Konusunu Oylayın.: Nafile oruç tutacağım fakat cumartesi tutarsan pazarda tutman gerekir filan diyorlar?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Nafile oruç tutacağım fakat cumartesi tutarsan pazarda tutman gerekir filan diyorlar?
  1. 13.Haziran.2012, 18:38
    1
    Misafir

    Nafile oruç tutacağım fakat cumartesi tutarsan pazarda tutman gerekir filan diyorlar?






    Nafile oruç tutacağım fakat cumartesi tutarsan pazarda tutman gerekir filan diyorlar? Mumsema kaza veya nafile oruç tutacağım fakat cumartesi tutarsan pazarda tutman gerekir filan diyorlar ne yapmam lazım hangi günler tutulması uygun olur? Veya hangi günler tutulmamalı


  2. 13.Haziran.2012, 18:38
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    kaza veya nafile oruç tutacağım fakat cumartesi tutarsan pazarda tutman gerekir filan diyorlar ne yapmam lazım hangi günler tutulması uygun olur? Veya hangi günler tutulmamalı


    Benzer Konular

    - Ömürde bir defa üç ayları (Recep, Şaban, Ramazan) tam olarak oruç tutmak gerekir, ya da çok faziletl

    - Nafile Oruç Tutan Orucunu Bozar Ise Ne Gerekir?

    - Cenabet değilsem oruç tutacağım

    - İki ay ardı ardına oruç tutacağım diyen kişi

    - Cuma cumartesi yada cumartesi-pazar oruç tutulabilirmi?

  3. 13.Haziran.2012, 22:19
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: nafile oruç tutacağım fakat cumartesi tutarsan pazarda tutman gerekir filan di




    Gerek kaza orucu gerekse nafile oruç tutarken iki gün peş peşe tutmak şart değildir. Bir günde tutulabilir. Fakat yalnız Cuma veya Cumartesi günü nafile oruç tutmak mekruh görülmüştür.

    1— Senenin beş gününde oruç tutmak (tahrimen) mekruhtur. Yâni, harama yakın şekilde mekruh sayılmıştır. Bu günler Ramazan Bayramı’nın ilk günü ile Kurban Bayramı’nın ilk dört günüdür.
    Bu günlerde tutulan oruç yine oruç olmasına rağmen yenirse kazası lâzım gelmez. Zira kendisi mekruh olan şeyin borç olması makul olmaz.

    2— Tek başına cuma günü, yahut tek başına cumartesi günü de oruç tutmak (tenzihen) mekruhtur. Zira cuma bayramdır. Mü’minlerin bayramına iştirak etmenin gereği oruçlu olmamaktır. Cumartesi ise Yahudilerin özel günleridir. Onlara benzememek için yalnız o güne mahsus şekilde oruç tutmak münasip değildir.

    3— Muharrem ayının yalnız onuncu günü, yâni Âşura günü oruçlu bulunmak da aynı şekilde (tenzihen) mekruhtur. Yalnız o güne hasredilen oruç, mahzurdan hâli olmaz. Ancak bir gün önceden başlanırsa, yahutta devam edilen oruç tutulursa mahzur olmaz.

    4— (Nevruz) ve (Mehrican) denen ilkbahar günlerine mahsus olarak kasdi şekilde oruçlu olmak da aynı şekilde mekruhtur. Kasdî olmaksızın, mutad olan orucun bugünlere rastlamasında ise mahzur olmaz.

    Otuzuncu günü Ramazan mı, Şaban ayının son günü mü kestirilemeyen gündür. Böyle şek edilen günde niyette şüphe olduğundan mekruh olur.

    Niyette şüphe olmaz da Şaban’ın son günü olduğu bilinir, nafileye niyet edilerek tutulursa, bunda mahzur olmaz. Sonra o günün Ramazan olduğu bilinse o tek günlük nafile farz olan oruç yerine kâim olur.

    Ancak “bugün Ramazansa farz olan oruca, değilse nafileye niyet ediyorum şeklinde şek ile yapılan niyetle oruç tutulmaz. Buna dikkat etmek gerek.

    Şayet tazim, hürmet ve saygı niyeti yoksa, sadece Pazar günü oruçlu olmak mekruh değildir.

    Sorularla İslamiyet



  4. 13.Haziran.2012, 22:19
    2
    Devamlı Üye



    Gerek kaza orucu gerekse nafile oruç tutarken iki gün peş peşe tutmak şart değildir. Bir günde tutulabilir. Fakat yalnız Cuma veya Cumartesi günü nafile oruç tutmak mekruh görülmüştür.

    1— Senenin beş gününde oruç tutmak (tahrimen) mekruhtur. Yâni, harama yakın şekilde mekruh sayılmıştır. Bu günler Ramazan Bayramı’nın ilk günü ile Kurban Bayramı’nın ilk dört günüdür.
    Bu günlerde tutulan oruç yine oruç olmasına rağmen yenirse kazası lâzım gelmez. Zira kendisi mekruh olan şeyin borç olması makul olmaz.

    2— Tek başına cuma günü, yahut tek başına cumartesi günü de oruç tutmak (tenzihen) mekruhtur. Zira cuma bayramdır. Mü’minlerin bayramına iştirak etmenin gereği oruçlu olmamaktır. Cumartesi ise Yahudilerin özel günleridir. Onlara benzememek için yalnız o güne mahsus şekilde oruç tutmak münasip değildir.

    3— Muharrem ayının yalnız onuncu günü, yâni Âşura günü oruçlu bulunmak da aynı şekilde (tenzihen) mekruhtur. Yalnız o güne hasredilen oruç, mahzurdan hâli olmaz. Ancak bir gün önceden başlanırsa, yahutta devam edilen oruç tutulursa mahzur olmaz.

    4— (Nevruz) ve (Mehrican) denen ilkbahar günlerine mahsus olarak kasdi şekilde oruçlu olmak da aynı şekilde mekruhtur. Kasdî olmaksızın, mutad olan orucun bugünlere rastlamasında ise mahzur olmaz.

    Otuzuncu günü Ramazan mı, Şaban ayının son günü mü kestirilemeyen gündür. Böyle şek edilen günde niyette şüphe olduğundan mekruh olur.

    Niyette şüphe olmaz da Şaban’ın son günü olduğu bilinir, nafileye niyet edilerek tutulursa, bunda mahzur olmaz. Sonra o günün Ramazan olduğu bilinse o tek günlük nafile farz olan oruç yerine kâim olur.

    Ancak “bugün Ramazansa farz olan oruca, değilse nafileye niyet ediyorum şeklinde şek ile yapılan niyetle oruç tutulmaz. Buna dikkat etmek gerek.

    Şayet tazim, hürmet ve saygı niyeti yoksa, sadece Pazar günü oruçlu olmak mekruh değildir.

    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder