Konusunu Oylayın.: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 5 kişi
İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?
  1. 01.Nisan.2010, 23:48
    1
    -öğretmen-
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Mart.2010
    Üye No: 74475
    Mesaj Sayısı: 49
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 31

    İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?






    İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir? Mumsema İnsan imansız ölürse sonsuza değin cehennemde kalıyor dıye bılıyorum.iÇKİLİ OLMEK İMANSIZ GITME ORNEKLERINDEN BIRISI SANIRIM.pEKI BASKA NELER VAR BU BASLIGIN ALTINDA?


  2. 01.Nisan.2010, 23:48
    1



  3. 01.Nisan.2010, 23:54
    2
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?




    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-nelerdir.html


    İçkili ölen imansız mı gider


    İçki içmek büyük günahlardandır. Ancak kişiyi kafir etmez. İçkili iken ölen kişiye de kafir olarak öldü denilmez. Büyük bir günahla Allah'ın huzuruna çıkmış olur.

    .
    Sorularla İslamiyet Editör



  4. 01.Nisan.2010, 23:54
    2
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙



    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-nelerdir.html


    İçkili ölen imansız mı gider


    İçki içmek büyük günahlardandır. Ancak kişiyi kafir etmez. İçkili iken ölen kişiye de kafir olarak öldü denilmez. Büyük bir günahla Allah'ın huzuruna çıkmış olur.

    .
    Sorularla İslamiyet Editör



  5. 02.Nisan.2010, 22:46
    3
    -öğretmen-
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Mart.2010
    Üye No: 74475
    Mesaj Sayısı: 49
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 31

    --->: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?

    ama içki içince imanın içinden cıkar ve kırk gun gelmez diye bılıyorum..peki gusl abdestın yokken olmek?


  6. 02.Nisan.2010, 22:46
    3
    ama içki içince imanın içinden cıkar ve kırk gun gelmez diye bılıyorum..peki gusl abdestın yokken olmek?


  7. 02.Nisan.2010, 23:05
    4
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?

    Soru
    İçki yada haram olan şey yiyilince yada içilince gerçekten 40 gün dini gidiyor mu ve 40 gün içinde kıldığı namaz ve abdestler kabul olmama gibi bir şey var mı açıklar mısınız? Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    İçkili iken namaz kılınmaz. Ancak içki içenin kırk gün namaz kılmayacağına dair bir ayet yokur. Ancak bazı hadis-i şeriflerde içki içen ya da diğer günahları işleyen müminlerin namaz gibi ibadetlerinin sevabının azalacağı anlamında ifadeler vardır. Peygamber Efendimiz insanları içki gibi büyük günahlardan sakındırmak için buna benzer tehditler buyurarak onları daha dikkatli olma konusunda uyarmıştır. (Tirmizi, Eşribe, 1; İbn Mace, Eşribe, 9; Nesai, Eşribe, 45,49)

    İbadetin birkaç yönü vardır:

    - Kul, ibadetle cennete ehil hale gelir. Yani, bakırken altın, gümüş olur.

    - Allah'a karşı mükellefiyetlerini yerine getirir.

    - Hayrın hayır doğurması şeklinde bir salih daire teşekkül eder ve bu salih daire insanda ibadet, itaat aşkını uyarır; sonra da böyle devam eder gider.

    İçki içenlerin ya da günah işleyenlerin ibadetlerden alacakalrı sevabın aza olacağı şeklinde rivayetler olmakla beraber, içki içtikten sonra kıldığı namazları kaza edecek diye sarih sahih bir nas olmadığı gibi, mürsel, merfû, zayıf, metruk bir rivayet de yoktur.

    - Nasıl insan jimnastik yaptığında sağlık ve sıhhat kazanır, insan da namazda yatıp kalkmakla ibadet aşkı kazanır. Ama içki içen insan daha sonra ibadet edince hiç içmeyen gibi olamaz, aynı derecede zevk ve lezzet alamaz. Dolayısıyla, 'içki içmiş kişi 40 gün namaz kılamaz', demenin şerî hiçbir hükmü yoktur ama, yukarıdaki tesiri de düşünmek gerektir.

    Bu şuna benzer. Bir insan bina için temel atar, duvar örer de, bu eve tavan yapmazsa eksik kalır. Aynen öyle de, içkili veya haram lokma yiyen kimse abdest alır, namaz kılarsa, vazifesini yerine getirir ve ona terettüp eden sevabı kazanır ama, binanın çatısı bir ölçüde açık demektir. O, tamamlanınca teveccüh-ü ilâhî de gerçekleşir.

    Ayrıca içki içti ya da başka bir günah işledi diye 40 gün namaz kılmamak olmaz. Olsa olsa içki içen bir insanın kıldığı namazın sevabı azalır. Diğer taraftan içki içen ya da başka bir günah işleyen kafir olmaz, günahkar olur. Zaten her gün beş vaktini kılan bir müslüman içki gibi büyük günahları işlemez.

    Sarhoşken namaz kılmak ise haramdır. Ancak sarhoşluk hali geçince namazlarını kılması gerekir.

    İçki nasıl kaldırıldı:

    İslamiyet gelir gelmez, Arap Yarımadası'ndaki insanlardan, uzun senelerden beri dem ve damarlarına yerleşmiş olan alışkanlıklarını birden bire söküp atmak, elbette zor olacaktı. Hele alkollü içkiler gibi, kullanıldıkça adeta insanı kendine esir eden maddelerden vazgeçmek, daha da zordur. Fakat İslamiyet’in getirdiği nur, bütün kötü adetler gibi, alkollü içkileri de o cemiyetten kaldırdı.

    Allah’ın bir ismi de Hakîm’ dir. Yani yaptığı her işi, hikmet ve faydalara göre yaratır. Nitekim insanın büyüyüp kemale ermesi, çekirdeğin yeşerip ağaç olması, bir yumurtanın açılıp kuş olması belli bir süreçle gerçekleşmektedir. Allah’ın kâinatta geçerli olan bu kanununu, dinin bazı emirlerinde de görmek mümkündür. İşte yüce Rabbimiz, Hakîm isminin gereği olarak, alkollü içki alışkanlığını o cemiyetten söküp atmak için, tedriç yani yavaş yavaş men etme metodunu irade etmiştir. Diğer taraftan, içki birdenbire haram edilseydi, içkiye müptela olmuş o asrın insanları İslamiyet'i kabulde nazlanabilirlerdi. Alışkanlıklarını bırakmak istemeyebilirlerdi. Bu bakımdan Kur'an-ı Kerim'de içki ile ilgili ayetler, kademe kademe şu sıraya göre nazil olmuştur:

    1. “Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden hem bir içki yapıyor, hem de güzel rızk ediniyorsunuz. Bunda aklı eren kavim için elbette ibret vardır.” (Nahl, 67) Bu ayette içkinin güzel rızk olmadığı açıklanmıştır. Bu ayetin nüzulü ile, içkinin dinen tasvip edilmeyen bir madde olduğu anlaşıldığından, bazı sahabeler içkiyi terk etmişlerdi. Aslında bu ayetin inzali ile, içkinin ileride haram olacağı da anlaşılmıştı.

    2. “Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: Onlarda hem günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise faydalarından daha büyüktür.” (Bakara, 219)

    3. “Ey iman edenler! Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.” (Nisa, 43) Bu ayet-i kerime, sarhoşken namaz kılmayı men etmiştir. Bu durumda, beş vakit namazını hiç geçirmeksizin kılan bir sahabenin, gündüz iki namaz arasında içki içmemesi gerekiyordu. Aksi takdirde, yani gündüz iki namaz arasında içki içecek olsa, alkollü içkinin sarhoşluk edici tesiri geçmeyeceği için namazı kılamayacaktı. Belki yatsı namazından sonra içki içebilecekti. Bu durumda büyük bir sahabe kitlesi daha içkiden tamamen vazgeçmişlerdi. Çünkü alkole alışmış olan vücutlar, artık yavaş yavaş ondan uzaklaşıyordu.

