Konusunu Oylayın.: Muharrem Ayı Orucu İle ilgili hadisler

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 5 kişi oyladı.

  1. 25.Kasım.2011, 11:51
    1
    Misafir

    Muharrem Ayı Orucu İle ilgili hadisler






    Muharrem Ayı Orucu İle ilgili hadisler Mumsema Muharrem Ayı Orucu ile ilgili hadisler hangileridir? muharrem ayı ile ilgili hadislere ihtiyacım var Bir kaç hadis paylaşır mısınız?


  2. 25.Kasım.2011, 11:51
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 25.Kasım.2011, 11:52
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,586
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Muharrem Ayı Orucu İle ilgili hadisler




    Muharrem ayı, Arap aylarının ilki ve Allah'ın haram aylarının en meşhur olanıdır.

    Nitekim Allah Teâlâ haram aylar hakkında şöyle buyurmuştur:
    "Şüphesiz, Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı günkü hükmünde (ve Levh-i Mahfuz'da yazılı olduğu), ayların sayısı on iki ay olup bunlardan dördü haram aylardır.İşte dosdoğru dîn budur. O halde bunlarda nefislerinize zulmetmeyin ve müşrikler nasıl sizinle topyekün savaşıyorlarsa, siz de onlarla topyekün savaşın ve bilin ki Allah, (desteği ve yardımı ile) takvâ sahipleriyle beraberdir." [Tevbe 36]

    Ebu Bekra'dan -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

    "Zaman, Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı gündeki sıraya göre sürüp gitmiştir ( o da her yılın on iki ay, her ayın da yirmi dokuz ilâ otuz gün arasında olmasıdır).(Kamerî) yıl, on iki aydır. Bunlardan dördü haram aylardır. Üçü birbiri ardınca gelir. (Bu aylar) Zilkâde, Zilhicce, Muharrem ve Cumâdâ ile Şa'ban arasındaki Receb Mudar'dır.[Buhârî; hadis no: 4662. Müslim; hadis no: 1679]

    Yine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den sâbit olduğuna göre, Ramazan orucundan sonra en fazîletli oruç, Muharrem ayı orucudur.

    Nitekim Ebu Hureyre'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:
    "Ramazan'dan sonra en fazîletli oruç, Allah'ın Muharrem ayı orucudur. Farz namazlardan sonra en fazîletli namaz ise, gece namazıdır."[Müslim; hadis no: 1163]

    Hadiste geçen (شَهْرُ اللهِ) ay lafzının Allah'a izâfe edilmesi (Allah'ın ayı denmesi), tâzim babındandır.

    Molla Ali el-Karî -Allah ona rahmet etsin- şöyle demiştir:
    "Görünen o ki burada Muharrem ayı orucundan kasıt; Muharrem ayının tamamında oruç tutulmasıdır."
    Fakat Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den sâbit olduğuna göre o, Ramazan ayından başka hiçbir ayın tamamında oruç tutmamıştır. Yukarıda zikredilen hadis, Muharrem ayında çokça oruç tutmaya teşvik etmek içindir. Yoksa ayın tamamını oruç tutmaya teşvik etmek için değildir.

    Allah Teâlâ en iyi bilendir.


  4. 25.Kasım.2011, 11:52
    2
    Moderatör



    Muharrem ayı, Arap aylarının ilki ve Allah'ın haram aylarının en meşhur olanıdır.

    Nitekim Allah Teâlâ haram aylar hakkında şöyle buyurmuştur:
    "Şüphesiz, Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı günkü hükmünde (ve Levh-i Mahfuz'da yazılı olduğu), ayların sayısı on iki ay olup bunlardan dördü haram aylardır.İşte dosdoğru dîn budur. O halde bunlarda nefislerinize zulmetmeyin ve müşrikler nasıl sizinle topyekün savaşıyorlarsa, siz de onlarla topyekün savaşın ve bilin ki Allah, (desteği ve yardımı ile) takvâ sahipleriyle beraberdir." [Tevbe 36]

    Ebu Bekra'dan -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:

    "Zaman, Allah'ın gökleri ve yeri yarattığı gündeki sıraya göre sürüp gitmiştir ( o da her yılın on iki ay, her ayın da yirmi dokuz ilâ otuz gün arasında olmasıdır).(Kamerî) yıl, on iki aydır. Bunlardan dördü haram aylardır. Üçü birbiri ardınca gelir. (Bu aylar) Zilkâde, Zilhicce, Muharrem ve Cumâdâ ile Şa'ban arasındaki Receb Mudar'dır.[Buhârî; hadis no: 4662. Müslim; hadis no: 1679]

    Yine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den sâbit olduğuna göre, Ramazan orucundan sonra en fazîletli oruç, Muharrem ayı orucudur.

    Nitekim Ebu Hureyre'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:
    "Ramazan'dan sonra en fazîletli oruç, Allah'ın Muharrem ayı orucudur. Farz namazlardan sonra en fazîletli namaz ise, gece namazıdır."[Müslim; hadis no: 1163]

    Hadiste geçen (شَهْرُ اللهِ) ay lafzının Allah'a izâfe edilmesi (Allah'ın ayı denmesi), tâzim babındandır.

    Molla Ali el-Karî -Allah ona rahmet etsin- şöyle demiştir:
    "Görünen o ki burada Muharrem ayı orucundan kasıt; Muharrem ayının tamamında oruç tutulmasıdır."
    Fakat Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den sâbit olduğuna göre o, Ramazan ayından başka hiçbir ayın tamamında oruç tutmamıştır. Yukarıda zikredilen hadis, Muharrem ayında çokça oruç tutmaya teşvik etmek içindir. Yoksa ayın tamamını oruç tutmaya teşvik etmek için değildir.

    Allah Teâlâ en iyi bilendir.


  5. 15.Ocak.2013, 20:16
    3
    Misafir

    Cevap: Muharrem Ayı Orucu İle ilgili hadisler

    güzel muharrem orucu tutalım arkadaşlar küçüklerimizede öğretelim kapiş...


  6. 15.Ocak.2013, 20:16
    3
    simge - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    simge
    Misafir
    güzel muharrem orucu tutalım arkadaşlar küçüklerimizede öğretelim kapiş...


  7. 12.Ekim.2015, 21:36
    4
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,053
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    muharrem orucu ile ilgili ayetler

    muharrem orucu ile ilgili hadisler ve açıklaması

    Muharrem Orucu


    2429. ...Ebû Hureyre (r.a.) "Peygamber (s.a.) şöyle buyurdu" demiştir:

    "Ramazan ayından sonra en faziletli oruç, Allah'ın ayı Muhar*rem'in orucudur. Farz namazlardan sonra en faziletli namaz da ge*celeyin kılınan namazdır."

    (Ravi) Kuteybe, "(Ramazan) ayı(mn orucu" yerine sadece “(ramazan(ın orucu)'' dedi.[419]



    Açıklama


    Sahih-i Müslim'de hadisin iki ayrı rivayeti daha vardır.Bunlardan birisi aşağı yukarı buradakinin aynısıdır. Diğeri ise, şöyledir: "Hz. Peygamber'e farz namazlardan sonra hangi nama*zın ve ramazan ayından sonra hangi orucun daha üstün olduğu soruldu. O' (s.a.)'da; "farz namazlardan sonra en üstün namaz gece yansında kılı*nan, ramazandan sonra en üstün oruç da Allah'ın ayı Muharremin oru*cudur,” karşılığını verdi."

    Hadiste Muharrem ayı için *'Allah'ın ayı" denilmesi, bu ayın şerefine işaret içindir.

    Hadisin zahirinden anlaşıldığına göre ramazan ayından sonra en efdal pruç, Muharrem ayının orucudur. Yani bu ayın tamamını oruçlu ge*çirmektir. Tirmizî'nin Ali (r.a.)'den rivayet ettiği şu hadi sde bu anlayışı takviye etmektedir:

    Ben Rasûlullah'ın yanında otururken bir adam O'na;

    Ya Rasûlallah! Ramazan ayından sonra hangi ayı oruçlu geçirmemi emredersin? diye sordu.

    Peygamber (s.a.) de:

    "Eğer ramazan ayından sonra oruç lutac aksan Muharrem'i tut. Çünkü o, Allah'ın ayıdır. O ayda birgün varki, Allah o günde bir kavmi affetmiştir, diğer bir kavmi de affeder" buyurdu.

