Konusunu Oylayın.: Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

5 üzerinden 4.20 | Toplam : 30 kişi
Hayızlı iken oruç tutulabilir mi
  1. 28.Ağustos.2010, 01:40
    1
    Ateş-i Bahar
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ocak.2009
    Üye No: 46522
    Mesaj Sayısı: 462
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Hayızlı iken oruç tutulabilir mi






    Hayızlı iken oruç tutulabilir mi Mumsema esselamu aleykum hocam,

    bir arkadas sohbet ederken bazi alimlere göre hayizliyken oruc tutabilir söyledigini nakletti. Benim bildigim ise hayız ve nifas hâlinde olanların farz, vâcip, nâfile veya adak cinsinden her çeşit oruç tutmaları haramdır.
    Bu kardese ne cevap vermeli, dogrumu biliyorum?



  2. 28.Ağustos.2010, 01:40
    1
    Kıdemli Üye



    esselamu aleykum hocam,

    bir arkadas sohbet ederken bazi alimlere göre hayizliyken oruc tutabilir söyledigini nakletti. Benim bildigim ise hayız ve nifas hâlinde olanların farz, vâcip, nâfile veya adak cinsinden her çeşit oruç tutmaları haramdır.
    Bu kardese ne cevap vermeli, dogrumu biliyorum?



    Benzer Konular

    - Hayızlı kadın isterse oruç tutabilir. (Adet halindeyken oruç tutabilirmiyim)

    - Hayızlı iken cinsellik

    - Adet de oruç tutulabilir mi

    - Hayızlı iken oruç tutmakta bir sakınca var mıdır ?

    - Bayramlarda oruç tutulabilir mi?

  3. 28.Ağustos.2010, 05:01
    2
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,366
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10



    Ve aleykumusselam kardeşim. Kadınların adet ve nifas hallerinde namaz kılmaları ve oruç tutmaları caiz değildir. Bu peygamber aleyhisselamdan günümüze kadar ihtilaf edilmemiş bir konudur. Günümüzde bazı kimselerin çıkıp buna aykırı şeyleri söylemesi bu hakikati değiştirmez. Bu konuda geçen iki hadisi şerifte şöyle buyrulmuştur:


    "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl." (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).


    Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir. Hz. Âişe (r.anha) şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk." (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).


  4. 28.Ağustos.2010, 05:01
    2
    Yönetici



    Ve aleykumusselam kardeşim. Kadınların adet ve nifas hallerinde namaz kılmaları ve oruç tutmaları caiz değildir. Bu peygamber aleyhisselamdan günümüze kadar ihtilaf edilmemiş bir konudur. Günümüzde bazı kimselerin çıkıp buna aykırı şeyleri söylemesi bu hakikati değiştirmez. Bu konuda geçen iki hadisi şerifte şöyle buyrulmuştur:


    "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl." (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).


    Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir. Hz. Âişe (r.anha) şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk." (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).


  5. 28.Ağustos.2010, 05:54
    3
    menzil_guller
    Ya Hayy

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63308
    Mesaj Sayısı: 1,270
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 41

    --->: Hayızli iken oruc tutulabilir mi??

    Alıntı
    Allah’u alem bizim konuyu Kur'an ekseninde yeniden tarayarak vardığımız sonuç o ki, vahye göre hayız "ezen" yani "rahatsızlıktır".Hasta bir kimsenin orucunu isterse erteleyebileceği ve gününe gün kaza edeceği, istemezse ertelemeyeceği hükmü ise Bakara 184'ün açık hükmüdür. Bu sorunuzun cevabını ben değil Kur'an böyle vermiştir
    Maximilyan kardeşim,bizler ayetleri kendi vardığımız sonuçlar doğrultusunda hüküm vermemiz ve bu hüküm doğrultusunda amel etmemiz doğru değildir.çünkü ayette geçen ("İçinizden hasta olan veya yolculukta bulunan ise, diğer günlerde, tutamadığı günler sayısınca tutar.")hasta olan ,yani oruç tutmaya takati olmayan ,eğer oruç tuttuğu zaman sağlığı tamamen tehlikeye girecek olan kişi ile,hayızlı ,adet gören kadının durumu aynı değildir..

    Hanımlar âdetli günlerinde namaz kılmadıkları gibi oruç da tutmazlar. Bugünlerde kılınamayan namazlar daha sonra kaza edilmezken, tutulamayan oruçların Ramazan sonrası kaza edilmesi gerekir. Bu hükmün kaynağı Peygamber Efendimizdir. Muaz (r.a.) anlatıyor: "Ben Hz. Aişe'ye hayızlı bir kadının sadece orucu kaza edip, namazı kaza etmediğinin sebebini sordum.
    O şöyle cevap verdi: "Biz Resulullah ile beraber bulunduğumuzda, hayızlı iken sadece orucu kaza etmemizi söyler, namaz hakkında herhangi bir emirde bulunmazdı." (Buhâri, Savm:14;Müslim, Sıyam: 21.) Bu açıdan oruç tutan bir hanım âdet gördüğünü öğrendiği andan itibaren orucu bozulmuş olur. Orucunu akşama kadar sürdürmemesi gerekir. O anda yiyip içebilir.


  6. 28.Ağustos.2010, 05:54
    3
    Alıntı
    Allah’u alem bizim konuyu Kur'an ekseninde yeniden tarayarak vardığımız sonuç o ki, vahye göre hayız "ezen" yani "rahatsızlıktır".Hasta bir kimsenin orucunu isterse erteleyebileceği ve gününe gün kaza edeceği, istemezse ertelemeyeceği hükmü ise Bakara 184'ün açık hükmüdür. Bu sorunuzun cevabını ben değil Kur'an böyle vermiştir
    Maximilyan kardeşim,bizler ayetleri kendi vardığımız sonuçlar doğrultusunda hüküm vermemiz ve bu hüküm doğrultusunda amel etmemiz doğru değildir.çünkü ayette geçen ("İçinizden hasta olan veya yolculukta bulunan ise, diğer günlerde, tutamadığı günler sayısınca tutar.")hasta olan ,yani oruç tutmaya takati olmayan ,eğer oruç tuttuğu zaman sağlığı tamamen tehlikeye girecek olan kişi ile,hayızlı ,adet gören kadının durumu aynı değildir..

    Hanımlar âdetli günlerinde namaz kılmadıkları gibi oruç da tutmazlar. Bugünlerde kılınamayan namazlar daha sonra kaza edilmezken, tutulamayan oruçların Ramazan sonrası kaza edilmesi gerekir. Bu hükmün kaynağı Peygamber Efendimizdir. Muaz (r.a.) anlatıyor: "Ben Hz. Aişe'ye hayızlı bir kadının sadece orucu kaza edip, namazı kaza etmediğinin sebebini sordum.
    O şöyle cevap verdi: "Biz Resulullah ile beraber bulunduğumuzda, hayızlı iken sadece orucu kaza etmemizi söyler, namaz hakkında herhangi bir emirde bulunmazdı." (Buhâri, Savm:14;Müslim, Sıyam: 21.) Bu açıdan oruç tutan bir hanım âdet gördüğünü öğrendiği andan itibaren orucu bozulmuş olur. Orucunu akşama kadar sürdürmemesi gerekir. O anda yiyip içebilir.


  7. 28.Ağustos.2010, 06:24
    4
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: Hayızli iken oruc tutulabilir mi??

    bugune kadar bunca alım,ımam,velıler gelmıs ve %99.9 olmaz tutamzsın dıe ıctıhat etmıs.%0.01 e yanlıs yola gırdırme cabasında olanlara uymak nedemktır yahuuu.
    Alıntı

    T.C.
    BAŞBAKANLIK

    DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI



    Kadınların Özel Hallerinde Yapamayacakları ibadetler
    23/09/2002



    Dinimiz müslümanları ibadet etmekle yükümlü kılmıştır. Hemen her konuda olduğu gibi bu konuda da kadın ile erkek arasında bir ayırım yapmamıştır. Çünkü erkeğin olduğu kadar kadının da ibadete ihtiyacı vardır. Erkek, yapmakla yükümlü olduğu ibadet görevini yapmadığı zaman Allah'a karşı sorumlu olduğu gibi kadın da aynı şekilde sorumludur.
    Ancak kadınlarda, ayhali (hayz), lohusalık (nifas) ve istihaza (özür akıntısı) denilen, kendilerine özel bazı haller vardır.

    Kadınların ayhali dönemlerinde, -temizleninceye kadar,- cinsî ilişkide bulunmaları Kur'an-ı Kerim'de (Bakara, 2/222) yasaklanmış; namaz, oruç ve Kabe'yi tavaf da, sünnetle bu yasak kapsamına alınmıştır. Nitekim, Fatma binti Ebî Hubeyş'in:

    -Ben istihazalı bir kadınım; hiç akıntım durmuyor. Namazı bırakayım mı? şeklindeki sorusuna Hz.Peygamber (s.a.):

    -"Hayır, o hayız akıntısı değil; damardan gelen hastalık kanıdır. Adet gördüğün günler sayısınca namazı bırak. (Bu sayı dolunca) yıkan ve namaz kıl" (Müslim, Hayz, 14; Ebû Davûd, Taharet, 109; Tirmizi, Taharet, 96; Nesaî, Hayz, 2) buyurmuştur. Bu istihazalı durumda olan kadınlar, taharet yönünden özürlü kimseler gibi, her vakitte abdest alarak namazlarını kılarlar. Nitekim Tirmizi'nin rivayetinde: "vakit gelince her namaz için abdest al" ziyadesi de yer almıştır.

    Kadınların ayhali dönemlerinde namaz kılamayacakları, oruç tutamayacakları ve Kabe'yi tavaf edemeyecekleri ayrıca bu günlerde kılamadıkları namazlarını kaza etmeleri de gerekmediği konusunda İslâm müctehid ve fakihleri arasında icma vardır. Sözüne itibar edilen hiçbir İslâm bilgini bunun aksini söylememiştir. Nitekim:
    - Neden, âdet gören bir kadın (temizlendikten sonra âdet günlerinde kılmadığı namazları kaza etmiyor da tutmadığı oruçları kaza ediyor? diye soru soran Muaze adlı hanıma Hz.Aişe:

    - Sen (hanımların ay halinden kılamadıkları namazların da kazası gerekeceğini söyliyen) Haruriye'den misin? demiş;
    - Hayır, Haruriye değilim, ama (öğrenmek için) soruyorum, cevabı üzerine: Hz.Aişe:
    - "Vaktiyle bu iş bizim başımıza geldiğinde, orucu kaza etmekle emrolunduk, namazın kazasıyle emrolunmadık, (Müslim, Hayz, 15) demiştir.

    Ayhalinde iken kadınların Kâbe'yi tavaf edemeyecekleri konusunda da Hz.Aişe; veda haccı esnasında yolda Serif denilen yerde âdet görmeye başlaması üzerine, Rasûlüllah (s.a.)'in:
    - "Bu Allah Teâlâ'nın, Hz.Adem'in kızları üzerine yazdığı bir şeydir. (senin elinde olan bir şey değildir). Hacıların, hacla ilgili yaptıklarını sen de yap. Ancak âdet gördüğün sürece Kâbeyi tavaf etme, buyurduğunu" (Buharî, Hayz, 1) nakletmiştir.

    Nifas (lohusalık) hali de hayız gibidir. Hayız ile ilgili hükümler aynen nifas için de geçerlidir. Nitekim bazı hadis-i şeriflerde "nifas" kelimesi "hayız" anlamında da kullanılmıştır. İbn Hazm diyor ki, Peygamberimizin "nifas" kelimesini "hayız" anlamında da kullanmasından, bunların hükümlerinin aynı olduğu anlaşılır.(El-Muhalla, I, 273) İslam âlimleri, nifasın hükmünün, hayız gibi olduğu hususunda ittifak halindedir.(Neylü'l-evtar, I, 333)

    Âdet gören veya lohusa olan kadınların Kur'an-ı Kerim'i okumalarına gelince; bu konuda İslâm âlimlerinin farklı görüşleri vardır.
    İmam Mâlik ve Ahmed İbn Hanbel'e göre hayızlı veya lohusa olan kadınların el sürmeyerek ezbere veya yüzünden Kur'an-ı Kerim'i okuyabilirler.(Fethu Babi'l-İnaye, I,217) İmam Mâlik bu durumdaki Kur'an öğretici ve öğrencilerinin Kur'an-ı Kerim'i tutmalarını da öğretme ve öğrenme zaruretine binaen câiz görmüştür. (Fethu Babi'l-İnaye, I, 217-218)

    Zahiri mezhebi fakihlerinden İbn Hazm ise hayız ve lohusa olan kadınlarla cünüp olan kimselerin hem Kur'an-ı Kerim'i tutmaları ve hem de okumalarının câiz olduğunu söylemiştir.(el-Muhallâ, I, 94)

    Hanefi ve Şafiîler ise Tirmizî, ile İbn Mâce'nin İbn Ömer (r.a.)den rivâyet ettikleri:
    "Ayhali olan kadın ve cünüp olan kimse Kur'an'dan hiçbir şey okuyamaz."(Tirmizi, Tahare, 98; İbn Mâce, Tahare, 105) anlamındaki hadis-i şerifini esas alarak, hayız veya lohusa olan kadınların Kur'an-ı Kerim'i okumalarının caiz olmadığını söylemişlerdir.

    Görüldüğü üzere, Kur'an-ı Kerim'de yasaklanmadığı için, kadınların âdet günlerinde namazlarını kılıp oruçlarını tutabilecekleri sözü isabetli değildir. Bu iddia, bu konudaki hadis-i şeriflere ve peygamberimizden günümüze kadar ki icma haline gelmiş uygulamaya aykırıdır. Yukarda belirtildiği üzere, sözüne itibar edilen hiç bir İslâm âlimi böyle görüş ileri sürmemiştir. Konuya kadın erkek eşitliği açısından bakmak da yanlıştır. Bunun kadın erkek eşitliğiyle bir ilgisi yoktur. Peygamberimiz hanımların bu halleri devam ettiği sürece namaz kılamıyacaklarını, oruç tutamıyacaklarını ve Kâbeyi tavaf edemiyeceklerini bildirmiştir. Şüphesiz her konu Kur'an-ı Kerim'de detaylı olarak yer almamıştır. Kur'an-ı Kerim'den sonra İslâmî hükümlerin ikinci kaynağı da sünnettir. Kur'an-ı Kerîm'de:
    "Kim Peygambere itaat ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiştir. (Nisa, 4/80); "Peygamber size ne verdi ise onu alın ve size neyi yasakladı ise ondan sakının."(Haşr,59/7) buyurulmuş; peygamberimizin emir ve tavsiyelerine uyulması emredilmiştir. Sünnette yer alan ve tarih boyunca da sünnete uygun olarak uygulanan bir konu hakkında aykırı bir görüşte bulunmanın bir değer taşımıyacağı açıktır.
    cumlemızden.
    bakın kardeslerım kendımce onemlı gordgum ıcın bunu dıle getırıyorum.
    Gunumuzde cesıtlı kısıler cıkıyorlar hoca sıfatıyla bırseyler anlatıyorlar.99 haca bırlık olmus aynı seyı soyluyor 1 kısı kalkmıs aksını soyluyor.sen o tek hocayı dınlersen
    YARIN HESAP GUNUNDE ALLAH SORAR SEN NEDEN COGUNLUKTAN AYRILDIN.
    sımdı sıze bır vıdeoyu ızlemınızi onerecegım.bu konuyla ılgılı asrımızın onemlı hocalarından bır hoca bu konuyu anlatıyor.turkıyeye gelıp.buyrun bakın.

    selametle..


  8. 28.Ağustos.2010, 06:24
    4
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    bugune kadar bunca alım,ımam,velıler gelmıs ve %99.9 olmaz tutamzsın dıe ıctıhat etmıs.%0.01 e yanlıs yola gırdırme cabasında olanlara uymak nedemktır yahuuu.
    Alıntı

    T.C.
    BAŞBAKANLIK

    DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI



    Kadınların Özel Hallerinde Yapamayacakları ibadetler
    23/09/2002



    Dinimiz müslümanları ibadet etmekle yükümlü kılmıştır. Hemen her konuda olduğu gibi bu konuda da kadın ile erkek arasında bir ayırım yapmamıştır. Çünkü erkeğin olduğu kadar kadının da ibadete ihtiyacı vardır. Erkek, yapmakla yükümlü olduğu ibadet görevini yapmadığı zaman Allah'a karşı sorumlu olduğu gibi kadın da aynı şekilde sorumludur.
    Ancak kadınlarda, ayhali (hayz), lohusalık (nifas) ve istihaza (özür akıntısı) denilen, kendilerine özel bazı haller vardır.

