+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Boyunda dua taşımak Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. TatarRmzn
    Devamlı Üye
    Reklam

    Boyunda dua taşımak

    Reklam





    Boyunda dua taşımak Mumsema Efendim ben boynumda sürekli dua taşıyorum.Akşamları yatarkende baş ucuma yüksek bi yere asarım.Fakat bazı akşamlar bunu yapmayı unutup, boynumda uyuyup kalıyorum.Her zaman çok fazla olan birşey değil.Fakat açıkcası içim hiç rahat etmiyor bu konuda.Bu durumda günaha girmiş oluyor muyum? Bildiğim kadarıyla Kuran'ı kerim ve ayetlerin bel hizasının üstünde yani ayak altında olmayan yerde bulundurulması gerektiği.Şimdiden sağolun.





  2. imamhatipli42
    Moderatör

    --->: boyunda dua taşımak


    Reklam


    Korku ve nazar gibi şeylerden korunmak için dua etmek ve âyet ile hadis gibi şeyleri yazıp taşımak dinen caizdir. Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım" O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez. Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı (Ebu Davud, Nesâî, Tirmizî).
    Dua yazıp üzerimizde taşımak caiz midir?
    Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Halil Günenç, Günümüz meselelerine Fetvalar – 2, Yasin Yayınevi, s: 258

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör

  3. Berât1
    ÖZLENEN GÜN GELECEKTİR
    birde boyunlarına çevsen takılıyorlar ,herhalde kanatimce herhangi bir sıkıntıda ve diğer rahatsızlıklarda 3 ihlas ve felak nas okumanın iyi olduğunu biliyorum boynundaki yazılı olanlarıda kendisinin okuması daha makbule geçer herhalde
    Allah c.c.bütün sıkıntılı ve zararlı şeylerden korusun muhafaza eylesin
    Amin..aminb...Amin...

  4. Hoca
    erimeye devam...
    birde boyunlarına çevsen takılıyorlar ,herhalde kanatimce herhangi bir sıkıntıda ve diğer rahatsızlıklarda 3 ihlas ve felak nas okumanın iyi olduğunu biliyorum boynundaki yazılı olanlarıda kendisinin okuması daha makbule geçer herhalde
    Duayı okumaya güç yetirenin üzerinde taşıması... Doktorun verdiği ilac reçetesini boynuna asan hastanın durumuyla aynıdır.
    cevaz sadece ayet ve sünnette geçen korunma dualarının yazılması ve sadece bebeklerin üzerinde taşınmasıdır yoksa büyükler için değildir.
    ki bebeklerede düzenli günlük olarak okunması taraftarıyım, yazılıp asılması değil.

  5. @mir
    âb ü kil
    "Kim birşey takarsa taktığı şeye havale olunur." diye bir hadis de var hatırladığım kadarı ile.

  6. TatarRmzn
    Devamlı Üye
    Bilgilendirmeniz için teşekkürler ben taktığım kadar duayı okuyorum da aynı zaman da tabiki fakat tam olarak cevabımı alamadım.Efendim birde boynumda uyukaldıktan sonraki sorumun o kısmını da cevaplarsanız.Çok müteşekkir olucam.Allah razı olsun.

  7. @mir
    âb ü kil
    siz uyurken üzerinizde bir dua olup olmamasının günahını soruyorsunuz ama
    biz -en azından ben- ister uyanık ister uykuda takmış olun
    şirke düşme tehlikenizden bahsediyorum

  8. TatarRmzn
    Devamlı Üye
    Şirk, İslam dininde Allah'a eş ve ortak koşmak, isnad etmek, O'nun şeriki olduğunu söylemektir.
    Efendim ben söylediğiniz gibi özellkle kadınları kandırmak ve çıkar sağlamak amacıyla hurafelerle kullanılan şekilde bahsetmedim ki bundan.Ben yanımda dua taşıyınca açıkcası rahat oluyorum.Söylenilen gibi yazılandan değil onu peygamberimiz aracılığıyla biz kullarına ileten Allah c.c. den medet umuyorum dua mı da ona göre yapıyorum.Dua yı yanımda başka şekilde taşıma imkanım yok.Çanta kullanmam,cebime de koyamam.Ceketimin cebinde taşısam onu da çıkartıyorum.O yüzden böyle bi soru sormuştum.Bilgilerinizi benimle paylaştığınız için Allah razı olsun hepinizden.

  9. @mir
    âb ü kil
    Allah cümlemizden razı olsun kardeş
    ama şu hadislere bir bak
    Ukbe b. Amir, Rasulullah (s.a.v.)'ın şöyle dua ettiğini naklediyor:

    "Kim uğur getirsin diye bir şey takınırsa, Allah ona hiç uğur getirmesin. Kim kendisini korusun diye bir şey takarsa Allah onu korumasın."

    Başka bir rivayette Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyuruyor:

    "Kim uğur getirsin, işi rast gitsin diye bir şey takarsa şirk koşmuş olur." (Ahmed Müsned: 4/310, Hakim Müstedrek: 4/417, İbn Hibban Mevarid: 1413, Elbani Ahadisus-sahiha: 492.)

    Huzeyfe (r.a.), kendisini zararlı hayvanlardan koruması için koluna renkli kurdele bağlayan bir adam görünce, kurdeleyi kopardı ve şu ayeti kerimeyi okudu:

    "Onların çoğu şirk koşmadan Allah'a iman etmezler." (Yusuf: 12/106) (İbn Ebu Hatem)

    Abdullah b. Akim (r.a.)'den, Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:

    "Kim kendisini zarardan koruması için bir şey takarsa, Allah (c.c.) o kimsenin korunmasını taktığı şeye bırakır." (Tirmizi Tıbb: 34, Nesai Tahrim: 19,Ahmed: 4/211, 310-311, Elbani Daifu'l-Cami: 5714.)

    Ebu İmran, İbrahim b. Yezid en-Neha'i şöyle diyor:

    "Sahabe, Kur'an ayetlerinden olsun veya olmasın, muska, nazarlık gibi şeylerin hiç birinden hoşlanmayıp bunları mekruh görürlerdi." (Veki)

    bu sözün açıklamsaının 4. maddesi şöyle:
    4 - Kur'an'ı iyice sarıp üzerinde bulundurmanın bunlara dahil olup olmadığı hususu ihtilaflıdır. Alimlerin bu konuda kesin bir hükümleri yoktur.


    Rudani - TIP VE İLGİLİ KONULARIN KİTABI

    7473- İbn Amr bin el-Âs radİyallahu anh'-dan: (Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu :
    "Tutup tiryak içtiğimde, muska taşıdığım­da veya şiir söylediğimde başıma gelen kendimdendir, artık umursamam" [Ebû Davud]


    RUKYE, (HASTA OKUMA), MUSKA, NAZAR, VE BENZERİ MESELELER

    7561- Câbir radiyallahu anh'dan: "Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem'e nüşre (denilen cinlerden koruma maksadıyla yapılan rukye)den sordular; şöyle buyurdu: 'O, şeytandandır'." [Ebû Davud]

    7562- İsa bin Abdurrahman bin Ebu Ley­lâ radiyallahu anh'dan:

    "Kızıl hastalığına yakalanan Abdullah bin Ukeym bin Ma'bed el-Cühenî'yi ziyaret et­mek maksadiyle evine girdim. Dedim ki: 'Muska taksana!' Şu cevabı verdi: 'Bundan Allah'a sığınırım. Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: 'Kim bir şey takarsa o, ona havale edilir'." [Tirmizî]

    Ukbe b. Âmir el-Cuhenî'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre o şöyle demiştir:

    (( أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَقْبَلَ إِلَيْهِ رَهْطٌ فَبَايَعَ تِسْعَةً، وَأَمْسَكَ عَنْ وَاحِدٍ، فَقَالُوا يَا رَسُولَ اللهِ! بَايَعْتَ تِسْعَةً وَتَرَكْتَ هَذَا؟ قَالَ: إِنَّ عَلَيْهِ تَـمِيمَةً. فَأَدْخَلَ يَدَهُ فَقَطَعَهَا فَبَايَعَهُ، وَقَالَ: مَنْ عَلَّقَ تَـمِيمَةً فَقَدْ أَشْرَكَ. )) [ رواه أحمد وصححه الألباني في سلسلة الأحاديث الصحيحة]

    "Rasulullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e on kişilik bir topluluk (heyet) geldi. Rasulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- bunlardan dokuz kişinin biatını kabul etti ve birinden elini çekti.

    Bunun üzerine onlar:

    - Ey Allah'ın elçisi! Dokuz kişinin biatını aldınız da bunun biatını niçin almadınız? diye sordular.

    Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-:

    - Onun üzerinde muska (temîme) var, buyurdu.

    Sonra elini o adamın elbisesine girdirip muskayı eline alıp parçaladı, daha sonra onun biatını kabul etti.

    Ardından şöyle buyurdu:

    - Kim muska (temîme) takarsa, Allah'a şirk koşmuştur." (Ahmed; hadis no: 16969).

    Değerli âlim Elbânî,"Silsiletu'l-Ehâdîsi's-Sahîha" adlı eserinde hadisin sahih olduğunu belirtmiştir. Hadis no: 492.

    S. Asılan hamayıldaki (muskalardaki) yazılar, Kur'ân-ı Kerim'den olursa hükmü nedir?

    Cevap: Seleften bazı kimselerden bunun caiz olduğu rivayet edilmektedir. Fakat Abdullah b. Ukeym, Abdullah b. Amr, Abdullah b. Mesud ve onun görüşlerini kabul edenler ile daha başkaları gibi pekçok kimse ise bunun caiz olmadığını kabul etmişlerdir. Kabul edilmesi uygun olan da budur. Çünkü birşeyler asmaya dair varid olan nehy umumidir. Ayrıca bu umumi hükmü tahsis edecek Peygamber efendimize kadar ulaşan (merfu) bir hadis de bulunmamaktadır. Kur'ân'ın küçümsenmesine karşı korunması da bunun yasak olmasını gerektirir. Çünkü bu gibi hamayıl taşıyanlar çoğunlukla taharetsiz olarak bunları taşırlar. Ayrıca bunlardan hareketle başka şeyler asmaya da gidilmemesi, diğer taraftan yasak olan bir itikada sahib olmaya giden bir yolun kapanması, kalblerin -özellikle de bu zamanda- yüce Allah'tan başkasına yönelmemesi için buna yaklaşmamak gerekir.

    SORU: Kur'an âyetleri ile duâ ve zikirleri kağıtlara yazıp, göğüs gibi vücudunun bir yerine asmanın hükmü nedir? Veya bunları dürüp azı dişlerinin üzerine koymanın veyahut şer'î duâ ve zikirleri yazıp bir deri parçasının içine koyarak muska şekline getirip yatağın altına veya başka yerlere koymanın hükmü nedir? İçerisinde Kur'an'dan zikir ve duâ bulunan muska ve nazarlık asmanın hükmü nedir?

    CEVAP:

    Hamd, yalnızca Allah'adır.

    İçerisinde Kur'an âyetlerinin veya duâların yazılı bulunduğu kâğıtları müslümanın vücuduna veya başka bir yere yapıştırması veya asması veyahut yatağın altına koyması, câiz değildir.Çünkü bu, dînen vücuda veya başka bir yere asılması yasaklanan muska ve nazarlıklardandır.

    Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:

    (( مَنْ تَعَلَّقَ تَـمِيمَةً فَلا أَتَمَّ اللهُ لَهُ.)) [ رواه أحمد]
    "Kendisine fayda verdiğine veya kendisinden kötülüğü giderdiğine inanarak kendisine muska ve nazarlık takan kimsenin, Allah hayatta hiçbir işini tamamlamasın." (İmam Ahmed)

    Başka bir hadiste şöyle buyurmuştur:

    ( إِنَّ الرُّقَى وَالتَّمَـائِمَ وَالتِّوَلَةَ شِرْكٌ )) [ رواه أبو داود وابن ماجه وأحمد والحاكم ]
    "(Arapça yazılmayan ve içerisinde Allah'ın adı anılmayan) rukyeler, nazarlıklar ve (kadını kocasına sevdiren) muhabbet muskalarının her biri, ya açıktan ya da gizli olarak şirke götürür."(Ebû Dâvûd, İbn-i Mâce, İmam Ahmed ve Hâkim rivâyet etmişlerdir.)

    Câhiliyet devrinde kadınlar, göz değmesinden korumak için çocuklarının boyunlarına nazarlık asarlardı.İslâm gelince, müşriklerin bu bâtıl geleneğini ortadan kaldırmıştır.

    Yine de en iyisini Allah Teâlâ bilir.

  10. Misafir
    Ayetlere inandığım gibi Hadisi Şeriflerede inanıyorum fakat H,Ş de zayıf veya yanlış olma ihtimali var diyenler var Bunu söyleyen neye dayanarak söylüyorlar?

  11. Misafir
    bu işi gösteriş için yapanlar insanları cepinden parasını almak kandırmanın hükmü nedir şirk demek ortak koşmaktır ve televizyonda dini kanallar tanıtımını yapıp hem insanları şirke düşürüp hemde cepimden parasını alıyorlar bunların vebali nedir günümüzde cahil insan çok kuran araştır diyor hocam okumak caizmi cevap atarmısınız asıl hocam insanları uyarmak lazım şirke ve küfre düşmüş hocaları dinlememek için hocam bu küfre düşmüş ve şirke düşmüş kanalları açıklarmısınız bakın hocam bildiğini gizleyen bizden deyildir

  12. Misafir

    Reklam


    hocam bu kanallarda çevşen tanıtıyorlar bunlar şirke düşüyorlar insanlarıda şirke düşürüyorlar ve dünya para kazanıyorlar ve bunların vebali nedir ve insanlarımızda araştırma yok ayetleri okumuyorlar ve bilgisiz hareket ediyorlar bu şirke düşmüş kanallara prim veriyorlar hocam insanları uyarın ve hepimiz bu vebal altındayız hocam okumak caizmi nazar için ve ayetleri addestli okumanın fazileti nedir ve dinimiz bu odaklar tarafından tehlikedemi ve hala niye uyanmıyoruz sapıkça düşüncenin sonu batıldır deyilmi hocam

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
üzerinde dua taşımak,  kıtmir duası taşımanın faydaları,  nazar duası taşımak,  nazar duası üzerinde taşımak için,  boyunda dua taşımak,  dua taşımak,  üzerinde ayet taşımak