Konusunu Oylayın.: Namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz

5 üzerinden 4.74 | Toplam : 57 kişi
Namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz
  1. 11.Şubat.2010, 20:07
    1
    manzer
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Kasım.2008
    Üye No: 37160
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz






    Namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz Mumsema Arkadaşlar namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisin tek açıklamalı biliyorum ama hocamız tablo yapın dedi yapamdım siz yaparmısınız

    yani farzlar altalta yanına cizgi vaicip gene altalta yazılıp sünnetler de aynı şekilde yani baktıgımızda hepsini görecegiz sagolasın


  2. 11.Şubat.2010, 20:07
    1
    manzer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Arkadaşlar namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisin tek açıklamalı biliyorum ama hocamız tablo yapın dedi yapamdım siz yaparmısınız

    yani farzlar altalta yanına cizgi vaicip gene altalta yazılıp sünnetler de aynı şekilde yani baktıgımızda hepsini görecegiz sagolasın


    Benzer Konular

    - Farz namazda okunabilecek Sureler (Tablo Şeklinde)

    - Hanefi mezhebine göre namazın sünnetlerini kılmak zorun lu mu?

    - Farz, vacip ve sünnet nedir?

    - Sünnet farz vacip anlamları

    - Namazın sünnetlerini açıklarmısınız?, namazın sünnetlerini açıklayınız?

  3. 13.Şubat.2010, 13:39
    2
    esin-ti
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ocak.2009
    Üye No: 46167
    Mesaj Sayısı: 2,863
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33

    --->: namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz




    yan yana siz yazarsınız artık , onu yapamam

    Namazın farzları:


    A- Namazın şartları:

    1- Hadesten taharet:
    Abdestsiz olanın abdest alması, cünüp veya hayzlı ve nifaslı olanın gusletmesidir

    2- Necasetten taharet:
    Namaz kılanın, vücudunu, elbisesini ve namaz kılacağı yeri, necasetten yani dinimizde pis sayılan şeylerden temizlemesidir

    3- Setr-i avret:
    Avret yerini örtmek demektir. Namaz kılarken açması veya her zaman başkasına göstermesi ve başkasının da bakması haram olan yerlerine (Avret mahalli) denir. Erkeğin avret yeri, göbeğinden dizi altına kadardır. Kadınların ise, yüz ve ellerinden başka her yeri avrettir

    4- İstikbal-i kıble:
    Namaz kılarken kıbleye dönmektir

    5- Vakit:
    Namazı, vaktinde kılmaktır.

    6- Niyet:
    Namaza dururken kalb ile niyet etmektir. Yalnız ağız ile söylemeye niyet denmez. Namaza niyet etmek demek, ismini, vaktini, kıbleyi, cemaatle kılınıyorsa imama uymayı, kalbden geçirmek demektir Niyet, başlama tekbiri söylenirken yapılır


    B- Namazın Rükunları:

    1- İftitah tekbiri:
    Namaza başlarken "Allahü ekber" demektir. Başka kelime söylemekle, tekbir alınmış olmaz

    2- Kıyam:
    Namazda ayakta durmaktır. Ayakta duramayan hasta, oturur. Oturarak kılamayan yatarak ima ile kılar

    3- Kıraat:
    Namazda, Kur'an-ı kerimden sure veya âyet okumaktır

    4- Rüku:
    Ayakta okuma bittikten sonra, eğilip elleri dize koymaktır

    5- Secde:
    Rükudan sonra yere kapanmaktır

    6- Kâde-i âhıre [son oturuş]:
    Son rekatta Ettehıyyatüyü okuyacak kadar oturmaktır

    namazın vacipleri:

