Konusunu Oylayın.: 70 dk fazla oruç tutuyoruz iddialarına nasıl cevap vereceğiz?

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 4 kişi
70 dk fazla oruç tutuyoruz iddialarına nasıl cevap vereceğiz?
  1. 28.Temmuz.2012, 08:39
    1
    Misafir

    70 dk fazla oruç tutuyoruz iddialarına nasıl cevap vereceğiz?






    70 dk fazla oruç tutuyoruz iddialarına nasıl cevap vereceğiz? Mumsema Selamun aleyküm. Son günlerde ortalığın bulandırıldığı bir konu var. 70 dk fazla oruç tutuyoruz açıklaması. Fecir vakitlerinin detayını öğrendim yanlız şu iddianın cevabına ihtiyacım var:

    "1400 yıllık imsak uygulaması deği Osmanlıda subay ahmet muhtar paşanın 1891 yılındaUluslararası saat sistemi ve Miladi takvim sisteminin kullanılmasını Osmanlı Devleti'nde ilk defa ileri sürdü. Bu konuda Islahat-ül Takvim adlı bir kitap yazmış bu olaydan sonra ihtilaf çıkmış.
    Yani bu bağlamda ne alimlere nede hocalara bir reddiye var..
    Mesele imsakın 121 yıllık hesabında yani Osmanlının batıyı örnek alan reformundan sonra gelişiyor.Daha önceki seneler için hepten yanlış
    yapılıyor hükmü kesinlikle yok."

    Bu konuya nasıl cevap vereceğim bunun kaynağı nedir? ahmet muhtar paşa değiştirdi diye imsak iftar vakitleri mi değiştirildi? Acilen aydınlatn Allah rızası için


  2. 28.Temmuz.2012, 08:39
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamun aleyküm. Son günlerde ortalığın bulandırıldığı bir konu var. 70 dk fazla oruç tutuyoruz açıklaması. Fecir vakitlerinin detayını öğrendim yanlız şu iddianın cevabına ihtiyacım var:

    "1400 yıllık imsak uygulaması deği Osmanlıda subay ahmet muhtar paşanın 1891 yılındaUluslararası saat sistemi ve Miladi takvim sisteminin kullanılmasını Osmanlı Devleti'nde ilk defa ileri sürdü. Bu konuda Islahat-ül Takvim adlı bir kitap yazmış bu olaydan sonra ihtilaf çıkmış.
    Yani bu bağlamda ne alimlere nede hocalara bir reddiye var..
    Mesele imsakın 121 yıllık hesabında yani Osmanlının batıyı örnek alan reformundan sonra gelişiyor.Daha önceki seneler için hepten yanlış
    yapılıyor hükmü kesinlikle yok."

    Bu konuya nasıl cevap vereceğim bunun kaynağı nedir? ahmet muhtar paşa değiştirdi diye imsak iftar vakitleri mi değiştirildi? Acilen aydınlatn Allah rızası için


    Benzer Konular

    - Oruç nedir? Niçin oruç tutuyoruz?

    - Orucu 1 Saat Fazla Mı Tutuyoruz ?

    - Diyanet hesabına göre fazla mı oruç tutuyoruz ?

    - Süleymaniye Vakfı Başkanı: 70 dakika fazla oruç tutuyoruz

    - 70 Dakika fazla mı oruç tutuyoruz?

  3. 28.Temmuz.2012, 12:36
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: 70 dk fazla oruç tutuyoruz iddialarına nasıl cevap vereceğiz?




    Diyanet'ten 'fazla oruç tutuyoruz'a cevap

    Diyanet'ten "70 dakika fazla oruç tutuluyor" iddialarına yanıt geldi.

    Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, imsak vakti ile ilgili çıkan haberler dolayısı ile yazılı bir açıklama yapılmasına lüzum görüldüğü belirtildi.

    Son zamanlarda özellikle imsak vakitlerine ilişkin olarak Başkanlığın, 'İmsak vakitlerinden temkini kaldırarak imsaki vaktinden daha sonraya bıraktığı ve böylece imsak vakti girmiş olmasına rağmen insanların yemeye içmeye devam etmelerine yol açarak oruçlarını tehlikeye attığı' ve 'İmsaki vaktinden öne alarak insanları daha vakit varken bir saat öncesinden oruca başlattığı ve sabah namazını vaktinden önce kılmalarına yol açtığı ve böylece namazlarının batıl hale gelmesine sebebiyet verdiği' yönünde iki tür eleştiriye muhatap olduğu kaydedildi.

    Diyanet İşleri Başkanlığı'nın, imsak ve yatsı vakitleri ile ilgili hesaplarının yerindeliğini ölçmek ve muhatap olduğu iddiaların doğruluk derecesini tespit etmek üzere geçen yıl Ramazan ayının hemen akabinde yatsı ve sabah vakitlerinin tespitine yönelik yeni bir gözlem çalışması yapmaya karar verdiği kaydedilen açıklamada; bu karar çerçevesinde Ankara Üniversitesi ile bir protokol imzalandığı belirtildi. 2011 yılı Eylül ayında başlatılan projede gözlemlerin hem gelişmiş astronomik aletler, hem de göz ile (denek gözlemcilerle) olmak üzere iki yöntemle gerçekleştirildiği ifade edildi.

