Konusunu Oylayın.: Oruç tutabilmek için adet geciktirici hap kullanmak caiz mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Oruç tutabilmek için adet geciktirici hap kullanmak caiz mi?
  1. 11.Ağustos.2012, 03:17
    1
    Misafir

    Oruç tutabilmek için adet geciktirici hap kullanmak caiz mi?






    Oruç tutabilmek için adet geciktirici hap kullanmak caiz mi? Mumsema merhaba ben bu ay orucumu tam tutabilmek için doğum kontrol hapıma ara vermeden devam ettim.4-5 adet aldıktan sonra akıntımda kan gördün Bu durum 2 gündür devam ediyor ben şuan adet sayılır mıyım


  2. 11.Ağustos.2012, 03:17
    1
    demetba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    demetba
    Misafir



    merhaba ben bu ay orucumu tam tutabilmek için doğum kontrol hapıma ara vermeden devam ettim.4-5 adet aldıktan sonra akıntımda kan gördün Bu durum 2 gündür devam ediyor ben şuan adet sayılır mıyım


    Benzer Konular

    - Adet geciktirici ilaç kullanmak caizmi

    - Oruç borcumuzun olmaması için, adet geciktirici olarak doğum hapı kullanmak günah mı?

    - Adet halini geciktirmek için ilaç kullanmak caiz mi?

    - Geciktirici kullanmak caiz mi

    - Oruç tutmak için ramazanda adet geciktirici hap kullanmak caizmidir?

  3. 14.Ağustos.2012, 09:17
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Oruç tutabilmek için adet geciktirici hap kullanmak caiz mi?




    Hacda, ramazan ayında veya diğer vakitlerde adet geciktirici ilaç kullanmak caizdir. Ama bu ilacın kadının sıhhatine zarar vermesi durumunda kadın vebal altında kalır.

    Tavafım eda edebilmek için adet kanının erken kesilmesi veya adetinin gecikmesi için hap veya başka bir ilaç kullanmakta beis yoktur(1).

    1 el-Fetava el-Kübra. c. 2. 98

    Cenab-ı Hak, kadını erkeğe göre farklı bir bünyede yaratmıştır. Onlara yaratılıştan gelen bazı özellikleri dolayısıyla ibadet hususunda birtakım kolaylıklar göstermiştir. Bu kolaylıkların mühim bir kısmı namaz ve oruçta bulunmaktadır. Kadın âdet gününe ve lohusalık devresine rastlayan günlerde namaz ve oruçla mükellef değildir. Bu günlerde kılamadığı namazları Cenab-ı Hak bağışladığından kaza etmesi gerekmez. Fakat âdet ve lohusa olduğu günlere rastlayan Ramazan’da, tutamadığı oruçları daha sonra istediği zamanda kaza eder. Mü’min kadınlar bu İlâhî ruhsat ve kolaylıktan istifade ederek ona göre ibadetlerini yerine getirirler.

    Bilhassa Ramazan’da kazaya oruç bırakmamak, Kur’ân okuyabilmek ve daha rahat ibadet edebilmek için bazı ilâçlar kullanarak âdet görmemek için tedbir almak, bu vesileyle âdetsiz bir Ramazan geçirmek hususunda, her ne kadar dinî bir mahzurdan söz edilemese de tıbbî ve sıhhî açıdan bazı aksaklıklar zuhur edeceğinden tavsiye edilmemektedir.

    Bu durum tıbbî açıdan şöyle îzah edilmektedir:
    İlâç kullanmak normalden sapmadır. Kadının kendi bünyesine has hormonal ve metabolik bir hususiyeti vardır. Ağızdan alınan hormon hapları ile âdetin öne alınması veya geciktirilmesi sun’i bir yol olup, her zaman olmasa da bazan âdet düzensizlikleri meydana getirebilmektedir. Organizmaya mahzurları sebebiyle tıbbî bakımdan pek tavsiye edilen bir durum değildir. Fıtrat icabına göre davranmak daha doğrudur.
    Âdet günlerini geciktirmek için Recep ve Şaban ayında böyle bir uygulamaya teşebbüs etmeye hiç lüzum yoktur. Zaten bu ayların orucu nafile olduğundan tutmak mecburi değildir. Tutulmasa da Ramazan orucu gibi sonradan kaza edilmesi gerekmez. Diğer taraftan Receb ve Şaban ayında âdet günlerine rastlayacağı düşüncesiyle hesap edip o günlerin orucunu Receb ayında tutmaya gerek yoktur. Çünkü böyle bir şeye ihtiyaç yoktur.

