Konusunu Oylayın.: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

5 üzerinden 4.44 | Toplam : 16 kişi
İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?
  1. 26.Ocak.2010, 15:14
    13
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    reklam


    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı? isimli yazı www.Mumsema.com--->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?
    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    Aziz @mir kardeşhim diyor ki,alimin başka bir alim aleyhindeki sözlerine pek itibar etmemek lazım
    delil ile konuşmuyorsa
    Şimdi soru....kardesh Neye göre? Buna kim karar veriyor. Delil ile konuşmadığını nerden biliyorsun? pek itibar etmemekle hiç itibar etmemek arasındaki frekans aralığının ölçüsü nedir?
    numaralı mesajımdaki "alimin alim aleyhindeki sözlerine itibar etmemekle" ilgili sözler
    ashab ve tabiinin büyüklerine aid

    Ebu Hanife'yi cerh edenler neden cerh etmişler? bunu bilmeden bu cerhlerinde haklılar mı değiller mi bilemeyiz.



    Farz edelim ki Ebu Hanife özbeöz yahudi olsa ne olacak? Yine doğrularını alır yanlışlarını bırakırız. Biz bununla mükellefiz.
    Tıkla:http://www.mumsema.com/ilim-ogrenmek...inmalidir.html
    Ebu Hanife kendisinin cerh edilmesine sebep olan akide ile mi öldü? Ebu Hanife'nin sağlığında bazı fetvalarından döndüğünü biliyoruz. Cerh edilmesine sebeb olan fetvalarından dönüp önmediği kadar, onu cerh edenlerin haklı olup olmadığı da öenmlidir.

    Buyur:
    Ebû Hanîfe ile çağdaş olan Suriye'li fakîh Evzâî bir defa Abdullah b. Mübârek'e sordu:
    — Kûfe'de çıkan ve Ebû Hanîfe denen bu bid'atçı kimdir?
    İbni Mübarek buna cevap vermedi. Yalnız gayet ince ve müşkil bâzı mes'eleleri ortaya atıp onların anlaşılış tarzını, fetvalarını arzetti. Evzâî'nin bunlar hoşuna gitti ve:
    — Bu fetvaları veren kim? diye sordu. O da :
    — Irak'ta gördüğüm bir üstad, dedi. Evzâî:
    — Bu, üstadların en şereflisi; git, onunla çokça görüş, dedi. O zaman îbn-i Mübarek:
    — İşte Ebû Hanîfe budur, cevabını verdi.
    Sonraları Ebû Hanîfe ile Evzâî Mekke'de buluştular, görüştüler. İbni Mübârek'in zikrettiği bâzı mes'eleleri müzakere, mübahase ettiler. Ebû Hanîfe onlar hakkındaki görüşünü açıkladı. Ayrıldıktan sonra Evzâî, Abdullah b . Mübârek'e : «Doğrusu ben, bu zatın ilminin çokluğuna, aklının üstünlüğüne hayran kaldım. Ona gıpta ettim. Allah'tan af dilerim, ben onun hakkında gayet yanılıyormuşum. Sen -ondan ayrılma, o bana eriştirdiklerinden çok bambaşka imiş» dedi.
    Muhammed Ebu Zehra

    gördüğün gibi evzai, ebu hanifeyi tanımadan hakkında duydukları yüzünden onu cerh etmiş, tanıyınca da bu cerhinden dolayı pişman olmuştur. Yani ulemanın başka bir alimi cerhine, deliline bakmadan pek inanmamak gerekiyor.


  2. 26.Ocak.2010, 15:14
    13
    âb ü kil
    reklam


    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    Aziz @mir kardeşhim diyor ki,alimin başka bir alim aleyhindeki sözlerine pek itibar etmemek lazım
    delil ile konuşmuyorsa
    Şimdi soru....kardesh Neye göre? Buna kim karar veriyor. Delil ile konuşmadığını nerden biliyorsun? pek itibar etmemekle hiç itibar etmemek arasındaki frekans aralığının ölçüsü nedir?
    numaralı mesajımdaki "alimin alim aleyhindeki sözlerine itibar etmemekle" ilgili sözler
    ashab ve tabiinin büyüklerine aid

    Ebu Hanife'yi cerh edenler neden cerh etmişler? bunu bilmeden bu cerhlerinde haklılar mı değiller mi bilemeyiz.



    Farz edelim ki Ebu Hanife özbeöz yahudi olsa ne olacak? Yine doğrularını alır yanlışlarını bırakırız. Biz bununla mükellefiz.
    Tıkla:http://www.mumsema.com/ilim-ogrenmek...inmalidir.html
    Ebu Hanife kendisinin cerh edilmesine sebep olan akide ile mi öldü? Ebu Hanife'nin sağlığında bazı fetvalarından döndüğünü biliyoruz. Cerh edilmesine sebeb olan fetvalarından dönüp önmediği kadar, onu cerh edenlerin haklı olup olmadığı da öenmlidir.

    Buyur:
    Ebû Hanîfe ile çağdaş olan Suriye'li fakîh Evzâî bir defa Abdullah b. Mübârek'e sordu:
    — Kûfe'de çıkan ve Ebû Hanîfe denen bu bid'atçı kimdir?
    İbni Mübarek buna cevap vermedi. Yalnız gayet ince ve müşkil bâzı mes'eleleri ortaya atıp onların anlaşılış tarzını, fetvalarını arzetti. Evzâî'nin bunlar hoşuna gitti ve:
    — Bu fetvaları veren kim? diye sordu. O da :
    — Irak'ta gördüğüm bir üstad, dedi. Evzâî:
    — Bu, üstadların en şereflisi; git, onunla çokça görüş, dedi. O zaman îbn-i Mübarek:
    — İşte Ebû Hanîfe budur, cevabını verdi.
    Sonraları Ebû Hanîfe ile Evzâî Mekke'de buluştular, görüştüler. İbni Mübârek'in zikrettiği bâzı mes'eleleri müzakere, mübahase ettiler. Ebû Hanîfe onlar hakkındaki görüşünü açıkladı. Ayrıldıktan sonra Evzâî, Abdullah b . Mübârek'e : «Doğrusu ben, bu zatın ilminin çokluğuna, aklının üstünlüğüne hayran kaldım. Ona gıpta ettim. Allah'tan af dilerim, ben onun hakkında gayet yanılıyormuşum. Sen -ondan ayrılma, o bana eriştirdiklerinden çok bambaşka imiş» dedi.
    Muhammed Ebu Zehra

    gördüğün gibi evzai, ebu hanifeyi tanımadan hakkında duydukları yüzünden onu cerh etmiş, tanıyınca da bu cerhinden dolayı pişman olmuştur. Yani ulemanın başka bir alimi cerhine, deliline bakmadan pek inanmamak gerekiyor.


  3. 26.Ocak.2010, 15:25
    14
    Dafer
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ocak.2010
    Üye No: 72800
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    reklam


    İmam Azam ve İmam Buhari imamlarımızdır. İmam Azam, geliştirdiği (fıkıh) usuluyla, İmam Buhari de, rivayet ettiği hadislerle çığır açmışlardır. Eserleriyle, görüşleriyle var oldukları için onların yokluğu müşahade edilemiyor. Aralarındaki ihtilaf ise geçip gitmiştir. Bu asırda bu konuşmak kimseye yarar sağlamadığı gibi, zararlarıda vardır. İttifak edilen konuları hıfz ettikte mi, ihtilafları araştırıyoruz?


  4. 26.Ocak.2010, 15:25
    14
    Üye
    reklam


    İmam Azam ve İmam Buhari imamlarımızdır. İmam Azam, geliştirdiği (fıkıh) usuluyla, İmam Buhari de, rivayet ettiği hadislerle çığır açmışlardır. Eserleriyle, görüşleriyle var oldukları için onların yokluğu müşahade edilemiyor. Aralarındaki ihtilaf ise geçip gitmiştir. Bu asırda bu konuşmak kimseye yarar sağlamadığı gibi, zararlarıda vardır. İttifak edilen konuları hıfz ettikte mi, ihtilafları araştırıyoruz?


  5. 26.Ocak.2010, 18:05
    15
    azerbaycan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2010
    Üye No: 72737
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    @mir kardeşh...bu Hanifenin önceki fetvalarının bida olduğunu ama sonra bu yanlışlarından döndüğünü söylüyorsan, Ebu Hanifenin İmam Cafere tabi olduğunu kabil etmek zorundasın ki, bunuda kabul edersek Şiaya hak vermek zorundasıyiz. Çünkü Şia İmam Cafere tabi olmaktan başka bir şey değil.

    Yok eğer Ebu Hanife İmam Caferden ders alıp " İmam Cafer yanında ders aldığım son iki yılım olmasaydı, Numan helak olmuştu" hadisesini kabul etmiyorsan kendi itirafınla ve ona karşı olan ehli sünnet ulemasının beyanına göre ehli bidat olduğunu kabul etmiş oluyorsun.

    Ulemanın birbirine karşı olan değerlendirmelerini dikkate alınmaması konusunda sarfettiğiniz şeylerin ise konu ile bir alakası yok,



  6. 26.Ocak.2010, 18:05
    15
    @mir kardeşh...bu Hanifenin önceki fetvalarının bida olduğunu ama sonra bu yanlışlarından döndüğünü söylüyorsan, Ebu Hanifenin İmam Cafere tabi olduğunu kabil etmek zorundasın ki, bunuda kabul edersek Şiaya hak vermek zorundasıyiz. Çünkü Şia İmam Cafere tabi olmaktan başka bir şey değil.

    Yok eğer Ebu Hanife İmam Caferden ders alıp " İmam Cafer yanında ders aldığım son iki yılım olmasaydı, Numan helak olmuştu" hadisesini kabul etmiyorsan kendi itirafınla ve ona karşı olan ehli sünnet ulemasının beyanına göre ehli bidat olduğunu kabul etmiş oluyorsun.

    Ulemanın birbirine karşı olan değerlendirmelerini dikkate alınmaması konusunda sarfettiğiniz şeylerin ise konu ile bir alakası yok,



  7. 27.Ocak.2010, 01:04
    16
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    sen galiba Türkçe bilmiyorsun
    ya da okuduklarını -ki okuduğundan da şüpheliyim- işine geldiği gibi anlıyorsun
    ben ebu hanife'nin önceki tüm fetvalarından döndüğünü söylemedim.
    Alıntı
    Ebu Hanife'nin sağlığında bazı fetvalarından döndüğünü biliyoruz.
    dedim
    hatalı fetvalarından bir doğrulardan iki olmak üzer üç sevap almıştır. Allahu Alem. ve bunlar iki elin parmaklarını geçmez.

    ayrıca Ebu Hanife'nin
    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    " İmam Cafer yanında ders aldığım son iki yılım olmasaydı, Numan helak olmuştu"
    dediğini kim söylemiş?

    Sözün orijinali şu:
    Eğer O İki Sene Olmasaydı, Nu'mân (Ebu Hanife) Muhakkak Ki, Helak Olurdu.»
    bu sözün Ebu Hanife'ye aid olduğu isbatlanmış olmamakla birlikte, cümledeki "levla senatani" kelimesinin aslının "levla senadani" yani iki sened- Kur'an ve sünnet" olabileceğini iddia edenler de var.
    Bu durumda cümle şöyle olur:
    Eğer O İki Senet Olmasaydı, Nu'mân (Ebu Hanife) Muhakkak Ki, Helak Olurdu.»

    Ebu Hanife'ye ait olup olmadığı dahi belli olmayan bu cümleye tarikatçiler "tarikatte geçen iki sene olmasaydı..." eklemesini yapmışlar, şimdi siz şiiler de "şiada geçen iki sene olmasaydı..." ekini mi yapıyorsunuz?
    önce sözün ebu Hanifeye ait olduğunu onun ağzından isbatlayın. ondan sonra isteğiniz doğrultusunda çarpıtın.