    1 - Namazlarda Fâtiha-i şerîfe'yi okumak. Diğer üç mezhebde Fâtiha okumak farzdır
    2 - Farz olan iftitah tekbîrini Allâhü Ekber şeklinde tam olarak söylemek yalnız Allah demekle yetinmemek
    3 - Fâtiha'ya ilâveten kısa bir sûre veya buna denk üç kısa âyet yahut da uzun bir tek âyet okumak. Buna zamm-ı sûre denir Zamm-ı sûre, farz namazların sadece ilk iki rek'atinde olur. Nâfile namazlarda ise, bütün rek'atlarda Fâtiha'ya ilâveten sûre okunur
    Diğer mezheblerde zamm-ı sûre sünnettir
    4 - Fâtiha'yı zamm-ı sûreden önce okumak
    5 - Namaz içindeki rükünlerden herhangi birini, meşrû miktarından fazla yapmamak. Meselâ 2 yerine 3 secde yapmamak Yapılırsa vâcib terkedilmiş olur
    6 - Secdede alınla beraber burnu da yere koymak
    7 - Üç veya dört rek'atlı namazlarda ikinci rek'attan sonra ilk oturuşu yapmak
    8 - Üç veya dört rek'atlı namazlar ile vitir ve öğle namazının sünnetlerinde ikinci rek'attan sonra Tehıyyat'ı okur okumaz vakit geçirmeden üçüncü rek'ata kalkmak. Tehıyyattan sonra kalkılmayıp salâvat ve dualar da okunursa, vâcib terkedilmiş olur, dolayısıyla sehiv secdesi gerekir
    9 - Namazların ilk ve son oturuşlarında teşehhüdde bulunmak, yani Tehıyyât'ı okumak
    10 - Namazın vâciblerinden herbirini yerinde yapıp terk ve te'hire (gecikmeye) uğratmamak. Farzları da te'hir etmemek. Meselâ, kırâet bittikten sonra ayakta gecikmeden hemen rükû'a gitmek gibi.
    Farzın te'hiri, yani, geciktirilmesi; vâcibin ise terk ve te'hîri, sehiv secdesini gerektirir. Farzın terkedilmesi ise, namazı bozar
    11 - Tek başına namaz kılan kimsenin öğle ve ikindi namazlarında hafî (kendi işitecek kadar) okuması vâcibdir. Gündüz kılınacak nâfile namazlarda da bu şekilde okunmalıdır. Sabah, akşam, yatsı namazları ile gece kılınan nâfile namazlarda hafî de, cehrî (sesli) de okunabilir (*).
    12 - İmamın, cemaatla kılınan namazlardan sabah, bayram, cuma, teravih ve vitir namazlarının her rek'atında cehren; öğle ile ikindinin bütün rek'atlarıyla akşamın 3. ve yatsının 3 ve 4. rek'atlarında ise, hafî kırâette bulunması vâcibdir. Akşam ve yatsı namazlarının ilk iki rek'atında ise, cehren okur.
    13 - Vitir namazlarında kunut duası okumak ve kunut tekbiri almak.
    Cemaatla kılınırken hem imam, hem de cemaat kunut duasını içinden okur.
    14 - İmamın iftitah tekbîrini sesli alması. Tek başına kılanlar veya imama uyanlar gizli alabilir
    15 - İmama uyan kimsenin Fâtiha ve sûre okumadan susması, imamı dinlemesi. İmama uyan kimse, sadece rükün aralarındaki tesbih ve duaları kendi duyacak şekilde içinden okur.
    16 - Namazın sonunda selâm vermek. Yani önce sağ tarafa, sonra da sol tarafa yüz çevirerek
    Esselâmü demek. Böylece namaz bitmiş olur.
    Selâm kelimesi üzerine
    aleyküm ve rahmetullah ilâvesi vâcib değil, sünnettir.
    Bir görüşe göre de, sadece sağ tarafa selâm verilmesi vâcibdir, sol tarafa ise sünnet.
    Namazdan çıkmak için sadece bir tarafa selâm vermiş olmak kâfidir..
    17 - Namazda ta'dîl-i erkâna riâyet, İmam-ı A'zam ile İmam-ı Muhammed'e göre vâcibdir.
    18 - Bayram namazlarının 3'er ziyade tekbirleri de vâcibdir.

    namazın sünnetleri:

