Konusunu Oylayın.: Peygamber efendimizin istihare namazı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Peygamber efendimizin istihare namazı
  1. 03.Nisan.2013, 20:58
    1
    Misafir

    Peygamber efendimizin istihare namazı






    Peygamber efendimizin istihare namazı Mumsema peygamber efendimizin istihare namazı hakkında eğitici bir yazı yazar mısınız ?


  2. 03.Nisan.2013, 20:58
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    peygamber efendimizin istihare namazı hakkında eğitici bir yazı yazar mısınız ?

  3. 20.Nisan.2013, 12:45
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,440
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Peygamber efendimizin istihare namazı




    Sa'd b. Ebi Vakkas'tan, Resulullah (a.s)'in şöyle buyurduğu rivayet edilir: "Âdem oğlunun Allah'tan hayır dilemesi (istihâresi) saâdetindendir. Allah'ın hükmüne razı olması da saâdetindendir. Allah'tan hayır istemeyi terketmesi ise onun bedbaht olmasındandır. Allah'ın hükmüne razı olmaması da, Âdemoğlunun bedbahtlığındandır" (Ahmed b. Hanbel, I, 167; Tirmizi, Kader, 15).

    İstihâreden önce veya sonra, gerekli istişareler yapılır ve o iş hakkında karar verilir Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "İş konusunda onlarla istişare yap. İstişareden sonra o isi yapmaya tam olarak karar verince, artık Allah'a dayan ve güven" (Ali İmrân, 3/159). İstihare hadisi İbn Mes'ud, Ebû Eyyûb el-Ensârî, Ebû Bekir, Ebû Saîd, el-Hudrî, Sa'd b. Ebi Vakkas, Abdullah b. Abbas, Abdullah b. Ömer, Ebû Hureyre ve Enes b. Mâlik gibi büyük sahabilerden nakledilmiş, bu rivayetleri senetleriyle birlikte, Buhârî, şârihi Aynî, "Umdetu'l-Kâri" adlı şerhinde tek tek zikredilmiştir. Rivayetler arasında bazı metin farklılıkları vardır.

    Enes b. Mâlik'ten gelen rivayet istihâreyi teşvik eder. Bu hadîs şöyledir: "İstihare yapan kimse hüsrâna uğramaz, istihare eden pişman olmaz, iktisatlı davranan kimse de muhtaç duruma düşmez" (Tecrid-i Sarih Tercümesi, Ankara 1985, IV, 135).

    İstihâre namazında nelerin okunacağı hadisle sabit değilse de, birinci rekâtta Fatiha'dan sonra Kâfirun, ikinci rekâtta ise, İhlâs sûrelerinin okunması güzel görülmüştür. Nevevî bunu müstehab görür. İmam Gazzalî de bu sûrelerin okunması gereğinden İhya'da söz etmiştir. İbn Ömer'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Resulullah (s.a.s)'i bir ay süreyle izledim, sabah namazının sünnetinde, Kâfirun ve İhlas sûrelerini okurlardı. Gazzâlî'nin bu gibi hadislerden mülhem olarak, istihâre namazında da benzer kıraati uyun gördüğü söylenebilir.

    İstihare namazından sonra, istihare duası okunur ve istenilen şeye niyet edilerek, Kıbleye dönülmek suretiyle yatılır. Böylece istihareye üç veya yedi geceye kadar devam edilebilir. Çünkü Hz. Peygamberin bazı duaları üç defa tekrar ettiği, hatta Enes b. Malik'e istihâreyi yediye kadar tekrar etmeyi telkin buyurduğu nakledilir (Tecrid-i Sarih Tercümesi, IV, 142, 143).

    İstihâre, iyiliği veya kötülüğü kestirilemeyen bir iş hakkında sözkonusu olur. Hayırlı ve sevaplı olduğu kesin olarak bilinen bir konuda istihâreye gerek kalmaz. İstihâre namazı, kerâhat vakitleri dışında her zaman kılınabilir. Çünkü hadiste vakit belirtilmemiştir.



  4. 20.Nisan.2013, 12:45
    2
    Moderatör



    Sa'd b. Ebi Vakkas'tan, Resulullah (a.s)'in şöyle buyurduğu rivayet edilir: "Âdem oğlunun Allah'tan hayır dilemesi (istihâresi) saâdetindendir. Allah'ın hükmüne razı olması da saâdetindendir. Allah'tan hayır istemeyi terketmesi ise onun bedbaht olmasındandır. Allah'ın hükmüne razı olmaması da, Âdemoğlunun bedbahtlığındandır" (Ahmed b. Hanbel, I, 167; Tirmizi, Kader, 15).

    İstihâreden önce veya sonra, gerekli istişareler yapılır ve o iş hakkında karar verilir Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "İş konusunda onlarla istişare yap. İstişareden sonra o isi yapmaya tam olarak karar verince, artık Allah'a dayan ve güven" (Ali İmrân, 3/159). İstihare hadisi İbn Mes'ud, Ebû Eyyûb el-Ensârî, Ebû Bekir, Ebû Saîd, el-Hudrî, Sa'd b. Ebi Vakkas, Abdullah b. Abbas, Abdullah b. Ömer, Ebû Hureyre ve Enes b. Mâlik gibi büyük sahabilerden nakledilmiş, bu rivayetleri senetleriyle birlikte, Buhârî, şârihi Aynî, "Umdetu'l-Kâri" adlı şerhinde tek tek zikredilmiştir. Rivayetler arasında bazı metin farklılıkları vardır.

    Enes b. Mâlik'ten gelen rivayet istihâreyi teşvik eder. Bu hadîs şöyledir: "İstihare yapan kimse hüsrâna uğramaz, istihare eden pişman olmaz, iktisatlı davranan kimse de muhtaç duruma düşmez" (Tecrid-i Sarih Tercümesi, Ankara 1985, IV, 135).

    İstihâre namazında nelerin okunacağı hadisle sabit değilse de, birinci rekâtta Fatiha'dan sonra Kâfirun, ikinci rekâtta ise, İhlâs sûrelerinin okunması güzel görülmüştür. Nevevî bunu müstehab görür. İmam Gazzalî de bu sûrelerin okunması gereğinden İhya'da söz etmiştir. İbn Ömer'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Resulullah (s.a.s)'i bir ay süreyle izledim, sabah namazının sünnetinde, Kâfirun ve İhlas sûrelerini okurlardı. Gazzâlî'nin bu gibi hadislerden mülhem olarak, istihâre namazında da benzer kıraati uyun gördüğü söylenebilir.

    İstihare namazından sonra, istihare duası okunur ve istenilen şeye niyet edilerek, Kıbleye dönülmek suretiyle yatılır. Böylece istihareye üç veya yedi geceye kadar devam edilebilir. Çünkü Hz. Peygamberin bazı duaları üç defa tekrar ettiği, hatta Enes b. Malik'e istihâreyi yediye kadar tekrar etmeyi telkin buyurduğu nakledilir (Tecrid-i Sarih Tercümesi, IV, 142, 143).

    İstihâre, iyiliği veya kötülüğü kestirilemeyen bir iş hakkında sözkonusu olur. Hayırlı ve sevaplı olduğu kesin olarak bilinen bir konuda istihâreye gerek kalmaz. İstihâre namazı, kerâhat vakitleri dışında her zaman kılınabilir. Çünkü hadiste vakit belirtilmemiştir.