    Bu hadisden Ramazandan sonraki en efdal oruçtan maksadın, Muharrem'in tümünde tutulan oruç olduğu anlaşılmaktadır.

    Yine Tirmizî'deki bir başka hadiste ise Peygamber (s.a.) kendisine sorulan bir soru üzerine, "Ramazandan sonra en efdal orucun Şaban oru*cu olduğunu" bildirmiştir. Buna göre Ramazan'dan sonraki en efdal oru*cun Muharrem orucu olduğunu bildiren hadislerle, Şaban orucu olduğunu ifâde eden hadis arasında bir tezat ortaya çıkmaktadır. Ancak Tirmizî'nin Şa'ban orucu ile ilgili hadisi zayıftır. Bu bakımdan Muharrem orucunun faziletine delâlet eden hadise muarız olamaz.

    Yine bu hadisin en efdal orucun bir gün oruç tutup birgün tutmama şeklindeki Davud orucu olduğu ifâde eden hadislere de ters düştüğü şek*linde düşünceler olabilir. Tahâvî bu ihtimale cevaben, Müşkilu'1-Asar adın*daki eserinde, üstünlüğün vakitlere ve keyfiyete itibarla olduğunu söyler.

    Açıklamakta olduğumuz hadisteki Muharrem orucundan maksadın, muharremin tamamında oruç tutmak değil de, muharremdeki oruç veya özellikle aşure günü orucu olması da muhtemeldir. Bu anlayışa göre de, bu hadiste daha evvel geçen ve arefe günü orucunun kendisinden evvelki ve sonraki senelerin günahlarına keffâret olduğunu belirten hadis arasında bir tezatın olduğu söylenemez. Çünkü hadiste arefe günü orucunun efdal olduğunu belirten açık bir ifâde mevcut değildir. O günün orucunun gü*nâhlara keffâret olması en üstün olmasını gerektirmez. Üstelik aşure oru*cu, her müslümanın tutması istenilen bir oruçtur. Arafe günü orucu ise, hacılar için mekruhtur. O halde aşure günü orucu, arafe orucundan daha efdaldır.

    Hadîs-i şerifte Peygamberimiz, farz namazlardan sonra en efdal na*mazın da gece namazı olduğunu ifade etmiştir. Bu ifade gece namazının farz namazların önünde ve sonunda kılınan revatip sünnetlerinden de üs*tün olmasını gerektirir. Çünkü gecenin ortasında herkes uyurken uyku bö*lünerek kılınan namazda diğerlerinden'daha fazla sıkıntı vardır. Ayrıca bu namazda riya vs. düşünülemez. Bunun için Şâfiîlerden Mervezî, gecele*yin kılınan teheccüd namazının revatip sünnetlerden daha faziletli olduğu*nu söylemiş, Nevevî de bu görüşün daha uygun ve daha kuvvetli olduğunu belirtmiştir.

    Âlimlerin çoğu ise, revâtib sünnetlerin daha efdal olduğu kanaatinde-dirler. Bu görüşte olanlar hadisin manasını, "gece namazı, farz ve farzla*ra bitişik sünnetlerden sonraki namazların en efdalidir" şeklinde anlamış*lardır. .

    Ebû Dâvud, hadisin sonunda bir rivayet farklılığına işaret etmiştir. Şöyleki;

    Hadis-i Ebû Davud'a nakleden râvilerden Müsedded, Hz. Peygamber'in "Ramazan ayı orucundan sonra en faziletli oruç Allah'ın ayı Muharremdin orucudur" buyurduğunu, Kuteybe ise, "şehr" (ay) kelimesini anmadan "Ramazandan sonra en faziletli oruç Al*lah'ın ayı Muharrem orucudur" buyurduğunu rivayet etmişlerdir. Fark, bir kelimesinin söylenip söylenmemesinden ibarettir.[420]



    Bazı Hükümler


    1. Ramazan ayından sonraki oruçların en efdali Muharrem ayı orucudur.

    2. Gecleyin kılınan teheccüd namazı nafile namazların en efdalidir


  8. 12.Ekim.2015, 21:36
    4
    mum
    Administrator
    muharrem orucu ile ilgili hadisler ve açıklaması

    Muharrem Orucu


    2429. ...Ebû Hureyre (r.a.) "Peygamber (s.a.) şöyle buyurdu" demiştir:

    "Ramazan ayından sonra en faziletli oruç, Allah'ın ayı Muhar*rem'in orucudur. Farz namazlardan sonra en faziletli namaz da ge*celeyin kılınan namazdır."