    Başkanlık halen devam eden proje ile ilgili ulaşılan sonuçları şöyle sıraladı: "Hata payları da göz önünde bulundurularak değerlendirildiğinde aletle yapılan gözlemlerden kabaca elde edilen sonuçlar, Başkanlığımız takvimlerinde verilen akşam/yatsı ve imsak/sabah vakitleriyle örtüşmektedir. Gözlem yeri, şehir ışıklarının yansıması, havanın berraklık durumu, gözlemci denek sayısı, insan gözü ile aletin algılama gücü farkı vb. etkenlerden kaynaklandığı düşünülen sebeplerle gözle yapılan gözlemler ile Başkanlığımız takviminde verilen akşam/yatsı ve imsak/sabah vakitleri arasında bir miktar farlılıklar izlenmiştir. Ancak bu farklılıklar büyük ölçüde temkin payları kapsamında değerlendirilebilecek niteliktedir."

    "MEKKE-İ MÜKERREME VE MEDİNE-İ MÜNEVVERE'DEKİ UYGULAMA DA BÖYLEDİR"

    Diyanet'in imsak vaktini belirlerken güneşin 18 derece ufka yaklaşmasını esas alan ölçüsünün, bütün İslam dünyasında imsak vakitlerinin belirlenmesinde esas alınan en düşük derece olduğu belirtilen açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Bazı İslam ülkeleri ve Müslüman topluluklar daha ihtiyatlı hareket etmek için güneşin 19 derece ufka yaklaşmasını esas almaktadırlar. İslam dünyasında imsak vakitlerinin belirlenmesinde 18 dereceden daha düşük bir ölçüyü esas alan herhangi bir ülke bulunmamaktadır. Mekke-i Mükerreme ve Medine-i Münevvere'deki uygulama da böyledir. Ancak yaz aylarında yatsı ve imsak vakitlerinin oluşmadığı ileri enlemler bunun dışındadır.

    Öteden beri İslam astronom ve muvakkitleri de imsak vaktini belirlerken en az 18 dereceyi esas almışlardır.Bu vakit, -ilk anda çıplak gözle fark edilemese dahi- sabah şafağının başlama vaktidir. Diğer taraftan dört mezhebin de dâhil olduğu İslam âlimlerinin büyük bir çoğunluğuna göre yatsı vakti ile sabah namazı/imsak vakti arasında mühmel bir vakit yoktur.Yatsı vakti çıkar çıkmaz sabah namazı vakti girer. Dolayısıyla imsakin sabah tanının bilimsel olarak başlangıç vaktinden daha sonraya bırakılması, yatsı namazı vaktinin sonu konusunda başka tereddütler ortaya koyacaktır. Netice itibariyle bu saatten sonra kılınan sabah namazı ve başlanan oruçlara ilişkin olarak herhangi bir tereddüt uyandırılması doğru değildir.

    Halkımız, Başkanlığımızın büyük bir hassasiyetle üzerinde durduğu namaz vakitleri konusunda hiçbir tereddüt yaşamadan ibadetlerini gönül huzuru içerisinde yapmaya devam edebilirler."
    alıntı



  4. 28.Temmuz.2012, 12:36
    2
    Silent and lonely rains



    Diyanet'ten 'fazla oruç tutuyoruz'a cevap

    Diyanet'ten "70 dakika fazla oruç tutuluyor" iddialarına yanıt geldi.

    Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada, imsak vakti ile ilgili çıkan haberler dolayısı ile yazılı bir açıklama yapılmasına lüzum görüldüğü belirtildi.

    Son zamanlarda özellikle imsak vakitlerine ilişkin olarak Başkanlığın, 'İmsak vakitlerinden temkini kaldırarak imsaki vaktinden daha sonraya bıraktığı ve böylece imsak vakti girmiş olmasına rağmen insanların yemeye içmeye devam etmelerine yol açarak oruçlarını tehlikeye attığı' ve 'İmsaki vaktinden öne alarak insanları daha vakit varken bir saat öncesinden oruca başlattığı ve sabah namazını vaktinden önce kılmalarına yol açtığı ve böylece namazlarının batıl hale gelmesine sebebiyet verdiği' yönünde iki tür eleştiriye muhatap olduğu kaydedildi.

    Diyanet İşleri Başkanlığı'nın, imsak ve yatsı vakitleri ile ilgili hesaplarının yerindeliğini ölçmek ve muhatap olduğu iddiaların doğruluk derecesini tespit etmek üzere geçen yıl Ramazan ayının hemen akabinde yatsı ve sabah vakitlerinin tespitine yönelik yeni bir gözlem çalışması yapmaya karar verdiği kaydedilen açıklamada; bu karar çerçevesinde Ankara Üniversitesi ile bir protokol imzalandığı belirtildi. 2011 yılı Eylül ayında başlatılan projede gözlemlerin hem gelişmiş astronomik aletler, hem de göz ile (denek gözlemcilerle) olmak üzere iki yöntemle gerçekleştirildiği ifade edildi.