    4. “Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır. Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz.” (Maide 90)

    5. “Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?” (Maide 91)

    Bu son ayet ile alkollü içkiler kesin olarak haram edilmiştir. Sahabelerden Hz. Enes (r.a.) anlatıyor: Biz içki alemindeydik. Ben dağıtıyordum. Bir adam geldi “içki haram edildi” dedi. Arkadaşlar derhal “şu içki kaplarını dök, temizle” emrini verdiler. O haberden sonra kimse ağzına içki almadı.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  8. 02.Nisan.2010, 23:05
    4
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙
    Soru
    İçki yada haram olan şey yiyilince yada içilince gerçekten 40 gün dini gidiyor mu ve 40 gün içinde kıldığı namaz ve abdestler kabul olmama gibi bir şey var mı açıklar mısınız? Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    İçkili iken namaz kılınmaz. Ancak içki içenin kırk gün namaz kılmayacağına dair bir ayet yokur. Ancak bazı hadis-i şeriflerde içki içen ya da diğer günahları işleyen müminlerin namaz gibi ibadetlerinin sevabının azalacağı anlamında ifadeler vardır. Peygamber Efendimiz insanları içki gibi büyük günahlardan sakındırmak için buna benzer tehditler buyurarak onları daha dikkatli olma konusunda uyarmıştır. (Tirmizi, Eşribe, 1; İbn Mace, Eşribe, 9; Nesai, Eşribe, 45,49)

    İbadetin birkaç yönü vardır:

    - Kul, ibadetle cennete ehil hale gelir. Yani, bakırken altın, gümüş olur.

    - Allah'a karşı mükellefiyetlerini yerine getirir.

    - Hayrın hayır doğurması şeklinde bir salih daire teşekkül eder ve bu salih daire insanda ibadet, itaat aşkını uyarır; sonra da böyle devam eder gider.

    İçki içenlerin ya da günah işleyenlerin ibadetlerden alacakalrı sevabın aza olacağı şeklinde rivayetler olmakla beraber, içki içtikten sonra kıldığı namazları kaza edecek diye sarih sahih bir nas olmadığı gibi, mürsel, merfû, zayıf, metruk bir rivayet de yoktur.

    - Nasıl insan jimnastik yaptığında sağlık ve sıhhat kazanır, insan da namazda yatıp kalkmakla ibadet aşkı kazanır. Ama içki içen insan daha sonra ibadet edince hiç içmeyen gibi olamaz, aynı derecede zevk ve lezzet alamaz. Dolayısıyla, 'içki içmiş kişi 40 gün namaz kılamaz', demenin şerî hiçbir hükmü yoktur ama, yukarıdaki tesiri de düşünmek gerektir.

    Bu şuna benzer. Bir insan bina için temel atar, duvar örer de, bu eve tavan yapmazsa eksik kalır. Aynen öyle de, içkili veya haram lokma yiyen kimse abdest alır, namaz kılarsa, vazifesini yerine getirir ve ona terettüp eden sevabı kazanır ama, binanın çatısı bir ölçüde açık demektir. O, tamamlanınca teveccüh-ü ilâhî de gerçekleşir.

    Ayrıca içki içti ya da başka bir günah işledi diye 40 gün namaz kılmamak olmaz. Olsa olsa içki içen bir insanın kıldığı namazın sevabı azalır. Diğer taraftan içki içen ya da başka bir günah işleyen kafir olmaz, günahkar olur. Zaten her gün beş vaktini kılan bir müslüman içki gibi büyük günahları işlemez.

    Sarhoşken namaz kılmak ise haramdır. Ancak sarhoşluk hali geçince namazlarını kılması gerekir.

    İçki nasıl kaldırıldı:

    İslamiyet gelir gelmez, Arap Yarımadası'ndaki insanlardan, uzun senelerden beri dem ve damarlarına yerleşmiş olan alışkanlıklarını birden bire söküp atmak, elbette zor olacaktı. Hele alkollü içkiler gibi, kullanıldıkça adeta insanı kendine esir eden maddelerden vazgeçmek, daha da zordur. Fakat İslamiyet’in getirdiği nur, bütün kötü adetler gibi, alkollü içkileri de o cemiyetten kaldırdı.

    Allah’ın bir ismi de Hakîm’ dir. Yani yaptığı her işi, hikmet ve faydalara göre yaratır. Nitekim insanın büyüyüp kemale ermesi, çekirdeğin yeşerip ağaç olması, bir yumurtanın açılıp kuş olması belli bir süreçle gerçekleşmektedir. Allah’ın kâinatta geçerli olan bu kanununu, dinin bazı emirlerinde de görmek mümkündür. İşte yüce Rabbimiz, Hakîm isminin gereği olarak, alkollü içki alışkanlığını o cemiyetten söküp atmak için, tedriç yani yavaş yavaş men etme metodunu irade etmiştir. Diğer taraftan, içki birdenbire haram edilseydi, içkiye müptela olmuş o asrın insanları İslamiyet'i kabulde nazlanabilirlerdi. Alışkanlıklarını bırakmak istemeyebilirlerdi. Bu bakımdan Kur'an-ı Kerim'de içki ile ilgili ayetler, kademe kademe şu sıraya göre nazil olmuştur:

    1. “Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden hem bir içki yapıyor, hem de güzel rızk ediniyorsunuz. Bunda aklı eren kavim için elbette ibret vardır.” (Nahl, 67) Bu ayette içkinin güzel rızk olmadığı açıklanmıştır. Bu ayetin nüzulü ile, içkinin dinen tasvip edilmeyen bir madde olduğu anlaşıldığından, bazı sahabeler içkiyi terk etmişlerdi. Aslında bu ayetin inzali ile, içkinin ileride haram olacağı da anlaşılmıştı.

    2. “Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: Onlarda hem günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise faydalarından daha büyüktür.” (Bakara, 219)

    3. “Ey iman edenler! Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.” (Nisa, 43) Bu ayet-i kerime, sarhoşken namaz kılmayı men etmiştir. Bu durumda, beş vakit namazını hiç geçirmeksizin kılan bir sahabenin, gündüz iki namaz arasında içki içmemesi gerekiyordu. Aksi takdirde, yani gündüz iki namaz arasında içki içecek olsa, alkollü içkinin sarhoşluk edici tesiri geçmeyeceği için namazı kılamayacaktı. Belki yatsı namazından sonra içki içebilecekti. Bu durumda büyük bir sahabe kitlesi daha içkiden tamamen vazgeçmişlerdi. Çünkü alkole alışmış olan vücutlar, artık yavaş yavaş ondan uzaklaşıyordu.

    4. “Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır. Onun için bunlardan kaçının ki, murada eresiniz.” (Maide 90)

    5. “Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz hepiniz vazgeçtiniz değil mi?” (Maide 91)

    Bu son ayet ile alkollü içkiler kesin olarak haram edilmiştir. Sahabelerden Hz. Enes (r.a.) anlatıyor: Biz içki alemindeydik. Ben dağıtıyordum. Bir adam geldi “içki haram edildi” dedi. Arkadaşlar derhal “şu içki kaplarını dök, temizle” emrini verdiler. O haberden sonra kimse ağzına içki almadı.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  9. 02.Nisan.2010, 23:09
    5
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?

    gusl abdestın yokken olmek?

    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...der-ya-da.html

    Cünüp iken ölen imansız gider diye bir hüküm bulunmamaktadır. Bu sebebten dolayı iman gitmez. Ancak bir kimsenin bir namaz vaktinden fazla gusülsüz olaması caiz değildir.

    Cünüplükte fazla beklememek ve ilk namaz vaktinden önce gusül abdesti almak gerekmektedir. Bir namaz vaktini hiçbir özür yokken cünüp geçiren kimse sorumlu duruma düşer. Çünkü bu şekilde namaz kılamayacağı için namazı kazaya kalmış olur ve buda o kişiyi mesul kılar.

