Konusunu Oylayın.: Çocuk aldırmak günahmıdır?

5 üzerinden 4.43 | Toplam : 14 kişi
Çocuk aldırmak günahmıdır?
  1. 14.Temmuz.2010, 11:09
    1
    beyzanurberat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2010
    Üye No: 77106
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    Çocuk aldırmak günahmıdır?






    Çocuk aldırmak günahmıdır? Mumsema degerli kardeşlerim, öncelikle selamunaleykum, benım için önemli olan bir konu hakkında bilginizi rica edeceğim.
    3 yada 4 aylık bir bebek anne karnındayken, sakat oldugu bir hastalık var hatırlayamadım ama üç ayrı 2 ayrı doktor tarafından alınması gerektiği söylenmişti, ve o bebek suni doğumla düşürüldü, ben onu alıp annemin mezarına götürüp gömdüm, eşiminde benimde uzun süre pisikolojisi bozuldu, biz bu cocugu aldırmakla hatamı ettik, aldırmak günahmıdır, doktorların önerisine ragmen aldırmamalımyıdık, benim hala kafamda soru işaretidir bu, dinimizce sakıncası varmıdır, ozamanlar teknoloji yoktu, acaba olsaydı dinimizin ileri gelenleri bu konu hakkında ne derlerdi hep merak ettimişimdir, kitabımız kuranı kerimde bunla ilgili yada hadislerimizde bunla lgili bir konu varmıdır,, aydınlatırsanız sevinirim..
    şimdiden allah razı olsun.. aleykumselam


  2. 14.Temmuz.2010, 11:09
    1



    degerli kardeşlerim, öncelikle selamunaleykum, benım için önemli olan bir konu hakkında bilginizi rica edeceğim.
    3 yada 4 aylık bir bebek anne karnındayken, sakat oldugu bir hastalık var hatırlayamadım ama üç ayrı 2 ayrı doktor tarafından alınması gerektiği söylenmişti, ve o bebek suni doğumla düşürüldü, ben onu alıp annemin mezarına götürüp gömdüm, eşiminde benimde uzun süre pisikolojisi bozuldu, biz bu cocugu aldırmakla hatamı ettik, aldırmak günahmıdır, doktorların önerisine ragmen aldırmamalımyıdık, benim hala kafamda soru işaretidir bu, dinimizce sakıncası varmıdır, ozamanlar teknoloji yoktu, acaba olsaydı dinimizin ileri gelenleri bu konu hakkında ne derlerdi hep merak ettimişimdir, kitabımız kuranı kerimde bunla ilgili yada hadislerimizde bunla lgili bir konu varmıdır,, aydınlatırsanız sevinirim..
    şimdiden allah razı olsun.. aleykumselam


    Benzer Konular

    - 5 haftalık çocuk aldırmak

    - Çocuk aldırmak caizmidir?

    - Kaş almak yada aldırmak günahmıdır?

    - Çocuk aldırmak orucu bozar mı?

    - Çocuk aldırmak nekadar günah?

  3. 14.Temmuz.2010, 11:22
    2
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?




    ve aleykumusselam ve rahmetullah

    Çocuk aldırmanın caiz olduğu tek nokta annenin hayatını tehlikeye atacak bir durum olduğunda aldırmaktır.
    Bu duruma ehlidin doktorların karar vermesi gereklidir. Çocuk sakat doğacak diye aldırmak cinayettir. Çocuğun anneye zararı yoksa neden alınsın ki onun canını kim verdiyse o alır. Bunlar imtihandır imtihanı kaybedenler hüsrana uğrayacaktır.



  4. 14.Temmuz.2010, 11:22
    2
    Özel Üye



    ve aleykumusselam ve rahmetullah

    Çocuk aldırmanın caiz olduğu tek nokta annenin hayatını tehlikeye atacak bir durum olduğunda aldırmaktır.
    Bu duruma ehlidin doktorların karar vermesi gereklidir. Çocuk sakat doğacak diye aldırmak cinayettir. Çocuğun anneye zararı yoksa neden alınsın ki onun canını kim verdiyse o alır. Bunlar imtihandır imtihanı kaybedenler hüsrana uğrayacaktır.



  5. 14.Temmuz.2010, 12:39
    3
    beyzanurberat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2010
    Üye No: 77106
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    imamhatipli42 peki bdurumda biz cinayet işledik kardeşim öylemi ya adamlar prof ben nereden bilicem ahli din doktorumu değilmi, bana her iki ayrı doktor alınması lazım cocugun 1000 de 1 görünen vakka ilerisini bilemiyoruz almalıyız dediler, cocuk doğsada ölür dediler, bizde aldırdık ne yapalım bilmiyordum, onu rahman bilir acaba doğsa nasıl olacaktı, ben evlat isterken onun için yanıp tutusurken kendi elimle o evragı ımzalarmıydım.. onay verirmiydim bilmiyorum,, vebalini allah biliyor kalbimide, eger bunda gbenimde günahım varsa alllah sıgınırım, zaten benim günahımı tren cekmez birde bu eklensin nasıl yapalım..


  6. 14.Temmuz.2010, 12:39
    3
    imamhatipli42 peki bdurumda biz cinayet işledik kardeşim öylemi ya adamlar prof ben nereden bilicem ahli din doktorumu değilmi, bana her iki ayrı doktor alınması lazım cocugun 1000 de 1 görünen vakka ilerisini bilemiyoruz almalıyız dediler, cocuk doğsada ölür dediler, bizde aldırdık ne yapalım bilmiyordum, onu rahman bilir acaba doğsa nasıl olacaktı, ben evlat isterken onun için yanıp tutusurken kendi elimle o evragı ımzalarmıydım.. onay verirmiydim bilmiyorum,, vebalini allah biliyor kalbimide, eger bunda gbenimde günahım varsa alllah sıgınırım, zaten benim günahımı tren cekmez birde bu eklensin nasıl yapalım..


  7. 14.Temmuz.2010, 13:25
    4
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    KÜRTAJ (ÇOCUK ALDIRMA)



    “Kadınlarınızın hayırlısı çocuk yapmaya elverişli olandır,” “Evlat kokusu Cennet kokusundandır” ve “Hayırlı evlat dünyada nur, âhirette sürurdur” mealindeki hadis-i şeriflerde çocuk sahibi olmak teşvik edilmiştir.

    Bu meseleye bu kadar ehemmiyet veren dinimiz, çocuk ana rahmine düştükten sonra doğuncaya kadar hep onu korumuş, anne-babaya da birtakım mes’uliyetler yüklemiştir. Hiçbir sebep yokken, keyfî ve mevhum sebepler ileri sürerek “cenin” tabir edilen ana rahmindeki çocuğun varlığına son vermeye müsaade etmemiştir. Böyle bir suçu işleyenleri “câni” olarak görmüştür. Çünkü “cenin” bir insan mesabesindedir.

    Çocuk canlı hale geldikten sonra artık bir insan olarak kabul edildiğinden, onu düşürmek, bugünkü tıbbî tabirle “kürtaj” yaptırmak, yetişkin bir insanı öldürmek gibidir. Şayet henüz “canlı” değilse; bu halde iken kürtaj yaptırmak ise, bir masumun hayata gelmesine mâni olmak sayıldığından, yine büyük bir mes’uliyeti gerektirmektedir. Kendi güzelliğini düşünerek bu hatayı işleyen kadınları Ömer Nasuhi merhum şöyle anlatmaktadır:

    “Mücerred gençlik çağının kendilerine verilmiş olduğu güzelliği, taraveti (tazeliği) muhafaza arzusuyla bu cinayeti irtikâp edenler de canavar tabiatlı insanlar demektir. Acaba böyle taş yürekli bir valide, doğurduğu yavrusunu diri diri yiyen bir canavardan daha aşağı bir mahiyette değil midir?”

    Haklı gerekçelere dayanmadan kürtaj yapanları “tazir” cezasına çarptıran İslâm hukuku, kendi imkân ve ölçüleri içinde bu engelleyici tedbirleri almıştır. Fakat bu arada haklı sebebe dayandığı zaman da, ruhsat tarafını ve çıkar yolu göstermiştir.

    Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu’nu esas alarak bu husustaki hükmü şu şekilde özetlememiz mümkün olacaktır:

    Muhakkak bir özür ve zaruret dolayısıyla bazı ceninleri düşürmek cinayet sayılmayacağı gibi, maddî ve mânevî bir mes’uliyeti de gerektirmez. Şöyle ki:
    Henüz âzası belirmemiş olan bir cenin, annesinin hayatına tesir edecek sıhhî bir sebepten dolayı tıbbî bir tetkik, muayene ve teşhis sonunda aldırılabilir.
    Bu arada şöyle bir izah da getirilmektedir:

    Bir kadın kucağında süt emen çocuğu varken hâmile kalsa, bu arada yavaş yavaş sütü kesilmeye başlasa, çocuk süte doymayıp aç kalsa, ailenin süt anne tutmaya imkânı da yoksa, bu arada çocuğun hastalanıp ölme tehlikesi de vaki olacaksa; bu takdirde henüz çocuğu düşürmek caizdir. Çünkü bu şekildeki bir cenin, teşekkül etmiş bir insan sayılmayıp et parçası veya kan pıhtısı hükmündedir. Kucakta bulunan çocuk ise yaşayan bir insandır. Bu bakımdan hayattaki çocuğu korumak için kürtaj yaptırmanın mahzuru yoktur.(Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu,3: 145-149. )

    Ceninin oluşmaması için anaya zarar vermeden her hangi bir metoda baş vurmak caizdir. Yeter ki kökten döllenmeye son verecek bir metoda başvurulmasın. Cenin oluşmuş ise durum değişir. Gazali ve bir çok Maliki alimlerine göre ciddi bir mazeret olmadan ceninin ilk günlerinde de olsa kürtaj yapmak haramdır. Bazı İslâm hukukçularına göre de cenin üzerine 42 gün geçmeden evvel kürtaj yapılabilir. 42 gün diyoruz; çünkü Müslim'in rivayetine göre nutfe üzerine 42 gün geçtikten sonra Cenabı Allah bir melek gönderir, ona biçim verir, kulak ve gözünü yapmaya başlar. Yani cenin üzerine 42 gün geçerse o artık şekillenme sürecine girdiği için müdahale etmek caiz değildir. (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 326) Bu müddeti geçtikten sonra kürtaj yaptırmak caiz değildir. Çünkü organları kısmen beliren cenin bir insan hükmündedir. Bu hale gelmiş olan bir cenini düşürmek canlı bir insanı öldürmekle aynıdır.

    Yukarıda bahsi geçen ruhsatla birlikte, bilhassa zamanımızda çocuk eskiden olduğu gibi anne sütüne muhtaç olmadan da gıdasını alabilmektedir. Bunun için şayet çocuk mamayı yiyebiliyor, ailenin bütçeszi de bu masrajı karşılayabiliyorsa, en uygun olanı kürtaja başvurmamaktır. Fakat ocuk memeden kesildiği takdirde hastalanıyor, zayıflıyor, hatta hayatî bir tehlikeye düşüyorsa, yukarıdaki ruhsattan istifade edilebilir. Fakat her aile, en iyisi, kendi imkân ve şartlarını nazara alarak bu hükümlerden istifade etmelidir.

    Bu arada, anne-baba “kürtaj” gibi istenmeyen bir çareye gerek kalmadan, çocuk sütten kesilinceye kadar azil ve doğum kontrolü yollarıyla daha tehlikesiz bir tedbire de başvurabilirler.

    Kaynak:İslam Fıkıh ansiklopedisi...

    Bu işe onay vern iki ayrı doktor senden daha fazla suçludur Kalpleri ve niyetleri bilen Allah c.c ya istiğfar etmelisin kardeş sonuçta mazeretlerini açıklamışsın,
    birde Allah c.c Tevvab'dır yani tövbeleri çokca kabul edendir,bunuda sakın unutma.
    Günahlarına pişman olup samimi şekilde birdaha dönmemek üzere tövbe eden,hiç günah işlememiş gibidir. Selam ve dua ile


  8. 14.Temmuz.2010, 13:25
    4
    Silent and lonely rains
    KÜRTAJ (ÇOCUK ALDIRMA)



    “Kadınlarınızın hayırlısı çocuk yapmaya elverişli olandır,” “Evlat kokusu Cennet kokusundandır” ve “Hayırlı evlat dünyada nur, âhirette sürurdur” mealindeki hadis-i şeriflerde çocuk sahibi olmak teşvik edilmiştir.

    Bu meseleye bu kadar ehemmiyet veren dinimiz, çocuk ana rahmine düştükten sonra doğuncaya kadar hep onu korumuş, anne-babaya da birtakım mes’uliyetler yüklemiştir. Hiçbir sebep yokken, keyfî ve mevhum sebepler ileri sürerek “cenin” tabir edilen ana rahmindeki çocuğun varlığına son vermeye müsaade etmemiştir. Böyle bir suçu işleyenleri “câni” olarak görmüştür. Çünkü “cenin” bir insan mesabesindedir.

    Çocuk canlı hale geldikten sonra artık bir insan olarak kabul edildiğinden, onu düşürmek, bugünkü tıbbî tabirle “kürtaj” yaptırmak, yetişkin bir insanı öldürmek gibidir. Şayet henüz “canlı” değilse; bu halde iken kürtaj yaptırmak ise, bir masumun hayata gelmesine mâni olmak sayıldığından, yine büyük bir mes’uliyeti gerektirmektedir. Kendi güzelliğini düşünerek bu hatayı işleyen kadınları Ömer Nasuhi merhum şöyle anlatmaktadır:

    “Mücerred gençlik çağının kendilerine verilmiş olduğu güzelliği, taraveti (tazeliği) muhafaza arzusuyla bu cinayeti irtikâp edenler de canavar tabiatlı insanlar demektir. Acaba böyle taş yürekli bir valide, doğurduğu yavrusunu diri diri yiyen bir canavardan daha aşağı bir mahiyette değil midir?”

    Haklı gerekçelere dayanmadan kürtaj yapanları “tazir” cezasına çarptıran İslâm hukuku, kendi imkân ve ölçüleri içinde bu engelleyici tedbirleri almıştır. Fakat bu arada haklı sebebe dayandığı zaman da, ruhsat tarafını ve çıkar yolu göstermiştir.

    Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu’nu esas alarak bu husustaki hükmü şu şekilde özetlememiz mümkün olacaktır:

    Muhakkak bir özür ve zaruret dolayısıyla bazı ceninleri düşürmek cinayet sayılmayacağı gibi, maddî ve mânevî bir mes’uliyeti de gerektirmez. Şöyle ki:
    Henüz âzası belirmemiş olan bir cenin, annesinin hayatına tesir edecek sıhhî bir sebepten dolayı tıbbî bir tetkik, muayene ve teşhis sonunda aldırılabilir.
    Bu arada şöyle bir izah da getirilmektedir:

    Bir kadın kucağında süt emen çocuğu varken hâmile kalsa, bu arada yavaş yavaş sütü kesilmeye başlasa, çocuk süte doymayıp aç kalsa, ailenin süt anne tutmaya imkânı da yoksa, bu arada çocuğun hastalanıp ölme tehlikesi de vaki olacaksa; bu takdirde henüz çocuğu düşürmek caizdir. Çünkü bu şekildeki bir cenin, teşekkül etmiş bir insan sayılmayıp et parçası veya kan pıhtısı hükmündedir. Kucakta bulunan çocuk ise yaşayan bir insandır. Bu bakımdan hayattaki çocuğu korumak için kürtaj yaptırmanın mahzuru yoktur.(Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu,3: 145-149. )

    Ceninin oluşmaması için anaya zarar vermeden her hangi bir metoda baş vurmak caizdir. Yeter ki kökten döllenmeye son verecek bir metoda başvurulmasın. Cenin oluşmuş ise durum değişir. Gazali ve bir çok Maliki alimlerine göre ciddi bir mazeret olmadan ceninin ilk günlerinde de olsa kürtaj yapmak haramdır. Bazı İslâm hukukçularına göre de cenin üzerine 42 gün geçmeden evvel kürtaj yapılabilir. 42 gün diyoruz; çünkü Müslim'in rivayetine göre nutfe üzerine 42 gün geçtikten sonra Cenabı Allah bir melek gönderir, ona biçim verir, kulak ve gözünü yapmaya başlar. Yani cenin üzerine 42 gün geçerse o artık şekillenme sürecine girdiği için müdahale etmek caiz değildir. (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 326) Bu müddeti geçtikten sonra kürtaj yaptırmak caiz değildir. Çünkü organları kısmen beliren cenin bir insan hükmündedir. Bu hale gelmiş olan bir cenini düşürmek canlı bir insanı öldürmekle aynıdır.

    Yukarıda bahsi geçen ruhsatla birlikte, bilhassa zamanımızda çocuk eskiden olduğu gibi anne sütüne muhtaç olmadan da gıdasını alabilmektedir. Bunun için şayet çocuk mamayı yiyebiliyor, ailenin bütçeszi de bu masrajı karşılayabiliyorsa, en uygun olanı kürtaja başvurmamaktır. Fakat ocuk memeden kesildiği takdirde hastalanıyor, zayıflıyor, hatta hayatî bir tehlikeye düşüyorsa, yukarıdaki ruhsattan istifade edilebilir. Fakat her aile, en iyisi, kendi imkân ve şartlarını nazara alarak bu hükümlerden istifade etmelidir.

    Bu arada, anne-baba “kürtaj” gibi istenmeyen bir çareye gerek kalmadan, çocuk sütten kesilinceye kadar azil ve doğum kontrolü yollarıyla daha tehlikesiz bir tedbire de başvurabilirler.

    Kaynak:İslam Fıkıh ansiklopedisi...

    Bu işe onay vern iki ayrı doktor senden daha fazla suçludur Kalpleri ve niyetleri bilen Allah c.c ya istiğfar etmelisin kardeş sonuçta mazeretlerini açıklamışsın,
    birde Allah c.c Tevvab'dır yani tövbeleri çokca kabul edendir,bunuda sakın unutma.
    Günahlarına pişman olup samimi şekilde birdaha dönmemek üzere tövbe eden,hiç günah işlememiş gibidir. Selam ve dua ile


  9. 14.Temmuz.2010, 13:38
    5
    beyzanurberat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2010
    Üye No: 77106
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40
    Rabbilalemin cümle Mü'minleri mağfiret etsin
    Tevvabur ismi sıfatıyla Tövbelerimizi kabul etsin.
    beyzanurberat kardeşim birde günahlarını insanlara fazla deşifre etme olurmu
    Yalnız ve yalnız yüce Allah'a ikrar ederek af dile istifar et.
    Onun tövbe kapıları vaad edilen zamana kadar ardına kadar açıktır
    ve bu Kur'an ayetleriyle sabittir.
    selam ve dua ile...


  10. 14.Temmuz.2010, 13:38
    5
    Rabbilalemin cümle Mü'minleri mağfiret etsin
    Tevvabur ismi sıfatıyla Tövbelerimizi kabul etsin.
    beyzanurberat kardeşim birde günahlarını insanlara fazla deşifre etme olurmu
    Yalnız ve yalnız yüce Allah'a ikrar ederek af dile istifar et.
    Onun tövbe kapıları vaad edilen zamana kadar ardına kadar açıktır
    ve bu Kur'an ayetleriyle sabittir.
    selam ve dua ile...


  11. 14.Temmuz.2010, 14:06
    6
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    Çocuk sakat da doğsa doğduktan hemen sonra ölecek de olsa ki (doktorlar sadece tahmin ediyor sadece) çocuğu aldırmak caiz değildir. Sen bilmediğin için vebalin ne kadardır onu Rabbim bilir. Rabbim eğer senin günahın var ise affetsin. hala hastalığını ne olduğunu ve ilerisinin bu hastalığın sonucunu söyleyemeyen nasıl prof oluyor onu da anlamış değilim. Bilmiyorsa başkasına yönlendirsin yada sürekli anneyi müşahedede tutup anneye zararı olmadığı sürece çocuğu almasınlar.


  12. 14.Temmuz.2010, 14:06
    6
    Özel Üye
    Çocuk sakat da doğsa doğduktan hemen sonra ölecek de olsa ki (doktorlar sadece tahmin ediyor sadece) çocuğu aldırmak caiz değildir. Sen bilmediğin için vebalin ne kadardır onu Rabbim bilir. Rabbim eğer senin günahın var ise affetsin. hala hastalığını ne olduğunu ve ilerisinin bu hastalığın sonucunu söyleyemeyen nasıl prof oluyor onu da anlamış değilim. Bilmiyorsa başkasına yönlendirsin yada sürekli anneyi müşahedede tutup anneye zararı olmadığı sürece çocuğu almasınlar.


  13. 15.Temmuz.2010, 10:19
    7
    beyzanurberat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2010
    Üye No: 77106
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    İMAMHATİPLİYİM42
    selamunaleykum ,haklısın kardeşim,sadece tahmın,şimdi sakin kafayla düşünüyorumda boşaymış sakatta olsa ölsede,anneye zarar vermedikten sora bişey diyemezdik, belki o bize emeklerimizin karsılııyla cennnet kapısıydı, bilmiyorum,8 sene önceydi, hla aklımdan cıkmıyor, 2 ayrı doktora götürdüm aynı teşhisi koydular,bebeğin alınması lazım dediler,1000 de 1 olab bir hastalık,kafa buyuyor vucuk büyümüyor dediler, bilmiyorum..
    bilmiyorumm, bilmiyorumm.. keske aldırmasamıydık,onuda bilmiyorum, bu ugurda eşimde olse bence aldırmamalıydık.. o rabimizin bir sınavıydı belki,elimizi acıp rabbiim sana sıgınıyoruz demedik, doktorklara uyduk.. allah bizi affetsin


  14. 15.Temmuz.2010, 10:19
    7
    İMAMHATİPLİYİM42
    selamunaleykum ,haklısın kardeşim,sadece tahmın,şimdi sakin kafayla düşünüyorumda boşaymış sakatta olsa ölsede,anneye zarar vermedikten sora bişey diyemezdik, belki o bize emeklerimizin karsılııyla cennnet kapısıydı, bilmiyorum,8 sene önceydi, hla aklımdan cıkmıyor, 2 ayrı doktora götürdüm aynı teşhisi koydular,bebeğin alınması lazım dediler,1000 de 1 olab bir hastalık,kafa buyuyor vucuk büyümüyor dediler, bilmiyorum..
    bilmiyorumm, bilmiyorumm.. keske aldırmasamıydık,onuda bilmiyorum, bu ugurda eşimde olse bence aldırmamalıydık.. o rabimizin bir sınavıydı belki,elimizi acıp rabbiim sana sıgınıyoruz demedik, doktorklara uyduk.. allah bizi affetsin


  15. 15.Temmuz.2010, 10:54
    8
    *ÜSTÜNBAŞ*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Haziran.2010
    Üye No: 77032
    Mesaj Sayısı: 724
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 75

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    Bismillahirrahmanirrahim...

    Denilecekler ilgili ve yetkililerce denmiştir..Bundan sonra yapılacak işler için dikkatli olunmalıdır.. Allah bizleri iyi kullarından eylesin..Allah bizleri şeydana uydurmasın.. Yüce Allah bizleri doğru yoldan ayırmasın.. Allah yanlışlarımızdan dolayı bizleri bağışlasın. Amin...Tüm yanlışlarımızdan tövbe edelim...Bir daha yanlış yapmamaya çalışalım.. * ÜSTÜNBAŞ*


  16. 15.Temmuz.2010, 10:54
    8
    *ÜSTÜNBAŞ* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Bismillahirrahmanirrahim...

    Denilecekler ilgili ve yetkililerce denmiştir..Bundan sonra yapılacak işler için dikkatli olunmalıdır.. Allah bizleri iyi kullarından eylesin..Allah bizleri şeydana uydurmasın.. Yüce Allah bizleri doğru yoldan ayırmasın.. Allah yanlışlarımızdan dolayı bizleri bağışlasın. Amin...Tüm yanlışlarımızdan tövbe edelim...Bir daha yanlış yapmamaya çalışalım.. * ÜSTÜNBAŞ*


