Konusunu Oylayın.: Her kim Muharrem´in ya 9. ve 10. günü ya da 10. ve 11. günlerini oruçlu geçirirse 2 yıl ibadet etmiş olur

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Her kim Muharrem´in ya 9. ve 10. günü ya da 10. ve 11. günlerini oruçlu geçirirse 2 yıl ibadet etmiş olur
  1. 09.Aralık.2011, 18:20
    1
    Misafir

    Her kim Muharrem´in ya 9. ve 10. günü ya da 10. ve 11. günlerini oruçlu geçirirse 2 yıl ibadet etmiş olur






    Her kim Muharrem´in ya 9. ve 10. günü ya da 10. ve 11. günlerini oruçlu geçirirse 2 yıl ibadet etmiş olur Mumsema "Her kim Muharrem´in ya 9. ve 10. günü ya da 10. ve 11. günlerini oruçlu geçirirse 2 yıl ibadet etmiş olur, her kim bunu duyurursa 80 yıl ibadet etmiş olur." hadis olduğu söylenmektedir, doğruluğu var mıdır?


  2. 09.Aralık.2011, 18:20
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    "Her kim Muharrem´in ya 9. ve 10. günü ya da 10. ve 11. günlerini oruçlu geçirirse 2 yıl ibadet etmiş olur, her kim bunu duyurursa 80 yıl ibadet etmiş olur." hadis olduğu söylenmektedir, doğruluğu var mıdır?


    Benzer Konular

    - Muharrem ayının 10 günü

    - Bugün muharrem ayının kaçıncı günü ve ne zaman başladı muharrem ayı

    - İmam, namazı tamamlayıp cemaate yüzünü döndürünceye kadar onunla bulunan, gece ibadet etmiş gibi sev

    - Zilhiccenin Son Günü Ve Muharrem Ayının Ilk Günü Tutulan Oruç Hakkında Bilgi

    - Muharrem ayına özel bir ibadet var mıdır?

  3. 09.Aralık.2011, 23:39
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,581
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: "Her kim Muharrem´in ya 9. ve 10. günü ya da 10. ve 11. günlerini oruçlu geçirirse 2 yıl ibadet etmiş olur..




    - “Bu bilgiyi 20 kişiye haber verirse 80 yıl ibadet etmiş gibi olur" sözü hadis değildir. Bu gibi ifadelerin üzerindeki abartılar da bunların hadis olmadığının bir belgesidir. Bununla beraber, sahih hadis kaynaklarında da böyle bir rivayete rastlayamadık. Ramazan orucu gibi farz bir oruç için söz konusu olmayan böyle bir sevap, sünnet olan Aşure orucu için söz konusu olması düşünülemez.
    - Aşure gününün fazileti hakkında şu hadis-i şerife bakılabilir:
    Ebu Katade anlatıyor: Hz. Peygamber şöyle buyurdu: “... Arefe günü tutulan orucun bir sene önce ve bir sonraki günahlara kefaret olacağını Allah’tan ümit ediyorum. Aşure günü orucunun da bir sene önceki günahlara kefaret olacağını Allah’tan ümit ediyorum”(Müslim, Sıyam, 196).
    - Abdullah b. Abbas anlatıyor: Hz. peygamber(asm) Aşure günü oruç tutup ve insanlara da o gün aruç tutmayı emredince, ‘o gün Yahudi ve Hıristiyanlar tarafından büyük bir gün olarak kabul edildiğini’ söylediler. Bunun üzerine peygamberimiz: “Gelecek yıl inşallah dokuzuncu günü (de) tutacağız’ diye buyurdu. Fakat bir yıl sonraya kavuşmadan vefat etti. Diğer bir rivayette ise, “Eğer gelecek yıla ulaşırsam, mutlaka dokuzuncu günü(de) tutacağım" ifadesi yer almaktadır(Müslim, Sıyam, 133-134).
    - Ahmed b. Hanbe’in İbn Abbas’tan naklettiğine göre, resulullah(asm) şöyle buyurdu: “Aşure günü orucunu tutun, fakat -Aşure gününden bir gün önce veya bir gün sonra da (9-10, veya 10-11. günü) oruç tutmak suretiyle- Yahudilere muhalefet edin”(bk. İbn Hacer, 4/245).
    - İslam alimleri, yukarıdaki farklı hadis rivayetlerinden hareketle Aşure orucunun üç şekilde tutulabileceğini söylemişlerdir: Yalnız Aşure günü, Tasua ve Aşure(9-10) günü, Tasua-Aşure-Ahade aşer(9-10-11) günü(İbn Hacer, 4/246). Tabii ki burada on ve on birinci günü oruç tutma alternatifi de akla gelebilir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 09.Aralık.2011, 23:39
    2
    Moderatör



    - “Bu bilgiyi 20 kişiye haber verirse 80 yıl ibadet etmiş gibi olur" sözü hadis değildir. Bu gibi ifadelerin üzerindeki abartılar da bunların hadis olmadığının bir belgesidir. Bununla beraber, sahih hadis kaynaklarında da böyle bir rivayete rastlayamadık. Ramazan orucu gibi farz bir oruç için söz konusu olmayan böyle bir sevap, sünnet olan Aşure orucu için söz konusu olması düşünülemez.
    - Aşure gününün fazileti hakkında şu hadis-i şerife bakılabilir:
    Ebu Katade anlatıyor: Hz. Peygamber şöyle buyurdu: “... Arefe günü tutulan orucun bir sene önce ve bir sonraki günahlara kefaret olacağını Allah’tan ümit ediyorum. Aşure günü orucunun da bir sene önceki günahlara kefaret olacağını Allah’tan ümit ediyorum”(Müslim, Sıyam, 196).
    - Abdullah b. Abbas anlatıyor: Hz. peygamber(asm) Aşure günü oruç tutup ve insanlara da o gün aruç tutmayı emredince, ‘o gün Yahudi ve Hıristiyanlar tarafından büyük bir gün olarak kabul edildiğini’ söylediler. Bunun üzerine peygamberimiz: “Gelecek yıl inşallah dokuzuncu günü (de) tutacağız’ diye buyurdu. Fakat bir yıl sonraya kavuşmadan vefat etti. Diğer bir rivayette ise, “Eğer gelecek yıla ulaşırsam, mutlaka dokuzuncu günü(de) tutacağım" ifadesi yer almaktadır(Müslim, Sıyam, 133-134).
    - Ahmed b. Hanbe’in İbn Abbas’tan naklettiğine göre, resulullah(asm) şöyle buyurdu: “Aşure günü orucunu tutun, fakat -Aşure gününden bir gün önce veya bir gün sonra da (9-10, veya 10-11. günü) oruç tutmak suretiyle- Yahudilere muhalefet edin”(bk. İbn Hacer, 4/245).
    - İslam alimleri, yukarıdaki farklı hadis rivayetlerinden hareketle Aşure orucunun üç şekilde tutulabileceğini söylemişlerdir: Yalnız Aşure günü, Tasua ve Aşure(9-10) günü, Tasua-Aşure-Ahade aşer(9-10-11) günü(İbn Hacer, 4/246). Tabii ki burada on ve on birinci günü oruç tutma alternatifi de akla gelebilir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder