Konusunu Oylayın.: Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?
  1. 01.Ekim.2011, 19:42
    1
    Misafir

    Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?

  2. 02.Ekim.2011, 00:35
    2
    Yetim
    Hadimul Müslimin

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2007
    Üye No: 9
    Mesaj Sayısı: 1,994
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Hadimul Müslimin

    Cevap: Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?




    Bu konuda öncelikle tevbe konusundaki ayet ve hadislere bakmak gerekir

    Allah-u Teala Kuran-ı Kerimde şöyle buyurur;

    Allah, kendisine şirk koşulmasının dışındaki istediği kimselerin bütün günahlarını bağışlar.(Nisa Süresi,48;116)”

    Ey iman edenler, nasuh tövbe ile tövbe edin ki Allah da sizin kabahatlerinizi affetsin ve altlarından ırmaklar akan cennetlerine koysun.” (Tahrim Suresi, 8)

    “Ey müminler! Hepiniz toptan Allah’a tövbe ediniz ki, felaha edesiniz.” (Nur, 24/31)

    “De ki: “Ey çok günah işleyerek kendi öz canlarına kötülük etmede ileri giden kullarım! Al lah’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyiniz. Allah dilerse bütün günahları mağfiret eder. Çünkü O, çok affedicidir, merhamet ve ihsanı fazladır.” (Zümer, 39/53)

    Ayrıca Hadis-i Şeriflerdede Efendimiz;

    “Bütün Âdemoğulları günahkârdır, günahkârların en hayırlıları ise tövbe edenlerdir.” (İbn Mâce, Zühd, 30)

    “Eğer siz günah işlemeseydiniz, Allah sizi helak eder ve yerinize, günah işleyip, peşinden tövbe eden kullar yaratırdı.” (Müslim, Tevbe, 9, 10, 11)

    ''Günahtan tam dönen ve tövbe eden, o günahı hiç işlememiş gi bidir.” (İbn Mace, Zühd 30)

    “Mü’min günah işlediğinde, kalbinde siyah bir leke olur. Tövbe eder, günahı terk eder ve istiğfar ederse, bu siyahlıktan kurtulur, günah artarsa siyahlık da artar...” (İbn Mâce, Zühd 29) buyurmaktadır.

    Hadis ve ayetlerdende anlaşılacağı gibi Allahu Tealanın tövbeleri kabul edeceği gerçeği yatar. Ancak tövbenin bazı kabul şartları vardır.
    1) O günahı işlediğine pişmanlık duymak
    2)Tövbe edilen günahı kesinlikle terk etmek
    3)Tövbe edilen günaha kesinlikle dönmeme kararı

    Evet tövbenin kabul şartlarından bazıları bunlardır. Kişi tövbe ederken samimi olmalıdır. eğer günahı işledikten sonra günahı devam ettireceği ortamlardan uzaklaşmıyorsa Rabbine karşı samimi değil demektir.

    ayrıca zaman konusunda Efendimiz;

    Allah kulunun tövbesini, can boğaza gelmedikçe kabul eder.” (Tirmizî, Deavât 100; İbn Mâce, Zühd 30) yani ölüm korkusu geldiği için yapılmadığı sürece tövbe kapıları hep açıktır

    Şu unutulmamalıdır insanoğlu günah işler ama bunu tevbeyle temizlemesi gerekir. Bir daha yaptı yine tevbe etmesi gerekir. O'ndan başka gidecek kapı olmadığına göre O'nu rahmetine sığınmalı ve ümit kesilmemelidir. Biz tövbemizde samimi olursak Allahu Tealanın vadini yerine getireceğinden hiç şüphe yoktur.

    Eger günah işlemişsek ve farkına varmışsak bir an önce Rabbimize yönelmeli, tövbe etmeli ve o günahı işlememekte kararlı olmalıyız.





  3. 02.Ekim.2011, 00:35
    2
    Hadimul Müslimin



    Bu konuda öncelikle tevbe konusundaki ayet ve hadislere bakmak gerekir

    Allah-u Teala Kuran-ı Kerimde şöyle buyurur;

    Allah, kendisine şirk koşulmasının dışındaki istediği kimselerin bütün günahlarını bağışlar.(Nisa Süresi,48;116)”

    Ey iman edenler, nasuh tövbe ile tövbe edin ki Allah da sizin kabahatlerinizi affetsin ve altlarından ırmaklar akan cennetlerine koysun.” (Tahrim Suresi, 8)

    “Ey müminler! Hepiniz toptan Allah’a tövbe ediniz ki, felaha edesiniz.” (Nur, 24/31)

    “De ki: “Ey çok günah işleyerek kendi öz canlarına kötülük etmede ileri giden kullarım! Al lah’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyiniz. Allah dilerse bütün günahları mağfiret eder. Çünkü O, çok affedicidir, merhamet ve ihsanı fazladır.” (Zümer, 39/53)

    Ayrıca Hadis-i Şeriflerdede Efendimiz;

    “Bütün Âdemoğulları günahkârdır, günahkârların en hayırlıları ise tövbe edenlerdir.” (İbn Mâce, Zühd, 30)

    “Eğer siz günah işlemeseydiniz, Allah sizi helak eder ve yerinize, günah işleyip, peşinden tövbe eden kullar yaratırdı.” (Müslim, Tevbe, 9, 10, 11)

    ''Günahtan tam dönen ve tövbe eden, o günahı hiç işlememiş gi bidir.” (İbn Mace, Zühd 30)

    “Mü’min günah işlediğinde, kalbinde siyah bir leke olur. Tövbe eder, günahı terk eder ve istiğfar ederse, bu siyahlıktan kurtulur, günah artarsa siyahlık da artar...” (İbn Mâce, Zühd 29) buyurmaktadır.

    Hadis ve ayetlerdende anlaşılacağı gibi Allahu Tealanın tövbeleri kabul edeceği gerçeği yatar. Ancak tövbenin bazı kabul şartları vardır.
    1) O günahı işlediğine pişmanlık duymak
    2)Tövbe edilen günahı kesinlikle terk etmek
    3)Tövbe edilen günaha kesinlikle dönmeme kararı

    Evet tövbenin kabul şartlarından bazıları bunlardır. Kişi tövbe ederken samimi olmalıdır. eğer günahı işledikten sonra günahı devam ettireceği ortamlardan uzaklaşmıyorsa Rabbine karşı samimi değil demektir.

    ayrıca zaman konusunda Efendimiz;

    Allah kulunun tövbesini, can boğaza gelmedikçe kabul eder.” (Tirmizî, Deavât 100; İbn Mâce, Zühd 30) yani ölüm korkusu geldiği için yapılmadığı sürece tövbe kapıları hep açıktır

    Şu unutulmamalıdır insanoğlu günah işler ama bunu tevbeyle temizlemesi gerekir. Bir daha yaptı yine tevbe etmesi gerekir. O'ndan başka gidecek kapı olmadığına göre O'nu rahmetine sığınmalı ve ümit kesilmemelidir. Biz tövbemizde samimi olursak Allahu Tealanın vadini yerine getireceğinden hiç şüphe yoktur.

    Eger günah işlemişsek ve farkına varmışsak bir an önce Rabbimize yönelmeli, tövbe etmeli ve o günahı işlememekte kararlı olmalıyız.





  4. 30.Ocak.2012, 10:51
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?

    Hadis No : 1874 Ravi: Ebu Bekri's-Sıddik Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz." Kaynak: Tirmizi, Da'avat 119, (3554); Ebu Davud, Salat 361, (1514) aynı hadisin başka tercümesi: İstiğfar eden, günde 70 defa aynı günahı işlese ısrar etmiş sayılmaz) hadisin doğru metnini verirmisiniz. hadiste anlatılmak istenen nedir..


    İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz."


