Konusunu Oylayın.: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Kaş Alma - Kıl Yoldurma
  1. 12.Eylül.2007, 01:55
    1
    kaneviçe
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Eylül.2007
    Üye No: 2645
    Mesaj Sayısı: 14
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Kaş Alma - Kıl Yoldurma






    Kaş Alma - Kıl Yoldurma Mumsema
    Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    Kadına nisbetle yüz, güzelliğin aynası ve odak noktasıdır. Yaratılışın güzelliği de onda tezahür eder. Allah her şeyi olduğu gibi yüzü de cemalinin bir tecellisi olarak ahenkli, dengeli ve mükemmel yaratmıştır. Gerek bu anlayışın esas alınması, gerekse Hz.Peygamber'den (s.a.v.) rivayet edilen bazı hadisler sebebiyle, yüzdeki kılları yolmanın, kaşları inceltme (aldırma) ve kirpikleri uzatmanın şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir.
    Hz.Peygamber (s.a.v.) bir hadislerinde,
    "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin..." buyurmuş olup (Buhari, "Libas",84; Müslim, "Libas", 120), bu yasağın hangi nevi fiilleri kapsadığı İslam hukukuçuları arasında tartışma konusu olmuştur.
    Çoğunluğa göre kadının, kocası için ve onun izniyle yüzünde biten kılları alması, makyaj yapması, hatta kaşını düzeltmesi / inceltmesi caizdir. Hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için yüz kıllarını yolması ve kaş aldırması ile ilgilidir. Malikiler de dahil bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirmekte olarak değerlendirdiğinden her ne suretle olursa olsun caiz görmemekte veya mekruh görmektedir. Hadiste yasaklanan kıl koparmayı, yüzde sonradan biten ve yüzü çirkinleştiren yüz kıllarını koparma değil de, kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolma olarak anlamak daha doğru görünmektedir.


    Kaynak:
    1) İlmihal, İslam ve Toplum, TDV, İslami Araştırmalar Merkezi



  2. 12.Eylül.2007, 01:55
    1



    Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    Kadına nisbetle yüz, güzelliğin aynası ve odak noktasıdır. Yaratılışın güzelliği de onda tezahür eder. Allah her şeyi olduğu gibi yüzü de cemalinin bir tecellisi olarak ahenkli, dengeli ve mükemmel yaratmıştır. Gerek bu anlayışın esas alınması, gerekse Hz.Peygamber'den (s.a.v.) rivayet edilen bazı hadisler sebebiyle, yüzdeki kılları yolmanın, kaşları inceltme (aldırma) ve kirpikleri uzatmanın şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir.
    Hz.Peygamber (s.a.v.) bir hadislerinde,
    "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin..." buyurmuş olup (Buhari, "Libas",84; Müslim, "Libas", 120), bu yasağın hangi nevi fiilleri kapsadığı İslam hukukuçuları arasında tartışma konusu olmuştur.
    Çoğunluğa göre kadının, kocası için ve onun izniyle yüzünde biten kılları alması, makyaj yapması, hatta kaşını düzeltmesi / inceltmesi caizdir. Hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için yüz kıllarını yolması ve kaş aldırması ile ilgilidir. Malikiler de dahil bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirmekte olarak değerlendirdiğinden her ne suretle olursa olsun caiz görmemekte veya mekruh görmektedir. Hadiste yasaklanan kıl koparmayı, yüzde sonradan biten ve yüzü çirkinleştiren yüz kıllarını koparma değil de, kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolma olarak anlamak daha doğru görünmektedir.


    Kaynak:
    1) İlmihal, İslam ve Toplum, TDV, İslami Araştırmalar Merkezi


  3. 28.Mart.2008, 18:33
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,999
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma




    Soru:
    Bayanların kaşların aldırması mahzurlu mudur? Veya kaşlarının hepsini düzelttirmek değil de sadece iki kaşın arasın aldırabilirler mi?

    Cevap:
    Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir.

    (Prof.Dr.Hayrettin Karaman)

    ______________________________

    kadınlar için kaş almak, kaşları yolmak, yüzdeki kılları gidermek, kaşların arasında ve kenarlarında biten kılları almak?


    Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.

    Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!

    Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

    “Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir.” (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

    Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, 'Libas', 84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

    Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.

    Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden hiçbir şekilde caiz görmemekte veya mekruh saymaktadır.

    Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.

    İnsan, Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce Allah'a olan sevgisinin ifadesidir. (Dr. Jale Şimşek)
    ____________________________

    KAŞ ALDIRMA...Peygamberimiz (s.a.v)kaşını incelttiren kadina ve bu işi yapanada lanet etmistir.Fakat bazi islam alimleri kadının yuzunde anormal olarak (cesitli hormon bozukluklarindan oturu)biten killari kadin kocasinin izni ile koparabilir.Cunku bu fitrati degistirmek degil cesitli hastaliklardan ötürü bozulan kadınlık fıtratını duzeltmek anlamini taşır.Kadın boylece kocasının suslenme arzusunu da karşılamis olur.Ibni abidin bu maksatla yapilirsa mustehaptir der.Ayaklardaki anormal kılları yolmak icinde aynı şey söylenir.Fakat imami taberi yüz kıllarını yolmanında yasaklanan ve lanet edilen kas yolma ceşıdine girdigini soylemistir.Kaynak:hanimlara özel ilmihal:Faruk Beşer

    _____________________________________

    Kaş aldırmak, kıllarını yolarak iyice inceltmek ve kaşı yukarıya almak sûretiyle yapılmaktadır. Bu, hilkati değiştirme mahiyetindedir. Ancak kadının yüzünde biten kılları aldırması ve kocasının izniyle normal makyaj yapması bir kısım İslâm ulemasınca caiz görülmüştür. Cenabı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allahın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mesuliyet altına sokabilir.Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan
    * Peygamberimiz başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allahın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur *
    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz
    * Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde alınması câizdir *
    İbni Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple eğer çıkarsa kesilmesinin müstehab olacağını beyan etmiştir.
    * Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır *
    * Rasûli Ekremin lânetine kaş aldıran ve alanlar da dahildir *
    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Kaynak :
    * İslam Ansiklopedisi
    * İmam Nevevi
    * Fethul Bârî XII 500
    * Kadın İlmihali. 370
    * Ebû-Dâvûd, Teraccul, 5
    * Buhâri, Libâs, 82, 84
    * Müslim, Libâs, 120
    ______________________________

    Alıntı
    Soru:
    Bayanların kaşların aldırması mahzurlu mudur? Veya kaşlarının hepsini düzelttirmek değil de sadece iki kaşın arasın aldırabilirler mi?

    Cevap:
    Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir.
    Kaynak : Hayrettin Karaman
    ---------------------------------------------------------------------

    Rasûl-i Ekrem (s.a.v.)'in lânetine kaş aldıran ve alanlar da dahildir.1 Kaş aldırmak, kaşın kıllarını yolarak iyice inceltmek ve kaşı yukarıya almak sûretiyle yapılmaktadır. Bu, hilkati değiştirme mahiyetindedir.51 Ancak kadının yüzünde biten kılları aldırması ve kocasının izniyle normal makyaj yapması bir kısım İslâm ulemasınca caiz görülmüştür.2
    1. Ebû-Dâvûd, K. et-Teraccul, 5; Buhâri, K. el-Libâs, 82, 84; Müslim, K.el-Libâs, 120.
    2. İmam Nevevi de caiz görenler arasındadır. İbn Hacer, Fethu'l-Bârî, Kahire, 1959, C. XII, s. 500.
    Kaynak : Hayrettin Karaman
    -------------------------------------------
    Soru
    Kadının kaşlarını düzeltmesi caiz mi. Kaşları aldırmak ve yüzdeki tüyleri koparmak abdesti bozar mı?

    Cevap

    Değerli Kardeşimiz;

    Kadının kaşlarını alması ve yüzündeki tüyleri koparması abdesti bozmaz. Ayrıca kadının kaşlarına ait olan kılları koparması caiz değildir.

    Kaynak: Sorularla İslamiyet

    ------------------------------------------------

    Sonuç Olarak Keyfi Kaş Almak Kesinlikle Caiz Değildir. Allah Rasulünün laneti onun üzerinedir. Hadisde böyle belirtiliyor.
    (Rasûl-i Ekrem (s.a.v.)'in lânetine kaş aldıran ve alanlar da dahildir - Ebû-Dâvûd, K. et-Teraccul, 5; Buhâri, K. el-Libâs, 82, 84; Müslim, K.el-Libâs, 120.)