    (Ravi) Kuteybe, "(Ramazan) ayı(mn orucu" yerine sadece “(ramazan(ın orucu)'' dedi.[419]



    Açıklama


    Sahih-i Müslim'de hadisin iki ayrı rivayeti daha vardır.Bunlardan birisi aşağı yukarı buradakinin aynısıdır. Diğeri ise, şöyledir: "Hz. Peygamber'e farz namazlardan sonra hangi nama*zın ve ramazan ayından sonra hangi orucun daha üstün olduğu soruldu. O' (s.a.)'da; "farz namazlardan sonra en üstün namaz gece yansında kılı*nan, ramazandan sonra en üstün oruç da Allah'ın ayı Muharremin oru*cudur,” karşılığını verdi."

    Hadiste Muharrem ayı için *'Allah'ın ayı" denilmesi, bu ayın şerefine işaret içindir.

    Hadisin zahirinden anlaşıldığına göre ramazan ayından sonra en efdal pruç, Muharrem ayının orucudur. Yani bu ayın tamamını oruçlu ge*çirmektir. Tirmizî'nin Ali (r.a.)'den rivayet ettiği şu hadi sde bu anlayışı takviye etmektedir:

    Ben Rasûlullah'ın yanında otururken bir adam O'na;

    Ya Rasûlallah! Ramazan ayından sonra hangi ayı oruçlu geçirmemi emredersin? diye sordu.

    Peygamber (s.a.) de:

    "Eğer ramazan ayından sonra oruç lutac aksan Muharrem'i tut. Çünkü o, Allah'ın ayıdır. O ayda birgün varki, Allah o günde bir kavmi affetmiştir, diğer bir kavmi de affeder" buyurdu.

    Bu hadisden Ramazandan sonraki en efdal oruçtan maksadın, Muharrem'in tümünde tutulan oruç olduğu anlaşılmaktadır.

    Yine Tirmizî'deki bir başka hadiste ise Peygamber (s.a.) kendisine sorulan bir soru üzerine, "Ramazandan sonra en efdal orucun Şaban oru*cu olduğunu" bildirmiştir. Buna göre Ramazan'dan sonraki en efdal oru*cun Muharrem orucu olduğunu bildiren hadislerle, Şaban orucu olduğunu ifâde eden hadis arasında bir tezat ortaya çıkmaktadır. Ancak Tirmizî'nin Şa'ban orucu ile ilgili hadisi zayıftır. Bu bakımdan Muharrem orucunun faziletine delâlet eden hadise muarız olamaz.

    Yine bu hadisin en efdal orucun bir gün oruç tutup birgün tutmama şeklindeki Davud orucu olduğu ifâde eden hadislere de ters düştüğü şek*linde düşünceler olabilir. Tahâvî bu ihtimale cevaben, Müşkilu'1-Asar adın*daki eserinde, üstünlüğün vakitlere ve keyfiyete itibarla olduğunu söyler.

    Açıklamakta olduğumuz hadisteki Muharrem orucundan maksadın, muharremin tamamında oruç tutmak değil de, muharremdeki oruç veya özellikle aşure günü orucu olması da muhtemeldir. Bu anlayışa göre de, bu hadiste daha evvel geçen ve arefe günü orucunun kendisinden evvelki ve sonraki senelerin günahlarına keffâret olduğunu belirten hadis arasında bir tezatın olduğu söylenemez. Çünkü hadiste arefe günü orucunun efdal olduğunu belirten açık bir ifâde mevcut değildir. O günün orucunun gü*nâhlara keffâret olması en üstün olmasını gerektirmez. Üstelik aşure oru*cu, her müslümanın tutması istenilen bir oruçtur. Arafe günü orucu ise, hacılar için mekruhtur. O halde aşure günü orucu, arafe orucundan daha efdaldır.

