Konusunu Oylayın.: Oruçluyken yanaktan öpmek orucu bozar mı?

5 üzerinden 4.81 | Toplam : 21 kişi
Oruçluyken yanaktan öpmek orucu bozar mı?
  1. 05.Nisan.2013, 01:37
    1
    Misafir

    Oruçluyken yanaktan öpmek orucu bozar mı?






    Oruçluyken yanaktan öpmek orucu bozar mı? Mumsema Oruçluyken yanaktan öpmek oruç bozar mı ? Oruçlu bir kişinin birini yanaktan öpmesi orucunu bozar mı ?


  2. 05.Nisan.2013, 02:36
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,607
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Oruçluyken yanaktan öpmek orucu bozar mı?





    Oruçlu birisinin hanımını öpmesi

    Âişe Radiyallâhu Anhâ anlatıyor:

    “Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem oruçlu olduğu halde hanımlarından birini öperdi” (Hz. Âişe bunu söyleyip sonra güldü.)

    Bir başka rivayette şöyle der:

    “Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem oruçlu iken mübaşerette bulunurdu. O, nefsine hepinizden çok hâkimdi.”
    (Buhari, Savm: 24, 23; Müslim, Sıyâm: 62-65; Muvatta, Sıyâm: 14; Ebu Dâvud, Savm: 33; Tirmizî, Savm: 31)

    Ebu Hüreyre Radiyallâhu Anh anlatıyor:

    Bir adam, Resulullah Sallallâhu Aleyhi Veselleme oruçlunun hanımıyla mübaşeretinden sordu.

    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem müsaade etti.

    Arkadan bir başkası geldi, o da aynı şeyi sordu. Buna mübâşereti yasakladı.

    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellemin müsaade ettiği kimse yaşlı birisiydi, yasakladığı kimse de gençti. (Ebu Dâvud, Savm: 35)

    Câbir Radiyallâhu Anh anlatıyor:

    Ömer ibni Hattâb Radiyallâhu Anh (bir gün telâşla gelerek):
    “Ey Allah’ın Resulü! Bugün ben büyük bir hatada bulundum, oruçlu iken (hanımımı) öptüm!” dedi.
    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem de şöyle cevapladı:
    “Sen oruçlu iken mazmaza yapmaz mısın (abdest alırken ağzına su vermez misin? Bu orucunu bozar mı?)”
    (Ravilerden İsa ibni Hammâd rivayetinde) der ki:
    Dedim ki: “Bunda bir beis yoktur.”
    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem buyurdular ki:
    “Öyleyse niye (öpmekle telaşa düşüyorsun?)”
    (Ebu Dâvud, Savm: 33)

    Mübaşeret, yaklaşma, kişinin hanımından istifade etmesi demektir.

    Burada, cinsel ilişkinin dışında hanımının bedeninden istifade edilmesi anlamında kullanılmaktadır.

    Yaşlı birisi için buna izin verilirken, gençlere müsaade edilmemiştir. Çünkü genç bir insan kendine hakim olamaz, keffaret gerektirecek bir duruma düşebilir.



  3. 05.Nisan.2013, 02:36
    2
    Moderatör




    Oruçlu birisinin hanımını öpmesi

    Âişe Radiyallâhu Anhâ anlatıyor:

    “Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem oruçlu olduğu halde hanımlarından birini öperdi” (Hz. Âişe bunu söyleyip sonra güldü.)

    Bir başka rivayette şöyle der:

    “Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem oruçlu iken mübaşerette bulunurdu. O, nefsine hepinizden çok hâkimdi.”
    (Buhari, Savm: 24, 23; Müslim, Sıyâm: 62-65; Muvatta, Sıyâm: 14; Ebu Dâvud, Savm: 33; Tirmizî, Savm: 31)

    Ebu Hüreyre Radiyallâhu Anh anlatıyor:

    Bir adam, Resulullah Sallallâhu Aleyhi Veselleme oruçlunun hanımıyla mübaşeretinden sordu.

    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem müsaade etti.

    Arkadan bir başkası geldi, o da aynı şeyi sordu. Buna mübâşereti yasakladı.

    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellemin müsaade ettiği kimse yaşlı birisiydi, yasakladığı kimse de gençti. (Ebu Dâvud, Savm: 35)

    Câbir Radiyallâhu Anh anlatıyor:

    Ömer ibni Hattâb Radiyallâhu Anh (bir gün telâşla gelerek):
    “Ey Allah’ın Resulü! Bugün ben büyük bir hatada bulundum, oruçlu iken (hanımımı) öptüm!” dedi.
    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem de şöyle cevapladı:
    “Sen oruçlu iken mazmaza yapmaz mısın (abdest alırken ağzına su vermez misin? Bu orucunu bozar mı?)”
    (Ravilerden İsa ibni Hammâd rivayetinde) der ki:
    Dedim ki: “Bunda bir beis yoktur.”
    Resulullah Sallallâhu Aleyhi Vesellem buyurdular ki:
    “Öyleyse niye (öpmekle telaşa düşüyorsun?)”
    (Ebu Dâvud, Savm: 33)

    Mübaşeret, yaklaşma, kişinin hanımından istifade etmesi demektir.

    Burada, cinsel ilişkinin dışında hanımının bedeninden istifade edilmesi anlamında kullanılmaktadır.

    Yaşlı birisi için buna izin verilirken, gençlere müsaade edilmemiştir. Çünkü genç bir insan kendine hakim olamaz, keffaret gerektirecek bir duruma düşebilir.






+ Yorum Gönder