+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Abdest ve yara bandı Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. gugu
    Devamlı Üye
    Reklam

    Abdest ve yara bandı

    Reklam





    Abdest ve yara bandı Mumsema parmagim kanadigi için yara bandi yapistirmistim, bandi çikarip namaz abdesti aldim ve kusluk namazi kildim, kaza namazi kildim, kuran okudum ve ogle namazini kildim. tekrar abdest aldim ve kaza namazi kildim , yine kuran okudum ve ilkindiyi kildim sonra farkettimki yara bandini çikardiktan sonra yapiskan bir iz kalmis tirnagimin uzerinde ve suyun geçmesine engel olmustur. Abdestim kabul olmusmudur?, gusul alirken hiçbir kuru yer kalmayacak, namaz abdesti için de o kadar dikkatli olmak gerekirmi? kuslukdan beri yapdigim ibadetleri yeniden mi yapmam gerekir? lütfen çok acil cevap bekliyorum





  2. Şema
    el-âsa limen âsa

    --->: abdest ve yara bandi


    Reklam


    Sargı Üzerine Mesh
    159- Kırılan veya yarası bulunan bir uzvu (organı) yıkamak zarar verince, kırık üzerindeki tahtaya veya yara üzerindeki sargıya, hem abdest ve hem de gusül için bir kez meshedilir. Bu mesh de zarar verirse, terk edilir.
    160- Elde, tırnakta ve diğer uzuvlarda bulunan herhangi bir yara üzerine konulmuş sakız, pamuk gibi şeylerin veya ilaçların üzerine de zaruret halinde bir kere mesh yapılır. Bunlara sıcak su zarar vermiyorsa, mesh yeterli olmaz, yıkamak gerekir. Yapılacak meshin bütün sargıyı kaplaması gerekmez; çoğunluğunu meshetmek kafi gelir.
    161- Sargıyı çözmek zarar veriyorsa, özürlü yerin etrafını sargı altından yıkamak gerekmez. Bunlardan açık bulunan yerleri meshetmek yeterlidir.
    162- Böyle bir sargı üzerine yapılan mesh için belli bir müddet yoktur. Özür devam ettiği müddetçe sargı üzerine mesh yapılır. Bu sargının taharet hali üzere (abdestli olarak) sarılmış olması da şart değildir.
    163- Bir sargı üzerine mesh yapıldıktan sonra sargı değiştirilirse, tekrar mesh gerekmez. Yine bir sargıya mesh yapıldıktan sonra, onun üzerine başka bir sargı daha sarılmış olsa, yeniden bir mesh daha yapılmaz. Henüz özür kalkmadan sargı açılsa, mesh bozulmuş olmaz.
    164- Bir özürden dolayı iki ayaktan biri üzerine mesh yapılınca, diğerini yıkamak gerekir. Çünkü bu mesh de yıkamak hükmündedir.
    165- Özür tamamen kalkınca, mesh bozulmuş olur, artık sargı üzerine mesh yapılmaz. Yerinin yıkanması gerekir.

  3. gugu
    Devamlı Üye
    Allah razi olsun, yani abdestli odugumu dusunerek yaptigim ibadetler ne olacak. Insallah kabul olur çunku kurandan okudugum sayfalari da unuttum ve hatim okuyorum