    Binâenaleyh, bir tarafına selâm vermiş imama artık uyulmaz1) Beş vakit namaz için ve cuma namazı için ezan okumak ve ikamet etmek sünnettir. Şöyle ki: Vaktinde cemaatle yerine getirilen her farz namaz için ezan ve ikamet sünnet olduğu gibi, kazaya kalıp da cemaatle kılınacak farz namazlar için de sünnettir. Birçok namaz cemaatle kaza edileceği zaman, bunlardan yalnız ilk kılınacak namaz için ezan okunur. Sonra gerek bu namaz için ve gerek bunun arkasından kılınacak diğer kaza namazları için birer ikametle yetinilir.
    Kendi evlerinde yalnız başına namaz kılacak erkekler için ezan ve ikamet müstahabdır. Gerek yolcular için, gerek cemaatle namaz kılacaklar için ezan ve ikameti terk etmek mekruhtur.
    Cuma günü şehirde bulundukları halde, özürlerinden dolayı cuma namazını kılamayanlara, öğle namazını kılarlarken ezan ve ikamet gerekmez. Kadınlar için de ezan ve ikamet sünnet değildir. Ezan ve ikamet bahsine bakılsın!..
    2) İftitah (başlangıç) tekbirini alırken elleri yukarıya kaldırmak sünnettir. Şöyle ki: Erkekler ellerini, baş parmaklar kulak yumuşaklarına değecek kadar, kadınlar da parmaklarının ucları omuzlarına kavuşacak kadar ellerini göğüslerinin hizasına kaldırıp o vaziyette: "Allahü Ekber" derler. Ellerin içleri kıbleye yönelik bulunmalıdır. Birbirine karşı da bulunabilir.
    (Üç İmama göre, erkekler de ellerini ancak omuzlarının hizasına kadar kaldırırlar.)
    3) Tekbir için eller kaldırılırken parmakların aralarının zorlamaksızın biraz açık bulundurulması sünnettir.
    4) İmam olan kimsenin, tekbirleri ve rükûdan kıyama kalkarken "Semiallahu limen hamideh" sözünü ve namazın sonunda her iki tarafa vereceği selamı ihtiyaç mikdarı aşikâre yapması sünnet olduğu gibi, cemaatın da rükûdan kalkarken: "Allahumme Rabbena ve lekelhamd" sözü ile tekbirleri ve selamı gizlice yapmaları sünnettir.
    Yalnız başına namaz kılan rükûdan kalkarken bunların ikisini de söyler (*).
    5) İlk tekbirden sonra namazın başında gizlice "Sübhanekâllahümme" okunması, bundan sonra Fatiha'dan önce yine gizlice "Eûzü Besmele" okunması ve diğer rekatlarda da Fatiha'dan önce besmele çekilip Fatiha'ların sonunda amîn denilmesi sünnettir. Burada imam ile cemaat ve yalnız başına kılanlar arasında bir fark yoktur. Yalnız cemaat Fatiha'yı okumayacakları için "Eûzü Besmele" okumaları gerekmez.
    "Amîn" sözünün manası, dualarımızı kabul et, demektir.
    Her rekatta Fatiha'dan önce Besmele'yi okumak, sahih sayılan bir görüşe göre vacibdir. Fatiha'dan sonra okunacak surelerin başlarında Besmele okunmaz. Yalnız İmam Muhammed'e göre, sessizce kılınacak namazlarda bu surelerin başlarında da besmele okunur. (**)
    6) Namazda erkeklerin, göbeklerinin altında tutmak üzere sağ ellerini sol elleri üzerine koyup sağ ellerinin baş parmak ve serçe parmağı ile sol bileği kavramaları ve sağ elin diğer üç parmağını sol kol üzerine uzatmaları sünnettir. Kadınların da sağ ellerini sol elleri üzerine koyarak halka yapmaksızın göğüsleri üzerinde bulundurmaları sünnettir.
    7) Namaz aralarında kıyamdan rükûa ve secdelere giderken "Allahü Ekber" denilmesi, rükûdan kıyama kalkarken "Semiallahü limen hamideh" denmesi, secdeden kalkıp yine secdeye giderken "Allahü Ekber" denilmesi sünnettir.
    8) Rükû ve secde tesbihleri, rükû halinde en az üç kere: "Sübhane Rabbiye'l-azîm" denilmesi, secde halinde de en az üç kere: "Sübhane Rabbiye'l-alâ" denilmesi sünnettir.
    9) Rükû halinde, erkeklerin ellerinin parmakları açık olacak şekilde elleriyle dizlerini tutmaları sünnettir. Kadınlar bu halde parmaklarını açık tutmazlar ve dizlerini kavramazlar, ellerini dizleri üzerine koyarlar.
    10) Bir özür yoksa, kıyamda iki ayağın arasını dört parmak kadar açık bulundurmak sünnettir.
    11) Ka'de (Tahiyyata oturuş) ve celse (secdeden doğrulup bekleme) hallerinde erkeklerin sol ayaklarını döşeyerek üzerlerine oturmaları ve sağ ayaklarını güçleri yettiğince kıbleye doğru dikmeleri, kadınların da sol ayaklarını sağ taraflarına yatık bulundurarak yere oturmaları sünnettir. Bu oturuşa "Teverrük" denir.
    12) Rükûda erkeklerin inciklerini dik tutmaları, kadınların da dizlerini bükük bulundurmaları sünnettir. Bu halde erkeklerin sırtları düz bulunur. Kadınların sırtları ise yukarıya doğru meyilli olur.
    13) Secdeye varılırken önce dizleri, sonra elleri, sonra yüzü yere koymak ve secdeden kalkarken de önce yüzü, sonra elleri dizlerin üzerine koyduktan sonra dizleri yerden kaldırmak sünnettir. Buna güç yetmezse, el ile yere dayanarak kalkılabilir.
    14) Ka'delerde (Tahiyyatlara oturuşlarda) ve celselerde (secdeler arasındaki bekleyişlerde) ellerin kıbleye yönelik olarak oyluklar üzerine konulup dizlerin tutulması sünnettir.
    15) Ka'delerdeki Teşehhüdlerde "La İlâhe" denirken, sağ elin şehadet parmağı kaldınhp "İllallah" denirken indirilmesi sünnettir. Bunu yaparken baş parmak ile orta parmak halka edilip diğer iki parmak bükülmelidir. Birçok kimseler bu sünneti gereği üzere yapamayacaklarından dolayı bunun terk edilmesini uygun görenler vardır.
    16) Farz namazların, vitir namazının ve müekked sünnetlerin son oturuşlarında, gayr-i müekked sünnetlerle diğer nafilelerin her oturuşunda Tahiyyattan sonra Peygamber Efendimize Salat ve Selam okumak sünnettir. (***)
    17) Bütün namazların son oturuşlarında Salat ve Selamdan sonra iki tarafa selam vermeden önce dua edilmesi sünnettir. Bu dua, Kur'an-ı Kerîm'in mübarek dua ayetlerinden biri ile yapılması veya bunlara benzer bulunmalıdır. Kullardan istenebilecek şeyler hakkında olan: "Ya Rabbi! Bana şu kadar para ver", şeklinde namazda dua edilmesi caiz görülmemektedir. Namazların sonunda adet edinilen dua: "Rabbenâ âtina fi'd dünya haseneten ve fi'lahireti haseneten ve kınâ azâbe'n-nar" (****)
    18) Namazların sonunda selam verirken yüzün önce sağ tarafa, sonra sola çevrilmesi sünnettir.
    19) Sütre edinilmesi sünnettir. Şöyle ki: Sahra ve benzeri açık yerlerde namaz kılan kimse, önünden başkasının geçmesini umuyorsa sağ veya sol kaşının hizasına en az bir arşın boyunda secde yerinin önüne kaim veya ince bir ağaç diker. Dikilemiyorsa, ağacı boyunca uzatır veya önüne uzunlamasına böyle bir çizgi çizer. Enine yarım daire şeklinde bir çizgi çizilmesi de caizdir. Direk ve sandalye gibi şeyler de sütre işini görürler.
    Cemaatle kılınan namazlarda yalnız imamın önünde sütre bulunması kafidir. Namaz kılanın önünden geçilmesi edebe aykırıdır. Günahı gerektirdiğinden bundan kaçınılması lazımdır. Namaz kılan kimse, önünden geçmek isteyeni engellemek için "Sübhanellah" diyebilir. Eli ile, gözü ile yahut başı ile hafifçe işaret edebilir. Sütrenin bulunması, namaz kılanın dağınık düşüncelerini kaldırıp ibadet için bir araya toplamaya ve gönlünü bir çerçeve içinde tutmaya yardımcı olur.
    (Büyük İslam ilmihali Ömer Nasuhi Bilmen)


  4. 13.Şubat.2010, 13:39
    2
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥



    yan yana siz yazarsınız artık , onu yapamam

    Namazın farzları:


    A- Namazın şartları:

    1- Hadesten taharet:
    Abdestsiz olanın abdest alması, cünüp veya hayzlı ve nifaslı olanın gusletmesidir

    2- Necasetten taharet:
    Namaz kılanın, vücudunu, elbisesini ve namaz kılacağı yeri, necasetten yani dinimizde pis sayılan şeylerden temizlemesidir

    3- Setr-i avret:
    Avret yerini örtmek demektir. Namaz kılarken açması veya her zaman başkasına göstermesi ve başkasının da bakması haram olan yerlerine (Avret mahalli) denir. Erkeğin avret yeri, göbeğinden dizi altına kadardır. Kadınların ise, yüz ve ellerinden başka her yeri avrettir

    4- İstikbal-i kıble:
    Namaz kılarken kıbleye dönmektir

    5- Vakit:
    Namazı, vaktinde kılmaktır.

    6- Niyet:
    Namaza dururken kalb ile niyet etmektir. Yalnız ağız ile söylemeye niyet denmez. Namaza niyet etmek demek, ismini, vaktini, kıbleyi, cemaatle kılınıyorsa imama uymayı, kalbden geçirmek demektir Niyet, başlama tekbiri söylenirken yapılır


    B- Namazın Rükunları:

    1- İftitah tekbiri:
    Namaza başlarken "Allahü ekber" demektir. Başka kelime söylemekle, tekbir alınmış olmaz

    2- Kıyam:
    Namazda ayakta durmaktır. Ayakta duramayan hasta, oturur. Oturarak kılamayan yatarak ima ile kılar

    3- Kıraat:
    Namazda, Kur'an-ı kerimden sure veya âyet okumaktır

    4- Rüku:
    Ayakta okuma bittikten sonra, eğilip elleri dize koymaktır

    5- Secde:
    Rükudan sonra yere kapanmaktır

    6- Kâde-i âhıre [son oturuş]:
    Son rekatta Ettehıyyatüyü okuyacak kadar oturmaktır

    namazın vacipleri:

    1 - Namazlarda Fâtiha-i şerîfe'yi okumak. Diğer üç mezhebde Fâtiha okumak farzdır
    2 - Farz olan iftitah tekbîrini Allâhü Ekber şeklinde tam olarak söylemek yalnız Allah demekle yetinmemek
    3 - Fâtiha'ya ilâveten kısa bir sûre veya buna denk üç kısa âyet yahut da uzun bir tek âyet okumak. Buna zamm-ı sûre denir Zamm-ı sûre, farz namazların sadece ilk iki rek'atinde olur. Nâfile namazlarda ise, bütün rek'atlarda Fâtiha'ya ilâveten sûre okunur
    Diğer mezheblerde zamm-ı sûre sünnettir
    4 - Fâtiha'yı zamm-ı sûreden önce okumak
    5 - Namaz içindeki rükünlerden herhangi birini, meşrû miktarından fazla yapmamak. Meselâ 2 yerine 3 secde yapmamak Yapılırsa vâcib terkedilmiş olur
    6 - Secdede alınla beraber burnu da yere koymak
    7 - Üç veya dört rek'atlı namazlarda ikinci rek'attan sonra ilk oturuşu yapmak
    8 - Üç veya dört rek'atlı namazlar ile vitir ve öğle namazının sünnetlerinde ikinci rek'attan sonra Tehıyyat'ı okur okumaz vakit geçirmeden üçüncü rek'ata kalkmak. Tehıyyattan sonra kalkılmayıp salâvat ve dualar da okunursa, vâcib terkedilmiş olur, dolayısıyla sehiv secdesi gerekir
    9 - Namazların ilk ve son oturuşlarında teşehhüdde bulunmak, yani Tehıyyât'ı okumak
    10 - Namazın vâciblerinden herbirini yerinde yapıp terk ve te'hire (gecikmeye) uğratmamak. Farzları da te'hir etmemek. Meselâ, kırâet bittikten sonra ayakta gecikmeden hemen rükû'a gitmek gibi.
    Farzın te'hiri, yani, geciktirilmesi; vâcibin ise terk ve te'hîri, sehiv secdesini gerektirir. Farzın terkedilmesi ise, namazı bozar
    11 - Tek başına namaz kılan kimsenin öğle ve ikindi namazlarında hafî (kendi işitecek kadar) okuması vâcibdir. Gündüz kılınacak nâfile namazlarda da bu şekilde okunmalıdır. Sabah, akşam, yatsı namazları ile gece kılınan nâfile namazlarda hafî de, cehrî (sesli) de okunabilir (*).
    12 - İmamın, cemaatla kılınan namazlardan sabah, bayram, cuma, teravih ve vitir namazlarının her rek'atında cehren; öğle ile ikindinin bütün rek'atlarıyla akşamın 3. ve yatsının 3 ve 4. rek'atlarında ise, hafî kırâette bulunması vâcibdir. Akşam ve yatsı namazlarının ilk iki rek'atında ise, cehren okur.
    13 - Vitir namazlarında kunut duası okumak ve kunut tekbiri almak.
    Cemaatla kılınırken hem imam, hem de cemaat kunut duasını içinden okur.
    14 - İmamın iftitah tekbîrini sesli alması. Tek başına kılanlar veya imama uyanlar gizli alabilir
    15 - İmama uyan kimsenin Fâtiha ve sûre okumadan susması, imamı dinlemesi. İmama uyan kimse, sadece rükün aralarındaki tesbih ve duaları kendi duyacak şekilde içinden okur.
    16 - Namazın sonunda selâm vermek. Yani önce sağ tarafa, sonra da sol tarafa yüz çevirerek
    Esselâmü demek. Böylece namaz bitmiş olur.
    Selâm kelimesi üzerine
    aleyküm ve rahmetullah ilâvesi vâcib değil, sünnettir.
    Bir görüşe göre de, sadece sağ tarafa selâm verilmesi vâcibdir, sol tarafa ise sünnet.
    Namazdan çıkmak için sadece bir tarafa selâm vermiş olmak kâfidir..
    17 - Namazda ta'dîl-i erkâna riâyet, İmam-ı A'zam ile İmam-ı Muhammed'e göre vâcibdir.
    18 - Bayram namazlarının 3'er ziyade tekbirleri de vâcibdir.

