Konusunu Oylayın.: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

5 üzerinden 4.71 | Toplam : 7 kişi
Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?
  1. 15.Temmuz.2010, 20:08
    1
    hüseyin_92
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Mart.2010
    Üye No: 74372
    Mesaj Sayısı: 128
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 25

    Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?






    Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.? Mumsema Selamunaleykum.

    103- Kimlerin tartıları hafif kalırsa onlar kendilerini mahvetmişlerdir, çünkü sonsuza dek cehennemde kalacaklardır.(Mü´minun:103)

    Bu ayete göre müslümanlarda cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?


  2. 15.Temmuz.2010, 20:08
    1
    hüseyin_92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Selamunaleykum.

    103- Kimlerin tartıları hafif kalırsa onlar kendilerini mahvetmişlerdir, çünkü sonsuza dek cehennemde kalacaklardır.(Mü´minun:103)

    Bu ayete göre müslümanlarda cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?


    Benzer Konular

    - Cehennemde sonsuza kadar kimler kalacak ?

    - Müslümanlar cehennemde ne kadar kalacak ?

    - Kâtil Cehennemde Ebedî mi Kalacak?

    - Cehennemden cennete geçiş var mıdır ? Her günahkar sonsuza kadar cehennemde mi kalacak ?

    - Cehennemde sonsuza kadar azap görmek?

  3. 15.Temmuz.2010, 21:33
    2
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?




    Ve aleykumusselam ve rahmetullah..

    Cehennemde sonsuza kadar kalacak olanlar kâfirlerdir

    “Küfürlerinde bilinçli olarak ısrar edip ayetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar ateş halkıdırlar; onlar orada sürekli kalıcıdırlar.” (Bakara, 39)

    “Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır” (Bakara, 284, Al-i İmran, 129, Maide, 18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”

    Aşağıdaki hadis-i şerif bu manayı desteklemektedir.

    Hz. Peygamber(.a.s.m) şöyle buyurmuştur: “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten)sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, İman, 15; Müslim, İman, 147-149).

    Zerre miskal imanı bulunan bir kimsenin netice itibariyle cehennemden çıkıp cennete gireceğine dair ehl-i sünnet alimlerinin görüşleri arasında bir ihtilaf yoktur

    SİE


  4. 15.Temmuz.2010, 21:33
    2
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙



    Ve aleykumusselam ve rahmetullah..

    Cehennemde sonsuza kadar kalacak olanlar kâfirlerdir

    “Küfürlerinde bilinçli olarak ısrar edip ayetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar ateş halkıdırlar; onlar orada sürekli kalıcıdırlar.” (Bakara, 39)

    “Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır” (Bakara, 284, Al-i İmran, 129, Maide, 18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”

    Aşağıdaki hadis-i şerif bu manayı desteklemektedir.

    Hz. Peygamber(.a.s.m) şöyle buyurmuştur: “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten)sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, İman, 15; Müslim, İman, 147-149).

    Zerre miskal imanı bulunan bir kimsenin netice itibariyle cehennemden çıkıp cennete gireceğine dair ehl-i sünnet alimlerinin görüşleri arasında bir ihtilaf yoktur

    SİE


  5. 11.Ekim.2010, 05:07
    3
    EVELALLAH
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2010
    Üye No: 79552
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    ÖNCELİKLE ŞUNU BELİRTMEK İSTERİM YAZIMDA BAZI NOKTALARDA SİZ DEDİM BURADAN SİZ İLE KASIT HER DURUMDA SİZİ KASTETMEK DEĞİLDİR. BAZI NOKTALARDA DÜNYADA Kİ BAZI YAKLAŞIMLARI ANLATMAK ADINA SİZ ŞÖYLE YAPARSANIZ BÖYLE YAPARSANIZ GİBİ SÖYLEMLER KULLANDIM BİLGİNİZE.

    UMARIM BU YAZDIKLARIMIN TEK BİR KELİMESİNİ BİLE GEÇMEDEN OKUR. VE SONRASINDA GÖRMEZDEN GELMEZSİNİZ.




    “Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır” (Bakara, 284, Al-i İmran, 129, Maide, 18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”

    ne yazık ki ehl i sünnet alimlerinin tek hatası bu yaklaşımları oldu. ama bu yaklaşım biçok şeye de sebeiyet verdi.

    bakınız yukarıda yazının sonunda ki ''daha sonra cennete alırlar'' ın Kur an ayetinden çıkarılması bakış açısıyla ekleme yapılması gibi birşey. ancak burada ki ekleme hata ile olduğu için amaç olmayan birşeyi ekleme olmadığı için öylesine büyük alimlerin affolacağına inanıyorum.

    şimdi ayete gelelim ayet de denilen dilediğini affeder dilediğini dilediğine azab eder dir. bakınız bunu müslüman olarak alırsanız kafir in hayattayken affedilemeyeceğine ya da aksine kafirin hiç gazaba uğramayacağı gibi hiç olmayacak iki yaklaşımla da karşılanabilirsiniz. o nedenle kafir kişi tövbe edip ki ehl i sünnet de mürted lik vardır öyleyse mürtedinde tövbesinin hiçbir şartta af olunamayağına varmak gerekir bu bahsettiğiniz yaklaşımı alırsak. demek ki o söz gayet tabi tüm insanlık adına edilmiştir ki bunun kanıtı olan ayetlerde hadislerde vardır. hatta bu hadislerden biri sizin örnek olarak verdiğiniz hadistir. hadiste açıkça zerre kadar iman denmektedir. oysa ki tüm ehl i sünnet alimleri bu sahih hadiste ki zerre imanın salih amel anlamında olduğu kanısındadırlar. bu ne demektir; ehl i sünnet alimleri de gayet tabi iman ın ya var olacağının ya da var olmayacağının bilincindedirler. o nedenle imanın miktarı olmaz diyerek bu zerre imanı salih amel anlamında anlatmıştırlar ki bu bile kendi vardıkları kanının (yani cehennemden çıkıp cennete girme kanısı) hatasını açıkça ortaya koymaktadır. ama anlaşılması sebebiyle olayın bütününe bakalım.

    yine sizin vermiş olduğunuz ayeti gözönüne alalım ilk olarak

    “Küfürlerinde bilinçli olarak ısrar edip ayetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar ateş halkıdırlar; onlar orada sürekli kalıcıdırlar.” (Bakara, 39)

    bu ayet açıkça kafirin veyahut mürted durumundakinin de küfüründe israr etmemesi durumunda ve Allah ın tövbesini kabul etmesi durumunda kurtulabileceğine işarettir. demek ki bir sonraki vermiş olduğunuz ayet sadece müslümanları kapsamıyor

    sonra yine başka forumlarda okuduğumuz bir ayet daha var yine delil gösterilen bu vereceğim ayetlerde aslında kendi iddalarının hatasını ortaya koyuyor.

    Meryem 71 açıkça hiçkimse yoktur ki cehennemi görmesin der. bunu eğer cehenneme girmek olarak alırsak haşa peygamberler de cehenneme girecek deriz ki bu ayetin içinde yanmak değilde görmek olduğu aşikardır.

    bakınız bugün güneş yaktı diye bir söylem ederiz halbuki güneşe yaklaştıkça ısı artar. bakınız ısısı demedim. yani asıl ısısı sabittir yaklaşmaya göre ısı değişir. buradan sonra İmam Gazali nin vermiş olduğunuz hadisi yorumlamasına gidersek

    "Kalbinde (hardal tanesi) kadar imanı olanı cehennemden çıkarın..." sözünden imam Gazali: "İmanın gerçeğini anlamış, ancak, şehadet kelimesini söylemesine ölümün engel olmuş olduğu kimselerin cehennemden çıkarılacağı" hükmünü çıkardığını görürüz.

    Bu yanıp kömür olma da aslında aslından değil de ısıdan belli derecede belli bir süre payını alıp yanması olarak bunu algılayabiliriz. tüm bu söyleninlerden sonra.

    Zaten tartı kafirlere kurulmayacak diye yaygın bir inanış var oysa ki tartı onlara da kurulacak onlar binevi küme düştüğü kesinleşen takımlarıın kim daha üst sırada bitirecek diye son maçlarını yapması gibi günahlarının tartılması sebebiyle binevi formalite icabı tartılıp (ki bu tartılma olayının sonucunu zaten Allah biliyor da amaç söyliyecek sözleri olmasın yaptıklarını görsünlerdir) cehennemde ki yerlerine gönderileceklerdir.

    Aynı şekilde İmanla gideninde sevabı salih ameli tartılır Cennet in bir makamına girerler.
    birde bunun dışında kul hakkı durumları vardır. bunlar tartılınır. kul hakkı yiyipte affolmamak şirke yakın olduğu için Allah sonucunu bilsede kul hakkı yenilenin affedip affetmeyeceğine göre karşıda ki kişinin affedilmesi durumunda imanı kabul görecekse kişi cennetine girecektir. işte tartı olayı bunlar içindir.

    Bir başka hadiste Peygamber Efendimiz şunu der

    Benim ümmetim, merhamete uğramış bir ümmettir. Ahirette azap görmeyecektir. Onun cezası, ancak dünyada başına gelen ağır imtihanlar, depremler, masum yere öldürülmeler ve çeşitli felaketler şeklinde verilir. hadis-i şerif (Ebu Davud)

    buradan da anlaşılacağı üzere Allah tövbesini affettiklerinin günahlarını ya direk affeder veyahut dünyada bir azabla onların günahlarını affeder. bu hadis te göstermektedir ki Önemli olan dünyadayken imanının kabul olup olmadığıdır. Allah dünyadayken imanla göçebilirsen azaba uğramayacağını söylemektedir. tüm bu anlatılanlardan sonra bu şüphesiz gerçek birçok iman la ilgili ayetlerde de yer almaktadır.

    O gün, herkesi, her topluluğu, uydukları kişilerle berâber çağıracağız. Gerçekten de kitabı, sağ eline verilenler, çekirdekteki kıl kadar bile zulüm görmeden kitaplarını okuyacaklar. İSRA 71
    Ve burada kör olan, âhirette de kördür ve yolunu da tam sapıtmıştır, şaşırmış gitmiştir.
    İSRA 72

    BU AYETLER AYNI ZAMANDA AHİRET GÜNÜNDE ALLAH IN GAZABINA UĞRAYACAK OLANLARIN NASIL BİR ŞAŞKINLIKTA OLACAĞINI BİLDİREN AYETEDE GÖNDERMEDİR.

    İNŞİKAK 7-8-9-10-11-12 AYETLERİNDE KIYAMET GÜNÜNDE KİTABINI SAĞ TARFINDAN ALANLARLA KİTABINI SOL TARAFINDAN ALANLARIN DURUMU ANLATILMIŞTIR. BU İKİSİNİN DIŞINDA MESELA ORTASINDAN ALAN GİBİ BİR SÖYLEM YOKTUR. BURADA Kİ SÖYLEM ZATEN HEM ŞEKLEN HEM MECAZEN SAĞDAN ALMA ANLAMINDA VEYAHUT SOLDAN ALMA ANLAMINDA KULLANILMIŞ SONUCUNUNDA YA KURTULUP SEVİNÇLE DÖNEN VEYAHUT KUTRULAMAYIP CEHENNEME GİREN KİŞİLER OLDUĞUNU VE ORADA SONSUZA DEK KALACAKLARINI AÇIKÇA GÖSTERMEKTEDİR.

    ŞİMDİ TÜM BU ANLATILANLARDAN SONRA O FETVANIN DERHAL DÜZELTİLMESİ GEREKİR. HER İNSAN HATA YAPAR. PAYGAMBERLER HARİÇ BİR İNSANIN HER DEDİĞİ DİNEN DOĞRUDUR BU DİNDİR DİYEMEYİZ. DİN TEKTİR DİNDE O BU OLMAZ. BAKINIZ EHL İ SÜNNET İN HATASI DA BURADA OLMUŞTUR. MÜSLÜMAN BİR KERE CEHENNEME GİRMEZKİN ORADAN ÇIKSIN O AYRIMI BİLMEK GEREKİR. BİR İKİNCİSİ MÜSLÜMANIN CEHENNEMİ GÖRMESİ DE SIRATTA Kİ MÜSLÜMANIN HALİDİR. GÖRÜR VE GİDER BUGÜN SICAKLIK GÖRECELİ BİR KAVRAMDIR. 25 DERECE ORTALAMA SICAKLIK KABUL EDİLMİŞTİR. İŞTE MÜMİNİN CEHENNEM ATEŞİNDEN ALDIĞI TESİRDE BUNA BENZER OLUR. PEYGAMBER ÜMMETİ DEMEK ŞEHADETİ DİLLE VEYAHUT İÇSESLE SÖYLEMİŞ OLMAK DEMEKTİR. KİŞİNİN KALBTEN İMANI DENİLEN ŞEY İÇSES OLAMAZ İÇSESİ DE ALLAH DUYACAĞINA GÖRE... DEMEK Kİ SESLENDİRİLMEMİŞ İMAN DURUMU VARSA BU ŞU ANLAMA GELİR. İNSANIN KALBİ MESELA AMERİKA DA YAŞASIN BİR HRİSTİYAN TOPLUMUNDA ORADA KENDİNE ANLATILANLARIN YANLIŞ OLDUĞUNA VARIRDA GERÇEĞİ ARAM YOLUNDA ÇABA SARFETMEYE BAŞLARSA O ARAYIŞININ SONUNU BİLEN ALLAH ÖLÜMÜ NEDENİYLE VARAMADIĞI SONDAN SEBEP ONUN İMANINI KABUL EDEBİLİR. HİÇBİR SALİH AMEL İŞLEMEYENİN DE SON NOKTADA İMANI VARSA CENNETE GİRMESİ BÖYLE BİR DURUMDAN KAYNAKLANIR. BU DURUMDA O KİŞİ MÜSLÜMAN OLMUŞTUR ANCAK PEYGAMBER EFENDİMİZ GERÇEĞİNE NAİL OLMADAN ÖLDÜĞÜ İÇİN PEYGAMBER EFENDİMİZİN ÜMMETİNE DE GİREMEMİŞTİR. GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE HİÇBİR HADİSLE TEK BİR UYUŞMAZLIK YOKTUR BU BENİM DEDİKLERİMDE. MANTIĞA HELE HAŞA KUR AN A AYKIRI HİÇBİR SÖYLEMDE YOKTUR.

    DOĞAL OLARAK BU VARDIĞIM GERÇEKLERE BİRÇOK İNSANIN DAHA VARDIĞINI GÖRDÜM YAPTIĞIM ARAŞTIRMALARDA. ÖZELLİKLE MERYEM 71 72 AYNEN BENİM TASFİR ETTİĞİM ŞEKİLDE NE ANLATTIĞINI VURGULUYORDU. DEMEK Kİ KUR AN I BÜTÜN OLARAK ALDIĞIMIZDA ORTAK DOĞRUYA VARABİLENLER DE GAYET TABİ OLMUŞ BENİM GİBİ. AMA BU EHL İ SÜNNETİN HER SÖYLEDİĞİ DE HATALIDIR ANLAMINA GELMEZ. ZATEN HERŞEYİ YALAN OLSA DA Bİ KİŞİ BİRGÜN DOĞRU BİRŞEY SÖYLESE O SÖYLEİDĞİNİN DOĞRULUĞUNA BİR ZEVAL VERMEZ GEÇMİŞİ. BURADAN DA HAREKETLE KUR AN I KENDİ MANTIKLARINCA YORUMLAMIŞ BUGÜN HAK OLAN OLMAYAN HER MEZHEPTE DOĞRULARA RASTLAYABİLİRİZ. ZATEN DOĞRU TEKTİR.

    MESELA İKİNCİ BİR HATA DAHA EHL İ SÜNNET ARASINDA BİR AYRIM YAPILMASIDIR. PNA GÖRE DOĞRU BUNA GÖRE YANLIŞ OLUNAMAZ. MESELA BİR KİŞİ DAĞDAYSA BEN HANEFİYİM DEYİPTE BİR KADININ ELİNİ TUTAMAZ. HANEFİDE OLSA DAĞDA ELİNİ TUTSA MAHREMİ OLAN BİR KADININ GÜNAH İŞLER. YANİ EHL İ SÜNNET İN TEK BİR MEZHEBİNİ DEĞİK DURUMA GÖRE İYİ NİYETLE KUR AN A UYACAK ŞEKİLDE TÜM MZEHEPLERDEN DURUMA UYANI BULUP ONA GÖRE HAREKET ETMEK GEREKİR. YOKSA HAŞA DİNDE AYRILIK VARA GİRER BU DURUM VE BENİM Kİ DOĞRU DİYEN ÖTEKİNE DE HAK DİYEMEZ EHL İ SÜNNET DE OLSA KALDI Kİ KENDİNDE DE HATA VAR E O ZAMAN DİN KENDİNİNKİYSE HAŞA DİNDE HATA MI VAR DEMEK Kİ DİN TEKMİŞ. ZATEN VAR OLAN TEK NOKTADA BİRLEŞİLEMEDİĞİ İÇİN BU AYRILIKLAR.

    EFENDİM BEN BÖYLE İNANDIM BANA BÖYLE SÖYLENDİ DEYİP GERÇĞİ İNKAR EDEMEZ GERÇEĞİ GÖREN DÜNYA NAMAZ KILSA FAYDA ETMEZ BÖYLESİNE. BANA BÖYLE DENDİ DİYE İMAN ŞEHADET OLMAZ. BU DURUMDA SIRF GEÇMİŞTEN BERİ BÖYLE DENİLİYOR DİYE HAŞA MEZHEPİ DİN SAYIP ONDA HATA OLMAZ DİYEREK GERÇEĞE İTİRAZ EDEMEZ KİMSE. ZATEN İNANMAK BUDUR. KENDİ KAFASINDA TARTIP ÖLÇÜP VARDIĞI SONUCA İNANMAK. VARDIĞI SONUÇ KUR AN SA ZATEN O İMAN OLUR.



    2- ŞİMDİ BUNLARI NİYE ANLATTIM VE HER YERDE ANLATMAKTAYIM. BİR KERE SİZ BU GERÇEĞİ İNSANLARA BU ŞEKİLDE YANSITAMAZSANIZ O İNSAN NE KADAR GÜNAH İŞLERSEM İŞLİYİM E NE DE OLSA ÇIKIP CENNETE GİRMEKTE VAR. SONUÇTA BENDE KELİME İ ŞEHADET GETİRDİM DER. HER TÜRLÜ GÜNAHI RAHATÇA İŞLEYEBİLİR. ZATEN BU BİLİÇTE OLMADIĞI İÇİN İNCELMEDİĞİ DİNİNDEN SEBEP HER TÜRLÜ KÜFRÜNDE FARKINDA OLMADAN İLERİ GİDEBİLİR. AMA İNCELEME GEREĞİ DUYMAMAK ALLAH A KALMIŞ TABİ O FARKINDA OLMAMAYI FARKINDALIK SAYABİLİR Kİ ALLAH MUHAFAZA BÖYLESİ FARKINDA BİLE OLMADAN KAFİR OLABİLİR. TÖVBE DE EDEMEZ BELKİ KURTULSUN ÇÜNKİ FARKINDA DEĞİL DURUMUN. DEMEK Kİ NEYMİŞ İNSANOĞLU BU HAYATTA HER AN MÜRTED DURUMUNA DÜŞMEMEK İÇİN ÇABA GÖSTERMELİ EĞER DÜŞMÜŞSEM DİYE DE HER AN BİR TEFEKKÜR ŞÜKÜR VE DUA İÇİNDE OLMALI. ZATEN KUR AN DA ALLAH SINAVIMIZDAN BEKLEDİĞİNİN DE BU OLDUĞUNU SÖYLÜYOR.

    EĞER BU GERÇEK BU SİTENİZDE VERİLDİĞİ GİBİ DEĞİL DE OLMASI GEREKTİĞİ GİBİ BENİM ANLATTIĞIM ŞEKİLDE O KİŞİYE AKTARILSAYDI. O KİŞİ EMİNİM Kİ ŞU AN Kİ HALİNDEN DAHA DİKKATLİ OLURDU.

    SONRA BAZI NOKTALARDA ISRAR NE YAZIK Kİ HAK ETMEDİĞİ ŞEKİLDE BAZI KİMSELER TARAFINDAN İSTİSMAR EDİLİYOR. MESELA MİRAS HUKUKU KONUSU ÜZERİNE VERİLEN CEVAPLAR. BAKINIZ TABİ Kİ HZ. ÖMER KADAR OLAMAYIZ ANCAK BU HZ. ÖMER İN İSTEMEYEREK BİR HATA YAPMAYACAĞI ANLAMINA GELMEZ. O GÜNÜN ŞARTLARINDA HAK HUKUK YERİNE GELSİN DİYE O FETVAYA VARMIŞTIR SAHABİLERLE ANCAK HZ. ÖMER O MİRAS OLAYI HAKKINDA CEVAP VERİRKEN İLERDE TURAN DURSUN DİNSİSİNİN BUNU ORASINDAN BURASINDAN KENDİNCE ÇEKER SONRA DA İNSANLIĞI CAHİLLİĞİYLE TERS ETKİLER DİYE DÜŞÜNEMEMİŞTİR. ELBETTE OLAY HAKKINDA BU GİBİ OLAYLARIN ÇIKMAISNI ENGELLENMESİ DE DÜŞÜNÜLMÜŞTÜR AMA ŞEYTAN OYUNU BU NE ŞEKİLDE GELECĞEİNİN HER TÜRÜÜNÜ BİLEMEZ BİR İNSAN. İŞTE BUGÜN YAŞAYAN BENİİM GİBİ BİİRLERİ ANCAK VEREBİLİR ÇÜNKİ İDDAAYI GÖRMEKTEDİR. HZ. ÖMER İN İLERDE Kİ BU İDDALARDAN HABERİ BİLE OLMAYACAĞI İÇİN HZ. ÖMER İN CEVAP VERMESİ DE MÜMKÜN DEĞİLDİR TURAN DURSUN A. BU DURUMDA SİZ EĞER AVLİYE YÖNETİMİNİ ANLATIRSANIZ CEVAP OLARAK MATEMATİKTEN ANLAYAN BİRİLERİ HAŞA KUR AN A İFTİRA DA ATARLAR. SİZ EFENDİM BANA BÖYLE DENİLDİ DİYEMEZSİNİZ. DİN BİRDİR ÖĞRENİP CEVABINI VERECEKSİNİZ. VEREMİYORSANIZ VEREN KİŞİNİN CEVABINI KABUL EDECEKSİNİZ. VEREN ÇIKMAMIŞSA DA ALLAH TAN ARZU EDECEKSİNİZ. ÇOK ŞÜKÜR ALLAH A BEN CEVABINI VERDİM MATEMATİK HATASI VARI ÇÜRÜTTTÜM OLAYI HERŞEYDE OLDUĞU GİBİ İNANCA İNDİRGEDİM.