  4. 28.Mart.2008, 18:33
    2
    Moderatör



    Soru:
    Bayanların kaşların aldırması mahzurlu mudur? Veya kaşlarının hepsini düzelttirmek değil de sadece iki kaşın arasın aldırabilirler mi?

    Cevap:
    Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir.

    (Prof.Dr.Hayrettin Karaman)

    ______________________________

    kadınlar için kaş almak, kaşları yolmak, yüzdeki kılları gidermek, kaşların arasında ve kenarlarında biten kılları almak?


    Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.

    Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!

    Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

    “Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir.” (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

    Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, 'Libas', 84; Müslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

    Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.

    Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden hiçbir şekilde caiz görmemekte veya mekruh saymaktadır.

    Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.

    İnsan, Allah'a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb'inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah'ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce Allah'a olan sevgisinin ifadesidir. (Dr. Jale Şimşek)
    ____________________________

    KAŞ ALDIRMA...Peygamberimiz (s.a.v)kaşını incelttiren kadina ve bu işi yapanada lanet etmistir.Fakat bazi islam alimleri kadının yuzunde anormal olarak (cesitli hormon bozukluklarindan oturu)biten killari kadin kocasinin izni ile koparabilir.Cunku bu fitrati degistirmek degil cesitli hastaliklardan ötürü bozulan kadınlık fıtratını duzeltmek anlamini taşır.Kadın boylece kocasının suslenme arzusunu da karşılamis olur.Ibni abidin bu maksatla yapilirsa mustehaptir der.Ayaklardaki anormal kılları yolmak icinde aynı şey söylenir.Fakat imami taberi yüz kıllarını yolmanında yasaklanan ve lanet edilen kas yolma ceşıdine girdigini soylemistir.Kaynak:hanimlara özel ilmihal:Faruk Beşer

    _____________________________________

    Kaş aldırmak, kıllarını yolarak iyice inceltmek ve kaşı yukarıya almak sûretiyle yapılmaktadır. Bu, hilkati değiştirme mahiyetindedir. Ancak kadının yüzünde biten kılları aldırması ve kocasının izniyle normal makyaj yapması bir kısım İslâm ulemasınca caiz görülmüştür. Cenabı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allahın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mesuliyet altına sokabilir.Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan
    * Peygamberimiz başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allahın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur *
    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz
    * Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde alınması câizdir *
    İbni Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple eğer çıkarsa kesilmesinin müstehab olacağını beyan etmiştir.
    * Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır *
    * Rasûli Ekremin lânetine kaş aldıran ve alanlar da dahildir *
    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Kaynak :
    * İslam Ansiklopedisi
    * İmam Nevevi
    * Fethul Bârî XII 500
    * Kadın İlmihali. 370
    * Ebû-Dâvûd, Teraccul, 5
    * Buhâri, Libâs, 82, 84
    * Müslim, Libâs, 120
    ______________________________

    Alıntı
    Soru:
    Bayanların kaşların aldırması mahzurlu mudur? Veya kaşlarının hepsini düzelttirmek değil de sadece iki kaşın arasın aldırabilirler mi?

    Cevap:
    Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek... caiz görülmemiştir.
    Kaynak : Hayrettin Karaman
    ---------------------------------------------------------------------

    Rasûl-i Ekrem (s.a.v.)'in lânetine kaş aldıran ve alanlar da dahildir.1 Kaş aldırmak, kaşın kıllarını yolarak iyice inceltmek ve kaşı yukarıya almak sûretiyle yapılmaktadır. Bu, hilkati değiştirme mahiyetindedir.51 Ancak kadının yüzünde biten kılları aldırması ve kocasının izniyle normal makyaj yapması bir kısım İslâm ulemasınca caiz görülmüştür.2
    1. Ebû-Dâvûd, K. et-Teraccul, 5; Buhâri, K. el-Libâs, 82, 84; Müslim, K.el-Libâs, 120.
    2. İmam Nevevi de caiz görenler arasındadır. İbn Hacer, Fethu'l-Bârî, Kahire, 1959, C. XII, s. 500.
    Kaynak : Hayrettin Karaman
    -------------------------------------------
    Soru
    Kadının kaşlarını düzeltmesi caiz mi. Kaşları aldırmak ve yüzdeki tüyleri koparmak abdesti bozar mı?

