Konusunu Oylayın.: Hz. Ismaıl Hz. Ibrahımın Oglumudur ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hz. Ismaıl Hz. Ibrahımın Oglumudur ?
  1. 17.Aralık.2009, 22:53
    1
    Murad AZERI
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2009
    Üye No: 46549
    Mesaj Sayısı: 96
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: AZERBAYCAN,BAKI

    Hz. Ismaıl Hz. Ibrahımın Oglumudur ?






    Hz. Ismaıl Hz. Ibrahımın Oglumudur ? Mumsema Salam Aleyke Sorum Ortaya Cıkmasının Nedenı Su Ben Kuranda Okudugum Ayetlerde Allah Boyle Buyurur Mesela " Bız Ona ( Ibrahıme A.s. ) Ishaqı Ve Yaqubu Bahsh Etdık..." El-enam 84.
    Bunu Nasıl Anlamalıyız ? Benım Bılgıme Gore Kurbanlık Bayramı Hz. Ismaılın Adıyla Baglı, Hz. Ibrahım Hz. Ismaılı Kurban Etmek ıstedıkde Goyden Allah Bır Qoc ındırır Ve Qocu Kesmeyı Emreder Ve S. Bu Bılgı Yalnıshmıdır ? Bılenler Esaslı Cavap Yazsınlar Onceden Allah Razı Olsun. Salam Aleykum Ve Rahmetullahı Ve Bereketu.


  2. 17.Aralık.2009, 22:53
    1
    Devamlı Üye



    Salam Aleyke Sorum Ortaya Cıkmasının Nedenı Su Ben Kuranda Okudugum Ayetlerde Allah Boyle Buyurur Mesela " Bız Ona ( Ibrahıme A.s. ) Ishaqı Ve Yaqubu Bahsh Etdık..." El-enam 84.
    Bunu Nasıl Anlamalıyız ? Benım Bılgıme Gore Kurbanlık Bayramı Hz. Ismaılın Adıyla Baglı, Hz. Ibrahım Hz. Ismaılı Kurban Etmek ıstedıkde Goyden Allah Bır Qoc ındırır Ve Qocu Kesmeyı Emreder Ve S. Bu Bılgı Yalnıshmıdır ? Bılenler Esaslı Cavap Yazsınlar Onceden Allah Razı Olsun. Salam Aleykum Ve Rahmetullahı Ve Bereketu.


  3. 17.Aralık.2009, 23:03
    2
    Abdullatif
    seyyah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2009
    Üye No: 56182
    Mesaj Sayısı: 954
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 27
    Bulunduğu yer: sınırdan..

    --->: Hz. Ismaıl Hz. Ibrahımın Oglumudur ?




    37-SAFFAT:97 - Onlar: "Haydin onun için bir yapı yapın da onu ateşe atın." dediler.
    98 - Böylece ona bir tuzak kurmak istediler. Biz de kendilerini daha alçak düşürdük.
    99 - Bir de dedi ki: "Ben Rabbime gidiyorum, o bana yolunu gösterir."
    100 - "Ey Rabbim! Bana salihlerden (bir oğul) ihsan et!"
    101 - Biz de kendisine yumuşak huylu bir oğul müjdeledik.
    102 - Oğlu, yanında koşacak çağa gelince: "Ey oğlum! Ben seni rüyamda boğazladığımı görüyorum. Artık bak, ne düşünürsün?" dedi. Çocuk da: "Babacığım sana ne emrediliyorsa yap, inşaallah beni sabredenlerden bulacaksın" dedi.
    103 - Ne zaman ki ikisi de bu şekilde Allah'a teslim oldular, İbrahim oğlunu şakağı üzerine yatırdı.
    104 - Biz de ona şöyle seslendik: "Ey İbrahim! "
    105 - "Rüyana gerçekten sadakat gösterdin, şüphesiz ki, biz iyilik yapanları böyle mükafatlandırırız."
    106 - "Şüphesiz ki bu apaçık bir imtihandı." (dedik)
    107 - Ve ona büyük bir kurbanlık fidye verdik.
    108 - Kendisine sonradan gelenler içinde iyi bir nâm bıraktık.
    109 - Selam olsun İbrahim'e...

    Elmalılı tefsiri

    101- Bunun üzerine onu yumuşak huylu bir oğul ile müjdeledik. Bu uslu oğul, İsmail (a.s.)'dir.