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    Ulemanın birbirine karşı olan değerlendirmelerini dikkate alınmaması konusunda sarfettiğiniz şeylerin ise konu ile bir alakası yok,
    Ne oldu? işine mi gelmedi?
    bir alimin bir başkasını cerh ettiğini iddia edeceksin, üstelik delilini vermeyeceksin,
    benim bu konu hakkında alıntıladığım selef sözlerini ve fıkhi kaideyi, hatta bir de örneği görmezden gelip, konuyla alakası yok diyeceksin.

    13. meajımda verdiğim ve ebu Hanife'yi cerh edenlerden en az birisinin bu konuda hatalı olduğunu kabul ettiği şeklindeki örneği neden görmezden geliyorsun?

    Önce açık açık şii olduğunu itiraf et
    ondan sonra konuşalım.


  8. 27.Ocak.2010, 01:04
    16
    âb ü kil
    sen galiba Türkçe bilmiyorsun
    ya da okuduklarını -ki okuduğundan da şüpheliyim- işine geldiği gibi anlıyorsun
    ben ebu hanife'nin önceki tüm fetvalarından döndüğünü söylemedim.
    Alıntı
    Ebu Hanife'nin sağlığında bazı fetvalarından döndüğünü biliyoruz.
    dedim
    hatalı fetvalarından bir doğrulardan iki olmak üzer üç sevap almıştır. Allahu Alem. ve bunlar iki elin parmaklarını geçmez.

    ayrıca Ebu Hanife'nin
    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    " İmam Cafer yanında ders aldığım son iki yılım olmasaydı, Numan helak olmuştu"
    dediğini kim söylemiş?

    Sözün orijinali şu:
    Eğer O İki Sene Olmasaydı, Nu'mân (Ebu Hanife) Muhakkak Ki, Helak Olurdu.»
    bu sözün Ebu Hanife'ye aid olduğu isbatlanmış olmamakla birlikte, cümledeki "levla senatani" kelimesinin aslının "levla senadani" yani iki sened- Kur'an ve sünnet" olabileceğini iddia edenler de var.
    Bu durumda cümle şöyle olur:
    Eğer O İki Senet Olmasaydı, Nu'mân (Ebu Hanife) Muhakkak Ki, Helak Olurdu.»

    Ebu Hanife'ye ait olup olmadığı dahi belli olmayan bu cümleye tarikatçiler "tarikatte geçen iki sene olmasaydı..." eklemesini yapmışlar, şimdi siz şiiler de "şiada geçen iki sene olmasaydı..." ekini mi yapıyorsunuz?
    önce sözün ebu Hanifeye ait olduğunu onun ağzından isbatlayın. ondan sonra isteğiniz doğrultusunda çarpıtın.

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    Ulemanın birbirine karşı olan değerlendirmelerini dikkate alınmaması konusunda sarfettiğiniz şeylerin ise konu ile bir alakası yok,
    Ne oldu? işine mi gelmedi?
    bir alimin bir başkasını cerh ettiğini iddia edeceksin, üstelik delilini vermeyeceksin,
    benim bu konu hakkında alıntıladığım selef sözlerini ve fıkhi kaideyi, hatta bir de örneği görmezden gelip, konuyla alakası yok diyeceksin.

    13. meajımda verdiğim ve ebu Hanife'yi cerh edenlerden en az birisinin bu konuda hatalı olduğunu kabul ettiği şeklindeki örneği neden görmezden geliyorsun?

    Önce açık açık şii olduğunu itiraf et
    ondan sonra konuşalım.


  9. 27.Ocak.2010, 02:20
    17
    DZALBAY
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Temmuz.2008
    Üye No: 24825
    Mesaj Sayısı: 2,274
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 38
    Yaş: 61

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    Bu konuyu açan şahısta art niyet yoksa,ben hiç bir şey bilmiyorum.Tuzağa düşmeyin kardeşler...Takıntılı ve kesinlikle art niyetli birisi...Böyle bilgi paylaşımı da hiç görmemiştim...


  10. 27.Ocak.2010, 02:20
    17
    Seyirci Üye
    Bu konuyu açan şahısta art niyet yoksa,ben hiç bir şey bilmiyorum.Tuzağa düşmeyin kardeşler...Takıntılı ve kesinlikle art niyetli birisi...Böyle bilgi paylaşımı da hiç görmemiştim...


  11. 27.Ocak.2010, 14:40
    18
    azerbaycan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2010
    Üye No: 72737
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    @mir Allah teala sahidimdir ki,ben Sia falan diyilim zaten şia yok ibn sebacilar diyelim biz bunlar simdi yukariyi okuduk soru şu.. Buhari, Ehl-i Reyin reisi olan Ebu Hanife'yi zayıf bir hadis ravisi olarak gö-rüyor, kendisini metruk sayıyor Ve "halktan biridir"diyordu Ne Buhari, ne de Müslim'de Ebu Hanife'den tek bir hadis rivayet edilmemiş olması bile ehl-i hadis ile ehl-i rey arasındaki geçimsiz-liğin ve uyuşmazlığın derecesi hakkında bize fikir verebilir' (20)
    * Hadis ve Hicaz fıkıh hareketinin başında bulunan İmam Malik şöyle demiştir: Ebu Hanife fitnesi, İblis fitnesinden daha zararlıdır (21)

    * İmam Ahmet: "Ebu Hanife'ninre'yi de hadisi de zayıftır' (22)

    * Süfyan es-Sevri, Ebu Hanife'nin vefat haberini alınca, derin bir memnuniyet duymuş ve: " Elhamdülillah, Al-lah'a şükürler olsun Birçok insanın be-laya düşmesine sebep olan kişiden bizi afiyette kıldı"(23)

    Kaynak :20,21,22,23 Süleyman Uludağ, İslam Düşüncesinin Özellikleri, s 98, 99,100 Dergah Yay,
    İst/1979
    Buna göre ehli sünnetin dört imamından birisi olan İmam Malik Ebu Hanifeyi iblis gibi görmekte sapıklığına hükmetmektedir. bu cerh tadil olayı değil adam iblis diyor siz neden bahsediyorsunuz. Kör kendinden bilirmiş, yazılanları aslında siz asla okumuyorsunuz.

    İmam Ahmet Bin Hanbel ise bir başka ehli sünnet imamı. O da Ebu Hanifenin hadislerini zayıf olarak nitelemektedir. Yani oluşturduğu mezhebin güvenilir olmayan temellere dayandığını söylüyor.
    ine bir ehli sünnet imamı olup mukallitleri kalmayan Süfyani Sevri de Ebu Hanifeyi bir bela olarak kabul etmekte ölümünden dolayı mevlaya şükür etmektedir.

    Peki bunların birbirleri hakkındaki kanaatleri bu iken kalkmış cerh tadil gibi malayani lüzumsuz şeylerle uzlaştırmaya çalışmanın bir anlamı yok. Anlıyorsun değil mi kardesh
    NOT:Lütfen beni sia olarak gormeyin cook uzluyorum



  12. 27.Ocak.2010, 14:40
    18
    @mir Allah teala sahidimdir ki,ben Sia falan diyilim zaten şia yok ibn sebacilar diyelim biz bunlar simdi yukariyi okuduk soru şu.. Buhari, Ehl-i Reyin reisi olan Ebu Hanife'yi zayıf bir hadis ravisi olarak gö-rüyor, kendisini metruk sayıyor Ve "halktan biridir"diyordu Ne Buhari, ne de Müslim'de Ebu Hanife'den tek bir hadis rivayet edilmemiş olması bile ehl-i hadis ile ehl-i rey arasındaki geçimsiz-liğin ve uyuşmazlığın derecesi hakkında bize fikir verebilir' (20)
    * Hadis ve Hicaz fıkıh hareketinin başında bulunan İmam Malik şöyle demiştir: Ebu Hanife fitnesi, İblis fitnesinden daha zararlıdır (21)

    * İmam Ahmet: "Ebu Hanife'ninre'yi de hadisi de zayıftır' (22)

    * Süfyan es-Sevri, Ebu Hanife'nin vefat haberini alınca, derin bir memnuniyet duymuş ve: " Elhamdülillah, Al-lah'a şükürler olsun Birçok insanın be-laya düşmesine sebep olan kişiden bizi afiyette kıldı"(23)

    Kaynak :20,21,22,23 Süleyman Uludağ, İslam Düşüncesinin Özellikleri, s 98, 99,100 Dergah Yay,
    İst/1979
    Buna göre ehli sünnetin dört imamından birisi olan İmam Malik Ebu Hanifeyi iblis gibi görmekte sapıklığına hükmetmektedir. bu cerh tadil olayı değil adam iblis diyor siz neden bahsediyorsunuz. Kör kendinden bilirmiş, yazılanları aslında siz asla okumuyorsunuz.

    İmam Ahmet Bin Hanbel ise bir başka ehli sünnet imamı. O da Ebu Hanifenin hadislerini zayıf olarak nitelemektedir. Yani oluşturduğu mezhebin güvenilir olmayan temellere dayandığını söylüyor.
    ine bir ehli sünnet imamı olup mukallitleri kalmayan Süfyani Sevri de Ebu Hanifeyi bir bela olarak kabul etmekte ölümünden dolayı mevlaya şükür etmektedir.

    Peki bunların birbirleri hakkındaki kanaatleri bu iken kalkmış cerh tadil gibi malayani lüzumsuz şeylerle uzlaştırmaya çalışmanın bir anlamı yok. Anlıyorsun değil mi kardesh
    NOT:Lütfen beni sia olarak gormeyin cook uzluyorum



  13. 27.Ocak.2010, 15:23
    19
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    Şiaya hak vermek zorundasıyiz. Çünkü Şia İmam Cafere tabi olmaktan başka bir şey değil.
    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    zaten şia yok ibn sebacilar diyelim biz bunlar
    karar ver
    şia imam caferin yolu mu
    ibn sebacıların mı?

    diğer iddialarına gelince ismini verdiğin kişiler ebu hanife ile oturup konuşarak mı onu cerh etmiş
    yoksa evzai gibi kulaktan dolma bilgilerle mi?
    oturup konuştular, ebu Hanife'ye ayet ve hadis naklettiler de o red mi etmiş?
    delilleriyle ver.

    ben sana şia diyince kızıyorsun değil mi?
    hatta üstelesem delil de istersin değil mi?
    ben de senden ebu Hanife'ye iblis diyenlerin neye göre dediklerini soruyorum.
    neden ebu Hanife'ye iblis dediler?

    ayrıca bu tartışmanın bize pratik faydası nedir? senin bu konuyu açmaktaki amacın nedir?

    ben iblisin bile söylediği doğruları kabul etmenin dinimizin bir emri olduğu hakkında bir link verdim
    ben şimdi de ebu Hanife'nin yanlış gördüğüm fetvalarını almıyorum, doğru bulduklarımı kabul edip uyguluyorum.
    şimdi sen ebu Hanife'nin gerçekten iblis olduğunu isbatlasan bile umrumda olmaz. benim için değişen birşey olmaz. yine doğrularını alacak yanlışlarını bırakacağım.

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    * Hadis ve Hicaz fıkıh hareketinin başında bulunan İmam Malik şöyle demiştir: Ebu Hanife fitnesi, İblis fitnesinden daha zararlıdır (21)
    bak ben ne buldum:
    İmam Malik'in talebesi leys b. Sad, "Ebu hanife yaman bir fakih, onun yanında ter içinde kaldım." demiş.
    Ayrıca el-kevseri de "İmam Malik'in Ebu Hanife'den 60 000'e yakın mesele almış, bunların bazısını nakletmiştir." demektedir.
    Prof.Dr. İsmail Hakkı Ünal, İmam Ebu Hanife'nin Hadis Anlayışı, DİB. yayınları, shf.234

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    İmam Ahmet: "Ebu Hanife'ninre'yi de hadisi de zayıftır' (22)
    İmam ahmed, ebu hanifeyi doğrudan cerh etmemiş, daha çok onun hakkında başkalarından duyduklarını telaffuz etmiştir.
    age. shf.240
    Yani o da ebu Hanife'yi Evzai gibi kulaktan dolma bilgilerle cerh etmiş olabilir.

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    Süfyan es-Sevri, Ebu Hanife'nin vefat haberini alınca, derin bir memnuniyet duymuş ve: " Elhamdülillah, Al-lah'a şükürler olsun Birçok insanın be-laya düşmesine sebep olan kişiden bizi afiyette kıldı"(23)
    Sübki, muasarat (aynı çağda olma) ve münaferet (düşmanlık) gibi bazı sebeplerden dolayı Sevri'nin Ebu Hanife aleyhindeki bu gibi sözlerine pek itibar edilemiyeceği görüşündedir.

    bununla birlikte Sevri, kardeşinin ölümü üzerine taziyeye gelen Ebu Hanife için ayağa kalkmış, onu yerine oturtmuş, ona ikramda bulunmuş ve "Bu ilimde yeri olan bir zattır. İlmi için kalkmasam, yaşı için kalkarım, yaşı için kalkmasam, takvası için kalkarım, takvası için kalkmasam, fıkhı için kalkarım." demiştir. age. shf.233

    aynı kitabın 223. sayfasında ebu hanifeyi tadil eden 67 çağdaşının isimleri tek tek verilmiş. bunlar arasında Şafii, Abdullah b. Mübarek, iki Süfyan, Abdürrezzak, A'meş, Şu'be, Yahya b. Said el-Kattan, Veki b. Cerrah vb büyük alimlerin de adı sayılmış.

    Hükümdar Nickli Üyeden Alıntı
    Ahmed İbnu Hanbel'in şu sözünü kaydetmede fayda var. Der ki: "Biz ehl-i reyi, onlar da bizi durmadan lânetlerdik. Bu hal Şâfiî'nin gelmesine kadar devam etti. O gelince aramızı bulup bizi kaynaştırdı." (bk. İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Tercüme ve Şerhi, 1/193-194)



  14. 27.Ocak.2010, 15:23
    19
    âb ü kil
    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    Şiaya hak vermek zorundasıyiz. Çünkü Şia İmam Cafere tabi olmaktan başka bir şey değil.
    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    zaten şia yok ibn sebacilar diyelim biz bunlar
    karar ver
    şia imam caferin yolu mu
    ibn sebacıların mı?

    diğer iddialarına gelince ismini verdiğin kişiler ebu hanife ile oturup konuşarak mı onu cerh etmiş
    yoksa evzai gibi kulaktan dolma bilgilerle mi?
    oturup konuştular, ebu Hanife'ye ayet ve hadis naklettiler de o red mi etmiş?
    delilleriyle ver.

    ben sana şia diyince kızıyorsun değil mi?
    hatta üstelesem delil de istersin değil mi?
    ben de senden ebu Hanife'ye iblis diyenlerin neye göre dediklerini soruyorum.
    neden ebu Hanife'ye iblis dediler?

    ayrıca bu tartışmanın bize pratik faydası nedir? senin bu konuyu açmaktaki amacın nedir?

    ben iblisin bile söylediği doğruları kabul etmenin dinimizin bir emri olduğu hakkında bir link verdim
    ben şimdi de ebu Hanife'nin yanlış gördüğüm fetvalarını almıyorum, doğru bulduklarımı kabul edip uyguluyorum.
    şimdi sen ebu Hanife'nin gerçekten iblis olduğunu isbatlasan bile umrumda olmaz. benim için değişen birşey olmaz. yine doğrularını alacak yanlışlarını bırakacağım.

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    * Hadis ve Hicaz fıkıh hareketinin başında bulunan İmam Malik şöyle demiştir: Ebu Hanife fitnesi, İblis fitnesinden daha zararlıdır (21)
    bak ben ne buldum:
    İmam Malik'in talebesi leys b. Sad, "Ebu hanife yaman bir fakih, onun yanında ter içinde kaldım." demiş.
    Ayrıca el-kevseri de "İmam Malik'in Ebu Hanife'den 60 000'e yakın mesele almış, bunların bazısını nakletmiştir." demektedir.
    Prof.Dr. İsmail Hakkı Ünal, İmam Ebu Hanife'nin Hadis Anlayışı, DİB. yayınları, shf.234

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    İmam Ahmet: "Ebu Hanife'ninre'yi de hadisi de zayıftır' (22)
    İmam ahmed, ebu hanifeyi doğrudan cerh etmemiş, daha çok onun hakkında başkalarından duyduklarını telaffuz etmiştir.
    age. shf.240
    Yani o da ebu Hanife'yi Evzai gibi kulaktan dolma bilgilerle cerh etmiş olabilir.

    azerbaycan Nickli Üyeden Alıntı
    Süfyan es-Sevri, Ebu Hanife'nin vefat haberini alınca, derin bir memnuniyet duymuş ve: " Elhamdülillah, Al-lah'a şükürler olsun Birçok insanın be-laya düşmesine sebep olan kişiden bizi afiyette kıldı"(23)
    Sübki, muasarat (aynı çağda olma) ve münaferet (düşmanlık) gibi bazı sebeplerden dolayı Sevri'nin Ebu Hanife aleyhindeki bu gibi sözlerine pek itibar edilemiyeceği görüşündedir.

    bununla birlikte Sevri, kardeşinin ölümü üzerine taziyeye gelen Ebu Hanife için ayağa kalkmış, onu yerine oturtmuş, ona ikramda bulunmuş ve "Bu ilimde yeri olan bir zattır. İlmi için kalkmasam, yaşı için kalkarım, yaşı için kalkmasam, takvası için kalkarım, takvası için kalkmasam, fıkhı için kalkarım." demiştir. age. shf.233

    aynı kitabın 223. sayfasında ebu hanifeyi tadil eden 67 çağdaşının isimleri tek tek verilmiş. bunlar arasında Şafii, Abdullah b. Mübarek, iki Süfyan, Abdürrezzak, A'meş, Şu'be, Yahya b. Said el-Kattan, Veki b. Cerrah vb büyük alimlerin de adı sayılmış.

    Hükümdar Nickli Üyeden Alıntı
    Ahmed İbnu Hanbel'in şu sözünü kaydetmede fayda var. Der ki: "Biz ehl-i reyi, onlar da bizi durmadan lânetlerdik. Bu hal Şâfiî'nin gelmesine kadar devam etti. O gelince aramızı bulup bizi kaynaştırdı." (bk. İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Tercüme ve Şerhi, 1/193-194)



  15. 27.Ocak.2010, 15:52
    20
    Murad AZERI
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2009
    Üye No: 46549
    Mesaj Sayısı: 96
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: AZERBAYCAN,BAKI

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    SALAM ALEYKUM
    bu konularla sHIILER yeni bir usul tapmish ehli-sunnete karshi bu acik fitnelerdendi buna uymamaliyiz ben Azerbaycanda her gun bu turlu sheyler rasliyorum. ehli sunni olan her kes iyi bilmektedirki her bir alimin arasinda bu turlu sheyler ola bilir...bunu yazan arkadashbilsinki Shiiilerin kendilerindede bu meselleler vardir....SHEYTANIN FITNESINNEN ER-RAMANA SIGINIRAM...! SALAM ALEYKUM.


  16. 27.Ocak.2010, 15:52
    20
    Devamlı Üye
    SALAM ALEYKUM
    bu konularla sHIILER yeni bir usul tapmish ehli-sunnete karshi bu acik fitnelerdendi buna uymamaliyiz ben Azerbaycanda her gun bu turlu sheyler rasliyorum. ehli sunni olan her kes iyi bilmektedirki her bir alimin arasinda bu turlu sheyler ola bilir...bunu yazan arkadashbilsinki Shiiilerin kendilerindede bu meselleler vardir....SHEYTANIN FITNESINNEN ER-RAMANA SIGINIRAM...! SALAM ALEYKUM.


  17. 27.Ocak.2010, 19:19
    21
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    aleyna ve aleykumusselam Murad Azeri kardeş
    biz zaten alışığız soru sormak bahanesi ile hadis düşmanlığı, atezim, hristiyanlık vs propagandası yapanlara
    Azerbaycan kardeşin şii olduğundan her ne kadar en baştan beri şüphelendiysem de
    gene de bildiğimiz doğruları yazmak zorundayız.
    o da şii olmadığına Allahı şahid tutarak yemin ettikten sonra ona "yok sen şiisin" demeyeceğim
    ama şüphe etmekten de vaz geçmeden sorularına cevap vermeye çalışacağız elimizden geldiğince


  18. 27.Ocak.2010, 19:19
    21
    âb ü kil
    aleyna ve aleykumusselam Murad Azeri kardeş
    biz zaten alışığız soru sormak bahanesi ile hadis düşmanlığı, atezim, hristiyanlık vs propagandası yapanlara
    Azerbaycan kardeşin şii olduğundan her ne kadar en baştan beri şüphelendiysem de
    gene de bildiğimiz doğruları yazmak zorundayız.
    o da şii olmadığına Allahı şahid tutarak yemin ettikten sonra ona "yok sen şiisin" demeyeceğim
    ama şüphe etmekten de vaz geçmeden sorularına cevap vermeye çalışacağız elimizden geldiğince


  19. 27.Ocak.2010, 19:22
    22
    azerbaycan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2010
    Üye No: 72737
    Mesaj Sayısı: 10
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    @mir kardeş Vallahiki Billahiki Tallahiki ben sia falan diyilim Allah korusun.Sadece sorun bende ki mesajii sona kadar yazmadim yani cefer(ra)yazma sebebim tamamen baska bi şeydir yani şia tarafindan bu olaya bakmak istedim beni anladinmi Maşallahsin kardesh ben Türkiye milletin inan çook sevirem sizde içinde. şimdi soru...

    Arkadaşım, İmam Malikin Ebu Hanifeye iblis demesinin nedeni ile ilgilenmiyorum, beni ilgilendirmiyor. Beni ilgilendiren ehli sünnet ekolüne ait imamların birbirlerine iblis demelerinin nedenini siz açıklamalısınız?


  20. 27.Ocak.2010, 19:22
    22
    @mir kardeş Vallahiki Billahiki Tallahiki ben sia falan diyilim Allah korusun.Sadece sorun bende ki mesajii sona kadar yazmadim yani cefer(ra)yazma sebebim tamamen baska bi şeydir yani şia tarafindan bu olaya bakmak istedim beni anladinmi Maşallahsin kardesh ben Türkiye milletin inan çook sevirem sizde içinde. şimdi soru...

    Arkadaşım, İmam Malikin Ebu Hanifeye iblis demesinin nedeni ile ilgilenmiyorum, beni ilgilendirmiyor. Beni ilgilendiren ehli sünnet ekolüne ait imamların birbirlerine iblis demelerinin nedenini siz açıklamalısınız?


  21. 27.Ocak.2010, 19:36
    23
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân
    baştan beri yazıyorum ya
    kıskançlık, yanlış anlama,
    arada laf getirip götüren bunu yaparken de Evzai örneğinde olduğu gibi bire bin katan kışkırtıcıların olması
    hatta ilmi yetersizlik de var
    mesela hatırlamadığım bir olayda bir muhaddis bir fetvası yüzünden Ebu Hanife hakkında ileri geri konuşuyor.
    " o bu fetvasında neye dayanmış?" diye küçümseyici laflar kullanıyor
    orada bulunanlardan biri de "Ebu Hanife senin rivayet ettiğin şu hadise dayanarak bu fetvayı verdi." diyince adam utanıyor.
    hatta rey ehli bu gibi naklettiği hadisleri fıkhedemeyen muhaddislere "hadis hammalı" dermiş
    bir örnek adamın biri Resulullahın "bir kişi komşusunun bahçesini sulamasın" hadisine dayanarak "bahçemdeki suyun komşumun bahçesine akmasına 40 yıldır engel oluyorum." diye şişiniyormuş.
    taki fakihin biri hadisten kastın "kimse komşusunun karısı ile zina etmesin" anlamına geldiğini söyleyinceye kadar.

    anladın mı kardeş.
    şimdi geç bunları
    bu sorularının bizim pratik hayatımıza ne katkısı olacak? onu söyle
    yani Ebu Hanife'nin "iblis" olduğunu ya da olmadığını isbatlasak bunun bize faydası ne olacak?

    59-Haşr-10-Bunların arkasından gelenler şöyle derler: Rabbimiz! Bizi ve bizden önce gelip geçmiş imanlı kardeşlerimizi bağışla; kalplerimizde, iman edenlere karşı hiçbir kin bırakma! Rabbimiz! Şüphesiz ki sen çok şefkatli, çok merhametlisin!

    ne amacını ne de ne sorduğunu anladım

    üstelik bu kopyaladıklarının doğru olduğuna mı inanıyorsun?
    yoksa bunlar doğru mu diye bize mi soruyorsun?

    ve tüm bunların doğru ya da yanlış olduğunu bilmenin sana ne faydası olacak?

    Bunların doğru ya da yanlış olduğunu bilmenin sana ne faydası olacak?

    Azerbaycan1 Nickli Üyeden Alıntı
    Bunların da Eimme-i Đsna Asere
    (oniki Đmam) diye istihar bulan ve; "Benden sonra, hepsi Kureys'ten oniki halife (emirimam)
    çıkmadan kıyamet kopmayacak!..." seklindeki hadis-i serif ile haber verilen Eimme-i
    Ma'sume oldukları beyan edilmektedir…
    bir kere ben burdaki hadisi bilmiyorum. kaynağı nedir? üstelik burdaki hadis doğru ise bana göre bu 12 halifenin ilk yedisi sıra ile Ebu Bekir, Ömer, Osman, Ali, Hasan b. Ali (6 ay halifelik yapmıştır) Muaviye ve Ömer b. Abdulaziz'dir.(r.anhum)
    bazı alimlere göre bu sonuncusu 5.Raşid halifedir ama bu benim arada saydıklarımın halife olmadığını göstermez. raşid olmadıklarını gösterir.
    yani bu hadis doğruysa bile burdan şianın 12 imamına delil çıkmaz.

    üstelik ben Resullerin bile günah işlediklerine ama kendilerine günah yazılmadığına hatta işledikleri ve işleyecekleri günahların peşin peşin affedilmiş olduğuna inanan
    birisiyim.
    bu meyanda
    bırakın şianın 12 imamını ilk dört halife bile bana göre masum değildir
    yani verdiğiniz hadisten gene 12 imama delil çıkmaz

    ayrıca sen bu kopyaladığın şeylerin doğru olup olmadığını kendin kontrol ediyor musun?
    mesela şu az önce Ebu Bekir ve diğer 10 sahabinin içki içtikleri ile ilgili hadisin buhari ve müslimde yazdığını iddia etmişsin
    ama ben ne tefsir ne de eşribe bölümlerinde böyle bir hadise rastlamadım
    kaynakların seni fena kandırıyor

    bence sen kısa bir süre mumsema vb bir iki ehlisünnet sitesi haricinde bir yere girmesen iyi edersin

    ben senin niyetinden hala şübhe içinde olmakla beraber yine de elimden geldiğince yazıyorum

    24. mesajındaki tek itiraz noktamı 28. mesajımda açıkladım
    düzeltme yaptım tekrar oku
    bunun haricinde 24.mesajında gözüme takılan herhangi bir yanlış şimdilik yok
    bazı doğrular alınmış, çarpıtılarak şianın 12 imamına delil olarak sunulmaya çalışılmış.

    ama böyle her gördüğünü kes kopyala yaparsan işimiz iş

    Azerbaycan1 Nickli Üyeden Alıntı
    Kardesh kopya oldugun bende biliyorum kardeshim benim sia ve aile icin davetler ediyor bundan aile cook etkileniyor ben ona dedim ki,gel burada konus onlar hakk olsa kabul edeceksin oda yemin et simdi sen bu alimlerin arasinda ihftilaf varya kardeshim onu kabul etdi
    Allah yardımcısı olsun cümlemizin
    Azerbaycan1 Nickli Üyeden Alıntı
    sen yukaridaki yazdiklarimi hepsin cevabin yazacaksin?
    24. mesajın hakkında bildiğim herşeyi 28. mesajımda yazdım
    tekrar oku.
    Azerbaycan1 Nickli Üyeden Alıntı
    2soru:@mir kardesh Ehli Sünne akidesi Zeyd bin Aliyi (a.s) imam olarak kabul ediyormu?
    buna biraz uzun bakmam lazım
    mevdudinin bir kitabını karıştırmalıyım.


