+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Giyimli çıplak kadınlarla ilgili hadisi şerif Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. chapman26
    Üye
    Reklam

    Giyimli çıplak kadınlarla ilgili hadisi şerif

    Reklam





    Giyimli çıplak kadınlarla ilgili hadisi şerif Mumsema Ümmetimin Son Dönemlerinde Giyimli Fakat Çıplak Bir Takım Kadınlar Olacaktır.. Bunların Başlarının Ü...stü Deve Hörgücü Gibi Bulunacaktır "ONLAR CENNETE GİREMEZ CENNETİN KOKUSUNU BİLE ALAMAZLAR böyle bir hadis var mı ve manası nedir?





  2. @mir
    âb ü kil

    --->: hadis


    Reklam


    ـ5969 ـ35ـ وعن أبي هريرة رَضِيَ اللّهُ عَنه قال: ]قَالَ رَسُولُ اللّهِ #: يُوشِك إنْ طَالَتْ بِكَ مُدَّةٌ أنْ تَرَى قَوْماً في أيْدِيهِمْ مِثْلُ أذْنَابِ الْبَقَرِ يَغْدُونَ في غَضَبِ اللّهِ وَيَرُوحُونَ في سَخَطِ اللّهِ، وَقَالَ: صِنْفَانِ مِنْ أهْلِ النَّارِ، وَلَمْ أرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ، وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مَائَِتٌ مُمِيَتٌ رُؤُوسُهُنَّ كَأسْنَمَةِ الْبُخْتِ، َ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ، وََ يَرِحْنَ رِيحَهَا، وَإنّ رِيحَهَا لَتُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا[. أخرجه مسلم.قوله »كاسيات« أى بنعم اللّه.»عَارِيَاتٌ« من شكره، وقيل يسترن بعض أجسامهن ويكشفن بعضها، وقيل يلبسن ثيابا رقيقاً تصف ما تحتها، فهن كاسيات في ظاهر ا‘مر عاريات في الحقيقة.و»مَائَِتٌ« أي: زائغات عن طاعة اللّه وما يلزمهن من حفظ الفروج.»مُميت« يعملن غيرهن ذلك، وقيل مائتُ للشر مميت للرجال الى الفتنة، وقيل غير ذلك.وقوله »رُؤُسُهنَّ كأسنِمة الْبُخْتِ« أي يكبرونها من القانع والخمر والعمائم، أو بصلة الشعر بما يصيرها كأسنمة البخت .



    35. (5969)- Ebu Hureyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Ömrün biraz uzarsa ellerinde sığır kuyruğu gibi birşeyler taşıyan birtakım insanları çok geçmeden göreceksin. Onlar Allah´ın gadabına uğrayarak sabaha ererler, Allah´ın nefretine uğrayarak akşama ererler."

    Resulullah bir başka rivayette de: "Ateş ehlinden iki sınıf vardır, henüz onları görmedim: Yanlarında sığır kuyruğu gibi birşeyler taşıyıp onu insanlara vuran insanlar; giyinmiş, çıplak kadınlar ki bunlar Allah´a taatten dışarı çıkmışlardır. Bunlar, başkalarını da baştan çıkarırlar. Başları deve hörgücü gibidir. Bu kadınlar cennete girmek şöyle dursun, kokusunu dahi almazlar. Halbuki onun kokusu şu şu kadar uzak mesafeden duyulur" buyurdular." [Müslim, Cennet 53, (2857), 52, (2128).]



    AÇIKLAMA:



    1- Teysir iki ayrı rivayeti birleştirerek tek bir rivayet gibi sunmuştur. Biz iki paragraf şeklinde ayırdık. Her iki hadisi de Ebu Hureyre rivayet etmiş olmakla birlikte Müslim, bunları kitabına ayrı ayrı almıştır. Hatta, ikinci paragrafta yer alan rivayet Kitabu´l-Cennet´te daha önce yani 52 numarada kaydediliyor, birinci paragraftaki hadis ise daha sonra yani 53 numarada kaydediliyor. Dahası, bu hadis, Müslim´in az sayıdaki mükerrerlerinden biridir, daha önce Kitabu´l-Libas´ta 2128 müteselsil numara ile 125. hadis olarak kaydedilmiştir.

    2- Alimlerimiz bu hadisleri, Resulullah´ın gaybtan haber verme nevine giren mucizelerinden olarak değerlendirmişlerdir. Çünkü hadislerde zikri geçen ihbarlar az bir zaman sonra vukua gelmeye başlamıştır.

    Sığır kuyruğuna benzeyen şey, zabıta memurlarının kamçıları ile yorumlanmıştır. Resulullah´tan bir müddet sonra, bilhassa Emeviler devrinde halka zulmeden idareciler eksik olmamıştır. Mesele çoğu durumda "kamçılama seviyesi"nde kalmayıp idama kadar ulaşmıştır. İmam Malik, Ahmed İbnu Hanbel, İmam Âzam gibi nice büyükler bile bu zulümlerden nasiplerini almışlardır. Resulullah halka zulmeden insanların akşam ve sabah Allah´ın hışım, gadab ve nefretlerine maruz kaldıklarını belirterek onların davranışlarını tel´in ediyor.

    3- Kâsiyat "giyinmiş kadınlar" demektir, âriyat da "çıplak kadınlar" demektir. Kadın, hadiste iki zıt vasıfla tavsif edilmektedir: "Giyinmiş fakat çıplak kadın." Alimler, bunu farklı yorumlara tabi tutarlar:

    * Bazıları kâsiyatı Allah´ın nimetine bürünmüş fakat şükür yönüyle çıplak yani nimetlerin şükrünü eda etmeyen kadınlar diye yorumlamıştır.

    * Bir kısmı: Kadın kadınlık yönünü ortaya koymak, dikkatleri çekmek için, vücudunun bir kısmını örttüğü halde, diğer bir kısmını açar diye yorumlamıştır.

    * Bir kısmı da bedenini gösteren şeffaf elbiseler giyenler kastedilmiş demiştir.

    Bu açıklamaların hepsi doğrudur. İslamî tesettüre aykırı olan bütün giyimler bu hadiste ifade edilmiş durumdadır. İslamî tesettür sadece "giyinmek" aramaz, giyinmenin tarzını da ister.

    * Belirlenen hududu örtecek büyüklükte olmalıdır; el, ayak ve yüz hariç bütün beden örtülmelidir.

    * Vücud hatlarını gösterecek darlıkta olmamalıdır. Çok dar giyinen "giyinmiş çıplak" hükmündedir. Batı menşeli modaları takip edenler bu hallere düşmektedirler.

    * Elbise bedeni göstermemelidir. Çok ince naylon ve şeffaf elbise giyenler de giyinmiş çıplak durumundadır.

    * Hadislerde yasaklanan bir başka kıyafet şöhret elbisesidir. Yani dikkatleri üzerine çekmek gayesini güden kıyafetler. İslam elbiseyi örtünmek için emrettiği halde günümüzde birçok çevreler elbiseyi örtünmeden çok dikkatleri üzerine çekme vasıtası olarak kullanıyorlar. Şu halde bu nev´e giren giyimler de giyinmiş çıplak manasına dahildir.

    4- Mâilat: Lügat olarak eğilen, meyleden kadın demektir. Alimler umumiyetle Allah´ın gösterdiği istikametten ayrılan, yanlış istikametlere meyleden diye anlamışlardır. Bazı alimler de bu tabirle sağını solunu oynatarak, kırıtarak yürüyenlerin kastedildiğini söylemiştir. Mümilat da başkasını baştan çıkaran, başkasına salınarak yürümeyi öğreten kadın manasına gelir.

    5- Başlarını deve hörgücü gibi yapacak kadınlar tabiri bilhassa günümüzün kadınlarını tasvir ediyor gibidir. Kadınlar, değişik saç modaları uygulayarak saçlarını muhtelif şekillerde bağlayarak tepelerinde hotos denen çıkıntılar teşkil etmektedirler. Mü´min kadınlar, gerek giyecekte ve gerekse baş tuvaletinde bu hadislerin tehdidini dikkatle gözönüne alıp cennetin kokusundan bile mahrum kalmaktan korkmalıdırlar.