    namazın sünnetleri:

    Binâenaleyh, bir tarafına selâm vermiş imama artık uyulmaz1) Beş vakit namaz için ve cuma namazı için ezan okumak ve ikamet etmek sünnettir. Şöyle ki: Vaktinde cemaatle yerine getirilen her farz namaz için ezan ve ikamet sünnet olduğu gibi, kazaya kalıp da cemaatle kılınacak farz namazlar için de sünnettir. Birçok namaz cemaatle kaza edileceği zaman, bunlardan yalnız ilk kılınacak namaz için ezan okunur. Sonra gerek bu namaz için ve gerek bunun arkasından kılınacak diğer kaza namazları için birer ikametle yetinilir.
    Kendi evlerinde yalnız başına namaz kılacak erkekler için ezan ve ikamet müstahabdır. Gerek yolcular için, gerek cemaatle namaz kılacaklar için ezan ve ikameti terk etmek mekruhtur.
    Cuma günü şehirde bulundukları halde, özürlerinden dolayı cuma namazını kılamayanlara, öğle namazını kılarlarken ezan ve ikamet gerekmez. Kadınlar için de ezan ve ikamet sünnet değildir. Ezan ve ikamet bahsine bakılsın!..
    2) İftitah (başlangıç) tekbirini alırken elleri yukarıya kaldırmak sünnettir. Şöyle ki: Erkekler ellerini, baş parmaklar kulak yumuşaklarına değecek kadar, kadınlar da parmaklarının ucları omuzlarına kavuşacak kadar ellerini göğüslerinin hizasına kaldırıp o vaziyette: "Allahü Ekber" derler. Ellerin içleri kıbleye yönelik bulunmalıdır. Birbirine karşı da bulunabilir.
    (Üç İmama göre, erkekler de ellerini ancak omuzlarının hizasına kadar kaldırırlar.)
    3) Tekbir için eller kaldırılırken parmakların aralarının zorlamaksızın biraz açık bulundurulması sünnettir.
    4) İmam olan kimsenin, tekbirleri ve rükûdan kıyama kalkarken "Semiallahu limen hamideh" sözünü ve namazın sonunda her iki tarafa vereceği selamı ihtiyaç mikdarı aşikâre yapması sünnet olduğu gibi, cemaatın da rükûdan kalkarken: "Allahumme Rabbena ve lekelhamd" sözü ile tekbirleri ve selamı gizlice yapmaları sünnettir.
    Yalnız başına namaz kılan rükûdan kalkarken bunların ikisini de söyler (*).
    5) İlk tekbirden sonra namazın başında gizlice "Sübhanekâllahümme" okunması, bundan sonra Fatiha'dan önce yine gizlice "Eûzü Besmele" okunması ve diğer rekatlarda da Fatiha'dan önce besmele çekilip Fatiha'ların sonunda amîn denilmesi sünnettir. Burada imam ile cemaat ve yalnız başına kılanlar arasında bir fark yoktur. Yalnız cemaat Fatiha'yı okumayacakları için "Eûzü Besmele" okumaları gerekmez.
    "Amîn" sözünün manası, dualarımızı kabul et, demektir.
    Her rekatta Fatiha'dan önce Besmele'yi okumak, sahih sayılan bir görüşe göre vacibdir. Fatiha'dan sonra okunacak surelerin başlarında Besmele okunmaz. Yalnız İmam Muhammed'e göre, sessizce kılınacak namazlarda bu surelerin başlarında da besmele okunur. (**)
    6) Namazda erkeklerin, göbeklerinin altında tutmak üzere sağ ellerini sol elleri üzerine koyup sağ ellerinin baş parmak ve serçe parmağı ile sol bileği kavramaları ve sağ elin diğer üç parmağını sol kol üzerine uzatmaları sünnettir. Kadınların da sağ ellerini sol elleri üzerine koyarak halka yapmaksızın göğüsleri üzerinde bulundurmaları sünnettir.
    7) Namaz aralarında kıyamdan rükûa ve secdelere giderken "Allahü Ekber" denilmesi, rükûdan kıyama kalkarken "Semiallahü limen hamideh" denmesi, secdeden kalkıp yine secdeye giderken "Allahü Ekber" denilmesi sünnettir.
    8) Rükû ve secde tesbihleri, rükû halinde en az üç kere: "Sübhane Rabbiye'l-azîm" denilmesi, secde halinde de en az üç kere: "Sübhane Rabbiye'l-alâ" denilmesi sünnettir.
