Konusunu Oylayın.: Ramazan bayram hutbesinde hanefi mezhebinde kaç tekbir vardır?

5 üzerinden 3.00 | Toplam : 3 kişi
Ramazan bayram hutbesinde hanefi mezhebinde kaç tekbir vardır?
  1. 31.Temmuz.2011, 23:26
    1
    Misafir

    Ramazan bayram hutbesinde hanefi mezhebinde kaç tekbir vardır?






    Ramazan bayram hutbesinde hanefi mezhebinde kaç tekbir vardır? Mumsema ramazan bayram hutbesinde hanefi mezhebinde kaç tekbir var ve ikinci hutbede tekbir varmı


  2. 31.Temmuz.2011, 23:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 01.Ağustos.2011, 00:26
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Ramazan bayram hutbesinde hanefi mezhebinde kaç tekbir vardır?




    Bayram namazları ikişer rekattır Cemaatle aşikare olarak kılınırlar Ezan ve ikamet yapılmaksızın imam, iki rekat Ramazan veya Kurban bayramı namazına niyet eder Cemaat da böyle iki rekat bayram namazı kılmak için imama uymaya niyet eder" Allahü Ekber" diye iftitah tekbiri alınır, eller bağlanır Hep birlikte gizlice "Sübhaneke" okunur Sonra imam yüksek sesle, cemaat da gizlice "Allahü Ekber" diye üç tekbir alırlar Tekbirlerde eller yukarıya kaldırılıp ondan sonra yanlara salıverilir, her tekbir arasında üç teşbih mikdarı durulur Üçüncü tekbirden sonra eller bağlanır, imam gizlice "Euzü-Besmele" çektikten sonra, aşikare olarak Fatiha suresi ile bir mikdar daha Kur'an-ı Kerimden okur Aşikare "Allahü ekber" diyerek bilindiği gibi rüku ve secdelere gider Cemaat da gizlice tekbir alarak imama uyar Sonra yine tekbir alınarak ikinci rekata kalkılır İmam gizlice "Besmele"den sonra yine aşikare olarak Fatiha suresi ile bir mikdar daha Kur'an okur Tekrar üç defa eller kaldırılarak birinci rekatta olduğu gibi üç tekbir alınır Ondan sonra imam yine aşikare, cemaat ise gizlice "Allahü Ekber" diye rükua ve secdelere varırlar Sonra oturulup gizlice "Tahiyyat, Salli-Barik ve Rabbena atina" duaları hep birlikte okunur ve iki tarafa selam verilerek namaz tamamlanır.
    Bu halde bayram namazlarının her rekatında üç fazla tekbir bulunmuş olur ki bunlar da vacibdir.
    (Hanbelî mezhebine göre birinci rekatta altı, ikinci rekatta beş tekbir alınır ve her iki rekatta da tekbirler kıraattan önce yapılır, İmam Malik ile İmam Şafiî'ye göre, birinci rekatta yedi, ikinci rekatta beş tekbir alınır ve tekbirler her iki rekatta da kıraattan önce alınır
    213- İmam bayram namazını kıldırdıktan sonra hutbe okumak için minbere çıkar Cuma'da olduğu gibi iki hutbe okur Ancak bu bayram hutbelerine tekbir ile başlanır Cemaat da bu tekbirlere hafifçe katılır Hatib, Ramazan Bayramı hutbesinde cemaata Fıtır Sadakası üzerinde, Kurban Bayramı Hutbesinde Kurban ve Teşrîk tekbirleri konusunda bilgi verir.
    Cuma hutbelerinde sünnet olan şeyler, bayram hutbelerinde de sünnettir Mekruh olanlar da aynen mekruhtur Bayram hutbelerinin namazdan önce okunmaları caiz olmakla beraber mekruh sayılmıştır.
    214- İmam birinci rekatta bayram tekbirlerini unutup da Fatihanın bir kısmını veya tamamını okuduktan sonra hatırlarsa tekbirleri alır Fatiha'yı yeniden okur Fakat Fatiha'dan sonra bir mikdar Kur'an okuduktan sonra, tekbirleri alır, kıraati iade etmez.