  3. Desert Rose
    Silent and lonely rains
    mmetimin son dönemlerinde giyimli fakat çıplak bir takım kadınlar olacak, bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır. Bunları lanetleyin, çünkü onlar lanetlenmişlerdir." Başka bir rivayette; "onlar cennete giremez ve cennetin kokusunu bile bulamazlar" ilavesi vardır.
    (Müslim, Libas, 125, Cennet, 52; Ahmed b. Hanbel, II, 223, 356, 440)



    "Resûlullah (sav) hafif bir elbise giyip tamamen vücut hatlarını örtmeyen elbiseler giyen kadınlara ‘Onlar adı örtülü ama gerçekten çıplaktırlar’ buyurmuştur.” (Süyûtî, Tenvîru'l-Havâlif, c. 3, s.103)


    Yazımızda yer verdiğimiz hadislerde bir şekilde kınanan ve Cennetin kokusundan mahrum kalacak bu örtülü çıplaklar kimlerdir? Bunlar İslam’ın koyduğu ölçülere uymayan, yani ince, dar ve uzuvları gösteren elbiseler giyen ya da vücudunda örtmesi gereken yerleri örtmeyen kadınlardır. Kadınların bu şekilde giyinmesi, küçük günahlardan olsaydı, elbette Peygamberimizin mübarek ağzından bu derece ağır şekilde tehdit etmezdi. Peygamberimizin hadisinde yer alan ‘teberrüc’ ifadesini kimi âlimlerimiz ‘giyinik çıplaklık’, ‘başörtülü açıklık’, ‘örtülü çıplaklık’, ‘tesettürsüz örtü’, ‘Teşhircilik’ gibi ifadelerle Türkçeleştirmeye çalışmışlardır. Yine, Peygamberimiz gösteriş ve şöhret için giyinenleri şu hadisleriyle uyarmaktadır: "Kim dünyada şöhret için elbise giyerse, Allah ona kıyâmet gününde zillet elbisesi giydirir. Sonra da onu cehennemin alevli ateşlerinde yakar." (Ebû Dâvud, Libas 5, h. No: 4029, 4030).


    ‘Şöhret elbisesi’nden maksat, başkalarına câzip görünmek ve fors satmak için giyilen elbisedir. (Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, c. 2, s. 94)


    İbnü'l-Esir ise ‘şöhret elbisesi’nden maksat, insanların arasında göz alıcı elbiseler giyerek büyüklük taslamak, kibirli tavra bürünmektir, diye belirtir. Başka bir hadis-i şerifte Efendimiz şöyle buyurmuşlardır: "Kim (dünyada, dikkatleri üzerine çeken) şöhret elbisesi giyerse, Allah, alçaltacağı gün alçaltıncaya kadar, o kimseden yüz çevirir (rahmet nazarıyla bakmaz)."
    (Kütübi Sitte Tercüme ve Şerhi, İ. Canan, c. 17, s. 465)
    Sakınılması Gereken Davranışlar


    Yukardaki ayet ve hadislerden yola çıkarak şunu söyleyebiliriz ki, İslâm’a göre; ince ve dar elbise giymek, cinsel organları, göğüsleri ve vücudu belirginleştirici elbiseler giymek, göze batar renkte elbiseler giymek, bacakları öne çıkarıcı etek giymek, makyajlı olarak namahremlerinin huzuruna çıkmak, başkalarının hissedeceği kadar parfümlenmek, süs eşyalarını şangırdatarak ve kırıtarak caddelerden geçmek, fantezi çorap giymek, ayakkabıları yere vurup dikkat çekerek yürümek, erkeklerle kırıtarak konuşmak, gibi hareketlerin hepsi (yabancı erkeklere karşı) mümin kadınlara yasaklanmış ‘teberrüç’ hareketleridir.

    Teberrüç’ten korunamayan kadınlarla İslâmî bir cemiyet kurulamayacağı için de ilk İslâm toplumunu oluştururken Allah'ın Resûlü, mümine kadınlardan teberrüç yapmayacaklarına dair bey’at (kesin söz) alırdı. Gerçekten de sahabe hanımları da takva üzere örtünürlerdir. Çünkü Müslüman hanımın örtüsü, takvasının bir işaretidir.

