Konusunu Oylayın.: Oruçlu iken güzel koku kullanılır mı ?

5 üzerinden 3.00 | Toplam : 2 kişi
Oruçlu iken güzel koku kullanılır mı ?
  1. 29.Mayıs.2012, 18:59
    1
    Misafir

    Oruçlu iken güzel koku kullanılır mı ?






    Oruçlu iken güzel koku kullanılır mı ? Mumsema Oruçlu iken güzel koku kullanılır mı ? Oruçlu bir kişinin güzel kokular kullanmasında bir sakınca var mıdır ?


  2. 29.Mayıs.2012, 18:59
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Oruçlu iken güzel koku kullanılır mı ? Oruçlu bir kişinin güzel kokular kullanmasında bir sakınca var mıdır ?


    Benzer Konular

    - Ölü İçin Güzel Koku Kullanmak

    - Oruçlu iken misvak kullanılır mı?

    - Kadın hacda ihramlı iken koku ya da kına sürünebilirmi ?

    - Güzel koku Hakkında hadis

    - Güzel koku sürünmek

  3. 29.Mayıs.2012, 21:49
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Oruçlu iken güzel koku kullanılır mı ?




    Oruçlu iken koku sürünmenin herhangi bir sakıncası yoktur. Aksine güzel koku sürünmek vaciptir.

    Peygamberimiz bir hadîsinde "Bana kadın ve güzel koku sevdirildi. Gözümün nuru da namazdır" buyururlar.
    Bu hadis, Peygamberimizin güzel ve iyi olan şeye sevgisini dile getiriyor. Peygamberimiz, güzel kokuyu namazla birlikte anmıştır. Böylece, güzel kokunun değerini ve yerini belirtmiştir.
    Aşağıdaki hadislerden de anlaşılacağı üzere Peygamberimiz, güzel kokuyu reddetmediği gibi, saçına ve sakalına koku sürülmesine de itiraz etmezdi.
    Enes İbn Mâlik; "Hz. Peygamber (s.a.s.) hoş kokuyu reddetmezdi" (Buhârî Libâs) buyuruyor.
    Azre İbn Sâbit de, "Bir kere Enes İbn Mâlik'in torunu ve Basra kadısı Sümame İbn Abdullah'ın huzuruna gitmiştim, Sümame bana güzel bir koku uzattı da şöyle dedi. "Alınız, dedem Enes İbn Mâlik güzel koku hediye edilince reddetmezdi. Allah Resulu'nun de güzel kokuyu reddetmemek itiyadında olduğunu söylerdi.'
    Rebîatü'r-Re'y, Enes İbn Mâlik'e soruyor: "Allah Rasülü saçını boyadı mı? Bu gördüğüm saç kırmızıdır."
    Enes İbn Mâlik de "Hayır boyamadı. O kırmızılık saçına sürdüğü kokudandır" buyurmuştur.
    Yine Enes İbn Mâlik, Ömer İbn Abdülaziz'in sorusunu da, "Allah Resulu saçına koku sürmek itiyadında idi. Ondan kızarmıştır" cevabını verdi.
    Hz. Âişe de "Ben Allah Resulu'nu hoşlandığı en güzel koku ile kokutacağım, hatta çaldığım koku onun başında ve sakalında parlayıp şakıdığım görünceye kadar devam ederdim" buyurmaktadır.
    Bu hadisten anlaşıldığı kadarıyla Peygamberimiz kokuyu saç ve sakalına sürerdi. Yüzüne ve başka yerlere sürdüğü hakkında bir rivayet yoktur.
    Hz. Âişe başka bir hadiste de, "Veda Haccı'nda, ben Allah Resulu'nu ihramdan çıktığında ve ihramlanmak istediğinde tutya (denilen güzel koku)yla kokulardım" buyurmuştur.
    Ebû Saîd el-Hudr? de şöyle demiştir: "Allah Resulu'nun "her baliğ olan kimseye cuma günü gusletmek, misvak kullanmak, güzel koku sürünmek vacibdir' dediğine şeha3det ederim."
    Şamil İA



  4. 29.Mayıs.2012, 21:49
    2
    Devamlı Üye



    Oruçlu iken koku sürünmenin herhangi bir sakıncası yoktur. Aksine güzel koku sürünmek vaciptir.

    Peygamberimiz bir hadîsinde "Bana kadın ve güzel koku sevdirildi. Gözümün nuru da namazdır" buyururlar.
    Bu hadis, Peygamberimizin güzel ve iyi olan şeye sevgisini dile getiriyor. Peygamberimiz, güzel kokuyu namazla birlikte anmıştır. Böylece, güzel kokunun değerini ve yerini belirtmiştir.
    Aşağıdaki hadislerden de anlaşılacağı üzere Peygamberimiz, güzel kokuyu reddetmediği gibi, saçına ve sakalına koku sürülmesine de itiraz etmezdi.
    Enes İbn Mâlik; "Hz. Peygamber (s.a.s.) hoş kokuyu reddetmezdi" (Buhârî Libâs) buyuruyor.
    Azre İbn Sâbit de, "Bir kere Enes İbn Mâlik'in torunu ve Basra kadısı Sümame İbn Abdullah'ın huzuruna gitmiştim, Sümame bana güzel bir koku uzattı da şöyle dedi. "Alınız, dedem Enes İbn Mâlik güzel koku hediye edilince reddetmezdi. Allah Resulu'nun de güzel kokuyu reddetmemek itiyadında olduğunu söylerdi.'
    Rebîatü'r-Re'y, Enes İbn Mâlik'e soruyor: "Allah Rasülü saçını boyadı mı? Bu gördüğüm saç kırmızıdır."
    Enes İbn Mâlik de "Hayır boyamadı. O kırmızılık saçına sürdüğü kokudandır" buyurmuştur.
    Yine Enes İbn Mâlik, Ömer İbn Abdülaziz'in sorusunu da, "Allah Resulu saçına koku sürmek itiyadında idi. Ondan kızarmıştır" cevabını verdi.
    Hz. Âişe de "Ben Allah Resulu'nu hoşlandığı en güzel koku ile kokutacağım, hatta çaldığım koku onun başında ve sakalında parlayıp şakıdığım görünceye kadar devam ederdim" buyurmaktadır.
    Bu hadisten anlaşıldığı kadarıyla Peygamberimiz kokuyu saç ve sakalına sürerdi. Yüzüne ve başka yerlere sürdüğü hakkında bir rivayet yoktur.
    Hz. Âişe başka bir hadiste de, "Veda Haccı'nda, ben Allah Resulu'nu ihramdan çıktığında ve ihramlanmak istediğinde tutya (denilen güzel koku)yla kokulardım" buyurmuştur.
    Ebû Saîd el-Hudr? de şöyle demiştir: "Allah Resulu'nun "her baliğ olan kimseye cuma günü gusletmek, misvak kullanmak, güzel koku sürünmek vacibdir' dediğine şeha3det ederim."
    Şamil İA






+ Yorum Gönder