    Kadınların ayhali dönemlerinde, -temizleninceye kadar,- cinsî ilişkide bulunmaları Kur'an-ı Kerim'de (Bakara, 2/222) yasaklanmış; namaz, oruç ve Kabe'yi tavaf da, sünnetle bu yasak kapsamına alınmıştır. Nitekim, Fatma binti Ebî Hubeyş'in:

    -Ben istihazalı bir kadınım; hiç akıntım durmuyor. Namazı bırakayım mı? şeklindeki sorusuna Hz.Peygamber (s.a.):

    -"Hayır, o hayız akıntısı değil; damardan gelen hastalık kanıdır. Adet gördüğün günler sayısınca namazı bırak. (Bu sayı dolunca) yıkan ve namaz kıl" (Müslim, Hayz, 14; Ebû Davûd, Taharet, 109; Tirmizi, Taharet, 96; Nesaî, Hayz, 2) buyurmuştur. Bu istihazalı durumda olan kadınlar, taharet yönünden özürlü kimseler gibi, her vakitte abdest alarak namazlarını kılarlar. Nitekim Tirmizi'nin rivayetinde: "vakit gelince her namaz için abdest al" ziyadesi de yer almıştır.

    Kadınların ayhali dönemlerinde namaz kılamayacakları, oruç tutamayacakları ve Kabe'yi tavaf edemeyecekleri ayrıca bu günlerde kılamadıkları namazlarını kaza etmeleri de gerekmediği konusunda İslâm müctehid ve fakihleri arasında icma vardır. Sözüne itibar edilen hiçbir İslâm bilgini bunun aksini söylememiştir. Nitekim:
    - Neden, âdet gören bir kadın (temizlendikten sonra âdet günlerinde kılmadığı namazları kaza etmiyor da tutmadığı oruçları kaza ediyor? diye soru soran Muaze adlı hanıma Hz.Aişe:

    - Sen (hanımların ay halinden kılamadıkları namazların da kazası gerekeceğini söyliyen) Haruriye'den misin? demiş;
    - Hayır, Haruriye değilim, ama (öğrenmek için) soruyorum, cevabı üzerine: Hz.Aişe:
    - "Vaktiyle bu iş bizim başımıza geldiğinde, orucu kaza etmekle emrolunduk, namazın kazasıyle emrolunmadık, (Müslim, Hayz, 15) demiştir.

    Ayhalinde iken kadınların Kâbe'yi tavaf edemeyecekleri konusunda da Hz.Aişe; veda haccı esnasında yolda Serif denilen yerde âdet görmeye başlaması üzerine, Rasûlüllah (s.a.)'in:
    - "Bu Allah Teâlâ'nın, Hz.Adem'in kızları üzerine yazdığı bir şeydir. (senin elinde olan bir şey değildir). Hacıların, hacla ilgili yaptıklarını sen de yap. Ancak âdet gördüğün sürece Kâbeyi tavaf etme, buyurduğunu" (Buharî, Hayz, 1) nakletmiştir.

    Nifas (lohusalık) hali de hayız gibidir. Hayız ile ilgili hükümler aynen nifas için de geçerlidir. Nitekim bazı hadis-i şeriflerde "nifas" kelimesi "hayız" anlamında da kullanılmıştır. İbn Hazm diyor ki, Peygamberimizin "nifas" kelimesini "hayız" anlamında da kullanmasından, bunların hükümlerinin aynı olduğu anlaşılır.(El-Muhalla, I, 273) İslam âlimleri, nifasın hükmünün, hayız gibi olduğu hususunda ittifak halindedir.(Neylü'l-evtar, I, 333)

    Âdet gören veya lohusa olan kadınların Kur'an-ı Kerim'i okumalarına gelince; bu konuda İslâm âlimlerinin farklı görüşleri vardır.
    İmam Mâlik ve Ahmed İbn Hanbel'e göre hayızlı veya lohusa olan kadınların el sürmeyerek ezbere veya yüzünden Kur'an-ı Kerim'i okuyabilirler.(Fethu Babi'l-İnaye, I,217) İmam Mâlik bu durumdaki Kur'an öğretici ve öğrencilerinin Kur'an-ı Kerim'i tutmalarını da öğretme ve öğrenme zaruretine binaen câiz görmüştür. (Fethu Babi'l-İnaye, I, 217-218)

    Zahiri mezhebi fakihlerinden İbn Hazm ise hayız ve lohusa olan kadınlarla cünüp olan kimselerin hem Kur'an-ı Kerim'i tutmaları ve hem de okumalarının câiz olduğunu söylemiştir.(el-Muhallâ, I, 94)

    Hanefi ve Şafiîler ise Tirmizî, ile İbn Mâce'nin İbn Ömer (r.a.)den rivâyet ettikleri:
    "Ayhali olan kadın ve cünüp olan kimse Kur'an'dan hiçbir şey okuyamaz."(Tirmizi, Tahare, 98; İbn Mâce, Tahare, 105) anlamındaki hadis-i şerifini esas alarak, hayız veya lohusa olan kadınların Kur'an-ı Kerim'i okumalarının caiz olmadığını söylemişlerdir.

