Konusunu Oylayın.: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

5 üzerinden 4.49 | Toplam : 39 kişi
Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?
  1. 19.Haziran.2016, 16:47
    13
    Misafir

    niyet ettim sabah yedide açtım

    reklam


    niyet ettim sabah yedide açtım isimli yazı www.Mumsema.comniyet ettim sabah yedide açtım
    selamünaleyküm hocam sahurda yemeğimi yedikten sonra niyet ettim ve sabah 7 de orucu su içerek açtım 61 gün tutmak zorundamıyım


  2. 19.Haziran.2016, 16:47
    13
    burak b demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    burak b demir
    Misafir
    reklam


    selamünaleyküm hocam sahurda yemeğimi yedikten sonra niyet ettim ve sabah 7 de orucu su içerek açtım 61 gün tutmak zorundamıyım


  3. 20.Haziran.2016, 02:01
    14
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,316
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

    reklam


    Aleykum selam. Niyet ettiğin için oruç sayılırsın ve bilerek orucunu bozduğun için sana 60 gün kefaret ile bir gün kaza gerekir.


  4. 20.Haziran.2016, 02:01
    14
    Yönetici
    reklam


    Aleykum selam. Niyet ettiğin için oruç sayılırsın ve bilerek orucunu bozduğun için sana 60 gün kefaret ile bir gün kaza gerekir.


  5. 23.Haziran.2016, 13:08
    15
    Misafir

    Cevap: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

    Hocam sahura gec uya kalmisim
    Ben simdi niyet etsem suylami edecem yoksa nasil niyet edecem? Gec kalmadim Insahllah


  6. 23.Haziran.2016, 13:08
    15
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam sahura gec uya kalmisim
    Ben simdi niyet etsem suylami edecem yoksa nasil niyet edecem? Gec kalmadim Insahllah


  7. 25.Haziran.2016, 09:01
    16
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,316
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    İmsak vakti girmişse artık hiç bir şey yiyemez ve içemezsin. Orucu bozacak bir şey olmadığı sürece öğle vakti girmeden bir saat öncesine kadar niyet edebilirsin.


  8. 25.Haziran.2016, 09:01
    16
    Yönetici
    İmsak vakti girmişse artık hiç bir şey yiyemez ve içemezsin. Orucu bozacak bir şey olmadığı sürece öğle vakti girmeden bir saat öncesine kadar niyet edebilirsin.


  9. 26.Haziran.2016, 03:41
    17
    Misafir

    Cevap: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

    İshaldim sahurda niyet etmedim ama hiç birşey yemedim sabah 09 00 niyet etsem oruç kabul olurmu


  10. 26.Haziran.2016, 03:41
    17
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    İshaldim sahurda niyet etmedim ama hiç birşey yemedim sabah 09 00 niyet etsem oruç kabul olurmu


  11. 26.Haziran.2016, 03:41
    18
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,316
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Öğle vakti girmeden bir saat öncesine kadar eğer orucu bozacak bir şey olmamışsa niyet edebilirsin.


  12. 26.Haziran.2016, 03:41
    18
    Yönetici
    Öğle vakti girmeden bir saat öncesine kadar eğer orucu bozacak bir şey olmamışsa niyet edebilirsin.


  13. 28.Haziran.2016, 07:42
    19
    Misafir

    Cevap: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

    1 - Ben sahura kalkamadim ikindi oldu niyet ettim orucum kabul olurmu ?

    2 - Sahura kalktim namazimi kildim ama niyet etmeyi unutum 7 gibi kalktim orucum kabul olurmu.tesekurler

    3 - Selamun aleykum ya ben sahura kadar uyumadim ama sonra uyuya kalmışım bi uyandim saat 7 hemen bisiler yedim şu içtim acaba orucum kabul olurmu


  14. 28.Haziran.2016, 07:42
    19
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    1 - Ben sahura kalkamadim ikindi oldu niyet ettim orucum kabul olurmu ?

    2 - Sahura kalktim namazimi kildim ama niyet etmeyi unutum 7 gibi kalktim orucum kabul olurmu.tesekurler

    3 - Selamun aleykum ya ben sahura kadar uyumadim ama sonra uyuya kalmışım bi uyandim saat 7 hemen bisiler yedim şu içtim acaba orucum kabul olurmu


  15. 04.Temmuz.2016, 19:18
    20
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,316
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    1- Farz olan oruca en son öğle olmadan bir saat öncesine kadar edilebilir. Artık bu vakitten sonra niyet geçerli değildir.