    Bir âyeti kerime bu husus şöyle açıklanır: "Ey Âdemoğulları! Size çirkin yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise indirdik. Takva elbisesi (takva ile kuşanıp donanmak) ise daha hayırlıdır. İşte bunlar, Allah'ın ayetlerindendir. Belki düşünüp öğüt alırlar (diye onları indirdi)." (7/A'râf, 26)

    Mümine Hanımın Zırhıdır O…’
    Daha hayırlı olan ‘takvâ elbisesi’ nedir? Takvâ (din örtüsü) ile kişi, kendini korumaya, dinî hayatına zarar verecek şeylerden sakınmaya çalışır. O örtü ile korunur, o örtü ile temiz fıtratını savunur, o örtü ile edep dışı işlerden kendini muhâfaza eder. O örtü onun için zırh gibidir, sağlam bir kale gibidir, çevresinde onu tehlikelerden saklayan nöbetçiler gibidir. İşte takva elbisesi budur. İnsanın rûhunu giydiren ve doyuran elbise. İnsanın mânevî dünyasını kollayan, yüzünü kızartacak bütün yanlış hareketlerden koruyan bir mânevî giysi, bir örtünüş ve davranış biçimi. Müminin onuruna, kişiliğine, inancı, ahlâkı ve namusuna zarar verecek davranışlardan onu koruyan bir giysidir takva elbisesi. Tesettür; hanımlar için Allah'ın emirlerine uygun olarak örtünme demektir, iman alâmetidir, İslâm şiarıdır. Ruhumuz gibi vücudumuz üzerinde de Allah'ın hâkimiyetini kabul edişin belgesi olan bir ibadettir tesettür. Bilinçli ve takva üzere örtünen Müslüman hanımlar elbisesi ile başkalarına şu mesajı verirler:
    "Ben vücudumu sergilemem, ben dişiliğimle değil, kişiliğimle toplumda yer alıyorum. Ben ziynetlerimi ortaya koyarak hem kendimi hem de başka erkeklere günaha sokmak istemiyorum.” Şeklinde kibarca mesaj verir. Ne yazık ki günümüzde hanımlarımızın gerçek tesettürden uzaklaştırılıp, yoz bir tesettür anlayışına götürülmek istendiğini görmekteyiz. Bunun değişik sebepleri vardır. “Başta şeytan, nefis, moda, tesettür defileleri, kötü arkadaş, çevreye kendini kabul ettirme, beğenilme arzusu gibi hususlar gözümüze çarpmaktadır. Hakiki iman sahibi müslüman hanım, örtüsünü Allah rızası için üzerine alır. O Allah’tan başkasına beğenisine ya da kınamasına aldırış etmez. O’nun amacı takvaya ulaşmaktır.

    Şöyle bir soru gelebilir? Peki, hanımlar güzel bir kıyafet giymeyecek mi?
    Modaya uymayacak diye de kadınlar için 'güzel giyinmesinler' demek istemiyoruz. Tabiî ki tesettürlü giyim, bakanları tiksindirecek, hoşuna gitmeyecek tarzda olmamalıdır. Zaten Müslüman Hanım için eşinin ve derecesine göre diğer mahremlerinin yanında onu sınırlayan ve yasaklayan bir hüküm yok. Ama önemli olan sokakta yabancı erkeklerin dikkatini çekecek, cinselliği öne çıkarıcı, vücut hatlarını belli edici kıyafet olmamasına dikkat etmek gerekir.

    __________________________________________________ ___

    27: Tek kelimeden oluşan konu başlığı açmak yasaktır. Bir konu başlığı en az iki kelimeden oluşmalıdır.

  4. YaZaROW
    Emekli
    Ve baş örtüsünü süslenme olarak kullanan kadınlar. Ki bunlar türemeye başladı. Çok yaklaştık muhtemel sona.

  5. islami17
    Dua ibadetin kendisidir..
    Verdiğiniz bilgilerden dolayı Allah razı olsun kardeşlerim
    Ve baş örtüsünü süslenme olarak kullanan kadınlar Ki bunlar türemeye başladı Çok yaklaştık muhtemel sona
    Haklısın kardeşim. Malesef çok fazla oldu. Allah ıslah etsin.
    Ama bunların yanında da gerçekten tessetürün amacı dışına çıkmayan kadınlar da var. Ne mutlu onlara...



    "Ümmetimin son dönemlerinde giyimli fakat çıplak bir takım kadınlar olacak, bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır Bunları lanetleyin, çünkü onlar lanetlenmişlerdir" Başka bir rivayette; "onlar cennete giremez ve cennetin kokusunu bile bulamazlar" ilavesi vardır
    (Müslim, Libas, 125, Cennet, 52; Ahmed b Hanbel, II, 223, 356, 440)

    Eskiden insanlar daha bir ahlaklıydı. Ancak şimdi tvde ve sokakta görüyorum açık seçik gezenler çok arttı. Yazık bir de kendilerine müslüman demiyorlar mı!!