    102-İshak'ı müjdeleme bundan sonra ayrıca söylenecektir. Ne zaman ki beraberinde koşmak, yani çalışmak çağına erdi, ona Allah için yapılacak bir iş, bir itaat göstermek üzere ey yavrum! dedi, ben düşümde görüyordum ki ben seni boğazlıyorum. Artık bak ne görürsün? Ne dersin, ne görüşte bulunursun? Deniliyor ki, Hz. İbrahim, bunu Zilhicce'nin sekizinci, dokuzuncu, onuncu yani terviye, arefe, nahir geceleri sıra ile üç gece görmüştü. Peygamberlerin rüyası vahiy, tabirleri de vahiy olduğundan Hz. İbrahim böyle görmüş ve böyle tabir etmiş ve dolayısıyla böyle vahiy almış olmakla bu, yerine getirilmesi vacib hak, bir emir olmuş oluyordu. Bunun üzerine onu zorla yapmaya kalkışmayıp, önce yerine getirilme şeklini istişare etmek üzere böyle görüşünü sorarak tebliğ etti ki, bununla ilk önce onun itaat ve boyun eğmekle ecir ve sevaba ermesini temin etmek istedi. Düşünmeli, bunu söylerken "ey yavrucuğum!" diye hitab eden bir babanın kalbinde ne yüksek bir şefkat duygusu çarpıyor ve ona ne kadar büyük bir vazife aşkı, Allah sevgisi hakim bulunuyordu. Düşünmeli de duymalı ki, bu ne büyük bir bela, ne dehşetli bir ilâhî imtihandı! İşte bunun böyle ilâhî bir emir olduğunu anlayan ve Allah'ın sabredenlerle beraber olduğunu bilen o yumuşak huylu oğul ey babacığım! dedi, ne emrolunuyorsan yap. Beni inşaallah sabredenlerden bulacaksın.

    103- Ne zaman ki böyle ikisi de teslim oldular; Allah'ın emrine kendilerini teslim ettiler. Ve İbrahim onu tuttu, şakağına yıktı.


    BÜYÜK KURAN TEFSİRİ

    Çocuk Müjdesi


    «Ona halim bir çocuk müjdeledik» ayeti de hibe edilenin salih-lerden bir çocuk olduğuna delâlet eder. Zira kendisine verilen müj­de, hibe edilmesi istenilenin kendisidir. Örfen de çocuklar hakkın­da böyle bir tabir kullanılır. Bu sözde birçok müjdeler vardır:
    1- Çocuğun erkek olacağına dair müjde vardır. Çünkü «Gu-lam» kelimesi erkek için kullanılır.
    2- O bulûğ yaşma varacaktır. Çünkü halim vasfı bunu ifa­de etmektedir. Halim vasfı ancak bulûğ yaşma varan kimselerde olabilir. Zira çocuklarda göğsün genişlemesi, sabrın güzelliği, her işe göz yummak gibi mânâları taşıyan hilm sıfatı az bulunur. «Bu çocuk bulûğ yaşma varacaktır» mânâsı «Gulam» kelimesinden de anlaşılabilir. Çünkü «Gulam» tabiri ancak baliğ yaşından sonraki insanlar için kullanılır. Ayrıca o çocuğun halim olduğu müjdelen-mektedir. Acaba Hz. İsmail'den daha halim kim olabilir? Babası ona,, kurban edilmeyi teklif ediyor, o da «înşaallah beni sabreden­lerden görürsün» diyor.
    «Cenab-ı Hak hilimte ibrahim ve oğlu İsmail'den başka hiçbir peygamberi vasıflandırmamiştır ve hilmin varlığı çok azdır» de­nilmektedir.
    «O İbrahim'le beraber saye vardığında», yani ona o çocuğu hi­be ettik. O da büyüdü. Babasıyla beraber işlerinde ve ihtiyaçların­da çalışma derecesine vardığında babası ona «Ey oğlum! Ben rü­yamda seni kurban ettiğimi gördüm» dedi. Bu rüyayı Hz. İbrahim gördüğünde İsmail 13 yaşındaydı. Çocuğun babasına en sevimli olduğu devre, ona ihtiyaçlarında yardım edebileceği, babasına kar­şı gelmeyeceği devredir. Muhtemel ki Hz. İbrahim bunu rüyasında görmüştür. «Peygamberlerin rüyası aynen vaki olur» kaidesine bi­naen bu rüyayı yorumlamış veya tevili böyle bir mânâya gelecek bir şey görmüştür. Fakat onu değil de tevilini zikretmiştir.
    Bazılarına göre Hz. İbrahim rüyasında kendisine «Oğlunu kes» denildiğini gördü. Peygamberlerin rüyaları tıpkı yakaza halinde­ki vahy gibi bir vahydir.
    Bazı rivayetlerde bildirildiğine göre Hz. İbrahim Arefe'den bir gün Önce, rüyasında birinin kendisine «Cenab-ı Hak sana oğlunu kesmeni emrediyor» dediğini gördü Sabahladığında kuşluk zama­nına kadar düşündü: Acaba bu rüya Allah'tan mı yoksa şeytandan mı? îşte bundan dolayı da arefeden önceki güne «Terviye, düşün­ce günü» denilmiştir. Akşama yine bu rüyayı görünce onun Allah'tan olduğunu anladı. İşte bundan dolayı da Arefe günü denilmiştir. Sonra üçüncü gece aynı rüyayı gördü ve oğlunu kes­meyi kastetti. Bu nedenle bu güne de kesmek mânâsına gelen nahr günü denilmiştir.