    215- Bayram namazlarında, birinci rekatın rüküuna varmış olan bir imama yetişen kimse, bu rükua kavuşacağını tahmin ediyorsa, hem iftitah tekbirini, hem de Bayram tekbirlerini ayakta alarak ondan sonra rüküa varır Rüküu kaçıracağından korkuyorsa, îftitah tekbirinden sonra hemen rükua varır ve Bayram tekbirlerini rüküda alır Bu tekbirleri alırken ellerini kaldırmaz Tekbirleri tamamlayamasa dahi, imam kıyama kalkınca o da imamla kalkar, imamın alacağı tekbirlerde imama uyar İmam sünnete uygun olan tekbirlerin dışına çıkmadıkça, imama tekbirlerde uyulur, sünnet dışında az veya çok almış olduğu tekbirlerde ona uyulmaz.
    216- Bayram namazının ikinci rekatına yetişen kimse, imam selam verdikten sonra birinci rekatı kaza etmeye kalkınca, önce Besmele ile Fatiha süresini ve ilave edeceği bir sureyi okur Sonra gizlice tekbirleri alarak namazı tamamlar Bu şekilde mesbuk olanlar, kendi mezheblerinde alacakları tekbirleri getirirler, imamın almış olduğu tekbirlerin sayısını gözetmezler.
    Bayram namazına yetişemeyen kimse, kendi başına Bayram namazı kılamaz İsterse dört rekat nafile namazı kılar Bu, bir kuşluk namazı yerine geçer, sevabı büyük olur.
    (Şafiî'lere göre Bayram namazları Müekked Sünnet'lerdir Bir rivayete göre de, Farz-ı kifaye'dir İslam alametlerinden sayılır Cemaatla kılınması daha faziletlidir Yalnız başına da hutbesiz kılınabilir Bunu misafirlerde, kadınlarda yalnız başlarına kılabilirler Güneşin doğuşundan zeval vaktine kadar kılınabilir
    Malikîlere göre Bayram namazı müekked sünnettir Bir görüşe göre de, Farz-ı kifaye'dir Hanbelî mezhebinde de Farz-ı kifayedir İmam ile kılmayı başaramayanın bunu kaza etmesi sünnettir.)
    217- Kurban Bayramı namazını ilk vaktinde kılmak, Ramazan Bayramı namazını da biraz geciktirmek müstahabdır Bayram namazı cenaze namazına ve cenaze namazı da Bayram hutbesine takdim edilir (önce kılınır)
    218- Bayram namazları bir şehirde herkesin toplanacağı bir yerde (Namazgâhda) kılınabileceği gibi, birçok camilerde de kılınabilir.
    219- Bayram günlerinde erken kalkmak, yıkanmak, misvak kullanmak, gülyağı ve benzeri hoş koku sürünmek, giyilmesi mubah olan elbiselerden en güzel ve temizini giymek, Yüce Allah'ın nimetlerine şükür için neş'e ve sevinç göstermek, karşılaşılan mümin kardeşlere karşı güler yüz göstermek, elden geldiği kadar fazla sadaka vermek, Bayram gecelerini ibadetle geçirmek müstahab ve güzel bulunmuştur.
    220- Ramazan Bayramında, Bayram namazından önce hurma gibi tatlı bir şey yenilmesi, Kurban bayramında ise namaz kılınmadıkça bir şey yenilmemesi müstahabdır Sahih olan görüşe göre, bu hususta kurban kesecek kimse ile kesmeyecek kimse eşittir Kurban kesecek kimsenin, keseceği kurban eti ile yemeğe başlaması daha uygundur Bununla beraber namazdan önce bir şey yenilmesinde de kerahet yoktur.
    221- Kurban kesecek kimse, tırnaklarını ve saçlarını kesmeyi geciktirir Bunu yapmak mendubdur Fakat bu geciktirme hoşa gitmeyecek bir durumu ortaya koyacak bir zaman olmamalıdır Bunun en uzun müddeti kırk gündür
    Faziletli olan, haftada bir defa tırnakları ve bıyıkların fazla kısmını kesmek, ziyade tüyleri gidermek, yıkanmak suretiyle bedenin temizliğine bakmaktır Bunlar hiç olmazsa on beş günde bir yapılmalıdır Kırk günden fazla bırakılmasında özür kabul edilmez.
