün ölümü hatırlatması için bir kişi tutmuş kendisine ve ona maişetini veriyormuş, ta ki sakalına bir beyaz düşmesine kadar. Beyaz kıl bitince sakalında o kişiyi emekliye ayırmış ve "artık bana ölümü hatırlatacak bir sebep var" şeklinde bir açıklaması olmuş. Şunu söylemek istiyorum. Böyle bir insan sakalını ve saçını boyatır mı?
    Hocam ayrıca size şunu söylemek istiyorum. İster "siz kim oluyorsunuz" deyin, ister dua edin. Biz okurlarınız (sadece sizin değil tabi siz ve sizin gibi ilim adamlarının) sizin yazdıklarınızdan çok hal tavır ve konuşmalarınızdaki usul ve adaptan etkileniriz. Kitabınızı okurken ashab-ı kiram gibi ve de özellikle cennetle müjdelenmiş kişilerin isimlerini yazarken "Ömer", "Ebu Bekir" gibi basit bir insanın ismini yazar gibi üslup kullanmışsınız. Açıkçası bu beni rahatsız etti. Buna dikkat etmenizle biz okurlarınızı sevindireceğiniz gibi o kişilerin şefaatini de kazanırsınız inşaallah.


    Cevap:

    Bu konular adı geçen kitabımın (İz Yayını, İst. 2000 baskısı) 53. sayfasında yer almaktadır.
    1. Bu ikisi arasında çelişki yok; çünkü yaşlı insanların yaşlı oldukları başka yerlerinden bellidir, sakal boyamakla gençleşemez, genç görünemezler. Ama saçına -sentetik nesnelerden yapılmış peruk değil- bir başka kadının saçını ekleyen kadın, kendi saçını gizlemiş, bir başkasının saçı ile görünmüş olur. Ayrıca yaşlı müslümanlara boyama tavsiyesinin bir gerekçesi var: Müşrik ihtiyarlara benzememek, peruğun böyle bir gerekçesi yok. Peruk kelimesi de yanıltıcı olabilir; hadiste geçen yasak "bir başka kadının saçını eklemekle" ilgilidir; bu sebeple fıkıhçılar hayvan kılı, kumaş vb. den yapılan eklemeleri caiz görmüşlerdir; çünkü bunların da saçtan olmadığı belli olur.

    2. Gerekçesi açık ve kesin olarak bilinen emirler, gerekçe ortadan kalkınca emir olmaktan çıkar.

    3. Hz. Ömer, Resûl-i Ekrem'e (s.a.) muhabbet ve itaatta önde gelen ashâbdandır. Bu sebeple boyama emrine uymuştur. Saç sakal ağardıktan sonra onu boyamanız, yaşlı olduğunuzu, ölümün yaklaştığını unutmanıza sebep olmaz, aslı beyazlamış olan boyalı saç ve sakalınıza bakarak da bunu hatırlarsınız.

    4. "Siz kim oluyorsunuz" demem, doğru bildiklerinizi uygun bir dil ile herkese söylemelisiniz. Kitabımda bu konuyu açıkladığım yerde ashâbın adlarını andığım zaman (r. anhum) demişim. Sizdeki nüshada (baskıda) yok mu?

    Elbette Peygamberimiz (s.a.), ashab ve büyüklerimizin adlarını senli benli söylememeli, saygı ifadeleri kullanmalı, edebe riayet etmeliyiz. Bazen edebe riayet ile estetik, okuma ve konuşma kolaylığı çelişiyor, mesela yan yana birkaç ashabın adını sıralamanız gerektiğinde her isimden sonra bir "radıyallau anh" demek şık düşmeyebiliyor. O zaman yazıda yoksa da yazan ve okuyan bunu söylemelidir.
    KARAMAN


  5. 20.Nisan.2009, 17:15
    39
    didabra
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Nisan.2009
    Üye No: 47965
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 34
    Bulunduğu yer: QATAR

    --->: sac boyama meselesi

    buna kalırsa ben yine siyah olmasında saçlarım beyazlaşırsa beyaz kalmasını tercih ederim çünkü ölümü hatırlatır bana. Boyama da ben hiç hoşnut bulmuyorum

    evet gulesevdalininda soyledigi gibi olumu unutmamali bu konuyla ilgili Hz. Omerdende bir kissa vardi sanirim hergun adamin birine gunluk olum var ya omer demesi uzerine maddi degeri olan bisi veriyormus bir gun adama gelme demis neden diye sorunca Hz omer sakalima akdustu artik aynaya baktiginda gorebiliyorum demis ....


  6. 20.Nisan.2009, 17:15
    39
    Üye
    buna kalırsa ben yine siyah olmasında saçlarım beyazlaşırsa beyaz kalmasını tercih ederim çünkü ölümü hatırlatır bana. Boyama da ben hiç hoşnut bulmuyorum

    evet gulesevdalininda soyledigi gibi olumu unutmamali bu konuyla ilgili Hz. Omerdende bir kissa vardi sanirim hergun adamin birine gunluk olum var ya omer demesi uzerine maddi degeri olan bisi veriyormus bir gun adama gelme demis neden diye sorunca Hz omer sakalima akdustu artik aynaya baktiginda gorebiliyorum demis ....


  7. 01.Mayıs.2009, 12:31
    40
    --ZüMrA--
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Mart.2009
    Üye No: 47509
    Mesaj Sayısı: 93
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: sac boyama meselesi

    Allah c.c. razı olsun hepinizden


  8. 01.Mayıs.2009, 12:31
    40
    --ZüMrA-- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Allah c.c. razı olsun hepinizden


  9. 06.Eylül.2009, 02:49
    41
    ibrahim_6321
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2009
    Üye No: 50202
    Mesaj Sayısı: 40
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: sac boyama meselesi

    arkadaşlar bende saç boyama işine karşıyım allah nasıl uygun gördüyse o bence


  10. 06.Eylül.2009, 02:49
    41
    arkadaşlar bende saç boyama işine karşıyım allah nasıl uygun gördüyse o bence


  11. 06.Eylül.2009, 04:32
    42
    islamdostu
    hizmetkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2008
    Üye No: 26997
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    --->: sac boyama meselesi

    Alıntı
    arkadaşlar bende saç boyama işine karşıyım allah nasıl uygun gördüyse o bence
    karşı olan boyamaz ama dini hükmü neyse o şekilde kabul ederiz.
    bende boyamam


  12. 06.Eylül.2009, 04:32
    42
    hizmetkar
    Alıntı
    arkadaşlar bende saç boyama işine karşıyım allah nasıl uygun gördüyse o bence
    karşı olan boyamaz ama dini hükmü neyse o şekilde kabul ederiz.
    bende boyamam


  13. 07.Eylül.2009, 00:43
    43
    lamelif
    ~~SÜKUT LEHÇESİ~~

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Mart.2009
    Üye No: 47150
    Mesaj Sayısı: 1,133
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 44
    Bulunduğu yer: İstanbul

    --->: sac boyama meselesi

    yazarını tam olarak hatırlamıyorum ama okudugum bir kaynak kitapta siyah renk hariç sac boyamanın gusle bir engeli olmadıgı yazıyordu umarım öyledir


  14. 07.Eylül.2009, 00:43
    43
    ~~SÜKUT LEHÇESİ~~
    yazarını tam olarak hatırlamıyorum ama okudugum bir kaynak kitapta siyah renk hariç sac boyamanın gusle bir engeli olmadıgı yazıyordu umarım öyledir


  15. 28.Ekim.2009, 10:21
    44
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,581
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: sac boyama meselesi

    Alıntı
    yazarını tam olarak hatırlamıyorum ama okudugum bir kaynak kitapta siyah renk hariç sac boyamanın gusle bir engeli olmadıgı yazıyordu umarım öyledir
    siyah renk hakkında bir yasak var. yoksa güsle mani olduğu için değil.


  16. 28.Ekim.2009, 10:21
    44
    Moderatör
    Alıntı
    yazarını tam olarak hatırlamıyorum ama okudugum bir kaynak kitapta siyah renk hariç sac boyamanın gusle bir engeli olmadıgı yazıyordu umarım öyledir
    siyah renk hakkında bir yasak var. yoksa güsle mani olduğu için değil.


  17. 04.Nisan.2010, 13:19
    45
    Tu€N
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2010
    Üye No: 74900
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: sac boyama meselesi

    selam

    aklima su takildi:


    sac boyamak haram degil fakat estetik ameliyat haram.

    sac boyaya insan sonuc olarak Allah in yarattigina sirf sadece gorsel manada bir degisiklik icin kendi mudahale etmiyor mu? ediyor.estetik ameliyatta ayni sekilde gorsel manada bir mudahale.

    aciklayabilir misiniz?


  18. 04.Nisan.2010, 13:19
    45
    Tu€N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    selam

    aklima su takildi:


    sac boyamak haram degil fakat estetik ameliyat haram.

    sac boyaya insan sonuc olarak Allah in yarattigina sirf sadece gorsel manada bir degisiklik icin kendi mudahale etmiyor mu? ediyor.estetik ameliyatta ayni sekilde gorsel manada bir mudahale.

    aciklayabilir misiniz?


  19. 04.Nisan.2010, 13:51
    46
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: sac boyama meselesi

    Alıntı
    selam
    aklima su takildi:
    sac boyamak haram degil fakat estetik ameliyat haram.
    sac boyaya insan sonuc olarak Allah in yarattigina sirf sadece gorsel manada bir degisiklik icin kendi mudahale etmiyor mu? ediyor.estetik ameliyatta ayni sekilde gorsel manada bir mudahale.
    aciklayabilir misiniz?
    ve aleykumusselam.
    Saç boyama sınırlı olsada caizdir.
    Estetik ameliyatlar ise bedende değişiklik yapmaktır, boyama ile kıyaslanamaz.
    Estetik ameliyat bazı durumlarda caizdir. örneğin; görünüşte fıtrata aykırı bir hal var ise caizdir.. burnunu kaybedenin kendine burun yaptırması gibi


  20. 04.Nisan.2010, 13:51
    46
    Administrator
    Alıntı
    selam
    aklima su takildi:
    sac boyamak haram degil fakat estetik ameliyat haram.
    sac boyaya insan sonuc olarak Allah in yarattigina sirf sadece gorsel manada bir degisiklik icin kendi mudahale etmiyor mu? ediyor.estetik ameliyatta ayni sekilde gorsel manada bir mudahale.
    aciklayabilir misiniz?
    ve aleykumusselam.
    Saç boyama sınırlı olsada caizdir.
    Estetik ameliyatlar ise bedende değişiklik yapmaktır, boyama ile kıyaslanamaz.
    Estetik ameliyat bazı durumlarda caizdir. örneğin; görünüşte fıtrata aykırı bir hal var ise caizdir.. burnunu kaybedenin kendine burun yaptırması gibi


  21. 04.Nisan.2010, 16:53
    47
    TatarRmzn
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Mart.2010
    Üye No: 74298
    Mesaj Sayısı: 242
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    --->: sac boyama meselesi

    Şahsen kişinin saçlarını değişik renklere boyaması hoşuma gitmeyen bir durum.Saç boyamak tabiki yasak değil fakat kullanılan boyaların içeriği bu işi yaparken yanlışa itebilir kişiyi.Kaldıki piyasada ki boyaların nerdeyse tamamı yabancı menşeyli olduğuna göre durup bir kez daha düşünmek gerekir.Kişinin abdestine mani olabileceği gibi sağlığına da zararı dokunabilir.Benim gözlemlediğim kadarıyla genç yaştan itibaren saçlarını boyayan kişilerin saçları çabuk kırarıyor ve yıpranıyor.Tabiki kına gibi doğal ürünler hariç.Bilhakis bu doğal ürünleri kullanmak sevaptır, aynı zamanda da yararlıdır.


  22. 04.Nisan.2010, 16:53
    47
    Devamlı Üye
    Şahsen kişinin saçlarını değişik renklere boyaması hoşuma gitmeyen bir durum.Saç boyamak tabiki yasak değil fakat kullanılan boyaların içeriği bu işi yaparken yanlışa itebilir kişiyi.Kaldıki piyasada ki boyaların nerdeyse tamamı yabancı menşeyli olduğuna göre durup bir kez daha düşünmek gerekir.Kişinin abdestine mani olabileceği gibi sağlığına da zararı dokunabilir.Benim gözlemlediğim kadarıyla genç yaştan itibaren saçlarını boyayan kişilerin saçları çabuk kırarıyor ve yıpranıyor.Tabiki kına gibi doğal ürünler hariç.Bilhakis bu doğal ürünleri kullanmak sevaptır, aynı zamanda da yararlıdır.


  23. 05.Nisan.2010, 00:59
    48
    Tu€N
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2010
    Üye No: 74900
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: sac boyama meselesi

    mumsema Nickli Üyeden Alıntı

    ve aleykumusselam.
    Saç boyama sınırlı olsada caizdir.
    Estetik ameliyatlar ise bedende değişiklik yapmaktır, boyama ile kıyaslanamaz.
    Estetik ameliyat bazı durumlarda caizdir. örneğin; görünüşte fıtrata aykırı bir hal var ise caizdir.. burnunu kaybedenin kendine burun yaptırması gibi
    caiz olup olmamasi konusunu biliyorum.sac bedenin bir parcasi degil midir? ortada bir ihtiyac var midir? saglik vs?

    olaya su acidanda bakarsak;


    sacin boyanmasi musriklere benzememek icin.e bu zamanda musrikler sacta boyuyor.biz onlara benzemis oluyoruz.o zaman biz onlara benzememek icin bu sefer boyamamaliyiz.

    eskiden musriklere benzememek icin onlarin yaptigini biz yapmiyorduk,simdi ise musriklerin giyim tarzi davranislari aliskanliklari muslumanlarla ortak olabiliyor. bu gunah degil mi? madem gunah olmayacak birseyse daha onceden niye sorun oldu? madem gunah, niye su an musriklerin yaptigi seyleri bizde yapabiliyoruz?

    ornek olarak takim elbise giyen, pantalon giyen, vs sacini muslumanin ki gibi yapan musrikler (ornekler daha bir suru yazilabilir)


    soruyu biraz degistirirsek;


    eger tam tersi olsaydi musrikler eskiden sac boyuyor olsaydi peygamberimiz tam tersini soyleseydi biz suan gunah isliyor mu olacaktik?

    muslumanligi yasamak musrigin yaptigini yapmamaksa, musrigin her yaptiginin bize benzeyip benzemedigini takip edip surekli bizim kacmamamiz mi lazim?aksi halde onlara benzeyip gunaha mi girmis olacagiz?


  24. 05.Nisan.2010, 00:59
    48
    Tu€N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    mumsema Nickli Üyeden Alıntı

    ve aleykumusselam.
    Saç boyama sınırlı olsada caizdir.
    Estetik ameliyatlar ise bedende değişiklik yapmaktır, boyama ile kıyaslanamaz.
    Estetik ameliyat bazı durumlarda caizdir. örneğin; görünüşte fıtrata aykırı bir hal var ise caizdir.. burnunu kaybedenin kendine burun yaptırması gibi
    caiz olup olmamasi konusunu biliyorum.sac bedenin bir parcasi degil midir? ortada bir ihtiyac var midir? saglik vs?

    olaya su acidanda bakarsak;


    sacin boyanmasi musriklere benzememek icin.e bu zamanda musrikler sacta boyuyor.biz onlara benzemis oluyoruz.o zaman biz onlara benzememek icin bu sefer boyamamaliyiz.

    eskiden musriklere benzememek icin onlarin yaptigini biz yapmiyorduk,simdi ise musriklerin giyim tarzi davranislari aliskanliklari muslumanlarla ortak olabiliyor. bu gunah degil mi? madem gunah olmayacak birseyse daha onceden niye sorun oldu? madem gunah, niye su an musriklerin yaptigi seyleri bizde yapabiliyoruz?

    ornek olarak takim elbise giyen, pantalon giyen, vs sacini muslumanin ki gibi yapan musrikler (ornekler daha bir suru yazilabilir)


    soruyu biraz degistirirsek;


    eger tam tersi olsaydi musrikler eskiden sac boyuyor olsaydi peygamberimiz tam tersini soyleseydi biz suan gunah isliyor mu olacaktik?

    muslumanligi yasamak musrigin yaptigini yapmamaksa, musrigin her yaptiginin bize benzeyip benzemedigini takip edip surekli bizim kacmamamiz mi lazim?aksi halde onlara benzeyip gunaha mi girmis olacagiz?





+ Yorum Gönder
Git İlk 345 Son