  5. 03.Ocak.2014, 04:28
    3
    merhaba
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Aralık.2007
    Üye No: 5268
    Mesaj Sayısı: 194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Peygamber efendimizin istihare namazı

    Peygamberimiz istihare namazını kılmıştır ve tavsiye etmiştir


  6. 03.Ocak.2014, 04:28
    3
    Devamlı Üye
    Peygamberimiz istihare namazını kılmıştır ve tavsiye etmiştir

  7. 06.Şubat.2018, 16:05
    4
    Misafir

    TYorum: Peygamber efendimizin istihare namazı

    Evvelen selamün aleyküm,kuzenimle ihtilafa dustuk bana dedi ki istihare namazı var ama rüyaya yatma yok sadece namazını kılıp uyuma ve Allah tan seni doğru yola iletmesi için dua ediyorsun istihare bu dedi.bende peygamberimizin hazreti Ömer'in halife seçilmesi için 7 kez rüyaya yattığını ve onu gördüğünü söyledim fakat o ısrarla rüyaya yatma renk görme diye bişey olmadığını söylüyor lütfen bana hadis kaynaklarıyla beraber istiharenin rüyaya yatma renk görme ile ilgili hadis ve kaynaklarını söyleyebilir misiniz Allah a emanet


  8. 06.Şubat.2018, 16:05
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Evvelen selamün aleyküm,kuzenimle ihtilafa dustuk bana dedi ki istihare namazı var ama rüyaya yatma yok sadece namazını kılıp uyuma ve Allah tan seni doğru yola iletmesi için dua ediyorsun istihare bu dedi.bende peygamberimizin hazreti Ömer'in halife seçilmesi için 7 kez rüyaya yattığını ve onu gördüğünü söyledim fakat o ısrarla rüyaya yatma renk görme diye bişey olmadığını söylüyor lütfen bana hadis kaynaklarıyla beraber istiharenin rüyaya yatma renk görme ile ilgili hadis ve kaynaklarını söyleyebilir misiniz Allah a emanet

  9. 07.Şubat.2018, 22:59
    5
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 26,110
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Peygamber efendimizin istihare namazı

    Aleykum selam. İstiharenin alınan işareti demek, kalbin bir yöne meyletmesidir. İstiharede rüya görme gibi açıklamalar hep daha sonraları eklenmiştir. Hadisi şerifler bu konuda çok açıktır.

    “Resulullah (a.s.m.) bize Kur’ân’dan bir sûre öğretir gibi büyük küçük işlerimizin hepsinde istihareyi öğretti ve şöyle buyurdu:
    “Sizden biriniz bir işe kalben azmettiği zaman, iki rekât namaz kılsın.”
    | Kaynak: Buharî, Küsuf: 75


    Enes bin Mâlik’in (r.a.) rivayet ettiği bir hadiste Resulullah (a.s.m.) şöyle buyurmuştur:
    “Ey Enes, bir işi yapmayı niyet ettiğin zaman o iş hakkında yeniden yedi defa istihare et. Sonra kalbinden geçen temayüle bak. Çünkü hayır kalbinde doğan mânâdadır.”
    | Kaynak: Tecrid Tercemesi, 4:143


  10. 07.Şubat.2018, 22:59
    5
    Yönetici
    Aleykum selam. İstiharenin alınan işareti demek, kalbin bir yöne meyletmesidir. İstiharede rüya görme gibi açıklamalar hep daha sonraları eklenmiştir. Hadisi şerifler bu konuda çok açıktır.

    “Resulullah (a.s.m.) bize Kur’ân’dan bir sûre öğretir gibi büyük küçük işlerimizin hepsinde istihareyi öğretti ve şöyle buyurdu:
    “Sizden biriniz bir işe kalben azmettiği zaman, iki rekât namaz kılsın.”
    | Kaynak: Buharî, Küsuf: 75


    Enes bin Mâlik’in (r.a.) rivayet ettiği bir hadiste Resulullah (a.s.m.) şöyle buyurmuştur:
    “Ey Enes, bir işi yapmayı niyet ettiğin zaman o iş hakkında yeniden yedi defa istihare et. Sonra kalbinden geçen temayüle bak. Çünkü hayır kalbinde doğan mânâdadır.”
    | Kaynak: Tecrid Tercemesi, 4:143




+ Yorum Gönder