    BU SAYEDE ŞEYTANIN BİR OYUNUNU DAHA HALLETMİŞ OLDUK. BU NE İŞE YARAR ŞÜPHESİZ KÖRÜN GÖRMESİNE YARAYABİLİR. ALLAH KORUSUN İÇİNE ŞÜPHE DÜŞENİN ŞÜPHESİNDEN ARINIP ALLAH TAN TÖVBE DİLENMESİNE YARAR. ATEİSTİN İNANMASINA BİLE YARAYABİLİR.

    MESELA EVRİM ÇÜRÜTÜLEMEZ. AMA OLAY ZATEN EVRİMİ ÇÜRÜTMEDE DEĞİL Kİ DARWİN İN EVRİM E DAYANARAK ATTIĞI İFTİRAYI ÇÜRÜTMEKTE. EĞER SİZ EVRİMİ YALANLAMAKLA CEVAP VERMEYE KALKARSANIZ. BİLİMLE UĞRAŞAN İNSANLARIN DA AKLINI KARIŞTIRIRSINIZ.

    EVRİM VARDIR. İNSANIN BEBEKLİKTEN BUGÜN Kİ YÜZ HALİNE VARMASI BİLE BİR EVRİMDİR. AMA EVRİMİN VARLIĞI DEMEK, İNSANIN SIRF VARLIĞINDAN ÖTÜRÜ GİDİP BİR ZÜRAFAYA DÖNÜŞECEĞİ GİBİ AYNI ŞEKİLDE ABES OLAN MAYMUNUN DA İNSANA DÖNÜŞEMEYEĞİ GERÇEĞİNE AYKIRI DEĞİLDİR.

    BU BİLE AKLI SELİM OLAN HERKESİN KOLAYCA VARABİLECEĞİ BİR GERÇEKTİR.

    NEYSE BÖYLE BİRÇOK KONU DAHA VAR AMA BU KADARINI BİLE OKUYAN DİNİNİ ARAŞTIRMAYA DOĞRULARA YÖNELMEYE BAŞLAR.

    3- Ayrıca Tüm Bu Söylediklerimden Sonra Birkez Daha Görüyoruz Ki Haşa Allah Kur An Da Tek Bir şeyi Bile Iş Olsun Diye Anlatmamıştır.

    Bakınız Tüm Bu Söylediklerimden Sonra Yahudilerin Geçmişte Ki Durumunu Niye Bize Aktardığına Da Varmışızdır Sanırım. Kur An Tüm Insanlığa Gönderildi. Yahudi Nin Halinden Tüm Insanlara Bir Söylemde Bulundu Allah Sakın Ola Bana Azab Belli Bir Müddettir Demeyin Haşa Bu Sonuç Noktasında Kendinizin Cennete Gireceğine Kesin Hüküm Bağlamış Olmanız Demektir Anlamında Gönderdi O Ayeti.

    şu Anda Farkında Olmadan Kimi Insanların Yaptığı Da Bu Kendine Sonuç Noktasında Farkında Olmadan Cennetlik Damgası Vuruyor. Allah Muhafaza Diyorum Allah Muhafaza !!!!!!!!!!!


  6. 11.Ekim.2010, 05:07
    3
    EVELALLAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ÖNCELİKLE ŞUNU BELİRTMEK İSTERİM YAZIMDA BAZI NOKTALARDA SİZ DEDİM BURADAN SİZ İLE KASIT HER DURUMDA SİZİ KASTETMEK DEĞİLDİR. BAZI NOKTALARDA DÜNYADA Kİ BAZI YAKLAŞIMLARI ANLATMAK ADINA SİZ ŞÖYLE YAPARSANIZ BÖYLE YAPARSANIZ GİBİ SÖYLEMLER KULLANDIM BİLGİNİZE.

    UMARIM BU YAZDIKLARIMIN TEK BİR KELİMESİNİ BİLE GEÇMEDEN OKUR. VE SONRASINDA GÖRMEZDEN GELMEZSİNİZ.




    “Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır” (Bakara, 284, Al-i İmran, 129, Maide, 18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”

    ne yazık ki ehl i sünnet alimlerinin tek hatası bu yaklaşımları oldu. ama bu yaklaşım biçok şeye de sebeiyet verdi.

    bakınız yukarıda yazının sonunda ki ''daha sonra cennete alırlar'' ın Kur an ayetinden çıkarılması bakış açısıyla ekleme yapılması gibi birşey. ancak burada ki ekleme hata ile olduğu için amaç olmayan birşeyi ekleme olmadığı için öylesine büyük alimlerin affolacağına inanıyorum.

    şimdi ayete gelelim ayet de denilen dilediğini affeder dilediğini dilediğine azab eder dir. bakınız bunu müslüman olarak alırsanız kafir in hayattayken affedilemeyeceğine ya da aksine kafirin hiç gazaba uğramayacağı gibi hiç olmayacak iki yaklaşımla da karşılanabilirsiniz. o nedenle kafir kişi tövbe edip ki ehl i sünnet de mürted lik vardır öyleyse mürtedinde tövbesinin hiçbir şartta af olunamayağına varmak gerekir bu bahsettiğiniz yaklaşımı alırsak. demek ki o söz gayet tabi tüm insanlık adına edilmiştir ki bunun kanıtı olan ayetlerde hadislerde vardır. hatta bu hadislerden biri sizin örnek olarak verdiğiniz hadistir. hadiste açıkça zerre kadar iman denmektedir. oysa ki tüm ehl i sünnet alimleri bu sahih hadiste ki zerre imanın salih amel anlamında olduğu kanısındadırlar. bu ne demektir; ehl i sünnet alimleri de gayet tabi iman ın ya var olacağının ya da var olmayacağının bilincindedirler. o nedenle imanın miktarı olmaz diyerek bu zerre imanı salih amel anlamında anlatmıştırlar ki bu bile kendi vardıkları kanının (yani cehennemden çıkıp cennete girme kanısı) hatasını açıkça ortaya koymaktadır. ama anlaşılması sebebiyle olayın bütününe bakalım.

    yine sizin vermiş olduğunuz ayeti gözönüne alalım ilk olarak

    “Küfürlerinde bilinçli olarak ısrar edip ayetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar ateş halkıdırlar; onlar orada sürekli kalıcıdırlar.” (Bakara, 39)

    bu ayet açıkça kafirin veyahut mürted durumundakinin de küfüründe israr etmemesi durumunda ve Allah ın tövbesini kabul etmesi durumunda kurtulabileceğine işarettir. demek ki bir sonraki vermiş olduğunuz ayet sadece müslümanları kapsamıyor

    sonra yine başka forumlarda okuduğumuz bir ayet daha var yine delil gösterilen bu vereceğim ayetlerde aslında kendi iddalarının hatasını ortaya koyuyor.

    Meryem 71 açıkça hiçkimse yoktur ki cehennemi görmesin der. bunu eğer cehenneme girmek olarak alırsak haşa peygamberler de cehenneme girecek deriz ki bu ayetin içinde yanmak değilde görmek olduğu aşikardır.

    bakınız bugün güneş yaktı diye bir söylem ederiz halbuki güneşe yaklaştıkça ısı artar. bakınız ısısı demedim. yani asıl ısısı sabittir yaklaşmaya göre ısı değişir. buradan sonra İmam Gazali nin vermiş olduğunuz hadisi yorumlamasına gidersek

    "Kalbinde (hardal tanesi) kadar imanı olanı cehennemden çıkarın..." sözünden imam Gazali: "İmanın gerçeğini anlamış, ancak, şehadet kelimesini söylemesine ölümün engel olmuş olduğu kimselerin cehennemden çıkarılacağı" hükmünü çıkardığını görürüz.

    Bu yanıp kömür olma da aslında aslından değil de ısıdan belli derecede belli bir süre payını alıp yanması olarak bunu algılayabiliriz. tüm bu söyleninlerden sonra.

    Zaten tartı kafirlere kurulmayacak diye yaygın bir inanış var oysa ki tartı onlara da kurulacak onlar binevi küme düştüğü kesinleşen takımlarıın kim daha üst sırada bitirecek diye son maçlarını yapması gibi günahlarının tartılması sebebiyle binevi formalite icabı tartılıp (ki bu tartılma olayının sonucunu zaten Allah biliyor da amaç söyliyecek sözleri olmasın yaptıklarını görsünlerdir) cehennemde ki yerlerine gönderileceklerdir.

    Aynı şekilde İmanla gideninde sevabı salih ameli tartılır Cennet in bir makamına girerler.
    birde bunun dışında kul hakkı durumları vardır. bunlar tartılınır. kul hakkı yiyipte affolmamak şirke yakın olduğu için Allah sonucunu bilsede kul hakkı yenilenin affedip affetmeyeceğine göre karşıda ki kişinin affedilmesi durumunda imanı kabul görecekse kişi cennetine girecektir. işte tartı olayı bunlar içindir.

    Bir başka hadiste Peygamber Efendimiz şunu der

    Benim ümmetim, merhamete uğramış bir ümmettir. Ahirette azap görmeyecektir. Onun cezası, ancak dünyada başına gelen ağır imtihanlar, depremler, masum yere öldürülmeler ve çeşitli felaketler şeklinde verilir. hadis-i şerif (Ebu Davud)

    buradan da anlaşılacağı üzere Allah tövbesini affettiklerinin günahlarını ya direk affeder veyahut dünyada bir azabla onların günahlarını affeder. bu hadis te göstermektedir ki Önemli olan dünyadayken imanının kabul olup olmadığıdır. Allah dünyadayken imanla göçebilirsen azaba uğramayacağını söylemektedir. tüm bu anlatılanlardan sonra bu şüphesiz gerçek birçok iman la ilgili ayetlerde de yer almaktadır.