    Rahat bir Ramazan geçirmek, orucunu zamanında tutmak isteyen hanımlar, isterlerse âdeti geciktirici ilâç kullanabilirler. Ancak kendilerinde âdet düzensizliği ve bundan gelen bir rahatsızlığı bulunanların bu yola teşebbüs etmemeleri daha yerinde olacaktır.

    Mehmed Paksu
    İbadet Hayatımız-1
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 14.Ağustos.2012, 09:17
    2
    Editör



    Hacda, ramazan ayında veya diğer vakitlerde adet geciktirici ilaç kullanmak caizdir. Ama bu ilacın kadının sıhhatine zarar vermesi durumunda kadın vebal altında kalır.

    Tavafım eda edebilmek için adet kanının erken kesilmesi veya adetinin gecikmesi için hap veya başka bir ilaç kullanmakta beis yoktur(1).

    1 el-Fetava el-Kübra. c. 2. 98

    Cenab-ı Hak, kadını erkeğe göre farklı bir bünyede yaratmıştır. Onlara yaratılıştan gelen bazı özellikleri dolayısıyla ibadet hususunda birtakım kolaylıklar göstermiştir. Bu kolaylıkların mühim bir kısmı namaz ve oruçta bulunmaktadır. Kadın âdet gününe ve lohusalık devresine rastlayan günlerde namaz ve oruçla mükellef değildir. Bu günlerde kılamadığı namazları Cenab-ı Hak bağışladığından kaza etmesi gerekmez. Fakat âdet ve lohusa olduğu günlere rastlayan Ramazan’da, tutamadığı oruçları daha sonra istediği zamanda kaza eder. Mü’min kadınlar bu İlâhî ruhsat ve kolaylıktan istifade ederek ona göre ibadetlerini yerine getirirler.

    Bilhassa Ramazan’da kazaya oruç bırakmamak, Kur’ân okuyabilmek ve daha rahat ibadet edebilmek için bazı ilâçlar kullanarak âdet görmemek için tedbir almak, bu vesileyle âdetsiz bir Ramazan geçirmek hususunda, her ne kadar dinî bir mahzurdan söz edilemese de tıbbî ve sıhhî açıdan bazı aksaklıklar zuhur edeceğinden tavsiye edilmemektedir.

    Bu durum tıbbî açıdan şöyle îzah edilmektedir:
    İlâç kullanmak normalden sapmadır. Kadının kendi bünyesine has hormonal ve metabolik bir hususiyeti vardır. Ağızdan alınan hormon hapları ile âdetin öne alınması veya geciktirilmesi sun’i bir yol olup, her zaman olmasa da bazan âdet düzensizlikleri meydana getirebilmektedir. Organizmaya mahzurları sebebiyle tıbbî bakımdan pek tavsiye edilen bir durum değildir. Fıtrat icabına göre davranmak daha doğrudur.
    Âdet günlerini geciktirmek için Recep ve Şaban ayında böyle bir uygulamaya teşebbüs etmeye hiç lüzum yoktur. Zaten bu ayların orucu nafile olduğundan tutmak mecburi değildir. Tutulmasa da Ramazan orucu gibi sonradan kaza edilmesi gerekmez. Diğer taraftan Receb ve Şaban ayında âdet günlerine rastlayacağı düşüncesiyle hesap edip o günlerin orucunu Receb ayında tutmaya gerek yoktur. Çünkü böyle bir şeye ihtiyaç yoktur.

    Rahat bir Ramazan geçirmek, orucunu zamanında tutmak isteyen hanımlar, isterlerse âdeti geciktirici ilâç kullanabilirler. Ancak kendilerinde âdet düzensizliği ve bundan gelen bir rahatsızlığı bulunanların bu yola teşebbüs etmemeleri daha yerinde olacaktır.

    Mehmed Paksu
    İbadet Hayatımız-1
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder