Konusunu Oylayın.: Şafii Mezhebi'ne Göre Cünüplük ve Oruç Tutma kosunu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Şafii Mezhebi'ne Göre Cünüplük ve Oruç Tutma kosunu
  1. 03.Mart.2011, 03:35
    1
    Misafir

    Şafii Mezhebi'ne Göre Cünüplük ve Oruç Tutma kosunu






    Şafii Mezhebi'ne Göre Cünüplük ve Oruç Tutma kosunu Mumsema Şafii Mezhebi'ne Göre Günüp Olarak Oruç Tutmak Hükmü Nedir Caiz mi?


  2. 03.Mart.2011, 05:41
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Şafii Mezhebi'ne Göre Cünüplük ve Oruç Tutma kosunu




    Şafii Mezhebi’ne Göre Günüp Olarak Oruç Tutmak Hükmü Nedir Caiz midir?

    Şafii Mezhebi’ne göre orucun başlangıcında temiz olmak için, fecirden önce cünüplükten yıkanmak, adaptandır.

    Cünüp olduğu halde fecirden sonra yıkanmak, orucun sıhhatine engel değildir. Ancak efdal olan, fecirden önce yıkanmaktır. Bunun delili, şu hadistir:

    “Hz. Peygamber (asv), cimadan dolayı bazen sabahladıktan sonra yıkanıp orucuna devam ederdi.” (Buharî/1825, 1830)

    Hayız ve nifastan kurtulan kadının da fecirden önce yıkanması müstehabdır. (Büyük Şafii Fıkhı, Dr. Mustafa el-Hin, Dr. Mustafa el-Buğa, Ali eş-Şerbeci, Çeviren: Ali Arslan)

    Cünüp olarak bir namaz vaktinden fazla beklemek haramdır. Ancak iftara kadar cünüp beklemek orucu bozmasa da sevabını azaltır.


  3. 03.Mart.2011, 05:41
    2
    Özel Üye



    Şafii Mezhebi’ne Göre Günüp Olarak Oruç Tutmak Hükmü Nedir Caiz midir?

    Şafii Mezhebi’ne göre orucun başlangıcında temiz olmak için, fecirden önce cünüplükten yıkanmak, adaptandır.

    Cünüp olduğu halde fecirden sonra yıkanmak, orucun sıhhatine engel değildir. Ancak efdal olan, fecirden önce yıkanmaktır. Bunun delili, şu hadistir:

    “Hz. Peygamber (asv), cimadan dolayı bazen sabahladıktan sonra yıkanıp orucuna devam ederdi.” (Buharî/1825, 1830)

    Hayız ve nifastan kurtulan kadının da fecirden önce yıkanması müstehabdır. (Büyük Şafii Fıkhı, Dr. Mustafa el-Hin, Dr. Mustafa el-Buğa, Ali eş-Şerbeci, Çeviren: Ali Arslan)

    Cünüp olarak bir namaz vaktinden fazla beklemek haramdır. Ancak iftara kadar cünüp beklemek orucu bozmasa da sevabını azaltır.





+ Yorum Gönder