    2- Evet kardeşim bu şekilde ettiğin niyet geçerlidir.

    3- Aleykum selam. Orucun bozulmuştur çünkü imsak vakti geçtikten bir dakika sonra dahi bir şey yenip içilemez.


  16. 04.Temmuz.2016, 19:18
    20
    Yönetici
    1- Farz olan oruca en son öğle olmadan bir saat öncesine kadar edilebilir. Artık bu vakitten sonra niyet geçerli değildir.

    2- Evet kardeşim bu şekilde ettiğin niyet geçerlidir.

    3- Aleykum selam. Orucun bozulmuştur çünkü imsak vakti geçtikten bir dakika sonra dahi bir şey yenip içilemez.


  17. 13.Kasım.2016, 09:57
    21
    Misafir

    Yorum: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

    Slm benim sorum ise kaza oruçlarımı tutarken geceden niyetindeydi ama sabah yedide uyandım sadace ağzımı çalkaladım kabul olurmu


  18. 13.Kasım.2016, 09:57
    21
    Mine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mine
    Misafir
    Slm benim sorum ise kaza oruçlarımı tutarken geceden niyetindeydi ama sabah yedide uyandım sadace ağzımı çalkaladım kabul olurmu


  19. 15.Kasım.2016, 18:20
    22
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,316
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

    aleykum selam. Eğer sadece ağzını çalkalamışsan bunun bir sakıncası yoktur. Ağız çalkalamak aşırı olmamalıdır çünkü fazla ağza su vermek orucu riske atmak demektir. Ama su boğaza kaçmadığı sürece de oruç bozulmaz.


  20. 15.Kasım.2016, 18:20
    22
    Yönetici
    aleykum selam. Eğer sadece ağzını çalkalamışsan bunun bir sakıncası yoktur. Ağız çalkalamak aşırı olmamalıdır çünkü fazla ağza su vermek orucu riske atmak demektir. Ama su boğaza kaçmadığı sürece de oruç bozulmaz.


  21. 19.Aralık.2016, 07:21
    23
    Misafir

    Yorum: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

    selamun aleykum rebuevvel ayinda oldugumuz icin pazartesi gunu yani bugun oruca tutmak istedim ana sahura kalkamadım sabah ezanı ile 1 bardak su icip niyet ettim olurmu acaba teşekkürler


  22. 19.Aralık.2016, 07:21
    23
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    selamun aleykum rebuevvel ayinda oldugumuz icin pazartesi gunu yani bugun oruca tutmak istedim ana sahura kalkamadım sabah ezanı ile 1 bardak su icip niyet ettim olurmu acaba teşekkürler


  23. 19.Aralık.2016, 07:32
    24
    ACiLSERViS
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Şubat.2007
    Üye No: 10
    Mesaj Sayısı: 1,838
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Sahura kalkamadım uyandığımda niyet etsem orucum kabul olurmu ?

    Aleykümüsselam. Oruç imsak ile başlar. Ezan ile değil. Bu yüzden bugün oruçlu sayılmazsın. Ramazan ayı haricindeki ezanlar imsak vaktinde okunmayabiliyor. Oruç tutacak kişi imsaktan bir kaç dakika önce yemeyi içmeyi bırakmak zorundadır. Oruç tutacak kişi imsak vaktini bilmek zorundadır. Teknoloji elimizin altında. Diyanetin ana sayfasında imsak vakti yazılıdır. Şehrinizi yazıp bakabilirsiniz. http://www.diyanet.gov.tr/


  24. 19.Aralık.2016, 07:32
    24
    Administrator
    Aleykümüsselam. Oruç imsak ile başlar. Ezan ile değil. Bu yüzden bugün oruçlu sayılmazsın. Ramazan ayı haricindeki ezanlar imsak vaktinde okunmayabiliyor. Oruç tutacak kişi imsaktan bir kaç dakika önce yemeyi içmeyi bırakmak zorundadır. Oruç tutacak kişi imsak vaktini bilmek zorundadır. Teknoloji elimizin altında. Diyanetin ana sayfasında imsak vakti yazılıdır. Şehrinizi yazıp bakabilirsiniz. http://www.diyanet.gov.tr/





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son