    وعن أبى بكر الصديق رَضِيَ اللّهُ عَنْهُ قال: >قالَ رَسُولُ اللّهِ #: مَا أصَرَّ مَنِ اسْتَغْفَرَ، وَلَوْ عَادَ في اليَوْمِ سَبْعِينَ مَرَّةً[. أخرجه أبو داود والترمذي

    Hz. Ebû Bekri's-Sıddîk (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz." [Tirmizî, Daavât 119, (3554); Ebû Dâvud, Salât 361, (1514).>

    AÇIKLAMA:

    1-Bu hadisin mânâsını âlimler şöyle açıklamışlardır: "Bir kimse işlediği bir günaha tevbe ettiği takdirde, aynı günaha dönüp tekrar işler veya bir başka günahı işlerse, her seferinde tevbe de ediyorsa, bu kimse, bir günde ne kadar çok aynı günaha dönerse dönsün, yine de günahta musır sayılmaz. Musır, işlediği günahlara istiğfar etmeyen, pişman olmayan kimsedir. Israr ise çok günah işlemek demektir. İbnu Melek: "Israr, mâsiyet üzerinde sebat etmek, aralıksız günah işlemeye devam etmektir" der.

    2- Bu hadiste Allah'ın affından ümit kesilmeyeceği, işlemekte olduğu günahlardan kesin bir dönüşe azmetmiş olan kimseye Cenâb-ı Hakk'ın kapısının her an açık olduğu, böyle bir tevbenin kabûlüne, önceden işlenen günahların çokluğunun, büyüklüğünün veya çeşitliliğinin bir mâni teşkil etmeyeceği ifâde edilmektedir. Nitekim âyet-i kerimede: "Ey kendilerinin aleyhinde (günahta) haddi aşanlar! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin... Çünkü Allah, bütün günahları affeder" (Zümer 53) buyurulmuştur.

    İbrahim Canan, Kütüb-ü sitte muhtasarı Tercüme ve Şerhi


  5. 30.Ocak.2012, 10:51
    3
    Moderatör
    Hadis No : 1874 Ravi: Ebu Bekri's-Sıddik Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz." Kaynak: Tirmizi, Da'avat 119, (3554); Ebu Davud, Salat 361, (1514) aynı hadisin başka tercümesi: İstiğfar eden, günde 70 defa aynı günahı işlese ısrar etmiş sayılmaz) hadisin doğru metnini verirmisiniz. hadiste anlatılmak istenen nedir..


    İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz."


    وعن أبى بكر الصديق رَضِيَ اللّهُ عَنْهُ قال: >قالَ رَسُولُ اللّهِ #: مَا أصَرَّ مَنِ اسْتَغْفَرَ، وَلَوْ عَادَ في اليَوْمِ سَبْعِينَ مَرَّةً[. أخرجه أبو داود والترمذي

    Hz. Ebû Bekri's-Sıddîk (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz." [Tirmizî, Daavât 119, (3554); Ebû Dâvud, Salât 361, (1514).>

    AÇIKLAMA:

    1-Bu hadisin mânâsını âlimler şöyle açıklamışlardır: "Bir kimse işlediği bir günaha tevbe ettiği takdirde, aynı günaha dönüp tekrar işler veya bir başka günahı işlerse, her seferinde tevbe de ediyorsa, bu kimse, bir günde ne kadar çok aynı günaha dönerse dönsün, yine de günahta musır sayılmaz. Musır, işlediği günahlara istiğfar etmeyen, pişman olmayan kimsedir. Israr ise çok günah işlemek demektir. İbnu Melek: "Israr, mâsiyet üzerinde sebat etmek, aralıksız günah işlemeye devam etmektir" der.

    2- Bu hadiste Allah'ın affından ümit kesilmeyeceği, işlemekte olduğu günahlardan kesin bir dönüşe azmetmiş olan kimseye Cenâb-ı Hakk'ın kapısının her an açık olduğu, böyle bir tevbenin kabûlüne, önceden işlenen günahların çokluğunun, büyüklüğünün veya çeşitliliğinin bir mâni teşkil etmeyeceği ifâde edilmektedir. Nitekim âyet-i kerimede: "Ey kendilerinin aleyhinde (günahta) haddi aşanlar! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin... Çünkü Allah, bütün günahları affeder" (Zümer 53) buyurulmuştur.

    İbrahim Canan, Kütüb-ü sitte muhtasarı Tercüme ve Şerhi





+ Yorum Gönder