Konusunu Oylayın.: İslamda Aşuranın yeri - asura & kuran

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
İslamda Aşuranın yeri - asura & kuran
  1. 28.Aralık.2009, 17:40
    1
    nurol
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Ocak.2008
    Üye No: 7003
    Mesaj Sayısı: 154
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 66
    Bulunduğu yer: ist

    İslamda Aşuranın yeri - asura & kuran






    İslamda Aşuranın yeri - asura & kuran Mumsema bilmiyorum asura kuranda bize tavsiye edilenbirsetmi? yada efendimiz asv ın yaptıgı bir sünnetmi? muharrem ayında muslumanlar bunu yapıyor . ayrıca muharrem ayında olan olayları biliyoruz .musa ASkızıldenızı gecmıs onlardanmı kaldı bu asura aseti.. yazarsanız sevınırım


  2. 28.Aralık.2009, 17:40
    1
    Devamlı Üye



    bilmiyorum asura kuranda bize tavsiye edilenbirsetmi? yada efendimiz asv ın yaptıgı bir sünnetmi? muharrem ayında muslumanlar bunu yapıyor . ayrıca muharrem ayında olan olayları biliyoruz .musa ASkızıldenızı gecmıs onlardanmı kaldı bu asura aseti.. yazarsanız sevınırım


    Benzer Konular

    - İslamda calğının yeri

    - İslamda Sağdıçlığın Yeri

    - İslamda çarşafın Yeri

    - İslamda Muzigin Yeri

    - Mezarlıkta Kuran okumak (Mezarlıklarda kuran okunur mu? Hükmü nedir? Kuran okuduktan sonra onun seva

  3. 28.Aralık.2009, 23:39
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: İslamda Aşuranın yeri - asura & kuran




    İslamda Aşura Nedir?

    Kamerî ayların ilki olan Muharrem'in onuncu günü. Âşûre günü adını alan bu günde oruç tutulurdu. Âşûre orucu denen bu oruç, İslâm'dan önce Araplar'ca bilinirdi. Âşûre kelimesinin İbrânice aşûr'dan geldiği ve o günde Araplar'ın oruç tuttuğu dikkate alınırsa, kelimenin bütün Sâmî diller arasında ortak bir kelime olduğu anlaşılır. (Buhârî, es-Savm, 1; Umdetü'l-Kârî fi Şerhi Sahîhi'l-Buhârî, V, 351) Bu kelime Yahudîler'de büyük keffâret günü için kullanılmıştır. (Tevrat, Levililer, 16, 29 vd.) Hz. Peygamber Medîne'ye geldiği zaman Yahudiler'in Âşûre günü oruç tuttuklarını gördü ve bunun ne orucu olduğunu sordu. Cevap olarak şöyle dediler:
    "Bugün, iyi bir gündür. Allah, İsrailoğulları'nı Firavun'un zulmünden bugün kurtarmıştır. Musa (a.s.) Allah'a şükür için bugünde oruç tutmuştur. Biz de tutarız dediler. Hz. Peygamber; "Biz Musa'nın sünnetine sizden daha yakınız, dedi ve o gün oruç tuttu ve ashabına da tutmalarını emir buyurdu. " (Buhârî, es-Savm, 69; Tecrîd-i Sarih, VI, 308, 309)
    Hz. Âişe'den nakledilen şu hadiste, Allah Resulu'nun Mekke döneminde de aşûre orucu tuttuğu anlaşılır.
    "Cahiliye devrinde Kureyş, Âşûre gününde oruç tutardı. Hicretten önce Hz. Peygamber de aşûre orucu tutardı. Medine'ye hicret ettikten sonra bu oruca devam etti. Ashabına da tutmalarını emretti. Ertesi yıl, Ramazan orucu farz kılınınca, aşûre günü orucunu bıraktı, isteyen bu orucu tuttu, dileyen de bıraktı" (Buhârî, es-Savm, 69; Tecrîd-i Sarîh, VI, 307, 308).
    İslâm bilginleri aşûre orucunun vacip değil, sünnet olduğunda görüş birliği etmişlerdir. Yalnız İslâm'ın başlangıcındaki hükmü konusunda, Ebû Hanîfe vacip derken, İmam Şâfiî müekked bir sünnet olduğunu söylemiştir. Ramazan orucu farz kılındıktan sonra, bu oruç müstehap olmuştur. Ayrıca Yahudiler'e benzememek için Muharrem'in 9,10 ve 11'nci günlerinde oruç tutmak güzel görülmüştür.
    Bugün bütün sünnî müslümanlarda Muharrem'in 10'u oruç günü kabul edilirken, bazı tarihi sebeplerden dolayı da mukaddes sayılır. Özellikle Hz. Nûh'un gemisinin bugünde tufandan kurtulup Cudi dağının tepesine oturduğunu anlatan söylentiler önemlidir.
    Âşûre adlı tatlının menşei de buna dayanır. Gemidekiler o günü kutlamak istemişler ve geminin ambarında arta kalan erzakı karıştırıp bir aş pişirmişler. İşte aşûre pişirme âdeti buradan kalmıştır. Yine Âdem (a.s.)'in tövbesinin bugünde kabul edildiği, Hz. İbrahim'in bugünde ateşten kurtulduğu, Hz. Yakub'un, oğlu Hz. Yusuf'a bugünde kavuştuğu kaynaklarda kaydedilen rivayetler arasındadır.
    Şiîler Hz. Hüseyin'in Kerbelâ'da şehit edildiği gün olan on Muharrem'i matem günü sayarlar ve Muharrem'in biri ile onu arasında gülmez, et yemez, yeni elbise giymez, yeni bir işe başlamazlar. On Muharrem dövünme ve yas günüdür. Sonra yas bitti mi aşûre törenleri başlar.
    Âşûre günü sürme çekmek, gusül etmek, kına yakmak, büyükleri, âlimleri, hastaları ziyaret etmek, yetimlerin başını okşamak, hububât ve tatlı pişirmek, İhlâs suresini okumak, sevinmek ve bugünü ayrı bir gün olarak kutlamak İslâm'da olmayan bir davranıştır. Bu konuda Hz. Peygamber (s.a.s.)'den gelen ne sahîh ve ne de zayıf bir hadîs vardır. Hadîs diye rivayet edilen bazı sözler tamamen uydurmadır. Sahabeden ve dört mezhep imamından vb. kimselerden de bir rivayet olmadığı gibi, muteber kitapların hiçbirinde de buna dair bir haber yoktur. (İbn Teymiye, Mecmûu'l-Fetâvâ, Kahire 1326, II, 48; es-Subki, el-Menhel, Kahire 1393, X, 209) O hâlde bugünde böyle bir tatlı pişirip yakınlara ve komşulara dağıtmak tamamen bid'at ve İslâmî olmayan bir örftür.
    Şamil İslam Ansiklopedisi


  4. 28.Aralık.2009, 23:39
    2
    Moderatör



    İslamda Aşura Nedir?

    Kamerî ayların ilki olan Muharrem'in onuncu günü. Âşûre günü adını alan bu günde oruç tutulurdu. Âşûre orucu denen bu oruç, İslâm'dan önce Araplar'ca bilinirdi. Âşûre kelimesinin İbrânice aşûr'dan geldiği ve o günde Araplar'ın oruç tuttuğu dikkate alınırsa, kelimenin bütün Sâmî diller arasında ortak bir kelime olduğu anlaşılır. (Buhârî, es-Savm, 1; Umdetü'l-Kârî fi Şerhi Sahîhi'l-Buhârî, V, 351) Bu kelime Yahudîler'de büyük keffâret günü için kullanılmıştır. (Tevrat, Levililer, 16, 29 vd.) Hz. Peygamber Medîne'ye geldiği zaman Yahudiler'in Âşûre günü oruç tuttuklarını gördü ve bunun ne orucu olduğunu sordu. Cevap olarak şöyle dediler:
    "Bugün, iyi bir gündür. Allah, İsrailoğulları'nı Firavun'un zulmünden bugün kurtarmıştır. Musa (a.s.) Allah'a şükür için bugünde oruç tutmuştur. Biz de tutarız dediler. Hz. Peygamber; "Biz Musa'nın sünnetine sizden daha yakınız, dedi ve o gün oruç tuttu ve ashabına da tutmalarını emir buyurdu. " (Buhârî, es-Savm, 69; Tecrîd-i Sarih, VI, 308, 309)
    Hz. Âişe'den nakledilen şu hadiste, Allah Resulu'nun Mekke döneminde de aşûre orucu tuttuğu anlaşılır.
    "Cahiliye devrinde Kureyş, Âşûre gününde oruç tutardı. Hicretten önce Hz. Peygamber de aşûre orucu tutardı. Medine'ye hicret ettikten sonra bu oruca devam etti. Ashabına da tutmalarını emretti. Ertesi yıl, Ramazan orucu farz kılınınca, aşûre günü orucunu bıraktı, isteyen bu orucu tuttu, dileyen de bıraktı" (Buhârî, es-Savm, 69; Tecrîd-i Sarîh, VI, 307, 308).
    İslâm bilginleri aşûre orucunun vacip değil, sünnet olduğunda görüş birliği etmişlerdir. Yalnız İslâm'ın başlangıcındaki hükmü konusunda, Ebû Hanîfe vacip derken, İmam Şâfiî müekked bir sünnet olduğunu söylemiştir. Ramazan orucu farz kılındıktan sonra, bu oruç müstehap olmuştur. Ayrıca Yahudiler'e benzememek için Muharrem'in 9,10 ve 11'nci günlerinde oruç tutmak güzel görülmüştür.
    Bugün bütün sünnî müslümanlarda Muharrem'in 10'u oruç günü kabul edilirken, bazı tarihi sebeplerden dolayı da mukaddes sayılır. Özellikle Hz. Nûh'un gemisinin bugünde tufandan kurtulup Cudi dağının tepesine oturduğunu anlatan söylentiler önemlidir.
    Âşûre adlı tatlının menşei de buna dayanır. Gemidekiler o günü kutlamak istemişler ve geminin ambarında arta kalan erzakı karıştırıp bir aş pişirmişler. İşte aşûre pişirme âdeti buradan kalmıştır. Yine Âdem (a.s.)'in tövbesinin bugünde kabul edildiği, Hz. İbrahim'in bugünde ateşten kurtulduğu, Hz. Yakub'un, oğlu Hz. Yusuf'a bugünde kavuştuğu kaynaklarda kaydedilen rivayetler arasındadır.
    Şiîler Hz. Hüseyin'in Kerbelâ'da şehit edildiği gün olan on Muharrem'i matem günü sayarlar ve Muharrem'in biri ile onu arasında gülmez, et yemez, yeni elbise giymez, yeni bir işe başlamazlar. On Muharrem dövünme ve yas günüdür. Sonra yas bitti mi aşûre törenleri başlar.
    Âşûre günü sürme çekmek, gusül etmek, kına yakmak, büyükleri, âlimleri, hastaları ziyaret etmek, yetimlerin başını okşamak, hububât ve tatlı pişirmek, İhlâs suresini okumak, sevinmek ve bugünü ayrı bir gün olarak kutlamak İslâm'da olmayan bir davranıştır. Bu konuda Hz. Peygamber (s.a.s.)'den gelen ne sahîh ve ne de zayıf bir hadîs vardır. Hadîs diye rivayet edilen bazı sözler tamamen uydurmadır. Sahabeden ve dört mezhep imamından vb. kimselerden de bir rivayet olmadığı gibi, muteber kitapların hiçbirinde de buna dair bir haber yoktur. (İbn Teymiye, Mecmûu'l-Fetâvâ, Kahire 1326, II, 48; es-Subki, el-Menhel, Kahire 1393, X, 209) O hâlde bugünde böyle bir tatlı pişirip yakınlara ve komşulara dağıtmak tamamen bid'at ve İslâmî olmayan bir örftür.
    Şamil İslam Ansiklopedisi


  5. 29.Aralık.2009, 03:02
    3
    muteallim
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Aralık.2009
    Üye No: 72127
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İslamda Aşuranın yeri - asura & kuran

    Evet aşure güünü ooruç tutmak sünnettir vacip değildir vacip olsaydı tutmadığın takdirde cezayı müstelzim olurdu.Fakat ogünde gusletmek selam vermek yetim başını ookşamak ihlas suresini okumak bunların hepisine dair hadisi şerif vardır.Bidat değildir.


  6. 29.Aralık.2009, 03:02
    3
    muteallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Evet aşure güünü ooruç tutmak sünnettir vacip değildir vacip olsaydı tutmadığın takdirde cezayı müstelzim olurdu.Fakat ogünde gusletmek selam vermek yetim başını ookşamak ihlas suresini okumak bunların hepisine dair hadisi şerif vardır.Bidat değildir.


  7. 31.Aralık.2009, 13:54
    4
    nurol
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Ocak.2008
    Üye No: 7003
    Mesaj Sayısı: 154
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 66
    Bulunduğu yer: ist

    --->: İslamda Aşuranın yeri - asura & kuran

    muharrem in 10 ünda oruc tutmak sunnet amenne yanlız bızler orucu yanlız ALLAHcc rızasını kazanmakıcın tutarız bu ramazanorucuda boyle ancak alevi ler muharrem orucunu 12 gün 12 imamiçin tuttuklarını söyluyorlar bazıları 15 gun .bu nasıl imamlariçin oruc ne vacip+ nede sunnettir ? islam kaidelerine uydugunu söyleyen varmı bu tutulan 12 imam orucunu...
    ( yanlız sana kulluk eder yanlız senden yardım dileriz . ayetini hatırladım..


  8. 31.Aralık.2009, 13:54
    4
    Devamlı Üye
    muharrem in 10 ünda oruc tutmak sunnet amenne yanlız bızler orucu yanlız ALLAHcc rızasını kazanmakıcın tutarız bu ramazanorucuda boyle ancak alevi ler muharrem orucunu 12 gün 12 imamiçin tuttuklarını söyluyorlar bazıları 15 gun .bu nasıl imamlariçin oruc ne vacip+ nede sunnettir ? islam kaidelerine uydugunu söyleyen varmı bu tutulan 12 imam orucunu...
    ( yanlız sana kulluk eder yanlız senden yardım dileriz . ayetini hatırladım..





+ Yorum Gönder