    Hadîs-i şerifte Peygamberimiz, farz namazlardan sonra en efdal na*mazın da gece namazı olduğunu ifade etmiştir. Bu ifade gece namazının farz namazların önünde ve sonunda kılınan revatip sünnetlerinden de üs*tün olmasını gerektirir. Çünkü gecenin ortasında herkes uyurken uyku bö*lünerek kılınan namazda diğerlerinden'daha fazla sıkıntı vardır. Ayrıca bu namazda riya vs. düşünülemez. Bunun için Şâfiîlerden Mervezî, gecele*yin kılınan teheccüd namazının revatip sünnetlerden daha faziletli olduğu*nu söylemiş, Nevevî de bu görüşün daha uygun ve daha kuvvetli olduğunu belirtmiştir.

    Âlimlerin çoğu ise, revâtib sünnetlerin daha efdal olduğu kanaatinde-dirler. Bu görüşte olanlar hadisin manasını, "gece namazı, farz ve farzla*ra bitişik sünnetlerden sonraki namazların en efdalidir" şeklinde anlamış*lardır. .

    Ebû Dâvud, hadisin sonunda bir rivayet farklılığına işaret etmiştir. Şöyleki;

    Hadis-i Ebû Davud'a nakleden râvilerden Müsedded, Hz. Peygamber'in "Ramazan ayı orucundan sonra en faziletli oruç Allah'ın ayı Muharremdin orucudur" buyurduğunu, Kuteybe ise, "şehr" (ay) kelimesini anmadan "Ramazandan sonra en faziletli oruç Al*lah'ın ayı Muharrem orucudur" buyurduğunu rivayet etmişlerdir. Fark, bir kelimesinin söylenip söylenmemesinden ibarettir.[420]



    Bazı Hükümler


    1. Ramazan ayından sonraki oruçların en efdali Muharrem ayı orucudur.

    2. Gecleyin kılınan teheccüd namazı nafile namazların en efdalidir


  9. 12.Şubat.2016, 00:41
    5
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 104

    Cevap: Muharrem Ayı Orucu İle ilgili hadisler

    muharrem orucu hadisi

    Ebu Katâde (ra) şöyle dedi:Rasulullah (sav) şöyle buyurdu:
    “Allah’ın, Âşure günü orucuyla ondan önceki yılı bağışlamasını şüphesiz ki umarım.”
    İbni Mace 1738


  10. 12.Şubat.2016, 00:41
    5
    Moderatör
    muharrem orucu hadisi

    Ebu Katâde (ra) şöyle dedi:Rasulullah (sav) şöyle buyurdu:
    “Allah’ın, Âşure günü orucuyla ondan önceki yılı bağışlamasını şüphesiz ki umarım.”
    İbni Mace 1738


  11. 30.Eylül.2016, 21:50
    6
    bana bak
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ekim.2008
    Üye No: 35892
    Mesaj Sayısı: 241
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Yorum: Muharrem Ayı Orucu İle ilgili hadisler

    Muharrem ayı hadisleri

    Âşure Orucu, Muharrem Ayının Hangi Günüdür?

    11) Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

    “Muharrem’in dokuzuncu ve onuncu günü oruç tutun! Bu şekilde Yahudilere muhalefet edin!”

    Abdurrezzak 7839, Beyhakî Sünenü’l-Kübra 4/287, Sahihu İbni Huzeyme 2/1006, Tirmizi 2/55

    Önemli Uyarı: Tercih olunan görüşe göre; Âşure orucu, Muharrem Ayının dokuzuncu ve onuncu günleri olmak üzere iki gün tutulması gerekiyor.



  12. 30.Eylül.2016, 21:50
    6
    Devamlı Üye
    Muharrem ayı hadisleri

    Âşure Orucu, Muharrem Ayının Hangi Günüdür?

    11) Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

    “Muharrem’in dokuzuncu ve onuncu günü oruç tutun! Bu şekilde Yahudilere muhalefet edin!”

    Abdurrezzak 7839, Beyhakî Sünenü’l-Kübra 4/287, Sahihu İbni Huzeyme 2/1006, Tirmizi 2/55

    Önemli Uyarı: Tercih olunan görüşe göre; Âşure orucu, Muharrem Ayının dokuzuncu ve onuncu günleri olmak üzere iki gün tutulması gerekiyor.