Konusunu Oylayın.: Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili
  1. 06.Eylül.2010, 22:03
    1
    beyzanurberat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2010
    Üye No: 77106
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili






    Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili Mumsema selamunaleykum,öncelikle bir aradan sonra yine yanınızdayım, duala ile hamd lar ile en büyük sıkıntılarımı atmama yardımcı olan siz değerli dostlarıma kardeşlerime teşekkür ediyorum, ve rabbime hamd ediyorum, manevi olarak en zayıf zamanımda bana yoldas olan site yöneticilerine tesekkür ediyorum..

    size 2 sorum olacak kardeşlerim, birincisi tevrak ,zebur,incil bu kıtaplar hangi dilde inmiştir, sonradan baska dile göre değiştirilmişmidir?

    ve bu kitaplar indiğinde ozamanda arapca varmıydı acaba, acaip acaip sorular geliyor aklıma.

    diğer sorum ise beni cok düşündürüyor, ben bir ilahi kasidede, hz. hüzeyin küçük iken cebrail as. tarafından kerbelada sehit edileceği haberi peygamberimize verildiğini söyleniyor, bu doğrumu?

    selametle kardeşlerim. allah cc. hepinizin bayramını mubarek etsin, oruçlarını kabul eylesin.. allah rızası için dualarınızda banada yer ayırın..

    saygılarımla


  2. 06.Eylül.2010, 22:03
    1



    selamunaleykum,öncelikle bir aradan sonra yine yanınızdayım, duala ile hamd lar ile en büyük sıkıntılarımı atmama yardımcı olan siz değerli dostlarıma kardeşlerime teşekkür ediyorum, ve rabbime hamd ediyorum, manevi olarak en zayıf zamanımda bana yoldas olan site yöneticilerine tesekkür ediyorum..

    size 2 sorum olacak kardeşlerim, birincisi tevrak ,zebur,incil bu kıtaplar hangi dilde inmiştir, sonradan baska dile göre değiştirilmişmidir?

    ve bu kitaplar indiğinde ozamanda arapca varmıydı acaba, acaip acaip sorular geliyor aklıma.

    diğer sorum ise beni cok düşündürüyor, ben bir ilahi kasidede, hz. hüzeyin küçük iken cebrail as. tarafından kerbelada sehit edileceği haberi peygamberimize verildiğini söyleniyor, bu doğrumu?

    selametle kardeşlerim. allah cc. hepinizin bayramını mubarek etsin, oruçlarını kabul eylesin.. allah rızası için dualarınızda banada yer ayırın..

    saygılarımla


    Benzer Konular

    - İslamla ilgili daha doğrusu Kur'anla ilgili birkaç sorum var ?

    - Hazreti ömer'in şehit edilmesi

    - Hz.Ali'nin Şehit Edilmesi

    - Hz. Hüseyinin hayatını anlatan bir kitap

    - Hz.Hüseyinin Hayatını - Kerbela olayini cok merak ediyorum onunla ilgili bir kitap önerebilirmisiniz

  3. 06.Eylül.2010, 23:03
    2
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: selamunaleyküm hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili




    Hz.Hüseyin sorusu hakkında şöyle bir tahminde bulunabilirim. Peygamberimiz her ne kadar doğduğundan beri farklı bir çocuk ve genç olduysa da 40 yaşında Peygamber olmuştur. O yüzden böyle bir düşünceyle gidebilirsiniz. Ama aslı varsa cevap gelir zaten.


  4. 06.Eylül.2010, 23:03
    2
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Hz.Hüseyin sorusu hakkında şöyle bir tahminde bulunabilirim. Peygamberimiz her ne kadar doğduğundan beri farklı bir çocuk ve genç olduysa da 40 yaşında Peygamber olmuştur. O yüzden böyle bir düşünceyle gidebilirsiniz. Ama aslı varsa cevap gelir zaten.


  5. 06.Eylül.2010, 23:29
    3
    beyzanurberat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2010
    Üye No: 77106
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    --->: selamunaleyküm hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili

    peygamberimiz değl kardeşim hz. hüseyin küçük bir cocuk iken cebrail as. tarafından hz. hüseyinin kerbelada sehit edileceğini bildirmiş, oldugu söyleniyor
    selametle


  6. 06.Eylül.2010, 23:29
    3
    peygamberimiz değl kardeşim hz. hüseyin küçük bir cocuk iken cebrail as. tarafından hz. hüseyinin kerbelada sehit edileceğini bildirmiş, oldugu söyleniyor
    selametle


  7. 07.Eylül.2010, 00:10
    4
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: selamunaleyküm hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili

    Hmm anladım özür dilerim.


  8. 07.Eylül.2010, 00:10
    4
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Hmm anladım özür dilerim.


  9. 07.Eylül.2010, 01:00
    5
    Şems-i Tebriz
    Genç Sufi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Eylül.2010
    Üye No: 78750
    Mesaj Sayısı: 216
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Mevlanadan....

    --->: Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili

    Ve a.s;
    Alıntı
    birincisi tevrak ,zebur,incil bu kıtaplar hangi dilde inmiştir, sonradan baska dile göre değiştirilmişmidir?
    İncil;
    İlk dönem Hristiyan müellifleri, sözler anlamına gelen "Logia" isimli İbranice-Aramice adlı İncil'in varlığını haber vermektedirler. Bunun yanı sıra, XVIII. yüzyıldan itibaren İnciller üzerinde araştırma yapmaya başlayan bazı Batılı bilim adamları, günümüzde mevcut dört İncil daha ortaya çıkmadan önce, tek bir İncil'in mevcut olduğunu, mevcut İncillerin bu İncil'den istifade edilerek yazıldığını haber vermektedirler.

    Bu araştırmacılardan Lessing, XVIII. yüzyılın sonlarına doğru ortaya attığı bir tez ile dört İncil'den önce, aslî bir İncil'in var olduğunu, bunun dilinin Aramice olduğunu, Matta, Markos ve Luka'nın, İncillerini yazarken bundan istifade ettiklerini söylemiştir. (Suat Yıldırım, Mevcut Kaynaklara Göre Hıristiyanlık, Ankara, 1984, s. 94).

    J. G. Eichon da bu ilk aslî nüshanın varlığını haber vermektedir. J. Wellhausen'e göre, bu ilk aslî nüsha Markos'a aittir. Markos Aramice olarak bu ilk nüshayı yazmış, bilâhare bunu genişleterek Yunancaya çevirmiştir. Ona göre, Matta ve Luka İncilleri, bu Aramice aslî nüsha ile, bunun Yunancaya tercüme edilen nüshasından istifade edilerek yazılmışlardır. Zahn'a göre, bu aslî nüsha, Markos'a değil; Matta'ya aittir. Halen elde mevcut olan Matta ve Markos, bu aslî nüshadan istifade edilerek yazılmışlardır.

    L. Waganay ise, aslî nüshanın Markos'a ait olduğunu söylemekte ve Markos'un bunu, Petrus'un vaazlarından istifade ederek yazdığını ileri sürmektedir. Ona göre bu Aramice aslî nüshadan, Aramice olarak Matta İncili kopya edilmiştir. Yunanca yazmış olan Matta ile Luka, bu Aramice yazılı olan Markos ve Matta'ya dayanılarak kaleme alınmıştır.

    Yine bazı İncil araştırmacılarına göre, halen elde mevcut olan İncillerden önce Hz. İsa (as)'ın sözlerini ve mûcizelerini ihtivâ eden yazılı, küçük ve müstakil parçalar vardı. Mevcut İncillerin yazarları, eserlerini kaleme alırken bu parçalardan istifade etmişlerdir. (Suat Yıldırım, Mevcut Kaynaklara Göre Hıristiyanlık, Ankara, 1984, s. 94)

    İncil nüshalarından aslına en yakın olan Barnaba İncilidir. 1984'te Hakkari civarında bir mağarada, Ârâmî dilinde ve Süryânî alfabesi ile yazılmış bir Barnaba İncili bulunmuştur.sorularlaislam

    Tevrat;
    .
    İbranice yazılmıştir ve bu dildeki karşılığı Tora'dır. Beş kitaptan oluşur, bu yüzden de bazen Yunanca ismiyle Pentateuch (Penta-beş, teuch-tamamlanmış kitap, beş kitap anlamında) da denir.

    Zebur;

    Zebur önceleri İbranca idi ve İbrânî-Ârâmî alfabesiyle yazılmıştı. Hristiyanlığın yayılmasından sonra da Lâtinceye çevrilmiştir. Ancak günümüzde orijinal bir Zebur nüshasının mevcut olduğunu söylemek mümkün değildir. Bugün yeryüzünde Zebur'a tâbi bir millet bulunmamakla beraber, gerek yahudiler, gerek hristiyanlar ibadet ve âyinlerinde dua niyetiyle Zebur'dan parçalar okumaktadırlar. Özellikle hristiyanların pazar âyinlerinde Mezmur'dan seçilmiş parçalar okumayı ihmal etmedikleri bilinen bir husustur.
    Osman CİLACI


  10. 07.Eylül.2010, 01:00
    5
    Şems-i Tebriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Genç Sufi
    Ve a.s;
    Alıntı
    birincisi tevrak ,zebur,incil bu kıtaplar hangi dilde inmiştir, sonradan baska dile göre değiştirilmişmidir?
    İncil;
    İlk dönem Hristiyan müellifleri, sözler anlamına gelen "Logia" isimli İbranice-Aramice adlı İncil'in varlığını haber vermektedirler. Bunun yanı sıra, XVIII. yüzyıldan itibaren İnciller üzerinde araştırma yapmaya başlayan bazı Batılı bilim adamları, günümüzde mevcut dört İncil daha ortaya çıkmadan önce, tek bir İncil'in mevcut olduğunu, mevcut İncillerin bu İncil'den istifade edilerek yazıldığını haber vermektedirler.

    Bu araştırmacılardan Lessing, XVIII. yüzyılın sonlarına doğru ortaya attığı bir tez ile dört İncil'den önce, aslî bir İncil'in var olduğunu, bunun dilinin Aramice olduğunu, Matta, Markos ve Luka'nın, İncillerini yazarken bundan istifade ettiklerini söylemiştir. (Suat Yıldırım, Mevcut Kaynaklara Göre Hıristiyanlık, Ankara, 1984, s. 94).

    J. G. Eichon da bu ilk aslî nüshanın varlığını haber vermektedir. J. Wellhausen'e göre, bu ilk aslî nüsha Markos'a aittir. Markos Aramice olarak bu ilk nüshayı yazmış, bilâhare bunu genişleterek Yunancaya çevirmiştir. Ona göre, Matta ve Luka İncilleri, bu Aramice aslî nüsha ile, bunun Yunancaya tercüme edilen nüshasından istifade edilerek yazılmışlardır. Zahn'a göre, bu aslî nüsha, Markos'a değil; Matta'ya aittir. Halen elde mevcut olan Matta ve Markos, bu aslî nüshadan istifade edilerek yazılmışlardır.

    L. Waganay ise, aslî nüshanın Markos'a ait olduğunu söylemekte ve Markos'un bunu, Petrus'un vaazlarından istifade ederek yazdığını ileri sürmektedir. Ona göre bu Aramice aslî nüshadan, Aramice olarak Matta İncili kopya edilmiştir. Yunanca yazmış olan Matta ile Luka, bu Aramice yazılı olan Markos ve Matta'ya dayanılarak kaleme alınmıştır.

    Yine bazı İncil araştırmacılarına göre, halen elde mevcut olan İncillerden önce Hz. İsa (as)'ın sözlerini ve mûcizelerini ihtivâ eden yazılı, küçük ve müstakil parçalar vardı. Mevcut İncillerin yazarları, eserlerini kaleme alırken bu parçalardan istifade etmişlerdir. (Suat Yıldırım, Mevcut Kaynaklara Göre Hıristiyanlık, Ankara, 1984, s. 94)

    İncil nüshalarından aslına en yakın olan Barnaba İncilidir. 1984'te Hakkari civarında bir mağarada, Ârâmî dilinde ve Süryânî alfabesi ile yazılmış bir Barnaba İncili bulunmuştur.sorularlaislam

    Tevrat;
    .
    İbranice yazılmıştir ve bu dildeki karşılığı Tora'dır. Beş kitaptan oluşur, bu yüzden de bazen Yunanca ismiyle Pentateuch (Penta-beş, teuch-tamamlanmış kitap, beş kitap anlamında) da denir.

    Zebur;

    Zebur önceleri İbranca idi ve İbrânî-Ârâmî alfabesiyle yazılmıştı. Hristiyanlığın yayılmasından sonra da Lâtinceye çevrilmiştir. Ancak günümüzde orijinal bir Zebur nüshasının mevcut olduğunu söylemek mümkün değildir. Bugün yeryüzünde Zebur'a tâbi bir millet bulunmamakla beraber, gerek yahudiler, gerek hristiyanlar ibadet ve âyinlerinde dua niyetiyle Zebur'dan parçalar okumaktadırlar. Özellikle hristiyanların pazar âyinlerinde Mezmur'dan seçilmiş parçalar okumayı ihmal etmedikleri bilinen bir husustur.
    Osman CİLACI


  11. 07.Eylül.2010, 01:02
    6
    Şems-i Tebriz
    Genç Sufi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Eylül.2010
    Üye No: 78750
    Mesaj Sayısı: 216
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Mevlanadan....

    --->: Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili

    Değiştirilmişler midir?

    Değerli Kardeşimiz;


    Kur'an'dan önce gelen ve bugün elde mevcut bulunan İlâhî Kitabların hiçbiri, Allah'ın Peygamberlerine indirdiği semavî kitabların orijinali değildirBunların zamanla asıl nüshaları kaybolmuş, insanlar tarafından yeniden yazılmışlardırBu yüzden de içlerine hurafeler ve bâtıl inançlar karışmıştırMeselâ Tevrat'ın, HzMusa'dan sonra uzun asırlar esir ve sürgün hayatı yaşayan, hattâ bir ara inançlarını bile kaybedip putperestliğe düşen Yahudiler tarafından muhafaza edilemediği; bugün elde olan nüshanın HzMusa'dan çok sonra bâzı din adamları tarafından yazıldığı, fakat Tevrat'ın aslı imiş gibi yeniden din kitabı olarak kabul edildiği bilinen tarihî gerçeklerdendirBöyle uzun ve karışık bir devreden sonra ortaya çıkarılan bir kitabın HzMusa'ya indirilen Tevrat'ın aynısı olamayacağı açıktırBu yüzdendir ki, içinde peygamberlere yakışmayacak isnad ve iftiralar yer almakta; tevhid dîninin ruhuna aykırı düşen hükümler bulunmaktadır

    Davud'a (AS) gelen Zebur da, Tevrat'ın mâruz kaldığı akıbetten kurtulamamıştır
    İncil'e gelince, Hzİsa (AS) kendisine gelen vahiyleri yazdırmamıştıÇünkü 30 yaşında peygamber olmuş, 33 yaşında da peygamberlik vazifesi son bulmuştuÜç sene gibi kısa bir süre içinde de köyden köye, şehirden şehire dolaşıp, halkı irşâd için uğraşmıştıSon zamanlarında ise, zaten Yahudilerin kışkırtmasıyla Romalı idareciler tarafından sürekli takip altında idiBu durumda incil'i yazdırmak için ne zaman, ne de imkân bulabilmiştiNitekim bugün elde mevcut olan İnciller, müelliflerinin adıyla anılmakta ve içinde Hzİsa'nın havarilerine verdiği vaazlarını, ders ve irşadlarını ihtiva eden bir siyer kitabı görüntüsünü taşımaktadırlarÜstelikde bunları yazanlar Hzİsa'nın havarileri olan ilk mü'minler değil, onları görüp Hzİsa'ya gelen İlâhî sözleri onlardan dinleyenlerdir

    Eldeki mevcut İncillerde bir takım muhteva ve anlatış farkları görülmektedirAslında bu İnciller, MS325 tarihinde İznik'te toplanan bin kişilik bir ruhanî konsülün kararı ile kabul edilmiştirBu hey'et, yüzlerce İncil'i incelemişler, 318 üyenin ittifakı ile aralarından Hzİsa'nın ulûhiyet tarafı olduğunu ileri süren bugünkü 4 İncil'i kabul edip diğerlerini yakıp imha etmişlerdir

    Görüldüğü gibi, Hzİsa'nın (hâşâ) Allah'ın oğlu olduğu prensibi, Hzİsa'dan yıllar sonra bir meclis kararı ile kabul edilmiştirHattâ bu karara bâzı Hıristiyan kiliseleri uymamışlardırBu bakımdan bugünkü 4 İncil'in, Hzİsa'ya indirilen İncil'in aslına uygun olduğunu söylemek mümkün değildir

    İlâhi vahiy olan semâvi kitaplar her türlü tezat ve ihtilaftan uzaktırZira gönderilen elçiye verilen kitap kelâmullahtırİncilin tahrif edilmiş olduğu dört İncilin bulunmasından, bu incillerin, birbiri ile çelişip tezata düşmesinden, farklı bilgiler vermesinden, alenen anlaşılır

    Yine Matta incilinin amacı; İsanın yaşamı, ölümü, dirilişi üzerinedirMarkos en kısa İncil olup, insanların İsa Aleyhisselâma gösterdikleri ilgi ve İsâ Aleyhisselâmın hayatından çokca bahsederLuka ise daha kitabının başında amacının İsa Aleyhisselâmın yaşamını doğru ve ayrıntılı biçimde anlatmak olduğunu açık seçik ortaya koyuyorKitabını Teofilosa hitaben (Luka: 1/3) yazdığını belirtmesi İsa Aleyhisselâma âit olmadığını gösterirYuhanna ise incili bizatihi kendisinin kaleme aldığını; Onun adıyla yaşama kavuşasınız (20/30-31) diyerek belirtmiştir

    İlâhi vahiy ise ancak Allahın kelâmı, sözü, beyanıdırPeygamber ve ümmetine Allahın koyduğu kanunları, emirleri, nehiyleri içerirGeçmiş peygamberlerden ve ölümden sonrasından haber verir

    Görüleceği üzere bu bahsedilen inciller İsa Aleyhisselâmdan sonra yazılmış ve onun hayatını kaleme almışlardırİlâhi vahyin nüshaları karışmış ve fakat İsa Aleyhisselâma inen gerçek incil tahrif edilmiştirİncelendiğinde, akl-iı selim ile düşünüldüğünde bu gerçek açıkça görülebilecektir

    Bir kere inciller, İsa Aleyhisselâmdan yüzyıl gibi bir zaman sonra yazılmışlardır, İsa Aleyhisselâmın dili ile yazılmamışlardırHatta Yeni Ahidde yazıldığına göre İncil yazarları; Sözlü söylentiyi saptayan ilk hıristiyan topluluğunun sözcülerinden başka birşey değildirİncil yazarlarından herbiri kendi uslûbuna, kendi kişiliğine, kendine özgün dini kaygılarına göre, çevrelerindeki gelenekten aldıkları sözler ile hikayeler arasında bir takım bağlar kurmuşlardır

    Matta İncilinde (1/1-17) İsa Aleyhisselâmın babaları olarak verilen isimler toplamı (İbrahim Aleyhisselâm dahil) İbrahim Aleyhisselâma kadar 40'tırLuka İncilinin verilen isimler toplamı ise İbrahim Aleyhisselâm dahil 55'tir

    Luka İncili (3/23-38), Mesihi Matata nisbet ederkenMatta İncili (1/16), Mesihi Dülger Yusufa nisbet etmiştir

    Matta İncili (11/18) Yahyanın yemiyerek ve içmeyerek geldiğini haber verirken, Markos İncili (1/6) Yahyanın çekirge ve yaban balı yediğini söyler ki, bu iki haber birbirini çürütür




  12. 07.Eylül.2010, 01:02
    6
    Şems-i Tebriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Genç Sufi
    Değiştirilmişler midir?

    Değerli Kardeşimiz;


    Kur'an'dan önce gelen ve bugün elde mevcut bulunan İlâhî Kitabların hiçbiri, Allah'ın Peygamberlerine indirdiği semavî kitabların orijinali değildirBunların zamanla asıl nüshaları kaybolmuş, insanlar tarafından yeniden yazılmışlardırBu yüzden de içlerine hurafeler ve bâtıl inançlar karışmıştırMeselâ Tevrat'ın, HzMusa'dan sonra uzun asırlar esir ve sürgün hayatı yaşayan, hattâ bir ara inançlarını bile kaybedip putperestliğe düşen Yahudiler tarafından muhafaza edilemediği; bugün elde olan nüshanın HzMusa'dan çok sonra bâzı din adamları tarafından yazıldığı, fakat Tevrat'ın aslı imiş gibi yeniden din kitabı olarak kabul edildiği bilinen tarihî gerçeklerdendirBöyle uzun ve karışık bir devreden sonra ortaya çıkarılan bir kitabın HzMusa'ya indirilen Tevrat'ın aynısı olamayacağı açıktırBu yüzdendir ki, içinde peygamberlere yakışmayacak isnad ve iftiralar yer almakta; tevhid dîninin ruhuna aykırı düşen hükümler bulunmaktadır

    Davud'a (AS) gelen Zebur da, Tevrat'ın mâruz kaldığı akıbetten kurtulamamıştır
    İncil'e gelince, Hzİsa (AS) kendisine gelen vahiyleri yazdırmamıştıÇünkü 30 yaşında peygamber olmuş, 33 yaşında da peygamberlik vazifesi son bulmuştuÜç sene gibi kısa bir süre içinde de köyden köye, şehirden şehire dolaşıp, halkı irşâd için uğraşmıştıSon zamanlarında ise, zaten Yahudilerin kışkırtmasıyla Romalı idareciler tarafından sürekli takip altında idiBu durumda incil'i yazdırmak için ne zaman, ne de imkân bulabilmiştiNitekim bugün elde mevcut olan İnciller, müelliflerinin adıyla anılmakta ve içinde Hzİsa'nın havarilerine verdiği vaazlarını, ders ve irşadlarını ihtiva eden bir siyer kitabı görüntüsünü taşımaktadırlarÜstelikde bunları yazanlar Hzİsa'nın havarileri olan ilk mü'minler değil, onları görüp Hzİsa'ya gelen İlâhî sözleri onlardan dinleyenlerdir

    Eldeki mevcut İncillerde bir takım muhteva ve anlatış farkları görülmektedirAslında bu İnciller, MS325 tarihinde İznik'te toplanan bin kişilik bir ruhanî konsülün kararı ile kabul edilmiştirBu hey'et, yüzlerce İncil'i incelemişler, 318 üyenin ittifakı ile aralarından Hzİsa'nın ulûhiyet tarafı olduğunu ileri süren bugünkü 4 İncil'i kabul edip diğerlerini yakıp imha etmişlerdir

    Görüldüğü gibi, Hzİsa'nın (hâşâ) Allah'ın oğlu olduğu prensibi, Hzİsa'dan yıllar sonra bir meclis kararı ile kabul edilmiştirHattâ bu karara bâzı Hıristiyan kiliseleri uymamışlardırBu bakımdan bugünkü 4 İncil'in, Hzİsa'ya indirilen İncil'in aslına uygun olduğunu söylemek mümkün değildir

    İlâhi vahiy olan semâvi kitaplar her türlü tezat ve ihtilaftan uzaktırZira gönderilen elçiye verilen kitap kelâmullahtırİncilin tahrif edilmiş olduğu dört İncilin bulunmasından, bu incillerin, birbiri ile çelişip tezata düşmesinden, farklı bilgiler vermesinden, alenen anlaşılır

    Yine Matta incilinin amacı; İsanın yaşamı, ölümü, dirilişi üzerinedirMarkos en kısa İncil olup, insanların İsa Aleyhisselâma gösterdikleri ilgi ve İsâ Aleyhisselâmın hayatından çokca bahsederLuka ise daha kitabının başında amacının İsa Aleyhisselâmın yaşamını doğru ve ayrıntılı biçimde anlatmak olduğunu açık seçik ortaya koyuyorKitabını Teofilosa hitaben (Luka: 1/3) yazdığını belirtmesi İsa Aleyhisselâma âit olmadığını gösterirYuhanna ise incili bizatihi kendisinin kaleme aldığını; Onun adıyla yaşama kavuşasınız (20/30-31) diyerek belirtmiştir

    İlâhi vahiy ise ancak Allahın kelâmı, sözü, beyanıdırPeygamber ve ümmetine Allahın koyduğu kanunları, emirleri, nehiyleri içerirGeçmiş peygamberlerden ve ölümden sonrasından haber verir

    Görüleceği üzere bu bahsedilen inciller İsa Aleyhisselâmdan sonra yazılmış ve onun hayatını kaleme almışlardırİlâhi vahyin nüshaları karışmış ve fakat İsa Aleyhisselâma inen gerçek incil tahrif edilmiştirİncelendiğinde, akl-iı selim ile düşünüldüğünde bu gerçek açıkça görülebilecektir

    Bir kere inciller, İsa Aleyhisselâmdan yüzyıl gibi bir zaman sonra yazılmışlardır, İsa Aleyhisselâmın dili ile yazılmamışlardırHatta Yeni Ahidde yazıldığına göre İncil yazarları; Sözlü söylentiyi saptayan ilk hıristiyan topluluğunun sözcülerinden başka birşey değildirİncil yazarlarından herbiri kendi uslûbuna, kendi kişiliğine, kendine özgün dini kaygılarına göre, çevrelerindeki gelenekten aldıkları sözler ile hikayeler arasında bir takım bağlar kurmuşlardır

    Matta İncilinde (1/1-17) İsa Aleyhisselâmın babaları olarak verilen isimler toplamı (İbrahim Aleyhisselâm dahil) İbrahim Aleyhisselâma kadar 40'tırLuka İncilinin verilen isimler toplamı ise İbrahim Aleyhisselâm dahil 55'tir

    Luka İncili (3/23-38), Mesihi Matata nisbet ederkenMatta İncili (1/16), Mesihi Dülger Yusufa nisbet etmiştir

    Matta İncili (11/18) Yahyanın yemiyerek ve içmeyerek geldiğini haber verirken, Markos İncili (1/6) Yahyanın çekirge ve yaban balı yediğini söyler ki, bu iki haber birbirini çürütür




  13. 07.Eylül.2010, 01:02
    7
    Şems-i Tebriz
    Genç Sufi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Eylül.2010
    Üye No: 78750
    Mesaj Sayısı: 216
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Mevlanadan....

    --->: Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili

    Matta (27/60); Markos (15/46); Luka (23/53)ya göre ceset alınıp Kaya içine oyulmuş bir kabre konulmuşturYuhanna (19/41)ya göre ise, İsanın cesedi bahçede olan bir kabre konmuştur
    Matta İncilinde (17/15) bir adamın Saralı oğlunu kurtarması için İsaya geldiğini belirtirken, Markos İncili (9/17) Dilsiz ruhu olan oğlunu İsaya getirdiğini söylerLuka ise aynı olayı naklederken adamın, İsaya Muallim! Sana yalvarırım oğluma bak dediğini belirtir

    İnciller Yunanca yazılmışlardırYeni Ahidde orijinalliğini muhafaza eden bazı terimler Yunanca değil, İbranicedirBu dahi tahrife delildirZira İsa Aleyhisselâmın dili Âramice (İbranice)dir

    Matta İncilinin bildirdiğine göre Hazret-i İsa, Musa Aleyhisselâmın şeriatını yıkmaya değil, yapmaya geldiğini beyan etmiştir(Matta: 5/ 17-18)

    Halbuki bugünkü Yeni Ahid, Musa Aleyhisselâmın şeriatının İsa Aleyhisselâm tarafından tamamen kaldırıldığını öğretmektedirBu bir tenakuz, çelişkidir

    Hıristiyanlığın temeli sayılan teslisle ilgili âyet şöyle idi: Çünkü gökte şehadet edenler üçtür: Baba, kelime ve Ruhul-Kudüs ve bu üç birdir ve yerde şehadet edenler üçtürRuh ve su ve kan ve bu birde mutabıktır(Yuhannanın Mek: 5/ 7-8)

    1881 de basılan tashihli nüshadan birinci kısım çıkarılmış ve bugünkü yeni baskılarda bu yoktur

    Bu misal bize, Hıristiyanlığın kutsal kitabı üzerinde tahrifler yapıldığını ve bu tahriflerin devam ettiğini göstermektedir

    Mattanın (5/39-40) Kötüye karşı koma, ve senin sağ yanağına kim vurursa, ona ötekini de çevir, bir mahkemeye gidip senin gömleğini almak isterse, ona abani da bırak şeklindeki sözü ile, yine (Matta: 10/34) yeryüzüne selâmet getirmeğe geldim sanmayın; ben selâmet değil, fakat kılıç getirmeye geldim sözü arasında tezat vardır

    Mattaya göre (20/29) Erihadan çıkan İsaya, şifa için gelen körlerin sayısı ikidirMarkosa göre (10/46) ise şifa için gelen körlerin sayısı birdir

    Matta İnciline göre (10/9) İsa Havârilerine yanlarına Asâ bile almaya müsaade etmezken

    Markos İncilinin ifadesine göre (6/8), yanlarında Asâ taşımalarını tavsiye etmiştir

    Matta (25/15) hizmetçileri üç gösterirken, Luka (19/33) hizmetçileri on kişi gösterir

    Göklerin melekutunda en büyüğün kim olduğu hakkında soruyu soran, Matta İnciline göre (18/1) İsanın talebeleridirMarkos İnciline göre (9/33-34) sorulan suali haber veren İsanın kendisidir

    Markos İncilinin bir yerinde (1/1) İsa Mesihin İncili denilirken, diğer bir yerinde de (1/14) Allahın İncili denilmektedir

    Luka İncilinde bir yerde Kurtarıcım Allah,(Luka: 1: 47) diğer bir yerde de Kurtarıcı İsa denilmektedir(2: 11)

    Hazret-i İsa için sık sık hem Allahın oğlu, hem de Yusuf oğlu, Davud oğlu, Âdem oğlu deyimleri kullanılmaktadır

    Bunların hangisi doğrudur? İlâhi dinde böyle büyük tenakuzlar, kesinlikle olmazBu ifadeler İncildeki tahrifatın büyüklüğünü göstermektedir

    İncillerde dipnot olarak sık sık (Matta: 17/20-21, 18/10-11 - Markos: 7/15-16, 11/25-28, Luka: 8/45, 9-56) Birçok eski metinlerde şu sözler de yer alir denilmektedir