    O gün, herkesi, her topluluğu, uydukları kişilerle berâber çağıracağız. Gerçekten de kitabı, sağ eline verilenler, çekirdekteki kıl kadar bile zulüm görmeden kitaplarını okuyacaklar. İSRA 71
    Ve burada kör olan, âhirette de kördür ve yolunu da tam sapıtmıştır, şaşırmış gitmiştir.
    İSRA 72

    BU AYETLER AYNI ZAMANDA AHİRET GÜNÜNDE ALLAH IN GAZABINA UĞRAYACAK OLANLARIN NASIL BİR ŞAŞKINLIKTA OLACAĞINI BİLDİREN AYETEDE GÖNDERMEDİR.

    İNŞİKAK 7-8-9-10-11-12 AYETLERİNDE KIYAMET GÜNÜNDE KİTABINI SAĞ TARFINDAN ALANLARLA KİTABINI SOL TARAFINDAN ALANLARIN DURUMU ANLATILMIŞTIR. BU İKİSİNİN DIŞINDA MESELA ORTASINDAN ALAN GİBİ BİR SÖYLEM YOKTUR. BURADA Kİ SÖYLEM ZATEN HEM ŞEKLEN HEM MECAZEN SAĞDAN ALMA ANLAMINDA VEYAHUT SOLDAN ALMA ANLAMINDA KULLANILMIŞ SONUCUNUNDA YA KURTULUP SEVİNÇLE DÖNEN VEYAHUT KUTRULAMAYIP CEHENNEME GİREN KİŞİLER OLDUĞUNU VE ORADA SONSUZA DEK KALACAKLARINI AÇIKÇA GÖSTERMEKTEDİR.

    ŞİMDİ TÜM BU ANLATILANLARDAN SONRA O FETVANIN DERHAL DÜZELTİLMESİ GEREKİR. HER İNSAN HATA YAPAR. PAYGAMBERLER HARİÇ BİR İNSANIN HER DEDİĞİ DİNEN DOĞRUDUR BU DİNDİR DİYEMEYİZ. DİN TEKTİR DİNDE O BU OLMAZ. BAKINIZ EHL İ SÜNNET İN HATASI DA BURADA OLMUŞTUR. MÜSLÜMAN BİR KERE CEHENNEME GİRMEZKİN ORADAN ÇIKSIN O AYRIMI BİLMEK GEREKİR. BİR İKİNCİSİ MÜSLÜMANIN CEHENNEMİ GÖRMESİ DE SIRATTA Kİ MÜSLÜMANIN HALİDİR. GÖRÜR VE GİDER BUGÜN SICAKLIK GÖRECELİ BİR KAVRAMDIR. 25 DERECE ORTALAMA SICAKLIK KABUL EDİLMİŞTİR. İŞTE MÜMİNİN CEHENNEM ATEŞİNDEN ALDIĞI TESİRDE BUNA BENZER OLUR. PEYGAMBER ÜMMETİ DEMEK ŞEHADETİ DİLLE VEYAHUT İÇSESLE SÖYLEMİŞ OLMAK DEMEKTİR. KİŞİNİN KALBTEN İMANI DENİLEN ŞEY İÇSES OLAMAZ İÇSESİ DE ALLAH DUYACAĞINA GÖRE... DEMEK Kİ SESLENDİRİLMEMİŞ İMAN DURUMU VARSA BU ŞU ANLAMA GELİR. İNSANIN KALBİ MESELA AMERİKA DA YAŞASIN BİR HRİSTİYAN TOPLUMUNDA ORADA KENDİNE ANLATILANLARIN YANLIŞ OLDUĞUNA VARIRDA GERÇEĞİ ARAM YOLUNDA ÇABA SARFETMEYE BAŞLARSA O ARAYIŞININ SONUNU BİLEN ALLAH ÖLÜMÜ NEDENİYLE VARAMADIĞI SONDAN SEBEP ONUN İMANINI KABUL EDEBİLİR. HİÇBİR SALİH AMEL İŞLEMEYENİN DE SON NOKTADA İMANI VARSA CENNETE GİRMESİ BÖYLE BİR DURUMDAN KAYNAKLANIR. BU DURUMDA O KİŞİ MÜSLÜMAN OLMUŞTUR ANCAK PEYGAMBER EFENDİMİZ GERÇEĞİNE NAİL OLMADAN ÖLDÜĞÜ İÇİN PEYGAMBER EFENDİMİZİN ÜMMETİNE DE GİREMEMİŞTİR. GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE HİÇBİR HADİSLE TEK BİR UYUŞMAZLIK YOKTUR BU BENİM DEDİKLERİMDE. MANTIĞA HELE HAŞA KUR AN A AYKIRI HİÇBİR SÖYLEMDE YOKTUR.

    DOĞAL OLARAK BU VARDIĞIM GERÇEKLERE BİRÇOK İNSANIN DAHA VARDIĞINI GÖRDÜM YAPTIĞIM ARAŞTIRMALARDA. ÖZELLİKLE MERYEM 71 72 AYNEN BENİM TASFİR ETTİĞİM ŞEKİLDE NE ANLATTIĞINI VURGULUYORDU. DEMEK Kİ KUR AN I BÜTÜN OLARAK ALDIĞIMIZDA ORTAK DOĞRUYA VARABİLENLER DE GAYET TABİ OLMUŞ BENİM GİBİ. AMA BU EHL İ SÜNNETİN HER SÖYLEDİĞİ DE HATALIDIR ANLAMINA GELMEZ. ZATEN HERŞEYİ YALAN OLSA DA Bİ KİŞİ BİRGÜN DOĞRU BİRŞEY SÖYLESE O SÖYLEİDĞİNİN DOĞRULUĞUNA BİR ZEVAL VERMEZ GEÇMİŞİ. BURADAN DA HAREKETLE KUR AN I KENDİ MANTIKLARINCA YORUMLAMIŞ BUGÜN HAK OLAN OLMAYAN HER MEZHEPTE DOĞRULARA RASTLAYABİLİRİZ. ZATEN DOĞRU TEKTİR.

    MESELA İKİNCİ BİR HATA DAHA EHL İ SÜNNET ARASINDA BİR AYRIM YAPILMASIDIR. PNA GÖRE DOĞRU BUNA GÖRE YANLIŞ OLUNAMAZ. MESELA BİR KİŞİ DAĞDAYSA BEN HANEFİYİM DEYİPTE BİR KADININ ELİNİ TUTAMAZ. HANEFİDE OLSA DAĞDA ELİNİ TUTSA MAHREMİ OLAN BİR KADININ GÜNAH İŞLER. YANİ EHL İ SÜNNET İN TEK BİR MEZHEBİNİ DEĞİK DURUMA GÖRE İYİ NİYETLE KUR AN A UYACAK ŞEKİLDE TÜM MZEHEPLERDEN DURUMA UYANI BULUP ONA GÖRE HAREKET ETMEK GEREKİR. YOKSA HAŞA DİNDE AYRILIK VARA GİRER BU DURUM VE BENİM Kİ DOĞRU DİYEN ÖTEKİNE DE HAK DİYEMEZ EHL İ SÜNNET DE OLSA KALDI Kİ KENDİNDE DE HATA VAR E O ZAMAN DİN KENDİNİNKİYSE HAŞA DİNDE HATA MI VAR DEMEK Kİ DİN TEKMİŞ. ZATEN VAR OLAN TEK NOKTADA BİRLEŞİLEMEDİĞİ İÇİN BU AYRILIKLAR.

    EFENDİM BEN BÖYLE İNANDIM BANA BÖYLE SÖYLENDİ DEYİP GERÇĞİ İNKAR EDEMEZ GERÇEĞİ GÖREN DÜNYA NAMAZ KILSA FAYDA ETMEZ BÖYLESİNE. BANA BÖYLE DENDİ DİYE İMAN ŞEHADET OLMAZ. BU DURUMDA SIRF GEÇMİŞTEN BERİ BÖYLE DENİLİYOR DİYE HAŞA MEZHEPİ DİN SAYIP ONDA HATA OLMAZ DİYEREK GERÇEĞE İTİRAZ EDEMEZ KİMSE. ZATEN İNANMAK BUDUR. KENDİ KAFASINDA TARTIP ÖLÇÜP VARDIĞI SONUCA İNANMAK. VARDIĞI SONUÇ KUR AN SA ZATEN O İMAN OLUR.



    2- ŞİMDİ BUNLARI NİYE ANLATTIM VE HER YERDE ANLATMAKTAYIM. BİR KERE SİZ BU GERÇEĞİ İNSANLARA BU ŞEKİLDE YANSITAMAZSANIZ O İNSAN NE KADAR GÜNAH İŞLERSEM İŞLİYİM E NE DE OLSA ÇIKIP CENNETE GİRMEKTE VAR. SONUÇTA BENDE KELİME İ ŞEHADET GETİRDİM DER. HER TÜRLÜ GÜNAHI RAHATÇA İŞLEYEBİLİR. ZATEN BU BİLİÇTE OLMADIĞI İÇİN İNCELMEDİĞİ DİNİNDEN SEBEP HER TÜRLÜ KÜFRÜNDE FARKINDA OLMADAN İLERİ GİDEBİLİR. AMA İNCELEME GEREĞİ DUYMAMAK ALLAH A KALMIŞ TABİ O FARKINDA OLMAMAYI FARKINDALIK SAYABİLİR Kİ ALLAH MUHAFAZA BÖYLESİ FARKINDA BİLE OLMADAN KAFİR OLABİLİR. TÖVBE DE EDEMEZ BELKİ KURTULSUN ÇÜNKİ FARKINDA DEĞİL DURUMUN. DEMEK Kİ NEYMİŞ İNSANOĞLU BU HAYATTA HER AN MÜRTED DURUMUNA DÜŞMEMEK İÇİN ÇABA GÖSTERMELİ EĞER DÜŞMÜŞSEM DİYE DE HER AN BİR TEFEKKÜR ŞÜKÜR VE DUA İÇİNDE OLMALI. ZATEN KUR AN DA ALLAH SINAVIMIZDAN BEKLEDİĞİNİN DE BU OLDUĞUNU SÖYLÜYOR.

    EĞER BU GERÇEK BU SİTENİZDE VERİLDİĞİ GİBİ DEĞİL DE OLMASI GEREKTİĞİ GİBİ BENİM ANLATTIĞIM ŞEKİLDE O KİŞİYE AKTARILSAYDI. O KİŞİ EMİNİM Kİ ŞU AN Kİ HALİNDEN DAHA DİKKATLİ OLURDU.

    SONRA BAZI NOKTALARDA ISRAR NE YAZIK Kİ HAK ETMEDİĞİ ŞEKİLDE BAZI KİMSELER TARAFINDAN İSTİSMAR EDİLİYOR. MESELA MİRAS HUKUKU KONUSU ÜZERİNE VERİLEN CEVAPLAR. BAKINIZ TABİ Kİ HZ. ÖMER KADAR OLAMAYIZ ANCAK BU HZ. ÖMER İN İSTEMEYEREK BİR HATA YAPMAYACAĞI ANLAMINA GELMEZ. O GÜNÜN ŞARTLARINDA HAK HUKUK YERİNE GELSİN DİYE O FETVAYA VARMIŞTIR SAHABİLERLE ANCAK HZ. ÖMER O MİRAS OLAYI HAKKINDA CEVAP VERİRKEN İLERDE TURAN DURSUN DİNSİSİNİN BUNU ORASINDAN BURASINDAN KENDİNCE ÇEKER SONRA DA İNSANLIĞI CAHİLLİĞİYLE TERS ETKİLER DİYE DÜŞÜNEMEMİŞTİR. ELBETTE OLAY HAKKINDA BU GİBİ OLAYLARIN ÇIKMAISNI ENGELLENMESİ DE DÜŞÜNÜLMÜŞTÜR AMA ŞEYTAN OYUNU BU NE ŞEKİLDE GELECĞEİNİN HER TÜRÜÜNÜ BİLEMEZ BİR İNSAN. İŞTE BUGÜN YAŞAYAN BENİİM GİBİ BİİRLERİ ANCAK VEREBİLİR ÇÜNKİ İDDAAYI GÖRMEKTEDİR. HZ. ÖMER İN İLERDE Kİ BU İDDALARDAN HABERİ BİLE OLMAYACAĞI İÇİN HZ. ÖMER İN CEVAP VERMESİ DE MÜMKÜN DEĞİLDİR TURAN DURSUN A. BU DURUMDA SİZ EĞER AVLİYE YÖNETİMİNİ ANLATIRSANIZ CEVAP OLARAK MATEMATİKTEN ANLAYAN BİRİLERİ HAŞA KUR AN A İFTİRA DA ATARLAR. SİZ EFENDİM BANA BÖYLE DENİLDİ DİYEMEZSİNİZ. DİN BİRDİR ÖĞRENİP CEVABINI VERECEKSİNİZ. VEREMİYORSANIZ VEREN KİŞİNİN CEVABINI KABUL EDECEKSİNİZ. VEREN ÇIKMAMIŞSA DA ALLAH TAN ARZU EDECEKSİNİZ. ÇOK ŞÜKÜR ALLAH A BEN CEVABINI VERDİM MATEMATİK HATASI VARI ÇÜRÜTTTÜM OLAYI HERŞEYDE OLDUĞU GİBİ İNANCA İNDİRGEDİM.

    BU SAYEDE ŞEYTANIN BİR OYUNUNU DAHA HALLETMİŞ OLDUK. BU NE İŞE YARAR ŞÜPHESİZ KÖRÜN GÖRMESİNE YARAYABİLİR. ALLAH KORUSUN İÇİNE ŞÜPHE DÜŞENİN ŞÜPHESİNDEN ARINIP ALLAH TAN TÖVBE DİLENMESİNE YARAR. ATEİSTİN İNANMASINA BİLE YARAYABİLİR.

    MESELA EVRİM ÇÜRÜTÜLEMEZ. AMA OLAY ZATEN EVRİMİ ÇÜRÜTMEDE DEĞİL Kİ DARWİN İN EVRİM E DAYANARAK ATTIĞI İFTİRAYI ÇÜRÜTMEKTE. EĞER SİZ EVRİMİ YALANLAMAKLA CEVAP VERMEYE KALKARSANIZ. BİLİMLE UĞRAŞAN İNSANLARIN DA AKLINI KARIŞTIRIRSINIZ.

    EVRİM VARDIR. İNSANIN BEBEKLİKTEN BUGÜN Kİ YÜZ HALİNE VARMASI BİLE BİR EVRİMDİR. AMA EVRİMİN VARLIĞI DEMEK, İNSANIN SIRF VARLIĞINDAN ÖTÜRÜ GİDİP BİR ZÜRAFAYA DÖNÜŞECEĞİ GİBİ AYNI ŞEKİLDE ABES OLAN MAYMUNUN DA İNSANA DÖNÜŞEMEYEĞİ GERÇEĞİNE AYKIRI DEĞİLDİR.

    BU BİLE AKLI SELİM OLAN HERKESİN KOLAYCA VARABİLECEĞİ BİR GERÇEKTİR.

    NEYSE BÖYLE BİRÇOK KONU DAHA VAR AMA BU KADARINI BİLE OKUYAN DİNİNİ ARAŞTIRMAYA DOĞRULARA YÖNELMEYE BAŞLAR.

    3- Ayrıca Tüm Bu Söylediklerimden Sonra Birkez Daha Görüyoruz Ki Haşa Allah Kur An Da Tek Bir şeyi Bile Iş Olsun Diye Anlatmamıştır.

    Bakınız Tüm Bu Söylediklerimden Sonra Yahudilerin Geçmişte Ki Durumunu Niye Bize Aktardığına Da Varmışızdır Sanırım. Kur An Tüm Insanlığa Gönderildi. Yahudi Nin Halinden Tüm Insanlara Bir Söylemde Bulundu Allah Sakın Ola Bana Azab Belli Bir Müddettir Demeyin Haşa Bu Sonuç Noktasında Kendinizin Cennete Gireceğine Kesin Hüküm Bağlamış Olmanız Demektir Anlamında Gönderdi O Ayeti.

    şu Anda Farkında Olmadan Kimi Insanların Yaptığı Da Bu Kendine Sonuç Noktasında Farkında Olmadan Cennetlik Damgası Vuruyor. Allah Muhafaza Diyorum Allah Muhafaza !!!!!!!!!!!


  7. 11.Ekim.2010, 11:09
    4
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    --->: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    Alıntı
    Cehennemde sonsuza kadar kalacak olanlar kâfirlerdir

    “Küfürlerinde bilinçli olarak ısrar edip ayetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar ateş halkıdırlar; onlar orada sürekli kalıcıdırlar.” (Bakara, 39)

    “Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır” (Bakara, 284, Al-i İmran, 129, Maide, 18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”

    Aşağıdaki hadis-i şerif bu manayı desteklemektedir.

    Hz. Peygamber(.a.s.m) şöyle buyurmuştur: “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten)sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, İman, 15; Müslim, İman, 147-149).

    Zerre miskal imanı bulunan bir kimsenin netice itibariyle cehennemden çıkıp cennete gireceğine dair ehl-i sünnet alimlerinin görüşleri arasında bir ihtilaf yoktur
    kısa ve öz.paylasım ıcın tesekkurler..


  8. 11.Ekim.2010, 11:09
    4
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Cehennemde sonsuza kadar kalacak olanlar kâfirlerdir

    “Küfürlerinde bilinçli olarak ısrar edip ayetlerimizi yalanlayanlar var ya; işte onlar ateş halkıdırlar; onlar orada sürekli kalıcıdırlar.” (Bakara, 39)

    “Allah dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır” (Bakara, 284, Al-i İmran, 129, Maide, 18,40) mealindeki ayetlerde müminler söz konusudur. Çünkü kâfirlerin affı diye bir şey olmaz. O halde, ayetin işaretinden şunu anlıyoruz: “Allah, günahkâr müminlerden, dilediğini affeder, dilediğini azaba uğratır, daha sonra cennete alır.”

    Aşağıdaki hadis-i şerif bu manayı desteklemektedir.

    Hz. Peygamber(.a.s.m) şöyle buyurmuştur: “Cennetlikler cennete, cehennemlikler de cehenneme girdikten (ve ancak cenab-ı Hakk’ın bildiği bir müddet geçtikten)sonra Allah: ‘Bir hardal tanesi kadar imanı olanları cehennemden çıkarın’ buyuracak ve çıkarılacaklardır…” (Buharî, İman, 15; Müslim, İman, 147-149).

    Zerre miskal imanı bulunan bir kimsenin netice itibariyle cehennemden çıkıp cennete gireceğine dair ehl-i sünnet alimlerinin görüşleri arasında bir ihtilaf yoktur
    kısa ve öz.paylasım ıcın tesekkurler..


  9. 12.Ekim.2010, 08:15
    5
    EVELALLAH
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2010
    Üye No: 79552
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    her kısa ve öz paylaşım doğru değildir arkadaşım bu yaklaşımın sanki beni ehl i sünnet i inkar durumuna sokuyor oysa ki benim neler yazdığım gayet açık ve net Allah ta bu duruma şahit sonuçta. bu noktadan sonra bu konu hakkında bişey yazacakta değilim. sizlere de hayırlı günler diliyorum


  10. 12.Ekim.2010, 08:15
    5
    EVELALLAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    her kısa ve öz paylaşım doğru değildir arkadaşım bu yaklaşımın sanki beni ehl i sünnet i inkar durumuna sokuyor oysa ki benim neler yazdığım gayet açık ve net Allah ta bu duruma şahit sonuçta. bu noktadan sonra bu konu hakkında bişey yazacakta değilim. sizlere de hayırlı günler diliyorum


  11. 12.Ekim.2010, 17:29
    6
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    Merhaba kardeş. Evham yapmışsınız ama kısa ve öz konuşmak daha hayırlıdır. Fakat siz ayrıntılarıyla anlatmış olabilirsiniz. O sizin güzel anlatışınızdır. Size kimse bir şey demez ki iyi anlattınız diye. Kısa olan beğenildi diye tavır sergilenir mi hiç? Paylaşımınızı yaparsınız okuyan okur okumayan okumaz. Hem bu sayfalar herkes tarafından görülüyor. Verdiğiniz bir bilgi kim bilir kimin işine yarayacak. Hiç belli olmaz yani.



    ***
    (Okumanız için)

    "Rahman ve rahim olan Allah'ın adıyla." (Fatiha Suresi 1.Ayet)



  12. 12.Ekim.2010, 17:29
    6
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Merhaba kardeş. Evham yapmışsınız ama kısa ve öz konuşmak daha hayırlıdır. Fakat siz ayrıntılarıyla anlatmış olabilirsiniz. O sizin güzel anlatışınızdır. Size kimse bir şey demez ki iyi anlattınız diye. Kısa olan beğenildi diye tavır sergilenir mi hiç? Paylaşımınızı yaparsınız okuyan okur okumayan okumaz. Hem bu sayfalar herkes tarafından görülüyor. Verdiğiniz bir bilgi kim bilir kimin işine yarayacak. Hiç belli olmaz yani.



    ***
    (Okumanız için)

    "Rahman ve rahim olan Allah'ın adıyla." (Fatiha Suresi 1.Ayet)



  13. 19.Ocak.2011, 03:11
    7
    Zeineb
    Küllinefsin zaikatül mevt

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ocak.2011
    Üye No: 82948
    Mesaj Sayısı: 214
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 30

    Yanıt: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    "Verdiğiniz bir bilgi kim bilir kimin işine yarayacak. Hiç belli olmaz yani. "

    Benim gibi yani EvelAllah, bak bana da kısmet ve yol oldu bu söylediklerin hem.
    Allah razı olsun.


  14. 19.Ocak.2011, 03:11
    7
    Küllinefsin zaikatül mevt
    "Verdiğiniz bir bilgi kim bilir kimin işine yarayacak. Hiç belli olmaz yani. "

    Benim gibi yani EvelAllah, bak bana da kısmet ve yol oldu bu söylediklerin hem.
    Allah razı olsun.


  15. 19.Ocak.2011, 03:23
    8
    OGOG
    AZA

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2009
    Üye No: 48550
    Mesaj Sayısı: 311
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 52

    Yanıt: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    Ayet'i Kerime'lerden bir örnek gösterebilirmisiniz "cehennemden çıkış olduğuna dair". Bütün cehennem ayetlerini tarayınız, "cehennemden kurtuluş yoktur" der.

    Aksini gösterebilecek bir kul varmı?

    Ebed (Ebedilik) Ne demektir?

    7 aşamadan bahsedilir,

    İzlermisiniz,








    Tümü ===> http://www.mumsema.com/tefsir/143550...-okudunmu.html


  16. 19.Ocak.2011, 03:23
    8
    AZA
    Ayet'i Kerime'lerden bir örnek gösterebilirmisiniz "cehennemden çıkış olduğuna dair". Bütün cehennem ayetlerini tarayınız, "cehennemden kurtuluş yoktur" der.

    Aksini gösterebilecek bir kul varmı?

    Ebed (Ebedilik) Ne demektir?

    7 aşamadan bahsedilir,

    İzlermisiniz,








    Tümü ===> http://www.mumsema.com/tefsir/143550...-okudunmu.html


  17. 19.Ocak.2011, 03:43
    9
    @Burcu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2011
    Üye No: 83293
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 30

    Yanıt: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    Alıntı
    EVELALLAH
    Alıntı
    İNSANOĞLU BU HAYATTA HER AN MÜRTED DURUMUNA DÜŞMEMEK İÇİN ÇABA GÖSTERMELİ EĞER DÜŞMÜŞSEM DİYE DE HER AN BİR TEFEKKÜR ŞÜKÜR VE DUA İÇİNDE OLMALI..
    Allah(celle celaluhu) Razı olsun , buçok önemli inşaAllah




    Alıntı
    MÜSLÜMAN BİR KERE CEHENNEME GİRMEZKİN ORADAN ÇIKSIN
    Bu cümlenizden , sizin verdiğiniz hatırlatma gibi ben de 'farklı anlamlar çıkaranlar' olacaktır diyorum ve hatırlatmak istiyorum .. Kur'anımızda ve Hadislerde itham edilen 'cehenneme gitmeyecekler' sözü , toptan müslüman olan herkes için kullanılabilir mi ? Çok bariz ki burada Rab'bin hükmü vardır ve İman'ı kabul olunmuş , Allah(celle celaluhu)'ın Rızasını kazanmış olan Kulluk bilincine erişmiş Müslümanlardan bahsediliyor (ayrıca yanlış anlaşılma olmasın ki burada 'cehenneme girmeyecekler' konusu var 'cennete kim girecek' konusu değil) ama genelleme yapıp 'müslümanlar cehenneme girmeyecek' deyip , açıklama yapmadan bu cümle öylece verilirse bu konu kişinin 'müslümanlık' anlayışıyla şekillenir , her günahı işleyip de cehenneme gitmeme konusunda emin olmak kadar kötüsü yoktur ..
    umarım anlatabilmişimdir endişemi .. bunun hakkında ufak bir açıklama yaparsanız iyi niyetinizle örtüşür ve herkez de doğruyu anlar Allah'ın izniyle ..


    Alıntı
    şu Anda Farkında Olmadan Kimi Insanların Yaptığı Da Bu Kendine Sonuç Noktasında Farkında Olmadan Cennetlik Damgası Vuruyor. Allah Muhafaza Diyorum Allah Muhafaza !!!!!!!!!!!
    Hafiz Allah .. Bizi daima ayakta tutan bu değil midir ; bir an gelir hüzünleniriz 'yanlış yaptım' deyip korkarız cehennemin şiddetinden ; sonra an olur içimiz neşe dolar cennet ümidinden ..

    Hüküm Allah'ındır ; amenna ..
    O dilediğini bağışlar , dilediğini azaba uğratır ; O çok merhametli ve Adaleti Yüce Olan'dır .. Allah(celle celaluhu) tüm eksikliklerden münezzehtir .. Biz kullar ancak kendimize zulmederiz ; Rabbimiz ise Merhametinden ümit kesmemizi istemez ve bizi sürekli Rızıklandırır elhamdülillah ..



    İtham olunan Rabbimiz'in Razı olduğu ve Hakkımızda hayırlı hüküm verilen kullardan olmak nasip etsin Rabbim ..

    Amin ; ecmain ..


  18. 19.Ocak.2011, 03:43
    9
    Devamlı Üye
    Alıntı
    EVELALLAH
    Alıntı
    İNSANOĞLU BU HAYATTA HER AN MÜRTED DURUMUNA DÜŞMEMEK İÇİN ÇABA GÖSTERMELİ EĞER DÜŞMÜŞSEM DİYE DE HER AN BİR TEFEKKÜR ŞÜKÜR VE DUA İÇİNDE OLMALI..
    Allah(celle celaluhu) Razı olsun , buçok önemli inşaAllah




    Alıntı
    MÜSLÜMAN BİR KERE CEHENNEME GİRMEZKİN ORADAN ÇIKSIN
    Bu cümlenizden , sizin verdiğiniz hatırlatma gibi ben de 'farklı anlamlar çıkaranlar' olacaktır diyorum ve hatırlatmak istiyorum .. Kur'anımızda ve Hadislerde itham edilen 'cehenneme gitmeyecekler' sözü , toptan müslüman olan herkes için kullanılabilir mi ? Çok bariz ki burada Rab'bin hükmü vardır ve İman'ı kabul olunmuş , Allah(celle celaluhu)'ın Rızasını kazanmış olan Kulluk bilincine erişmiş Müslümanlardan bahsediliyor (ayrıca yanlış anlaşılma olmasın ki burada 'cehenneme girmeyecekler' konusu var 'cennete kim girecek' konusu değil) ama genelleme yapıp 'müslümanlar cehenneme girmeyecek' deyip , açıklama yapmadan bu cümle öylece verilirse bu konu kişinin 'müslümanlık' anlayışıyla şekillenir , her günahı işleyip de cehenneme gitmeme konusunda emin olmak kadar kötüsü yoktur ..
    umarım anlatabilmişimdir endişemi .. bunun hakkında ufak bir açıklama yaparsanız iyi niyetinizle örtüşür ve herkez de doğruyu anlar Allah'ın izniyle ..


    Alıntı
    şu Anda Farkında Olmadan Kimi Insanların Yaptığı Da Bu Kendine Sonuç Noktasında Farkında Olmadan Cennetlik Damgası Vuruyor. Allah Muhafaza Diyorum Allah Muhafaza !!!!!!!!!!!
    Hafiz Allah .. Bizi daima ayakta tutan bu değil midir ; bir an gelir hüzünleniriz 'yanlış yaptım' deyip korkarız cehennemin şiddetinden ; sonra an olur içimiz neşe dolar cennet ümidinden ..

    Hüküm Allah'ındır ; amenna ..
    O dilediğini bağışlar , dilediğini azaba uğratır ; O çok merhametli ve Adaleti Yüce Olan'dır .. Allah(celle celaluhu) tüm eksikliklerden münezzehtir .. Biz kullar ancak kendimize zulmederiz ; Rabbimiz ise Merhametinden ümit kesmemizi istemez ve bizi sürekli Rızıklandırır elhamdülillah ..



    İtham olunan Rabbimiz'in Razı olduğu ve Hakkımızda hayırlı hüküm verilen kullardan olmak nasip etsin Rabbim ..

    Amin ; ecmain ..


  19. 19.Ocak.2011, 11:19
    10
    YaZaROW
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2010
    Üye No: 77650
    Mesaj Sayısı: 1,125
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    Alıntı
    103- Kimlerin tartıları hafif kalırsa onlar kendilerini mahvetmişlerdir, çünkü sonsuza dek cehennemde kalacaklardır.(Mü´minun:103)

    Bu ayete göre müslümanlarda cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?
    Şöyle de bir ekleme yapmak istiyorum. Hiçbir zaman meal'e bakarak hükme varmayınız. O ayetin hangi zamanda ve hangi olaylardan sonra meydana geldiğini açıklayan tefsirler var. Tefsirsiz meal okuduğumuzda çok sıkıntılar yaşarız.


  20. 19.Ocak.2011, 11:19
    10
    YaZaROW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    103- Kimlerin tartıları hafif kalırsa onlar kendilerini mahvetmişlerdir, çünkü sonsuza dek cehennemde kalacaklardır.(Mü´minun:103)

    Bu ayete göre müslümanlarda cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?
    Şöyle de bir ekleme yapmak istiyorum. Hiçbir zaman meal'e bakarak hükme varmayınız. O ayetin hangi zamanda ve hangi olaylardan sonra meydana geldiğini açıklayan tefsirler var. Tefsirsiz meal okuduğumuzda çok sıkıntılar yaşarız.


  21. 28.Ocak.2011, 04:44
    11
    EVELALLAH
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2010
    Üye No: 79552
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    arkadaşlar bu konu hakkında ki ilk msj ı mı terkrardan okudum da o zamanın üzerinden çok sular aktı üzerine baya bir okudum bütün tartışmalı konulara baktım ve bu tabi bende yazdıklarımı daha anlaşılır bir dille yazabilmemi de sağladı inşaallah.

    evet bahsettiğim yazımda yazım hataları yapmışım. kendim okurken bile dedim bu nasıl çelişkili ifadeler ).

    neyse kısaca özet geçeyim ve düzelteyim kafirlerin tartısının ağır gelmesi durumunda cennet e gitmesi sözkonusu olamayacağına göre o ayet açıkça müslümanlardan bahsetmektedir.

    bakınız bir iş yapacaksınız sözleşme hazırladı taraflar ve altına bir taraf olarak imzanızı attınız. bu durumda siizn o sözleşmeden gelecek parayı alabilmeniz adına misal inşaatı tamamlamanız lazım.

    müslümanlıkta böyle imza atmak yoksa müslümanım demek sizi kurtarmıyor. Allah u Teala ayetinde ne diyor bedeviler mümin olduk demesinler müslüman olduk desinler diyor. yani durun bakalım ne mümini diyor öyle yağma yok diyor anlıcanız.

