Konusunu Oylayın.: Bir hadi ile ilgili şüpheye kapıldım

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bir hadi ile ilgili şüpheye kapıldım
  1. 20.Ocak.2010, 20:43
    1
    captan
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Aralık.2009
    Üye No: 72006
    Mesaj Sayısı: 36
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Bir hadi ile ilgili şüpheye kapıldım






    Bir hadi ile ilgili şüpheye kapıldım Mumsema s.a arkadaslar bi hadis gördüm kim elini nikahlarsa annesi ile kabede zina etmiş olur yazıyordu bunun aslı varmıdır ister istemez bazen yapıyoruz şimdi bunu duyunca kötü oldum ozaman bizim yatacak yerimiz yok


  2. 20.Ocak.2010, 20:43
    1
    captan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



  3. 20.Ocak.2010, 23:27
    2
    Abdullatif
    seyyah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2009
    Üye No: 56182
    Mesaj Sayısı: 954
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 27
    Bulunduğu yer: sınırdan..

    --->: bir hadi ile ilgili şüpheye kapıldım




    Hadis'in kaynağı nedir?
    Kardeş aşağıda konuyla ilgili alimlerin görüşü var, öyle tahmin ediyorum ki okuduğunuz hadis mesnedsiz.Çünkü aşağıda alimlerin konu hakkında değişik fikirler beyan ettiğini göreceksiniz.Bu demek değil ki, vebalsiz..Mesajınızda ister, istemez demişsiniz, istemezseniz olmaz bu kadar basit.

    El ile tatmin:
    Eli ile temas ederek boşalma âdeti bilhassa yeni yetişen gençler arasında yaygındır. İmam Mâlik; "onlar eşleri ve cariyeleri dışında, mahrem yerlerini herkesten korurlar; doğrusu bunlar yerilemezler. Bu sınırları aşmak isteyenler; doğrusu bunlar aşırı gidenlerdir" âyetine dayanarak, bu fiilin sınırı aşmaya dahil ve haram olduğunu ileri sürmüştür.(1)
    Ahmed b. Hanbel ve İbn Hazm'a göre "meni, vücudun dışarı atmaya muhtaç olduğu birşeydir; onu eliyle atan, kan aldıran gibidir ve caizdir." Ancak Hanbelî fukahâsı bunu "zinâya düşme tehlikesi ve evlenme imkânından mahrum bulunma" şartlarına bağlamışlardır.
    Mezkür fiil İmam Şâfiî'nin son içtihadına göre haramdır. Hanefîlere göre tahrimen mekruhtur; ancak "yapmadığı takdirde zinâya düşeceğinden korkan bir gencin affedileceği umulur." denilmiştir.(2)alışkanlık yaptığı ve sıhhati bozduğu takdirde yasak fiiller arasında gireceği şüphesizdir.
    _________
    1-28. el-Kardavi ag. esr. s. 143; âyet: el-Müminûn: 23/6.
    2-İbn Âbidin, Raddu'l-muhtâr, C. II, s. 109.


  4. 20.Ocak.2010, 23:27
    2
    seyyah



    Hadis'in kaynağı nedir?
    Kardeş aşağıda konuyla ilgili alimlerin görüşü var, öyle tahmin ediyorum ki okuduğunuz hadis mesnedsiz.Çünkü aşağıda alimlerin konu hakkında değişik fikirler beyan ettiğini göreceksiniz.Bu demek değil ki, vebalsiz..Mesajınızda ister, istemez demişsiniz, istemezseniz olmaz bu kadar basit.

    El ile tatmin:
    Eli ile temas ederek boşalma âdeti bilhassa yeni yetişen gençler arasında yaygındır. İmam Mâlik; "onlar eşleri ve cariyeleri dışında, mahrem yerlerini herkesten korurlar; doğrusu bunlar yerilemezler. Bu sınırları aşmak isteyenler; doğrusu bunlar aşırı gidenlerdir" âyetine dayanarak, bu fiilin sınırı aşmaya dahil ve haram olduğunu ileri sürmüştür.(1)
    Ahmed b. Hanbel ve İbn Hazm'a göre "meni, vücudun dışarı atmaya muhtaç olduğu birşeydir; onu eliyle atan, kan aldıran gibidir ve caizdir." Ancak Hanbelî fukahâsı bunu "zinâya düşme tehlikesi ve evlenme imkânından mahrum bulunma" şartlarına bağlamışlardır.
    Mezkür fiil İmam Şâfiî'nin son içtihadına göre haramdır. Hanefîlere göre tahrimen mekruhtur; ancak "yapmadığı takdirde zinâya düşeceğinden korkan bir gencin affedileceği umulur." denilmiştir.(2)alışkanlık yaptığı ve sıhhati bozduğu takdirde yasak fiiller arasında gireceği şüphesizdir.
    _________
    1-28. el-Kardavi ag. esr. s. 143; âyet: el-Müminûn: 23/6.
    2-İbn Âbidin, Raddu'l-muhtâr, C. II, s. 109.





+ Yorum Gönder