    Veya Markos (16/20)de olduğu gibi bu bölümün 9-20 ayetleri eski metinlerde yoktur denilmektedir

    Bu tahrifatı açıklayan alenilik Yuhannada (7/53 - 8/11)de de mevcuttur

    Bu gibi çelişki ve tutarsizliklar Allah-u Teâlâya nisbet edilen bir kitapta bulunmazÖte yandan Allah-u Teâlânın kulu ve elçisi olan bir peygamber de kendini Allah yerine koymaz ve kendine taptırmaz

    Binaenaleyh İsa Aleyhisselâma indirilen İncilin sonradan insan eliyle yazıldığı ve tahrif edildiği anlaşılmaktadır

    İncilin tahrif edildiğini Kuran-ı kerim şöyle haber vermektedir:

    Onlardan bir grup, okuduklarını kitaptan sanasınız diye kitabı okurken dillerini eğip bükerlerHalbuki okudukları kitaptan değildirSöyledikleri Allah katından olmadığı halde Bu Allah katındandır derlerOnlar bile bile Allaha iftirâ ediyorlar (Âl-i imran: 78)

    Kur'an'ın Dışındaki İlâhî Kitablar Tahrif Edildiklerine Göre, Bunlara İman Nasıl Olur?

    Biz Müslümanlar, HzMusa, HzDâvud ve Hzİsa Aleyhimüsselâm'a Tevrat, Zebur ve İncil adını taşıyan İlâhî kitablar gönderildiğine ve bu kitabların hak ve tevhid dînine aykırı hiçbir hüküm taşımadığına inanırızFakat ne var ki, bu kitablar sonradan muhafaza edilemeyerek asılları kaybolmuştur

    Bugün Yahudi ve Hıristiyanların ellerinde bulunan kitabların içinde, peygamberlere indirilmiş olan vahiylerden hiçbir şey yoktur diyemeyizFakat, içine hurafe ve bâtıl itikadlann karıştığı da bir vakıadırBu sebeble, bu kitablara karşı ihtiyatlı davranırızİçinde bulunan Kur'an'a uygun hükümlerin, vahiy mahsulü olduğunu kabul ederizKur'an'a zıd düşen hükümlerin ise, sonradan o kitablara ilâve edildiğine ihtimal veririzO kitabların Kur'an'a uygunluk veya zıd düşme durumu söz konusu olmayan haberlerinde ise, sükût ederizNe kabul, ne de reddederizÇünkü onların vahiy eseri olma ihtimali olduğu kadar, olmama ihtimali de vardır

    Bu hususta Ebû Hüreyre (RA) şöyle demiştir: «Ehl-i Kitab, Tevrat'ı İbranice (metni) ile okurlar, Arab diliyle de Müslümanlara tefsir ederlerdiBu hususta Resûlüllah (ASM)
    ashabına şöyle buyurdu:

    «— Siz ehl-i kitabın sözlerini ne tasdik, ne de tekzib edinizAncak deyiniz ki: "Biz Allah'a, bize indirilen Kur'an'a; İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yâkub ve torunlarına indirilenlere; Musa'ya ve İsa'ya verilenlere ve (bütün) peygamberlere Rablan katından gönderilen (kitab ve âyetler)'e îman ettikOnlardan hiçbirini (kimine inanmak, kimini inkâr etmek suretiyle) diğerlerinden ayırdetmeyizBiz (Allah'a) teslim olmuş Müslümanlanz" (Bakara, 136)»

    Selam ve dua ile
    Sorularla İslamiyet

    Alıntı
    2 diğer sorum ise beni cok düşündürüyor, ben bir ilahi kasidede, hz hüzeyin küçük iken cebrail as tarafından kerbelada sehit edileceği haberi peygamberimize verildiğini söyleniyor, bu doğrumu?
    Alıntı


    Hafız Cemaluddin Zerendi, Hilâl ibn-i Hübab'dan şöyle rivayet ediyor:
    HzHüseyin'in şehit edilmesini Peygamberimiz'in (sav) daha önce bilmesi
    Bir gün Hz peygamberimiz evdeyken torunları (Hz alinin ve kızı Hz fatımanın Hasan ve Hüseyin) onu rahat bırakmazlar ve onunla oynamak isterler fakat Hz peygamberimiz Hz fatmaya "niçin bunları başka bir şeyle meşgul etmiyorsun"der ve Hz fatma Hasanı ve Hüseyini alır ve içeri götürür fakat çocuklar yine durmaz annelerini kandırıp tekrar Resulullahın yanına gelirler Resulullah onları dizlerine oturtur

    O sırada Cebrâil arzetti:Ey Allah(cc)ın Resulü, yavrularınızı çok sevdiğinizi görüyorum Peygamber Cebrâil'e Elbetteki çok severim, onlar yaşantımın iki güzel (fesleğen) gülleridir diye cevap verdi Cebrâil Hüseyin'e işaret ederek şöyle dedi: Bil ki ümmetin bu oğlunu öldürecektir Daha sonra kanatlarıyla uçarak elinde biraz toprakla geri döndü ve Resulullah'a Yavrun bu toprağın üzerinde öldürülecektir dedi


    Hz Muhammed (s) toprağın adını sorduğunda Cebrâil adının Kerbela olduğunu söyledi Ve bu sırada Hz peygamberimiz`e Cebrail şunu söyledi "Hasan ve Hüseyin cennet halkı çocuklarının seyyidleridir ve sünnet ehlinin gözbebekleridir, sürurlarıdır"der



  14. 07.Eylül.2010, 01:02
    7
    Şems-i Tebriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Genç Sufi
    Matta (27/60); Markos (15/46); Luka (23/53)ya göre ceset alınıp Kaya içine oyulmuş bir kabre konulmuşturYuhanna (19/41)ya göre ise, İsanın cesedi bahçede olan bir kabre konmuştur
    Matta İncilinde (17/15) bir adamın Saralı oğlunu kurtarması için İsaya geldiğini belirtirken, Markos İncili (9/17) Dilsiz ruhu olan oğlunu İsaya getirdiğini söylerLuka ise aynı olayı naklederken adamın, İsaya Muallim! Sana yalvarırım oğluma bak dediğini belirtir