  17. 15.Temmuz.2010, 11:16
    9
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    Allah (cc) bizi bilmediklerimizden sorumlu tutmayacaktır buna amenna ve saddakna.
    Ama bu islamiyetin ulaşmadığı yerler içindir ki dünyada İslamiyetin ulaşmadığı bir karış toprak yoktur. Rabbimiz bizlere mahşerde bu günahı neden işledin dediğinde biz ilk olarak bilmiyorduk Ya Rabbi diyeceğiz peki Rabbimiz benim ilk emrim size Oku!! değil miydi derse ne yapacağız kardeşler. Onun için bir iş yapmadan önce mutlaka işin dini boyutu araştırılıp ondan sonra karar verilmelidir. Osmanlı devletinde padişahlar devlet ve şahısları için yapacakları her işte Şeyhüs-İslam a danışmaktadırlar. Kanuni Sultan Süleyman devrin Şeyhü-l İslam ı Ebus-Suud Efendiden aldığı bütün fetvaları sandukada himaye etmiştir ki Rabimizin huzuruna vardığında yaptığı işlerin dinine uygun olduğunu delillendirmek için.


  18. 15.Temmuz.2010, 11:16
    9
    Özel Üye
    Allah (cc) bizi bilmediklerimizden sorumlu tutmayacaktır buna amenna ve saddakna.
    Ama bu islamiyetin ulaşmadığı yerler içindir ki dünyada İslamiyetin ulaşmadığı bir karış toprak yoktur. Rabbimiz bizlere mahşerde bu günahı neden işledin dediğinde biz ilk olarak bilmiyorduk Ya Rabbi diyeceğiz peki Rabbimiz benim ilk emrim size Oku!! değil miydi derse ne yapacağız kardeşler. Onun için bir iş yapmadan önce mutlaka işin dini boyutu araştırılıp ondan sonra karar verilmelidir. Osmanlı devletinde padişahlar devlet ve şahısları için yapacakları her işte Şeyhüs-İslam a danışmaktadırlar. Kanuni Sultan Süleyman devrin Şeyhü-l İslam ı Ebus-Suud Efendiden aldığı bütün fetvaları sandukada himaye etmiştir ki Rabimizin huzuruna vardığında yaptığı işlerin dinine uygun olduğunu delillendirmek için.


  19. 16.Temmuz.2010, 10:20
    10
    *ÜSTÜNBAŞ*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Haziran.2010
    Üye No: 77032
    Mesaj Sayısı: 724
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 75

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    bu tabloyu okuduktan sonra, çocuk aldırmak nedir ??.. Siz de düşünün.. *üstünbaş*


  20. 16.Temmuz.2010, 10:20
    10
    *ÜSTÜNBAŞ* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    bu tabloyu okuduktan sonra, çocuk aldırmak nedir ??.. Siz de düşünün.. *üstünbaş*


  21. 17.Temmuz.2010, 10:33
    11
    beyzanurberat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2010
    Üye No: 77106
    Mesaj Sayısı: 48
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    ÜSTÜNBAŞ
    selamun aleykum , bu resim azıkcık vicdanı olan herkese cok sey anlatır, benim olay biraz farklıydı, benim cocugumun sorunlu oldugu ve dogumdan kısa bir süre sonra yasamayacagı söylendi, anneyede zarar verebilir dedi, eşimi doktora götürmek için muayene parasını zar zor borc bulmusum, cebimde dolmuş parasından baska para yok, ben nasıl eşimi muasayede altında tutayım 6 ay daha, bebek 3 aylık felandı bir parmak kadar bişeydi, buna ragmen ben kendimi affetmiyorum, çünkü enım bir arkadasımın kardeşi var 24 yasnda ve doğumundan beri yatalak ,konuşmaz,gülmez,ağlamaz, ıhh ıhhh der durur, ama o annenın o babanın onlara merhametini gördüm ve dedimki, rabbim sen onlara bu dunyada evlatlarına göterdiği merhameti katıyla fazlasını onlara ver, ve cennetinle sevindir, cok duygulanmıştım.. ve bizim aldırmak zorunda kaldıgımız o bebek geldi gözümün önüne, ağladım dayanamadım, belki bizimkide olsa bu sekilde de olsa yasayacaktı, bizim ona bakmamız merhametimiz karsısında allah c. bizi ödüllendirecekti,mahserde, ama dini acıdan arastırmadan tamam hocam diyip attım imzayı,bunun bir hata oldugunu öğreniyorum şimdiyse, ben eşimi cok seviyorum, onu kaybetmek pahasına dahi olsa ben evladıma nasıl kıyarım.. yapmazdım musade etmezdim..
    rabbi herseyi ve kalplerimizdekini bilendir o benim kalbimi biliyor, ben onun sınırsız merhametine sıgınıyorum, tüm günahlarımdan bilrek yada bilmeyerek işlediğim tum günahlarımdan rabbime sıgınıyorum..20 günde benim hayatımı nasıl değiştirdiniz biliyormusunuz kardeşler, anlatamam,cumaya namaza gittiğimde aklıma neler gelmezdi, şimdi namaza durdugumda kendimi rabbimin yanındaymış gibi hissediyorum, sankı farklı bir boyuttayım o huzuru anlatamam, allah cc cümlemizden razı olsun


  22. 17.Temmuz.2010, 10:33
    11
    ÜSTÜNBAŞ
    selamun aleykum , bu resim azıkcık vicdanı olan herkese cok sey anlatır, benim olay biraz farklıydı, benim cocugumun sorunlu oldugu ve dogumdan kısa bir süre sonra yasamayacagı söylendi, anneyede zarar verebilir dedi, eşimi doktora götürmek için muayene parasını zar zor borc bulmusum, cebimde dolmuş parasından baska para yok, ben nasıl eşimi muasayede altında tutayım 6 ay daha, bebek 3 aylık felandı bir parmak kadar bişeydi, buna ragmen ben kendimi affetmiyorum, çünkü enım bir arkadasımın kardeşi var 24 yasnda ve doğumundan beri yatalak ,konuşmaz,gülmez,ağlamaz, ıhh ıhhh der durur, ama o annenın o babanın onlara merhametini gördüm ve dedimki, rabbim sen onlara bu dunyada evlatlarına göterdiği merhameti katıyla fazlasını onlara ver, ve cennetinle sevindir, cok duygulanmıştım.. ve bizim aldırmak zorunda kaldıgımız o bebek geldi gözümün önüne, ağladım dayanamadım, belki bizimkide olsa bu sekilde de olsa yasayacaktı, bizim ona bakmamız merhametimiz karsısında allah c. bizi ödüllendirecekti,mahserde, ama dini acıdan arastırmadan tamam hocam diyip attım imzayı,bunun bir hata oldugunu öğreniyorum şimdiyse, ben eşimi cok seviyorum, onu kaybetmek pahasına dahi olsa ben evladıma nasıl kıyarım.. yapmazdım musade etmezdim..
    rabbi herseyi ve kalplerimizdekini bilendir o benim kalbimi biliyor, ben onun sınırsız merhametine sıgınıyorum, tüm günahlarımdan bilrek yada bilmeyerek işlediğim tum günahlarımdan rabbime sıgınıyorum..20 günde benim hayatımı nasıl değiştirdiniz biliyormusunuz kardeşler, anlatamam,cumaya namaza gittiğimde aklıma neler gelmezdi, şimdi namaza durdugumda kendimi rabbimin yanındaymış gibi hissediyorum, sankı farklı bir boyuttayım o huzuru anlatamam, allah cc cümlemizden razı olsun


  23. 17.Temmuz.2010, 10:51
    12
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: selamun aleykum,cocuk aldırmak günahmıdır?

    Allah (cc) günahlarımızı bağışlasın kardeşim. Sen tevbe et duaya devam et. Rabbimden ümit kesme. Bu konuda şu anda resmi bir yasak var ama özel hastaneler doktorların muayenehanesinde kürtaj hala devam ediyor. Bunun cahiliyye devrinde kızlarını diri diri toprağa gömmekten farkı yok. Sen dua et kardeşim dua. Nasuh tevbe ile Rabbimize sığın..


  24. 17.Temmuz.2010, 10:51
    12
    Özel Üye
    Allah (cc) günahlarımızı bağışlasın kardeşim. Sen tevbe et duaya devam et. Rabbimden ümit kesme. Bu konuda şu anda resmi bir yasak var ama özel hastaneler doktorların muayenehanesinde kürtaj hala devam ediyor. Bunun cahiliyye devrinde kızlarını diri diri toprağa gömmekten farkı yok. Sen dua et kardeşim dua. Nasuh tevbe ile Rabbimize sığın..





+ Yorum Gönder
Git 12 Son