    222- Bayram günü camiye bir vakar ve sükun ile gidilir Ramazan Bayramında namaza giderken gizlice, Kurban Bayramında ise açıkça tekbir alınması ve namazdan sonra da mümkün ise başka bir yoldan eve dönülmesi mendubdur
    223- Kurban Bayramının birinci gününe "Yevm-i Nahir", diğer üç gününe de "Eyyam-ı Teşrik" denir Bu bayramdan önceki gün ise, "Yevm-i Arefe"dir ki, Zilhiccenin dokuzuncu günüdür Ramazan Bayramında Arefe yoktur Arefe gününün sabah namazından itibaren Bayramın dördüncü gününün ikindi namazına kadar yirmi üç vakit farz namazın arkasından bir defa şöyle tekbir alınır ki, bunlara Teşrîk Tekbirleri denir: "Allahü ekber, Allahü ekber Lâ ilahe illallahu vallahu ekber Allahü ekber ve lillâhilhamd"Memleketimizde bunun tercümesi bir zaman şöyle okunmuştu: "Tanrı uludur, Tanrı uludur Tanrıdan başka Tanrı Yoktur Tanrı uludur Tanrı uludur Hamd O'na mahsusdur"
    Tekbirlerin bu mikdar okunması iki imamın görüşüdür, işlem de böyle yapılmaktadır İmamı Azam'a göre bu tekbirler Arefe gününün sabahından ertesi günün ikindisine kadar olan sekiz vakit farz namazın arkasından alınır
    224- Teşrîk Tekbirleri, fıkıh alimlerinin çoğuna göre vacibdir Sünnet diyenler de vardır, iki İmama göre farz namazları kılmakla yükümlü olan herkes için bu tekbirler vacibdir Bu hususta tek başına namaz kılan, imama uyan, misafir (yolcu) ile mukim, köylü ile şehirli, erkek ile kadın eşittir İmamı Azam'a göre ise, bu tekbirlerin vacib olması için mukim olmak, hür olmak, erkek olmak ve namaz, müstahab şekilde cemaatle kılınan bir farz olmak şarttır Buna göre, misafirlere, kölelere, kadınlara ve tek başına namaz kılan kimselere bu tekbirler vacib değildir Fakat bunlar, kendilerine tekbir vacib olan cemaatle namaz kılanlara uymaları halinde tekbir almaları gerekir Cuma ve Bayram namazları kılınmayan köylerde bulunanlara da vacib olmaz Cuma günü öğle namazını kendi aralarında cemaatle kılan özürlü kimselere de vacib olmaz Kadınların da kendi aralarında cemaatle namaz kılmaları, müstahab şekilde olan cemaattan sayılmaz.
    225- Bir senenin Teşrîk günlerinde terk edilen bir namaz, yine o senenin teşrîk günlerinden birinde kaza edilse, sonunda Teşrîk Tekbiri alınır Fakat başka günlerde veya başka bir senenin teşrîk günlerinde kaza edilecek olsa teşrik tekbiri alınmaz.
    226- Bir namazda sehiv secdeleri ile teşrîk tekbiri ve telbiye toplanacak olsa önce sehiv secdeleri yapılır, sonra tekbir alınır Ondan sonra da telbiyede bulunulur Eğer telbiye önce yapılırsa, sehiv secdeleri ve teşrik tekbiri düşer (Telbiye için hac bahsine bakılsın!)
    227- Arefe günü, insanların bir yerde toplanarak Arafat'da bulunan hacıları taklid eder bir durum almaları, hiç bir esasa bağlı değildir Bunu mekruh görenler de vardır.
    228- Bayram günlerinde müslümanların birbirlerini tebrik etmesi, görüşüp musafaha yapması ve birbirlerine: "Gaferellahu lena ve leküm = Allah bizi ve sizi bağışlasın", yahut: "Takabbelellahu Tealâ minna ve minküm = Yüce Allah bizden ve sizden kabul buyursun" şeklinde duada bulunması da mendubdur
    (*) Orta boylu bir mızrak, on iki karış uzunluğundadır.


    Buyuk_islam_ilmihali ÖNBilmen


  4. 01.Ağustos.2011, 00:26
    2
    Silent and lonely rains



    Bayram namazları ikişer rekattır Cemaatle aşikare olarak kılınırlar Ezan ve ikamet yapılmaksızın imam, iki rekat Ramazan veya Kurban bayramı namazına niyet eder Cemaat da böyle iki rekat bayram namazı kılmak için imama uymaya niyet eder" Allahü Ekber" diye iftitah tekbiri alınır, eller bağlanır Hep birlikte gizlice "Sübhaneke" okunur Sonra imam yüksek sesle, cemaat da gizlice "Allahü Ekber" diye üç tekbir alırlar Tekbirlerde eller yukarıya kaldırılıp ondan sonra yanlara salıverilir, her tekbir arasında üç teşbih mikdarı durulur Üçüncü tekbirden sonra eller bağlanır, imam gizlice "Euzü-Besmele" çektikten sonra, aşikare olarak Fatiha suresi ile bir mikdar daha Kur'an-ı Kerimden okur Aşikare "Allahü ekber" diyerek bilindiği gibi rüku ve secdelere gider Cemaat da gizlice tekbir alarak imama uyar Sonra yine tekbir alınarak ikinci rekata kalkılır İmam gizlice "Besmele"den sonra yine aşikare olarak Fatiha suresi ile bir mikdar daha Kur'an okur Tekrar üç defa eller kaldırılarak birinci rekatta olduğu gibi üç tekbir alınır Ondan sonra imam yine aşikare, cemaat ise gizlice "Allahü Ekber" diye rükua ve secdelere varırlar Sonra oturulup gizlice "Tahiyyat, Salli-Barik ve Rabbena atina" duaları hep birlikte okunur ve iki tarafa selam verilerek namaz tamamlanır.
    Bu halde bayram namazlarının her rekatında üç fazla tekbir bulunmuş olur ki bunlar da vacibdir.
    (Hanbelî mezhebine göre birinci rekatta altı, ikinci rekatta beş tekbir alınır ve her iki rekatta da tekbirler kıraattan önce yapılır, İmam Malik ile İmam Şafiî'ye göre, birinci rekatta yedi, ikinci rekatta beş tekbir alınır ve tekbirler her iki rekatta da kıraattan önce alınır
    213- İmam bayram namazını kıldırdıktan sonra hutbe okumak için minbere çıkar Cuma'da olduğu gibi iki hutbe okur Ancak bu bayram hutbelerine tekbir ile başlanır Cemaat da bu tekbirlere hafifçe katılır Hatib, Ramazan Bayramı hutbesinde cemaata Fıtır Sadakası üzerinde, Kurban Bayramı Hutbesinde Kurban ve Teşrîk tekbirleri konusunda bilgi verir.
    Cuma hutbelerinde sünnet olan şeyler, bayram hutbelerinde de sünnettir Mekruh olanlar da aynen mekruhtur Bayram hutbelerinin namazdan önce okunmaları caiz olmakla beraber mekruh sayılmıştır.
    214- İmam birinci rekatta bayram tekbirlerini unutup da Fatihanın bir kısmını veya tamamını okuduktan sonra hatırlarsa tekbirleri alır Fatiha'yı yeniden okur Fakat Fatiha'dan sonra bir mikdar Kur'an okuduktan sonra, tekbirleri alır, kıraati iade etmez.
    215- Bayram namazlarında, birinci rekatın rüküuna varmış olan bir imama yetişen kimse, bu rükua kavuşacağını tahmin ediyorsa, hem iftitah tekbirini, hem de Bayram tekbirlerini ayakta alarak ondan sonra rüküa varır Rüküu kaçıracağından korkuyorsa, îftitah tekbirinden sonra hemen rükua varır ve Bayram tekbirlerini rüküda alır Bu tekbirleri alırken ellerini kaldırmaz Tekbirleri tamamlayamasa dahi, imam kıyama kalkınca o da imamla kalkar, imamın alacağı tekbirlerde imama uyar İmam sünnete uygun olan tekbirlerin dışına çıkmadıkça, imama tekbirlerde uyulur, sünnet dışında az veya çok almış olduğu tekbirlerde ona uyulmaz.
    216- Bayram namazının ikinci rekatına yetişen kimse, imam selam verdikten sonra birinci rekatı kaza etmeye kalkınca, önce Besmele ile Fatiha süresini ve ilave edeceği bir sureyi okur Sonra gizlice tekbirleri alarak namazı tamamlar Bu şekilde mesbuk olanlar, kendi mezheblerinde alacakları tekbirleri getirirler, imamın almış olduğu tekbirlerin sayısını gözetmezler.
    Bayram namazına yetişemeyen kimse, kendi başına Bayram namazı kılamaz İsterse dört rekat nafile namazı kılar Bu, bir kuşluk namazı yerine geçer, sevabı büyük olur.
    (Şafiî'lere göre Bayram namazları Müekked Sünnet'lerdir Bir rivayete göre de, Farz-ı kifaye'dir İslam alametlerinden sayılır Cemaatla kılınması daha faziletlidir Yalnız başına da hutbesiz kılınabilir Bunu misafirlerde, kadınlarda yalnız başlarına kılabilirler Güneşin doğuşundan zeval vaktine kadar kılınabilir
    Malikîlere göre Bayram namazı müekked sünnettir Bir görüşe göre de, Farz-ı kifaye'dir Hanbelî mezhebinde de Farz-ı kifayedir İmam ile kılmayı başaramayanın bunu kaza etmesi sünnettir.)
    217- Kurban Bayramı namazını ilk vaktinde kılmak, Ramazan Bayramı namazını da biraz geciktirmek müstahabdır Bayram namazı cenaze namazına ve cenaze namazı da Bayram hutbesine takdim edilir (önce kılınır)
    218- Bayram namazları bir şehirde herkesin toplanacağı bir yerde (Namazgâhda) kılınabileceği gibi, birçok camilerde de kılınabilir.
    219- Bayram günlerinde erken kalkmak, yıkanmak, misvak kullanmak, gülyağı ve benzeri hoş koku sürünmek, giyilmesi mubah olan elbiselerden en güzel ve temizini giymek, Yüce Allah'ın nimetlerine şükür için neş'e ve sevinç göstermek, karşılaşılan mümin kardeşlere karşı güler yüz göstermek, elden geldiği kadar fazla sadaka vermek, Bayram gecelerini ibadetle geçirmek müstahab ve güzel bulunmuştur.
    220- Ramazan Bayramında, Bayram namazından önce hurma gibi tatlı bir şey yenilmesi, Kurban bayramında ise namaz kılınmadıkça bir şey yenilmemesi müstahabdır Sahih olan görüşe göre, bu hususta kurban kesecek kimse ile kesmeyecek kimse eşittir Kurban kesecek kimsenin, keseceği kurban eti ile yemeğe başlaması daha uygundur Bununla beraber namazdan önce bir şey yenilmesinde de kerahet yoktur.
    221- Kurban kesecek kimse, tırnaklarını ve saçlarını kesmeyi geciktirir Bunu yapmak mendubdur Fakat bu geciktirme hoşa gitmeyecek bir durumu ortaya koyacak bir zaman olmamalıdır Bunun en uzun müddeti kırk gündür
    Faziletli olan, haftada bir defa tırnakları ve bıyıkların fazla kısmını kesmek, ziyade tüyleri gidermek, yıkanmak suretiyle bedenin temizliğine bakmaktır Bunlar hiç olmazsa on beş günde bir yapılmalıdır Kırk günden fazla bırakılmasında özür kabul edilmez.
    222- Bayram günü camiye bir vakar ve sükun ile gidilir Ramazan Bayramında namaza giderken gizlice, Kurban Bayramında ise açıkça tekbir alınması ve namazdan sonra da mümkün ise başka bir yoldan eve dönülmesi mendubdur
    223- Kurban Bayramının birinci gününe "Yevm-i Nahir", diğer üç gününe de "Eyyam-ı Teşrik" denir Bu bayramdan önceki gün ise, "Yevm-i Arefe"dir ki, Zilhiccenin dokuzuncu günüdür Ramazan Bayramında Arefe yoktur Arefe gününün sabah namazından itibaren Bayramın dördüncü gününün ikindi namazına kadar yirmi üç vakit farz namazın arkasından bir defa şöyle tekbir alınır ki, bunlara Teşrîk Tekbirleri denir: "Allahü ekber, Allahü ekber Lâ ilahe illallahu vallahu ekber Allahü ekber ve lillâhilhamd"Memleketimizde bunun tercümesi bir zaman şöyle okunmuştu: "Tanrı uludur, Tanrı uludur Tanrıdan başka Tanrı Yoktur Tanrı uludur Tanrı uludur Hamd O'na mahsusdur"
    Tekbirlerin bu mikdar okunması iki imamın görüşüdür, işlem de böyle yapılmaktadır İmamı Azam'a göre bu tekbirler Arefe gününün sabahından ertesi günün ikindisine kadar olan sekiz vakit farz namazın arkasından alınır
    224- Teşrîk Tekbirleri, fıkıh alimlerinin çoğuna göre vacibdir Sünnet diyenler de vardır, iki İmama göre farz namazları kılmakla yükümlü olan herkes için bu tekbirler vacibdir Bu hususta tek başına namaz kılan, imama uyan, misafir (yolcu) ile mukim, köylü ile şehirli, erkek ile kadın eşittir İmamı Azam'a göre ise, bu tekbirlerin vacib olması için mukim olmak, hür olmak, erkek olmak ve namaz, müstahab şekilde cemaatle kılınan bir farz olmak şarttır Buna göre, misafirlere, kölelere, kadınlara ve tek başına namaz kılan kimselere bu tekbirler vacib değildir Fakat bunlar, kendilerine tekbir vacib olan cemaatle namaz kılanlara uymaları halinde tekbir almaları gerekir Cuma ve Bayram namazları kılınmayan köylerde bulunanlara da vacib olmaz Cuma günü öğle namazını kendi aralarında cemaatle kılan özürlü kimselere de vacib olmaz Kadınların da kendi aralarında cemaatle namaz kılmaları, müstahab şekilde olan cemaattan sayılmaz.
    225- Bir senenin Teşrîk günlerinde terk edilen bir namaz, yine o senenin teşrîk günlerinden birinde kaza edilse, sonunda Teşrîk Tekbiri alınır Fakat başka günlerde veya başka bir senenin teşrîk günlerinde kaza edilecek olsa teşrik tekbiri alınmaz.
    226- Bir namazda sehiv secdeleri ile teşrîk tekbiri ve telbiye toplanacak olsa önce sehiv secdeleri yapılır, sonra tekbir alınır Ondan sonra da telbiyede bulunulur Eğer telbiye önce yapılırsa, sehiv secdeleri ve teşrik tekbiri düşer (Telbiye için hac bahsine bakılsın!)
    227- Arefe günü, insanların bir yerde toplanarak Arafat'da bulunan hacıları taklid eder bir durum almaları, hiç bir esasa bağlı değildir Bunu mekruh görenler de vardır.
    228- Bayram günlerinde müslümanların birbirlerini tebrik etmesi, görüşüp musafaha yapması ve birbirlerine: "Gaferellahu lena ve leküm = Allah bizi ve sizi bağışlasın", yahut: "Takabbelellahu Tealâ minna ve minküm = Yüce Allah bizden ve sizden kabul buyursun" şeklinde duada bulunması da mendubdur
    (*) Orta boylu bir mızrak, on iki karış uzunluğundadır.