    İnciller Yunanca yazılmışlardırYeni Ahidde orijinalliğini muhafaza eden bazı terimler Yunanca değil, İbranicedirBu dahi tahrife delildirZira İsa Aleyhisselâmın dili Âramice (İbranice)dir

    Matta İncilinin bildirdiğine göre Hazret-i İsa, Musa Aleyhisselâmın şeriatını yıkmaya değil, yapmaya geldiğini beyan etmiştir(Matta: 5/ 17-18)

    Halbuki bugünkü Yeni Ahid, Musa Aleyhisselâmın şeriatının İsa Aleyhisselâm tarafından tamamen kaldırıldığını öğretmektedirBu bir tenakuz, çelişkidir

    Hıristiyanlığın temeli sayılan teslisle ilgili âyet şöyle idi: Çünkü gökte şehadet edenler üçtür: Baba, kelime ve Ruhul-Kudüs ve bu üç birdir ve yerde şehadet edenler üçtürRuh ve su ve kan ve bu birde mutabıktır(Yuhannanın Mek: 5/ 7-8)

    1881 de basılan tashihli nüshadan birinci kısım çıkarılmış ve bugünkü yeni baskılarda bu yoktur

    Bu misal bize, Hıristiyanlığın kutsal kitabı üzerinde tahrifler yapıldığını ve bu tahriflerin devam ettiğini göstermektedir

    Mattanın (5/39-40) Kötüye karşı koma, ve senin sağ yanağına kim vurursa, ona ötekini de çevir, bir mahkemeye gidip senin gömleğini almak isterse, ona abani da bırak şeklindeki sözü ile, yine (Matta: 10/34) yeryüzüne selâmet getirmeğe geldim sanmayın; ben selâmet değil, fakat kılıç getirmeye geldim sözü arasında tezat vardır

    Mattaya göre (20/29) Erihadan çıkan İsaya, şifa için gelen körlerin sayısı ikidirMarkosa göre (10/46) ise şifa için gelen körlerin sayısı birdir

    Matta İnciline göre (10/9) İsa Havârilerine yanlarına Asâ bile almaya müsaade etmezken

    Markos İncilinin ifadesine göre (6/8), yanlarında Asâ taşımalarını tavsiye etmiştir

    Matta (25/15) hizmetçileri üç gösterirken, Luka (19/33) hizmetçileri on kişi gösterir

    Göklerin melekutunda en büyüğün kim olduğu hakkında soruyu soran, Matta İnciline göre (18/1) İsanın talebeleridirMarkos İnciline göre (9/33-34) sorulan suali haber veren İsanın kendisidir

    Markos İncilinin bir yerinde (1/1) İsa Mesihin İncili denilirken, diğer bir yerinde de (1/14) Allahın İncili denilmektedir

    Luka İncilinde bir yerde Kurtarıcım Allah,(Luka: 1: 47) diğer bir yerde de Kurtarıcı İsa denilmektedir(2: 11)

    Hazret-i İsa için sık sık hem Allahın oğlu, hem de Yusuf oğlu, Davud oğlu, Âdem oğlu deyimleri kullanılmaktadır

    Bunların hangisi doğrudur? İlâhi dinde böyle büyük tenakuzlar, kesinlikle olmazBu ifadeler İncildeki tahrifatın büyüklüğünü göstermektedir

    İncillerde dipnot olarak sık sık (Matta: 17/20-21, 18/10-11 - Markos: 7/15-16, 11/25-28, Luka: 8/45, 9-56) Birçok eski metinlerde şu sözler de yer alir denilmektedir

    Veya Markos (16/20)de olduğu gibi bu bölümün 9-20 ayetleri eski metinlerde yoktur denilmektedir

    Bu tahrifatı açıklayan alenilik Yuhannada (7/53 - 8/11)de de mevcuttur

    Bu gibi çelişki ve tutarsizliklar Allah-u Teâlâya nisbet edilen bir kitapta bulunmazÖte yandan Allah-u Teâlânın kulu ve elçisi olan bir peygamber de kendini Allah yerine koymaz ve kendine taptırmaz

    Binaenaleyh İsa Aleyhisselâma indirilen İncilin sonradan insan eliyle yazıldığı ve tahrif edildiği anlaşılmaktadır

    İncilin tahrif edildiğini Kuran-ı kerim şöyle haber vermektedir:

    Onlardan bir grup, okuduklarını kitaptan sanasınız diye kitabı okurken dillerini eğip bükerlerHalbuki okudukları kitaptan değildirSöyledikleri Allah katından olmadığı halde Bu Allah katındandır derlerOnlar bile bile Allaha iftirâ ediyorlar (Âl-i imran: 78)

    Kur'an'ın Dışındaki İlâhî Kitablar Tahrif Edildiklerine Göre, Bunlara İman Nasıl Olur?

    Biz Müslümanlar, HzMusa, HzDâvud ve Hzİsa Aleyhimüsselâm'a Tevrat, Zebur ve İncil adını taşıyan İlâhî kitablar gönderildiğine ve bu kitabların hak ve tevhid dînine aykırı hiçbir hüküm taşımadığına inanırızFakat ne var ki, bu kitablar sonradan muhafaza edilemeyerek asılları kaybolmuştur

    Bugün Yahudi ve Hıristiyanların ellerinde bulunan kitabların içinde, peygamberlere indirilmiş olan vahiylerden hiçbir şey yoktur diyemeyizFakat, içine hurafe ve bâtıl itikadlann karıştığı da bir vakıadırBu sebeble, bu kitablara karşı ihtiyatlı davranırızİçinde bulunan Kur'an'a uygun hükümlerin, vahiy mahsulü olduğunu kabul ederizKur'an'a zıd düşen hükümlerin ise, sonradan o kitablara ilâve edildiğine ihtimal veririzO kitabların Kur'an'a uygunluk veya zıd düşme durumu söz konusu olmayan haberlerinde ise, sükût ederizNe kabul, ne de reddederizÇünkü onların vahiy eseri olma ihtimali olduğu kadar, olmama ihtimali de vardır

    Bu hususta Ebû Hüreyre (RA) şöyle demiştir: «Ehl-i Kitab, Tevrat'ı İbranice (metni) ile okurlar, Arab diliyle de Müslümanlara tefsir ederlerdiBu hususta Resûlüllah (ASM)
    ashabına şöyle buyurdu:

    «— Siz ehl-i kitabın sözlerini ne tasdik, ne de tekzib edinizAncak deyiniz ki: "Biz Allah'a, bize indirilen Kur'an'a; İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yâkub ve torunlarına indirilenlere; Musa'ya ve İsa'ya verilenlere ve (bütün) peygamberlere Rablan katından gönderilen (kitab ve âyetler)'e îman ettikOnlardan hiçbirini (kimine inanmak, kimini inkâr etmek suretiyle) diğerlerinden ayırdetmeyizBiz (Allah'a) teslim olmuş Müslümanlanz" (Bakara, 136)»

    Selam ve dua ile
    Sorularla İslamiyet

    Alıntı
    2 diğer sorum ise beni cok düşündürüyor, ben bir ilahi kasidede, hz hüzeyin küçük iken cebrail as tarafından kerbelada sehit edileceği haberi peygamberimize verildiğini söyleniyor, bu doğrumu?
    Alıntı


    Hafız Cemaluddin Zerendi, Hilâl ibn-i Hübab'dan şöyle rivayet ediyor:
    HzHüseyin'in şehit edilmesini Peygamberimiz'in (sav) daha önce bilmesi
    Bir gün Hz peygamberimiz evdeyken torunları (Hz alinin ve kızı Hz fatımanın Hasan ve Hüseyin) onu rahat bırakmazlar ve onunla oynamak isterler fakat Hz peygamberimiz Hz fatmaya "niçin bunları başka bir şeyle meşgul etmiyorsun"der ve Hz fatma Hasanı ve Hüseyini alır ve içeri götürür fakat çocuklar yine durmaz annelerini kandırıp tekrar Resulullahın yanına gelirler Resulullah onları dizlerine oturtur

    O sırada Cebrâil arzetti:Ey Allah(cc)ın Resulü, yavrularınızı çok sevdiğinizi görüyorum Peygamber Cebrâil'e Elbetteki çok severim, onlar yaşantımın iki güzel (fesleğen) gülleridir diye cevap verdi Cebrâil Hüseyin'e işaret ederek şöyle dedi: Bil ki ümmetin bu oğlunu öldürecektir Daha sonra kanatlarıyla uçarak elinde biraz toprakla geri döndü ve Resulullah'a Yavrun bu toprağın üzerinde öldürülecektir dedi


    Hz Muhammed (s) toprağın adını sorduğunda Cebrâil adının Kerbela olduğunu söyledi Ve bu sırada Hz peygamberimiz`e Cebrail şunu söyledi "Hasan ve Hüseyin cennet halkı çocuklarının seyyidleridir ve sünnet ehlinin gözbebekleridir, sürurlarıdır"der



  15. 07.Eylül.2010, 03:50
    8
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili

    1. 3 kıtapta ısraılogullarına ındıgı ıcın ıbranıcedır.
    2. evet bu durumla bılgılendırılmıstı peygamberımız.
    tesekkurler paylasım ıcın..


  16. 07.Eylül.2010, 03:50
    8
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    1. 3 kıtapta ısraılogullarına ındıgı ıcın ıbranıcedır.
    2. evet bu durumla bılgılendırılmıstı peygamberımız.
    tesekkurler paylasım ıcın..


  17. 07.Eylül.2010, 10:53
    9
    beyzanurberat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2010
    Üye No: 77106
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    --->: Hz.hüseyinin şehit edilmesi ile ilgili bir sorum var ve 3 kitap ile ilgili



    ,selamun aleykum, 3 kitap hakkında aradıgım herseyi buldum,allah razı olsun, benyimdeydi bu sorunun yanıtları ya bir rüya ya bir ses bana bunu anlattı biliyorum ama nereden bulamıyor ve hatırlayamıyorum, tuhaftır belki ama ben 19 yaslarımda ruyamda, rabbena duasını ruyamda kapkaranlık bir yerde öğrendim..

    sora anlamını arastırmıştım, şimdiyse bu düşünce sardı kafama 3 kitap hakkındakı bilgileri bana öğreten neydi kimdi, hatırlayamıyorum..

    gelelim hz hüseyinin kerbelada şehit edilmesine,neden acaba peygamberimiz s.a.v bu konu için allahtan yardım istemedi,demekki bu bizlerin onların herkesin kaderini yaşaması gerktiğini gösteriyor, ve belkide rabbimiz katında hayırlı olan olmuştur bunu bilemiyoruz, tek bildiğim hz. hüseyin şehit olurken,ya rab,bize göklerden yardım etmeyeceksen hakkımızda ondan daha hayırlısını ver diyorsa, bu rabbimizin bir imtihanıydı bizlere, evet imtihan..

    allah cumlesine rahmetetsin..

    bilgiler için hepinize sonsuz teşekkür ederim, rabbi rahim,hayır dualarınızı kabul etsin..


  18. 07.Eylül.2010, 10:53
    9


    ,selamun aleykum, 3 kitap hakkında aradıgım herseyi buldum,allah razı olsun, benyimdeydi bu sorunun yanıtları ya bir rüya ya bir ses bana bunu anlattı biliyorum ama nereden bulamıyor ve hatırlayamıyorum, tuhaftır belki ama ben 19 yaslarımda ruyamda, rabbena duasını ruyamda kapkaranlık bir yerde öğrendim..

    sora anlamını arastırmıştım, şimdiyse bu düşünce sardı kafama 3 kitap hakkındakı bilgileri bana öğreten neydi kimdi, hatırlayamıyorum..

    gelelim hz hüseyinin kerbelada şehit edilmesine,neden acaba peygamberimiz s.a.v bu konu için allahtan yardım istemedi,demekki bu bizlerin onların herkesin kaderini yaşaması gerktiğini gösteriyor, ve belkide rabbimiz katında hayırlı olan olmuştur bunu bilemiyoruz, tek bildiğim hz. hüseyin şehit olurken,ya rab,bize göklerden yardım etmeyeceksen hakkımızda ondan daha hayırlısını ver diyorsa, bu rabbimizin bir imtihanıydı bizlere, evet imtihan..

    allah cumlesine rahmetetsin..

    bilgiler için hepinize sonsuz teşekkür ederim, rabbi rahim,hayır dualarınızı kabul etsin..





+ Yorum Gönder