    Başkanlık halen devam eden proje ile ilgili ulaşılan sonuçları şöyle sıraladı: "Hata payları da göz önünde bulundurularak değerlendirildiğinde aletle yapılan gözlemlerden kabaca elde edilen sonuçlar, Başkanlığımız takvimlerinde verilen akşam/yatsı ve imsak/sabah vakitleriyle örtüşmektedir. Gözlem yeri, şehir ışıklarının yansıması, havanın berraklık durumu, gözlemci denek sayısı, insan gözü ile aletin algılama gücü farkı vb. etkenlerden kaynaklandığı düşünülen sebeplerle gözle yapılan gözlemler ile Başkanlığımız takviminde verilen akşam/yatsı ve imsak/sabah vakitleri arasında bir miktar farlılıklar izlenmiştir. Ancak bu farklılıklar büyük ölçüde temkin payları kapsamında değerlendirilebilecek niteliktedir."

    "MEKKE-İ MÜKERREME VE MEDİNE-İ MÜNEVVERE'DEKİ UYGULAMA DA BÖYLEDİR"

    Diyanet'in imsak vaktini belirlerken güneşin 18 derece ufka yaklaşmasını esas alan ölçüsünün, bütün İslam dünyasında imsak vakitlerinin belirlenmesinde esas alınan en düşük derece olduğu belirtilen açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Bazı İslam ülkeleri ve Müslüman topluluklar daha ihtiyatlı hareket etmek için güneşin 19 derece ufka yaklaşmasını esas almaktadırlar. İslam dünyasında imsak vakitlerinin belirlenmesinde 18 dereceden daha düşük bir ölçüyü esas alan herhangi bir ülke bulunmamaktadır. Mekke-i Mükerreme ve Medine-i Münevvere'deki uygulama da böyledir. Ancak yaz aylarında yatsı ve imsak vakitlerinin oluşmadığı ileri enlemler bunun dışındadır.

    Öteden beri İslam astronom ve muvakkitleri de imsak vaktini belirlerken en az 18 dereceyi esas almışlardır.Bu vakit, -ilk anda çıplak gözle fark edilemese dahi- sabah şafağının başlama vaktidir. Diğer taraftan dört mezhebin de dâhil olduğu İslam âlimlerinin büyük bir çoğunluğuna göre yatsı vakti ile sabah namazı/imsak vakti arasında mühmel bir vakit yoktur.Yatsı vakti çıkar çıkmaz sabah namazı vakti girer. Dolayısıyla imsakin sabah tanının bilimsel olarak başlangıç vaktinden daha sonraya bırakılması, yatsı namazı vaktinin sonu konusunda başka tereddütler ortaya koyacaktır. Netice itibariyle bu saatten sonra kılınan sabah namazı ve başlanan oruçlara ilişkin olarak herhangi bir tereddüt uyandırılması doğru değildir.

    Halkımız, Başkanlığımızın büyük bir hassasiyetle üzerinde durduğu namaz vakitleri konusunda hiçbir tereddüt yaşamadan ibadetlerini gönül huzuru içerisinde yapmaya devam edebilirler."
    alıntı



  5. 28.Temmuz.2012, 14:06
    3
    Kırlangıç.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2012
    Üye No: 96892
    Mesaj Sayısı: 584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 20
    Bulunduğu yer: Mümine zindan, kafire cennet.

    Cevap: 70 dk fazla oruç tutuyoruz iddialarına nasıl cevap vereceğiz?

    Ben şahsen Diyanet'in saatlerine güveniyorum.Koskoca kurum, bünyesinde yığınla din adamı barındırıyor.Ayrıca birkaçı hariç bütün hocalar Diyanet'i destekliyor bu konuda.


  6. 28.Temmuz.2012, 14:06
    3
    Devamlı Üye
    Ben şahsen Diyanet'in saatlerine güveniyorum.Koskoca kurum, bünyesinde yığınla din adamı barındırıyor.Ayrıca birkaçı hariç bütün hocalar Diyanet'i destekliyor bu konuda.


  7. 01.Temmuz.2016, 00:32
    4
    Misafir

    Cevap: 70 dk fazla oruç tutuyoruz iddialarına nasıl cevap vereceğiz?

    Ben diyanete zerre kadar güvenmiyorum Allah (C.C) Kur'an-ı Kerim'de siyah çizgi ile beyaz çizginin ayrıklığı gözle net görülen kızıllığa kadar yiyebilirsiniz hükmünü vermiş baz alınması gereken budur diyanetin takvimi değil adamlar bize gecenin zifirinde sahur yaptırıyorlar


  8. 01.Temmuz.2016, 00:32
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben diyanete zerre kadar güvenmiyorum Allah (C.C) Kur'an-ı Kerim'de siyah çizgi ile beyaz çizginin ayrıklığı gözle net görülen kızıllığa kadar yiyebilirsiniz hükmünü vermiş baz alınması gereken budur diyanetin takvimi değil adamlar bize gecenin zifirinde sahur yaptırıyorlar





+ Yorum Gönder