  4. 17.Aralık.2009, 23:03
    2
    seyyah



    37-SAFFAT:97 - Onlar: "Haydin onun için bir yapı yapın da onu ateşe atın." dediler.
    98 - Böylece ona bir tuzak kurmak istediler. Biz de kendilerini daha alçak düşürdük.
    99 - Bir de dedi ki: "Ben Rabbime gidiyorum, o bana yolunu gösterir."
    100 - "Ey Rabbim! Bana salihlerden (bir oğul) ihsan et!"
    101 - Biz de kendisine yumuşak huylu bir oğul müjdeledik.
    102 - Oğlu, yanında koşacak çağa gelince: "Ey oğlum! Ben seni rüyamda boğazladığımı görüyorum. Artık bak, ne düşünürsün?" dedi. Çocuk da: "Babacığım sana ne emrediliyorsa yap, inşaallah beni sabredenlerden bulacaksın" dedi.
    103 - Ne zaman ki ikisi de bu şekilde Allah'a teslim oldular, İbrahim oğlunu şakağı üzerine yatırdı.
    104 - Biz de ona şöyle seslendik: "Ey İbrahim! "
    105 - "Rüyana gerçekten sadakat gösterdin, şüphesiz ki, biz iyilik yapanları böyle mükafatlandırırız."
    106 - "Şüphesiz ki bu apaçık bir imtihandı." (dedik)
    107 - Ve ona büyük bir kurbanlık fidye verdik.
    108 - Kendisine sonradan gelenler içinde iyi bir nâm bıraktık.
    109 - Selam olsun İbrahim'e...

    Elmalılı tefsiri

    101- Bunun üzerine onu yumuşak huylu bir oğul ile müjdeledik. Bu uslu oğul, İsmail (a.s.)'dir.

    102-İshak'ı müjdeleme bundan sonra ayrıca söylenecektir. Ne zaman ki beraberinde koşmak, yani çalışmak çağına erdi, ona Allah için yapılacak bir iş, bir itaat göstermek üzere ey yavrum! dedi, ben düşümde görüyordum ki ben seni boğazlıyorum. Artık bak ne görürsün? Ne dersin, ne görüşte bulunursun? Deniliyor ki, Hz. İbrahim, bunu Zilhicce'nin sekizinci, dokuzuncu, onuncu yani terviye, arefe, nahir geceleri sıra ile üç gece görmüştü. Peygamberlerin rüyası vahiy, tabirleri de vahiy olduğundan Hz. İbrahim böyle görmüş ve böyle tabir etmiş ve dolayısıyla böyle vahiy almış olmakla bu, yerine getirilmesi vacib hak, bir emir olmuş oluyordu. Bunun üzerine onu zorla yapmaya kalkışmayıp, önce yerine getirilme şeklini istişare etmek üzere böyle görüşünü sorarak tebliğ etti ki, bununla ilk önce onun itaat ve boyun eğmekle ecir ve sevaba ermesini temin etmek istedi. Düşünmeli, bunu söylerken "ey yavrucuğum!" diye hitab eden bir babanın kalbinde ne yüksek bir şefkat duygusu çarpıyor ve ona ne kadar büyük bir vazife aşkı, Allah sevgisi hakim bulunuyordu. Düşünmeli de duymalı ki, bu ne büyük bir bela, ne dehşetli bir ilâhî imtihandı! İşte bunun böyle ilâhî bir emir olduğunu anlayan ve Allah'ın sabredenlerle beraber olduğunu bilen o yumuşak huylu oğul ey babacığım! dedi, ne emrolunuyorsan yap. Beni inşaallah sabredenlerden bulacaksın.