    "Resûlullah (sav) hafif bir elbise giyip tamamen vücut hatlarını örtmeyen elbiseler giyen kadınlara ‘Onlar adı örtülü ama gerçekten çıplaktırlar’ buyurmuştur” (Süyûtî, Tenvîru'l-Havâlif, c 3, s103)
    Allah razı olsun kardeşim. Güzel bir uyarı olmuş. İnşallah yerini de bulur.

    Selam ve duayla...


  6. asikar42
    Üye
    Allah razı olsun güzel bir konuya değinmişsiniz inşallah yerine ulaşır. Allaha emanet olun Allah sizlerden ve bütün müslümanlardan razı osun.

  7. ravza 2
    ALLAH C.C garip bir kulu
    bu yazıyı bütün bayanlarımız okusa ama birde okusaaa anlasa sokakta bu tarz baş bağlamalar artık gözümüze aşina olmaya başladı ne yazıkki ellerinize sağlık kardeşim

  8. Şems-i Tebriz
    Genç Sufi
    Sadece sorun bu değil laftanda anlamıyorlar.Günahtır yapma diyince.Napim hörgüçsüz yakışmıyor diyorlar.Anlaşılan örtülü güzellik onlar için çok önemli.Bilmiyorlar ki örtü güzelliği gizlemek için takılır.

  9. beyzanurberat
    Üye
    selamunaleykum allah razı olsun, da bende bişi merak ettim hepimiz insanız öyle bayan görüyorki insan üstü türban altı töbe töbe bilmem nasıl anlayın ful ama ful hatlar ortada, oda yetmez gibi bi ton bayan var acık secik onlara bakmamak için kendimi ve nefsimi cok zorluyorum ama işim bu, on elli yuz değilki hepsi bunların yoldan cıkmış acaba bizede günah yazılıyormu ? açmasalar bakmayız günahada girmeyiz, nasıl olacak bu iş, şimdi bunu günahı kime?

  10. Desert Rose
    Silent and lonely rains
    bakmamak için kendimi ve nefsimi cok zorluyorum ama işim bu, on elli yuz değilki hepsi bunların yoldan cıkmış acaba bizede günah yazılıyormu ? açmasalar bakmayız günahada girmeyiz, nasıl olacak bu iş, şimdi bunu günahı kime?
    Ve aleykumusselam amin ecmain kardeş...
    Bu durumda açanda bakanda günaha girer kardeş,
    ama gözünü harama bakmaktan sakınmalısın,buda senin ve
    bütün Müslüman erkek ve kadınların itaat etmesi gereken ilahi emirdir.
    ayrıca bu olguların varlığıda kişinin dünyadaki imtahanıdır ki nefsine ve şeytana muhalefet etmek için.
    Harama bakmamalısın bütün sakınmalarına rağmen yinede
    görüş alanın içine giriyorsa
    yani senin isteğinin dışında yada beşeri ilişkiler dolayısıyla konuşmaman
    ve bakmaman mümkün değilse o zaman vebal senin değildir fakat bile bile
    baktığın takdirde günah işlemiş olursun.
    Allah c.c kalplerde olanı en iyi bilendir...
    selametle.

  11. VanLi*
    Devamlı Üye
    ''Mümin kadınlara söyle örtünsünler;çünkü bu, onların tanınması ve incitilmemesi için en uygunudur.''(Ahzâb 33/59)

  12. Misafir

    Reklam


    Yukarıda ki hadiste Allah Resulu(s.a.v) o bayanların cennete giremeyeceğini söylüyor ama o hadisle şu hadis gelişmiyor mu? (Allahü teâlâ iman sahiplerine, Cehennemde,
    günahları kadar azap eder. Sonra imanları
    sebebiyle ebedi olarak Cennete sevk eder.) [Ebu Nuaym]

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
ciplak kadinlar,  kadınlarla ilgili hadisler,  kadınlarla ilgili hadisi şerifler,  ümmetimin son dönemlerinde giyimli,  çıplak kadınlar,  örtülü çıplaklar hadisi,  ümmetimin son dönemlerinde giyimli fakat