    Buyuk_islam_ilmihali ÖNBilmen


  5. 28.Ağustos.2011, 23:36
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Ramazan bayram hutbesinde hanefi mezhebinde kaç tekbir vardır?

    Alıntı
    213- İmam bayram namazını kıldırdıktan sonra hutbe okumak için minbere çıkar Cuma'da olduğu gibi iki hutbe okur Ancak bu bayram hutbelerine tekbir ile başlanır Cemaat da bu tekbirlere hafifçe katılır Hatib, Ramazan Bayramı hutbesinde cemaata Fıtır Sadakası üzerinde, Kurban Bayramı Hutbesinde Kurban ve Teşrîk tekbirleri konusunda bilgi verir.
    Hatip, Ramazan bayram hutbesinde dilediği kadar tekbir getirir.


  6. 28.Ağustos.2011, 23:36
    3
    Moderatör
    Alıntı
    213- İmam bayram namazını kıldırdıktan sonra hutbe okumak için minbere çıkar Cuma'da olduğu gibi iki hutbe okur Ancak bu bayram hutbelerine tekbir ile başlanır Cemaat da bu tekbirlere hafifçe katılır Hatib, Ramazan Bayramı hutbesinde cemaata Fıtır Sadakası üzerinde, Kurban Bayramı Hutbesinde Kurban ve Teşrîk tekbirleri konusunda bilgi verir.
    Hatip, Ramazan bayram hutbesinde dilediği kadar tekbir getirir.





+ Yorum Gönder