    Cevap

    Değerli Kardeşimiz;

    Kadının kaşlarını alması ve yüzündeki tüyleri koparması abdesti bozmaz. Ayrıca kadının kaşlarına ait olan kılları koparması caiz değildir.

    Kaynak: Sorularla İslamiyet

    ------------------------------------------------

    Sonuç Olarak Keyfi Kaş Almak Kesinlikle Caiz Değildir. Allah Rasulünün laneti onun üzerinedir. Hadisde böyle belirtiliyor.
    (Rasûl-i Ekrem (s.a.v.)'in lânetine kaş aldıran ve alanlar da dahildir - Ebû-Dâvûd, K. et-Teraccul, 5; Buhâri, K. el-Libâs, 82, 84; Müslim, K.el-Libâs, 120.)


  5. 25.Nisan.2008, 16:08
    3
    _kayra_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Nisan.2008
    Üye No: 18190
    Mesaj Sayısı: 136
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    bu önemli paylasimlar icin Allah c.c. razi olsun


  6. 25.Nisan.2008, 16:08
    3
    Devamlı Üye
    bu önemli paylasimlar icin Allah c.c. razi olsun

  7. 25.Nisan.2008, 16:29
    4
    ''baki''
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Nisan.2008
    Üye No: 16832
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 28

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    doğru söylüyorsunuz


  8. 25.Nisan.2008, 16:29
    4
    Üye
    doğru söylüyorsunuz

  9. 01.Temmuz.2008, 00:44
    5
    Gölge AdaM
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ocak.2008
    Üye No: 8086
    Mesaj Sayısı: 74
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Bilmiyorumki

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    Şimdi bir bayan daha önceden kaşını aldırmış ve şimdi eger aldırmas ise ;

    Kendi kendisine kötü görünebileceğini kötü hissedeceğini ve bu durumdan rahatsız olabiliceğini belirtiyor ve buna psikolojik hastalık da diyebiliyor kendine bu durumumhükmü nedir?


  10. 01.Temmuz.2008, 00:44
    5
    Devamlı Üye
    Şimdi bir bayan daha önceden kaşını aldırmış ve şimdi eger aldırmas ise ;

    Kendi kendisine kötü görünebileceğini kötü hissedeceğini ve bu durumdan rahatsız olabiliceğini belirtiyor ve buna psikolojik hastalık da diyebiliyor kendine bu durumumhükmü nedir?

  11. 01.Temmuz.2008, 00:48
    6
    Efdal
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Mayıs.2007
    Üye No: 441
    Mesaj Sayısı: 1,209
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 17

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    Gölge AdaM Nickli Üyeden Alıntı
    Şimdi bir bayan daha önceden kaşını aldırmış ve şimdi eger aldırmas ise ;

    Kendi kendisine kötü görünebileceğini kötü hissedeceğini ve bu durumdan rahatsız olabiliceğini belirtiyor ve buna psikolojik hastalık da diyebiliyor kendine bu durumumhükmü nedir?
    sadece kocasına güzel görünmek içinse (tiksindirici olanı gidermek ise), alimler fetva vermişler/aldırabilir.
    ama kocası dışında başkalarına güzel görünmek içinse caiz değildir.


  12. 01.Temmuz.2008, 00:48
    6
    Kıdemli Üye
    Gölge AdaM Nickli Üyeden Alıntı
    Şimdi bir bayan daha önceden kaşını aldırmış ve şimdi eger aldırmas ise ;

    Kendi kendisine kötü görünebileceğini kötü hissedeceğini ve bu durumdan rahatsız olabiliceğini belirtiyor ve buna psikolojik hastalık da diyebiliyor kendine bu durumumhükmü nedir?
    sadece kocasına güzel görünmek içinse (tiksindirici olanı gidermek ise), alimler fetva vermişler/aldırabilir.
    ama kocası dışında başkalarına güzel görünmek içinse caiz değildir.

  13. 01.Temmuz.2008, 00:52
    7
    Gölge AdaM
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ocak.2008
    Üye No: 8086
    Mesaj Sayısı: 74
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Bilmiyorumki

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    Efdal182872 Nickli Üyeden Alıntı
    sadece kocasına güzel görünmek içinse (tiksindirici olanı gidermek ise), alimler fetva vermişler/aldırabilir.
    ama kocası dışında başkalarına güzel görünmek içinse caiz değildir.
    Yani tamamen bayanın bunu yaparken ne düşündüğüne ve bunu niçin yapma gereğine düştüğüne göre değişiyor.