  22. 27.Ocak.2010, 19:36
    23
    âb ü kil
    baştan beri yazıyorum ya
    kıskançlık, yanlış anlama,
    arada laf getirip götüren bunu yaparken de Evzai örneğinde olduğu gibi bire bin katan kışkırtıcıların olması
    hatta ilmi yetersizlik de var
    mesela hatırlamadığım bir olayda bir muhaddis bir fetvası yüzünden Ebu Hanife hakkında ileri geri konuşuyor.
    " o bu fetvasında neye dayanmış?" diye küçümseyici laflar kullanıyor
    orada bulunanlardan biri de "Ebu Hanife senin rivayet ettiğin şu hadise dayanarak bu fetvayı verdi." diyince adam utanıyor.
    hatta rey ehli bu gibi naklettiği hadisleri fıkhedemeyen muhaddislere "hadis hammalı" dermiş
    bir örnek adamın biri Resulullahın "bir kişi komşusunun bahçesini sulamasın" hadisine dayanarak "bahçemdeki suyun komşumun bahçesine akmasına 40 yıldır engel oluyorum." diye şişiniyormuş.
    taki fakihin biri hadisten kastın "kimse komşusunun karısı ile zina etmesin" anlamına geldiğini söyleyinceye kadar.

    anladın mı kardeş.
    şimdi geç bunları
    bu sorularının bizim pratik hayatımıza ne katkısı olacak? onu söyle
    yani Ebu Hanife'nin "iblis" olduğunu ya da olmadığını isbatlasak bunun bize faydası ne olacak?

    59-Haşr-10-Bunların arkasından gelenler şöyle derler: Rabbimiz! Bizi ve bizden önce gelip geçmiş imanlı kardeşlerimizi bağışla; kalplerimizde, iman edenlere karşı hiçbir kin bırakma! Rabbimiz! Şüphesiz ki sen çok şefkatli, çok merhametlisin!

    ne amacını ne de ne sorduğunu anladım

    üstelik bu kopyaladıklarının doğru olduğuna mı inanıyorsun?
    yoksa bunlar doğru mu diye bize mi soruyorsun?

    ve tüm bunların doğru ya da yanlış olduğunu bilmenin sana ne faydası olacak?

    Bunların doğru ya da yanlış olduğunu bilmenin sana ne faydası olacak?

    Azerbaycan1 Nickli Üyeden Alıntı
    Bunların da Eimme-i Đsna Asere
    (oniki Đmam) diye istihar bulan ve; "Benden sonra, hepsi Kureys'ten oniki halife (emirimam)
    çıkmadan kıyamet kopmayacak!..." seklindeki hadis-i serif ile haber verilen Eimme-i
    Ma'sume oldukları beyan edilmektedir…
    bir kere ben burdaki hadisi bilmiyorum. kaynağı nedir? üstelik burdaki hadis doğru ise bana göre bu 12 halifenin ilk yedisi sıra ile Ebu Bekir, Ömer, Osman, Ali, Hasan b. Ali (6 ay halifelik yapmıştır) Muaviye ve Ömer b. Abdulaziz'dir.(r.anhum)
    bazı alimlere göre bu sonuncusu 5.Raşid halifedir ama bu benim arada saydıklarımın halife olmadığını göstermez. raşid olmadıklarını gösterir.
    yani bu hadis doğruysa bile burdan şianın 12 imamına delil çıkmaz.

    üstelik ben Resullerin bile günah işlediklerine ama kendilerine günah yazılmadığına hatta işledikleri ve işleyecekleri günahların peşin peşin affedilmiş olduğuna inanan
    birisiyim.
    bu meyanda
    bırakın şianın 12 imamını ilk dört halife bile bana göre masum değildir
    yani verdiğiniz hadisten gene 12 imama delil çıkmaz

    ayrıca sen bu kopyaladığın şeylerin doğru olup olmadığını kendin kontrol ediyor musun?
    mesela şu az önce Ebu Bekir ve diğer 10 sahabinin içki içtikleri ile ilgili hadisin buhari ve müslimde yazdığını iddia etmişsin
    ama ben ne tefsir ne de eşribe bölümlerinde böyle bir hadise rastlamadım
    kaynakların seni fena kandırıyor

    bence sen kısa bir süre mumsema vb bir iki ehlisünnet sitesi haricinde bir yere girmesen iyi edersin

    ben senin niyetinden hala şübhe içinde olmakla beraber yine de elimden geldiğince yazıyorum

    24. mesajındaki tek itiraz noktamı 28. mesajımda açıkladım
    düzeltme yaptım tekrar oku
    bunun haricinde 24.mesajında gözüme takılan herhangi bir yanlış şimdilik yok
    bazı doğrular alınmış, çarpıtılarak şianın 12 imamına delil olarak sunulmaya çalışılmış.

    ama böyle her gördüğünü kes kopyala yaparsan işimiz iş

    Azerbaycan1 Nickli Üyeden Alıntı
    Kardesh kopya oldugun bende biliyorum kardeshim benim sia ve aile icin davetler ediyor bundan aile cook etkileniyor ben ona dedim ki,gel burada konus onlar hakk olsa kabul edeceksin oda yemin et simdi sen bu alimlerin arasinda ihftilaf varya kardeshim onu kabul etdi
    Allah yardımcısı olsun cümlemizin
    Azerbaycan1 Nickli Üyeden Alıntı
    sen yukaridaki yazdiklarimi hepsin cevabin yazacaksin?
    24. mesajın hakkında bildiğim herşeyi 28. mesajımda yazdım
    tekrar oku.
    Azerbaycan1 Nickli Üyeden Alıntı
    2soru:@mir kardesh Ehli Sünne akidesi Zeyd bin Aliyi (a.s) imam olarak kabul ediyormu?
    buna biraz uzun bakmam lazım
    mevdudinin bir kitabını karıştırmalıyım.


  23. 28.Haziran.2015, 23:21
    24
    Misafir

    Cevap: İmam Buhari ile İmam-ı Azam Ebu Hanife arasında bir sorun mu vardı?

    Zadet hum imanen ayetine ebu hanife imanlarını kuvvetlendirdi manası verip iman artmaz eksilmez dedigi için tekfir ediyorlar birde namazın terkinin küfr degilde fısk tır dedigi için cerh ediyorlar daha bazı şeyler var


  24. 28.Haziran.2015, 23:21
    24
    Sadec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Sadec
    Misafir
    Zadet hum imanen ayetine ebu hanife imanlarını kuvvetlendirdi manası verip iman artmaz eksilmez dedigi için tekfir ediyorlar birde namazın terkinin küfr degilde fısk tır dedigi için cerh ediyorlar daha bazı şeyler var





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son