Konusunu Oylayın.: Namazları birleştirerek( cem ederek) kılmak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namazları birleştirerek( cem ederek) kılmak
  1. 09.Ağustos.2010, 11:49
    1
    sryy
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Eylül.2009
    Üye No: 55588
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43

    Namazları birleştirerek( cem ederek) kılmak






    Namazları birleştirerek( cem ederek) kılmak Mumsema Allah(c.c.)' ın selamı, bereketi üzerinize olsun, Ramazan-ı Şerif hepimize hayırlar getirsin İNŞAALLAH
    bugün bu konuda bir sohbete dahil oldum. Namazları birleştirerek kılmanın hükmü nedir?
    Olsa olsa çok çok zor durumlarda geçerlidir diye görüş belirttim ama sizlerden gelecek bilgilerden de faydalanmak istiyoruz....


  2. 09.Ağustos.2010, 11:49
    1
    Üye



    Allah(c.c.)' ın selamı, bereketi üzerinize olsun, Ramazan-ı Şerif hepimize hayırlar getirsin İNŞAALLAH
    bugün bu konuda bir sohbete dahil oldum. Namazları birleştirerek kılmanın hükmü nedir?
    Olsa olsa çok çok zor durumlarda geçerlidir diye görüş belirttim ama sizlerden gelecek bilgilerden de faydalanmak istiyoruz....


    Benzer Konular

    - Caferi Mezhebinde Namazları Cem Ederek Kılmak

    - Hanefi mezhebine göre zaruretsiz namazları cem i tehir ederek kılmak caizmidir?

    - Sünnet namazları terk ederek borç farzları kılmak

    - Okul için eğitim ve öğretimin belirli zamanları, namaz vaktini geçiriyorsa hükmü nedir, ne yapmak ge

    - İki Vakit Namazını Birleştirerek Kılmak

  3. 09.Ağustos.2010, 12:28
    2
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: namazları birleştirerek( cem ederek) kılmak




    İki Vakit Namazını Birleştirerek Kılmak

    "Namaz mü'minlere vakitli olarak farz kılındı" âyet-i celîlesi gereğince, her namazın vaktinde kılınması farz-ı ayındır. Bu sebeble iki vakit namazını bir vakit içinde kılmak (ki fıkıhta buna Cem'-i Salâteyn denir) Hanefî mezhebine göre câiz olmaz.
    Zira, iki vakti bir arada kılmak, ya birini vakti girmeden kılmak (takdim) veya vakti çıktıktan sonra kılmak (te'hir) yoluyla olur. İkisi de sahih değildir. Vakti girmeden namaz kılınmaz. Namazı vaktinden sonraya bırakmak da câiz değildir. Edâ yerine geçmez.
    Bu kaidenin yalnızca hacılara has olmak üzere iki istisnası vardır.
    Biri, Arafat'da takdim cem'i,
    Diğeri, Müzdelife'de te'hir cem'i.
    Çünkü Peygamber Efendimiz buralarda namazlarını iki vakti birleştirerek kılmışlardır.
    Arefe günü Arafat'da ikindi olmadan öğlenin farzından sonra ikindi namazı kılınır. Büyük bir cemaatla imamın arkasında kılınan bu namaz için, tek ezan ve biri öğle, diğeri ikindi için olmak üzere iki kamet okunur. İki namaz arası böylece ayrılmış olur. Arada nâfile ve sünnet namazları da kılınmaz.
    Bu namazı büyük cemaatle, imam arkasında kılmak zarureti İmam-ı A'zam'a göredir.
    İmameyn, hacının tek başına da cem' yapabileceği görüşündedir.
    Müzdelife'de ise, o günün akşam namazı yatsı namazı ile birlikte yatsı vaktinde, tek ezan ve tek kametle kılınır. Burada her iki namazın vakti de girmiş olduğundan ikinci namaza başlandığını bildirmek için ikinci kamete ihtiyaç görülmemiştir.
    İmam-ı Şâfiî'ye göre, yolculukta öğle ile ikindi ve akşam ile yatsı namazlarını hem takdim, hem de te'hir suretiyle birlikte kılmak câizdir.


    Mehmet Dikmen


  4. 09.Ağustos.2010, 12:28
    2
    Özel Üye



    İki Vakit Namazını Birleştirerek Kılmak

    "Namaz mü'minlere vakitli olarak farz kılındı" âyet-i celîlesi gereğince, her namazın vaktinde kılınması farz-ı ayındır. Bu sebeble iki vakit namazını bir vakit içinde kılmak (ki fıkıhta buna Cem'-i Salâteyn denir) Hanefî mezhebine göre câiz olmaz.
    Zira, iki vakti bir arada kılmak, ya birini vakti girmeden kılmak (takdim) veya vakti çıktıktan sonra kılmak (te'hir) yoluyla olur. İkisi de sahih değildir. Vakti girmeden namaz kılınmaz. Namazı vaktinden sonraya bırakmak da câiz değildir. Edâ yerine geçmez.
    Bu kaidenin yalnızca hacılara has olmak üzere iki istisnası vardır.
    Biri, Arafat'da takdim cem'i,
    Diğeri, Müzdelife'de te'hir cem'i.
    Çünkü Peygamber Efendimiz buralarda namazlarını iki vakti birleştirerek kılmışlardır.
    Arefe günü Arafat'da ikindi olmadan öğlenin farzından sonra ikindi namazı kılınır. Büyük bir cemaatla imamın arkasında kılınan bu namaz için, tek ezan ve biri öğle, diğeri ikindi için olmak üzere iki kamet okunur. İki namaz arası böylece ayrılmış olur. Arada nâfile ve sünnet namazları da kılınmaz.
    Bu namazı büyük cemaatle, imam arkasında kılmak zarureti İmam-ı A'zam'a göredir.
    İmameyn, hacının tek başına da cem' yapabileceği görüşündedir.
    Müzdelife'de ise, o günün akşam namazı yatsı namazı ile birlikte yatsı vaktinde, tek ezan ve tek kametle kılınır. Burada her iki namazın vakti de girmiş olduğundan ikinci namaza başlandığını bildirmek için ikinci kamete ihtiyaç görülmemiştir.
    İmam-ı Şâfiî'ye göre, yolculukta öğle ile ikindi ve akşam ile yatsı namazlarını hem takdim, hem de te'hir suretiyle birlikte kılmak câizdir.


    Mehmet Dikmen


  5. 09.Ağustos.2010, 13:29
    3
    sryy
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Eylül.2009
    Üye No: 55588
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 43

    --->: namazları birleştirerek( cem ederek) kılmak

    kısa sürede cevap verdiğiniz için öncelikle teşekkürler.
    Allah' a şükürler olsun ki namaz kılma konusunda sıkıntı yaşamadığım bir iş ortamım var.
    ancak anladığım kadarıyla bazı hocalar bu durumu çok normal bir hadiseymiş gibi anlatıyor ve çevremdekilerin aklı bu konuda karışmış.
    ufak bir araştırma yaptım, bazı dini sitelerde de belirlenmiş şartlarda caiz olduğu yazıyor. mesela öğrencinin sınavı, doktorun ameliyatı, işadamının toplantısı v.s.
    inşaallah hiçbir konuda Allah(c.c.) rızası dışına çıkmayız. teşekkürler....


  6. 09.Ağustos.2010, 13:29
    3
    Üye
    kısa sürede cevap verdiğiniz için öncelikle teşekkürler.
    Allah' a şükürler olsun ki namaz kılma konusunda sıkıntı yaşamadığım bir iş ortamım var.
    ancak anladığım kadarıyla bazı hocalar bu durumu çok normal bir hadiseymiş gibi anlatıyor ve çevremdekilerin aklı bu konuda karışmış.
    ufak bir araştırma yaptım, bazı dini sitelerde de belirlenmiş şartlarda caiz olduğu yazıyor. mesela öğrencinin sınavı, doktorun ameliyatı, işadamının toplantısı v.s.
    inşaallah hiçbir konuda Allah(c.c.) rızası dışına çıkmayız. teşekkürler....


  7. 09.Ağustos.2010, 18:05
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: namazları birleştirerek( cem ederek) kılmak

    Alıntı
    Allah' a şükürler olsun ki namaz kılma konusunda sıkıntı yaşamadığım bir iş ortamım var.
    ancak anladığım kadarıyla bazı hocalar bu durumu çok normal bir hadiseymiş gibi anlatıyor ve çevremdekilerin aklı bu konuda karışmış.
    ufak bir araştırma yaptım, bazı dini sitelerde de belirlenmiş şartlarda caiz olduğu yazıyor. mesela öğrencinin sınavı, doktorun ameliyatı, işadamının toplantısı v.s.
    inşaallah hiçbir konuda Allah(c.c.) rızası dışına çıkmayız. teşekkürler...
    Seferilik dışında namazları birleştirenler şii ve selefilerdir.
    Ne şafii neden hanefiye göre seferilik olmadan namaz birleştirilemez.
    sadece imam şafii sel vb felaketlerde cem' yapılabilir diyor.
    Allaha emanet ol


  8. 09.Ağustos.2010, 18:05
    4
    Moderatör
    Alıntı
    Allah' a şükürler olsun ki namaz kılma konusunda sıkıntı yaşamadığım bir iş ortamım var.
    ancak anladığım kadarıyla bazı hocalar bu durumu çok normal bir hadiseymiş gibi anlatıyor ve çevremdekilerin aklı bu konuda karışmış.
    ufak bir araştırma yaptım, bazı dini sitelerde de belirlenmiş şartlarda caiz olduğu yazıyor. mesela öğrencinin sınavı, doktorun ameliyatı, işadamının toplantısı v.s.
    inşaallah hiçbir konuda Allah(c.c.) rızası dışına çıkmayız. teşekkürler...
    Seferilik dışında namazları birleştirenler şii ve selefilerdir.
    Ne şafii neden hanefiye göre seferilik olmadan namaz birleştirilemez.
    sadece imam şafii sel vb felaketlerde cem' yapılabilir diyor.
    Allaha emanet ol


  9. 09.Ağustos.2010, 18:12
    5
    muamma
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 2104
    Mesaj Sayısı: 161
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Çankırı

    --->: namazları birleştirerek( cem ederek) kılmak

    Selamun aleyküm..
    Benim arkadaşım caferi ve sabah namazı hariç diğer vakitleri cem ediyor. Bunun doğru olmadığını belirtmem ters tepti. İbadetlerine çok önem veriyor ama sünnete ters bir çok düşünceleri var. Burda sizce bana bir sorumluluk düşer mi?




  10. 09.Ağustos.2010, 18:12
    5
    Devamlı Üye
    Selamun aleyküm..
    Benim arkadaşım caferi ve sabah namazı hariç diğer vakitleri cem ediyor. Bunun doğru olmadığını belirtmem ters tepti. İbadetlerine çok önem veriyor ama sünnete ters bir çok düşünceleri var. Burda sizce bana bir sorumluluk düşer mi?







+ Yorum Gönder