    İnşallah sadece kocalarına güzel görünmek için yapanlardan olurlar

    AMİN


  14. 01.Temmuz.2008, 00:52
    7
    Devamlı Üye
    Efdal182872 Nickli Üyeden Alıntı
    sadece kocasına güzel görünmek içinse (tiksindirici olanı gidermek ise), alimler fetva vermişler/aldırabilir.
    ama kocası dışında başkalarına güzel görünmek içinse caiz değildir.
    Yani tamamen bayanın bunu yaparken ne düşündüğüne ve bunu niçin yapma gereğine düştüğüne göre değişiyor.

    İnşallah sadece kocalarına güzel görünmek için yapanlardan olurlar

    AMİN

  15. 22.Kasım.2008, 02:26
    8
    ravzanur
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mart.2007
    Üye No: 177
    Mesaj Sayısı: 838
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    Allah muhafaza,efendimizin lanet ettiği birşeye eş nasıl olurda izin verir ki?
    eşlerin üzerine atarak suçun yön değiştirmesi acizane fikrim hakkınızı helal edin
    paylaşım güzeldi,Allah razı olsun


  16. 22.Kasım.2008, 02:26
    8
    Devamlı Üye
    Allah muhafaza,efendimizin lanet ettiği birşeye eş nasıl olurda izin verir ki?
    eşlerin üzerine atarak suçun yön değiştirmesi acizane fikrim hakkınızı helal edin
    paylaşım güzeldi,Allah razı olsun

  17. 24.Kasım.2008, 22:43
    9
    Rabbe_Yolcu
    Hüküm Allah'ındır...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2008
    Üye No: 40061
    Mesaj Sayısı: 238
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: ANKARA

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    ALLAH razı olsun çok anlamlı Rabbim O 'na yakışır kullar olmayı nasip etsin cümle imanlı kalplere..


  18. 24.Kasım.2008, 22:43
    9
    Hüküm Allah'ındır...
    ALLAH razı olsun çok anlamlı Rabbim O 'na yakışır kullar olmayı nasip etsin cümle imanlı kalplere..

  19. 08.Temmuz.2009, 23:57
    10
    maria
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Şubat.2008
    Üye No: 9247
    Mesaj Sayısı: 218
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 36
    Bulunduğu yer: dünya

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    kaş alma konusunda kural bellidir dileyen uyar, dileyende emre muhalif davranır


  20. 08.Temmuz.2009, 23:57
    10
    Devamlı Üye
    kaş alma konusunda kural bellidir dileyen uyar, dileyende emre muhalif davranır

  21. 09.Temmuz.2009, 00:10
    11
    fecr
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Eylül.2008
    Üye No: 33533
    Mesaj Sayısı: 684
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    Alıntı
    sadece kocasına güzel görünmek içinse (tiksindirici olanı gidermek ise), alimler fetva vermişler/aldırabilir.
    ama kocası dışında başkalarına güzel görünmek içinse caiz değildir.
    burda dikat etmeli nefis isin icine karisma ihtimali cok büyük
    Alıntı
    kaş alma konusunda kural bellidir dileyen uyar, dileyende emre muhalif davranır
    aynen katiliyorum



  22. 09.Temmuz.2009, 00:10
    11
    Devamlı Üye
    Alıntı
    sadece kocasına güzel görünmek içinse (tiksindirici olanı gidermek ise), alimler fetva vermişler/aldırabilir.
    ama kocası dışında başkalarına güzel görünmek içinse caiz değildir.
    burda dikat etmeli nefis isin icine karisma ihtimali cok büyük
    Alıntı
    kaş alma konusunda kural bellidir dileyen uyar, dileyende emre muhalif davranır
    aynen katiliyorum


  23. 05.Kasım.2009, 06:44
    12
    berf
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ocak.2008
    Üye No: 7325
    Mesaj Sayısı: 55
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    teşekkürler paylaşımın için


  24. 05.Kasım.2009, 06:44
    12
    berf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    teşekkürler paylaşımın için




+ Yorum Gönder
Git 12 Son