    103- Ne zaman ki böyle ikisi de teslim oldular; Allah'ın emrine kendilerini teslim ettiler. Ve İbrahim onu tuttu, şakağına yıktı.


    BÜYÜK KURAN TEFSİRİ

    Çocuk Müjdesi


    «Ona halim bir çocuk müjdeledik» ayeti de hibe edilenin salih-lerden bir çocuk olduğuna delâlet eder. Zira kendisine verilen müj­de, hibe edilmesi istenilenin kendisidir. Örfen de çocuklar hakkın­da böyle bir tabir kullanılır. Bu sözde birçok müjdeler vardır:
    1- Çocuğun erkek olacağına dair müjde vardır. Çünkü «Gu-lam» kelimesi erkek için kullanılır.
    2- O bulûğ yaşma varacaktır. Çünkü halim vasfı bunu ifa­de etmektedir. Halim vasfı ancak bulûğ yaşma varan kimselerde olabilir. Zira çocuklarda göğsün genişlemesi, sabrın güzelliği, her işe göz yummak gibi mânâları taşıyan hilm sıfatı az bulunur. «Bu çocuk bulûğ yaşma varacaktır» mânâsı «Gulam» kelimesinden de anlaşılabilir. Çünkü «Gulam» tabiri ancak baliğ yaşından sonraki insanlar için kullanılır. Ayrıca o çocuğun halim olduğu müjdelen-mektedir. Acaba Hz. İsmail'den daha halim kim olabilir? Babası ona,, kurban edilmeyi teklif ediyor, o da «înşaallah beni sabreden­lerden görürsün» diyor.
    «Cenab-ı Hak hilimte ibrahim ve oğlu İsmail'den başka hiçbir peygamberi vasıflandırmamiştır ve hilmin varlığı çok azdır» de­nilmektedir.
    «O İbrahim'le beraber saye vardığında», yani ona o çocuğu hi­be ettik. O da büyüdü. Babasıyla beraber işlerinde ve ihtiyaçların­da çalışma derecesine vardığında babası ona «Ey oğlum! Ben rü­yamda seni kurban ettiğimi gördüm» dedi. Bu rüyayı Hz. İbrahim gördüğünde İsmail 13 yaşındaydı. Çocuğun babasına en sevimli olduğu devre, ona ihtiyaçlarında yardım edebileceği, babasına kar­şı gelmeyeceği devredir. Muhtemel ki Hz. İbrahim bunu rüyasında görmüştür. «Peygamberlerin rüyası aynen vaki olur» kaidesine bi­naen bu rüyayı yorumlamış veya tevili böyle bir mânâya gelecek bir şey görmüştür. Fakat onu değil de tevilini zikretmiştir.
    Bazılarına göre Hz. İbrahim rüyasında kendisine «Oğlunu kes» denildiğini gördü. Peygamberlerin rüyaları tıpkı yakaza halinde­ki vahy gibi bir vahydir.
    Bazı rivayetlerde bildirildiğine göre Hz. İbrahim Arefe'den bir gün Önce, rüyasında birinin kendisine «Cenab-ı Hak sana oğlunu kesmeni emrediyor» dediğini gördü Sabahladığında kuşluk zama­nına kadar düşündü: Acaba bu rüya Allah'tan mı yoksa şeytandan mı? îşte bundan dolayı da arefeden önceki güne «Terviye, düşün­ce günü» denilmiştir. Akşama yine bu rüyayı görünce onun Allah'tan olduğunu anladı. İşte bundan dolayı da Arefe günü denilmiştir. Sonra üçüncü gece aynı rüyayı gördü ve oğlunu kes­meyi kastetti. Bu nedenle bu güne de kesmek mânâsına gelen nahr günü denilmiştir.


  5. 17.Aralık.2009, 23:22
    3
    esin-ti
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ocak.2009
    Üye No: 46167
    Mesaj Sayısı: 2,863
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33

    --->: Hz. Ismaıl Hz. Ibrahımın Oglumudur ?

    konunun başlığının okuyunca içimden gayri ihtiyari:"Tabiki Hz. İbram'in oğludur , başka kimin oğlu olacak" dedimYanlış anlaşılmasın , dalga geçmek manasında söylemedim


  6. 17.Aralık.2009, 23:22
    3
    ♥• ραyLαşмακ güzéLdiя •♥
    konunun başlığının okuyunca içimden gayri ihtiyari:"Tabiki Hz. İbram'in oğludur , başka kimin oğlu olacak" dedimYanlış anlaşılmasın , dalga geçmek manasında söylemedim





+ Yorum Gönder