    şimdi bu noktaya da değindikten sonra gel gelelim tartı olayına. tartı olayı şöyle cenneti iki kademeli bir sınav gibi düşünelim. eğer kpss lisans sınavına giremezseniz kaymakam olmanız için gerekli olan sınava girmeye hak kazanamazsınız. işte bu örnekte ki kpss sınavını geçebilmek bizim dünya sınavımızdır.. eğer sınavı geçerde imanlı gidebilirsek kaymakamlık sınavına girmeye yani tartıya hak kazanırız. sonrası tartıdan çıkacak sonuca kalır. burada da tartı için yaptıklarınızın hükmünü Allah verecektir.

    eğer bir sevab onca günaha bedelken ve Allah imanı olanın tövbesini kabul edici iken siz gidipte günahınızı sevabınızdan yine de fazla kılarsanız işte bu durumda ebedi cehennemlik olursunuz.

    peki imanla gitmek o kadar kolaymıdır. tabiki de öncelikle Allah ın dilemesi tabi de Allah öyle söylediği için diyorum misal namazı terkedeni Allah ebedi cehennemliktir fasıktır diyor. bir ikincisi faiz yiyen şeytan çarpmış gibi kalkar kıyamet günü diyor ve ekliyor o da ebedi azaptadır.

    demek ki nasıl ki her kuş bir hayvandır ama her hayvan kuş değil ise dinden çıkarıcı olan günahlar var olduğu gibi dinden çıkarmayacak günahlarda vardır. bu noktadan hareketle namaz faiz yememe ve yetim hakkı ( maun ) bu üçlemeye özellikle dikkat eden bir kişinin imanını koruyup tartıya sahip olabilmesi ve diğer günahlarının affolabilmesi ile sevabının tartıda ağır gelmesi sözkonusu olabilecektir


    BURCU BACIM BU SÖYLEDİKLERİMDEN SONRA NEDEN İNSANLARA BOŞ ÜMİTLER VERİLMEMESİ GEREKTİĞİNİ ANLATABİLMİŞİMDİR UMARIM. ÇÜNKİ KENDİNİ MÜMİN SANAN BİRÇOK MÜSLÜMAN KARDEŞİMİZ VAR BU ÜLKEDE VE SANIYORLAR Kİ BEN NE YAPARSAM YAPAYIM BİR ŞEHADET BENİ ENİNDE SONUNDA CENNETLİK YAPACAKTIR.

    O NEDENLE DİYORUM Kİ BU ŞUNU DEMEKTİR BEN ENİNDE SONUNDA CENNETE GİRECEM BİR KERE BU EMİN OLMAYA GİRER Kİ HAŞA ALLAH IN HÜKMÜNÜ YOK SAYMAYA GİRER. ZATEN YAHUDİLERDE BENZER İNANIŞTAYDI ALLAH ONLARI ÖRNEK VERDİ HERHALDE KUR AN YENİ İNMİŞKEN MÜSLÜMANLAR BÖYLE İNANIYOR BU YANLIŞ DİYECEK DEĞİLDİ. KUR AN DAN ÖNCEKİ KAVİMLERİ ÖRNEK GÖSTERDİ MÜSLÜMANLARA. ZATEN TÜM KONULAR İÇİNDE BÖYLE DEĞİLMİ GEÇMİŞİ ÖRNEK GÖSTEREREK BİZLERİ UYARIYOR.


    TABİ Kİ BENDE KİMSE CEHENNEMLİK OLSUN İSTEMEM AMA GERÇEKLER ORTADA İSE İNSANIMIZI UYARMAK BOYNUMUZUN BORCU. EĞER ALLAH IN BEDEVİLERE SÖYLEDİĞİ GİBİ MÜMİN DEĞİLDE MÜMİN OLABİLMEK ADINA BİR İŞE KOYULAN MÜSLÜMANLAR OLDUĞUMUZU ANLAYABİLİRSEK BU YOLDA İNŞAATI YAPMAK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAYACAK BİRÇOĞUMUZ. ÇÜNKİ ŞU AN BİRÇOK KARDEŞİMİZ ÖYLECE ÖLÜMÜNÜ BEKLEMEKTE. BİRKERE ZATEN BEN YANAR YANAR ÇIKARIM DÜŞÜNCESİNDE OLMAK BİLE ALLAH KORUSUN RAHMETTEN EDEBİLİR. BUNU DİYEN CEHENNEMİ HAFİFE ALMIŞ OLUR. BÖYLE BİRŞEY SÖZKONUSU DEĞİL O NEDENLE.

    AMA ŞU DURUM VAR YANMA DEĞİLDE İLKY AZIMDA BAHSETTİĞİM GİBİ MİSAL BUGÜN Kİ GÜNEŞİN DURUMU HEPİMİZ ÇEVRESİNDE OLUP GÖZLEMLEYECEZ. DİREK CENNETLİK OLAN KULLAR VE DİREK TARTISIZ CEHENNEMLİK KULLAR OLACAK. BİRDE ARAFTA HAKKINDA Kİ HÜKMÜ BEKLEYENLER OLACAK. ZATEN AYET VAR BUNU İFADE EDEN. VE B BEKLEYİŞ İÇİNDE OLANLARDAN YİNE AYETLE SAĞINDAN KİTABINI ALANLAR SEVİNÇLE CENNETLİKLER ARASINA GİDERLER. SOLUNDAN ALANLARSA HÜSRANDADIRLAR EBEDİ CEHENNEMLİKTİRLER ONLAR DİYOR ALLAH. YANİ BUNUN DIŞINDA ORTASINDAN ALAN CEHENNEME GİRER ÇIKAR YA DA ARKASINDAN ALAN CENNET E GİRER ÇIKAR GİBİ BİRŞEYDE SÖZKONUSU DEĞİL.

    GELİYORUZ PEKİ ARAFTAKİLERİN DURUMU NE DİYE. BUGÜN DÜNYAMIZDA DA GÜNEŞTEN BULUNDUĞUMUZ YERE VE MEVSİME GÖRE FARKLI ISILAR ALARAK ETKİLENİYORUZ. AMA GÜNEŞİN ASLINA GİRİP YANMIYORUZ. BELKİ BÖYLE BİR ISI KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞEREK ASLI OLMADAN SÖZKONUSU OLABİLİR. VE ARA ELBET SÜRELİ BİR DÖNEMDİR. HERKESİN HAKKINDA Kİ HÜKÜM KENDİNE VERİLİNCE ARAFTA SONLANACAKTIR. BU NOKTADA ŞÖYLE BİR DURUM SÖZKONUSU OLABİLİR. BU SÜREÇTE ARAFTA OLANLAR ELBET KORKU İÇİNDE AYETTEDE BELİRTİLDİĞİ GİBİ ALLAH IM BENİ BU CEHENNEMLİKLERDEN EYLEME DİYECEKTİR. BU SÜREÇ BU KORKU DÜNYADA Kİ TÖVBELERİNİ ALLAH IN AFFETMESİ ADINA BAZI GÜNAHLARININ KEFARETİ OLABİLİR. İŞTE BU DURUMDA MAHŞER SÜRESİNCE BİRTAKIM MÜMİNLERİN TARTISINDA DEĞİŞİM SÖZKONUSU OLABİLİR. AMA BÖYLE BİR DURUM SÖZKONUSU OLSA BİLE AYETİN GERÇEKLEŞMESİ ADINA YİNE DE TARTISI HAFİF GELEN MÜSLÜMANLARIN SÖZKONUSU OLMASI LAZIM. YANİ CEHENNEME GİDECEK MÜSLÜMANLAR OLMASI LAZIM ALLAH IN MÜMİN OLARAK KABUL ETMEDİĞİ. İŞTE BU NOKTADA RİVAYET ADİLEN HADİS BUNA İMKAN TANIMAMAKTADIR. DEMEK Kİ OLAY BÖYLE DEĞİLDE ŞÖYLE GERÇEKLEŞECEK AYETE GÖRE TABİ.

    KAFİR OLANLAR VE DİREK HESAPSIZ CENNETTE OLANLAR BİRDE ARAFTA OLANLAR. ARAFTA OLANLAR KENDİLERİNE HÜKÜM VERİLİRKEN SORGUYA ÇEKİLECEK ALLAH ONLARDAN CENNETLİK OLANLARA İŞTE ŞU ŞU YAPTIKLARINDAN DOLAYI SEN CENNETLİK OLDUN. CEHENNEMLİK OLANLARA DA ŞU ŞU YAPTIKLARINDAN DOLAYI GÜNAHLARINI AFFETMEDİM CEHENNEMLİK OLDUN DİYECEK. KULDA ALLAH BUNU KULUNA BİLDİRMEDEN ÖNCE ALLAH IM SEN BENİ CEHENNEMLİKLERDEN ETME DİYE YALVARIŞINA MAHŞERDE DEVAM EDECEK. ÇÜNKİ ALLAH IN BİLDİĞİ SONUCU HENÜZ KENDİ BİLMİYOR. BU DA GAYET DOĞAL. VE BUNLARDAN TARTISI EŞİT VEYA AĞIR GELENLERE ALLAH GİRİN CENNETLİKLER ARASINA DİYECEK.


  22. 28.Ocak.2011, 04:44
    11
    EVELALLAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    arkadaşlar bu konu hakkında ki ilk msj ı mı terkrardan okudum da o zamanın üzerinden çok sular aktı üzerine baya bir okudum bütün tartışmalı konulara baktım ve bu tabi bende yazdıklarımı daha anlaşılır bir dille yazabilmemi de sağladı inşaallah.

    evet bahsettiğim yazımda yazım hataları yapmışım. kendim okurken bile dedim bu nasıl çelişkili ifadeler ).

    neyse kısaca özet geçeyim ve düzelteyim kafirlerin tartısının ağır gelmesi durumunda cennet e gitmesi sözkonusu olamayacağına göre o ayet açıkça müslümanlardan bahsetmektedir.

    bakınız bir iş yapacaksınız sözleşme hazırladı taraflar ve altına bir taraf olarak imzanızı attınız. bu durumda siizn o sözleşmeden gelecek parayı alabilmeniz adına misal inşaatı tamamlamanız lazım.

    müslümanlıkta böyle imza atmak yoksa müslümanım demek sizi kurtarmıyor. Allah u Teala ayetinde ne diyor bedeviler mümin olduk demesinler müslüman olduk desinler diyor. yani durun bakalım ne mümini diyor öyle yağma yok diyor anlıcanız.

    şimdi bu noktaya da değindikten sonra gel gelelim tartı olayına. tartı olayı şöyle cenneti iki kademeli bir sınav gibi düşünelim. eğer kpss lisans sınavına giremezseniz kaymakam olmanız için gerekli olan sınava girmeye hak kazanamazsınız. işte bu örnekte ki kpss sınavını geçebilmek bizim dünya sınavımızdır.. eğer sınavı geçerde imanlı gidebilirsek kaymakamlık sınavına girmeye yani tartıya hak kazanırız. sonrası tartıdan çıkacak sonuca kalır. burada da tartı için yaptıklarınızın hükmünü Allah verecektir.

    eğer bir sevab onca günaha bedelken ve Allah imanı olanın tövbesini kabul edici iken siz gidipte günahınızı sevabınızdan yine de fazla kılarsanız işte bu durumda ebedi cehennemlik olursunuz.

    peki imanla gitmek o kadar kolaymıdır. tabiki de öncelikle Allah ın dilemesi tabi de Allah öyle söylediği için diyorum misal namazı terkedeni Allah ebedi cehennemliktir fasıktır diyor. bir ikincisi faiz yiyen şeytan çarpmış gibi kalkar kıyamet günü diyor ve ekliyor o da ebedi azaptadır.

    demek ki nasıl ki her kuş bir hayvandır ama her hayvan kuş değil ise dinden çıkarıcı olan günahlar var olduğu gibi dinden çıkarmayacak günahlarda vardır. bu noktadan hareketle namaz faiz yememe ve yetim hakkı ( maun ) bu üçlemeye özellikle dikkat eden bir kişinin imanını koruyup tartıya sahip olabilmesi ve diğer günahlarının affolabilmesi ile sevabının tartıda ağır gelmesi sözkonusu olabilecektir


    BURCU BACIM BU SÖYLEDİKLERİMDEN SONRA NEDEN İNSANLARA BOŞ ÜMİTLER VERİLMEMESİ GEREKTİĞİNİ ANLATABİLMİŞİMDİR UMARIM. ÇÜNKİ KENDİNİ MÜMİN SANAN BİRÇOK MÜSLÜMAN KARDEŞİMİZ VAR BU ÜLKEDE VE SANIYORLAR Kİ BEN NE YAPARSAM YAPAYIM BİR ŞEHADET BENİ ENİNDE SONUNDA CENNETLİK YAPACAKTIR.

    O NEDENLE DİYORUM Kİ BU ŞUNU DEMEKTİR BEN ENİNDE SONUNDA CENNETE GİRECEM BİR KERE BU EMİN OLMAYA GİRER Kİ HAŞA ALLAH IN HÜKMÜNÜ YOK SAYMAYA GİRER. ZATEN YAHUDİLERDE BENZER İNANIŞTAYDI ALLAH ONLARI ÖRNEK VERDİ HERHALDE KUR AN YENİ İNMİŞKEN MÜSLÜMANLAR BÖYLE İNANIYOR BU YANLIŞ DİYECEK DEĞİLDİ. KUR AN DAN ÖNCEKİ KAVİMLERİ ÖRNEK GÖSTERDİ MÜSLÜMANLARA. ZATEN TÜM KONULAR İÇİNDE BÖYLE DEĞİLMİ GEÇMİŞİ ÖRNEK GÖSTEREREK BİZLERİ UYARIYOR.


    TABİ Kİ BENDE KİMSE CEHENNEMLİK OLSUN İSTEMEM AMA GERÇEKLER ORTADA İSE İNSANIMIZI UYARMAK BOYNUMUZUN BORCU. EĞER ALLAH IN BEDEVİLERE SÖYLEDİĞİ GİBİ MÜMİN DEĞİLDE MÜMİN OLABİLMEK ADINA BİR İŞE KOYULAN MÜSLÜMANLAR OLDUĞUMUZU ANLAYABİLİRSEK BU YOLDA İNŞAATI YAPMAK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAYACAK BİRÇOĞUMUZ. ÇÜNKİ ŞU AN BİRÇOK KARDEŞİMİZ ÖYLECE ÖLÜMÜNÜ BEKLEMEKTE. BİRKERE ZATEN BEN YANAR YANAR ÇIKARIM DÜŞÜNCESİNDE OLMAK BİLE ALLAH KORUSUN RAHMETTEN EDEBİLİR. BUNU DİYEN CEHENNEMİ HAFİFE ALMIŞ OLUR. BÖYLE BİRŞEY SÖZKONUSU DEĞİL O NEDENLE.

    AMA ŞU DURUM VAR YANMA DEĞİLDE İLKY AZIMDA BAHSETTİĞİM GİBİ MİSAL BUGÜN Kİ GÜNEŞİN DURUMU HEPİMİZ ÇEVRESİNDE OLUP GÖZLEMLEYECEZ. DİREK CENNETLİK OLAN KULLAR VE DİREK TARTISIZ CEHENNEMLİK KULLAR OLACAK. BİRDE ARAFTA HAKKINDA Kİ HÜKMÜ BEKLEYENLER OLACAK. ZATEN AYET VAR BUNU İFADE EDEN. VE B BEKLEYİŞ İÇİNDE OLANLARDAN YİNE AYETLE SAĞINDAN KİTABINI ALANLAR SEVİNÇLE CENNETLİKLER ARASINA GİDERLER. SOLUNDAN ALANLARSA HÜSRANDADIRLAR EBEDİ CEHENNEMLİKTİRLER ONLAR DİYOR ALLAH. YANİ BUNUN DIŞINDA ORTASINDAN ALAN CEHENNEME GİRER ÇIKAR YA DA ARKASINDAN ALAN CENNET E GİRER ÇIKAR GİBİ BİRŞEYDE SÖZKONUSU DEĞİL.

    GELİYORUZ PEKİ ARAFTAKİLERİN DURUMU NE DİYE. BUGÜN DÜNYAMIZDA DA GÜNEŞTEN BULUNDUĞUMUZ YERE VE MEVSİME GÖRE FARKLI ISILAR ALARAK ETKİLENİYORUZ. AMA GÜNEŞİN ASLINA GİRİP YANMIYORUZ. BELKİ BÖYLE BİR ISI KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞEREK ASLI OLMADAN SÖZKONUSU OLABİLİR. VE ARA ELBET SÜRELİ BİR DÖNEMDİR. HERKESİN HAKKINDA Kİ HÜKÜM KENDİNE VERİLİNCE ARAFTA SONLANACAKTIR. BU NOKTADA ŞÖYLE BİR DURUM SÖZKONUSU OLABİLİR. BU SÜREÇTE ARAFTA OLANLAR ELBET KORKU İÇİNDE AYETTEDE BELİRTİLDİĞİ GİBİ ALLAH IM BENİ BU CEHENNEMLİKLERDEN EYLEME DİYECEKTİR. BU SÜREÇ BU KORKU DÜNYADA Kİ TÖVBELERİNİ ALLAH IN AFFETMESİ ADINA BAZI GÜNAHLARININ KEFARETİ OLABİLİR. İŞTE BU DURUMDA MAHŞER SÜRESİNCE BİRTAKIM MÜMİNLERİN TARTISINDA DEĞİŞİM SÖZKONUSU OLABİLİR. AMA BÖYLE BİR DURUM SÖZKONUSU OLSA BİLE AYETİN GERÇEKLEŞMESİ ADINA YİNE DE TARTISI HAFİF GELEN MÜSLÜMANLARIN SÖZKONUSU OLMASI LAZIM. YANİ CEHENNEME GİDECEK MÜSLÜMANLAR OLMASI LAZIM ALLAH IN MÜMİN OLARAK KABUL ETMEDİĞİ. İŞTE BU NOKTADA RİVAYET ADİLEN HADİS BUNA İMKAN TANIMAMAKTADIR. DEMEK Kİ OLAY BÖYLE DEĞİLDE ŞÖYLE GERÇEKLEŞECEK AYETE GÖRE TABİ.

    KAFİR OLANLAR VE DİREK HESAPSIZ CENNETTE OLANLAR BİRDE ARAFTA OLANLAR. ARAFTA OLANLAR KENDİLERİNE HÜKÜM VERİLİRKEN SORGUYA ÇEKİLECEK ALLAH ONLARDAN CENNETLİK OLANLARA İŞTE ŞU ŞU YAPTIKLARINDAN DOLAYI SEN CENNETLİK OLDUN. CEHENNEMLİK OLANLARA DA ŞU ŞU YAPTIKLARINDAN DOLAYI GÜNAHLARINI AFFETMEDİM CEHENNEMLİK OLDUN DİYECEK. KULDA ALLAH BUNU KULUNA BİLDİRMEDEN ÖNCE ALLAH IM SEN BENİ CEHENNEMLİKLERDEN ETME DİYE YALVARIŞINA MAHŞERDE DEVAM EDECEK. ÇÜNKİ ALLAH IN BİLDİĞİ SONUCU HENÜZ KENDİ BİLMİYOR. BU DA GAYET DOĞAL. VE BUNLARDAN TARTISI EŞİT VEYA AĞIR GELENLERE ALLAH GİRİN CENNETLİKLER ARASINA DİYECEK.


  23. 28.Ocak.2011, 04:55
    12
    EVELALLAH
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2010
    Üye No: 79552
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Müslümanlar cehennemde sonsuza dekmi kalacak.?

    Eğer bu hakikati insanımıza anlatmazda kandil gecesinde kılınan namaz bin yıl kılınan namaz yerine geçer tarzında söylemler yaparsanız. Bu insanımız allah ın bizden sürekli olarak yapmamızı istediği namazı kılmaz. Ne de olsa bir kandil bin gecelik iabdete bedel gibi bir düşünce içine girer. Böyle bir sevab durumu sözkonusu olsa bile bu ancak namazı sürekli kılıp imanını koruyabilenlerin tartısına yansıma olayı olur.


    Bu konu ile ilgili şefaat olayına gelecek olursak ta şefaat dua ve yardım anlamlarına gelebilmektedir. Dua anlamında ki şefaat peygamberimizden istenebilir. Bu herhangi biirnden benim için de dua et demeye girer.

    Ancak yardım anlamında ki şefaat mahşer için allah tan dilenir. Zaten mahşer gününde ki şefaatten kasıt allah bizzat kendisi gelip bizi ordan çıkarmayacağına göre vasıta kılacağı peygamberler ve onun direk cennetlik kulları ile olacaktır. Yoksa çıkaracak olanlar peygamberler değildir. Ha onların bizim için ettiği duaların kabulu durumu başka tabi.

    Bu sefer tam olarak anlaşılacağımı sanıyorum. Anlamayıp sormak istediğiniz birşey olursa da cevap veririm.

    Allah a emaenet olunuz.


  24. 28.Ocak.2011, 04:55
    12
    EVELALLAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Eğer bu hakikati insanımıza anlatmazda kandil gecesinde kılınan namaz bin yıl kılınan namaz yerine geçer tarzında söylemler yaparsanız. Bu insanımız allah ın bizden sürekli olarak yapmamızı istediği namazı kılmaz. Ne de olsa bir kandil bin gecelik iabdete bedel gibi bir düşünce içine girer. Böyle bir sevab durumu sözkonusu olsa bile bu ancak namazı sürekli kılıp imanını koruyabilenlerin tartısına yansıma olayı olur.


    Bu konu ile ilgili şefaat olayına gelecek olursak ta şefaat dua ve yardım anlamlarına gelebilmektedir. Dua anlamında ki şefaat peygamberimizden istenebilir. Bu herhangi biirnden benim için de dua et demeye girer.

    Ancak yardım anlamında ki şefaat mahşer için allah tan dilenir. Zaten mahşer gününde ki şefaatten kasıt allah bizzat kendisi gelip bizi ordan çıkarmayacağına göre vasıta kılacağı peygamberler ve onun direk cennetlik kulları ile olacaktır. Yoksa çıkaracak olanlar peygamberler değildir. Ha onların bizim için ettiği duaların kabulu durumu başka tabi.

    Bu sefer tam olarak anlaşılacağımı sanıyorum. Anlamayıp sormak istediğiniz birşey olursa da cevap veririm.

    Allah a emaenet olunuz.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son