    9) Rükû halinde, erkeklerin ellerinin parmakları açık olacak şekilde elleriyle dizlerini tutmaları sünnettir. Kadınlar bu halde parmaklarını açık tutmazlar ve dizlerini kavramazlar, ellerini dizleri üzerine koyarlar.
    10) Bir özür yoksa, kıyamda iki ayağın arasını dört parmak kadar açık bulundurmak sünnettir.
    11) Ka'de (Tahiyyata oturuş) ve celse (secdeden doğrulup bekleme) hallerinde erkeklerin sol ayaklarını döşeyerek üzerlerine oturmaları ve sağ ayaklarını güçleri yettiğince kıbleye doğru dikmeleri, kadınların da sol ayaklarını sağ taraflarına yatık bulundurarak yere oturmaları sünnettir. Bu oturuşa "Teverrük" denir.
    12) Rükûda erkeklerin inciklerini dik tutmaları, kadınların da dizlerini bükük bulundurmaları sünnettir. Bu halde erkeklerin sırtları düz bulunur. Kadınların sırtları ise yukarıya doğru meyilli olur.
    13) Secdeye varılırken önce dizleri, sonra elleri, sonra yüzü yere koymak ve secdeden kalkarken de önce yüzü, sonra elleri dizlerin üzerine koyduktan sonra dizleri yerden kaldırmak sünnettir. Buna güç yetmezse, el ile yere dayanarak kalkılabilir.
    14) Ka'delerde (Tahiyyatlara oturuşlarda) ve celselerde (secdeler arasındaki bekleyişlerde) ellerin kıbleye yönelik olarak oyluklar üzerine konulup dizlerin tutulması sünnettir.
    15) Ka'delerdeki Teşehhüdlerde "La İlâhe" denirken, sağ elin şehadet parmağı kaldınhp "İllallah" denirken indirilmesi sünnettir. Bunu yaparken baş parmak ile orta parmak halka edilip diğer iki parmak bükülmelidir. Birçok kimseler bu sünneti gereği üzere yapamayacaklarından dolayı bunun terk edilmesini uygun görenler vardır.
    16) Farz namazların, vitir namazının ve müekked sünnetlerin son oturuşlarında, gayr-i müekked sünnetlerle diğer nafilelerin her oturuşunda Tahiyyattan sonra Peygamber Efendimize Salat ve Selam okumak sünnettir. (***)
    17) Bütün namazların son oturuşlarında Salat ve Selamdan sonra iki tarafa selam vermeden önce dua edilmesi sünnettir. Bu dua, Kur'an-ı Kerîm'in mübarek dua ayetlerinden biri ile yapılması veya bunlara benzer bulunmalıdır. Kullardan istenebilecek şeyler hakkında olan: "Ya Rabbi! Bana şu kadar para ver", şeklinde namazda dua edilmesi caiz görülmemektedir. Namazların sonunda adet edinilen dua: "Rabbenâ âtina fi'd dünya haseneten ve fi'lahireti haseneten ve kınâ azâbe'n-nar" (****)
    18) Namazların sonunda selam verirken yüzün önce sağ tarafa, sonra sola çevrilmesi sünnettir.
    19) Sütre edinilmesi sünnettir. Şöyle ki: Sahra ve benzeri açık yerlerde namaz kılan kimse, önünden başkasının geçmesini umuyorsa sağ veya sol kaşının hizasına en az bir arşın boyunda secde yerinin önüne kaim veya ince bir ağaç diker. Dikilemiyorsa, ağacı boyunca uzatır veya önüne uzunlamasına böyle bir çizgi çizer. Enine yarım daire şeklinde bir çizgi çizilmesi de caizdir. Direk ve sandalye gibi şeyler de sütre işini görürler.
    Cemaatle kılınan namazlarda yalnız imamın önünde sütre bulunması kafidir. Namaz kılanın önünden geçilmesi edebe aykırıdır. Günahı gerektirdiğinden bundan kaçınılması lazımdır. Namaz kılan kimse, önünden geçmek isteyeni engellemek için "Sübhanellah" diyebilir. Eli ile, gözü ile yahut başı ile hafifçe işaret edebilir. Sütrenin bulunması, namaz kılanın dağınık düşüncelerini kaldırıp ibadet için bir araya toplamaya ve gönlünü bir çerçeve içinde tutmaya yardımcı olur.
    (Büyük İslam ilmihali Ömer Nasuhi Bilmen)