    Görüldüğü üzere, Kur'an-ı Kerim'de yasaklanmadığı için, kadınların âdet günlerinde namazlarını kılıp oruçlarını tutabilecekleri sözü isabetli değildir. Bu iddia, bu konudaki hadis-i şeriflere ve peygamberimizden günümüze kadar ki icma haline gelmiş uygulamaya aykırıdır. Yukarda belirtildiği üzere, sözüne itibar edilen hiç bir İslâm âlimi böyle görüş ileri sürmemiştir. Konuya kadın erkek eşitliği açısından bakmak da yanlıştır. Bunun kadın erkek eşitliğiyle bir ilgisi yoktur. Peygamberimiz hanımların bu halleri devam ettiği sürece namaz kılamıyacaklarını, oruç tutamıyacaklarını ve Kâbeyi tavaf edemiyeceklerini bildirmiştir. Şüphesiz her konu Kur'an-ı Kerim'de detaylı olarak yer almamıştır. Kur'an-ı Kerim'den sonra İslâmî hükümlerin ikinci kaynağı da sünnettir. Kur'an-ı Kerîm'de:
    "Kim Peygambere itaat ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiştir. (Nisa, 4/80); "Peygamber size ne verdi ise onu alın ve size neyi yasakladı ise ondan sakının."(Haşr,59/7) buyurulmuş; peygamberimizin emir ve tavsiyelerine uyulması emredilmiştir. Sünnette yer alan ve tarih boyunca da sünnete uygun olarak uygulanan bir konu hakkında aykırı bir görüşte bulunmanın bir değer taşımıyacağı açıktır.
    cumlemızden.
    bakın kardeslerım kendımce onemlı gordgum ıcın bunu dıle getırıyorum.
    Gunumuzde cesıtlı kısıler cıkıyorlar hoca sıfatıyla bırseyler anlatıyorlar.99 haca bırlık olmus aynı seyı soyluyor 1 kısı kalkmıs aksını soyluyor.sen o tek hocayı dınlersen
    YARIN HESAP GUNUNDE ALLAH SORAR SEN NEDEN COGUNLUKTAN AYRILDIN.
    sımdı sıze bır vıdeoyu ızlemınızi onerecegım.bu konuyla ılgılı asrımızın onemlı hocalarından bır hoca bu konuyu anlatıyor.turkıyeye gelıp.buyrun bakın.

    selametle..


  9. 22.Haziran.2016, 22:48
    5
    Misafir

    Cevap: Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

    Ayhalim normalde 6-7 gün sürüyordu doğum kontrol hapı kullanmaya başlayınca ayhali günü eksildi bu durumda orucun kazasını nasil yapmalıyım yani âdet kesilince hemen oruca baslayabilirmiyim yoksa 7 gün ara verip öyle mi tutmalıyız? ??
    ---
    Doğum kontrol hapı kullanmaya başlayınca ayhali günü eksildi bu durumda orucun kazasını nasil yapmalıyım yani âdet kesilince hemen oruca devam etmelimiyim yoksa önceki âdet sayısı kadar ara verip oyle mi devam etmeliyim?


  10. 22.Haziran.2016, 22:48
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ayhalim normalde 6-7 gün sürüyordu doğum kontrol hapı kullanmaya başlayınca ayhali günü eksildi bu durumda orucun kazasını nasil yapmalıyım yani âdet kesilince hemen oruca baslayabilirmiyim yoksa 7 gün ara verip öyle mi tutmalıyız? ??
    ---
    Doğum kontrol hapı kullanmaya başlayınca ayhali günü eksildi bu durumda orucun kazasını nasil yapmalıyım yani âdet kesilince hemen oruca devam etmelimiyim yoksa önceki âdet sayısı kadar ara verip oyle mi devam etmeliyim?


  11. 30.Haziran.2016, 00:45
    6
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,366
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Adet düzenin nasıl değişti ise ona göre hareket etmelisin. Eğer süren kısaldı ise ona göre gusül almalı ve orucuna başlamalısın.


  12. 30.Haziran.2016, 00:45
    6
    Yönetici
    Adet düzenin nasıl değişti ise ona göre hareket etmelisin. Eğer süren kısaldı ise ona göre gusül almalı ve orucuna başlamalısın.


  13. 04.Haziran.2017, 12:06
    7
    Misafir

    Yorum: Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

    bir kadının adet dönemi 10 gün sürüyorsa 10 gün oruç tutmamalımı bazı kadınların kanamada yoğunluk 3 gün sürüyor sonrasında azalıyor bu durumda kaç gün oruçu yemeli


  14. 04.Haziran.2017, 12:06
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    bir kadının adet dönemi 10 gün sürüyorsa 10 gün oruç tutmamalımı bazı kadınların kanamada yoğunluk 3 gün sürüyor sonrasında azalıyor bu durumda kaç gün oruçu yemeli


  15. 04.Haziran.2017, 23:48
    8
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,366
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

    Adetin bitimi ya tamamen akıntıların kesilmesi ile veya akıntının beyaza dönüşmesi ile anlaşılır. Akıntılar azda olsa bunlar adetten hesap edilmelidir. Tamamen kesilmeden oruç tutması caiz değildir.


  16. 04.Haziran.2017, 23:48
    8
    Yönetici
    Adetin bitimi ya tamamen akıntıların kesilmesi ile veya akıntının beyaza dönüşmesi ile anlaşılır. Akıntılar azda olsa bunlar adetten hesap edilmelidir. Tamamen kesilmeden oruç tutması caiz değildir.


  17. 05.Haziran.2017, 16:56
    9
    Misafir

    Yorum: Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

    Merhaba ben ayın 25 inde adet gördüm 31 inde bitti 5 gündür oruçluyum ama bu gün yine adet gibi kanamam var ne yapmalıyım


  18. 05.Haziran.2017, 16:56
    9
    Kayıtsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız
    Misafir
    Merhaba ben ayın 25 inde adet gördüm 31 inde bitti 5 gündür oruçluyum ama bu gün yine adet gibi kanamam var ne yapmalıyım


  19. 06.Haziran.2017, 00:18
    10
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,366
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

    Merhaba. Artık adetin bitmiştir ve bu gelen kanamalar adetten sayılmazlar. Bu akıntıları özür olarak kabul edeceksin ve sadece namaz abdestini bozar. İbadetlerine devam edebilirsin.


  20. 06.Haziran.2017, 00:18
    10
    Yönetici
    Merhaba. Artık adetin bitmiştir ve bu gelen kanamalar adetten sayılmazlar. Bu akıntıları özür olarak kabul edeceksin ve sadece namaz abdestini bozar. İbadetlerine devam edebilirsin.


  21. 10.Haziran.2017, 00:42
    11
    Misafir

    Yorum: Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

    oruçlu iken hayız olunursa orucu bozmak gerkirmi.hükmü nedir? oruçlu iken hayız olunur ise nasıl hareket edilmeli?kaynakları ile bilgi verirmisiniz, ALLAH'IN C.C SELAMI ÜZERİNİZE OLSUN SELAM VE DUA İLE .ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.


  22. 10.Haziran.2017, 00:42
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    oruçlu iken hayız olunursa orucu bozmak gerkirmi.hükmü nedir? oruçlu iken hayız olunur ise nasıl hareket edilmeli?kaynakları ile bilgi verirmisiniz, ALLAH'IN C.C SELAMI ÜZERİNİZE OLSUN SELAM VE DUA İLE .ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.


  23. 10.Haziran.2017, 22:34
    12
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,366
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

    Oruçlu iken adeti gelen bir kadının orucu batıl olur yani hükmü kalkmış olur. Artık oruçlu değildir bu yüzden yiyip içer ve oruç tutamaz. Bunun delilleri sünnet ile ve fıkıh kitaplarımızda sabittir.


  24. 10.Haziran.2017, 22:34
    12
    Yönetici
    Oruçlu iken adeti gelen bir kadının orucu batıl olur yani hükmü kalkmış olur. Artık oruçlu değildir bu yüzden yiyip içer ve oruç tutamaz. Bunun delilleri sünnet ile ve fıkıh kitaplarımızda sabittir.





+ Yorum Gönder