  4. Ecrinim
    Hüvel Baki..
    merak ettiğim bir konuydu,aydınlattığınız için Allah c.c. razı olsun

  5. miroğlu
    Devamlı Üye
    Özrün Hükmü
    99- Özürlü olan kimse, her namaz vakti abdest alır. O vakit içinde aldığı abdestle -abdesti bozacak bir başka şey olmadıkça- dilediği kadar farz ve nafile namaz kılabilir. Kazaya kalmış namazları kılabilir. Vitir namazı ile bayram ve cenaze namazlarını da kılabilir. Ancak illet devam etmelidir.
    Misal: Özürlü bir kimse, sabah namazı için tam vaktinde abdest alsa, bu abdest, sabah namazı vaktinin çıkmasına kadar devam eder. Bu vaktin çıkması (güneşin doğması) ile son bulur. Artık vakti çıktıktan sonra o abdest ile başka namaz kılınamaz. Ancak muvakkat bir zaman için özrü kesildikten sonra abdest almışsa ve henüz özrü de belirmemişse, başka bozacak bir halde olmamışsa, vaktin çıkması ile abdesti bozulmuş olmaz.
    Fakat özürlü kimse, güneşin doğmasından sonra abdest almış olursa, onun abdesti öğle vakti çıkıncaya kadar devam eder, dilediği namazları kılar. Yeter ki, kendisinden abdesti bozan başka bir hal çıkmasın.
    Sonuç: Özürlü olanların abdestleri, namaz vaktinin girmesi ile bozulmaz; vaktin çıkması ile bozulur. Bu hüküm İmamı Azam'a göredir. Sahih olan da budur.
    İmam Ebû Yusuf'a göre: Özürlünün abdesti, hem namaz vaktinin girmesiyle, hem de çıkmasıyla bozulur. Bu bakımdan güneş doğduktan sonra özürlünün aldığı abdest, öğle vaktinin girmesi ile bozulur. İmam Züfer'e göre ise, özürlünün abdesti, yalnız namaz vaktinin girmesi ile bozulur; çıkması ile bozulmaz. Bu bakımdan, özürlünün sabah namazı için aldığı abdest, güneşin doğup vaktin çıkması ile bozulmaz. Ancak öğle vaktinin girmesi ile bozulur.
    (İmam Şafiî'ye göre, özürlünün her namaz için ayrı ayrı abdest alması gerekir. Bunun abdesti, kıldığı namazın sona ermesi ile bozulur.)
    100- Bir özürlünün özrü kesilmişken, abdesti bozan başka bir halden dolayı abdest aldıktan sonra özrü yine meydana çıkarsa, abdesti bozulmuş olur, yeniden abdest alması gerekir. Çünkü önceki abdesti, bu özür sebebi ile değildi.
    Fakat özrü kesilmediği halde, vakit içinde özründen veya başka bir abdestsizlik halinden dolayı abdest alır da, o vakit içinde özrü meydana çıkarsa, onun abdesti bozulmaz. Çünkü onun aldığı bu abdest, hem özrü için, hem de diğer abdestsizlik hali için alınmış sayılır.
    101- Özürlü bir adam, oturmak, secde yerine işaretle namaz kılmak, özrün çıkış yolunu rahatça tıkayabilmek gibi yollarla özrün ortaya çıkmasına engel olabilirse, artık özürlü sayılmaz. Bunun için, abdest aldıktan sonra özrü meydana çıksa o abdest ile namaz kılamaz.
    102- Özürlü kimsenin özründen dolayı çamaşırına bulaşan pislikler, özrü devam ettikçe namazının sıhhatına engel olmaz. Namaza engel olan ölçü mikdarını taşmış olsalar bile, namaza engel sayılmazlar. Fakat bu pislikler tekrar çamaşırına dokunmayacaklarsa onları yıkamak gerekir.
    Görülüyor ki, mübarek İslam dini, bir kolaylık dinidir. Özürlüler için her yönden kolaylık gösterilmiştir. Artık dinin yüklediği görevleri yerine getirme bakımından hiç kimse bir özür ileri süremez

    gugu kardeş öğle namazını kıldıktan sonra tekrar abdest aldım diyorsun galiba bu anda parmağında yara bandı vardı. Bu abdest ile namaz vakti çıkana kadar istediğin kadar namaz kılabilirsin. İkindi namazının vakti girince tekrar abdest alman gerekirdi


  6. gugu
    Devamlı Üye
    tekrar aldim ama yara bandi yokdu çunku kanama kesilmisti, sadece bandin izi kalmis ve farketmemisdim

  7. DZALBAY
    Üye
    tekrar aldim ama yara bandi yokdu çunku kanama kesilmisti, sadece bandin izi kalmis ve farketmemisdim
    Yara bandından kalan yapıştırıcı mı daha büyük,yoksa ibadetleri kabul eden mi?

    Şu kafana taktığın şeye bak...Sen ibadet için abdest almadın mı?Abdest alırken kanaman yok muydu?Bandı kaldırdıktan sonra kalan yapışkan madde,suyu ne kadar engelleyebiliyor?Eğer bu kadar hassas ve ibadetlere titiz biriysen,abdest alırken neden eline bakmadın?

    Daha soru gelsin mi?Kardeşim,ameller niyetlere göredir.Sen hulusi kalble abdestini almış ve namaz kılıp,Kuran okumuşsun.Neden bu yaptıklarına suç ortağı arar gibi araştırıyorsun?İçine sinmediyse bir daha aynı ibadetleri yap.Ama,kalbin mutmain olmuşsa,yapılmış farz et.Bu, budur.

    Selam ve dua ile.

  8. gugu
    Devamlı Üye
    Allah razi olsun dzalbay kardes, ben cevabimi aldim, Allah ibadetlerimi kabul eder insallah. Bu son zamanlar zor gunler yasadim : annemi kayib ettim, kardesim ve en yakin arkadasim hastaydi , bende kendimi çok yalniz hissettim, tabi bu arada seytan bos durmadi ve bana vesvese verip duruyor, karsi gelmiye çalisiyorum. Allaha siginiyorum ve bu stresden kurtulmak için dua ediyorum, bu mesaji okuyan kardeslerimdende dua bekliyorum.

  9. DZALBAY
    Üye
    Rabbim CC yardımcın olsun...Ama sen gayreti elden bırakma.Özellikle vesvese hususunda...

    Selam ve dua ile...

  10. Fetva Meclisi
    Moderatör
    yara bandı ile abdest alınır mı
    yara bandı ile gusül abdesti

    Vücudun herhangi bir yerinde kırık, çıkık veya yaradan dolayı sargı bulunması abdeste ve gusle engel değildir. Vücudun bir yerinde sargı bulunursa abdest alırken veya guslederken bu sargı çözülerek altı yıkanır; su yaraya zarar verecekse yaranın etrafı yıkanıp yaranın üstü mesh edilir. Ancak yaraya su dokundurmak tehlike arz ettiğinde veya sargıyı hemen çözüp kaldırmak mümkün olmadığında, bu sargılar çözülmeyip üzerine mesh edilebilir. Bu durumda yara üzerindeki sargıyı mesh etmek, altını yıkamak hükmündedir. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s.), Uhud savaşında yaralanan yanağını sarmış ve abdest alırken bu sargının üzerini mesh etmiştir (Heysemî, Mecmeu’z-zevaid, I, 18). Sargı çözüldüğü takdirde onu iyice saracak birinin bulunamayacağı durumlarda da sargı çözülmez ve aynı şekilde üzerine mesh edilir (Kâsânî, Bedâi’ü’s-sanâi’ (Tah. Muhammed Adnan), Dâru İhyâi’t-Türâsi’l-Arabî, Beyrut 1998, I, 90-91; Merğînânî, el-Hidâye I, 30). Sargının abdestsiz veya cünüp iken sarılmış olması meshe engel olmadığı gibi, sargı üzerine meshin belirli bir süresi de yoktur; yara veya kırık iyileşinceye kadar aynı sargı üzerine mesh edilebilir. Ayrıca sargı üzerine mesh ederken niyete de ihtiyaç yoktur. Açık bir yaranın yıkanması zarar verecekse, bu yara üzeri ıslak elle mesh edilir. Mesh edilmesinin de zarar vermesi durumunda, bu da terk edilebilir. Yara veya sargılı kısım, abdest veya gusül uzuvlarının çoğunluğunda ise, abdest veya gusül yerine teyemmüm edilir (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, Beyrut, 1421/2000, I, 134 vd. ). Abdest organlarını üçer defa yıkamak sünnet ise de, sargı üzerine bir defa mesh etmek yeterlidir. İkinci ve üçüncü defaya gerek yoktur.

  11. Misafir
    Selamun Aleykum. Ben gusül abdesti alırken ayağımdaki yara bandını unuttum ve görmedim. Abdestim ve ibadetim kabul oldu mu yoksa yine gusül abdesti alayım mı namazlarıma kaza kılayım mı? Şimdiden Allah razı olsun.

  12. Misafir

    Reklam


    Selamun Aleykum gusül abdesti alırken yara bandini unuttum ve abdesti aldim namaz kidim gusul abdestim ve ibadetim kabul oldu mu kaza yapmam gerekir mi?

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
yara bandı abdest,  yara bandı ile abdest alınır mı,  yara bandı ile abdest,  yara bandının üstüne abdest alınır mı,  yara bandıyla abdest alınır mı,  yara bandı üzerine abdest,  yara bandi abdest