Konusunu Oylayın.: Kıble ye karşı ayak uzatmak günahmıdır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kıble ye karşı ayak uzatmak günahmıdır
  1. 18.Ocak.2010, 13:59
    1
    gamze28
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ocak.2010
    Üye No: 72669
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 36

    Kıble ye karşı ayak uzatmak günahmıdır






    Kıble ye karşı ayak uzatmak günahmıdır Mumsema Arkadaşlar bildiğim kadarı ile yatağımızı kıble ye ayak gelmeyecek şekilde kurmalıyız kıblemize olan saygımızdan dolayı sizce kıble ye doğru ayaklar gelecek şekilde kurarsak günahı varmıdır.


  2. 18.Ocak.2010, 13:59
    1
    gamze28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Arkadaşlar bildiğim kadarı ile yatağımızı kıble ye ayak gelmeyecek şekilde kurmalıyız kıblemize olan saygımızdan dolayı sizce kıble ye doğru ayaklar gelecek şekilde kurarsak günahı varmıdır.


    Benzer Konular

    - Yatarken kıbleye ayak uzatmak

    - Ayak altına kına yakmak günahmıdır

    - Kıbleye doğru ayak uzatmak caiz mi?

    - Kıbleye ayak uzatmak günah mı

    - Kıble yönü: Kıble tayin hatası ve kıble nasıl tayin edilir? Takvimlerde bulunan kıble

  3. 18.Ocak.2010, 14:23
    2
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: Kıble ye karşı ayak uzatmak günahmıdır




    Peygamber Efendimiz (sav) yataga girmeden önce abdest alir, bazi duâlar okur, cephesi kibleye gelecek sekilde sag avucunu sag yanagina koyar, tefekkür ve zikir içinde uykuya dalardi Seher vakti de erken kalkar, huzur ve husû içinde Rabbinin dergâhina yönelirdi

    Peygamberimizin (sav) uyku âni bizimki gibi degildi Onun gözleri uyusa da, kalbi uyumaz, gaflet içinde bulunmazdi

    Kible cihetinin diger yönlerden farkli olarak mukaddes bir mânâsi vardir Bütün Müslümanlarin hergün bes vakit namaz için durduklari bir yöndür Her mü’minin sâdece ibadet için yöneldigi kibleye tâzim etmek, hürmet göstermek gerekir

    Bundan dolayi gerek yatarken, gerekse uyanikken kibleye karsi ayaklari uzatmak mekruhtur, Islâm âdâbina uygun düsmez Bilhassa yatarken mümkün oldukça kibleye karsi ayak uzatmamak lâzimdir Ancak yatagi baska türlü sermek mümkün olmuyor, ayak tarafi mecburen kible tarafina geliyorsa, bunda bir zaruret oldugundan bir mahzur olmaz.



  4. 18.Ocak.2010, 14:23
    2
    Özel Üye



    Peygamber Efendimiz (sav) yataga girmeden önce abdest alir, bazi duâlar okur, cephesi kibleye gelecek sekilde sag avucunu sag yanagina koyar, tefekkür ve zikir içinde uykuya dalardi Seher vakti de erken kalkar, huzur ve husû içinde Rabbinin dergâhina yönelirdi

    Peygamberimizin (sav) uyku âni bizimki gibi degildi Onun gözleri uyusa da, kalbi uyumaz, gaflet içinde bulunmazdi

    Kible cihetinin diger yönlerden farkli olarak mukaddes bir mânâsi vardir Bütün Müslümanlarin hergün bes vakit namaz için durduklari bir yöndür Her mü’minin sâdece ibadet için yöneldigi kibleye tâzim etmek, hürmet göstermek gerekir

    Bundan dolayi gerek yatarken, gerekse uyanikken kibleye karsi ayaklari uzatmak mekruhtur, Islâm âdâbina uygun düsmez Bilhassa yatarken mümkün oldukça kibleye karsi ayak uzatmamak lâzimdir Ancak yatagi baska türlü sermek mümkün olmuyor, ayak tarafi mecburen kible tarafina geliyorsa, bunda bir zaruret oldugundan bir mahzur olmaz.



  5. 20.Temmuz.2010, 01:59
    3
    kanarya
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Temmuz.2007
    Üye No: 1434
    Mesaj Sayısı: 357
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    --->: Kıble ye karşı ayak uzatmak günahmıdır

    Her mü’minin sâdece ibadet için yöneldigi kibleye tâzim etmek, hürmet göstermek gerekir


  6. 20.Temmuz.2010, 01:59
    3
    Devamlı Üye
    Her mü’minin sâdece ibadet için yöneldigi kibleye tâzim etmek, hürmet göstermek gerekir


  7. 12.Mayıs.2011, 05:56
    4
    MaxiMilyan
    SÜPER EDİTÖR

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2007
    Üye No: 56
    Mesaj Sayısı: 417
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Hatay İskenderun

    Cevap: Kıble ye karşı ayak uzatmak günahmıdır

    Kıbleye doğru ayak uzatmak caiz mi?
    Kıbleye doğru ayak uzatmak caiz mi?

    “Uykunuzu size dinlenme vasıtası kıldık”1 buyuran Cenab-ı Hak, uykunun da bir nimet olduğunu bildirmektedir. Uyku bir istirahat vasıtası, gün boyu yorulan vücut makinasının dinlenmesine yardımcı olması, bir sonraki güne daha zinde ve canlı bir şekilde başlanmasına vesile olduğu için de nimet olmuştur.

    Ancak bu nimeti yerli yerinde kullanmak lâzımdır. Çünkü, uykuya ihtiyacımız kadar kullanmadığımız zaman bizi pekçok dünya ve âhiret nimetlerinden mahrum edecek bir şekle girebilmektedir.
    Bundan dolayı bir gaflet ânı olan uyku vaktini iyi ayarlamak, ancak ihtiyacımız miktarınca istifâde etmek unutmamamız gereken bir husustur.

    Bir hadis-i şerifte uykuyu ölümün küçük kardeşi olarak vasıflandıran Peygamber Efendimiz (a.s.m.), bundan dolayı uyku ve ölümün Cennette bulunmadığına işâret buyurmaktadır.2
    İşte ölümün kardeşi olan uykuya dalmadan önce, o ânımızın ibâdet içinde geçmesi için hazırlıklı bulunmakta büyük fayda vardır. Nasıl ki, ölmeden önce mümkün oldukça duâ, ibâdet, zikir ve hizmetlerimizle ona hazır olmaya çalışıyorsak, uykudan önce de aynı şekilde hazırlıklı bulunmak gerekir.

    Gözümüzü bu dünyada kapattığımız gibi ancak kabirde açmak gibi çok kere aklımıza getiremediğimiz bir hakikat mevcut. Zaten mü’min her vakit ve fırsatta dünyaya gönderiliş maksadını düşünmek, yaratılış gayesini idrak etmek durumunda değil midir?

    İşte uyumadan önce neler yapılması gerektiğini, nasıl bir hazırlık içinde bulunmak icap ettiğini Peygamberimizin tatbikî sünnetinden öğreniyoruz.

    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) yatağa girmeden önce abdest alır, bazı duâlar okur, cephesi kıbleye gelecek şekilde sağ avucunu sağ yanağına koyar, tefekkür ve zikir içinde uykuya dalardı. Seher vakti de erken kalkar, huzur ve huşû içinde Rabbinin dergâhına yönelirdi.

    Peygamberimizin (a.s.m.) uyku ânı bizimki gibi değildi. Onun gözleri uyusa da, kalbi uyumaz, gaflet içinde bulunmazdı.

    Kıble cihetinin diğer yönlerden farklı olarak mukaddes bir mânâsı vardır. Bütün Müslümanların hergün beş vakit namaz için durdukları bir yöndür. Her mü’minin sâdece ibadet için yöneldiği kıbleye tâzim etmek, hürmet göstermek gerekir.

    Bundan dolayı gerek yatarken, gerekse uyanıkken kıbleye karşı ayakları uzatmak mekruhtur, İslâm âdâbına uygun düşmez. Bilhassa yatarken mümkün oldukça kıbleye karşı ayak uzatmamak lâzımdır. Ancak yatağı başka türlü sermek mümkün olmuyor, ayak tarafı mecburen kıble tarafına geliyorsa, bunda bir zaruret olduğundan bir mahzur olmaz.

    1 Nebe Sûresi, 9.
    2 Keşfü’l-Hafâ, 2: 329.

    Mehmed Paksu - Aileye Özel Fetvalar


  8. 12.Mayıs.2011, 05:56
    4
    SÜPER EDİTÖR
    Kıbleye doğru ayak uzatmak caiz mi?
    Kıbleye doğru ayak uzatmak caiz mi?

    “Uykunuzu size dinlenme vasıtası kıldık”1 buyuran Cenab-ı Hak, uykunun da bir nimet olduğunu bildirmektedir. Uyku bir istirahat vasıtası, gün boyu yorulan vücut makinasının dinlenmesine yardımcı olması, bir sonraki güne daha zinde ve canlı bir şekilde başlanmasına vesile olduğu için de nimet olmuştur.

    Ancak bu nimeti yerli yerinde kullanmak lâzımdır. Çünkü, uykuya ihtiyacımız kadar kullanmadığımız zaman bizi pekçok dünya ve âhiret nimetlerinden mahrum edecek bir şekle girebilmektedir.
    Bundan dolayı bir gaflet ânı olan uyku vaktini iyi ayarlamak, ancak ihtiyacımız miktarınca istifâde etmek unutmamamız gereken bir husustur.

    Bir hadis-i şerifte uykuyu ölümün küçük kardeşi olarak vasıflandıran Peygamber Efendimiz (a.s.m.), bundan dolayı uyku ve ölümün Cennette bulunmadığına işâret buyurmaktadır.2
    İşte ölümün kardeşi olan uykuya dalmadan önce, o ânımızın ibâdet içinde geçmesi için hazırlıklı bulunmakta büyük fayda vardır. Nasıl ki, ölmeden önce mümkün oldukça duâ, ibâdet, zikir ve hizmetlerimizle ona hazır olmaya çalışıyorsak, uykudan önce de aynı şekilde hazırlıklı bulunmak gerekir.

    Gözümüzü bu dünyada kapattığımız gibi ancak kabirde açmak gibi çok kere aklımıza getiremediğimiz bir hakikat mevcut. Zaten mü’min her vakit ve fırsatta dünyaya gönderiliş maksadını düşünmek, yaratılış gayesini idrak etmek durumunda değil midir?

    İşte uyumadan önce neler yapılması gerektiğini, nasıl bir hazırlık içinde bulunmak icap ettiğini Peygamberimizin tatbikî sünnetinden öğreniyoruz.

    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) yatağa girmeden önce abdest alır, bazı duâlar okur, cephesi kıbleye gelecek şekilde sağ avucunu sağ yanağına koyar, tefekkür ve zikir içinde uykuya dalardı. Seher vakti de erken kalkar, huzur ve huşû içinde Rabbinin dergâhına yönelirdi.

    Peygamberimizin (a.s.m.) uyku ânı bizimki gibi değildi. Onun gözleri uyusa da, kalbi uyumaz, gaflet içinde bulunmazdı.

    Kıble cihetinin diğer yönlerden farklı olarak mukaddes bir mânâsı vardır. Bütün Müslümanların hergün beş vakit namaz için durdukları bir yöndür. Her mü’minin sâdece ibadet için yöneldiği kıbleye tâzim etmek, hürmet göstermek gerekir.

    Bundan dolayı gerek yatarken, gerekse uyanıkken kıbleye karşı ayakları uzatmak mekruhtur, İslâm âdâbına uygun düşmez. Bilhassa yatarken mümkün oldukça kıbleye karşı ayak uzatmamak lâzımdır. Ancak yatağı başka türlü sermek mümkün olmuyor, ayak tarafı mecburen kıble tarafına geliyorsa, bunda bir zaruret olduğundan bir mahzur olmaz.

    1 Nebe Sûresi, 9.
    2 Keşfü’l-Hafâ, 2: 329.

    Mehmed Paksu - Aileye Özel Fetvalar





+ Yorum Gönder