Konusunu Oylayın.: Taberrük etmek caiz mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Taberrük etmek caiz mi?
  1. 03.Mart.2010, 08:15
    1
    mumtahine
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Mart.2010
    Üye No: 73783
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 38

    Taberrük etmek caiz mi?






    Taberrük etmek caiz mi? Mumsema salam aleykum kardaşler
    teaberrük etmek caizmi
    biri rasulullahın s a s ve ya salih olunduğundan emin olunan bir zatın eşyaları veya ona aid ulan her hangi bir şeyle teberrük ede biler mi?

    Teberrük Nedir?
    Bir şeyi kudsi sayıp ondan veya onun vesilesiyle hayır, uğur, fayda ve bereket ummak demektir.


  2. 03.Mart.2010, 08:15
    1
    mumtahine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    salam aleykum kardaşler
    teaberrük etmek caizmi
    biri rasulullahın s a s ve ya salih olunduğundan emin olunan bir zatın eşyaları veya ona aid ulan her hangi bir şeyle teberrük ede biler mi?

    Teberrük Nedir?
    Bir şeyi kudsi sayıp ondan veya onun vesilesiyle hayır, uğur, fayda ve bereket ummak demektir.


    Benzer Konular

    - Çıplak olarak gusül etmek caiz mi? Banyo yapılan yere küçük abdest bozmak caiz midir?..

    - Bir canlıyı kaynar suda haşlamak caiz olmadığına göre, ipek böceklerini bu şekilde öldürerek ipek el

    - Şikayet etmek caiz mi?

    - Makat Traş etmek caiz mi?

    - Farsça dua etmek caiz mi ?

  3. 03.Mart.2010, 22:52
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    --->: taberrük etmek caiz mi?




    Ve Aleykümesselam. Muhterem kardeşimTeberrük hususunda soru ve cevabı

    İbn-i Teymiyyenin teberrük hususunda ona bu soru sual edildiğinde :

    ”Bir kimsenin ”Ben falan adamın bereketi için bunu yapıyorum” ya da ”O buraya geldiğinden beri bir bereket hâsıl oldu” gibi ifadeler kullanması bir açıdan doğru bir açıdan yanlıştır. Bu sözler ”Bu zat bizi doğru yola ulaştırmış, bize hakkı ögretmiş, iyiliği emretmiş ve kötülükten sakındırmıştır. Ona tabi olmak ve sözünü dinlemenin bereketiyle hayırlı şey hâsıl olmuştur.” anlamında kullanılıyorsa, Medine ehlinin Nebi geldikten sonra iman ve itaat edip bereketlenmeleri gibi anlaşılır ki, o zaman bu söz doğrudur. (1)

    Sahabe bu vesileyle, dünya ve ahiret saadetine nail olarak büyük bir bereket elde etmiştir.Bu açıdan her Müminin ona iman ve itaat etmesiyle dünya ve ahiretin iyiliklerinden yanlız ALLAHın bildiği nicelerini kast ederek Resulün bereketiyle bereketlendiklerini söyleyebiliriz.

    Eğer bu sözlerle ”Onun duası ve salih bir insan olması vesilesiyle ALLAH bizden şerri defetmiş, bize rızık ve yardım etmiştir” anlamı kastedilmekte ise,aynı diğer mana gibi buda doğrudur.
    Nebi sALLAHu aleyhi vesellemin buyurduğu gibi : ”Sizler ancak içinizdeki zayıfların duaları,namazları ve ihlasları sebebiyle yardım olunuyor ve rızıklandırılıyorsunuz.” Kafir ve facirlere gelecek azap, aralarında bulunan azabı hak etmeyen müminler yüzünden çevrilebilir.

    ALLAHın veli ve Salih kullarının bereketinden, insanları ALLAH’a itaate davet etmeleri ile onlara faydalı olmaları, insanlara dua etmeleri ve onlar sebebiyle oraya inen rahmet ile def edilen azap kast ediliyorsa, evet böyle bir şey doğrudur. Birisi bereketle bunu kast ediyorsa doğru söylemiş olur ve bu bir hakikattir.

    Bu söz batıl ve yanlış bir anlamda da kullanılabilir.Şöyle ki : Eğer bir beldenin ehli ALLAHa itaat etmese de o belde de meftun bulunan falan kişi yüzünden Allah’ın onları gözettiğine inanıyor ve mahlukatı ALLAH’a ortak koşuyorsa bu büyük bir cehalettir. (2)
    ______________________
    1-Mefahim’den
    2-Mefahim’den

    Bu linkide tıklayınız...
    Tıkla:
    Tebrükü (teberrük) Kabul Edenler Ve Etmeyenlerin Delilleri ...


  4. 03.Mart.2010, 22:52
    2
    Moderatör



    Ve Aleykümesselam. Muhterem kardeşimTeberrük hususunda soru ve cevabı

    İbn-i Teymiyyenin teberrük hususunda ona bu soru sual edildiğinde :

    ”Bir kimsenin ”Ben falan adamın bereketi için bunu yapıyorum” ya da ”O buraya geldiğinden beri bir bereket hâsıl oldu” gibi ifadeler kullanması bir açıdan doğru bir açıdan yanlıştır. Bu sözler ”Bu zat bizi doğru yola ulaştırmış, bize hakkı ögretmiş, iyiliği emretmiş ve kötülükten sakındırmıştır. Ona tabi olmak ve sözünü dinlemenin bereketiyle hayırlı şey hâsıl olmuştur.” anlamında kullanılıyorsa, Medine ehlinin Nebi geldikten sonra iman ve itaat edip bereketlenmeleri gibi anlaşılır ki, o zaman bu söz doğrudur. (1)

    Sahabe bu vesileyle, dünya ve ahiret saadetine nail olarak büyük bir bereket elde etmiştir.Bu açıdan her Müminin ona iman ve itaat etmesiyle dünya ve ahiretin iyiliklerinden yanlız ALLAHın bildiği nicelerini kast ederek Resulün bereketiyle bereketlendiklerini söyleyebiliriz.

    Eğer bu sözlerle ”Onun duası ve salih bir insan olması vesilesiyle ALLAH bizden şerri defetmiş, bize rızık ve yardım etmiştir” anlamı kastedilmekte ise,aynı diğer mana gibi buda doğrudur.
    Nebi sALLAHu aleyhi vesellemin buyurduğu gibi : ”Sizler ancak içinizdeki zayıfların duaları,namazları ve ihlasları sebebiyle yardım olunuyor ve rızıklandırılıyorsunuz.” Kafir ve facirlere gelecek azap, aralarında bulunan azabı hak etmeyen müminler yüzünden çevrilebilir.

    ALLAHın veli ve Salih kullarının bereketinden, insanları ALLAH’a itaate davet etmeleri ile onlara faydalı olmaları, insanlara dua etmeleri ve onlar sebebiyle oraya inen rahmet ile def edilen azap kast ediliyorsa, evet böyle bir şey doğrudur. Birisi bereketle bunu kast ediyorsa doğru söylemiş olur ve bu bir hakikattir.

    Bu söz batıl ve yanlış bir anlamda da kullanılabilir.Şöyle ki : Eğer bir beldenin ehli ALLAHa itaat etmese de o belde de meftun bulunan falan kişi yüzünden Allah’ın onları gözettiğine inanıyor ve mahlukatı ALLAH’a ortak koşuyorsa bu büyük bir cehalettir. (2)
    ______________________
    1-Mefahim’den
    2-Mefahim’den

    Bu linkide tıklayınız...
    Tıkla:
    Tebrükü (teberrük) Kabul Edenler Ve Etmeyenlerin Delilleri ...





+ Yorum Gönder