    Kişi cünüb olarak ölmesi günah değildir. Bir zaruretten dolayı kişi yıkanmadan defnedilebilir. Nitekim şehitler cünüb de olsa yıkanmadan defnedilir.

    Ancak cünüp olarak ölmek ile abdestli ölmek aynı değildir. Bu nedenle her zaman ölme ihtimaline göre abdestli veya en azından gusül abdestli olmaya dikkat etmek gerekir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  10. 02.Nisan.2010, 23:09
    5
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙
    gusl abdestın yokken olmek?

    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...der-ya-da.html

    Cünüp iken ölen imansız gider diye bir hüküm bulunmamaktadır. Bu sebebten dolayı iman gitmez. Ancak bir kimsenin bir namaz vaktinden fazla gusülsüz olaması caiz değildir.

    Cünüplükte fazla beklememek ve ilk namaz vaktinden önce gusül abdesti almak gerekmektedir. Bir namaz vaktini hiçbir özür yokken cünüp geçiren kimse sorumlu duruma düşer. Çünkü bu şekilde namaz kılamayacağı için namazı kazaya kalmış olur ve buda o kişiyi mesul kılar.

    Kişi cünüb olarak ölmesi günah değildir. Bir zaruretten dolayı kişi yıkanmadan defnedilebilir. Nitekim şehitler cünüb de olsa yıkanmadan defnedilir.

    Ancak cünüp olarak ölmek ile abdestli ölmek aynı değildir. Bu nedenle her zaman ölme ihtimaline göre abdestli veya en azından gusül abdestli olmaya dikkat etmek gerekir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


  11. 24.Aralık.2015, 13:45
    6
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?

    içki içen 40 gün içinde ölürse hadisi

    “Kim, sarhoş olmasa bile içki içerse, midesine ve damarlarında şaraptan bir damla bulunduğu sürece namazı kabul olunmaz. O halde ölürse kâfir olarak ölür. İçki içip sarhoş olan kimsenin kırk gün namazı kabul olunmaz o durumda ölürse de kâfir olarak ölür.”
    Hadisin kaynağı: Nesai


  12. 24.Aralık.2015, 13:45
    6
    mum
    Administrator
    içki içen 40 gün içinde ölürse hadisi

    “Kim, sarhoş olmasa bile içki içerse, midesine ve damarlarında şaraptan bir damla bulunduğu sürece namazı kabul olunmaz. O halde ölürse kâfir olarak ölür. İçki içip sarhoş olan kimsenin kırk gün namazı kabul olunmaz o durumda ölürse de kâfir olarak ölür.”
    Hadisin kaynağı: Nesai


  13. 24.Aralık.2015, 15:25
    7
    loser
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Eylül.2014
    Üye No: 104620
    Mesaj Sayısı: 105
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?

    @mum
    Hangisi doğru? Sizin yorumunuz mu yoksa iki üst mesajdaki meçhul_100'ün yorumu mu?
    Nureddin YILDIZ'ın yorumu da böyle:
    -Selamünaleyküm hocam. İçki içen birinin 40 gün namaz kılamaması doğru mu hocam.
    -Selamünaleyküm. Evet, alkol kırk gün etki eder ama namaz namazdır, kılacak.


  14. 24.Aralık.2015, 15:25
    7
    loser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    @mum
    Hangisi doğru? Sizin yorumunuz mu yoksa iki üst mesajdaki meçhul_100'ün yorumu mu?
    Nureddin YILDIZ'ın yorumu da böyle:
    -Selamünaleyküm hocam. İçki içen birinin 40 gün namaz kılamaması doğru mu hocam.
    -Selamünaleyküm. Evet, alkol kırk gün etki eder ama namaz namazdır, kılacak.


  15. 24.Aralık.2015, 15:32
    8
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?

    İkimizin yorumu doğru
    Efendimizin yukarıda aktardığım hadisi, terhib (tehdit) amaçlıdır, hüküm hadisi değildir.
    Yani müüslümanlar sakınsın diye ağır konuşulmuş yoksa Nureddin yıldız hoca doğru söylemiştir, onun sözü hadise aykırı değildir.