  5. 13.Şubat.2010, 16:55
    3
    manzer
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Kasım.2008
    Üye No: 37160
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz

    İnşallahuteala yazacagım.Allah razı olsun


  6. 13.Şubat.2010, 16:55
    3
    manzer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    İnşallahuteala yazacagım.Allah razı olsun


  7. 20.Haziran.2010, 14:34
    4
    DZALBAY
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Temmuz.2008
    Üye No: 24825
    Mesaj Sayısı: 2,274
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 38
    Yaş: 61

    --->: namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz

    İstenen bilgiler burada...

    http://www.naatlar.tr.gg/namaz-rekatlar&%23305%3B.htm

    ein-ti' ciğim;ben kopyalayıp yapıştırı beceremedim...Bizim forumda böyle bir tablo çok yararlı olur diye düşünüyorum,sen yapabilir misin?


    Selam ve dua ile...


  8. 20.Haziran.2010, 14:34
    4
    Seyirci Üye
    İstenen bilgiler burada...

    http://www.naatlar.tr.gg/namaz-rekatlar&%23305%3B.htm

    ein-ti' ciğim;ben kopyalayıp yapıştırı beceremedim...Bizim forumda böyle bir tablo çok yararlı olur diye düşünüyorum,sen yapabilir misin?


    Selam ve dua ile...


  9. 23.Haziran.2010, 19:07
    5
    manzer
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Kasım.2008
    Üye No: 37160
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz

    teşekkür ederim ama farz vacip ve sünnet ayrımlarını belirten bir tabloya ihtiyacım var. burada namaz kılınış şekli anlatılıyor. yinede allah razı olsun


  10. 23.Haziran.2010, 19:07
    5
    manzer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    teşekkür ederim ama farz vacip ve sünnet ayrımlarını belirten bir tabloya ihtiyacım var. burada namaz kılınış şekli anlatılıyor. yinede allah razı olsun


  11. 23.Mart.2015, 19:26
    6
    Misafir

    Cevap: namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz

    Kim yaptıysa Allah razı olsun çok işime yaradı.


  12. 23.Mart.2015, 19:26
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kim yaptıysa Allah razı olsun çok işime yaradı.


  13. 04.Nisan.2017, 16:39
    7
    Misafir

    Yorum: Namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz

    Iftitah tekbiri hem farz hem vacib olarak gechiyor
    Detayli anlatirmisiniz?
    Mesela Allahu azam diye tekbir alsak
    Namaz namaz oluyor o zaman
    Vacib terk olunca secdeyi sehiv gerekiyor.
    Ben oyle biliyorum.


  14. 04.Nisan.2017, 16:39
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Iftitah tekbiri hem farz hem vacib olarak gechiyor
    Detayli anlatirmisiniz?
    Mesela Allahu azam diye tekbir alsak
    Namaz namaz oluyor o zaman
    Vacib terk olunca secdeyi sehiv gerekiyor.
    Ben oyle biliyorum.


  15. 05.Nisan.2017, 00:32
    8
    suheda
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2007
    Üye No: 288
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Yorum: Namazın farz vacip sünnetlerini yanyana tablo yapıverirmisiniz

    Bugünkü dersimizdi bizimde Sadece Allahu ekber diyebilirsin farklı kelimeler olmaz. Vacip zaten olmazsa olmaz anlamındadır.


  16. 05.Nisan.2017, 00:32
    8
    suheda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Bugünkü dersimizdi bizimde Sadece Allahu ekber diyebilirsin farklı kelimeler olmaz. Vacip zaten olmazsa olmaz anlamındadır.





+ Yorum Gönder