  16. 24.Aralık.2015, 15:32
    8
    mum
    Administrator
    İkimizin yorumu doğru
    Efendimizin yukarıda aktardığım hadisi, terhib (tehdit) amaçlıdır, hüküm hadisi değildir.
    Yani müüslümanlar sakınsın diye ağır konuşulmuş yoksa Nureddin yıldız hoca doğru söylemiştir, onun sözü hadise aykırı değildir.


  17. 16.Ağustos.2017, 03:50
    9
    Misafir

    Yorum: İmansız ölme(Allah MUhafaza)hangi durumlarda gerçekleşir?

    Selamun aleyküm arkadaşlar evet içki büyük günahtır lakin içki içen birinin 40 gün namazı kabul olmaz falan bunlar hurafe çünkü bizler beşeriz muhakkak hatalar yaparız lakin o hatalardan ders çıkarıp tövbe ederiz Rabbimiz"Sizler günah işlemeyen bir kavim olsaydınız sizi helak eder ardına günah işleyip akabinde tövbe eden kavim yaratirdim"diyor bir namaz kilan insan 40 gün namazim kabul olmaz diyip namaz kilmazsa namazı birakir bi hadiste "Biri gelip Ya Allah'ın Rasûlü benim bir arkadaşım var lakin onun kötü alışkanlığı Var diyor Peygamberimiz o kişe o arkadaşın namaz kılıyormu diyor? Kisi:Evet Ya Allah'ın Rasûlü diyor Peygamberimiz bırak arkadaşın o kötü alışkanlığına devam etsin diyor... bu şikayet bir kaç defa devam ediyor bir süre sonra Peygamberimiz o kişiyi görüp soruyor senin bi arkadaşın vardı kötü alışkanlığı olan o alışkanlığına devam ediyor mu deyince ? Kişi: Yok Allah'ın Rasûlü terk etti o kötü alışkanlığını diyor...Peygamberimiz işte Namaz kötü alışkanlıklardan alı koyar diyor" O yüzden bizler namaza devam edelim her ne olursa olsun eğer bizler namaz da samimi olursak kötü alışkanlıklarimizdan kurtuluruz yok Samimi olmazsak ciddiye almazsak zaten Rabbimizi o namazı bizlere terk ettirir


  18. 16.Ağustos.2017, 03:50
    9
    Öze Dönüş 01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Öze Dönüş 01
    Misafir
    Selamun aleyküm arkadaşlar evet içki büyük günahtır lakin içki içen birinin 40 gün namazı kabul olmaz falan bunlar hurafe çünkü bizler beşeriz muhakkak hatalar yaparız lakin o hatalardan ders çıkarıp tövbe ederiz Rabbimiz"Sizler günah işlemeyen bir kavim olsaydınız sizi helak eder ardına günah işleyip akabinde tövbe eden kavim yaratirdim"diyor bir namaz kilan insan 40 gün namazim kabul olmaz diyip namaz kilmazsa namazı birakir bi hadiste "Biri gelip Ya Allah'ın Rasûlü benim bir arkadaşım var lakin onun kötü alışkanlığı Var diyor Peygamberimiz o kişe o arkadaşın namaz kılıyormu diyor? Kisi:Evet Ya Allah'ın Rasûlü diyor Peygamberimiz bırak arkadaşın o kötü alışkanlığına devam etsin diyor... bu şikayet bir kaç defa devam ediyor bir süre sonra Peygamberimiz o kişiyi görüp soruyor senin bi arkadaşın vardı kötü alışkanlığı olan o alışkanlığına devam ediyor mu deyince ? Kişi: Yok Allah'ın Rasûlü terk etti o kötü alışkanlığını diyor...Peygamberimiz işte Namaz kötü alışkanlıklardan alı koyar diyor" O yüzden bizler namaza devam edelim her ne olursa olsun eğer bizler namaz da samimi olursak kötü alışkanlıklarimizdan kurtuluruz yok Samimi olmazsak ciddiye almazsak zaten Rabbimizi o namazı bizlere terk ettirir





+ Yorum Gönder